Blog > Komentarze do wpisu

Sernik Black Forest

Sernik Black Forest

Sernik Black Forest, inaczej sernik szwarcwaldzki, czyli po naszemu sernik z Czarnego Lasu. Dzisiaj świętujemy nim Mothers Day obchodzony w Królestwie, a potem w maju będziemy świętować polski Dzień Matki. To jedna z zalet mieszkania w UK, więc to wykorzystuję;).

Sernik przepyszny - wykonany z polskiego półtłustego twarogu, z wiśniami i czekoladą... nie ma sobie równych!

Przepis wieczorem :)

Albo zróbmy szybki konkurs dla Mam (i nie tylko ;).

Kto się skusi na wymyślenie przepisu, wg którego wczoraj piekłam (i też go  wczoraj wymyśliłam)? Dla osoby, która będzie najbliżej prawdy wyślę wiosenną nagrodę niespodziankę (związaną z wypiekami).

Uwaga: liczą się proporcje..więc podawajcie proszę dokładnie np. 200 g twarogu, tyle a tyle wiśni. Dla ułatwienia: przepis jest na 20 - 21 cm tortownicę.

Powodzenia!

Dziękuję za udział w zabawie, konkurs rozwiązany! Ponieważ było wiele podobnych odpowiedzi i miałam problem, zdecydowałam się na dwie nagrody, dwa najbliższe prawdy przepisy. Przepis tanroth (kom. 35) oraz dziewczynaow-klaudia (kom. 29). Gratulacje! Proszę o zgłoszenie się Was do mnie na maila: dorotus76@gazeta.pl

Składniki na spód:

  • 200 g ciastek digestive w gorzkiej czekoladzie
  • 70 g roztopionego masła

Ciasteczka pokruszyć, wymieszać z masłem na mokry piasek. Tortownicę o średnicy 21 cm wyłożyć papierem do pieczenia, na dno wysypać ciasteczka; wcisnąć je w dno tortownicy i boki (do połowy wysokości).

Składniki na masę serową:

  • 700 g twarogu półtłustego, zmielonego przynajmniej 2-krotnie
  • 2 jajka
  • 3 żółtka
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 200 g drobnego cukru do wypieków
  • pół szklanki kwaśnej śmietany (125 ml) 18%
  • 200 g wiśni (świeżych lub mrożonych)
  • 100 g gorzkiej czekolady (70 g do sernika + 30 g do dekoracji), startej na tarce

Twaróg, jajka (w całości), żółtka, mąkę ziemniaczaną, cukier, śmietanę wrzucić do misy miksera i zmiksować na gładką masę.

Na ciasteczkowy spód wylać 1/4 masy serowej, wyłożyć część wiśni, oprószyć częścią czekolady. Następnie wylać kolejne 1/4 masy serowej, wyłożyć część wiśni i oprószyć czekoladą. I tak do wyczerpania masy serowej, wiśni i czekolady (czekolada nie powinna być ostatnią warstwą przed pieczeniem, moga być natomiast wiśnie).

Piec w temperaturze 180ºC przez około 1 h 25 minut (sernik jest dość wysoki, dlatego ważne, by go długo piec). Jeśli pieczecie w większej formie, należy piec krócej, około 1 h 10 minut. Wystudzić w piekarniku, włożyć na całą noc do lodówki. Przed podaniem oprószyć 30 g czekolady.

Smacznego :)

wydrukuj przepis

Sernik Black Forest

Sernik Black Forest

niedziela, 14 marca 2010, dorotus76
Print Friendly and PDF
Komentarze
2010/03/14 15:13:55
Przepis wysyłamy na maila czy tu, w komentarzach ? ;D
-
2010/03/14 15:15:40
Tutaj, tutaj, dzisiaj mam problemy ze skrzynką, więc liczą się tylko w komentarzach :)
-
2010/03/14 15:16:02
Wiśnie były mrożone, w spodzie są ciasteczka Digestive pewno w czekoladzieie i pewno w gorzkiej, masło stopione. Masa serowa to oprócz sera na twarogi cukier, jajka i ekstrakt waniliowy i myślę, że jest też słodka śmietanka i nieco mąki ziemniaczanej lub budyniu. Na wierzchu jest starta czekolada.
-
2010/03/14 15:16:54
a proporcje?
-
2010/03/14 15:17:59
Pytam o proporcje, bo to ważne, a każdy sernik praktycznie to twaróg, jajka itp.
-
2010/03/14 15:21:34
Spód:
1,5 szklanki ciasteczek Digestive lub owsianych w czekoladzie gorzkiej
60g masła stopionego lub miękiego
Masa serowa:
750g twarogu przeznaczonego na serniki
3 jajka
175 ml śmietanki kremówki
2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
250 g wiśni , np. mrozonych
70g startej czekolady -po upieczeniu

Zabawny konkurs ;D .
-
2010/03/14 15:22:51
A wykonanie też ?
Przepraszam za dociekliwość, ale uwielbiam konkursy !
-
2010/03/14 15:22:52
A bo żaden inny mi do głowy na teraz nie przyszedł ;)
-
2010/03/14 15:24:06
A jak chcesz:)
-
2010/03/14 15:27:11
Składniki na spód i boki:

250 g ciasteczek digestive w czekoladzie
125 g rozpuszczonego masła

Składniki na masę serową:

750 g półtłustego mielonego sera
4 jaja
100 g cukru
200 gram stopionej białej czekolady
ziarenka wyłuskane z laski wanilli
filiżanka wiśniy z syropu
na wierzch 2 łyżki startej na tarce o grubych oczkach gorzkiej czekolady

-
2010/03/14 15:27:35
Spód: 180 g ciastek digestive w gorzkiej czekoladzie, pokruszonych
50 g masła, roztopionego
Masa serowa:
500 g serka twarogu tzykrotnie zmielonego
4 jajka
1 szklanka cukru
1 szklanka śmietany kremówki
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
250 g mrożonych wiśni
100 g startej gorzkiej czekolady
-
Gość: przecinkowa85, 195.114.186.19*
2010/03/14 15:28:41
Spód:
225 g ciasteczek Digestive (z czekoladą)
80g masła stopionego lub miękiego
90 g czekolady mlecznej (chyba że ciasteczka były z czekoladą to nie ;))
Masa serowa:
500g twarogu 3x mielonego
3 jajka (osobno białko osobno żółtka)
200 ml śmietanki kremówki
250 g wiśni , np.z kompotu
80g startej czekolady
-
2010/03/14 15:29:50
A, zapomniałam o cukrze ! +150 g cukru

Ciasteczka zmiksować z roztopionym lub miękkim masłem. Wyłożyć nim spód i boki tortownicy do połowy wysokości -odstawić.
Twaróg zmiksowac z cukrem, wciąż miksując dodawać po jednym jajku. Dokładnie połączyć ze śmietanką i wmieszać mąkę ziemniaczaną. Wlać masę na spód, powrzucać wiśnie i piec 45min -1 h w 180 stopniach. Można przykryć folią . Wystudzić i wstawić do lodówki na min. 3 godziny, najlepiej na całą noc. Zetrzeć na górę gorzką czekoladę ;]
-
Gość: przecinkowa85, 195.114.186.19*
2010/03/14 15:31:38
dodatkowo 112 g cukru i 250 g białej czekolady rozpuszczonej w kąpieli wodnej z 80 g masełka :)
-
2010/03/14 15:32:41
Ja na udział w konkursie się nie pokuszę, ale powiem, że ma Pani prześliczny talerzyk :)
-
2010/03/14 15:41:48
myślę, że spód to tradycyjne ciastka digestive (ok.150 g) + 60-80 g roztopionego masła + roztopiona czekolada (60-80g)
masa serowa: 750 g sera trzykrotnie mielonego + 200 g drobnego cukru+ 8 jaj+ szklanka kremówki + ekstrakt waniliowy ( 1 łyżeczka) + wiśnie i czekolada na wierzch
pozdrawiam
-
2010/03/14 16:00:47
strasznie przyjemne musi byc takie podwójne świętowanie
tym bardziej w towarzystwie tak cudnego sernika..
do konkursu się nie dopisuję
ale zachwycam się zdjęciami nieustannie..
-
2010/03/14 16:02:38
ja Mama nie jestem, ale skoro można wziąć udział to biorę ;)
na spód:
200g ciastek czekoladowych + 80g masła (a jeśli jest czekolada, a nie ciastka czekoladowe to 70g czeko i 50 masła)
na masę:
250g twarogu półtłustego, zmielonego
250g mascarpone
2/3 szklanki cukru
3 jajka
150ml kremówki
50ml wiśniówki/soku-kompotu wiśniowego jeśli dla dzieci
dodatkowo:
300g wiśni
50g wiórków to ozdoby

i basta!
-
2010/03/14 16:14:52
Spód :
200 g czekoladowych ciasteczek (pokruszonych) + 100 g stopionego masła.

Masa serowa:
800 g twarogu półtłustego
200 g szklanki cukru
4 jaja
cukier waniliowy lub esencja z wanilii
1/2 szklanki śmietany kremówki
250 g wiśni na wierzch
wiórki czekoladowe na wierz jako ozdoba

-
Gość: anka, ixk210.internetdsl.tpnet.pl
2010/03/14 16:16:48
to ja powiem tak:
na spód:
ok.170 g ciastek typu digestive w czekoladzie
ok.70 g roztopionego masła
masa serowa
500 g twarożku półtłustego
2 jajka
2/3 szklanki cukru
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
300 g wiśni
ok. 50 g utartej czekolady
czyli mniej więcej tak samo jak na sernik truskawkowy :)
-
2010/03/14 16:19:14

Spód:
1,5 szklanki zmielonych czekoladowych ciasteczek
1/3 szklanki rozpuszczonego masła
1/4 szklanki płatków migdałów

Masa:
452 g twarogu półtłustego
3/4 szklanki cukru
2 łyżki mąki pszennej
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1/ 2 łyżeczki ekstraktu migdałowego
650 g śmietany
3 jajka
2 łyżki wiśniowej brandy lub soku z wiśni
3/4 szklanki wiśni, grubo pokrojonych

dekoracja:
175 ml bitej śmietany, wiórki czekoladowe do posypania
-
Gość: Alina, f054050041.adsl.alicedsl.de
2010/03/14 16:20:41
Spód:
175g ciastek czekoladowych + 80g masła
Masa serowa:
350 g Quarku
1 opakowanie budyniu smietankowego
100 g cukru
3 zoltka
200g wisni
Dekoracja:
50 g gorzkiej czekolady
-
Gość: niemarysia, ent203.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/03/14 16:20:43
Tak też :)

Spód: 250g pokruszonych czekoladowych ciastek digestive
100g masła rozpuszczonego

Ciasto: 500g twarogu
2jajka
100g drobnego cukru
1 lyzka maki ziemiaczanej
200g wisni
1 lyzeczka ekstraktu waniliowego
2 lyzeczki likieru wiśniowego
Do dekoracji: 100g czekolady

pozdrawiam :)
-
2010/03/14 16:24:13
Rany,ależ on się prezentuje....mmmm,pycha!
-
2010/03/14 16:29:16
to i ja wezmę udział :)
Spód :
150 g ciasteczek digestive w ciemnej czekoladzie
50 g roztopionego masła

Masa serowa :
650 gram sera towarogowe
250 ml śmietany kremówki
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
3 jajka
2 łyzki skrobii ziemniaczanej
200 g wiśni mrożonych

Na wierzch
75 g startej czekolady deserowej
-
2010/03/14 16:30:33
Witam:) ja proponuję:200g ciastek digestive w czekoladzie, 75g masła, 750g twarogu półtłustego lub tłustego, 4 jajka, 200 ml śmietany kremówki, łyżka maki ziemniaczanej,3/4 szkl cukru pudru,łyżeczka ekstraktu z wanilii, 250g mrożonych wiśni,100g gorzkiej czekolady na wierzch pozdrawiam
-
2010/03/14 16:33:18
W konkurs się nie bawię bo rywalizacji nie lubię, ale muszę przyznać że piękny sernik ;)) Bardzo mi się podoba i jak już opublikujesz przepis na pewno z niego skorzystam.
-
2010/03/14 16:34:26
Nie traktuj konkursu jako wstep do rywalizacji a zabawę :)
-
Gość: dziewczynaow-klaudia, 82-160-38-70.tktelekom.pl
2010/03/14 16:35:17
Spód i boki:
180 g ciasteczek digestive w gorzkiej czekoladzie
50 g rozpuszczonego masła
Masa:
750 g twarogu półtłustego zmielonego przynajmniej dwukrotnie
3 jajka
20 dag cukru
szklanka śmietany
łyżka mąki ziemniaczanej
200 g wiśni mrożonych
jeżeli bez udziału dzieci to kieliszek likieru wiśniowego ;)
aromat waniliowy lub migdałowy
Dekoracja:
100 g czekolady do dekoracji startej na wiórki ;)



-
Gość: Gaba30, 91.150.140.1*
2010/03/14 16:41:23
Fajny konkurs :)
Na spód:
200g herbatników
100g stopionego masła
Masa:
750g twarogu
3 jajka
szklanka maślanki
100g cukru drobnego
wiśnie z syropu
Wierzch: tarta czekolada
-
2010/03/14 16:49:57
no to i ja się pakuszę:
Składniki na spód:
170 g ciastek digestive z ciemną czekoladą - ja dałabym z jasną ale u ćiebie na pewno będą z ciemną :), pokruszonych na piasek
70 g roztopionego masła
1 łyżka likieru wiśniowego
Masa serowa:
650 g twarogu tłustego co najmiej dwukrotnie mielonego
100 ml śmietany kremówki
5 jajek
1/2 szklanki drobnego cukru
2 łyżki likieru wiśniowego
1 łyżka ekstraktu waniliowego
2 łyżki mąki pszennej
300 gr wiśni mrożonych (nie rozmrażać przed pieczeniem)
40 g startej gorzkiej czekolady do posypania

coż to tyle :)
pozdrawiam
Dorota
-
Gość: Marta, abds73.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/03/14 16:53:27
Mi się wydaje, że jest to:

SPÓD:
200 g degestive w czekoladzie i 80 g miękkiego masła

MASA SEROWA:
500 g sera twarogowego
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
80 g drobnego cukru
3 jajka
1 łyżka budyniu śmietankowego (proszek)
50 ml Kirishu
1 szklanka mrożonych wiśni
2 łyżki śmietany kremówki

Do dekoracji starte wiórki czekolady.

Sernik jak zwykle piękny i wart uwagi ;) Pozdrawiam ;)
-
2010/03/14 16:54:06
A ja proponuję:
a) spód:
225 g digestive
90g masła

b) masa serowa:
500g twarogu półtłustego,
250g serka mascarpone,
2/3 szkl. cukru,
3 całe jajka,
300g wiśni,
100g wiórków czekoladowych

Pozdrowionka!:)
-
Gość: k.p.domanska, achm157.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/03/14 16:55:23
SKŁADNIKI:
- 360g mąki (3 szklanki)
- 270g cukru (2 szklanki)
- 360g masła
- 1 i łyżki kakao
- 250g wiśni
- 1 paczka cukru waniliowego
- szczypta soli
- 4 jaja
- 500g chudego twarogu
- 1 paczka budyniu o smaku waniliowym (na l mleka)
- 4 łyżki kaszki manny
- 50g czekolady w kawałkach
- tłuszcz i mąka do formy

PRZYGOTOWANIE:
Mąkę, 240g miękkiego masła, 120g cukru i kakao zagnieść na kruszonkę. Tortownicę posmarować tłuszczem i posypać mąką. Połowę kruszonki nałożyć do formy i wykleić nią spód tortownicy.
Wiśnie umyć, osączyć i wyjąć pestki. 120g masła pokroić w kostkę i razem ze 150g cukru, 1 paczką cukru waniliowego oraz solą utrzeć na gładki krem. Jaja rozbić. Żółtka dodać do masy, utrzeć. Dodać twaróg, budyń, kaszkę mannę i wymieszać.
Białka ubić na sztywno. Pianę z białek, wiśnie i połowę grubych wiórek czekoladowych dodać do masy serowej. Rozłożyć ją na kruchym spodzie. Pozostałą kruszonkę kakaową rozłożyć na masie. Piec w temp. 200C przez 1 godz. Ewentualnie po upływie połowy czasu pieczenia można przykryć ciasto pergaminem, aby się nie wysuszyło. Następnie zdjąć kołnierz i ostudzić ciasto.
-
2010/03/14 16:58:06
oj, chyba będzie cieżko rozstrzygnąć ten konkurs :) ale też dorzuce swoje 3 grosze:

200 g ciastek digestive z czekoladą
100 g roztopionego masła

700 g twarogu
3 jajka
200 g drobnego cukru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
2 łyżki mąki ziemniaczanej
200 ml kremówki
200 gram mrożonych wiśni

i 100 g startej gorzkiej czekolady :)
-
Gość: Kajeczka, aacy243.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/03/14 17:04:16
Spód:
2 szklanki zmielonych ciastek
1/3 szklanki roztopionego masła

Masa serowa:
450 g półtłustego twarogu
3/4 szklanki cukru
2 łyżki mąki pszennej
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1/ 2 łyżeczki ekstraktu migdałowego
300ml słodkiej śmietanki
3 jajka
2 łyżki wiśniówki /ewentualnie soku z wiśni/
3/4 szklanki wiśni /odsączonych z syropu/

Do dekoracji:
wiórki z czekolady

Ze zmielonych w malakserze herbatników i roztopionego masła zrobić jednolitą masę, wyłożyć nią dno tortownicy.

Wymieszać ser z cukrem , mąką, ekstraktem waniliowym i migdałowym do uzyskania kremowej konsystencji. Dodać śmietankę, jajka, wiśniówkę /sok z wiśni/ i wymieszać delikatnie do połączenia składników.
Do formy wylać 3/4 masy serowej. Równomiernie rozłożyć na niej wiśnie, a na nie delikatnie wyłożyć łyżką resztę masy. wstawić do piekarnika nagrzanego do około 180 stopni na około godzinę. Odstawić sernik do wystudzenia. Wstawić do lodówki. Przed podaniem udekorować wiórkami czekolady.

SMACZNEGO;)
-
Gość: Kajeczka, aacy243.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/03/14 17:05:49
Nie jestem zalogowana, ale mam nadzieję, że to nie ma znaczenia w konkursie;)
-
2010/03/14 17:14:27
Podoba mi się konkurs ;) Też spróbuję ;)
250g czekoladowych ciasteczek
125g roztopionego masła
250g białego sera ( mielonego)
3/4 szklanki cukru
40dag wiśni z kompotu
4 jajka
2/3 szklanki startej czekolady
1 łyżka mąki ziemniaczanej
cukier waniliowy
1 łyżka rumu
Ciasteczka rozdrabniamy w malakserze, mieszamy z masłem i wykładamy na spód tortownicy.
Zmielony ser wrzucamy do miski, dodajemy cukier, cukier waniliowy i rum. Mieszamy, dodając po jednym jajku. Na koniec mieszamy z mąką ziemniaczaną. Ciasto wylewamy na wcześniej przygotowany spód. Odsączone wiśnie wrzucamy równomiernie na wierzch ciasta. Sernik wkładamy do rozgrzanego do 175 *C. Piec przez około godzinę. Schłodzić w lodówce. Posypać z wierzchu startą czekoladą.
-
2010/03/14 17:15:16
Ach teraz zauważyłam że wiśnie są mrożone ;)
-
2010/03/14 17:16:38
ja daję tak ;) :
800 twarogu,150 g masła,1 łyżeczka proszku do pieczenia,7 jajek,2 łyzki mąki ziemniaczanej,400 g wiśni,aromat waniliowy(esencja),150 ml śmietany kremówki, szklanka cukru spód:150g ciastek digestive i 60 g masła, wierzch: 100 g startej czekolady
-
2010/03/14 17:17:40
czekolada oczywiście po upieczeniu ;D
-
2010/03/14 17:26:53
A może tak...?
- 250 g herbatników czekoladowych
- 125 g masła, rozpuszczonego
- 250 g kremowego serka
- 3/4 szklanki cukru pudru
- 1 łyzka soku z cytryny
- 3 łyzeczki żelatyny
- 125 ml wody
- 300 ml kremówki
- ok. 400 g wisni

Pozdrawiam :)
-
2010/03/14 17:49:50
Spód:
Roztopić tabliczkę czekolady w kąpieli wodnej. Zagnieść ciasto z 1 szklanki mąki, margaryny, szklanki cukru, 1 łyżeczka proszku do pieczenia czekolady i 1 jajka. Wylepić spód i boki.
Masa serowa :
3 żółtka utrzeć z szklanki cukru, dodać kg sera mielonego z wiaderka, sok z cystyny, budyń, 1 szklanka mleka i szklanki oleju. Dokładnie zmiksować. Delikatnie wymieszać z ubitymi na sztywno białkami. Wylać na ciasto.
Ozdobić rozmrożonymi w lodówce wiśniami z jednego opakowania.
Piec około 50 minut w 180C. Po upieczeniu posypać tarkowaną czekoladą.
Smacznego :)
PS. Sernik wygląda smakowicie. pozdrawiam.

-
Gość: Ania, cpe-76-94-211-111.socal.res.rr.com
2010/03/14 17:55:43
Witaj Dorotko,
Ja proponuje:

- kruchy spod, czekoladowy:
130 g mąki
60 g masła
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka kakao
1 łyżka cukru pudru
- wyrobic szybko kruche ciasto, wstawic do lodowki, w tym czasi przygotowac mase serowa:

500 g twarogu zmielonego dwukrotnie
3 jaja (2 jajka , jedno zoltko)
150 g cukru pudru albo drobnego cukru kryształu
1 łyżeczka maki ziemniaczanej
1 łyżka cukru waniliowego
1 łyżka skórki otartej z cytryny
szczypta soli
- zmiksowac jajaka z cukrem, pomalu dodowac ser i pozostale skladniki, utrzec na gladka mase
- krychym ciastem wylozyc tortownice, na ciasto wylac mase sernikowa, na wierzch poukladac wisnie (3/4 szklanki) i pol tartej czekolady
- piec w 180 C przek ok godzine
- po upieczeniu i ostudzeniu, posypac druga polowka tartej czekolady
Smacznego i pozdrawiam :)




-
Gość: kasia, adtz224.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/03/14 18:00:57
A ja spróbuje tak:
spód;200g. ciastek digestive w czekoladzie, 100g. roztopionego masła
masa serowa:500g kremowego sera śmietankowego, lub twarogu trzykrotnie zmielonego;
3 jajka;
łyżka proszku budyniowego, lub mąki ziemniaczanej;
1szklanka cukru pudru;
0,5 szklanki śmietany kremówki;
aromat waniliowy,
250 g wiśni mrożonych;
wiórki czekoladowe do dekoracji

Sernik wyglada pysznie:)Pozdrawiam:)
-
2010/03/14 18:01:21
Cudny sernik. Idealne polaczenie :ser, wisnie i czekolada-moj ulubiony zestaw.
Sprobuje i ja zgadnac ilosc skladnikow.
Spod:

250g ciastek digestive w czekoladzie
80g roztopionego masla

Masa serowa:

750g sera poltlustego
6 jajek
szklanka cukru
jeden budyn waniliowy
lyzeczka ekstraktu z wanilii
250g mrozonych wisni
pol szklanki smietany kremowki

2 lyzki startej czekolady do posypania

-
2010/03/14 18:16:25
Spód:
190 g ciastek digestive z czekoladą
60 g masła roztopionego

Masa serowa:
750 g twarogu zmielonego 2- lub 3-krotnie
110 g drobnego cukru
3 jajka
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
150 ml kremówki
250 g wiśni mrożonych

Do dekoracji:
wiórki z gorzkiej czekolady

Ależ jestem ciekawa oryginału :) Wygląda zachwycająco :)
-
Gość: , staticline10509.toya.net.pl
2010/03/14 18:27:08
a o której wyniki?
;D
-
Gość: , staticline10509.toya.net.pl
2010/03/14 18:27:24
wieczór to pojęcie względne ;P
-
Gość: mirabelka, chello087206157073.chello.pl
2010/03/14 18:57:50
Tak przy okazji zapytam nieśmiało,chociaż może to durne dla kogoś pytnie-
Dorotko,o ile trzeba zwiększyć proporcje podawane na tortownice 20-21cm,żeby upiec ciasto o średnicy 24cm,a o ile na tortownice 30-31cm?
Pytam bo bardzo często przepisy na blogu są właśnie na 20-21cm.Takie ciasto dla 4 osobowej rodziny jest na raz ,jak są goście odpada całkiem.Mam często problem z wyliczeniem o ile zwiększyć proporcje.
-
2010/03/14 18:58:29
spód:
201g ciastek digistiv w czekoladzie
125g masła
70g płatków migdałowych
masa serowa:
450g cream cheese
170g cukru
2 łyżki mąki pszennej
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1/ 2 łyżeczki ekstraktu migdałowego
660 g śmietany
3 jajka
2 łyżki wiśniowej brandy
3/4 szklanki mrożonych wiśni ok. 120g
45g startej czekolady
Przepis:
pokruszyć ciastka, połączyć z roztopionym masłem i płatkami migdałowymi, wyłożyć tortownicę. Wymieszać ser z cukrem, mąką, ekstraktem waniliowym i migdałowym. Dodać śmietanę, jajka, wiśniową brandyi i wymieszać do połączenia składników.
piec w 170 stopniach ok. 50min. Wystudzić posypać startą czekoladą
-
2010/03/14 19:05:58
Cudo :) czekał na oryginał...
ale moim zdaniem to może być tak.
Spód: 190g digestive w czekoladzie, 60 g masła.
pokruszyć, zmiksować z masłem. Wyłożyć dno tortownicy, docisnąć.

Masa:
750 g polskiego półtłustego twarogu :)
1/4 szklanki kompotu z wiśni
łyżka wiśniowej wódki
3 jajka
łyżeczka esencji waniliowej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
250 g mrożonych wiśni
80 g startej czekolady do przybrania

ser utrzeć z jajkami, dodawać wszystko po kolei, oprócz wiśni i czekolady, miksować. Wylać ciasto na ciastkowy spód, posypać wiśniami, piec 60-70 minut w 170 stopniach, przykryć folią, aby góra się nie spiekła. Po ostudzeniu posypać czekoladą.
-
Gość: iwanowna, abwp189.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/03/14 19:06:54
to ja też spróbuję swoich sił :)

Składniki:
750g twarogu półtłustego, zmielonego dwukrotnie
4 całe jaja
200g cukru
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżki mąki pszennej
250g mrożonych wiśni
70g gorzkiej czekolady
200g ciastek typu digestive w czekoladzie
90g miękkiego masła

Piekarnik nagrzać do 180 st. C.
Ciastka pokruszyć, dodać miękkie masło, wymieszać do uzyskania konsystencji mokrego piasku, wyłożyć tym spód i boki tortownicy (średnica ok. 20 cm) wyłożonej uprzednio papierem do pieczenia.
Wszystkie składniki masy (twaróg, cukier, jaja, ekstrakt, mąki) zmiksować. Masę wylać na spód z ciasteczek. W masę powciskać lekko mrożone wiśnie (nierozmrożone). Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec godzinę. Wystudzić, posypać na górze startą na grubych oczkach gorzką czekoladą.
-
2010/03/14 19:07:55
zapomniałam + 1/3 szklanki cukru pudru
-
Gość: rzekot, afeg241.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/03/14 19:10:42
Spód:
160g ciastek digestive w czekoladzie
60g masła

Masa serowa:
750g twarogu półtłustego lub tłustego zmielonego przynajmniej dwukrotnie
3/4 szklanki cukru
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1/2 szklanki śmietanki kremówki
3 jajka
50g masła
ekstrakt z wanilii (do smaku)

Oraz:
200g mrożonych wiśni
1/2 tabliczki czekolady

Ciastka kruszymy, łączymy ze stopionym masłem, układamy w foremce i schładzamy.
Ser, cukier, mąkę, żółtka, masło, śmietankę i ekstrakt miksujemy. Ubijamy pianę z białek i łączymy z ciastem. Przekładamy do foremki, układamy wiśnie, wstawiamy do nagrzanego na 180C piekarnika i pieczemy około godziny. Studzimy, posypujemy cieniutko pokrojoną czekoladą.
-
2010/03/14 19:19:12
Jest fantastyczny! :)
Nie mogę się doczekać przepisu, bo na pewno go kiedyś upiekę!:))
Pozdrawiam Dorotko:)
-
2010/03/14 19:21:11
Dziekuję bardzo! w tym momencie konczymy konkurs! :)
-
2010/03/14 19:23:26
:D ja chcę wyniki :D a raczej przepis haha :) David.
-
2010/03/14 19:25:15
O jest :D! mmm :)
-
Gość: Hanka, r9.ists.pl
2010/03/14 19:27:58
to i ja się zabawię :-)

Spód:
170 g ciastek digestive
70 g roztopionego masła
Masa serowa:
500 g twarożku półtłustego lub tłustego zmielonego dwukrotnie
2 jajka
3 łyżki soku z cytryny
2/3 szklanki cukru (można dać mniej)
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
200g wiśni (mrożonych, z syropu lub kompotu)
opcjonalnie 50ml likieru wiśniowego

wiórki czekoladowe do dekoracji!
-
2010/03/14 19:29:19
Gość: Hanka, r9.ists.pl hehe :P przepis jest już na górze... :)
-
2010/03/14 19:30:55
Dorotko, czy tam nie ma pomyłki? Jest napisane 70 g twarogu... - trochę mało? ;)
-
Gość: Hanka, r9.ists.pl
2010/03/14 19:31:17
przepis dodany w trakcie pisania komentarza, spóżniłam się :-)
-
2010/03/14 19:32:36
a nie! Jest dobrze :D nie wiem czy zjadłam jedno zero, czy ty szybko poprawiłaś ;)
-
2010/03/14 19:32:57
Juz poprawiłam, mój błąd, 700 g :)
-
2010/03/14 19:33:31
Jestem szybka ;)
-
2010/03/14 19:34:19
Eeee tam szybka ja widziałem 70g :D:D
-
Gość: Agnieszka, public-gprs6255.centertel.pl
2010/03/14 20:09:50
Sernik rewelacyjnie wygląda! pewnie tak samo smakuje :)
Ja tylko jedno pytanie; czy wiśnie mrożone trzeba wcześniej rozmrozić i wydrylować ?
-
Gość: maddie, host-5db0e60d.sileman.net.pl
2010/03/14 20:49:23
świetny sernik ,zachwyciłabym się takim prezentem na Dzień Matki.. i zapewne jego smakiem w każdy inny dzień :)
-
2010/03/14 20:55:45
no, widzę, że Dorotus w formie, dawno nie było sernika, już się martwiłam. :-)
Za to ten jest fantastyczny, mój gen sernikożercy mi podpowiada, że - obok kremowego piernikowego, orzechowego i klasycznego wiedeńskiego - to będzie jeden z tych, które tygrysy lubią najbardziej.

Dorotko, że tak niedyskretnie spytam - co planujesz piec na Wielkanoc?
-
2010/03/14 22:14:37
Agnieszko: wiśni nie trzeba rozmrażać, najlepiej wrzucic zamrożone. I najlepiej zamrażać wydrylowane - wtedy duzo prościej do wypieków, bo wiadomo, wydrylowane muszą być.

Lady, nic nie będę piekła, ponieważ wyjeżdzamy za urlop :)

pozdrawiam :)
-
Gość: Agnieszka, public-gprs6255.centertel.pl
2010/03/14 22:17:41
Dziękuję za szybkę odpowiedź :)
pozdrawiam
-
2010/03/14 22:51:49
To ja trochę z innej beczki :)

Nigdy bym nie wpadła na pomysł, że można sernik serwować w talerzu do zupy :)

Ale na Twoich zdjęciach wszystko wygląda bezkrytycznie, więc co ja tu wyjeżdżam... :P
-
Gość: Malwus88, 85.134.156.23*
2010/03/14 22:54:09
Pani Doroto...mam zamiar zrobic ten sernik na św. Patryka ktory bedzie w środe..wiec mam pytanie ...mam tortownice o średnicy 25cm.....mam skladniki zwiekszyc o 1/2...?prosiła bym o szybką odp.....z góry bardzo pani dziekuje :P
-
Gość: blanka, 77-253-10-190.adsl.inetia.pl
2010/03/14 22:55:31
Muszę się przyznać, że przez Twojego bloga wpadłam w nałóg...na szczęście od tego nałogu się nie tyje....Poję się oglądając cudne zdjęcia Twoich potraw....to cudowne... Ja też otworzyłam bloga kulinarnego...Zaglądnij, jak będziesz miała chwilkę, chociaż wiem, że i tak nie umywa się do Twojego :)
rozum-i-podniebienie.blogspot.com/
Pozdrawiam :)
-
2010/03/14 23:08:43
Malwus88, tak o połowę lub lepiej - nieznacznie mniej.

Przy okazji na pytanie (chyba w tym watku padło) odnośnie różnych tortownic. To czysta matematyka :). Najlepiej korzystać ze wzoru na pole koła 'Pi'r kwadrat
Moja tortownica miała 21 cm: 3,14 x 10,5 x 10,5=346 cm kw.
tortownica 25 cm: 3,14 x 2,5 x 12,5= 490 cm kw
Połowa z 346 to około 170 cm kw.
346 + 170= 516
Widac, ze prawie o połowe nalezy zwiększyć składniki. Ponieważ mój sernik był do samej granicy formy, mozna dodac mniej niz połowę.
-
Gość: , 77.222.240.23*
2010/03/14 23:11:45
mam wiśnie ze słoika czy będą pasowały?
-
2010/03/14 23:14:39
Tak, będą.
-
2010/03/14 23:57:50
Dorotko do drugiego wzoru wkradł się błąd: tortownica 25 cm: 3,14 x 2,5 x 12,5= 490 cm kw. Zabrakło jedynki:) Przez chwilę nie mogłam załapać o co chodzi.
Sernik wspaniały. Mam tylko pytanie. Czy te warstwy nie mieszają się. To znaczy, czy wiśnie mimo wszystko nie opadają na spód? Na zdjęciu nie mogę się dopatrzyć a wiśnie i czekolada w całym serniku a nie tylko na spodzie to byłoby cudowne.
-
2010/03/15 00:00:06
No tak, skopałam wzór ;)
Na ukrojonym kawałku akurat nie widac niestety, ale poniewaz masa serowa jest w miare gęsta wiśnie nie opadają na dno. Np te wisnie które poukladałam na górze, tam zostały.
pozdrawiam :)
-
2010/03/15 00:10:23
witam,

piękny sernik - ja zostaję na święta tu więc będę musiała w końcu zawalczyć ze strachem przed sernikiem :( - ale pytanko - jak zmielić ser bez maszynki do mięsa? czy da się to jakoś zrobić?
pozdrawiam
Dorota
-
2010/03/15 00:36:55
Zastanawiam się czy mogłabym wykorzystać do tego cuda część moich sporych zapasów wiśni pozostałych po zeszłorocznej nalewce?
-
2010/03/15 09:10:20
wita,
mitka123: ja właśnie to mam zamiar zrobić - dostałam ogromny słój wiśni z nalewki bez pestek, tylko jak ten ser zmielić - albo jaki kupić tu w uk żeby sernik się udał :( ....
pozdrawiam
Dorota
-
2010/03/15 10:06:41
twaróg normalnie można zmielić w maszynce do mięsa, ja tak robię. a najlepiej gotowy w kubełku mielony kupić ale pewnie a UK takiego nie ma
z tego co kiedyś Dorotka pisała to u was tylko taki kremowy quark jest? można takiego użyć( kiedyś pisała o tym autorka) tyle że wyjdzie sernik bardziej kremowy

pozdrawiam z Piernikowa!
-
2010/03/15 10:35:12
Moga być wisnie z nalewki :)
A w UK nie macie gdzies w poblizu polskich sklepów? ja często kupuję w nim już zmielony twaróg, jak mi się nie chce mielić.. ;)
-
Gość: dziewczynaow-klaudia, 82-160-38-70.tktelekom.pl
2010/03/15 14:44:11
Napisałam do pani na e-maila :) delta1615@wp.pl :) Super , ale się cieszę :) Ogólnie to ten sernik jest bajeczny na tych fotkach ! :)
-
2010/03/15 16:11:07
Gratuluję, a sernik leeeci do zakładek ;D.
Nie mogę doczekać się otwarcia działu 'Na Wielkanoc', bo miałam nadzieję, że wszystkie wielkanocne przepisy będą uporządkowane i zebrane w jednym miejscu !
-
2010/03/15 18:46:38
pyszne
-
2010/03/15 18:55:42
No to się pochwale że serniczek siedzi już w piekarniku. Martwi mnie że w przepisie napisane jest o wstawieniu go na całą noc do lodówki. Tak długo będę musiała czekać :) czy to konieczne?
-
Gość: , aeir198.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/03/15 19:05:39
....mam pytanie odnośnie ciastek...jakie to są ciastka digestive?..hmmm można je zastąpić innymi?...bo przepis na ten sernik + zdjęcie bardzo bardzo kuszą...:-) pozdrawiam
-
2010/03/15 19:12:36
aeir198 ciastka digestive są to ciastka zbożowe, są dostępne w Polsce dokładnie pod taką nazwą, produkuje je firma lu. Niestety kto produkuje je za granicą nie wiem. Ja ostatnio zastąpiłam ciastka digestive herbatnikami holenderskimi, ale czytałam na różnych forach że można je zastąpić innymi ciastkami zbożowymi czy owsianymi.
-
Gość: , aeir198.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/03/15 19:28:57
jolantaszyndlarewicz...wszystko jasne:-))) bardzo Ci dziękuję za wyjaśnienie.
-
2010/03/15 19:36:26
Mitka, koniecznie do lodówki! Sernik moze na ciepło być płynny.. ;)
-
2010/03/15 20:05:43
3 ) i babek. :)

Nie żeby nie było w czym wybierać, ale zawsze lepiej mieć większy wybór. ^^
-
2010/03/15 20:08:07
Pardon, ucięło mi pół komentarza.

To, że Pani nie piecze nic na święta nie oznacza, że nie potrzeba nowych wypieków, które my moglibyśmy w święta upiec. Czyli, że potrzeba więcej serników i babek. :)
-
2010/03/15 20:24:12
Dziękuję za odpowiedź w samą porą ją napisałaś bo sernik już prawie zimny więc zaraz wyląduje w lodówce chodź może zostawię go w nie ogrzewanym przedsionku. Bo w lodówce nie mam dzisiaj miejsca.
-
2010/03/15 20:31:46
wow, jaki smaczny blog. od dziś jeden z moich ulubionych!
-
Gość: Monia, ip182-218.ghnet.pl
2010/03/15 21:00:41
Mam pytanko: czy mogę dodać wiśni z alkoholu? Zostało mi sporo po nalewce :) Ale czy to nie będzie się gryźć? Tzn. smak alkoholu z twarogiem?
-
2010/03/15 21:32:46
Możesz, nie powinno się gryźć :)
-
Gość: Monia, ip182-218.ghnet.pl
2010/03/15 21:50:41
Dzięki za odpowiedź. To w takim razie robię ten serniczek na święta :)
-
2010/03/16 00:39:26
to ja znowu,
przepraszam za zawracanie głowy, ale sernik w moim życiu piekłam może raz.... więc podchodzę do tego przedsięwzięcia no mało powiedziane poważnie :0 - czy może być taki (na przykład) ser? www.bocian.co.uk/produkt/155/2508.html
pozdrawiam
Dorota
-
2010/03/16 09:58:17
Może być :)
-
2010/03/16 09:58:38
A i dodaj troche mniej śmietany, bo on już jest ze śmietaną.
-
2010/03/16 10:50:19
ufff.... dzięki, dzięki :) u mnie w Kingston jest parę małych i słabo zaopatrzonych polskich sklepów i książki zamówiłam :) dzięki i za to :)
pozdrawiam
Dorota
-
2010/03/16 16:27:26
nie mógl mi nie smakować. Owocki, ser, czekolada to moje ulubione połączenie. Nie miałam wiśni więc dodałam dżemu wiśniowego a do seru dałam przez to mniej cukru. Wyszedł naprawde pyszny. Robiłam wcześniej kilka Twoich serników i jakos mi nie podchodziły (poza sernikobrownies) ,ale ten jest po prostu przepyszny!!!I nie jest to tylko moja opinia:)
-
2010/03/16 16:32:59
I na pewno zrobię je na Wielkanoć. Juz mam zamówienie:)
-
Gość: szamcia, ks-138-210-196-147.dhcp.embarqhsd.net
2010/03/16 17:36:03
ooo nie wiedzialam,ze Black Forest Cake/Schwarzwälder kirschtorte jest tez w wersji serowej...czy sama wymyslilas?
-
Gość: Cloudy, ip-85-198-246-162.broker.com.pl
2010/03/16 22:09:21
Witaj!
mam pytanie bardzo banalne natury technicznej. Jak powinnam piec ten sernik w piekarniku? z termoobiegiem czy grzanie dolne i górne, czy jeszcze inaczej?
-
Gość: osulka, 82.177.199.1*
2010/03/16 23:30:18
Na jutrzejsze imieniny taty robie, tzn. zaczne rano by był gotowy na wieczór. Zrobie większą porcje bo i tortownica większa, ale wacham sie co do spodu.... Nie przepadam za ciasteczkowym, a jakiś przydałby się? Może sugestie...... hmmm
-
2010/03/17 10:27:17
Możesz zrobić zwykły kruchy spód, np. jak w seromakowcu.
pozdrawiam
-
2010/03/17 10:29:25
Cloudy, jak uważasz, ja piekę w termoobiegu, grzałka górna. Jak zaczyna się złocic po brzegach przykrywam foilą alum, by był jasny.

Szamciu, tak, sama.

pozdrawiam :)
-
2010/03/17 23:50:51
prześliczny kolejny serniczek Twojego autorstwa Dorotko;) chyba skusze się na święta coś chociaż odrobinę przypominającego do tego CUDA wykonać!;)gdybym potrafiła chociaż jedno z tych cudeniek zrobić;) ...Dorotko mam pytanie czy robiłaś może kiedyś chałwę?;o chodzi za mną jej wykonanie;/ ale nigdzie nie ma sprecyzowanego przepisu...może możesz pomóc?;)
-
2010/03/18 09:03:57
witam, podglądam Pani bloga juz długo, uwielbiam go:) probuje swoich sil w sernikach, udaje mi sie londynski i nowojorski (pyyycha), teraz postanowilam sie zmierzyc z tym cudem i co mi wyszlo: w smaku rewelacja, chociaz ciasteczka na spodzie bardzo stwardnialy i spod oddzielal sie od sernika (czy przyczyna moze byc to ze pieklam na termoobiegu z grzalka dolna? jesli nie mam w piekarniku opcji termoobieg plus górna grzałka tak jak Pani, jaki sposob jest najlepszy i jaki wtedy czas pieczenia dac?), poza tym ciasto przypieklo sie od gory, zrobilo sie ciemne, ale chyba zbyt pozno przykrylam folia. generalnie efekt smakowy super, wizualny troszke gorzej, ale jesli Pani mi cos podpowie, to mysle, ze to jest do naprawienia:)
-
2010/03/18 10:24:01
Ciasteczka czasem tak wychodzą, najczęsciej po pobycie w lodówce, masło twardnieje. Możesz pół godziny przez podaniem wyjąć sernik do temp. pokojowej. Raczej pieczenie nie ma na nie wpływu. Ja zawsze przykrywam folią jak tylko zacznie się rumienić, niektóre piekarniki (w tym mój) tak mają, ze przypalają ;)
-
Gość: osulka, 82.177.199.1*
2010/03/18 10:39:18
Dorotko dziękuję !!!
Zrobiłam serniczek, zostawiłam jednak spód ciasteczkowy ale z Ciastek Holenderskich w choco :) zwiększyłam proporcje jak na tortownice o średnicy 26cm. Wizulanie boski, ten przekrój Wowww. W smaku bardzo dobry, a kwasek wiśni cudownie przełamuje się ze slodycza sernika i czekolady.
Goście, tato i Ja bylismy zadowoleni :)
-
Gość: a, host-194-24-165-121.system-sat.pl
2010/03/18 17:23:44
Przepyszny!! Obawiałam się, czy nie będzie za słodki z całą czekoladą, ale dzięki wiśniom jest po prostu rewelacyjny. Rozpływa się w ustach!
-
Gość: soph, deb14.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/03/19 12:20:46
pyszny! zagroził pozycji sernika londyńskiego :)
-
Gość: issima, host-80-54-90-1.eimg.pl
2010/03/19 14:58:57
Dorotko czy mogą to być wiśnie z kompotu bo tylko takie posiadam????
-
Gość: gość, chello089077110215.chello.pl
2010/03/19 17:09:58
czy mogę wrzucać do ciasta jeszcze zamrożone wiśnie?
-
2010/03/20 09:34:45
Mogą być z kompotu, można wrzucac zamrozone.
-
2010/03/20 15:30:57
Ro sernik dla mnie!
Oj będzie niedługo:)))
-
Gość: miodek, 095160243215.stk.vectranet.pl
2010/03/21 20:59:23
zrobiłam go na imprezę urodzinową ...
muszę jednak stwierdzić że mnie nie zachwycił. Połączenie sera z wiśniami i czekoladą super , jednak smak sera nie całkiem w moim typie ( może to wina sera ) .

Sernik wyszedł suchy i zbity , trochę się kruszył, chociaż z wyglądał identycznie jak na zdjęciach.
Wrażenia wizualne jednak wspaniałe i za to Ci dziękuję bo to co nie wyszło można dopracować.
-
2010/03/22 13:32:50
mmmmniam.. naprawde smaczny i banalny w przygotowaniu :)
-
Gość: początkująca, 078088007108.bialystok.vectranet.pl
2010/03/24 08:45:50
wczoraj piekłam ten sernik do północy i nie mogłam się doczekać rana żeby go w końcu spróbować ;) Muszę przyznać, że to najlepszy sernik jaki do tej pory zrobiłam! :)) Zwiększyłam składniki na 1 kg twarogu (nie miałam małej tortownicy), użyłam Digestive w mlecznej czekoladzie, pomieszałam czekoladę mleczną i gorzką, piekłam 2h 10 min. Obawiałam się, że może będzie za słodki... ale nie! wyszedł wspaniały! wiśnie nie opadły, po ukrojeniu warstwy czekolady są bardzo wyraźne, a smak... niebo w gębie! przepis zdecydowanie wejdzie do stałego repertuaru ;)
-
Gość: Maggie78, 188.146.185.158.nat.umts.dynamic.eranet.pl
2010/03/26 06:35:08
Przepisy serników jakie są zamieszczone na tej stronie są po prostu doskonałe i niebiańskie, ale tego przepisu nie dołączyłabym do pozostałych. Był ok, ale nic poza tym. Wiele się po nim spodziewałam :( Jednak pozostanę przy poprzednich pychotkowych serniczkach, tego więcej nie upiekę.
-
Gość: kora, 95.108.47.10*
2010/03/26 21:20:23
mam pytanie, piekę serniki w okrągłej formie, i za każdym razem serniki są po prostu mokre, stoi w nich woda. podczas pieczenia w drugiej fazie przykrywam dosyc nieszczelnie formę papierem do pieczenia. do serników dodaję owoce. co moze byc przyczyną?
-
2010/03/26 21:55:22
Może twaróg jest zbyt mokry? Staraj się też jak najmniej przykrywac sernik - niech woda wyparuje. Dłuzej też piec. Owoce mogą też byc przyczyną..
-
2010/03/28 17:36:33
Czy boki formy również wykładamy papierem?
-
2010/03/28 19:19:41
Nie. Możesz wysmarować boki maslem jesli chcesz, ale niekoniecznie.
pozdrawiam
-
2010/03/29 14:21:11
czy zamiast mąki ziemniaczanej można użyć cornflour?
-
2010/03/29 17:10:51
Tak (bialej).
pozdrawiam
-
Gość: beata, chello089077114253.chello.pl
2010/03/29 18:29:25
Witam bardzo serdecznie.
Pani Doroto, piekę z Pani przepisów już dość długo ale jakoś nie zamieszczałam komentarzy ale w przypadku tego sernika musiałam!!
Upiekłam zgodnie z przepisem i wyszedł naprawdę BARDZO DOBRY:) !!!!!
Gratuluję cudownego bloga i życzę dalszych sukcesów kulinarnych:)

-
2010/03/29 23:47:06
Witam i składam pokłony :)

Cudna Dorotko, czy można użyć do tego sernika polskiego sera tłustego, jeśli tak, to czy trzeba jakoś zmodyfikować przepis ??

A tak na marginesie, to czy wszystkie smakowitości-słodkości, które tworzysz, pieczesz w termoobiegu (to również) ??

PILNE ;) ŚLINOTOK NIE DO OPANOWANIA !!!
-
2010/03/30 10:52:12
Można dodać sera tłustego, nie trzeba nic modyfikować. Wszystko piekę z termoobiegiem.
pozdrawiam :)
-
Gość: Monia, ip182-218.ghnet.pl
2010/04/03 15:04:47
Wyszedł świetny :) Idealny, ani za bardzo kremowy ani za bardzo zbity :) I moje wisienki z nalewki pychaaaa ;) I słodycz w sam raz.
-
2010/04/05 09:21:43
bardzo smaczny serniczek, smakował nam niezwykle dobrze :)
cioccolatogatto.blox.pl/2010/04/Sernik-Black-Forest.html

dziękuję Dorotko za przepis i mokrego Dyngusa!
-
2010/04/05 16:59:49
Pyszny sernik, idealny na wielkanocny stół. Elegancki, niezbyt słodki, wyważony w smaku. Na pewno upiekę go jeszcze nie raz!
-
2010/04/05 20:05:22
Upiekłam na święta. Wizualnie - bardzo efektowny. Jak dla mnie za dużo słodyczy, ale rodzina zachwalała, więc dziękuję za przepis. Dodam, że jestem wielbicielką innego Pani sernika - "bardzo puszystego" ;)
Pozdrawiam
-
Gość: Polite_Edith, 81.15.192.15*
2010/04/06 13:43:57
Sernik dobry, tym bardziej, że dodałam wiśnie z likieru. Jedyny mankament to, to, że się kruszył podczas krojenia i był nieco suchy. W każdym razie gościom smakowało.
-
2010/04/06 21:54:57
Po raz pierwszy, wyszło mi ciasto niemal identyczne z tym na Twoim zdjęciu. Gościom bardzo smakował, na pewno miał odpowiednią konsystencję i robił wrażenie swoim wyglądem.
-
2010/04/07 10:42:38
Zrobiłam na święta - wyszedł ciężki, kremowy, świetnie pasują do niego soczyste, kwaskowate wiśnie. Nie wszystkim smakował, a właściwie wszystkim prócz mojego męża - no trudno... :-) I tak powtórzę. :-)
-
Gość: Agnieszka, 109.196.118.25*
2010/04/17 22:45:19
Witam! Pieczeniem zajmuję się od niedawna, właściwie jestem w tym jeszcze zielona :) Nurtuje mnie pytanie - na jakie kawałki pokruszyć ciastka? Mają być bardzo drobne, czy może takie średnie, mniej więcej wielkości grosza (lub ciut mniejsze)?
Pozdrawiam.
-
2010/04/20 19:14:35
Przepyszne ciasto! Sernik wyszedł idealny. Smakował wszystkim. Pozdrawiam!
-
2010/04/24 13:51:52
że tak się zapytam, na jak dużą to tortownicę przepis? :)
mam zamiar jutro zrobić ten serniczek, będzie na imieniny w poniedziałek :)
-
2010/04/24 19:49:59
21cm, jest podane w przepisie,
pozdrawiam :)
-
2010/04/24 20:55:40
dziękuję :) zakręcona dzisiaj jakaś jestem :)
-
Gość: kaska, aqe92.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/05/10 09:31:13
witam, czy mrozone wisnie muszę rozmrozic?
-
2010/05/10 10:11:22
Nie.
-
Gość: Halina, dmi59.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/05/23 21:11:58
zrobiłam wczoraj, martwiłam się, że masa jest zbyt płynna ale po całej nocy w lodówce sernik wygladal idealnie :) dodałam więcej, bo ok 300 g wiśni i zdecydowanie polecam taką ilość:)
dziekuje za kolejny niezawodny przepis :)
-
2010/05/26 08:43:56
Czy wiśnie nie są za kwaśne, chcę zrobić z mrożonych.
-
2010/05/26 10:41:36
Nie są, dzięki nim sernik ma lekki kwaskowaty akcent ;)
-
2010/05/26 11:27:12
Dziękuję, właśnie przypomniałam sobie, że jestem mamą i z tej okazji możnaby coś upiec... Niestety, degustacja będzie dopiero jutro...
-
2010/05/26 19:55:33
Właśnie wyciągnęłam z piekarnika. Już czuję, że jest obłędny. Tylko zrobiłam w 20 cm tortownicy i z 800 g twarogu i nie sięga wierzchu tortownicy. W dodatku dałam 300 g wiśni i 250 g ciastek. Wyrósł o jakiś centymetr tylko. Ale przepis prosty i gwaranujący udany wypiek. Dziękuję... jutro zobaczę jak wyszedł środek i jaki jest jego smak. Pozdrawiam :)
-
Gość: iwanowna, abwm250.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/05/26 21:10:20
Wygląda pysznie! Chciałam go jutro upiec i mam pytanie: czy można zrobić spód do niego z ciasta takiego, jak w Pani przepisie na kruche kakaowe babeczki z kajmakowym nadzieniem, bo zrobiłam dzisiaj to ciasto i ponad połowa mi została (składniki tego ciasta są takie: niepełne 2 szklanki mąki, 3 łyżki kakao, 1/3 szklanki cukru pudru, 2 żółtka, 200 g masła)? Jeśli tak, to czy trzeba podpiekać sam spód, czy od razu na surowe ciasto przełożyć masę?
-
2010/05/27 22:50:46
Mozna, spód trzeba wczesniej podpiec,
pozdrawiam :)
-
Gość: gosker, 77-253-65-134.adsl.inetia.pl
2010/06/26 17:12:56
masa wyszła mi bardzo płynna, więc trudno było zrobić tak, żeby na wierzchu nie było czekolady, bo wszystko się mieszało. w efekcie czekolada się trochę przypiekła. da się coś na to poradzić następnym razem? może przykryć folią aluminiową podczas pieczenia?
-
Gość: kasia, iaj14.internetdsl.tpnet.pl
2010/06/27 17:31:02
upiekłam, niestety środek nie dopiekł się i rozkosznie wypłynął przy krojeniu sernika ;) wszystkie czynności wykonałam ściśle według przepisu ale to może wina piekarnika. Tak czy inaczej - sernik pyszny nawet w wersji płynnej.
-
2010/06/30 12:00:04
Czy zamiast wiśni mogę dodać truskawki?
-
2010/06/30 12:08:58
Tak, ale sernik może się wtedy dlużej piec - truskawki mają w sobie wiecej wody.
-
2010/07/02 10:36:19
A więc, wczoraj upiekłam serniczek, ale z truskawkami. Wyszedł bajecznie! Nie jest za słodki, a takie lubimy najbardziej :) Ale jeszcze obowiązkowo muszę zrobić z wiśniami :) Polecam każdemu miłośnikowi serników! :)
-
2010/07/20 07:18:34
Witam a jak by ten sernik zrobic z jagodami bez czekolady i wisni? czy lepiej zrobic ten serniczek co jest juz na blogu jagodowy?
-
2010/07/20 10:28:54
Można zrobić go w pierwszej podanej przez Ciebie wersji. Ten z jagodami ma już zupełnie inną konsystencję, jest zupełnie inny. Ja wolałabym zwykły biały sernik z jagodami :-)
pozdrawiam
-
Gość: sisunia81, 212.183.140.*
2010/08/01 14:39:33
niebo w gebie ze tak powiem :) a z pozostalych bialek zrobilam beziki,tez rewelacja...Pozdrawiam :)
-
Gość: Magdulstwo, evdo-78-30-96-34.subscribers.sferia.net
2010/08/11 11:47:51
pyszny! zrobiłam go niedługo po tym jak zajadaliśmy się sernikiem z białą czekoladą i malinami i bałam się jak wypadnie porównanie, ale jak się okazało - niepotrzebnie. Jest bardzo smaczny. (Aha, dodałam około połowę mniej cukru).
-
Gość: HAnia, ip-37-75.zax.pl
2010/09/07 18:23:15
Jeden z lepszych serników :) Zrobiłam go w formie 24 cm, powiększyłam ilość składników o 1/3 i piekłam 2 h. Ilość cukru idealna :) Tylko wiśni dałam więcej :P wpakowałam do niego prawie 0,5 kg :P No ale u mnie wszyscy kochają wiśnie ;) Polecam wszystkim początkującym! ;)
-
2010/09/13 18:34:29
Witaj Dorotus,
Chcę zrobić ten sernik tylko w wersji ze swieżymi malinami. zastanawiam się czy to dobry pomysł (nie wyjdzie za słodkie?) i czy nie puszczą one soku tak że masę szlag trafi ....

p.s. w jak dużej formie piekłaś?
-
2010/09/13 18:43:23
Będzie dobrze :).
Puszcza sok na pewno, ale kazde owoce puszczają.
Forma 21 cm (jest napisane w przepisie).
pozdrawiam :)
-
Gość: grosecek@wp.pl, 83-145-157-190.cable-modem.tkk.net.pl
2010/10/16 19:05:54
Zrobiłam! :) Cuuuudo! Tylko masło ze spodu mi kapało i paliło się w piekarniku. Ale było warto ;) Najlepszy sernik jaki zrobiłam :D Dzięki wielkie!
-
2010/12/17 21:39:56
fantastyczny, bardzo polecam. mi wyszły równe kreski z warstw czekoladowych i wiśni, więc w przekroju wyglądał trochę, jakby był czymś przełożony. opada nieznacznie, ale ja akurat wyznaję zasadę, że prawdziwy sernik musi być nieco opadnięty. co nie znaczy, że tych "nieprawdziwych", równych też nie lubię...
-
Gość: hanka, r9.ists.pl
2011/02/07 14:11:24
Dorotko, planuję upiec ten sernik na urodziny chrześniaka, jednak na spodzie kruchym a nie ciasteczkowym, myślałam żeby użyć spodu z sernika królewskiego - mam w związku z tym z pytaniem z jakiej proporcji powinnam zrobić ciasto na tortownicę 19cm - z 1/4 składników podanych na spód do sernika królewskiego? I czy powinnam je podpiec przed nałożeniem masy serowej?
Zastanawia mnie jeszcze kwestia nierozmrażania wiśni - czy jak wrzucę zamrożone to jak puszczą sok to nie zabarwią mi sera na różowo? Może jednak lepiej rozmrozić i dokładnie odsączyć?
Pozdrawiam.
-
2011/02/09 17:36:07
Haniu, proszę co do spodu - skorzystaj z przeliczarki foremek, która jest w lewej szpalcie na blogu. Wiśnie rzeczywiście lepiej rozmrozić na bibułce. Spód trzeba podpiec do złotego koloru.
pozdrawiam!
-
Gość: everymania, 77-255-169-178.adsl.inetia.pl
2011/02/15 17:12:59
To drugi sernik, który mi nie posmakował z powodu kwasowatości. Ostatnim razem obwiniałam śmietanę 18%, dlatego przy tym serniku zamieniłam na kremówkę i.. też wyszedł kwaśny:( I chyba przyczyna leży w serze, bo zamieniłam "wiaderkowy" na zwykły mielony 2 razy w domu. Czytałam tu na blogu, że z takich serniki wychodzą najlepsze i pewnie tak jest, pod warunkiem, że się trafi na dobry twaróg. No cóż, następnym razem spróbuję z innej firmy i przed pieczeniem skosztuję, choć wydaje mi się, że każdy twaróg "na surowo" ma kwaśny posmak..
-
2011/02/16 15:13:20
Zrobiłam, ten sernik jest przepyszny! Wiśnie i czekolada, jak dla mnie połączenie idealne :)))) a do tego ani odrobiny nie opadł. super przepis
-
Gość: weros, d217-134.icpnet.pl
2011/02/26 10:53:47
Czy ten sernik można przygotować z mrożonymi truskawkami (oczywiście wcześniej rozmrożę i postaram się usunąć "wodę"). Jeśli nie, to mogą być wiśnie z kompotu? Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam :)
-
2011/02/26 11:33:28
Mozesz, choc wg mnie wiśnie z kompotu będą lepsze :)
-
Gość: Eliza, host-89-229-53-48.elk.mm.pl
2011/03/19 12:12:59
Pani Doroto, zamierzam zrobić ten sernik na urodziny mojej mamy. Mam pytanie, bo kupiłam twaróg w wiaderku i jest na nim napisane twaróg sernikowy (nawet jest podany przepis na opakowaniu na sernik cytrynowy) ale z boku małym drukiem jest skład (mleko pasteryzowane) i pod spodem jest napisane twaróg homogenizowany tłusty, klasa I. Czy ona będzie się nadawał do sernika pieczonego, czy lepiej kupić inny? Wydaje mi się że kiedyś czytałam na Pani blogu że jak jest ser homogenizowany to nie daje się do sernika pieczonego, a może się mylę?
-
2011/03/19 17:43:41
Nie może być niestety twaróg homogenizowany do sernika pieczonego. Musi być półtlusty lub tłusty mielony.
pozdrawiam
-
2011/03/25 12:52:06
Sernik w piekarniku :) Chodziłza mną od ponad tygodnia, ale tak naprawdę nosiłam się z jego zrobieniem od dnia kiedy umieściłaś przepis.

Jedno mi tylko nie daje spokoju. Czy twarogowe grudki w masie serowej nie zaszkodzą sernikowi?
-
2011/03/25 18:22:55
Twaróg powinien byc zmielony, by nie było w nim grudek.
-
2011/04/02 23:37:46
Upiekłam ten sernik i wyszedł przepyszny. Miałam tylko mały problem z czekoladą. Masa serowa wyszła mi dość płynna i czekolada mi wypływała na wierzch. Jutro będę go piekła znów. Czy mając dość tłusty ser(16%chyba) mogę nie dodawać śmietany lub zmniejszyć jej ilość?
Pozdrawiam
Aśka
-
2011/04/02 23:39:37
Równiez miałam taki ser, ale nie mozesz pominąć smietanę :)
-
2011/04/02 23:44:25
Dziękuję za prędkość:)A dodać mniej? Też nie bardzo? Chciałabym, żeby wyszły ładne te warstwy, choć dla smaku to nie ma znaczenia:)
-
2011/04/02 23:49:30
Mozna dodać równiez mniej, nie wiem, czy ma to duże znaczenie dla warstw :)
-
2011/04/03 00:02:15
Zmniejszę troszkę śmietanę i zobaczymy czy czekolada nie będzie wypływać.
Dziękuję
Aśka
-
Gość: kwiasia, afrf245.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/04/03 08:40:51
Pani Doroto, piekłam już kilka serników z przepisów z Pani Bloga, ale ten jako pierwszy mi nie wyszedł. Użyłam twarogu wiaderkowego do serników marki Pilos, takiego jak zazwyczaj. Masa serowa wyszła mi całkowicie płynna i cała czekolada oraz wiśnie wypłynęły na zewnątrz. Ostatecznie zdecydowałam się to upiec i nawet nadawał się do jedzenia, ale myślę, że nie był to zamierzony efekt. Sernik był wodnisty. Co mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy? Z góry dziękuję za odpowiedź.
-
2011/04/03 09:40:36
Masa często jest płynna przy sernikach, nie znam niestety sera, jakiego uzylaś..
-
2011/04/03 16:44:13
No i siedzi po raz drugi w piekarniku. Użyłam sera z Piątnicy, dałam 1/4 szklanki śmietany i tym razem czekolada została już na swoim miejscu:)
Jestem pewna, że smak nie ucierpi za względu na mniejszą ilość śmietany.
Aśka.
-
2011/04/03 16:53:46
Ja mogę dodać, że ser "z wiaderka" Pilos to jest jeden z niewielu "serów wiaderkowych" w Polsce, który jest prawdziwym, trzykrotnie zmielonym twarogiem. Ja uważam, że nie można tu obwiniać twarogu.
-
2011/04/12 16:06:51
Dorotko, sernik pierwsza klasa! Zrobilam go, dziś u mnie na blogu:)
Wiem,ze CIe nie ma w domku i wypoczywasz, więc jak bedziesz miała chwilkę kiedy wrócisz, zapraszam do mnie:)
Uściski serdeczne i dziekuje za pyszny przepis!:)
-
Gość: mimik3, 89-78-102-150.dynamic.chello.pl
2011/05/11 22:49:20
Witam ponownie:), muszę się pochwalić, że upiekłam to cudo dzisiaj. Wspaniały przepis: ciężka, wilgotna masa serowa z czekoladą fajnie kontrastuje z orzeźwiającym smakiem wiśni. Hm... to niesprawiedliwe, że ten sernik nie jest zaliczany (jeszcze!!!!) do grona najprzedniejszych światowych deserów, a jego 'brat'- Black Forest Cake doczekał się uznania. Niesprawiedliwe, bo Pani sernik jest o niebo ciekawszym wypiekiem. Tak jak dziesiatki inych deserów z Pani bloga. A swoją drogą, jestem ciekawa, jaką postać, wyglad, zapach i smak miałby "Dorotus Cake" (ale chwytliwa nazwa, prawie jak tort Sacher) :))) jedzony przez naszych praprawnuków w restauracjach i eleganckich kawiarniach całego świata?
-
Gość: mimik3, 89-78-102-150.dynamic.chello.pl
2011/05/12 07:34:06
Muszę dodać jeszcze ten komentarz; nie mogę się powstrzymać:). My z mężem nie przepadamy za "klasycznymi" sernikami domowymi (np. wiedeńskim), takimi pieczonymi z bakaliami, o twardszym, mącznym wnętrzu. Dlatego najczęściej piekę serniki w stylu amerykańskim; mam przepisy z czasów naszych wspólnych studenckich wojaży 'work and travel' do USA od gospodyni-starowinki, piekącej od lat serniki w restauracji hotelowej jej córek. Wszystkie są super!
Natomiast ten sernik jest niesamowitym połączeniem takiego sernika 'american style' z naszym, polskim (ser robi różnicę). I dzisiejszej nocy obudził mnie pomruk męża pałaszującego ukradkiem Black Forest Cheesecake: "TA KOBIETA JEST NIESAMOWITA":)); to był komplement skierowany do Pani, Pani Doroto:)))
-
2011/07/09 11:07:45
Ten przepis jest REWELACYJNY - sernik wychodzi aksamitny, nie za słodki, po prostu idealny! Zrobiłam z gotowego twarogu z wiaderka i w ogóle nie czuć, że to zwykły twaróg - smakuje raczej jak mascarpone:). Wiśnie i czekolada nadają winnego, intensywnego smaku. Gdyby nie kalorie (i świadkowie konsumpcji), pochłonęłabym sama całe to ciasto!:)))
-
Gość: Gaba30, 91.150.139.64.internetia.net.pl
2011/07/12 09:42:35
Sernik wyszedł pyszny :) Ale jednak dobry twaróg to podstawa dobrego sernika. Tu gdzie mieszkam ciążko taki dostać, dlatego najczęściej piekę serniki jak jestem u rodziców. Można tam kupić pyszny twaróg, który smakuje rewelacyjnie nawet bez żadnych dodatków (prosto z papierka :)) )
-
2011/07/15 22:25:48
Właśnie włożyłam do piekarnika, zobaczymy co wyjdzie :)
-
2011/07/18 11:42:44
Zrobiłam - wyszedł wprost cudowny, nie dość że pyszny, to jeszcze tak ładnie wyglądał... Rodzina nie mogła wyjść z podziwu :) Piszę w czasie przeszłym, bo zniknął w 1 dzień ;))) Zwiększyłam proporcje na tortownicę 24 cm i zastąpiłam mąkę ziemniaczaną budyniem śmietankowym, bo zapomniałam kupić mąki ;) pozdrawiam i dziękuję za przepis :)
-
Gość: maładziczka, ahn138.internetdsl.tpnet.pl
2011/10/09 23:29:36
sernik wspaniały, mimo tego, że twaróg z biedronki kiepskiej jakości... dodałam wiśnie z nalewki, wyszedł przepyszny...dziwi mnie tylko, że ciasto robi się warstwowo a tego wcale nie widać :D...Black forest rządzi :D...pozdrawiam
-
Gość: , client-86-31-225-11.oxfd.adsl.virginmedia.com
2011/10/29 18:45:25
witam pani Dorotko moje pytanie czy mogę uzyc do tego sernika sera typu quark?albo philadelphia?czy mam zasuwać do polskiego sklepu?
-
2011/10/29 21:19:51
Możesz, quark lepszy.
-
Gość: Sylwia, 86-63-126-102.sta.asta-net.com.pl
2011/11/02 19:35:49
Pani Dorotko, sernik cudowny!!! Zwiększyłam ilość tartej czekolady i mam piękne warstwy czekoladowo-wiśniowe.Szkoda, że nie mogę ich tu pokazać bo wszyscy byli zachwyceni:) Dziękuję za kolejny cudowny przepis.Jestem Pani fanką:)
-
Gość: , afpk250.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/22 12:41:15
co maja w sobie ciastka digestive czego nie maja inne? i nie pytam o smak bo znam. czy nie mozna ich zastepowac np pettit bure? digestive moze inaczej chlona maslo?
-
Gość: , 178.181.234.207.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2011/12/28 21:31:46
jesli do twarogu doda sie ubite bialka jest o wiele lepszy. prosze sporobowac:)
-
Gość: Dorota Owczarek, 31.6.244.22*
2012/02/02 10:51:08
Czemu piszesz Doroto że do sernika pieczonego nie mogą być serki homogenizowane?
Piekę takie serniki od lat i zawsze wychodza dobrze a daję albo odcedzone na sicie albo takie schłodzone prosto z lodówki....czy jest jakaś przyczyna takiego stwiedzenia???
Dorota
-
Gość: Dorota Owczarek, 31.6.244.22*
2012/02/02 10:51:57
Ten serniczek bardzo mi się podoba:-)
-
2012/02/02 12:17:56
Nadaja sie do pieczenia w ogole, ale nie do tych sernikow co mam na blogu, sa zupelnie inne i otrzymamy inny sernik niz na zdjeciu i nie bedzie sie zgadzal z moim opisem.
-
2012/02/06 18:27:28
Witam serdecznie : )
Korzystam z Pani blogu od dawna, większość przepisów mi wychodzi (choć jestem facetem :P) i są naprawdę genialne. Właśnie zabrałem się za ten serniczek, od pół godziny siedzi w piekarniku. Jednak mam pewne podejrzenia czy wyjdzie, gdyż masa serowa wyszła bardzo rzadka, taka półpłynna i w sumie nie wiem, czy tak powinno być? Asekuracyjnie dodałem jeszcze ze dwie łyżki mąki ziemniaczanej. Za godzinkę okaże się, czy się cokolwiek uda ; )

pozdrawiam i dziękuję za wspaniały blog i fenomenalne zdjęcia (jako fotograf niezwykle ważne są dla mnie zdjęcia obrazujące potrawy ;))
-
2012/02/06 20:45:23
No, to wyciągnąłem z piekarnika, przestudziłem trochę i nie mogłem się powstrzymać - spróbowaliśmy z dziewczyną i jest super : ) tak, jak być powinno (no, może poza wiśniami, które zamieniły się w brzoskwinie z braku funduszy na te czerwone owocki ;))

pozdrawiam!
-
2012/02/06 20:59:02
Super, bardzo sie ciesze, pozdrawiam :)
Za pozostawiony komentarz bardzo dziękuję :). Wszystkie uważnie czytam, choć nie jestem w stanie na każdy odpowiedzieć. Spam, komentarze obraźliwe, komentarze z wklejonymi linkami (reklama) - będą usuwane.
Nie kopiuj zdjęć! Wszystkie zdjęcia są własnością autorki blogu. Nie zgadzam się na ich kopiowanie i umieszczanie na innych stronach internetowych lub w publikacjach drukowanych.
Durszlak.pl
Wykrywacz smaku - www.wykrywacz-smaku.pl
reklama
  • zdrowa żywność
  • aledobre.pl
  • filiżanka.pl
  • magiczne wypieki
  • trendsetterka.com
  • Drożdże Babuni
  • oklejgo.pl
  • zentis24.pl
Follow Me on Pinterest
Moje Wypieki on Facebook
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...