Blog > Komentarze do wpisu

Ciasto budyniowe z rabarbarem

English version

Ciasto budyniowe z rabarbarem

Zakładam, że statystycznie 1/3 z Was, czytających w tej chwili ten post, upiecze to ciasto w tegorocznym sezonie rabarbarowym ;). Aż szkoda, że nie mogę tego sprawdzić. A myślę tak dlatego, że ciasto jest:

a) wilgotne (nikt nie lubi suchych ciast, prawda?),

b) z budyniem (wiele z Was - sądząc po komentarzach - lubi i dopomina się o ciasta z budyniem),

c) no i ten rabarbar: pyszne to (no może trochę niezdrowe**, ale parę razy w sezonie nic się nikomu nie stanie),  przełamuje słodycz ciasta, rośnie w ogródku w sporej ilości, więc i grosza na owoce nie trzeba wydawać.

Ciasto jest mięciutkie i bezproblemowe; u mnie wyszło bardzo żółte, ale to wina angielskiego budyniu (dodają do proszku budyniowego bardzo dużo barwnika - zbyt dużo). Warstwy ciasta, budyniu i rabarbaru przeplatają się wzajemnie nie powodując zakalca, może się zdarzyć, że rabarbar powędruje  do wnętrza ciasta, może się zdarzyć, że pozostanie na górze.

Lubię takie ciasta, przepis z "The Australian Women's Weekly'.

Składniki:

  • 200 g miękkiego masła
  • 110 g (pół szklanki) drobnego cukru do wypieków
  • 2 jajka
  • 185 g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 40 g proszku budyniowego, waniliowego lub śmietankowego
  • 350 g obranego i pokrojonego na kawałki rabarbaru
  • kilka łyżek cukru demerara - do posypania
  • cukier puder - niekoniecznie - do oprószenia ciasta po upieczeniu

Składniki na budyń:

  • 2 płaskie łyżki* proszku budyniowego, waniliowego lub śmietankowego
  • 2 - 3 łyżki cukru
  • 250 ml mleka (1 szklanka)
  • 1 łyżka masła
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii

Na początku przygotować budyń - musi bowiem wystygnąć. Ze szklanki mleka (250 ml) odlać około 70 ml. Większą część mleka zagotować, z pozostałymi 70 ml rozrobić proszek budyniowy i cukier (czyli przygotowujemy jak zwykly budyń); rozrobione wlać do wrzącego mleka, zmniejszyć gaz, zagotować, mieszając by nie zrobiły się grudki. Zdjąć z palnika, natychmiast dodać masło i ekstrakt, wymieszać. Budyń przykryć folią spożywczą, by nie zrobił się kożuch, odstawić do wystudzenia.

Przygotować ciasto. Miękkie masło umieścić w misie miksera i zmiksować na gładką, puszystą masę. Dodać cukier i nadal ucierać. Dodawać jajka, jedno po drugim, miksując cały czas (ciasto na tym etapie lubi się warzyć, ale nie ma to wpływu na wypiek; choć bardzo ważne jest, by jajka dodawać stopniowo).  Mąkę, sodę, proszek do pieczenia i proszek budyniowy przesiać, dodać do masy maślanej, krótko zmiksować, tylko do połączenia się składników. Ciasto podzielić na dwie części.

Formę tortownicę o średnicy 21 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Na dno wyłożyć połowę ciasta, wyrównać. Następnie równo wyłożyć ostudzony budyń. Na niego łyżeczką wyłożyć drugą połowę ciasta, wyrównać.  Ciasto powinno całkowicie pokryć budyń. Na górę poukładać rabarbar, posypać kilkoma łyżkami cukru demerara.

Piec w temperaturze 170ºC przez 1 godzinę i 15 minut. Przestudzić, można podawać jeszcze ciepłe np. z kulką lodów waniliowych.

Smacznego :)

* łyżka płaska o pojemności 15 ml (użycie większej lub mniejszej łyżki może spowodować, że budyń będzie zbyt rzadki lub zbyt zwarty)

** w bardzo dużych ilościach ;)

wydrukuj przepis

środa, 28 kwietnia 2010, dorotus76
Print Friendly and PDF
Komentarze
2010/04/28 22:22:01
a ja dzis widzialam rabarbar do kupienia! :D normalnie w dobrym momencie dodalas ten przepis :D
-
Gość: , staticline635.toya.net.pl
2010/04/28 22:22:09
rabar jest niezdrowy? dlaczego?
-
2010/04/28 22:22:18
Nareszcie ciacho z rabarbarem i na dodatek jeszcze z budyniem - na pewno wypróbuję :)
-
Gość: Aneta, bc120.itcomp.pl
2010/04/28 22:23:16
Dostałam ślinotoku już po przeczytaniu przepisu. Upiekę je na pewno, bo uwielbiam ciasta z rabarbarem. Aneta
-
Gość: NutaCynamonu, 77-253-6-4.adsl.inetia.pl
2010/04/28 22:24:22
Dorotko.... ciasto brzmi apetycznie... zastanawiam się tylko, czy jest po upieczeniu i wystudzeniu raczej takie zwarte (chodzi mi głównie o budyń... czy podobnie z czasem "ścina się jak ten np w RAFAELLO) czy wciąż dość się "rozpada"...?
I jakiej konsystencji jest to ciasto na spód, skoro później mamy wyłożyć je łyżeczką na wierzch budyniu...? :)
-
2010/04/28 22:24:23
Dorotko ciasto wygląda obłędnie! Myslę,ze masz rację ,ze wiele osób upiecze to ciacho i wcale mnie to nie zdziwi :) Ciasta z rabarbarem są przepyszne, a jesli dodatkowo z budyniem, myślę, ze to niebo w gębie.
Poczekam na mój rabarbar z ogródka i może też upiekę:))
Pozdrawiam!
-
2010/04/28 22:31:19
Wspaniale wygląda! I jego wilgotność. Ach...
-
2010/04/28 22:31:52
Rabarbar zawiera kwas szczawiowy, więc nie należy się nim obiadać bez opamiętania, podobnie jak szczawiem - ale nie ma co popadać w przesadę ;)

Ciasto jest babkowe, gęste, nie da rady go wylać z miski, ale rozlożyć łyżeczką juz tak. Budyń nie jest rzadki - tzn ciasto się nie rozpada i budyń nie wyplywa przy krojeniu (kroiłam do zdjecia ciepłe), nie jest jednak zwarty i gumowy - dlatego ważne jest dokładne odmierzenie proszku budyniowego.
-
2010/04/28 22:39:44
zrobię, bo uwielbiam wilgotne ciasta :)
-
Gość: coccinelle, 77.236.0.4*
2010/04/28 22:53:48
piekłam juz wcześniej inne ciasto z rabarbarem z Twojego blogu, na maślance, z kruszonką... do dziś wszyscy wspominamy ten niebiański smak... na weekend majowy właśnie je przewidziałam, ale zmiana nic nie kosztuje, bo rabarbar i tu i tam, więc zrobię to nowe ciasto; trzymaj kciuki, żeby się udało, bo piknik się nie uda :)
-
2010/04/28 22:56:36
ciekawe...
przypuszczam, że z innymi owocami również może być dobre - np. z wiśniami lub truskawkami, zapewne poeksperymentuję :) dzięki za inspiracje :)
-
Gość: NutaCynamonu, 77-253-6-4.adsl.inetia.pl
2010/04/28 22:59:14
Dziękuję za odpowiedź! W takim razie będę się szykować do wypróbowania :) W tą niedzielę moja Babcia ma urodziny więc może to by była dobra okazja :) Ciekawe tylko czy na Wybrzeżu dorwę już rabarbar (nie sypie się cukru na wierzch na rabarbar prawda?).... myślisz, że jakieś alternatywne owoce można użyć?

I jeszcze muszę wspomnieć poza tematem, że w ostatnim czasie 2x próbowałam upiec babkę cytrynową i 2x mi wyszedł zakalec, mimo pieczenia wg zaleceń w tortownicy z kominem...), ah... chyba nie mam ręki do takich babek... a czasem by się chciało coś takiego lekkiego... może babki jogurtowe są pewniejsze, hm..?
-
2010/04/28 22:59:54
No wiec, trzeba jechac po rabarbar..:)
-
2010/04/28 23:01:44
NutaCynamonu, a dlaczego się nie sypie cukru na rabarbar? ja tak zrobiłam :)
-
Gość: NutaCynamonu, 77-253-6-4.adsl.inetia.pl
2010/04/28 23:11:48
Ah przepraszam... to ja nie doczytałam! :D Oczywiście, że piszesz o posypaniu cukrem... :)
-
2010/04/28 23:20:53
Już wiem że niedługo go upiekę :D Przepis wydaje się jak dla mnie stworzony bo uwielbiam budyń i rabarbar :D A ten cukier z przepisu który użyłaś do posypania rabarbaru to jaki on jest ??
-
2010/04/28 23:21:34
Aa, bo myślałam juz, że to jakas zasada ogólna jest, w związku z kwasem szczawiowym ;D
-
2010/04/28 23:22:42
Cukier demerara - trzcinowy, w małych kryształkach.
-
2010/04/28 23:23:44
jakoś wcześnie dla mnie jeszcze na rabarar, ale przepis przedni!
-
Gość: Marzena, adsl-71-141-238-236.dsl.snfc21.pacbell.net
2010/04/29 03:36:17
Ach ten rabarbar:) Ciasto wyglada pieknie i bardzo apetycznie:) Chyba musze poszukac tego rabarbaru w tej mojej CA i upiec, tym bardziej ze uwielbiam wszystko co rabarbarowe:) Pozdrawiam
-
2010/04/29 06:56:57
Dorota- odnośnie pierwszego omentarza, piszemy: "obJadać się". Od słowa "jeść", a nie od "obiadu"..;)
NutaCynamonu - babki, które są maśle, mimo,że pyszne, trudno uznać za lekkie. Jak chcesz coś lekkiego, to piecz biszkopty z owocami.
-
Gość: , adpv213.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/04/29 07:28:25
ja też się zastanawiałam w pierwszej chwili dlaczego rabarbar jest niezdrowy. Myślę, że zdecydowanie bardziej niezdrowe jest jedzenie cukru i masła niż rabarbaru :) Nie ma co się tłumaczyć.... Ja ciasto zrobię, pewnie
-
2010/04/29 07:35:24
Ja sobie zapisuje , koniecznie do zrobienia:) Budyń i rabarbar, to musi być pyszne:)
-
Gość: analfabetka, anf185.internetdsl.tpnet.pl
2010/04/29 07:40:04
Wygląda pysznie. No to teraz czekam na rabarbar.
Właśnie, można to ciasto zrobić w wersji z innymi owocami?
-
2010/04/29 07:53:09
Wygląda kusząco. Jednak nie widziałam jeszcze u mnie rabarbaru. Ale jak zobaczyłam wczoraj szarą renetę (jeszcze) to aż mi się oczy zaświeciły i u mnie dziś kruche cytrynowe z renetą.
-
2010/04/29 08:17:05
Ciasto z rabarberem to niebo w gębie:-) Pięknie wygląda, pozdrawiam:-)
-
Gość: kk, afar95.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/04/29 08:44:30
Widziałam gdzieś na stronie przepis na ciasto z cukierkami Daim, proszę o pomoc
-
Gość: pizzożerca, ayw72.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/04/29 08:50:46
Kocham ciasta z rabarbarem, tylko, że kiedyś jak takie zrobiłam to po wyjęciu z piekarnika okazało sie, że pomoczył mi cały spód ciasta i w zasadzie wyszedł żałośny zakalec...
-
Gość: Anka, cpc1-cdif7-0-0-cust846.cdif.cable.ntl.com
2010/04/29 09:27:02
Czesto pieczesz z Australian women's Weekly mozesz wrzucic linka do tej ksiazki np na amazonie, chetnie kupie. dzieki
-
Gość: anulla1974, 193.0.116.2*
2010/04/29 09:38:45
No to ja jestem jakas dziwna bo
1. nie lubie rabarbaru
2 lubię ciasta suche
Nie znoszę ciast z kremem itp, bez budyniu - budyń bardzo chętnie sam.
Ale przepis podrzucę koleżance miłośniczce rabarbaru.
-
2010/04/29 09:38:48
hmmm... Mnie rabarbar to tylko w kompocie smakuje :( poczekam na cista z innymi owocami
-
2010/04/29 09:59:42
Ojejkusiu :) pyszności :) Dorotko, tak czekałam na to ciasto po zapowiedzi na Facebooku :D Rabarbar + budyń= to co tygryski lubią... bardzo... ;) Teraz już nie mogę się doczekać kiedy rabarbar pojawi się w sklepach (jeszcze nie widziałam), bo na ten z ogrodu jeszcze przyjdzie mi poczekać :( Eh... a tak swoją drogą, nie wiedziałam, że z rabarbarem trzeba z umiarem (podobnie jak ze szczawiem)... jedno i drugie bardzo lubię... cóż dobrze, że to sezonówki i raczej przedawkować jest ciężko :)
Pozdrawiam,
Patrycja
-
2010/04/29 10:05:37
Rabarbar nie jest niezdrowy. Nie zaleca się spożywać go w większych ilościach lub bardzo często ze względu na dużą zawartość kwasu szczawiowego, który z kolei blokuje dostępność wapnia dla organizmu. Jednak nie dotyczy to tylko rabarbaru, ale także szpinaku (porównywalne zawartości kwasu szczawiowego),szczawiu, botwiny, herbaty, kakao oraz buraka.
-
2010/04/29 10:07:09
A ja mam zamrożony z zeszłego roku (ach te kompoty w zimie... pyyyyycha!) i może by go starczyło. Hm, chyba popełnię w długi weekend :)
-
2010/04/29 10:39:07
Annula, bo to było statystycznie, tak lubi około 1/3 piekacych ;)

Anka: to jest cała seria AWW, mam większość książeczek, na amazonie tutaj.

Kk: sernik z cukierkami Daim jest kilka ciast poniżej.

Alicjann: dziękuję za zwrócenie uwagi, zapamiętam :-)

Oczywiście, ciasto mozna zrobić z innymi owocami, np. jabłka, wiśnie..jednak nie przesadzałbym z ilością owoców. Wg mnie 350 g to max.

pozdrawiam!
-
Gość: Maria, apn-95-40-55-243.dynamic.gprs.plus.pl
2010/04/29 10:43:38
Dorotko, pieczesz pysznie i piszesz też w dobrym stylu. Jeśli tylko mogłabym Cię uwrażliwić na różnicę pomiędzy ważyć (coś za pomocą wagi) a warzyć (się lub pyszne danie), to byłby jeszcze jeden punkt przewagi nad mniej staranną konkurencją :)
Pozdrawiam,
Maria
-
Gość: Felixa, dslb-084-059-038-110.pools.arcor-ip.net
2010/04/29 10:50:24
Gdybys chciala jednak przeprowadzic statystki(moze ankieta?), to od razu napisze ze ja upieke jutro, bo dopiero jutro zielony targ i dostane rabarbar.
Maz sie ucieszy jak dostanie cos nie-sernikowego, ostatnio cosik sie uzaleznilam od sernikow, wczoraj jeszcze pieklam o 23 sernik z truskawkami.
-
2010/04/29 10:54:38
Omg, Mario, same błędy popełniłam w tym poscie; oczywiście warzyć przez rz powinno być! Sorki, wstydzę się.. i ja miałam z polskiego na maturze 6 ;).
Dorotus idź do kąta i się wstydź! ;)
-
2010/04/29 11:37:36
Dorotko, ja miałam 5 a nie 6 przez ortograficzny właśnie. Polonistką jestem, ale czasem muszę zagooglać robiąc wpis. Potem mój M. się śmieje ze mnie, pan inżynier w dodatku elektronik co domofonu w domu już od 5 lat nie naprawi raz a dobrze!
-
Gość: MamaUK, cpc3-bsfd1-0-0-cust289.cmbg.cable.ntl.com
2010/04/29 11:52:09
Droga Doroto

Czy kupujesz male ksiazeczki z tej serii czy zaopatrzylas sie w ta gruba ksiazke kucharska.Mam kilka tych malych i zastanawiam sie nad tymi duzymi.Wyszly teraz jeszcze takie male ale grube.Zastanawiam sie w ktore uderzyc...czesto uzywam tych malych ksiazeczek.Polecam szczegolnie marynate do kurczaka po porugalsku(ksiazeczka z roast).Smakuje jak kurczak z "Nandos".

Monika
-
2010/04/29 11:55:56
Wstydz się, wstydz! ;P Ale piecz nadal :)
-
2010/04/29 12:27:27
Właśnie kupiłam rabarbar, żeby upiec muffinki z rabarbarem i kruszonką, które uwielbiam, a tu proszę taki przepis. Oznacza to tylko jedno, zmiana planu! Będzie ciasto budyniowe z rabarbarem:)
-
Gość: Zussska, cerber.cyf.gov.pl
2010/04/29 12:36:05
Olala! Mi też ślinka pociekła! I widziałam wczoraj na straganie piękny rabarbar (obok pięknych młodych porów z resztą). Będzie ciacho na długi weekend! Bardzo dziękować za przepis :-*
-
Gość: Casciolina, host252-74-dynamic.17-79-r.retail.telecomitalia.it
2010/04/29 12:37:08
Ach ach ach, to smak mojego dzieciństwa :) pozostaje mi tylko dostać w Wiecznym Mieście rabarbar i budyń (takie rzeczy to tylko w polskim sklepie ;)
-
2010/04/29 12:39:04
Chciałam się upewnić- rabarbar kładę TYLKO na wierz ciasta? a on sobie później ślicznie powędruje w niższe partie ciasta (tak jak na zdjęciu, chyba że mnie wzrok myli;))?
Ciasto z rabarbarem na weekend majowy to już standard, więc przepis jak na zamówienie:D
-
2010/04/29 14:24:07
Juz wczoraj pojechalam po rabarbar.
Wyjelam juz maslo i jajka i za niedlugo bede robila ciasto z rabarbarem.
Ale mam pytanie. nie wiem czy damy rade zjesc tyle ciasta, maz wyjechal i kto teraz bedzie to wsyztsko jadl. ? :)
Chcilabym np upiec taki maly kawalek w keksowce, czy jest to mozliwe? pewnie wyszedl by troche wyzszy..
O ile musilabym zmiejszyc skladniki? no i w ogole wyjdzie taki z kekcowki ?
-
Gość: issima-mama, host-80-54-90-1.eimg.pl
2010/04/29 15:18:26
mniammmmmmmmmm uwielbiam ciasta z rabarbarem. Moje ulubione to ciasto z kruszonki na to wymieszany proszek budyniowy z serkami homogenizowanymi na góre rabarbar i kruszonka cynamonowa No porostu niebo w gębie.
-
Gość: agazzz, ip-4-28.gemini.net.pl
2010/04/29 16:09:01
Ja również dołączam się do pytania mcdulki. Na zdjęciu wygląda jakby rabarbar został wyłożony na budyń i przykryty ciastem. Czy rzeczywiście należy położyć rabarbar na ciasto?
-
2010/04/29 16:25:25
Zrobie na bank! Jak tylko zjemy ciasto rabarbarowe na maslance, ktore zrobilam wczoraj:)
-
2010/04/29 17:24:09
czuję, że Twoje założenia się spełnią..
-
2010/04/29 18:55:27
boskie ciasto...chyba zrobie ale odwiedź mojego bloga wwwemoemo.blox.pl
-
Gość: mirabelka, chello087206157073.chello.pl
2010/04/29 19:09:47
Tak,tak rabarbar bywa niebezpieczny.Kwas szczawiowy może podrażniać nerki.Mąż zjadł kiedyś kawałek cista z rabarbarem i skończyło się wizytą w szpitalu,ogromny ból,a nie ma na codzień żadnych kłopotów z nerkami.Dobrze,że nie ja wtedy piekłam:)
Ciasto wypróbuję bo od zeszłego roku dzięki temu blogowi polubiłam bardzo rabarbar,o którym miałam wcześniej jak najgorsze zdanie-że kwaśny,że do niczego,a teraz,że pycha:).
-
Gość: Aga, manz-4d0021d5.pool.mediaways.net
2010/04/29 20:22:05
Zrobie koniecznie. Wczoraj, czyli pewnie na chwile przed pojawieniem sie tego przepisu, wydrukowalam przepis na ciasto ucierane (to z kasza i lyzeczka octu na koncu przepisu ). I powiem szczerze, ucierane wyszlo bezzakalcowo, ale aktualnie jest na przedostatnim miejscu w rankingu ciast ulubionych. A to wyglada pieknie i przepis obiecujacy! Budyn i kwaskowy rabarbar, mniam :).
-
2010/04/29 20:37:01
A mnie interesuje skąd masz te piękne talerzyki-paterki? :)
U innych zawsze wypatrzę jakąś ładną zastawę, a jak sama szukam, to nic znaleźć nie mogę :(
-
2010/04/29 21:39:17
Myślę o rabarbarze, wchodzę do Ciebie na bloga (zupełnie przypadkowo) i co?
i oto mam rabarbar!:D
-
Gość: pahelika, 89.204.205.22*
2010/04/29 22:06:10
A ja chcialabym wiedziec gdzie w UK moge sie zaopatrzyc w budyn, bo jakos nigdy mi nie wpadl w oczy. Jak to sie nazywa i gdzie moge kupic? Dzieki za odpowiedz, ja zawsze mam jakis problem ze skladnikami:)
-
2010/04/29 22:14:24
w UK to "custard (powder)"
fajne ciasto.... tyle ze mam piekarnik tylko z górną grzałką... musze sobie jakis mały, jak mikrofala, kupić... bo prodziża nie znajde:/
-
2010/04/29 23:19:02
Agatko: wszystko TKMax..

Agazz, Mcdulko: rabarbar wykładamy na samą górę, czasem wędruje on sobie do środka, czasem nie, zależy, jak się ukroi, praktycznie każdy kawałek jest inny.

Monique: powinien wyjść i w keksówce, ale dużo latwiej wyciaga się z tortownicy z odpiananymi bokami.

Mama UK: mam i te cienkie książeczki i te grube, grubych o slodkościach jest kilka, ja mam i bardzo sobie chwalę te z serii AWW:
Fast desserts
Everyday cakes and cookies (ta jest bez zdjęć)
Oprócz tego wyszly nowe, ale nie widziałam ich w księgarniach tylko na Amazonie, więc nie wiem, czy maja nowe przepisy. Lepiej kupić duże, bo w dużych sa zebrane wszystkie przepisy z małych książeczek.

pozdrawiam!


-
Gość: MamaUK, cpc3-bsfd1-0-0-cust289.cmbg.cable.ntl.com
2010/04/30 11:17:57
Dzieki za odpowiedz

Duzy wybor tych ksiazek malych i duzych,tych najnowszych tez jest w sklepie HOMESTORE & MORE.
Kiedys te duze widzialam tez w TKMAXie ,teraz zaluje ze nie kupilam.Ale moze sie jeszcze pojawia.
-
Gość: frauchmura, 92-55-237-50.net.pbthawe.eu
2010/04/30 12:30:55
Mam nadzieję, ze nikt nie uzna tego za profanację, ale czy to ciasto można zrobić np z jabłkami zamiast rabarbaru (niestety nie mogę go jeść)?
-
2010/04/30 14:48:42
Zrobilam to ciasto i...powedrowalo do kosza. 200 g masla to stanowczo zbyt duzo, ciasto - chociaz smaczne - to po prostu w nim plywa. To niestety nie na moj zoladek. Pozdrawiam.
-
2010/04/30 15:01:16
Frauchmura - jak najbardziej - jabłka były nawet w oryginalnym przepisie.
-
Gość: airda, dynamic-78-8-130-186.ssp.dialog.net.pl
2010/04/30 18:38:51
Upieklam dzisiaj powyzsze ciasto. W wykonaiu jest bardzo proste, z niczym nie moze byc klopotow, przepis jak zawsze swietnie napisany i skonstruowany.
Uwielbiam rabarbar i ciasta z owocami w ogole, wiec i to mnie zachecilo. Nie trafia do konca w moj smak, poniewaz uwielbiam ciasta kruche, a ono jest bardziej 'biszkoptowate', tym niemniej wciagnelam od razu dwa kawalki, co jak na ciasto, ktore nie 'nie trafilo' swietny rezultat. No i to nie koniec :)
Ciasto bardzo wyroslo, jest zdecydowanie wyzsze niz Twoje Dorotus. Smak rabarbaru dokosnale sie komponuje z budyniem, ktory zrobilam nieco slodszy dodajac 3 lyzki cukru.
Reasumujac polecam, zwlaszcza tym, ktorzy chca upiec, szybkie, smaczne i atrakcyjne ciacho z pierwszym rabarbarem. Wszystkim bedzie smakowalo :)
-
Gość: MamaKini, 94.254.201.12*
2010/04/30 20:42:25
ciasto pyszne choc masło wypłynęło w dośc sporej ilosci nieszczelnościami tortownicy.
-
2010/04/30 20:55:34
A ja z kolei zastanawiam się nad zakupem Bake (Australian Women's Weekly) .Ale dla mnie ważne sa ilustracje, wiec mam pytanko czy posiadasz te książkę i czy jest warta zakupu (mam mozliwośc zakupienia tylko na Amazonie).
Pozdrawiam.

-
2010/04/30 23:03:44
Nie, niestety nie posiadam, ani nawet nie widziałam nigdzie w księgarni, bo na pewno bym do niej chociaż zajrzała, dlatego nie mogę nic o niej powiedzieć. Tez mnie kusi ;), ale boję się powtarzania przepisów, bo z tej serii tak potrafią robić, tylko okładkę zmienią przy kolejnym wydaniu.
pozdrawiam :)
-
2010/04/30 23:22:23
Dzieki serdeczne za odpowiedz.pa
-
2010/05/01 15:00:18
wspaniałe ciasto:).
Zredukowałam ilość masła do 100g i wyszło mięciutkie, pyszne!
-
2010/05/01 15:10:18
Upiekłam!
W foremce 26 cm :) smak boski! Pierwszy raz piekłam ciasto z budyniem i to będzie kolejny hit!
A rabarbar mam w ogródku :)
Dziękuję!
-
2010/05/01 18:26:06
Z pewną taką nieśmiałością sięgnęłam po ten przepis i muszę przyznać, że jak zwylke się nie zawiodłam. Ciasto rozpływa sięw ustach, mięciutkie, puszyste, wiosenne. Dziękuję za nowe smaki. Pozdrawiam!!! :)
-
Gość: Re, btf98.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/05/02 00:10:04
przepis wspaniale wygląda, spróbuję upiec,ale boję się gdyż w tle czai sie zakalec . Czy to grożba realna?
-
2010/05/02 09:14:32
Nie wydaje mi sie ;)
-
Gość: , prometeusz.pub.sarocom.net
2010/05/02 12:29:39
Upiekłam to ciasto i muszę powiedzieć że wyglądało ślicznie. Smakowało też, tylko że... nie cierpię posmaku proszku do pieczenia...:) Nie chcę jednak rezygnować z kolejnego piczenia, gdyż bardzo lubię zarówno rabarbar jak i budyń. I tu pojawia się moje pytanie. Jak Pani sądzi, ciasto ma szansę wyjść na zwykłym cieście drożdżowym?
-
Gość: , prometeusz.pub.sarocom.net
2010/05/02 13:31:22
I jeszcze jedno pytanie. Jeśli przełożę ciasto kilkoma warstwami budyniu i rabarbaru, nie wyjdzie zakalec?
-
2010/05/02 15:31:35
Mam pytanie.
Jakiej konsystencji powinien byc ten budyn?
Zrobilam go dokladnie jak w przepisie, i jest bardzo rzadki w sumie to leje sie prawie ja woda...
Ale zorbilam amerykanki budyn do ktorego zawsze daje mniej wody bo jest bardzo plynny.
-
2010/05/02 17:54:17
Nie jest płynny, jest gęsty.
-
2010/05/02 18:08:19
niestety to ciasto totalnie nie wyszło. Jest suche, warstwa budyniowa znikoma, owoce się nie utopiły (wersja z jabłkami), a pod samymi owocami ciasto surowe...
to ku przestrodze, żeby owoce na większe i cięższe kawałki kroić :)

hmmmm szkoda, ale na tyle ciast co robię z Twoich przepisów Dorotko, jeden niewypał to niewiele :)

pozdrawiam
-
Gość: , host-8-49.internetunion.pl
2010/05/02 19:36:10
Dobrze zrozumiałam, że do masy budyniowej mam dać dwie łyżki proszku budyniowego a do ciasta 40 g ???
Może ktoś potwierdzić ???
-
2010/05/02 19:36:50
Tak.
-
Gość: madziulaz, chello089077054129.chello.pl
2010/05/02 23:03:35
Zrobiłam, specjalnie na tą okazję kupiłam mała tortownicę i...i chyba 2 raz w życiu ciasto totalnie mi sie nie udało...dałam budyń Winiary...naprawde duże łyżki..ale budyń był chyba za rzadki i zrobił sie zakalec..tylko mąż się ucieszył bo lubi ciasto z zakalcem;)
już zjedzone,
i robiłam też tort cytrynowy ....w kształcie wozu strażackiego...i pyszna masa i rzeczywiscie jest jej wystarczajaco duzo:)
-
Gość: malgosia.pl, isp153.internetdsl.tpnet.pl
2010/05/02 23:44:30
Upiekłam. Było pyszne ! Będę je piekła częściej wykorzystując również inne sezonowe owoce.
-
2010/05/03 02:16:35
Ciasta wyszlo pyszne!!
Nie zmienilabym nic w tym placku, ani nie dodala!
Czesto po pierwszym upieczeniu jakiegos ciasto cos zmieniam, dodaje, ujmuje..a to jest poprostu perfect!!
Wilgotne, kwasny rabarbar w polaczeniu ze slodkim budyniem wyszedl bosko!!Uwielbiam kwasne owoce w ciastach!! Napewno zrobie go jeszcze nie raz.
Naparwde, dawno nie bylam az tak zadowlona ze swojego wypieku :) No i dobrze ze zorbilam na okraglej tortownicy a nie w malej keskowce jak planowalam wczesnije :)
pozdrawiam
-
Gość: karmaniola, 156.17.238.9*
2010/05/03 14:07:52
Zrobiłam!! Wszystko jest fantastycznie, ciasto zniknęło już praktycznie pierwszego dnia ( nie licząc 3 słownie trzech maleńkich kawałeczków ). Ach tylko jakoś tak mi się budyń poprzesuwał i na środku prawie go nie było. A teraz czekam na truskawki i spróbuję znów:)
-
Gość: coccinelle, 77.236.0.4*
2010/05/03 21:15:42
Po cieście zostały słodkie wspomnienia i 3 uwagi:
1. ciasto robi się bezproblemowo i szybko
2. smakuje wyśmienicie
3. nie zrobię go wiecej ze wzgledu na ilość masła...
kwetia przyzwyczajenia :)
-
Gość: Bogusia, mail.chorzow.um.gov.pl
2010/05/04 10:33:50
pyszne i proste do zrobienia ciasto, najlepsze jeszcze ciepłe np. z sosem waniliowym, nastepnym razem dam więcej rabarbaru i wiecej budyniu
-
Gość: , abpi254.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/05/04 10:49:12
Zrobiłam w piątek i wyszło super. Ciasto o konsystencji babkowo- piaskowo kruchej...ciężko opisać, ale pyszne, do tego budyń (mniam) i rabarbar. Zrobiłam z 1,5 porcji w tortownicy 26 cm. Wyrosło pięknie. Świetne też jest na ciepło z lodami, polecam. Masła dodałam tyle co w przepisie, nie rozlewało się, nie wyszło za ciężkie. Dorotko, nie było mnie tylko kilka dni a ty szalejesz z wypiekami!
-
Gość: alicjann, 62.44.135.3*
2010/05/04 11:47:30
Doroto, czytam komentarze i muszę się przyłączyć- uwielbiam rabarbar, ale NIE upiekę tego ciasta ze względu na ilość masła.
Czy mogłabyś dodać znacznie lżejszy przepis na podobne ciasto..?
A w ogóle może zrobiłabyś także "sekcję" z ciastami lekkimi, o niedużej zawartości tłuszczu..
? Myślę,że wiele z nas, bardzo chętnie by tam zaglądało i piekło :)))
-
2010/05/04 11:50:22
Wystarczy zajrzeć do spisu treści: ciasta z owocami i wybrać inne ciasto, jest wiele przepisów na ciasta bez masła,
pozdrawiam :)
-
Gość: agazzz, ip-4-28.gemini.net.pl
2010/05/04 17:12:56
Upiekłam ale i mimo, że w smaku jest bardzo dobre, to masa budyniowa pomiędzy warstwami ciasta gdzieś uciekła. Dodam, że dokładnie odmierzyłam miarką budyń (w sumie 30 ml). Dlaczego Dorotko uciekł mi budyń? To jest pierwszy wypiek z Twojego blogu, z którego nie jestem do końca zadowolona, chociaż przyznaję, że ciasta już prawie nie ma :)
-
2010/05/04 21:51:52
jutro jadę do mamy po rabarbar i upiekę to pycha ciasto a ja uwielbiam budyń...
-
Gość: paulii, emt83.internetdsl.tpnet.pl
2010/05/05 08:31:16
Ciasto opanowane w ciągu 1,5 godziny... :) to chyba mówi samo za siebie. Następnym razem robię na dużej blasze z podwójnej porcji. Pysznościowe! P.S. Tylko nie wiem co nie tak zrobiłam, bo mój budyń był również baaaaaardzo rzadki. Miałam problem z ułożeniem na nim drugiej warstwy ciasta, bo właściwie tonęła w budyniu.
-
2010/05/05 13:21:12
Agazzz: nie wiem, gdzie Ci sie ten budyń podział, powinien byc dobrze widoczny..hmm. nie wiem.
-
Gość: Agnieszka, 213.192.122.11*
2010/05/05 14:04:53
Ciacho wspaniałe - następny udany przepis z Twojego bloga!! Dziękuję :)
-
Gość: Iwona, 212.160.228.10*
2010/05/06 08:22:30
Jeśli zrobię w tortownicy 23 cm z 1,5 porcji ciasta, to zwiększyć ilość budyniu, czy nie? Jak sądzicie?
-
Gość: polite_edith, 81.15.192.15*
2010/05/06 12:04:23
Ja też zrobiłam z 1,5 porcji zarówno samo ciasto jak i budyń. Budyń to była klęska- sama woda, więc jeszcze raz go zagotowałam i dodałam dodatkową ilość proszku. Następnym razem zrobię go jeszcze gęstszy, zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu i myślę, że wtedy będzie lepiej wyczuwalny. Oprócz tego ciasto dobre.
-
Gość: aga, ip-83-142-117-152.enterpol.pl
2010/05/06 17:09:06
Dorotko - z jakimi owocami oprocz jablek bedzie sie komponowalo to ciacho? Mam w domu mrozone maliny i wisnie, moze byc?....A jesli nie, to ktore z ciast na blogu bedzie najlepsze z tymi powyzszymi owocami? Robie w sobote, prosze o odpowiedz.
-
2010/05/06 17:15:42
Iwona, na tortownicę 23 cm nie musisz w ogóle zwiększać składników, ciasto wyrasta wysokie,
pozdrawiam :)
-
2010/05/06 17:23:17
Aga: ja bym upiekła z wiśniami i malinami to:
mojewypieki.blox.pl/2009/05/Lekkie-ciasto-z-owocami.html
-
2010/05/06 23:51:53
Bardzo dobre ciasto!!!
Proste i szybkie!
Pychotka!
-
Gość: Iwona, 77-254-84-249.adsl.inetia.pl
2010/05/07 00:12:46
Dorotko, dzięki za informację, właśnie przeliczyłam składniki, ale idąc za Twoją radą upiekę z jednej porcji. Pozdrawiam serdecznie
-
2010/05/07 09:11:23
Dorotko, ja to wiem, że sa też ciasta bez masła, ale czy mogłaym prosić o pogrupowanie "lżejszych" ciast w spisie tagów..?
-
2010/05/07 09:59:24
Lżejszych, czyli bez masła, na oleju, czy mniejsza ilosć masła już może być? :)
-
2010/05/07 10:04:59
W oryginalnym przepisie była forma 23 cm, tylko ja piekłam w mniejszej, bo..ciasta mi się wydawało mało ;). Ale za to urosło prawie do granicy formy.
-
2010/05/07 10:17:15
Drorotko, odpowiadając na Twoje pytanie, myślę, że nie stricte na oleju, ale po prostu "z mniejszą zawartością masła" byłoby okay :)))
-
2010/05/07 17:18:54
Oj zrobię to ciasto, zrobię na pewno! Mam taką ochotę na rabarbar, ale u mnie i w sklepie i na targu jeszcze niezbyt ładne pęczki... Więc czekam, obgryzając paluszki :)
-
Gość: kingak, dxi209.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/05/07 17:55:22
Właśnie siedzi w piekarniku:) zarz wyjmuję, tylko coś mi się rabarbar nie wtopił w ciasto:((
zobaczymy jak smakuje.
-
Gość: maciejka, host-89-228-149-227.gorzow.mm.pl
2010/05/07 19:19:11
zrobiłam,wyszło pyszne ,choć budyń opadł na dno, ale nie było zakalca.
dałam budyń capucino;-)
-
Gość: dota, 195.225.249.1*
2010/05/07 19:24:05
Właśnie upiekłam, smakuje mi. Myślałam że będzie kwaśne przez ten rabarbar ale w sumie jest nawet ciut za słodkie :P No i wygląda zupełnie inaczej, cały rabarbar został u góry
-
2010/05/07 20:22:20
Alicjann, postaram się w takim razie :)
-
2010/05/07 21:28:16
Witam wszystkich na tym przepysznym blogu szczególnie panią Dorotę. Od dawna jestem uzależniona od tego bloga (teraz już dwóch blogów), prawie codziennie tu zaglądam. Pani Doroto jesteśmy rówieśniczkami i tak jak pani kocham piec, piekę nie tylko dla domowników( nie wyobrażam sobie niedzieli bez domowego ciasta) ale również dla mojej siostry która twierdzi że nie potrafi piec. Wszystkie przepisy tu zgromadzone są rewelacyjne i wszystkie się udają.Nawet odważyłam się zrobić ciasto francuskie i super się udało. Piekłam różne ciasta ale miałam problem ze zwykłymi babkami a te z pani przepisów zawsze się udają. Gratuluję talentu i dziękuję że dzieli się pani z nami tymi cudnymi przepisami.To ciasto z rabarbarem jest bardzo dobre- zniknęło dosłownie w 10 minut. Teraz idę do kuchni piec sernik z ciasteczkami daim oraz muffinki marchewkowe z koroną serowo- kokosową - już czuje że będą smakowite. Serdecznie pozdrawiam.
-
2010/05/08 00:00:11
Przed chwilą upiekłam to ciasto i wrażenia mam mieszane. Wyszło ładne, rabarbar trochę opadł na dno, ale nie bardzo. W trakcie pieczenia ciasto było całkiem płynne (chociaż bardzo trudno było rozsmarować ciasto na budyniu), ale warstwy się nie wymieszały. Natomiast jak na mój gust jest zdecydowanie zbyt tłuste. Smaku rabarbaru też za bardzo nie czuć, ale może po prostu za mało go dodałam. Wydaje mi się, że zamiast tego ciasta można po prostu upiec najzwyklejszy ucierany placek z rabarbarem, a do tego zjeść miseczkę budyniu - wrażenia smakowe będą porównywalne, a ilość spożytego tłuszczu o wiele mniejsza.
-
2010/05/08 16:50:16
niestety ciasto mnie nie zachwycilo :( w smaku bardzo podobne do ucieranego ciasta z olejem a z nim jest zdecydowanie mniej pracy :)
-
Gość: jw23, 77-254-201-211.adsl.inetia.pl
2010/05/08 21:25:10
Szczerze mowiac... liczylam na cos wiecej. Budyn zupelnie mi sie nie komponuje, moze jakbym nie zamknela go tak szczelnie miedzy warstwami ciasta? Albo jadla ciasto jeszcze cieple? Reasumujac - ciasto bardzo poprawne, ale nie zniewalajace. Za to zdjecie bardzo, bardzo kuszace!!!
-
Gość: kingak, dyt115.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/05/08 21:58:36
upiekłam je wczoraj na imprezkę. Wszyscy byli zachwyceni. Wyszło idealnie! Mój mąż wspomina je jeszcze dzisiaj!! Stwierdził że woli to ciasto od muffinek z rabarbarem.
-
2010/05/09 12:05:39
Ciasto smaczne :) przygotowanie wcale nie jest długie czy kłopotliwe, budyń to chwila moment (z podanych ilości w przepisie wcale nie wychodzi za rzadki ) masło podczas ucierania z jajkami się nie zważyło, piekłam 1godz 15min i jest wspaniale upieczone. Zrobiłam z podwójnej porcji w prostokątnej blasze.
-
2010/05/09 13:27:38
PYSZNE!!! i nawet nie kwaśne:))
-
2010/05/09 13:29:23
Dorotko, byłoby znakomicie :))) Taki tag pt."ciasta z mniejszą zawartością tłuszczu".
Cieszę się na samą myśl takiego uproszczenia moich "poszukiwań ciastowych" ;)
Z góry dziękuję.
-
Gość: Matka Polka, 77-252-56-2.ip.netia.com.pl
2010/05/09 16:22:46
Ciasto bardzo szybkie do zrobienia i PYSZNE!!!!!!!!Polecam wszystkim
-
Gość: Agal, 87.119.9.*
2010/05/11 16:20:56
Pani prezes melduję wykonanie zadania :)
Jeszcze nie wiem jak smakuje, bo rozkroję dopiero jak przyjdą goście. Wyszło śliczne i rabarbar nie zapadł się (co mnie zdziwiło;) ). Podam z lodami. A teraz lecę jeszcze do przepisu na deser rabarbarowy, który podam jutro.
PS. Kupiałam książkę, ale muszę, zwyczajnie muszę to powiedzieć - następnym razem zdjecie na okałdkę powinno być bardziej smakowite (ktoś celowo wybrał najsłabsze?). Wszyscy, którzy widzieli książkę powiedzieli, że nigdy by jej nawet do ręki nie wzięli własnie dlatego, ze okałdka nie sprzedaje towaru.
-
2010/05/11 20:31:03
upieklam kingawkuchni.blogspot.com/2010/05/rabarbar.html
i polecam!
z lodami nieziemskie...
-
2010/05/12 14:01:10
Czy proszek budyniowy do budyn? bo tez mialam problem z lejacym sie budyniem, az w koncu dalam cale opakowanie 40 g. I do ciasta tez 40 g i wyszlo ok. Teraz wlasnie sie piecze :) smakowicie pachnie
-
Gość: aurelia76, term3.bg.pw.edu.pl
2010/05/12 15:45:57
Upiekłam, jest smaczne :) Zazwyczaj rabarbarowe ciasta robiłam na kruchym spodzie, jak szarlotkę, więc odmiana się przydała. Dziękuję :)
-
2010/05/14 22:04:01
Jest! Pojawił się! W końcu! Jutro rabarbar wyląduje w mojej kuchni i trafi do tego ciasta. W końcu się doczekałam :) Pozdrawiam
-
Gość: , apn-95-40-25-234.dynamic.gprs.plus.pl
2010/05/15 00:23:41
Jeżeli chodzi o statystyki: melduję upiekłam już 2 razy. Zachwytom nie było końca. Bardzo , bardzo smaczne. Polecamy
-
2010/05/15 12:18:05
No cóż to i ja przyłączę się do meldunku, że statystyki rosną ;-) ciasto już drugi raz siedzi w piekarniku, tym razem z jednej porcji. A w lodówce chłodzi się spód do sernika z rabarbarem i masa serowa czeka :-)
Możliwości mojego krzaczka rabarbaru zostały wyczerpane i nic się nie zmarnowało, niech sobie teraz rośnie w spokoju :-)
-
Gość: mk, 86-47-n1.aster.pl
2010/05/15 15:14:58
Pyszne, przepyszne, cudowne ciasto! :)
A jeszcze cudowniejszy rabarbar :)
-
2010/05/15 19:00:13
zaglądam do Ciebie od jakiegoś czasu i ślinka zawsze mi cieknie. Jako dość mało utalentowana pod względem pieczenia gospodyni domowa, nie mogłam oprzeć się temu ciastu! Tylko, że wczoraj rabarbar w sklepie był a dziś już nie :( dlatego uzyłam moreli z puszki, ciasto jeszcze w piekarniku, ale pachnie pysznie.
-
2010/05/15 19:58:39
A ja właśnie zrobiłam placek z rabarbarem, ale takie jak zawsze, z przepisu mojej babci. Jeszcze jest w piekarniku :) Szkoda, że nie znalazłam tego przepisu godzinę wcześniej. Ale na następny raz zaserwuje rodzince ciasto budyniowe.
-
2010/05/16 17:07:25
Właśnie upiekłam :) Jest pysznie. Wygląda bardzo ciekawie, bo z braku innego budyniu, do ciasta dodałam budyń czekoladowy, a między ciastem jasny budyń. Super!
-
2010/05/16 20:06:44
Dorotko, dobrze że oprócz pojęcia "duża łyżka", napisałaś, że to 15ml. Gdyby nie ta uwaga, to na pewno mój budyń byłby za rzadki, ponieważ moja duża łyżka (taka do jedzenia zupy) ma o wiele mniejszą pojemność- zmierzyłam to na szczęście w porę.Ciasto świetne, uważam, że wcale nie jest za tłuste w smaku i konsystencji, choć oczywiście ze względu na ilość masła lekkie nie jest.Obecność budyniu jest symboliczna, ale wystarczająca do przełamania kwasowości rabarbaru.Na drugi raz na pewno zrobię podwójne, bo za szybko zniknęło.
-
2010/05/16 20:51:16
Specjalnie to napisałam - bo przy budyniu to bardzo istotne. Ja mam miarki, 1 łyzka - 15 ml, 1 łyżeczka - 5 ml. Nie odmierzam juz łyzkami, bo każda jest inna ;)
pozdrawiam :)
-
2010/05/17 09:35:53
Zrobione, a zatem jestem już w tej 1/3 :D Doskonały przepis, bowiem moje ciasto wyszło przepyszne, choć wygląda zupełnie inaczej niż Twoje :D Dodałam też kruszonkę. Ale co do wilgotności, kwaskowatości i wszystkich innych zalet - mówię tak, rzeczywiście tak jest! Goście byli tak zachwyceni, że rozdałam im je do domów :)
-
2010/05/17 09:37:48
Wygląda smacznie i na pewno wypróbuję - wczoraj akurat przyniosłam świeżutki rabarbar z działki :)
-
Gość: yerena, 78.60.250.8*
2010/05/17 17:17:21
Dziekuje serdecznie za przepis- ciasto bardzo smaczne- budyn z rabarbarem dobrze sie komponuje. Budyn ugotowalam gestszy, zapach waniliowy obledny...a ciasto upieklam w keksowce silikonowej. Nastepnym razem skracam czas pieczenia do ~1 godz, bo ciasto bylo suchowate, bardzo mi wyroslo, ale na pewno grzechu warte.
-
2010/05/17 20:16:29
Witam serdecznie!
Podglądam od jakieś czasu pani blog i za każdym razem ślinka mi cieknie :) Jako, że sama blog kulinarny - raczkujący - prowadzę, a oprzeć się temu ciastu nie zdołałam, pozwoliłam sobie zamieścić pani przepis wraz z odnośnikami do pani bloga. Mam nadzieję, że nie ma pani nic przeciw temu. karmelkowe-pyszotki.blogspot.com/2010/05/ciasto-budyniowo-morelowe.html musiałam niestety zmienić rabarbar na morele, bo mi w sklepie wykupili, ale mam nadzieję, że jak tylko go dorwę, to zrobię ponownie. pozdrawiam serdecznie, Maria
-
Gość: ola, 92.251.255.11.threembb.ie
2010/05/17 21:40:30
pyszniutkie,pierwsze zniknęło w oka mgnieniu i ciągle nam mało:)))
pozdrawiam i dziękuję Dorotuś za pyszne inspiracje
-
Gość: aga, bzg188.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/05/18 11:39:57
Super ciacho. Bardzo smaczne. Połączenie budyniu z kwaśnym rabarbarem rewelacyjne. Aczkolwiek jest jeden minus. Masło wypłynęło z ciasta i zaczęło się palić w piekarniku:( Czy można temu zaradzić?
-
Gość: Weronika, aabq7.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/05/21 18:04:55
Ciasto cód miód orzeszki:) Chyba najlepsze jakie w życiu jadłam, kupiłam sobie z jego powodu nawet małą formę, ale to był błąd! Trzeba było zrobić z 1,5 porcji;) Rodzina zachwycona, domaga się powtórki (pytali gdzie kupiłam;D). A ja znowu tak skromnie prosze o przepis na kołacz śląski...
Bardzo serdecznie pozdrawiam:)
P.S Z za gęstego budyniu też wychodzi!
-
2010/05/21 23:42:47
Uwielbiam rabarbar, a w połączeniu z budyniem powinno być super. Powinno ale nie w moim wydaniu. Niestety już w czasie pieczenia po całym mieszkaniu unosił się zapach zakalca. Nie wiem co zrobi źle i szkoda bo połowa wylądowała w koszu.
Jest jeszcze wiele wypieków do wypróbowania, teraz będzie tarta cytrynowa. A tak na pocieszenie samej siebie, 70% Twoich wypieków mi wychodzi i rodzinka zachwala.
-
Gość: Malavika, aclm145.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/05/22 13:02:14
Właśnie się raczę pierwszym jeszcze cieplutkim trójkącikiem, i....mmmmm pycha, pycha, pycha, takie słodziutkie ciacho i kwaśny rabarbar - idealne połączenie. Mąż jeszcze w pracy a dzieciuch śpi po obiadku ale przypuszczam że jak się dobiorą do ciacha to ledwo na niedzielę starczy.
Ja musiałam dodać troszkę więcej proszku budyniowego bo jak zrobiłam tak jak w przepisie, dokładnie bo w ml to budyń nie chciał się "zbudynić" ale wyszło rewelacyjne.
Gratuluję bloga a przede wszystkim umiejętności. Pozdrawiam
-
2010/05/23 15:41:29
PYSZNE! Udało się idealnie i wszystkim smakowało! To mój pierwszy wypiek z Twojego bloga, ale na pewno nie ostatni :) pozdrawiam! :)
-
2010/05/23 17:14:54
razem ze szwagierka obserwujemy Twojego bloga... czesto korzystamy z przepisow i wymieniamy sie uwagami. ostatnio Ona zrobila to ciacho.... mmm wyszlo wspaniale... budyn i rabarbar to cudowne polaczenie!!! teraz ja sie za nie zabieram. mam nadzieje ze wyjdzie tak samo rewelacyjne!!!
-
2010/05/31 11:24:08
Ciasto wczoraj zrobione, zjedzone przez dwie osoby w ciągu 1,5 h od upieczenia- jeszcze nie ostygło! Szok! No i wyglądało rewelacyjnie, takie zwykłe ciasto, a tak się prezentowało, że spokojnie można nim częstować gości. Póki jeszcze rabarbar, zachęcam do zrobienia skubańca z rabarbarem. Pozdrawiam (moje szóste ciasto z blogiem ;-)
-
2010/05/31 12:38:21
Zapomniałam dodać, że zredukowałam ilość masła do 120 g, nie wyobrażam sobie, by było go więcej, bo dla mnie już ciasto było maślane w smaku- ale tak powinno być (no, ale odchudzać się trzeba)
-
Gość: suzika, staticline56784.toya.net.pl
2010/05/31 14:23:53
Po raz pierwszy robiłam ciasto z rabarbarem, ciekawe połączenie i bardzo udane. Już połowy nie ma .... mniam! Piekłam tylko godzinkę bo wierzch mi się spiekł, a budyń wraz z rabarbarem opadł mi na sam spód blachy, ale to i tak nie ma znaczenia bo wyszło świetnie. Wypiek udany i bardzo pyszny. Teraz czas na kolejny bo został mi rabarbar .. mam go całe mnóstwo bo dostałam od cioci z działki. A wiecie jak to jest, ciocie są takie że potrafią wcisnąć tyle jedzenia że nie przeje się tego w rok .. :D
-
2010/06/01 07:10:58
dołączam do tej hipotetycznej 1/3. :-)
bardzo chciałam, żeby rabarbar choć trochę wpadł do środka, więc mu nieco pomogłam już przy nakładaniu. ;-) i dobrze, bo reszta została na wierzchu. drugą warstwę ciasta nakładałam od środka tortownicy, więc większość budyniu wyjechała mi na brzegi, ale w niczym to nie przeszkadza. Aha, piekłam w tortowniczce o średnicy 18 cm i kropla ciasta więcej, a by uciekło. :-)
wszystkim smakowało, faktycznie jest wilgotne i aromatyczne. jak dla mnie mogłoby mniej być czuć proszek, ale ja mam na tym punkcie lekkie skrzywienie.
rabarbar oprószyłam cynamonem, fajnie pachniało.
mąż od razu zaproponował próbę z wiśniami, ten pomysł tez do mnie przemawia.
-
2010/06/02 14:22:43
ano właśnie, mi rabarbar jakoś nie opadł jak Tobie, a szkoda. Poza tym super ciacho. Tylko ja miałam lekki problem z drugą warstwą ciasta - nie jest to najprostsza sprawa pokryć nią budyń, więc proponuję zostawić troszkę więcej masy - z większą ilością jest trochę łatwiej.
-
Gość: dzusta, 88-96-210-53.dsl.zen.co.uk
2010/06/02 15:28:34
Ciasto jest niesamowite! Polaczenie rabarbaru i budyniu to strzal w 10! Na pewno jeszcze u mnie nie raz zagosci :)
-
2010/06/03 15:02:20
Dorotko! Bardzo Ci dziękuję za przepis; ciasto jest przepyszne - robiłam je już 2 razy, i za każdym razem - sama nie wiem, jak to się dzieje - jest coraz lepsze:)
-
Gość: Adu84, 188.146.110.2.nat.umts.dynamic.eranet.pl
2010/06/04 13:39:32
kupiłam składniki... a później się trochę przestraszyłam opiniami o tym, że za dużo masła i że ciasto za tłuste... ale postanowiłam sprawdzić... i po raz kolejny się nie zawiodłam... ciasto było pyszne!!! na drugi raz zrobię tylko z większej ilości, bo moja tortownica ma 26 cm, ale mimo to ciasto ładnie wyrosło i przyzwoicie wyglądało... moja rodzina, która ciasta za dużo nie je, zjadła prawie całą blaszkę (popychając placek muffinami z truskawkami i kruszonką - z moich 4 prób muffinowych, te były najlepsze)...
wszystkim znajomym polecam ten blog... jest tak boski, jak przepisy na nim umieszczane :-)
-
Gość: Lucy, acrq228.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/06/11 16:54:20
Mój mąż, który krzywi się na widok rabarbaru i nie znosi budyniu - zajadał się tym ciastem, aż mu się uszy trzęsły :) A dziś.....poprosił o następne :))
Nie mam jednak rabarbaru, więc użyję truskawek! Może też coś z tego wyjdzie?:)
Pozdrawiam i dziękuję za przepis!
-
2010/06/12 12:13:26
Upiekłam to ciasto już dwa razy. Jest cudowne. Teraz już moje ulubione rabarbarowe.
-
2010/06/16 11:49:35
niestety nie mam takiej malej tortownicy tylko normalna blaszke o wym. 25x30cm czy cos kolo tego ;/ czy moge z podanej ilosci skladnikow wylozyc ciasto tylko na spod a na gore zrobic np. kruszonke ktora jest w ciescie na maslance? co o tym sadzisz dorotus dobry pomysl?
Ania
-
2010/06/16 23:45:04
Kruszonkę możesz zawsze zrobić, ale ciasta będzie duużo za mało, Twoja forma jest 2 x większa niż ta, jakiej ja uzyłam,
pozdrawiam :)
-
2010/06/17 11:50:28
w takim razie po prostu podwoje skladniki bedzie prosciej, dzieki dorotus! pzdr :)
-
Gość: klaudia, cpc3-blac1-0-0-cust732.manc.cable.ntl.com
2010/06/18 22:19:40
No a to wlasnie Moj dzisiejszy deser:) Deser juest w stepem do milej nocy ;) maz zachwycony ......
-
Gość: bea_ta333, 47-138.89-161.tel.tkb.net.pl
2010/06/19 10:59:04
no cóż ....ciasto w piekarniku, ale...łyżka łyżce nierówna, budyń zbyt rzadki, ciasta nie dało się dobrze rozsmarować, dałam dwie łyżki do kremu i już po chwili wiedziałam, ze to za mało...żałuję, ze nie zrobiłam budyniu od nowa...tym, co piec będą pierwszy raz radzę dać więcej budyniu do kremu....napiszę, czy coś z tego wyszło :(
-
Gość: bea_ta333, 47-138.89-161.tel.tkb.net.pl
2010/06/19 14:26:46
na szczęście ciasto wyszło pyszne, budyń nie okazał się wcale za rzadki, raczej taki w sam raz.. następnym razem jednak ugotuję trochę gęściejszy, bo nie jest łatwo rozsmarować na nim ciasto...polecam ten przepis - smaczne ciasto
-
Gość: natkagf, edh7.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/07 10:40:36
rozumiem ze proszek budyniowy w PL oznacza zwykly budyn w proszku???
-
2010/07/07 11:08:38
Tak.
-
Gość: natkagf, awz103.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/07 14:35:31
dzieki dzieki
bo zglupialam :)
no to sie zabieram za robote :D
-
Gość: natkagf, awz103.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/07 15:04:44
dziekuje i ruszam do akcji :*
-
2010/07/10 16:07:55
Piekłam to ciasto w paru wariantach owocowych. Oprócz podanego z rabarbarem, również z czerwonymi i czarnymi porzeczkami (mrożone), truskawkami i ostatnio z malinami. Jak dla mnie hitem jest wersja z malinami. Ciasto jest delikatnie kwaskowate, a przy tym niezwykle aromatyczne. Pyszności! Polecam!
-
Gość: amarylis2204, s102-242.star.net.pl
2010/08/01 14:10:40
Witam. Od jakiegoś czasu śledzę niesamowite pyszności w Twoich wersjach. Pełne uznanie także dla zdjęć, które dodają wielkiego uroku Twojej stronie. A co do ciasta. Upiekłam, choć mam "średnią " rękę do ciast. W mojej wersji był użyty budyń o smaku krówki- ulubiony mojego Synka:) Ciasto rewelacja, nawet w moim wykonaniu:)
-
Gość: Kathleene, apb211.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/08/01 15:47:56
Zrobiłam, polecam, jest mięciutkie, delikatne i fajnie obkleja ręce ;D
-
Gość: Maja, aesx148.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/08/18 20:36:04
Czy mogę Dorotko zastąpić rabarbar jagodami?
-
2010/08/18 23:08:15
Myślę, że tak.
-
Gość: maja, 77-255-61-111.adsl.inetia.pl
2010/09/10 16:34:57
Jedno z naszym ulubionych ciast z owocami...połaczenie budyniu z rabarbarem daje genialny smak...dziękuję Dorotko
-
Gość: J-ollka, 82.160.150.18*
2011/05/03 12:50:20
Przepis bardzo fajny;) Dla tych, którym wyszedł zakalec sugeruję aby spróbować jeszcze raz - z tym, że pierwszą część ciasta wyłożyć na blachę, wstawić na 10 min do piekarnika, wyciągnąć i na takie lekko podpieczone ciasto wyłożyć budyń i drugą warstwę (surowego) ciasta. Osobiście na rabarbar dorzuciłam jeszcze kruszonkę;) Jeśli ktoś nie wie ile proszku budyniowego wsypać do masy - to można nalać na łyżkę wodę, zważyć ile to gram - no i tyle ile woda ma gram, tyle łyżka ma ml ;) Sposób prosty, dla tych, którzy mają dokładną wagę. Jednak teraz taka waga z dokładnością do 1 grama to już nie problem;) Pozdrawiam!
-
Gość: nan, public87890.cdma.centertel.pl
2011/05/05 20:34:52
klaaaaaaaaapa:( ciasto sie utopiło w budyniu-będzie zapiekanka z zakalcem:(
-
2011/05/12 15:38:06
Było pyszne! Choć patrząc po zdjęciach, nie chce się wierzyć, że to ciasta z tego samego przepisu :)
Pozdrawiam!
-
Gość: Olis, dma145.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/05/17 17:04:08
Właśnie zaczął się dla mnie sezon rabarbarowy :) Po przeczytaniu komentarzy miałam pewne wątpliwości, ale niepotrzebnie. Ciasto jak marzenie słodko-kwaśne, slicznie wygląda, chociaż u mnie na górze widac rabarbar, nie ciasto, ale to dodaje uroku. Dla mnie 10/10 (nawet przy tej ilości masła).
-
2011/05/18 17:55:45
Od razu z mężem zjedliśmy ciasto w całości, więc na drugi dzień musiałam upiec je jeszcze raz, co zdarza się niezwykle rzadko. Jednym słowem kwaśny rabarbar rządzi!

Niestarczyło mi ciasta na górę więc kawałki rabarbaru byłu na wierzchu ale i tak wszystko pięknie się upiekło (masa budyniowa najprostrza z możliwych - mleko, masło, mąka ziemniaczana i cukier waniliowy). Jak sobie przypomnę ten smak to chyba zrobię je po raz trzeci....
-
Gość: liducham, nat-zg2.aster.pl
2011/05/19 16:38:02
Bardzo zachęciło mnie to ciasto, ale jego wykonanie... Miałam problem z przygotowaniem budyniu, robiłam dwa razy, bo za pierwszym był bardzo lejący. Za drugim razem dałam więcej proszku. Budyń miałam z Winiar. Drugiej warstwy ciasta nie mogłam rozsmarować na budyniu. Ciągnął się i mieszał z ciastem. Nie wiem w czym problem, ale zniechęciłam się.
-
Gość: Ann, ip-89-174-124-153.multimo.pl
2011/05/19 17:12:30
Podobnie jak poprzednik(czka) liducham, wyszedł mi dość rzadki budyń (mleko i proszek, odmierzone na oko, muszę zainwestować w jakiekolwiek miarki;) ). Jednak zaryzykowałam i ułożyłam na cieście, choć był dość płynny .. i udalo się, jakoś po pieczeniu ściął się bardziej :) Smak genialny, slodki budyń i kwaśny rabarbar, pyszny duet.
-
2011/05/20 14:28:07
Witam robiłam to ciasto w ciągu dwóch tygodni z 6 razy za każdym razem wychodzi mi inaczej ,smakuje obłędnie .Dziś zrobiłam je z brzoskwiniami z puszki też jest super ale na drugi raz jak będe robiła z innymi owocami niż rabarbar dam mniej cukru.Bo jest za słodkie.A i daje więcej budyniu bo jest pyszny,dlatego gotuje podwójną porcje .Naprawde smakuje lepiej :-) Niestety do tego ciasta nie polecam polskich budyni najlepsze są niemieckie z RUF-a bo poprostu nie robią się żadkie. Prosze o więcej przepisów na takie tanie i smaczne ciasta pozdrawiam
-
2011/05/20 21:06:34
Zabrałam się za upieczenie tego pysznego ciasta, ale niestety ta druga warstwa ciasta nie chciała rozsmarować się równomiernie na masie budyniowej, ponieważ ciasto jest dość gęste. Dlaczego tak jest? Bardzo proszę o odpowiedź. Jestem bardzo ciekawa co wyjdzie z tego ciasta.
-
2011/05/20 21:36:01
Pani Dorotko, jak to będzie w przeliczeniu na gramy te 2 płaskie łyżki proszku budyniowego? Czy 1 płaska łyżka to będzie jakoś 11 gram?
-
2011/05/21 13:43:37
właśnie upiekłam, ciasto jest pyszne, dzięki budyniowi wilgotne, świetnie równoważy się kwaskowy smak rabarbaru i słodkiego budyniu, dziękuję za przepis, ciacho zdecydowanie do powtórzenia ( wielokrotnego )
-
2011/05/21 18:33:25
Rozpoczęłam rabarbarowy sezon :) ciasto pyszne!!! konsystencja surowego ciasta i budyniu taka jak trzeba. Wszystko pięknie się udało rozłożyć i doskonale wyrosło. Pychota :)
-
Gość: Magdulstwo, evdo-78-30-103-175.subscribers.sferia.net
2011/05/23 10:33:10
od tego sezonu to mój nr 1 na letnie ciasto z owocami!
-
Gość: Dorota, user32-042.satfilm.net.pl
2011/05/27 21:06:21
mam straszną ochotę zrobić to ciasto, z racji alergii syna na laktozę mam bardzo ograniczony zakres "ciastowy" bo wszędzie mleko, śmietana, serki, jogurty... tu jest samo mleko i mam pytanie - czy to ciasto wyjdzie z mlekiem sojowym? ono jest gęstsze niż krowie... ewentualnie może dać po prostu wodę zamiast mleka jeśli nie jest ono niezbędne??
-
2011/07/11 16:57:41
Upiekłam wczoraj, ale dzisiaj, na drugi dzień, smakuje mi bardziej. Jest smaczne ale zawiodłam się... Z formy wyciągnęłam zupełnie inne ciasto niż na zdjęciu! Tego się nie spodziewałam;) Ciasto samo w sobie bardzo smaczne, puszyste ale budyń gdzieś się zgubił w międzyczasie. Wygląda na to, że wsiąknął w ciasto, jak temu zapobiec na przyszłość?:) Bo marzył mi się taki śliczny warstwowiec a jadłam.... Babkę z rabarbarem;)
-
2011/07/16 08:59:51
za pierwszym razem tez budyn gdzies sie zapodzial, rabarbar zostal na gorze, ale smak wyborny. za drugim dalam 3 czubate lyzki proszku budyniowego do budyniu i juz budyn sie pokazal piekna wyrazna warstwa! rabarbar nadal na gorze, ale tym razem nieprzyjemna niespodzianka - na gorze pomiedzy rabarbarem ciasto nadal surowe po 1h i 15min pieczenia, wiec z powrotem do piekarnika i tak sobie jeszcze siedzialo pol h - oczywiscie juz nadjedzone, bo nie moglam sie powstrzymac. za trzecim podejsciem rabarbar poloze na budyniu i na to ciasto, zobaczymy co wtedy wyjdzie. ktos juz tak zrobil? marze, zeby osiagnac taki efekt jak na zdjeciach...
-
Gość: paulina, 078088181171.elblag.vectranet.pl
2011/08/11 18:58:02
ciasto przepyszne!! przed chwilą upiekłam. wszystko robiłam zgodnie z podanym przepisem, z tym że do masy budyniowej dałam całe opakowanie budyniu waniliowego (z biedronki;-) i wyszła idealna warstwa!). na pewno jeszcze nie raz je zrobię. dziękuję za przepis!
-
Gość: , afio6.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/10/02 17:19:23
a czy są jakieś ciasta z wingronami? mam tyle winogron własnych i chciałabym coś upiec. Poradzcie..
-
Gość: , bfg225.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/10/04 19:07:42
A jakie jeszcze owoce mozna dodać? Wspomniał ktoś o jagodach. A jakie inne?
-
Gość: Anusia, adms200.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/10/14 15:06:29
czysta poezja, smakowało również zdecydowanym przeciwnikom rabarbaru; koleżanka wypróbowała przepis z jagodami i też się sprawdził; i nie zamierzam martwić się ilością masła
-
2011/12/01 19:13:47
Ja zrobiłam to ciasto z brzoskwiniami i budyniem krówkowym i wyszło przepysznie :) Mąż za jednym razem zjadł pół blachy, a to rzadko się zdarza!
-
Gość: heluha, 85-91-27-180.ptr.magnet.ie
2012/03/19 21:54:25
zrobiłam i własnie się nim zajadam,jeszcze ciepłe rozpływa się w ustach...pychotka...Rabarbar wymieszałam dodatkowo z cukrem bo nie lubię jak jest kwasny i jest git:)
-
2012/03/28 17:34:54
Wczoraj upieklam i maz prawie polowe sam zjadl, tak mu smakowalo. Ja rowniez jestem zachwycona smakiem. Jednak musze dodac, ze Twoje ciasto na zdjeciu wyglada inaczej. U mnie rabarbar zostal na powierzchni ciasta, a budyniu jest 5 milimetrowa warstwa na dnie. Pieklam w wiekszej tortownicy (24 cm), bo mniejsza nie dysponuje; moze w tym tkwi przyczyna...Nastepnym razem zrobie z podwojna iloscia budyniu. Sprobuje tez z wisniami, bo ciasto jest na prawde rewelacyjne. Dzieki Dorotus za przepis, pozdrawiam:)
-
Gość: Aniusia1984, 178-37-11-182.adsl.inetia.pl
2012/05/15 13:59:33
Właśnie wyciągnęłam z piekarnika i już zjadłam jeden pasek ;) Zrobiłam na małej blaszcze z 1,5 porcji, ale spokojnie mogłam je podwoić, bo ciasto wyszło dosyć płaskie. Ogólnie jeszcze surowe było bardzo gęste i ciężko rozprowadzało się nawet łyżką. A masę zrobiłam z całego budyniu, a mogło być nawet więcej :) Mnie też rabarbar nie opadł, ale w smaku ciasto jest wyborne i zobaczymy co wieczorem powiedzą goście ;) Pozdrawiam!!
-
Gość: Chłop, acdd204.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/05/17 15:49:40
Zrobiłem ten placek - udał mi się swietnie. Przepis chłopski, idealny i pyszny. Dzieki
Za pozostawiony komentarz bardzo dziękuję :). Wszystkie uważnie czytam, choć nie jestem w stanie na każdy odpowiedzieć. Spam, komentarze obraźliwe, komentarze z wklejonymi linkami reklamowymi - będą usuwane.
Wszystkie zdjęcia są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy i zgody jest zabronione.
reklama
  • zdrowa żywność
  • aledobre.pl
  • filiżanka.pl
  • Drożdże Babuni
  • archipelagpiekna.pl
  • kuchniefalcon.pl
  • banner
  • banner
Follow Me on Pinterest
Moje Wypieki on Facebook
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...