Blog > Komentarze do wpisu

Pączki luksusowe

English version

Pączki luksusowe

Jaki to karnawał bez pączków? :). Postanowiłam wypróbować przepis na pączki na samych żółtkach. Inspirowałam się tym przepisem, jednak musiałam w nim dokonać sporo zmian, by pączki w ogóle wyszły... Praktycznie zmieniłam proporcje większości składników. Pączki na samych żółtkach są bardzo delikatne, wprost rozpływają się w ustach. Wydaje mi się, że są bardziej kapryśne w wykonaniu niż te z mojego starego, wypróbowanego przepisu. Pierwszy raz smażyłam je we frytkownicy, dzięki czemu nie miałam najmniejszych problemów z temperaturą oleju. Warto spróbować, polecam!

Składniki na około 45 pączków (mniejszych niż sklepowe):

  • 800 g mąki pszennej
  • 8 żółtek
  • 100 g masła, roztopionego
  • niepełne pół szklanki drobnego cukru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego - 16 g (lub pominąć, jeśli używacie cukru z prawdziwą wanilią)
  • 50 g świeżych drożdży lub 25 g suchych drożdży
  • 1,5 szklanki letniego mleka (1 szklanka=250 ml)
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 2 łyżki rumu (lub wódki, spirytusu, itp.)
  • skórka otarta z 1 cytryny - opcjonalnie

Ponadto:

  • olej do smażenia
  • cukier puder do oprószenia lub do zrobienia lukru
  • kandyzowana skórka pomarańczowa lub podrumienione posiekane orzechy do posypania
  • konfitura lub dżem do nadziewania

Mąkę pszenną przesiać, wymieszać z suchymi drożdżami (ze świeżymi najpierw zrobić rozczyn). Dodać pozostałe składniki i wyrobić, pod koniec dodając rozpuszczony tłuszcz. Wyrabiać kilka minut, aż ciasto będzie gładkie i miękkie (starając się nie dosypywać mąki, mimo iż ciasto będzie się kleić; polecam wyrabiać mikserem z hakiem do ciasta drożdżowego lub w maszynie do pieczenia chleba). Wyrobione ciasto uformować w kulę, włożyć do oprószonej mąką miski, przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości (1 - 1,5 h).

Po tym czasie ciasto wyjąć na oprószony mąką blat. Rozwałkować na grubość około 1 - 1,3 cm i szklanką o średnicy  6,5  - 7 cm wykrawać pączki. Odkładać je na blaszkę oprószoną mąką do podwojenia objętości (powinny być bardzo dobrze napuszone, ale nie przerośnięte). Można również formować z ciasta kulki, które od razu nadziewamy dżemem (ja zawsze nadziewam już po usmażeniu).

Pączki luksusowe

Po wyrośnieciu smażyć pączki w oleju rozgrzanym do temperatury 175ºC, po kilka minut z każdej strony (te jasne punkty na zdjęciu przy smażeniu paczków to ślady po moich palcach, które powstały przy przenoszeniu pączków do frytkownicy - są aż tak delikatne). Temperatura oleju nie powinna być zbyt wysoka, ponieważ pączki szybko zbrązowieją od zewnątrz, a w środku będą surowe. Po usmażeniu odkładać na bibułkę do odsączenia. Nadziewać konfiturą, jeśli nie zrobiliście tego wcześniej.

Jeszcze ciepłe lukrować lub pudrować.

Lukier:

  • 1 szklanka cukru pudru
  • 2 - 3 łyżki gorącej wody

Cukier puder utrzeć z wodą do gładkości. Gęstość lukru regulować przez dodatek wody lub cukru

Jasna 'obrączka' na pączkach - tworzy się, gdy pączek jest pięknie wyrośnięty, napuszony i lekki jak chmurka. Wtedy unosi się na powierzchni oleju bez problemów (często na pewno widzieliście w tv jak smażą pączki w cukierniach w Tłusty Czwartek). Nie ma na tą 'obrączkę' wpływu przykrywanie garnka pokrywką podczas smażenia lub nalewanie oleju tylko do połowy ich wysokości! To mity. Oleju musi być na tyle dużo, by pączek swobodnie w nim pływał i nie dotykał dna.

Dla maszynistów:

Wszystkie składniki umieścić w maszynie do pieczenia według kolejności: płynne, sypkie, na końcu drożdże. Nastawić program do wyrabiania i wyrastania ciasta 'dough'. Po tym czasie ciasto wyjąć, lekko zagnieść, i dalej postępować wg przepisu.

Smacznego :)

Pączki luksusowe

Pączki luksusowe

wydrukuj przepis

czwartek, 21 stycznia 2010, dorotus76
Print Friendly and PDF
Komentarze
2010/01/21 12:02:13
No proszę jakie pyszności moje oczy widzą. Mniam już mi ślinka cieknie. Pozdrawiam cieplutko.
-
2010/01/21 12:15:07
Akurat moja mama robi dzisiaj pączki :) Nie udało mi się jej jednak przekonać do wykorzystania Twoich przepisów :(
-
2010/01/21 12:25:47
piękne pączusie :)
ja już szykuję przepisy na Tłusty Czwartek

pozdrawiam
agatek
-
2010/01/21 12:40:54
275 stopni? "ciut" za dużo ;)
-
Gość: Daggmaa, chello089076007117.chello.pl
2010/01/21 13:01:11
wiedziałam że moja dietę szlag trafi , bo pączkom to sie na pewno nie oprę :D

Zresztą wykorzystam też ten przepis na Tłusty Czwartek, bo szykuję ze znajomymi festyn dla dzieciaczków z rodzin dysfunkcjonalnych.będą miały co wcinać :)
-
2010/01/21 13:17:15
Dorotko, czy aby na pewno 275 stopni temperatura smażenia?
-
2010/01/21 13:18:24
witam,

no wlasnie 275C to chyba mala pomylka - moze mialy byc F albo 175C to lepiej wyglada :) co ty na to Dorotko?

a tak poza tym to wygladaja jak ze sklepu - cudne - chyba sie nie powstrzymam :) i upieke jutro :) bo mam dzien chlebowy wiec bedzie cieplo w kuchni :)
pozdrawiam
Dorota
-
2010/01/21 13:26:19
Takie pączki na samych żółtkach robi moja mama:) to prawda że sa bardzo delikatne...

Dorotko, mama zawsze robi kulki juz z konfiturą, jak mozna je nadziac juz po upieczeniu? szprycą?
-
2010/01/21 13:26:23
Pysznie,tłusto i karnawałowo :)
Mniam,ale widoczek :P
-
Gość: Monika, aawt55.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/01/21 13:32:16
Dorotko, chyba porwę się na te pączki :) w tym celu wyciągnę chyba nawet frytkownicę. proszę tylko o informacje: temperatura 275? jak długo smażysz? (przy zamkniętej pokrywie frytkownicy nie widać czy już są usmażone) jakiego tłuszczu używasz do smażenia we frytkownicy? Pozdrawiam
-
Gość: EwaD, 62.159.63.5*
2010/01/21 14:17:15
nie mam frytkownicy ..... :(
-
2010/01/21 14:20:00
zgadzam sie w zupełności, że pączki na samych żółtkach są najlepsze na świecie, a trudność ich robienia jest wprost proporcjonalna do ich smaku, ale warto.
Tylko, ja bym je smażyła max. w 175 stopniach C....
Pozdrawiam :-)
-
2010/01/21 14:57:32
Sorki, oczywiscie pomyłka w temp.
Powinno być 175 stopni C.
;)
-
2010/01/21 15:03:48
Margoja: tak, nadziewam rekawem z taką długa cienką rurką, specjalnie do paczków.

Moniko: do frytkownicy wlewam olej. Smażyłam przy przymkniętej, ale nie zamkniętej (bo po wyciagnięciu tego koszyczka do frytek juz nie można jej zamknać), wiec co pewien czas sobie zaglądałam do niej. Smażą się dłużej niż normalnie, po kilka min z każdej strony, ponieważ temp jest stała.

Ewa: frytkownica nie jest konieczna! Ja pierwszy raz w niej smazyłam, zawsze w garnku.

pozdrawiam i sorki raz jeszcze za błąd z temp!
-
2010/01/21 15:19:24
No to jest jakaś telepatia... U mnie też dzisiaj będą pączki zamiast tortu urodzinowego dla mojego Męża :)
-
2010/01/21 16:11:28
alez one wygladaja.....chcialoby sie reka siegnac i spalaszowac minimum z 5 :) :)
Wspaniale sa :)
Pozdrawiam :)
-
Gość: Monika, aawt55.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/01/21 17:02:46
Bardzo dziękuję, że zawsze szybko odpowiadasz na pytania i rozwiewasz nasze wątpliwości. Jesteś profesjonalistką w tym co robisz :)
-
Gość: pure_fennel, host86-181-119-194.range86-181.btcentralplus.com
2010/01/21 17:20:31
Dorotko, a gdzie taki rekaw z dluga rurka mozna nabyc? Z gory dziekuje za odpowiedz :).
-
2010/01/21 17:47:53
Właśnie podziwam pączki z moim synkiem:) Obydwoje twierdzimy,że są fantastyczne, oblizujemy się ! :-))
Uściski!
-
2010/01/21 18:34:36
raz jeszcze ja,
skoro juz mam te maszyne to zapytam - zawsze piszesz "dla maszynistow" pewnie jak zwykle wsypac wszystkie skladniki i zostawic do rosniecia, a potem walkowac... dla pewnosci pytam, zanim sie za nie zabiore :)
pozdrawiam
Dorota
-
2010/01/21 18:45:27
pysznie wyglądają, zapisuję na Tłusty Czwartek:) a co do nadziewania - kupiłam szpryckę do ozdabiania tortów, w Tesco chyba, która ma taką długą ukośnie ściętą końcówkę, trochę jak mega gruba igła ze strzykawką to wygląda ale bardzo praktyczne:) Kiedyś nadziewałam pączki przed smażeniem i zawsze były zmasakrowane i nieforemne, a takim dorotkowym sposobem robione są równiutkie i kształtne:)
-
2010/01/21 18:55:42
Pure_fennel, trzeba szukac w sklepach z koncówkami do rekawa cukierniczego, które maja do nich koncówki, tak to wygląda (trzeba przewinać stronę w dół):
joepastry.com/index.php?cat=162

Muffin4coffee: tak, mozna :). Nie pisałam, ponieważ i tak się z całosci do maszyny nie zmieści, ja mieszałam mikserem, ale może ktoś będzie chciał z połowy skladników zrobić - więc lepiej wrzuce tą formulkę dla maszynistów :)

pozdrawiam!
-
2010/01/21 18:55:46
Dorotko, może ty mi pomożesz. Czy ten krem KLIK to jest butter cream? Robię właśnie tort i nie wiem, czy ta masa nadaje się do podłożenia pod masę cukrową (żeby się trzymała równo) i czy to wszystko później mi nie przesiąknie i nie zjedzie na dół...
-
2010/01/21 19:00:44
Tak, to jest na pewno krem maslany, ale nie powiem Ci, czy masa od tego nie nasiąknie, bo za rzadko robię takie torty, by wiedzieć.. ale moze ktos z czytelników poradzi :)
-
2010/01/21 19:06:46
Dorotko, dzięki za tak szybką odpowiedź :) Może jednak spróbuję z tą masą, bo pod przepisem, w komentarzach, piszą że masa z czasem twardnieje, to może po włożeniu do lodówki będzie ok i jutro będzie można ją pokryć... no nic, poczekam może ktoś jeszcze odpowie. I jeszcze raz dzięki! Lecę rzucać biszkopt na podłogę, żeby mi nie opadł! ;)
Pozdrawiam i słonka życzę, Ania
-
2010/01/21 19:22:08
ania-magda1! Masą cukrową pokrywa się torty, które przełożone są masą maślaną, więc ta, którą znalazłaś jest idealna. Nie można natomiast jej kłaść na masy, zrobione na bazie bitej śmietany, bo wtedy podchodzi 'wodą'. Jeśli przekładasz tort masami śmietanowymi, wtedy trzeba wierzch i boki tortu obłożyć masą maślaną
-
2010/01/21 19:26:53
NO to mam już super przepis na tłusty czwartek.
Dziekuje !!!!! :)
piekne zdjęcia
-
2010/01/21 19:29:36
Alaewa, dzięki Ci wielkie! :) Nie wiem, co bym bez Ciebie zrobiła. W takim razie zabieram się do roboty tej masy i obłożę nią tort. Jeszcze raz wielkie dzięki!
-
2010/01/21 19:55:32
ania-magda1! Pod tym linkiem www.wielkiezarcie.com/recipe30981.html jest przepis na masę cukrową, ale także szereg praktycznych wskazówek, dotyczących sposobu kładzenia masy, czego należy unikać przy jej stosowaniu. Może Ci się przyda. Autorka przepisu jest mistrzynią w robieniu tortów w stylu angielskim. Dużo wskazówek znajdziesz też w komentarzach do przepisu, może któraś z rad będzie Ci pomocna w wykonaniu Twojego tortu. Pozdrawiam- Ala
-
2010/01/21 20:07:51
Właśnie z tego przepisu korzystam ;) Z tym że dodam jeszcze 3 łyżki planty, by masa szybko nie kruszała - tak przeczytałam na cincinie w jej wątku, a zresztą i tak bym dodała, bo jakoś szybko schła wcześniej... Tak głupio mi znowu prosić o pomoc... ale czy [a="www.cincin.cc/index.php?showtopic=23172?]TEN[/a] krem też nadaje się na pokrycie tortu przed położeniem masy? Nie ma bitej śmietany, jest maślany... tylko w nazwie to nie zostało zawarte... Nie wiem jak mam Ci dziękować Alu :D
I przepraszam Dorotko za off-top... a pączki śliczni wyglądają! :)
-
Gość: picolo, pd9527d30.dip.t-dialin.net
2010/01/21 20:59:07
nie mieszkam w Polsce ,i naprawde nie wiem kiedy jest tlusty czwartek,( czy to w przyszlym tygodniu? z gory dziekuje za odp.
-
Gość: anula3333, 093105129204.kielce.vectranet.pl
2010/01/21 21:03:09
Bajecznie wyglądają te pączki :)
-
2010/01/21 21:13:06
Tłusty czwartek jest 11 lutego, za trzy tygodnie :)
Pozdrawiam, Ania
-
2010/01/21 22:24:39
Codziennie śledzę Twój blog i jestem pod wrażeniem. Od jakiegoś czasu córcia prosi mnie abym upiekła paczki ( a że jestem na diecie ciężko mi się na ten krok zdecydować) i na pewno upieczemy je wspólnie w te sobotę, korzystając z tego przepisu.
Super zdjęcia, super strona, super wszystko!
-
Gość: mimi, chello089077103192.chello.pl
2010/01/21 23:26:46
jejku ale mi ślinka leci, na pewno je upiekę w weekend!
-
Gość: when, 80.50.128.15*
2010/01/22 09:50:05
Heh no mam ambitny plan zrobić je w Tłusty Czwartek,a le poszukuje jeszcze dobrego przepisu na chrust bądź jak kto woli faworki. a i mam pytanie jak nadziewać pączki?
-
2010/01/22 11:52:25
ależ cudnie wyglądają.
-
2010/01/22 12:41:39
Lo matko, ale cudne!
-
2010/01/22 14:22:37
ania-magda1!!! Masy budyniowe można spokojnie używać pod masę cukrową, nie nadają się pod nią jedynie masy na bazie bitej śmietany jak również zawierające w swoim składzie świeże owoce. Gdybym jeszcze mogła Ci w czymś pomóc, to żeby nie zaśmiecać blogu Dorotki, możesz pisać na ala_zet@o2.pl. Pozdrawiam i przepraszam Dorotko!
-
2010/01/22 17:58:14
Dzisiaj wzięłam się za te pączki :( i niestety pełne rozczarowanie. Mam duże doświadczenie jeżeli chodzi o smażenie pączków i te po prostu były straszne. Nic nie zapowiadało takiej porażki. Ciasto samo wyrobiło się ekstra. Odstawione na 1,5 h. POtem wykrojone placki pozostały do napuszenia. Rozpuściłam smalec ( bo jestem tradycjonalistką ) i zmeirzyłam temp. do 175 stopni. Nakładając je na tłuszcz od razu zaczęły puchnąć jak balony i same się przewracały. Wyglądały super. Zrobiła się również piękna obwódka. Niestety okazało się ze tylko skórka jest piękna a w środku są puste i jak kapcie. :( Myślałam więc , że temperatura za duża, zmniejszyłam a wtedy zaczęły dotykać dna. W finale wyszło to samo. Próbowałam z różnymi temperaturami, niestety bez rezultatu. Siedzę teraz wkurzona i płakać mi się chcę bo cały dzień zmarnowany :( a w domu wszyscy na nie czekali. Oczywiście do Ciebie Dorotuś do Ciebie nie mam zastrzeżeń, bo to pewnie moja wina...ale gdzie popełniłam błąd?
-
Gość: lienka, 19-dom-3.acn.waw.pl
2010/01/22 18:23:21
Są boskie...dużo lepsze o przespisu starego:P...wcale nie ma więcej pracy...odrywałam łyżką porcyjki formowałam w ręku kulko placuszki nie było problemu z wałkowaniem i wycinaniem, nie podsypywałam mąką ..idealnie dobrana ilość składników...chylę czoła:))) polecam
-
Gość: epank, 77-253-118-173.adsl.inetia.pl
2010/01/22 21:12:20
Smakowite pączusie :) .....obserwuje Twoją stronę od kilku tygodni i muszę przyznać że jest niesamowita, udało mi sie zrobić z Twojego przepisu pierniczki na Boże Narodzenie - wyszły idealnie i przepysznie :) . Mam jedno pytanko , jeśli można a mianowicie : Kto to wszystko zjada ? Pozdrawiam gorąco
-
2010/01/22 21:32:03
Pączki pierwsza klasa. Lepsze niż u babuni ;) Będzie się w tłusty 4 działo ;)
-
Gość: lienka, 19-dom-3.acn.waw.pl
2010/01/22 21:49:41
flammma- ja myślę że ciasto było przerośnięte, lub za dużo drożdży , za brdzo napowietrzone....moje wyszły idealne, ale jak piekłam już te ostatnie, które siłą rzeczy napuszały się najdłużej własnie robiły się takei podczas pieczenia jak opisałaś.
-
2010/01/22 23:12:00
mmm.. ale pyszności.
A ta posypka.
Oj jak dobrze, że przed świetami dostałam taką w Lidlu:D!
-
Gość: szwedka, c-74cbe655.012-15-73746f48.cust.bredbandsbolaget.se
2010/01/22 23:34:17
witaj.
mam pytanie,nigdy nie pieklam paczkow a Twoj przepis bardzo mnie do tego zachecil,aby je upiec.Ale mam pytanie,te ciasto jak sie wykroi w placuszki to trzeba formowac w kulki czy takie placuszki odstawic na blache i z tego wyrosnie paczek.Nie mam zielonego pojecia,dlatego prosze o odpowiedz.
ps.bardzo dziekuje za wspaniale przepisy,pare razy juz pieklam z Twojej strony i nawet 2 kolezanki ,ktorym opowiadalam o Twojej stronie to tez korzystaja i sa zachwycone.pozdrawiam
-
2010/01/23 11:01:45
Mam pytanie dotyczace oleju- czy nie czuc go w paczkach? tzn. czy nie sa zbyt ciezkie, nasiakniete? zawsze do tej pory smazylam na smalcu, jednak ich nie jadlam bo jestem wege;). w tym roku chcialabym zjesc w koncu domowego paczusia:).
-
2010/01/23 16:41:05
ja smażyłam kiedyś na oleju i absolutnie nie były niem nasiąknięte.. niektorzy plecaja tez plante (jest wege)
-
Gość: Dominika, chello089077065015.chello.pl
2010/01/23 16:49:19
Odkryłam wspaniały sposób na nadzienie! Pączki robię zawsze wg tego przepisu - są świetne. Z nadzieniem eksperymentuję, tym razem dodałam czekoladę z nadzieniem truskawkowym i rumowym. Wyszły niebiańskie w smaku. A procedurę mam taką: wałkuję ciasto na grubość około 1 cm, wycinam kółka około 5-6 cm i układam na blasze, na każdy krążek nakładam kwadracik nadziewanej czekolady i przykrywam drugim krążkiem ciasta. W trakcie rośnięcia krążki łączą się z sobą. Polecam :-)
-
2010/01/23 17:17:52
Mcdulko: paczki nasiakają olejem, jesli sa smazone w zbyt niskiej temp.

Flammma: przykro mi, że nie wyszły. Dlatego wspomniałam, że bywaja kapryśne, zdecydowanie pewniejsze sa takie przepisy, gdzie w skladzie jest choc 1 całe jajko, nie same żółtka. Nie wiem dokladnie, w którym miejscu poszło coś nie tak, może to być nawet temp. oleju, ale skoro juz nie raz smazyłaś paczki..

pozdrawiam
-
2010/01/23 17:31:45
Szwedko, jak wykroisz (ciasto musi być dość grube), wtedy odstawiasz takie do wyrosniecia. Wygląda to tak jak na tej stronie:
joepastry.com/index.php?cat=161
-
Gość: szwedka, c-74cbe655.012-15-73746f48.cust.bredbandsbolaget.se
2010/01/23 19:49:29
Dziekuje Dorotko za odpowiedz
-
2010/01/23 20:03:52
Wyglądaja przepysznie i jak ładnie wyrośnięte:)
-
Gość: wiki76, apn-95-41-93-233.dynamic.gprs.plus.pl
2010/01/23 23:02:39
oj kobieto ja to przy Tobie nigdy męża nie odchudzę. pączki są przepyszne, piekłam wczoraj w nocy a dzisiaj została niewielka okruszynka. uwielbiam piec a każdy Twój przepis to gwarancja sukcesu. gorąco pozdrawiam z zimnego Wągrowca
-
2010/01/24 11:51:51
Wczoraj zrobiłam. Po raz pierwszy i nie ostatni :D:D

Robiło się wspaniale, ciasto było kleiste i maziste, ale maszyna do pieczenia chleba dała sobie z nim radę...a potem, rosło, rosło i rosło i wyrosło.

Wyszły wspaniale, rodzina wyjadała mi dopiero co wyjęte z garnka (przed obiadem nie było połowy).

Mam jedno pytanie - jak ustalić temperaturę bez termometru. U mnie skończyło się na eksperymentach i koniec końcu utrafiłam (ale kilka poszło do kosza).

Dziękuję jeszcze raz - piękny przepis, wspaniały efekt

Pozdrawiam
-
Gość: hortensja, adcz87.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/01/24 13:34:41
Zrobiłam wczoraj te pączki z połowy porcji w maszynie. Wszystko poszło dobrze, tylko podczas smażenia (tak jak już ktoś wyżej pisał) niektóre robiły się jak balony i od razu same przekręcały. Podczas jedzenia okazało się, że skórka była oddzielona od reszty pączka. Poza tym ja też miałam na środku takie jasne, jakby niedosmażone plamki (jak u Ciebie) a wcale ich nie dotykałam podczas przenoszenia w tych miejscach, specjalnie zwracałam na to uwagę, to musi wynikać z czegoś innego a nie z faktu, że ktoś złapał ciasto właśnie na środku. Smażyłam z termometrem, bardzo dokładnie pilnując temperatury, dlatego nie wiem, co mogło być nie tak. Poza tym są bardzo smaczne, chociaż dzieci twierdzą, że te poprzednie (oczywiście z Twojego przepisu) były lepsze i bardziej puchate.
-
Gość: hortensja, adbz9.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/01/24 20:21:38
Przyjrzałam się dokładnie zdjęciom Twoich pączków i na tym ostatnim, na którym widać "wnętrzności" też ta skórka jakby odstawała od miąższu, więc może tak miało być....
-
2010/01/24 22:30:27
Zrobiłam poraz pierwszy :) i chyba nie ostatni. Wyszły cudne, mam tylko pytanko o ilość drożdży suchych. Bo gdy kupuję suche - to mam opakowania 7g i pisze na nich, że wystarczą na 500 g mąki a w tym przepisie suchych drożdży jest aż 25 g czy tak ma być?
-
2010/01/24 22:42:24
Cozerka: jak nie miałam termometru, zostawiałam odrobinę ciasta, którą wrzucałam na olej i patrzałam jak się zachowuje. Jak zaczynała ładnie skwierczeć i nie za szybko się zarumieniała, to wrzucalam paczki.

Rodanthe: jak uważasz. Możesz kierowac się proporcjami na opakowaniu drożdzy i dac mniej. Mogą dłuzej rosnąć.

pozdrawiam :)

-
2010/01/25 09:39:56
Witam

Tak się zaparłam na to pieczenie, że namówiłam małżonka na zakup maszyny do pieczenia chleba ;) I MAM!!! od wczoraj, piękną i wielgachną maszynę ;) (nawet nie wiedziałam, że są takie duże)
A w kwestii pączków- wcześniej napisała Pani, ze całość ciasta z tego przepisu nie mieści się do maszyny (ja mam taką na 1,5 kg ciasta-to zmieści się czy nie?)
I jeszcze jedno pytanie- czy do maszyny stosowała Pani kiedykolwiek świeże drożdże, a jeśli tak, to dodawała je Pani tak jak zwykłe, z innymi skladnikami, czy robiła wcześniej rozczyn? W mojej instrukcji napisali, że niby można bez rozczynu, pokruszyć, ale co doświadczenie i praktyka, to nie teoria na papierku...
Będę wdzięczna za odpowiedź.
Pozdrawiam
-
2010/01/25 10:31:53
Jak się zmieści, to możesz i w maszynie. Ale weź pod uwagę, że ciasto przynajmniej dwukrotnie podwoi objętość, a będzie w niej rosło. Prawdopodobnie na rośniecie będziesz musiała ciasto przeniesć do innej miski.
Z drożdżami świezymi zrobiłabym mimo wszystko rozczyn.
pozdrawiam :)
-
2010/01/25 10:37:30
Dzięki :))
-
2010/01/25 15:44:22
Pączki są fenomenalne. Robi się je bardzo szybko, ciasto jest idealne w obróbce(wyrabiałam mikserem, końcówka hak). Pięknie mi wyrosło po 1 godzinie. Pączki idealnie się wykrajało szklanka. Potem zostało już tylko smażenie. Smażyłam je w garnku, na malutki ogniu, czasami zestawiałam garnek z ognia aby temperatura oleju zmalała.
Pączki są mięciutkie i rozpływają się w ustach.

Dorotko dziękuję za ten przepis.

Dorotko mam ogromną prośbę. Czy dałoby rade abyś zrobiła takie ciacho:-))) zoebakes.com/?p=2718. Wygląda ono obłędnie, z tego co zauważyłam lubicie bezy więc torcik powinien Wam podpasować. Czy są choć minimalne szanse, ze może się skusisz na twego rodzaju wypiek. Szczególnie efektownie wygląda ten ciemny biszkopt.
-
Gość: Justyna, abxk147.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/01/25 18:03:54
Witam wszystkich :) czy zna moze ktos moze polski odpowiednik takiej strony www.wilton.com/ ? Bardzo ciekawa strona tylko niestety w jezyku angielskim. Pozdrawiam :)
-
Gość: TC, bqn167.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/01/25 18:21:39
Pączki wyszły RE-WE-LA-CY-JNE !
To pierwsze w moim życiu, i już pełen sukces ! Dziękuję za ten przepis, już przekazałam linka kilku koleżankom :D

Moje pączki wyszły tak : klik
-
Gość: miska, c-24-0-3-215.hsd1.nj.comcast.net
2010/01/25 23:56:41
slinka cieknie:) heh ale do 6 lutego jeszcze musze poczekac z ich robota:)
ps. moze w wolnej chwili wymyslisz jakis mniej kaloryczny deserek.
-
2010/01/26 10:33:44
Justyno, chyba największy wybór Wiltona w Polsce ma strona:
www.aledobre.pl/80,Pieczenie/?srt=4&pp=0
-
2010/01/26 10:37:04
Dorotko!!! a jak z moja prośbą??? Jest szansa na wykonanie tego ciasta przez Ciebie czy mam sama eksperymentować???:-)

Pozdrawiam cieplutko
-
2010/01/26 10:45:56
Nie wiem kiedy wykonam to ciasto, na razie raczej nie, mam inne plany... Tez je wczoraj widziałam na foodgawkerze ;)
pozdrawiam :)
-
2010/01/26 10:48:05
Dobrze. Dziekuję za odpowiedź. wiem na czym stoję:-).
Oczywiście z niecierpliwością czekam na kolejne Twoje wypieki.
-
2010/01/26 11:58:27
Dorotko czy można spokojnie paczki upiec w piekarniku???? Jeśli tak to jak długo piec :)
-
2010/01/26 12:05:27
wydaje mi się że nie gdyż na pieczone pączki jest na tym blogu specjelny przepis i różni się on wykonaniem od tego

pozdrawiam
-
2010/01/26 18:10:18
Pączki zrobione:) Z połowy porcji i wyszło mi 26 szt. A chyba juz połowy nie ma... Dość smaczne i wcale nie tak bardzo skomplikowane:) Polecam:)
-
2010/01/26 20:24:57
Robiłam juz te :)
mojewypieki.blox.pl/2009/02/Pieczone-paczki.html

dlatego chciałabym coś innego :)
Poczekam co powie Dorotka :)
-
2010/01/29 14:55:16
Moni, teoretycznie mozna piec z każdego przepisu na drozdżowe, ale z tego nie próbowałam..
-
2010/01/29 15:04:06
Rewelacja.Ciasto wyroslo tak ,ze chyba nigdy przedtem mi sie nie udalo.
Sa tak pyszne ,ze chcialoby sie jesc,jesc.
Dzieki Dorota za wspanialy przepis.
-
2010/01/30 22:27:05
wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/10,88292,7476774,Paczki_wroclawskie__wanilia__cynamon_i_sliwka.html - ciekawa jestem, jak smakują te pączki, bo choć jestem z Wrocławia, to nie miałam okazji ich jeszcze nigdzie zobaczyć i nie wiem jak smakują, ani jakie mogłyby być proporcje :)
-
Gość: agnes, dhv208.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/01/31 13:08:12
Zrobiłam pączki z tego przepisu,to były moje pierwsze pączki w życiu , ale wyszły piękne wyrośnięte i bardzo dobre, zniknęły zanim przestały być świeże.Niestety nadziewałam od razu , bo nie miałam specjalnej szprycy i muszę powiedzieć ,że chyba jednak lepiej będzie nadziewać po upieczeniu, ale ogólnie i tak wyszły bardzo dobre:)
-
Gość: gosiakk1, afal34.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/02/02 08:13:54
Smażyłam niedawno te pączki. Są przepyszne i naprawdę łatwo się je robi. Smażyłam w frytkownicy bo bałąm się że olej będzie za gorący a tak "panowałąm" nad temperaturą. Tylko nie wycinałam krążków a lepiłam kule. Na Tłusty Czwartek też je smażyć będę bo są rewelacyjne! Dla dzieci robiłam malutkie pączusie i dzieci były zachwycone :)
Dorotus, dziękuję za przepis!
-
2010/02/03 00:01:48
Bardzo smaczne pączusie. Niezwykle delikatne, mięciutkie i puszyste.
Ciasto wyrabiałam robotem. Nie roztapiałam masła tylko dodałam bardzo miękkie. Smażyłam w garnku, bez termometru-na oko,nie miałam żadnych problemów, ładnie się usmażyły nie było jasnych,niedosmażonych plamek ani odklejającej się od miąższu skórki.
Super przepis- moja rodzinka była zachwycona :)
-
Gość: rriivvaa, host214in74.infocoig.pl
2010/02/05 13:12:57
Wczoraj przetestowałam przepis na Twoje pączusie, wyszły rewelacyjne, ciasto też wyrabiałam robotem, tylko z masłem wyrabiałam już ręcznie, nadziewałam od razu. Bardzo bałam się samego smażenia, ale na małym ogniu wysmażyły się idealnie, pozostała nawet jasna obręcz:)) Dziś próbowałam i nadal są mięciutkie, nie stwardniały-czego tez się obawiałam. U mnie rodzina pączkami jest zachwycona!!!!
-
Gość: Ania80, p54a0f799.dip.t-dialin.net
2010/02/06 21:19:23
A ja wczoraj je robilam,wyszly rewelacyjne ;)pieklam w frytkownicy, musze powiedziec ze naprawde oplacilo sie ja szorowac po pieczeniu frytek ;) smazy sie o wiele latwiej niz w garnku. W tlusty czwartek powtorka,acha ja nadziewalam tez nutella bardzo dobre wyszly.
-
2010/02/09 21:15:04
POMOCY!!!!
Mam zamiar upiec swoje pierwsze w życiu pączki , no i siedzę i czytam wszystkie uwagi odnośnie tych pięknie wyglądających pączków. I boję się niesamowicie , że nie dam rady.
1. Może ktoś mi podpowie jaką mąkę dodać ? (tortowa mi jakoś nie pasuje)
2. Jak długo wyrabiać ciasto , po dodaniu masła , ( wszystko robię ręcznie )
Jestem bardzo dociekliwa więc jeszcze jedno pytanko : Dlaczego to masło dodać
dopiero pod koniec.
Tłusty czwartek tusz tusz a ja mam mętlik w głowie !!!
-
2010/02/09 21:34:00
Wuniad dodaj po prostu zwykłą mąkę pszenną. Ja zawsze ciasto z masłem lub olejem wyrabiam, aż do całkowitego wchłonięcia tłuszczu przez ciasto i jeszcze z 3-4 minuty dłużej:) (ciasto nie klei się do rąk, ma zwartą konsystencję). Gdzieś słyszałam, ze tłuszcz do ciasta drożdżowego dodaje się na końcu w celu osiągnięcia właściwej struktury ciasta
Pozdrawiam
-
Gość: Trt, 088156226040.radom.vectranet.pl
2010/02/09 21:42:36
Mąka zwykła pszenna, po dodaniu tłuszczu pougniataj jeszcze chwilę, ale to juz w sumie dla zasady bo jak dodajesz tłuszczu to już bajecznie od łapy odchodzi:) Tak mówią że jest lepsze, więc wierzymy na sowo:P
-
2010/02/10 11:16:19
Wielkie dzięki za rady.
Jutro biorę się do roboty . Chyba w nocy nie będę mogła spać przez te pączki.
Dam znać co mi z tego wszystkiego wyszło.
Wuniad
-
2010/02/10 12:14:57
Na jakim oleju smażycie pączki?
Kiedyś smażyłam na smalcu, a potem przerzuciałm się na olej palmowy, który niestety mogę kupić tylko w dużych pojemnikach (5 l.) no i szukam alternatywy. Może olej ryżowy? Będę wdzięczna za podpowiedzi.
Julia
-
Gość: , chello084010079048.chello.pl
2010/02/10 20:33:07
Ja smażę na tłuszczu roślinnym jest to odpowiednik Planty tylko niebo tańszy nazywa się Lando 250g i jest do kupienia w Kauflandzie po niecałe 1,50zl
-
2010/02/10 20:50:01
Pączki są rewelacyjne! Pyszne, mięciutkie - moim zdaniem do tych pączków wyjątkowo pasuje posypka z cukru pudru (mimo, że generalnie wolę pączki z lukrem). Z połowy porcji wyszło mi 18 małych sztuk. Moje pierwsze pączki były twarde jak kule armatnie, te to ich całkowite przeciwieństwo, dlatego zaraz po upieczeniu zjadłam dwa ;)Zdecydowanie polecam!
(smażyłam na zwykłym oleju Kujawskim, czyli rzepakowym)
Dziękuję bardzo za ten cudny przepis!:)
-
2010/02/11 00:01:59
Dzięki za pomoc.
Moje pączki odpoczywaja w lodówce i spotkam się z nimi za 5 godzin, na pewno wyjadą super ;)
Jul.
-
2010/02/11 00:14:01
Moje pierwsze w życiu pączki i wyszly super! Wygladaja identycznie jak na twoich zdjeciach Dorotka, mam tylka cichą nadzieję że równie dobrze smakują. Jestem twoją fanką odkąd odkrylam twój blok i nie ma dnia abym do Ciebie nie zaglądneła. Bardzo Ci dziękuje za te cudowne przepisy i jeszcze cudowniejsze zdjęcia:)))
-
Gość: wiola, 87-205-207-196.adsl.inetia.pl
2010/02/11 00:42:47
POMOCY!!!!!!!
czy na suchych drożdżach ciasto ładnie urośnie czy lepiej zrobić rozczyn ze świeżych?
-
2010/02/11 11:50:19
wiola, ja zawsze robię na świeżych i pięknie wyrasta, w sumie nigdy nie robiłam na suchych także nie umiem powiedzieć :) W każdym razie polecam świeże! :)
-
Gość: malutkaanula, abm178.internetdsl.tpnet.pl
2010/02/11 11:52:11
Kolejny raz zaglądam na Twoją stronę i napatrzeć się nie mogę na te wspaniałości. Najchętniej zamknęłabym się w kuchni i nie wyszła aż wypróbuję wszystkie przepisy ;)))
Dziś nadszedł czas na pączki mam nadzieję, że wyjdą:)))
Słodkiego Tłustehgo Czwartku:)))
-
2010/02/11 13:39:39
Własnie skończyłam lukrować ostatniego pączusia, wyszły wyśmienicie, nadziewałam po usmażeniu i wyszły takie same jak na zdjęciach :) kto chce jednego pulchnego pączka? :D
-
Gość: dorotkamaskotka, host86-141-182-167.range86-141.btcentralplus.com
2010/02/11 13:55:09
zrobiłam paczki luksusowe i to skłoniło mnie do wpisania pierwszego komentarza,choc ze strony kozystam niemal codziennie,paczki sa nieziemskie! i nie takie trudne jak myslałam,idealne na dzis wieczór w gronie przyjaciólek,dzieki Dorotus
-
Gość: wiola, 77-253-80-61.adsl.inetia.pl
2010/02/11 16:19:53
Zrobiłam jedna ze świeżych drożdży. Ciasto musiałam wyrabiać ręcznie- mordenga, ale WARTO BYŁO! Pączki są piękne i pyszne. Pozdrawiam.
-
2010/02/11 17:08:41
Pączki wyszły pyszne!! Puszyste i mięciutkie. Wyglądają i smakują jak z najlepszej cukierni!!:) Ale jestem dumna... :):):)
Dziękuję Ci Dorotko i pozdrawiam serdecznie!!
-
2010/02/11 18:22:51
Wczoraj zrobione, a dziś nie ma po nich śladu. Mimo użycia szklanki o podanej średnicy, wyszło mi niemal 60 sztuk. Może za cienko rozwałkowałam ciasto. Jednakże nikt się nie zmartwił, a dzięki takiej liczbie pączków, mogłam obdarować nimi wiele osób. No i pierwszy raz od wielu lat nie stałam w cukierni w kolejce po pączki :)
-
2010/02/11 22:23:00
Dorotuś dzięki za wspaniały przepis.
Zrobiłam je z 1/2 porcji bo u nas w domu nie ma dzieci , więc kto ma się nimi obżerać.
Jednak cztery dorosłe osoby poradziły sobie z nimi w ciągu godziny. Ja piekłam o ani świeżutkie zjadali. Najlepsze były te które upiekłam na końcu (najbardziej napuszone ).
Każdy pączek miał inną wielkość - niestety. Nie wyobrażam sobie jednak jak to ciasto można rozwałkować . Chyba trzeba przy tym użyć dużo mąki i boję się , że będą wtedy zbyt twarde. Gdybyś opisała dokładniej jak to robisz , byłabym wdzięczna.
A może jakaś instrukcja z fotkami ? Co ty na to ? Chyba jestem zbyt wymagająca , jeżeli tak to przepraszam. Pozdrawiam obżarta pączkami.
-
2010/02/12 00:36:09
Pączki c-u-d-o-w-n-e-! Generalnie problemów z wyrobieniem ciasta nie było. W niektórych zdarzały się 'dziury', ale mnie to osobiście nie przeszkadza. Tata narzekał tylko, że są oszukane i jakieś takie płaskie, czyli takie, jakie chciałam, żeby były ;) Jestem z siebie bardzo zadowolona, a Tobie Dorotko dziękuję za przepis. Robiłam już pączki z przepisu I, ale jeśli miałabym wybierać, to wolę te. Z przepisu wyszło mi aż 60 sztuk, a wykrawałam szklanką o średnicy 7 cm. A wyglądały one tak: yfrog.com/jn1000427rj yfrog.com/1q1000436ij
-
Gość: koniczynkaa, absl59.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/02/12 01:29:19
Paolka.92 - jakie śliczne pączki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D ja też robiłam z tego przepisu i wyszły pyszne ale niestety chyba ciasto drożdzowe mnie nie lubi bo nic mi nie chce rosnąć... i tak sammo pączki były taki niewyrośnięte, bez obwódek o których tak marzyłam ;) chyba musze spróbować z drożdzami instant... nigdy ich nie używałam i może w tym tkwi problem ;] Naprawde Paolka zazdroszcze Ci takich śliczniuchnych pączuchów :D
-
2010/02/12 19:05:05
Witam. Dorotko spisałam wczoraj mojej mamie ten przepis i wczoraj je zrobiła. Ja nie mam talentów do pieczenia, w wieku prawie 21 lat to pewnie śmieszne wyznanie. Co prawda ja nie jestem pączkożercą ale coś nie wyszło. Nie wiem może używałaś mniejszych jajek. Moja mama robila dokładnie tak jak jest w przepisie. Ciasto bardzo ładnie urosło, ale bylo zbyt miekkie żeby je rozwałkować (za zimne maslo ktore było roztopione, nie było użyte krowie mleko ale kozie mleko przegotowane) bylo tak rzadkie, ze nie dało się go rozwałkować (mission impossible) i moja mama wpadła na pomysł żeby z nich zrobić racuchy i wyszły całkiem całkiem były bardzo smaczne... szkoda jednak, że nie pączki, bo z pewnością byłby smakowo dużo lepsze niż te z cukierni. W czym mógł tkwić problem? Proszę o drobną sugestię. Pozdrawiam.
-
2010/02/12 21:08:48
Mary_jane89: może wystarczyło dosypac troche więcej maki? Rzeczywiście jajka mają różna wielkość i w tym mogła tkwic przyczyna.

Paolka, Asiek: sliczne!!

pozdrawiam :)
-
2010/02/13 12:00:34
już od dawna nie umieszczałam żadnego komentarza bo musiałabym pisać co drugi dzień... ale tym razem już nie wytrzymałam.. pączki są IDEALNE, zazwyczaj pączki robiłam ze starego sprawdzonego przepisu z dziada pradziada, którego efektem wszyscy się zachwycali. do teraz! po przepisie Dorotki nie zamierzam więcej szukać :)
no a teraz w piecu siedzi mini pavlova...i już nic wiecej nie napisze! ;) pozdrowienia D. :)
-
Gość: ivonn, hdk66.internetdsl.tpnet.pl
2010/02/15 08:51:08
Upiekłam te pączki wczoraj z połowy porcji. Wyszły bardzi dobre, delikatne. Mąż i dzieciaki sie zajadały. Nadziewałam dżemem z jagód i żurawiny wymiesznym z różą
przed pieczeniem, co spowodowało, że nie były takie ładne jak Dorotki. Ale smak był rewelacyjny.
Pozdrawiam
-
Gość: iaaba25, 91.108.220.8*
2010/03/19 12:19:31
***Przepyszne, polecam kazdemu!!! Umarla bym tutaj na Obczyznie bez Twoich przepisow zwlaszcza teraz kiedy dolegaja mi zachcianki ciezarnej kobiety. Cieszylam sie jak dziecko jak znalazlam Twoja strone! 1000000000000000000... Buziakow***
-
Gość: Weronika, public-gprs68951.centertel.pl
2010/04/11 12:42:06
Jutro będę robić swoje pierwsze pączki w życiu. Bardzo się denerwuje ponieważ nigdy nawet nie stykałam się z drożdżami. Robiłam co prawda ciasta, biszkopty itp. Ale nigdy nie pączki. Długo mam ugniatać ciasto?
-
Gość: , bjn239.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/11/22 17:51:45
Pączki są super ale tłuste co zrobić żeby nie chłonęły tak tłuszczu?
-
2010/11/24 23:10:51
próbowałam te pączki jakiś miesiąc temu i były wyśmienite..uwielbiam Pani przepisy!
-
2011/02/07 14:41:04
Robiłam wczoraj - wyszły pyszne!!! Ciasto bardzo delikatne, mięciutkie!
Smażyłam na smalcu. Nadziewałam większość przed smażeniem i moim zdaniem te lepione są znacznie ładniejsze od wycinanych i nadziewanych później. Z tych wycinanych część wyszła krzywa, ale to może kwestia braku wprawy w wycinaniu tak grubego ciasta drożdżowego albo fakt, że to już była druga partia (z okrawków).
W obydwu przypadkach niestety czasami robiły mi się balony, o których pisało wcześniej kilka osób i to nie tylko na końcu smażenia, jak sugerowała lienka. Co więcej, z kilku upiekłam w piekarniku bułeczki i tamte też spuchły i mają dziurę. Ale smak i konsystencja ciasta - pierwsza klasa!!! No i miały białe obrączki :))).
Co do dżemu, polecam jak najbardziej gęsty - ja miałam powidło, które można było kroić nożem i nie miałam niedopieczonego ciasta wokół niego. Myślę, że ciasto się niedopieka, jeśli jest mokre od dżemu.
No i jeszcze nigdy w życiu ciasto mi tak szybko nie urosło - chyba 15-20 min. od zagniecenia już wychodziło z miski!!! Szok! :)
To były moje pierwsze samodzielne pączki :))). Bardzo dziękuję za przepis i gorąco polecam go innym!
-
2011/02/07 16:22:14
Na ile czasu zostawiasz do wyrośnięcia uformowane pączki przed smażeniem?
-
2011/02/07 18:51:56
Aha, białe obrączki miały oczywiście pączki, a nie bułeczki z pieca :).
-
2011/02/09 17:33:52
Mateusz, az podwoja objętość.
-
Gość: , alf128.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/02/11 19:41:40
Moja droga Doroto, zrobiłam te pączki bo jako jedyne wydawały mi się takie "mamine" starodawne, no ale niestety babcia i mama "zabrały przepisy ze sobą". No a że stwierdziłam że mam czas i chęci i nie taki diabeł straszny;) I wyszły rewelacyjne:) co prawda zanim uzyskałam odpowiednią konsystencję (ciasto drożdzowe winno sie wygniatać 45 minut, heh kolejna mantra z dzieciństwa) oraztemperaturę smalcu (jako iż, że od małego wpajano mi że najlepsze pączki tylko na smalcu i tylko i powidłami). Heh to trochę biedny tatuś zjadł tych niedopieczonych (czyt. surowych w środku). Ale obeszło się bez bólu brzucha;) ahh a jaka dumna byłam, że HOHO!! pół rodziny obdarowałam, stare ciocie mi mówiły że dawno takich pysznych nie jadły:) Mało się nie rozpłynęłam z zachwytu:) W tym roku oczywiście powtórka oraz faworki z Twojego przepisu:)

Ukłon dla mistrza:)
-
2011/02/11 22:03:05
Robiłem te pączki ostatnio i rzeczywiście są bardzo delikatne.
Jasna obrączka wychodziła duża i ładna, chociaż smakiem ciasta bardziej mi odpowiadały te z przepisu pierwszego.
Pozdrawiam!
-
Gość: , kyd2.internetdsl.tpnet.pl
2011/02/16 13:29:41
Czy można zastąpić mleko wodą?
-
2011/02/16 22:36:08
Tak.
-
Gość: Patysia, cnk132.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/02/24 20:42:44
Jestem pod OGROMNYM wrażeniem :), wspaniałe przepisy ! A pączki znajdą się na moim stole już w Tłusty Czwartek. Cudownie się prezentują, iście luksusowo :)
Pozdrawiam
-
2011/02/26 17:50:25
Po pierwsze, uwielbiam całą kategorię "tłusty czwartek". Zjadłabym wszystkie pyszności z tego działu, bez żadnego wyjątku!
Po drugie, przepis na te pączki jest rewelacyjny. Piekłam pączki samodzielnie pierwszy raz, zawsze zdawałam się na dobre chęci mamy. Wyszły pyszne, puszyste, delikatne, trochę mniej urodziwe od tych przedstawionych na zdjęciu w notce, ale to nic, praktyka czyni mistrza... :P
Zapraszam do mnie, możesz się czuć Dorotko winna mojej obsesji na punkcie pieczenia ;)
-
Gość: smile0202, 77-254-133-109.adsl.inetia.pl
2011/03/01 09:23:36
a czy pączki nadziewamy jeszcze gorące czy po przestygnięciu?? z góry dziękuję za odpowiedź.
-
2011/03/01 14:06:26
Dorotko, chciałam zapytać, czy jeśli wsadzę na noc ciasto do lodówki, to rano poczekać aż się ociepli i dopiero wycinać pączki, czy można wycinać od razu i zostawić do napuszenia? Będę wdzięczna za podpowiedź:)
Pozdrawiam
Aśka.
-
Gość: kasia90, 92-55-234-70.individual.coel-network.net
2011/03/01 20:41:22
Weszłam w zakładkę Tłusty Czwartek z zamiarem upieczenia pączków i łomatkobosko: Pączki I, Pączki II, Pączki III, Pączki IV, Pączek Luksusowy, hiszpański, etc. I na pewno wszystkie pyszne :)
Chyba zastosuję jakąś wyliczankę :)
-
Gość: Karolina, pl162.internetdsl.tpnet.pl
2011/03/01 22:01:46
Pierwsze moje wypieki z Pani str wypróbowalam na świeta bożego narodzenia hitem był makowiec rolada okazal się rewelacją, wyszły mi 3 szt które już po 2 dniach znikły, reszta równie wspaniała, biorąc pod uwage moje marne doświadczenie w wypiekach ( zwłaszcza drożdżowych) tym razem mam zamiar skorzystać z Pani przepisów na tłusty czwartek nie wiem jeszcze na którą wersje pączkow się zdecyduje ale coś wybiore napewno :)

Chciałam dodać że jest Pani Rewelacyjna, stronka wspaniała, mając 22 lata pieke jak zawodowiec :D a ile pyszności ma rodzina :) Mmmm

A i pytanie
Czy rozczyn należy zrobić w ciepłym gotującym się mleku?nie przegrzewając?
-
2011/03/01 22:06:41
Rozczyn tylko w letnim mleku. Gorące mleko zabije drożdże i nie urosną.
pozdrawiam!
-
2011/03/01 22:13:05
Asiek_ba, jesli wyrosnie bardzo ładnie, mozesz od razu. Jeśli nie, trzeba ocieplic.
-
2011/03/01 22:27:17
Dziękuję:)
-
Gość: smile0202, 77-255-125-236.adsl.inetia.pl
2011/03/02 13:17:18
a co z tym nadziewaniem?? gorące czy po przestudzeniu??
-
2011/03/02 15:37:45
Jak wolisz, nie ma znaczenia.
-
Gość: karolka, host-89-228-242-223.kalisz.mm.pl
2011/03/02 19:15:05
zrobiłam dziś te paczki z myślą oczywiście o jutrzejszym tłustym czwartku ale są tak pyszne, delikatne ze polowy już nie ma:)). Kilka dni temu próbowałam przepis I na pączki ale te są zdecydowanie lepsze. Pozdrawam
-
Gość: Patysia, acyo235.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/03/03 17:09:49
Pączki wyszły znakomicie !! Lekkie i delikatne jak piórka ! Pychotka ! :))
-
Gość: Lenka, 77-242-236-40.net.pbthawe.eu
2011/03/04 14:39:21
Dokładnie z takiego przepisu ja robię pączki, przetestowałam już ich wiele ale ten jest najlepszy! Daję tylko ciut więcej drożdży bo 60g. Pączki są mięciutkie i rozpływają się w ustach! Fajne są i następnego dnia, do tego KONIECZNIE konfitura z róży i lukier pomarańczowy ze skórką na górze..mniam! :-) Polecam dodać do ciasta troszkę cynamonu są wspaniałe!
-
2011/08/30 10:09:49
to chyba najlepsze pączki jakie jadłam i robiłam . sa super.
-
Gość: Benia, 58.13.82.79.rev.sfr.net
2011/10/29 16:32:30
Nigdy nie jadłam lepszych pączków :) nie wychodziło mi nadziewanie więc spróbowałam później po upieczeniu i były świetne. Już zaczynam coraz bardziej zaawansowane przepisy wykonywac a jeszcze pół roku temu byłam zielona z pieczenia. Dziękuję i pozdrawiam :)
-
Gość: Kasia84, public68909.cdma.centertel.pl
2012/01/21 15:52:51
Najpyszniejsze pączki jakie jadłam ja i moja rodzina. Kupne się naprawdę chowają
-
2012/01/28 18:20:34
Dorotko, a czy do tych pączków też używa się mąki chlebowej czy tortowej (typ 405)?
Robiłam pączki z przepisu IV, a teraz mam ochotę na takie na samych żółtkach:)
-
2012/01/29 17:03:29
Można użyć tortowej :).
-
2012/01/29 21:55:22
Dziękuję, może więc w kolejny weekend "zawalczę".
-
2012/02/14 08:13:40
Witam, Pani Dorotko!
Od lat smażę pączki z Kuchni Polskiej - też na samych żółtkach! :)
Wychodzą wspaniałe!
Robię je jednak przy sporej pomocy... smalcu...
Wyrośnięte ciasto rozwałkowuję, wykrawam kółka i po włożeniu powideł z zapachem rumowym sklejam. Potem układam je na stole - WYSMAROWANYM SMALCEM, by mąka nie paliła się w gorącym tłuszczu. Smażę też na smalcu, a gdy temperatura zbyt urośnie - wrzucam kawałeczek ziemniaka, który stabilizuje mi temperaturę :)
To taki babciny trik.
Pączki jeszcze gorące lukruję lukrem z białek, cukru pudru i zapachu rumowego.

Wychodzą piękne, pachnące z połyskliwym lukrem! :)

I wcale nie sa takie tłuste - mimo że na smalcu.

W tym dniu tradycja bierze górę nad rozsądkiem. I dobrze! :)
Życie jest piękne!
-
Gość: Madzia90, wiktor.sekocin.pl
2012/02/14 16:12:50
Witam,
właśnie podziwiam 40 pączków jakie przed chwilką usmażyłam. Nadziewane są marmoladą i miałam ten sam problem co jedna z internautek. Pączki były puste w środku! Nie wiem w jakiej proporcji, bo te pierwsze były kompletnie puste a jak wzięłam jednego smażonego później to były super mięciutki i pełny ciasta. Nie wiem też gdzie popełniłam błąd, ale mam nadzieję, że więcej jest tych pełnych niż pustych :) pozdrawiam!
Za pozostawiony komentarz bardzo dziękuję :). Wszystkie uważnie czytam, choć nie jestem w stanie na każdy odpowiedzieć. Spam, komentarze obraźliwe, komentarze z wklejonymi linkami (reklama) - będą usuwane.
Nie kopiuj zdjęć! Wszystkie zdjęcia są własnością autorki blogu. Nie zgadzam się na ich kopiowanie i umieszczanie na innych stronach internetowych lub w publikacjach drukowanych.
Durszlak.pl
Wykrywacz smaku - www.wykrywacz-smaku.pl
reklama
  • zdrowa żywność
  • aledobre.pl
  • filiżanka.pl
  • magiczne wypieki
  • trendsetterka.com
  • Drożdże Babuni
  • oklejgo.pl
  • zentis24.pl
Follow Me on Pinterest
Moje Wypieki on Facebook
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...