Blog > Komentarze do wpisu

Chocolate chip cookies

English version

Chocolate chip cookies

Narodowe amerykańskie ciasteczka. Czy wiecie, że ich historia sięga lat 40 - tych ubiegłego wieku? Z całą pewnością najlepsze jakie jadłam, jakie upiekłam. Szybkie w przygotowaniu, wystarczy składniki wrzucić do miksera i zmiksować. Klasyczne (choć z orzechami to już wariacja na ich temat ;), lekko kruche, maślane, koniecznie z kombinacją białego i brązowego cukru, który nadaje im karmelowego aromatu. Rozpływające się w ustach. Czego chcieć więcej?... Zakochacie się w nich. Przepis pochodzi z tej strony.

Składniki na około 30 sztuk:

  • 1 szklanka gorzkich czekoladowych groszków (chocolate chips)
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • pół łyżeczki soli
  • 170 g zimnego masła, posiekanego
  • 1/4 szklanki ciemnego brązowego cukru
  • 1/4 szklanki drobnego cukru
  • 1 żółtko
  • pół łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 3/4 szklanki posiekanych z grubsza orzechów włoskich

Wszystkie składniki, oprócz czekolady i orzechów, umieścić w food processorze* i zmiksować. Następnie dodać czekoladę, orzechy, wymieszać.

Z ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego. Na wysmarowanej tłuszczem blaszce układać je w dużych odstępach - rozpłyną się mocno na boki; nie trzeba ich spłaszczać przed pieczeniem.

Piec w temperaturze 180 - 190ºC przez około 12 minut lub do momentu, gdy brzegi zaczną się brązowić. Pozostawić kilka minut do przestygnięcia na blaszce, następnie przenieść na kratkę.

Smacznego :)

* można również ciasto wyrobić zwykłym mikserem, lecz lepiej by masło wtedy było miękkie

Chocolate chip cookies

wydrukuj przepis

sobota, 16 stycznia 2010, dorotus76
Print Friendly and PDF
Komentarze
2010/01/16 23:10:20
To w takim razie trzeba i mi spróbować ;-)))
-
2010/01/16 23:12:14
Kusicielka :)
Dzisiaj upiekłam jabłecznik z pianką,jutro robię kajzerki-słodkie życie...a pupa rośnie;)
-
2010/01/16 23:29:44
mmm smacznie:). Pozdrawiam David.
-
2010/01/16 23:31:36
Co to jest ekstrat z wanili ? Czy to aromat waniliowy ?
-
2010/01/16 23:48:50
Oj uwielbiam te ciasteczka :) I właściwie piekłam już z różnych przepisów i za kazdym razem mi smakowały. Tych ciasteczek poprostu nie można nie polubić :)
-
2010/01/17 00:19:21
nastia22: w sprawie aromatu i ekstraktu może ja Ci pomogę. Nie, to nie to samo. Aromat jest sztucznie wytwarzany, ekstrakt robi się na bazie alkoholu i lasek wanilii. Możesz użyć aromatu waniliowego - dałabym ok. 2/3 mniej objętościowo aromatu niż ekstraktu

jeszcze jedna ważna wskazówka; szklanka czekoladowych chocolate chips jak doczytałam na oryginalnej stronie to jedna uncja (=czyli 28 gram). W Polsce nie widziałam chocolate chips - myślę, że można je zastąpić pokrojoną w kosteczkę czekoladą.
-
2010/01/17 06:32:10
mniam lubie te ciasteczka tyle ze mnie to nigdy tak ladnie nie wychodza
-
2010/01/17 09:44:37
Piękne ciacha i zapewne pyszne! Mówisz,ze się zakochamy ? No, to muszę je zrobić :)

Pozdrawiam Dorotko!:)
-
2010/01/17 10:28:35
ja tez je uwielbiam! chocolate chip cookies wg przepisu z melasa:)
-
2010/01/17 11:22:10
nie wiem co bardziej mi się podoba... przepis na ciasteczka, czy fotografie. Zdjęcia masz tak wysmakowane, że wszystko co proponujesz, niedelikatnie mówiąc bym zżarła.
-
2010/01/17 15:18:15
Dorotus, właśnie od paru dni się zabieram do poszukania przepisu na ciasteczka z kawałkami czekolady, a tu... niespodzianka. Weszłam tu dziś po coś innego, ale wiem juz, co zrobię za chwilę. :-)
-
Gość: macin, 212.14.0.15*
2010/01/17 15:49:24
Nie lepiej było napisać robot kuchenny niż "food processor"? Po co bez potrzeby zaśmiecać język polski?

Pomysły ciekawe. Ale zdjęcia bardzo mi się podobają. Nie jestem zawodowym ekspertem, ale wydaje mi się, że są na prawdę niezłe.
-
2010/01/17 15:57:21
No cóż, jeśli już o zaśmiecaniu, to najbardziej językowi polskiemu szkodzą błędy ortograficzne...
-
2010/01/17 15:58:11
Oczywiście mam na myśli pana purystę językowego :-)
-
2010/01/17 16:16:20
Pyszności, maślane ciastka to najlepszy wynalazek :)
-
Gość: macin, 212.14.0.15*
2010/01/17 16:26:51
@mamamarzynia - oświeć mnie gdzie walnąłem byka, bo jakoś szukam i nie mogę się doszukać, choć znając swoje możliwości nie wykluczam takiej sytuacji. Jeśli jednak by był to z chęcią bym go poprawił, ale nie można edytować komentarzy. Natomiast wpis można edytować.
A czekoladowe kulki można kupić i w Polsce, ale tak się pewnie nie nazywają. Widziałem kiedyś gorzką czekoladę do pieczenia. Do kupienia raczej bez problemu.
-
Gość: macin, 212.14.0.15*
2010/01/17 16:42:45
@mamamarzynia - pewnie chodzi o "nie złe". Tylko, że ja nie piszę bloga, choć to żadne usprawiedliwienie. Jakbym mógł to bym poprawił. Drażni mnie jednak zaśmiecanie języka polskiego i staram się tego nie robić, choć praca mi tego nie ułatwia. To tak kończąc OOT
-
Gość: Jotka1, chello089076200042.chello.pl
2010/01/17 16:59:35
@macin - raczej chodziło o "na prawdę". A w konkluzji - każdego drażni co innego, ale zamiast się niepotrzebnie irytować, czy nie lepiej spróbować upiec te wspaniałe, proste ciasteczka i dać znać, jak smakowały? W końcu po to są komentarze pod przepisami.

Dorotko, wczoraj piekłam babkę piaskową z Twojego przepisu i wyszła super :) . Na Święta "popełniłam" sernik orzechowy (cudo!). Te ciasteczka następne w kolejce do wypróbowania. Pozdrawiam i dziękuję za inspiracje - Jotka1
-
2010/01/17 17:21:11
Znam tę opowieść - podobno właścicielka małego amerykańskiego hotelu piekła właśnie ciastka czekoladowe dla gości i zabrakło jej czekolady w proszku; dorzuciła więc do ciasta trochę posiekanej czekolady, mając nadzieję, że się rozpuści. Goście byli tak zachwyceni nakrapianymi ciasteczkami, że autorka szybko włączyła je na stałe do menu. Trudno mi uwierzyć w to, że doświadczona kucharka nie wiedziała, jak zachowa się czekolada dorzucona do ciasta, ale tak czy inaczej to miła historia.

Czy mnie pamięć nie myli, czy te ciasteczka gościły już kiedyś wcześniej na blogu? Czy to ulepszona wersja?
-
2010/01/17 17:40:56
Krystyna, nie było, były chocolate chunk cookies (w środku sa bardziej jak brownies i miękkie), były pieguski, takich nie było... chyba ;)

Co do 'food processora'. Ja juz to kiedys tłumaczyłam. Chodzi mi o urzadzenie z dwoma nozami siekające. Polskie okreslenie 'robot kuchenny' to dla mnie zbyt szeroka nazwa: (mikser reczny, mikser stojący, blender, food processor i inne). Jeśli jest polska nazwa na to urzadzenie to z checia usłyszę, ale o robocie kuchennym pisac nie będę. Zresztą ja to robię dla czytelników, a nie dla siebie, wiec to jest po to by Wam zminimalizować problemy i zastanawianie sie jakiego robota użyć.. Czy słowa blender tez nie moge używać bo jest angielskie? Zresztą słowo 'blender; też juz weszło do jezyka polskiego, co potwierdza PWN:
sjp.pwn.pl/lista.php?co=blender
Kwestia czasu i z braku odpowiedniego słowa i food processor wejdzie ;)
Zresztą ja staram się prowadzić bloga bardzo poprawnie jezykowo i zawsze poprawiam jesli zrobię błedy lub się przejęzyczę. Często uzywam również ang składników potraw razem z ich ang nazwami i nikt jakoś nie mówił do tej pory by np. na golden syrup pisac złocisty syrop, bo mu to przeszkadza..
Uff, no to się nagadałam ;)
-
2010/01/17 18:33:29
Właśnie się zorientowałam, że nie mam muscovado ...
Ale mam demerarę ;D . Czy mogę zamiast białego i ciemnego brązowego dać demerarę ?
-
2010/01/17 18:55:24
Tak, ale musiałabys ją zmielić, demerara jest w krysztalkach.
-
2010/01/17 19:00:34
Wyszły idealne... bardzo polecam :) Dorota nie moge się doczekać Twojej książki, licze już dni... :D Pozdrawiam David.
-
2010/01/18 15:11:52
A czy zmielić na cukier puder, czy tylko tak krótko, aby pozostały większe kryształki ? ;D .
-
2010/01/18 15:25:10
Do kruchych ciastek im cukier drobniejszy tym lepszy.
-
Gość: carinio, 62.121.125.*
2010/01/18 15:57:55
Zrobiłam, nie mogłam sobie odpuścić, wyszły takie śliczne jak Twoje. Dodałam zamiast brązowego cukru, cukier muscavado i chyba im nie zaszkodziło, bo są wspaniale karmelowe.
-
Gość: Maggie78, inet20909na-3s.nat.umts.dynamic.eranet.pl
2010/01/18 18:57:19
miałam wielką ochotę na takie ciacha. wyszły pyszne, jak z obrazka. trochę tłuste, muszę popracować nad lżejszą formą, ale poza tym to cudo.
-
Gość: evita, chello089078250135.chello.pl
2010/01/18 20:49:40
Dorotus, chyba czytasz mi w myślach - po raz kolejny. Właśnie chciałam upiec takie amerykańskie ciasteczka a tu niepodzianka- przepis. Na pewno do wypróbowania!
-
Gość: gOŚć1567, adhj212.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/01/18 21:40:48
pani zdjęcia są niesamowite!:)))
-
Gość: tusek, ip-91.189.75.93.e-plan.pl
2010/01/19 14:14:55
to takie jak w Subway'u!!!! kocham Cię Dorotus! marzyły mi się takie!
-
2010/01/19 19:35:57
A czy można użyć samego białego cukru lub cukru pudru? Czy zmienić wtedy jakoś proporcje? I czego można sypnąć zamiast orzechów włoskich? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :)
-
2010/01/20 10:28:04
Tak, mozna, choc zmieni to lekko smak. Zamiast orzechów inne bakalie, np. zurawina, rodzynki, migdały, mozna też nie dodawać nic oprócz czekolady.
pozdrawiam
-
Gość: maja, nat-dom3.aster.pl
2010/01/20 21:50:34
Zrobiłam je wczoraj. Wyszły pyszne w smaku, ale nie chciały się aż tak bardzo rozpłynąć, nie wiem dlaczego...
-
Gość: Kasia, 57.66.195.8*
2010/01/21 14:07:20
Wydaje mi się, że food procesor to po prostu malakser, ja już takich sprzętów nie posiadam ale mama ma, wprawdzie antyczny ale działa;-)
Ciasteczka super, na pewno zrobię! zamawiam właśnie kropelki czekoladowe:-)
-
2010/01/22 23:14:25
Mniaaam..ciasteczkowa poezja:)
-
2010/01/23 20:37:22
ja tez je upieklam:) Smaczne byly:)
-
Gość: KasiaKO, ti0009a380-0904.bb.online.no
2010/01/24 12:28:39
Dzisiaj zrobilam. Ciasto wyszlo bardzo miekkie, nastepnym razem zmniejsze ilosc masla. Z ciemna czekolada wyszly "wytrawne", ale to kwestia gustu. Za to bardzo kruchutkie. Smaczne, apewno do nich wroce z malymi modyfikacjami.
-
2010/01/25 20:38:23
wyszły mi okropnie brzydkie, ale w miare smaczne :)
-
Gość: Emilak, 77.236.0.20*
2010/02/08 18:47:16
moje nie wyszły tak pięknie jak na zdjęciu, ale pyszne, nie dziwie się że zniknęły tajemniczo w nocy;)
-
Gość: wiszka83, 80.51.92.8*
2010/02/09 21:13:21
Dorotko już dwa razy robiłam te ciasteczka, napisz co mogło byc nie tak, że były jakieś takie tłuste strasznie, trzymałam sie ścisłe proporcji, ale nie dałam czekolady tylko same orzechy, to jedyna modyfikacja, jednak to przecież nie powinno mieć wpływu na sam smak ciastek, nie wiem może takie mają być własnie-tłusto maslane...?smak super, ale kaloryczne strasznie i ciężkie :). Pozdr.
-
2010/02/10 11:29:20
One sa takie maślane..
-
Gość: dorota, dpi16.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/02/17 21:25:49
Mam pytanie co do cukru. W polskich sklepach z brązowych cukrów są demerara, muscovado i jakieś inne cukry podpisane "cukier trzcinowy". Szukać dalej czy jak w przepisie podany jest "cukier brązowy" to chodzi o taki brązowy byle nie demerara i muscovado? Troche namieszałam ale mam nadzieje że wiadomo o co mi chodziło:)
-
2010/02/18 17:04:02
Praktycznie może być każdy, byle nie demerara - jest w kryształkach, więc niezbyt do ciastek się nadaje. Muscovado jak najbardziej.
pozdrawiam
-
2010/02/22 19:51:34
Przepyszne ciasteczka!!! Delikatne, chrupiące, orzechowe. Bardzo szybko się je robi, a jeszcze szybciej znikają z talerzyka :)
-
2010/02/23 21:46:41
poprostu B O S K I E!!!!!!!!!!!!!
właśnie ostatnia partia się studzi,a pierwszej już nie ma:)))
-
Gość: Natalia, 83.1.245.24*
2010/02/27 12:30:55
Najlepsze ciasteczka jakie jadłam (no ale jadłam niewiele)

Cukier brązowy zastąpiłam miodem (i przesłodziłam), nie miałam też czekolady ani orzechów, ale to nieważne, bo ciastka wyszły nieziemskie - cała moja rodzina kręciła nosem, że robię "jakieś ciastka z internetu", bo u mnie w domu robi się tylko kruche ciastka mojej mamy - to nasze tradycyjne ciastka, a że ona nie chciała ich zrobić mimo moich usilnych namów na coś słodkiego, więc ja zrobiłam Twoje ciastka i wygrałam z ciastkami mojej mamy haha dziś znowu robię kolejną porcję - tym razem z fistaszkami.

Dziękuję za te przepisy, bo dzięki Tobie zaczęłam pichcić w kuchni , ale muszę się chyba opamiętać, bo przybyło mi 2kg od Nowego Roku, ups ;)
-
Gość: gram, c-98-219-122-110.hsd1.fl.comcast.net
2010/05/04 19:48:25
lovechocolate.blox.pl/html Prowadzisz tez stronke po angielsku?
-
2010/05/04 20:06:03
Nie, nie prowadze..
dziękuję za linka
-
Gość: Kasia, 188.146.226.211.nat.umts.dynamic.eranet.pl
2010/05/07 14:59:14
Dziewczynki kochane powiedzcie mi co mogłąm zrobić nie tak, ze na poczatku wyszly mi miekkie, jak tylko wyjelam blache, jak placki... no ale bez paniki, odczekalam chwile no i tak stwardnialy i sie przykleily ze musialam je tylko zeskrobac i zjesc w postaci okróchów:) ale byly pyszne:)
-
2010/05/07 20:10:36
Ciasteczka czesto sa miękkie po wyjęciu z piekarnika, dlatego napisałam w przepisie, by odczekac chwilę. Blachę trzeba wyłozyć matą teflonową lub papierem do pieczenia, by nie trzeba było ich zeskrobywac ;)
pozdrawiam
-
Gość: Babeczka, 88-104-93-165.dynamic.dsl.as9105.com
2010/06/22 19:06:50
Polecam. Moja rodzina pochłonęła je w tempie ekspresowym, chociaż są dosyć słodkie.
-
2010/07/03 20:37:45
upiekłam! pycha! mocno czekoladowe a do tego nuta orzechowa:)
pozdrawiam,Beata
PS. dodałam przepis na bloga, jak będziesz chciała to zobacz
-
Gość: PaniMISIOWA, chello089077063090.chello.pl
2010/08/13 16:07:08
Ciasteczka wyglądają przepysznie! Takiego przepisu szukałam :-)
-
Gość: , adsl-99-18-146-124.dsl.emhril.sbcglobal.net
2010/09/16 06:30:57
Czy zamiast orzechów mam dodć więcej chocolate chips, czy po prostu tylko je ominąć i nic nie dawać w zamian? Dziękuję za szybką odpowiedż. Edyta
-
2010/09/16 10:17:47
Jak wolisz, ja bym dodała więcej chipsów :)
-
Gość: mych, 80.54.43.*
2010/10/11 16:10:39
Powiem tak: na pewno są pyszne, ale nigdzie nie mogłam znaleźć groszków czekoladowych.. więc krojonej czekolady nie radzę dodawać. Piekłam je na prezent, no trudno, nazwę je po prostu brzydalkami :) poza tym przepisy wspaniałe i jak tylko coś piekę, to z tego bloga!:)
-
Gość: paula, 42-dom-21.acn.waw.pl
2010/11/27 22:31:28
a mi niestety nie wyszly, totalnie sie rozpuscily od masla bedacego w srodku. co moglam zrobic nie tak?
-
2010/11/27 23:19:01
Zbyt niska temp pieczenia? Czasem warto ciasto schłodzić wczesniej w lodówce i od razu do rozgrzanego piekarnika.
-
Gość: , host66-83-143-211.limes.com.pl
2010/11/28 12:39:10
jezuu... te ciasteczka..są przepyszne!!!:D
-
Gość: , jub138.internetdsl.tpnet.pl
2010/11/28 15:06:44
Chocolate chips znalazłam w Lidl wczoraj
-
Gość: Ufosz, dho42.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/22 09:59:49
Ciasteczka wyglądają naprawdę pysznie, mam już prawie wszystkie składniki, tylko groszków czekoladowych nie mogę nigdzie znaleźć, w Lidl'u też Ich nie ma, a z wielką chęcią zrobiłabym Je już dzisiaj. :)
-
2010/12/22 10:20:42
Ufosz, mozesz posiekać czekoladę, to będzie praktycznie to samo :-)
-
Gość: paula, 87-207-66-58.dynamic.chello.pl
2010/12/29 14:45:14
uh.. wyszły mi spalone placki... a piekłam krócej niż w przepisie...
-
Gość: Ufosz, dhc17.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/01/06 16:34:28
Właśnie zrobiłam ciasteczka przedstawione w opisie. Co prawda, miałam je zrobić na Święta, ale jakoś tak dzień po dniu przekładałam...
Ciasteczka wyszły przepyszne, takie maślane, mniam! Wyglądają trochę inaczej niż na zdjęciach - są bardziej wypukłe i trochę większe. Widocznie zrobiłam za duże kulki, ale jestem z siebie dumna. :)
Pozdrawiam, Pani Doroto.
-
Gość: dorga, apn-95-41-151-76.dynamic.gprs.plus.pl
2011/01/08 20:33:35
Chciałabym do tych ciasteczek dodać melasy, bo mam jej dużo i muszę to jakoś zutylizować. Zupełnie nie wiem jaką ilość. Czy są jakieś przepisy z melasą, np. murzynek. Zależy mi na tym, żeby to nie było ciasto piernikowe, ponieważ dzieci nie przepadają za dużą ilością przypraw.
-
2011/01/08 21:09:23
Melase najlepiej dodać do ciasta, które zawiera miód lub melasę. Można miód zastąpić choc po częsci melasą. Wiele przepisów z miodem znajdziesz na blogu.
-
Gość: xxxxx, duh240.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/01/20 20:07:39
można dać zamiast masła margarynę lub pół na pół czy wtedy ciacha nie wyjdą?
-
2011/01/21 16:06:55
Tak.
-
Gość: Monia, sasiedzi.pcet.pl
2011/02/05 12:01:01
Ciasteczka pyszne! Tylko niestety brzydkie jak nieszczęście:( , spalone po brzegach a w środku jasne i niestety o kształcie górkowatym. Co zrobić aby wyszły takie równe krążki????
-
Gość: , ip-62.89.79.178.static.crowley.pl
2011/02/15 15:47:12
ile mniej więcej wychodzi tych ciasteczek?
-
2011/02/25 01:25:41
Czy mogę tak swobodnie chocolate chip zamienić m&m'sami, czy lepiej zastosować Twój, Doroto, drugi przepis?
-
2011/04/01 08:28:35
Ich walory smakowe są wprost proporcjonalne do ich brzydoty;) Mimo bardzo wątpliwej urody i tendencji do kruszenia się, zrobiły prawdziwą furorę w pracy u mnie i u mojego chłopaka. Zamiast włoskich wrzuciłam posiekane orzechy ziemne niesolone, dały taki miły posmak masła orzechowego, może dlatego tak wszystkim smakowały;)
-
Gość: Mrożon, 92-63-36-42.ip.mgk.pl
2011/04/03 13:02:47
Zrobiłam je wg tego przepisu, tylko bez orzechów, a za to z kawałkami białej czekolady i dwiema łyżkami kakao bez cukru i wyszły dokladnie takie, jak te które sprzedają w Coffee Heaven, a które osobiście czczę :D ~! Dzięki za przepis, po prostu mistrzostwo :)
-
2011/05/25 19:07:30
a u mnie były właśnie z demerarą, groszkami deserowymi a nie gorzkimi i solonymi fistaszkami i troche nerkowca dorzuciłam :) i nie wierze, ze moglyby byc lepsze :P z masla orzechowego uwielbiam tylko zapach a one wlasnie tak pachnialy, jak caly dom zreszta :D
-
Gość: cookiegirl83, 89-76-219-13.dynamic.chello.pl
2011/06/17 18:10:42
Oj, to będą jedne z moich ulubionych ciasteczek:-) Świetne połączenie groszków czekoladowych i orzechów włoskich, lekko kruche, nie za słodkie. Obdarowałam wiele osób i wszystkich bardzo smakowały.
-
Gość: joanna, 94.75.112.13*
2011/07/05 17:42:28
:( wszystko fajnie, tylko moje, przy podanych parametrach temperatury i czasu wylądowały całkiem zwęglone w koszu:( dobrze, że tylko pierwsza partia, reszta (czyli uratowanych 14) całkiem dobra, ale piekłam ją przy ok 160 stopniach przez 5[!] minut.

nie wiem dlaczego, a taką miałam na nie chrapkę!
-
Gość: Anna, elk75.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/07/08 15:01:00
Mam mały problem z tymi ciasteczkami. W smaku są niesamowite, ale raz wychodzą, raz nie.
Czasami są dokładnie takie jak na Pani zdjęciu, innym razem płaskie jak kartka papieru i takie niezwarte, jakby hmmm mialy takie mikro dziurki w strukturze... Nie wiem jak to dokladnie opisac... ;(
Czy domysla się Pani jaka może być przyczyna ?
-
2011/07/08 15:02:17
Postaraj się je porządnie schlodzić w lodówce już na blaszce, przed samym pieczeniem; może to pomoże?
-
2011/07/31 18:15:35
Zrobiłam ciasteczka i przez przypadek niestety wpadło też białko. Nie wiem czy to było przyczyną tego że ciasteczka nie były takie jakby kruche. ??
-
Gość: fanaberia, host-89-228-151-61.gorzow.mm.pl
2011/08/21 17:36:43
jeszcze nie wystygły, a już uzyskują miano najwspanialszych ciasteczek na świecie ^^ co prawda pierwsza tura również i mnie doprowadziła na skraj załamania, bo ciastka bardziej przypominały spalone placki ziemniaczane... ale druga obroniła ich dobre imię, zmniejszyłam tylko troszkę temperaturę, wrzuciłam mniej kuleczek na blachę (około 10) i włączyłam termoobieg. cudo, dziękuję za przepis!
-
Gość: niezadowolnona, afgz18.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/08/27 00:19:00
Ja robiłam ciasteczka dokładnie według przepisu i muszę powiedzieć, że mnie rozczarowały. Po pierwsze należało wspomnieć, to co pojawiło się w komentarzach, że szklanka, ma mieć tylko 28 gram. To ok. 1/4 czekolady, a cała szklanka to 2 tabliczki.... ciastka były zupełnie czekoladowe i bardzo tłuste. poza tym czas pieczenia lub temperatura były za niskie. Po kilku modyfikacjach kolejna blacha wyszła nieźle.
-
Gość: Hanh, afbx54.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/08/28 00:35:51
mam pytanie, bo zrobiłam je i wyszły strasznie kuche (takie że bralo sie do buzi i odrazu sie łamały). jaka może być tego przyczyna?
-
Gość: ash, dynamic-78-8-218-3.ssp.dialog.net.pl
2011/09/19 20:28:10
wyszły mi krowie placki, dokładnie tak, niestety chyba wyrzucę je do kosza...
-
Gość: Tom, 088156166110.rzeszow.vectranet.pl
2011/11/06 21:50:11
Ja też jestem ciekaw jaka jest przyczyna ich nadmiernej kruchości, może soda oczyszczona?
-
Gość: m-mona, 178235243018.warszawa.vectranet.pl
2012/01/06 20:32:11
Pani Doroto,

Ja z kolei mam inny problem -> moje ciastka w ogóle się nie rozpłaszczają:/ nie wiem czego to może być kwestia.
Dodatkowo bardzo proszę o poradę, co zrobić by czekolada się nie przypalała podczas pieczenia? Za każdym razem kiedy tworzę wypiek z kawalkami czekolady to mi sie ona przypala i okropnie śmierdzi:/ może jakas rada? Dziękuję
-
Gość: aga, 87-205-234-216.adsl.inetia.pl
2012/01/23 13:15:57
I love it! Te chrupiące pyszności uzależniają. Wyglądają i smakują nieco podobnie jak Pieguski, ale oczywiście są lepsze :-).
Pozdrawiam serdecznie i szukam przepisu na kolejny wypiek, który pojawi się u mnie w domu... ;)
Za pozostawiony komentarz bardzo dziękuję :). Wszystkie uważnie czytam, choć nie jestem w stanie na każdy odpowiedzieć. Spam, komentarze obraźliwe, komentarze z wklejonymi linkami (reklama) - będą usuwane.
Nie kopiuj zdjęć! Wszystkie zdjęcia są własnością autorki blogu. Nie zgadzam się na ich kopiowanie i umieszczanie na innych stronach internetowych lub w publikacjach drukowanych.
Durszlak.pl
Wykrywacz smaku - www.wykrywacz-smaku.pl
reklama
  • zdrowa żywność
  • aledobre.pl
  • filiżanka.pl
  • magiczne wypieki
  • trendsetterka.com
  • Drożdże Babuni
  • oklejgo.pl
  • zentis24.pl
Follow Me on Pinterest
Moje Wypieki on Facebook
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...