Blog > Komentarze do wpisu

Pepparkakor

English version.

Pepparkakor

Pepparkakor to świąteczne pierniczki ze Szwecji. W Ikei kupowałam takie o smaku cappuccino lub pomarańczowym i nigdy nie miałam ich dość. Są idealne. Cieniutkie, kruche, przepyszne z charakterystycznym lekko ostrym smakiem przypraw (zwłaszcza imbiru i goździków). Choć tradycyjnie pieczone na święta, idealne na każdą porę roku. I takie inne niż nasze tradycyjne pierniczki. Upiekłam pierwszą turę i zaraz zabieram się za drugą, już na święta. Są podwójnie szwedzkie, ponieważ słodkie foremki w kształcie zwierzątek również kupiłam w Ikei - polecam, bardzo się podobają dzieciom ;). Ciasto jest bardzo klejące, ale po przepisowych 2 godzinach w lodówce idealne do wałkowania i wycinania rozmaitych kształtów. Wałkować i wycinać najlepiej od razu na blaszce (lub lepiej - macie silikonowej), ponieważ są tak cienkie, że mielibyśmy problemy z przeniesieniem ich potem na blachę. A im cieńsze tym smaczniejsze :-). I mówię Wam, naprawdę trudno im się oprzeć! Przepis pochodzi ze strony 'Delicious days', a znalazłam je na blogu Liski 'White Plate', którą cytuję, z moimi modyfikacjami.

Składniki:

  • 150 g melasy (syropu z buraków, syropu z daktyli lub syropu klonowego)
  • 110 g masła lub margaryny
  • 100 g cukru pudru
  • 375 g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1 i 1/2 łyżeczki mielonego imbiru (można dodać więcej, jeśli lubicie)
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki mielonych goździków
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1 duże jajko
  • 2 łyżeczki przyprawy korzennej do piernika

W małym garnuszku podgrzać melasę, masło i cukier, od czasu do czasu mieszając. Zdjąć z ognia i odstawić na pół godziny, by przestygło.

W dużej misce przesiać mąkę, proszek do pieczenia, przyprawy i sól. W środku zrobić wgłębienie i dodać jajko razem z melasą. Zagnieść przy pomocy miksera - zagniatanie ręczne jest trudne ze względu na fakt, że ciasto jest bardzo klejące. Przykryć kulę folią przezroczystą i schłodzić w lodówce ok. 2 godziny.

Odkrawając małe porcje ciasta, rozwałkować je (im cieniej, tym lepiej) na silionowej macie lub od razu na oprószonej mąką blaszce. Nastepnie foremkami wyciąć dowolne kształty.
Piec w temperaturze 175ºC przez 8 - 10 minut - do czasu, aż brzegi pierniczków zaczną się rumienić. Wyjąć z piekarnika, ostudzić na kratce.

Przechowywać w szczelnie zamkniętej puszce. Z każdym kolejnym dniem stają się smaczniejsze.

Smacznego :)

Pepparkakor

Pepparkakor

wydrukuj przepis

niedziela, 22 listopada 2009, dorotus76
Print Friendly and PDF
Komentarze
2009/11/22 13:49:10
ojej, mam takie same foremki, bomba! też kupiłam z myślą o dzieciach
-
2009/11/22 13:52:51
Witaj! Fantastyczne ciasteczko-pierniczki! Moje narzeczony uwielbia takie. Powiedz, czy melasę mogę zastąpić miodem, i czy imbir jest niezbędny czy mogę go pominąć?
PS. Zdjęcia, które wybrałaś są rewelacyjne! Moje mogą się schować do takiego pudełka z pierniczkami:) Pozdrawiam
-
2009/11/22 14:02:15
Jeśli chodzi o melasę - jest bardzo ważna. Nie jest droga i można ją kupić w większości sklepów przez int, nawet tych, co się reklamują na blogu lub w supermarketach lub sklepach ze zdrową żywnoscią. Z miodem będą inne, twardsze, i w ogóle inny smak. choć pewnie wyjdą, ale to już nie to samo. Imbir jest konieczny, jeśli nie lubisz, daj mniej.
pozdrawiam :)
-
2009/11/22 14:08:35
Dziękuję. Rozejrzę się zatem za melasą. A ile ciasteczek wyjdzie z tych proporcji?
-
2009/11/22 14:11:14
Około 50 ciastek, ale z łoś jest naprawdę spory, więc wszystko zalezy od wymiarów formek. Dla nas to za mało na swięta, bo są pyszne :-)
-
2009/11/22 14:11:40
A i melasa ma być trzcinowa.
-
2009/11/22 14:14:25
ja je uwielbiam od tamtego roku jak Liska je podała , twoje śliczne
-
2009/11/22 14:16:21
Dorotko!! A już myślałam, że się mój problem w kwestii pierniczków rozwiązał, jak zamieściłaś przepis na migdałowe pierniczki... a tu znowu :p a swoją drogą... Renifer jest uroczy :D poczęstujesz mnie jednym... tak żeby się przekonać, czy na prawdę takie smaczne ;) Całusy,
Patrycja
-
2009/11/22 14:23:12
I jeszcze jedno... jak Ty to robisz, że wszystkie Twoje ciasteczka są tak idealnie równiutkie?? To ostatnie zdjęcie jest niesamowite :)
-
2009/11/22 14:24:13
A ma może Pani jakiś przepis na takie inne ciasteczka korzenne "Spekulatius" blog.weblars.de/wp/page/5/ uwielbiam je ...a do tych przepisów znalezionych w internecie jakoś nie mam zaufania..bo jakieś takie niesprawdzone...
-
2009/11/22 14:35:52
Patrycja, nie wiem, po prostu wycinam, te ciasteczka sa bardzo zgrabne do wykrajania i pieczenia, więc dlatego tak sie udało ;)

Ddomcia, z chęcią bym upiekła, ale niestety nie mam foremek do tych ciastek. Szukałam w całej internetowym UK i nic :(. Za to w USA jest taki wybór...
-
2009/11/22 14:40:39
Wczoraj kupiełem te foremki w ikea :D jak widać ciastka wychodzą bardzo dobrze :) więc mogę uznać, że zakup udany! Pozdrawiam David.
-
2009/11/22 14:56:53
Witam serdecznie, pierniczki są niesamowite;-) jak uda mi się kupić melasę to upiekę na święta. ddomciaa ciasteczka o których piszesz widziałam na blogu Kuchnia nad Atlantykiem więc na pewno jest to godny polecenia przepis pozdrawiam
-
2009/11/22 14:59:09
super pomysł na zdjęcia, a ciastka w niesamowitych kształtach
-
2009/11/22 16:23:17
Witam, od około 2 lat śledzę Pani poczynania w kuchni i jestem pod dużym wrażeniem. Często korzystam z Pani pomysłów na słodkości.
Jednak pierwszy raz mam pytanie. Mianowicie: kiedy należy upiec te ciasteczka żeby były w sam raz na święta?
-
2009/11/22 16:27:51
Male pytanie o melase: mam Natural Molasses Sugar (jest w postaci srednio zbitej bryly). Zastanawiam sie jak jej uzyc. Czy mam rozpuscic w niewielkiej ilosci wody i wtedy podgrzewac? Bardzo prosze o rade. Pozdrawiam serdecznie.
-
2009/11/22 16:38:12
kiniaczekc ja kupowałem te ciastka, które były dostępne w ikea w metalowych puszkach to były bardzo długo świeże, chrupiące, pachnące i były bardzo smaczne :) a z tego co Dorota napisała to już zaczeła produkcję na święta...:) Pozdrawiam David.
-
2009/11/22 17:24:08
Doroto, w końcu mogę dopisywać się tam gdzie chcę. Przez spory okres czasu z innych komputerów mogłam tylko podpatrywać blogi. Jak zwykle wszystko perfekcyjnie wykonane
-
2009/11/22 17:50:29
a ja sie napaliłam na te foremki do pierniczków i okazało sie, ze we wrocławskiej Ikei nie są one dostępne i nie wiadomo kiedy będą:(...a tak by się przydało, bo Smerfik by miał radochę z wycinania pierników
-
2009/11/22 18:32:30
ajj chyba zrobie dla samego losia:D ale najpierw ikea i foremki... :))
-
2009/11/22 19:03:43
do jolantyszyndlarewicz; foremki sa dostepne na allegro-sprzedaje kilka osob, celowo nie podaje linka aby mnie ktos reklame nie posadzil;)

pozdrawiam
-
2009/11/22 19:18:30
Mimi z piernikowa serdeczne dzieki.....jeśli kuzynce w Warszawie nie uda sie dostać to zamówię na allegro. Do Świat jeszcze kilka tygodni to z pierniczkami zdążę:) (bo akurat mam w posiadaniu przepis na takie, które mięciutkie wychodzą i takowe zostają:))
-
2009/11/22 19:46:48
A ja właśnie miałam kupić sobie te foremki ;D .
-
2009/11/22 19:50:25
Dorotuś, dobrze, że trzcinowa, bo już kupiłam trzcinową o dziwo w Carrefourze dostałam:) 6,50zl za 300g. I imbir też dostałam:) Jutro robię ciacha!
-
2009/11/22 19:57:19
a jak sie maja w porownaniu do tych pierniczkow w IKEI - lepsze, gorsze, takie same? Bo ja tez uwielbiam ikeowskie pierniczki tylko zastanawiam sie, czy warto upiec wlasne czy lepiej kupic? Zwykle wlasne wypieki sa o wiele lepsze niz sklepowe ale sa tez i takie kupne rzeczy ktorych w domu nie da sie podrobic...
-
2009/11/22 20:26:33
Zakupiłam ostatnio foremkę renifera w tortowni. Jest tam dostępny na sztuki ;)
tortownia.pl/produkt.php?kid=100&pid=1245
-
2009/11/22 21:44:14
Przez moment myślałam, że to tapeta ;) Są takie idealne... moje na pewno będą powyginane...
-
2009/11/22 22:35:56
Kiniaczekc: możesz upiec juz teraz, trzymać w zamkniętej puszce. Jeśli będą wydawały się zbyt twarde, wyjmij je tydzien wcześniej na talerzyk, choc mają być twardawo-kruche.

Asiachleb99: użyj tego cukru w połączeniu np. z miodem (zamiast melasy). Z miodem zawsze mogą wyjść twardsze. Cukier powinien się dokładnie rozpuścić.

E_vera: i te i te sa dobre, ja zawsze wolę domowe, bo reguluję sobie ilość cukru i wiem co dodaję. Sklepowe są mniej twarde, ale te muszą trochę zmięknąć.

pozdrawiam :)

-
2009/11/22 23:20:17
Dorotko - jesli chciala bys jakies foremki lub inne rzeczy do wypiekow z USA to mogla bym Ci je przeslac... Zamowila bys sobie co chcesz na moj adres (lub ja bym zamowila) i bym ci to wyslala... Mieszkam wprawdzie na zachodnim wybrzezu wiec koszty przeslyki czasem sa spore, ale jak bys chciala to mozemy posprawdzac co i jak. Pozdr.
-
2009/11/23 00:26:42
o kurcze, po takim opisie, opatrzonym tak cudnymi zdjęciami nie mogłabym nie upiec tych ciastek:). Tym bardziej, że też mam te foremki z ikei:). co prawda ten łoś zawsze wydawał mi się ogromny;) i go nie używałam, ale przy okazji tego przepisu skorzystam i z tej wykrawaczki;)
-
2009/11/23 07:38:44
Cada-vez rozumiem, ze tą melasę dostałaś w polskim Carrefourze? DForotko mam pytanie odnosnie melasy: w przepisie wymieniłaś kilka rodzajów melasy, a później w komentarzach napisałaś, ze ma być trzcinowa? To jaka ma być, bo chciałabym kupic przy okazji bytnosci we Wrocławiu?:)
-
2009/11/23 08:09:00
Tak, w polskim Carrefourze. Był taki regał ze zdrową-ekologiczną żywnością. Mieli tylko trzcinowy. Nawet nie wiedziałam, że są inne:)
Pozdrawiam
-
2009/11/23 08:43:01
Dziękuję ślicznie za odpowiedź Cada-vez:) Są różne rodzaje melasy. Melasa to tak naprawdę odpad powstający przy produkcji cukru....tzn. u nas w Polsce jest to odpad, stad ciężko ja u nas dostać gdyż cukrownie najczęściej starają się z niej pozyskać jak najwięcej cukru, a później gospodarze dostają ja dla świnek:)...ale chyba zupełnie od tematu odbiegłam:). jak tylko uda mi się melasę kupić to na pewno te ciasteczka na naszym świątecznym stole będą:)
-
2009/11/23 09:13:48
Dorotko, wstawiłaś opcję z angielską wersją...Jesteś niesamowita :)
-
2009/11/23 10:21:05
w lipcu kupilam takie foremki w ikei bo jestem zbieraczką foremek.Ciesze sie bardzo z tego przepisu i napewno zaszaleję przed świętami.
-
2009/11/23 10:51:14
O melasie trzcinowej napisałam, jak będziecie kupować i będzie kilka różnych, by wybrać trzcinową, jest najbardziej uniwersalna. A jeśli łatwiej dostać inną, może być i inna ;)

Inka: dziękuję ślicznie za propozycję! Przed tymi świętami juz raczej nie zdążę ich zamówić, ale przed kolejnymi pomyślę, dzięki raz jeszcze :)
-
2009/11/23 11:26:53
Dorotko, to super że typ melasy nie ma większego znaczenia. mój znajomy pracuje w cukrowni i mam dostęp do melasy z buraków praktycznie "od ręki". chciałam zrobić te ciasteczka ale właśnie ta melasa nieszczesna...
teraz nie mam wymówki:)

pozdrawiam ze słonecznego dziś Piernikowa
-
2009/11/23 11:57:31
Czy dobrze zrozumialam Dorotko, mozna uzyc zamiast melasy samego syropu klonowego? Jeszcze krotkie pytanko, czy orientujesz sie moze czy w takim Holland&Barrett dostane melase?
-
2009/11/23 11:57:50
Czy melasę można zastapic syropem klonowym?
-
2009/11/23 12:00:11
W przepisie syrop klonowy podany jest taka ekwiwalent melasy (a jako ze mam go na razie na skladzie a melasy nie chcialabym go wykorzystac), ale nic o nim nie piszecie?! mam jeszcze jedno pytania - czy ciasto mozna przygotowac wczesniej - i albo zamrozic albo zostawic w lodowce tak na 2, 3 dni a dopiero potem piec???
-
2009/11/23 12:08:54
Możesz użyć syropu klonowego, ale ciastka będą jaśniejsze (melasa jest czarna). Melasa w UK jest dostępne wszędzie, i w Holland&Barrett i w Tesco czy Asda czy Morrisons. Ponadto melasa jest znacznie tańsza niż syrop klonowy. Tak, ciasto w lodówce może ze 2 dni leżeć, moje leżało od wieczora do kolejnego wieczora.
-
2009/11/23 12:09:45
Dziekuje za odpowiedz :)
-
2009/11/23 12:49:18
Ogromnie dziekuje za odpowiedz. Mam nadzieje, ze bedzie udany ciasteczkowy wypiek. Pozdrawiam cieplutko.
-
2009/11/23 14:18:35
bardzo dziekuje za podpowiedz;) syrop dostalam w prezencie i nie mialam jak na razie pomyslu na jego wykorzystania (oprocz polewania omlecikow), melasy poszukam jak bede miala czas a na razie wersja z syropem klonowym zajmie honorowe miejsce na mojej swiatecznej liscie do upieczenia.;)
czy macie moze namiary na forme aniola - widzialam przepiekne anioly (wypieki na jednym z blogow, nie zapisalam strony i teraz bezskutecznie probuje odnalezc:( ) bede wdzieczna za namiary na sklep czy tez aukcje na allegro.
-
2009/11/23 14:25:08
Jeszcze jedno dopytam jesli mozna.....czy trzeba zachowac jakies duze odleglosci przy ukladaniu na blaszce? Spodziewam sie raczej, ze nie wyrastaja zbytnio? Z gory dziekuje za odpowiedz.
-
2009/11/23 14:26:30
Można blisko, praktycznie mi w ogóle nie rosły - raczej delikatnie w górę, nie zmieniają kształtów.
-
2009/11/23 14:38:47
do friedrich_beauty- ja formeke anioła zamawiałam z tortowni ( www.tortownia.pl), jest sporo sklepów internetowych z art. do kuchni , przeszukałam wszystkie ale ostatecznie właśnie te z tortowni najbardziej mi się podobały
-
2009/11/23 15:25:51
I w ten oto sposób, moja i tak już stanowczo za długa lista świątecznych ciasteczek, uległa kolejnemu wydłużeniu. Ale jak widzę takie pyszności, to po prostu nie mogą się opanować i muszę je upiec. Mam tylko nadzieję, że nie tylko ja tak mam ;) Niestety w poznańskiej Ikei też nie ma aktualnie tych foremek, ale na szczęście mam już łosia z tortowni :)
-
2009/11/23 15:43:36
niestety aktualnie w tortowni brak i losia i aniola:( moze do swiat uzupelnia magazyny:)
-
2009/11/23 15:44:47
w krakowskiej ikeai foremek rowniez brak :( wlasnie sprawdzilam
-
2009/11/23 15:55:34
Może taki anioł?
-
2009/11/23 16:03:00
friedrich_beauty: Napisz do tortowni zapytanie kiedy spodziewają się dostawy albo zadzwoń. Gdy ja zamawiałam też nie wszystko było dostępne, ale zamówiłam (można zamówić produkty chwilowo niedostępne) i czekałam na dostawę, dzięki temu miałam pewność, że gdy towar przyjedzie zostanie od razu odłożony dla mnie. Na drugi dzień po ich dostawie paczka była u mnie.
-
2009/11/23 16:48:27
Dorotus pięknie dziękuję, za bloga i smakowite przepisy. Coś mnie chyba wczoraj tknęło, że będąc w IKEA w Jankach po różne drobiazgi, spojrzawszy na foremki i TEGO łosia;) wrzuciłam je do torby z zakupami. Myśle sobie, po co mi te foremki - nie mam żadnego fajnego przepisu na pierniczki - no i proszę bardzo - pachnący świątecznymi aromatami przepis czekał już na moim ukochanym blogu:))) Dzięks:) Jeszcze tylko muszę ściągnąć melasę...
Ale dziś mam zamówienie na Twój sernik z białą czekoladą i malinami. Dorotko, ile to pół szklanki, 100ml? Zauważyłam, że te szklanki mają różną wielkość. Pomożesz?
Aromatyczne pozdrowienia wysyłam:)
-
2009/11/23 17:11:30
to może ja odpowiem skoro już tu jestem :) pani Dorotka zawsze podkreśla że używa szklanki o pojemności 250ml a więc pół szklanki=125ml
-
2009/11/23 17:19:32
Aaaaa...:))) Dziękuję Ewo, bo gdzieś znalazłam, że 1,5 szkl. to 350ml *_*
Teraz to już wszystko jasne. Mam nadzieję;-) Pozdr.
-
2009/11/23 18:37:38
Po wielobarwnym lukrowaniu - idealne !
-
2009/11/23 22:26:16
Dziewczyny nic się nie martwcie!! takie foremki są min. tu: www.allegro.pl/item825348101_ikea_foremki_do_ciasta_6_szt_zwierzatka_los_lis.html
-
2009/11/23 22:33:36
Acha! I Melasa Trzcinowa, chyba w najlepszej cenie jaką znalazłam (adekwatnie do gramatury oczywiście bo aż 680g), za niewiele ponad 13 zł znajdziecie tutaj: www.biovert.pl/product_info.php?products_id=957. Pysznych wypieków kobiety! :o).
-
2009/11/23 23:13:03
Ciastka jak ciastka ale te zdjecia!!! Jak z czasopisma kulinarnego,kurcze nawet wiele lepsze.Piekne! Myslalam ze cos reklamujesz ;)Zaraz bede drukowac przepis na leczo.Pozdrawiam.
-
2009/11/24 11:33:36
kalinkaikuchnia "Pysznych wypieków kobiety! :o)."- no ładnie, ale mnie dyskryminowałaś :D dziękuje! :-o:-o hehe Pozdrawiam David.
-
2009/11/24 12:51:34
a ja bede je piekla z wycietymi dziurkami, nastepmnie przewleke wstazki i mij Elfik bedzie mial jadalne ozdoby choinkowe! cudowny przepis..ale tez musze zdobyc foremki!
-
2009/11/24 21:05:15
david.5 :P:P:P Hhihih No to Pysznych wypieków ludziska!! :)
-
2009/11/25 07:53:06
A ja foremki zakupiłam już sobie we wrześniu, od razu wpadły mi w oko :-), wczoraj udało mi się dostać melasę trzcinową (dla osób z Wrocławia - można kupić w Almie za 12 zł) i nie mogę już doczekać się soboty, bo wtedy przyjeżdża moja mała siostrzenica i będziemy piec wspólnie. Mam tylko pytanie Dorotko - czy jak będę już to ciasto rozwałkowywać na blaszce (może to być ten "wkład" z piekarnika?), to natłuścić tą blachę czy tylko mąką posypać?
-
2009/11/25 07:54:59
Aha! I jeszcze jedno! Rozumiem, że pierniczki chowamy do puszki jak wystygną?
-
2009/11/25 08:26:37
Też nie mogłam się oprzeć temu łosiowi;)
Ale tradycyjne szweckie pierniczki, również te z IKEA, są wyrabiane bez jajek.
-
Gość: , ip-95-129-224-160.uznam.net.pl
2009/11/25 10:12:14
Czy można dodać golden syropu, zamiast klonowego.
-
2009/11/25 12:56:40
są prześliczne! chyba się na nie skuszę, bo uwielbiam pierniki, a podobne foremki nabyłam w Ikei:)
-
2009/11/25 17:23:44
Czy można dodać golden syropu, zamiast klonowego.

Tak.
-
2009/11/25 17:27:52
Basiulekg: blachę i natłuścić i posypać mąką. Ja mam specjalną matę dzięki której się nie przypalają. Oczywiście, chowany zastygnięte.
pozdrawiam
-
2009/11/25 17:28:27
Ojej, wystygnięte miało być ;)
-
Gość: Agata, gw-104.lublin.enterpol.pl
2009/11/25 21:05:48
Dzięki wielkie za przepis. Wypróbowałam i wyszły cudnie. Można jeść od razu bo nie są twarde jak pierniczki. Ponieważ jednak nie przepadam za imbirem zmieniłam go na kakao i w smaku są znakomite.
-
2009/11/26 07:39:55
w tortowni sa juz dostepne wszystkie foremki - wykrawaczki (przede wszystkim loś!!!). od razu je kupiłam i teraz czekam na przesyłke! mam pytanie - co to za mata, ktora uzywa sie na blasze, zeby ciasteczka sie nie przypalily;)
-
2009/11/26 10:48:34
friedrich_beauty: Podejrzewam, że chodzi Ci o matę silikonową, która łączy ze sobą funkcję stolnicy i blaszki. Ot, kolejny "niezbędnik" dla domowych cukierników :) To kolejny gadżet na mojej liście "przydasi".
Można kupić tu:
www.smak-kuchni.pl/?zobacz=631&producent=
gastropark.pl/product_info.php?products_id=1805
I pewnie w wielu innych sklepach.
-
2009/11/26 10:52:30
Ja mam inną matę, nie silikonową, ale niestety nie wiem, z jakiego materiału jest wykonana, przypomina papier do pieczenia, tylko jest czarna. Na macie silikonowej ciastka i wypieki były blade od spodu.
-
2009/11/26 11:07:13
Czyli, że nie warto kupować maty silikonowej? Pytam, bo chciałam kupić, ale skoro się nie sprawdza, to może nie ma sensu?
-
2009/11/26 11:08:39
Nie wiem. Mnóstwo ludzi używa i chwalą, nie wiem czemu ja byłam niezadowolona - szczególnie pieczywo było blade jak ściana od spodu... Może to kwestia piekarnika?
-
2009/11/26 11:10:21
To znowu ja, ale czy chodzi może o coś takiego:

www.goldmarket.bazarek.pl/opis/268645/podkladka-do-pieczenia.html
-
2009/11/26 11:13:28
Chyba nie, moja jest jak papier, delikatna, ta widać jak wystaje poza blachę jest sztywna, moja by zwisała. Nawet nie wiem, pod czym jej szukać w necie, bo była włoska, ale może spróbuję.
-
2009/11/26 11:16:31
O, szybko poszło ;)
Moja jest jednak teflonowa. Taką bardzo polecam, jest świetna.
-
2009/11/26 11:19:53
Dziękuję ślicznie. Już znalazłam taką w polskim sklepie i jest o wiele tańsza od silikonowej :)
-
2009/11/26 16:58:52
Takie Ikeowe bym powiedziała;)
-
2009/11/26 17:00:14
a czy zamiast syropu klonowego można dodać miód??
-
2009/11/26 19:01:47
Jak dodasz - wyjdą i będą twardsze jak pierniczki, właśnie przez ten miód i inne w smaku.
-
Gość: , public77177.xdsl.centertel.pl
2009/11/27 21:19:34
witam a czy ta melasa ma byś płynna czy sypka bo są takie i takie chodzi o trzcinową
-
Gość: mejoza5555, 94.254.222.6*
2009/11/28 01:22:12
Mam pytanie za 100punktów. Korzystając z tego przepisu miesiąc temu (zapożyczone z blogu Liski), wstawiłam ciasto na te pierniczki do lodówki, w celu leżakowania. Kiedy wczoraj wyciągnęłam ciasto pełna zapału do pracy, okazało się, że jest ono tak twarde, że nie sposób czegokolwiek z nim zrobić. Przy mocnym przetarciu palcem po pow. ciasta, zaczyna się kruszyć (choć cały miesiąc przeleżało szczelnie owinięte folią). Czy da się to ciasto odzyskać w jakikolwiek sposób? Żal by mi było tak dobrze przetrawionego ciasta, pomijając z trudem zdobyte składniki... Poradźcie! P.S. Całodobowe leżakowanie w temp. pokojowej, również nie przyniosło efektu...
-
2009/11/28 10:16:58
To ciasto się nie nadaje do leżakowania. Ja bym szczerze mówiąc po miesięcznym leżakowaniu je wyrzuciła...
-
2009/11/28 10:23:50
Gościu: melasa jak najbardziej płynna.
-
Gość: mejoza5555, 188.33.46.10*
2009/11/28 11:12:20
Do takiego właśnie wniosku doszłam dziś rano i czym prędzej zagniotłam nowe. To obiecuje trzymać w lodówce nie dłużej niż kilka godzin. Dziękuję, na pewno będą wyśmienite!
-
2009/11/28 16:08:01
dałam miód i syrop klonowy. pyszne wyszły! kiedyś spróbuję z melasą.
zrobiłam też dzisiaj ciasteczka z wróżbą, polecam: kuchnia.tv/kuchnia_przepis_0-0-3871_-odc-039-chinskie-ciasteczka-z-wrozba.html
(wyszły 42 sztuki)
-
Gość: Fyrtocek, dslb-188-100-193-038.pools.arcor-ip.net
2009/11/29 17:52:49
Witam, zagladam tutaj od pewnego czasu, dzis postanowiłam upiec te ciasteczka które juz nie jeden raz jadłam, tylko były kupne ;) namęczyłam sie niesamowicie aby rozwałakować to ciasto (wałkowałam w folii i w papierze do pieczenia) ciasto klejące jest strasznie i wykroiłam tylko kilkanaście zdeformowanych ciastek, w smaku bardzo dobre, ale pisze z pytaniem co zrobic by ciasto sie tak nie kleiło i normalnie można było je wycinac i przekładac na blachę. Reszta ciasta czeka w lodówce na swoją kolej, a ja czekam na odpowiedż;) pozdrawiam;)
-
2009/11/29 18:19:13
Bardzo dobre ciasteczka! Zrobiłam, wyszły :-)Polecam!!! Aby ciasto nie było klejące należy do niego dodać podczas wałkowania mąkę, tylko trzeba potem uważać, by zbyt dużo mąki nie "osiadło" na ciasteczkach, bo będą po upieczeniu białe.
-
2009/11/29 18:48:59
Witam! Ja też właśnie je zrobiłam! Wałkując podsypywałam mąką i bez wielkiego problemu przekładałam na blaszki. Super smaczne! W smaku bardzo podobne to takich korzennych ciasteczek, które sprzedają np. w Realu. Oryginalnych nie jadłam, więc nie mam porównania. Super kruche po wystudzeniu. Układam właśnie w puszce, żeby wytrwały do mikołajek:) Ciekawe jak będą smakować za kilka dni! Pozdrowienia!
-
Gość: Fyrtocek, dslb-188-100-193-038.pools.arcor-ip.net
2009/11/29 19:14:02
Dzieki za radę, a jeszcze takie pytanko, używam do wypieków maki typ 405 ponieważ tu gdzie mieszkam taka jest dostepna, czy jest jakas różnica miedzy 405 a 505? tzn. czy trzeba jakos inaczej je odmierzać?
-
2009/11/29 19:41:45
Mi zawsze babcia powtarzała, że im niższy typ tym lepsza mąka:) Nie ma żadnych przeliczników. Pozdrawiam
-
2009/11/29 20:24:39
Ja właśnie zrobiłam kolejną porcję ciasta - leży sobie w lodówce i ok 22:00 biorę się za wypiekanie :-) Nie mam niestety maty do pieczenia, ale korzystam z papieru do wypieków i ciasteczka pieką się na nim super. Zaznaczę tylko, że moim wystarczyło max 6 min "siedzenia" w piekarniku, ale może to zależy od piekarnika. Pozdrawiam wszystkich Fanów Pepparkakor :-)
-
2009/11/30 08:51:08
dziękuje za wszelkie podpowiedzi dotyczące kratek do pieczenia. na allegro zlokalizowalam jak na razie te silikonowe, ale terez wiem, czego szukam, więc w poszukiwaniach teflonowej nie ustaję. w tortowni pelen asortyment foremek - ja czekam na przesylke i zaraz zaczynam zarabiać ciasto. prosze o wasze opinie dotyczące najlepszego lukru do dekorowania. mam kilka przepisow, ale nic sprawdzonego.
-
2009/11/30 09:07:35
Ciasteczka są przepyszne. Rzeczywiście im cieńsze, tym lepsze. Ciasto po wyrobieniu owszem jest klejące, ale po kilku godzinach spędzonych w lodówce (u mnie to była prawie doba, bo coś mi wypadło i nie mogłam ich od razu upiec) wałkuje się bardzo dobrze. Jest sprężyste i nie rwie się na kawałki. Wałkowałam na zwykłej stolnicy, delikatnie podsypując mąką i nie miałam z tym najmniejszych problemów, podobnie jak z przekładaniem wykrojonych ciasteczek na blachę (u mnie wyłożoną papierem do pieczenia), a były naprawdę cieniutkie.
-
Gość: Fyrtocek, dslb-188-100-193-038.pools.arcor-ip.net
2009/11/30 10:52:41
Dzis rano wyjełam ciasto z lodówki (robiłam je wczoraj ok 13) i stwierdzam ze po tym czasie ciasto jest łatwiej wałkowac, 2 godziny to wg. mnie za krótko, podsypujac mąką udało mi sie wykroic naprawde cieniutkie ciasteczka:) jestem zadowolona :) Dziekuje za świetny przepis i również przyznaję sie że zaglądanie na tę stronke staje sie moim nałogiem ;) wspaniałe zdjęcia i ciekawe przepisy, pozdrawiam!
-
Gość: Karola, host-81-190-47-112.lodz.mm.pl
2009/11/30 11:40:45
rowniez wczoraj zrobilam ciastka.ciasto walkowalo siedobrze, ale blache musialam wylozyc papierem do pieczenia,bo pierwsza tura pieczona bez papier u,przypalila sie i nie dalo sie ciastek zdjąć z blachy,wiec kolejne poszly juz na papierze.pieklam w troszke nizszej temperaturze okolo 7 min. z tego co mowili mi domownicy, ciastka sa mega chrupiace. osobisci nie probowalam, bo na diecie jestm, ale w swieta(jesli wytrzymaja do swiat ;) ) sprobuje :) w planach na weekend sa pierniczki alpejskie :)
-
2009/11/30 21:51:54
Witam Dorotko! Zrobiłam sobie dziś ciasto wieczorem na te pierniczki, jutro mam w planach pieczenie i pomyślałam, że cała doba w lodówce dobrze mu zrobi. Zastanawiam się tylko czy Tobie udało się z tego ciasta zbić kulę?? dla mnie to jest awykonalne, musiałabym dosypać dużo więcej mąki a tego nie zrobiłam....napisze jakie były tego efekty :)
-
2009/11/30 21:56:26
do kalinkakuchnia:"Zagnieść przy pomocy miksera - zagniatanie ręczne jest trudne ze względu na fakt, że ciasto jest bardzo klejące. "
więc zdaje się że Ci wyszło;);)

pozdrawiam!
-
2009/11/30 22:01:23
Owszem ;o) ale staram się czytać uważnie, Dorota napisała, że: przepis znalazłam na blogu Liski 'White Plate', która z kolei pisze, że jeśli ciasto nie uda zbić się w kulę to można dosypać odrobinę maki....dlatego pytam bo zastanawiam się jakim cudem udało jej się zbić tak klejące ciasto w kulę ;) Pozdrawiam!
-
2009/11/30 22:20:24
Ok, cofam wszelkie pytania i wątpliwości. Już wiem, że z ciastem wszysto ok ;o) Po prostu w gorącej wodzie wykąpana jestem....
-
Gość: Fyrtocek, dslb-088-077-182-219.pools.arcor-ip.net
2009/12/01 07:52:58
Moje ciasto było doś geste, klejące ale mogłam je powoli wylać na folię spożywczą i owinęłam je formując na owal, doba w lodowce dobrze mu zrobi. Ps. Zagniatałam również mikserem.
-
2009/12/01 09:51:40
Powiem Wam że ja nie dodałam ani grama mąki, ciasto klejące włożyłam do lodówki, po 2 h było idealne do wałkowania. Wg mnie im mniej mąki tym lepiej, dlatego najlepiej podsypywac tylko przy wałkowaniu, by się do wałka nie kleiło.
pozdrawiam ):
-
2009/12/01 14:04:40
Czy ta melasa to taka sama co w cukrowni?? Czy jakaś specjalna, co o niej piszesz, że jest w sklepach?? bo ja tylko takiej z fabryki próbowałam... ??? Taka może być??
-
2009/12/01 15:26:40
Tak, taka sama - płynna melasa.
-
2009/12/01 16:14:58
Szukałam tych foremek podczas ostatniej wizyty w Ikei, ale już ich nie ma - przynajmniej w Warszawie. Szkoda, ale w końcu - jak odkryła najsłynniejsza Szwedka, Pippi Langstrumpf - najważniejsze są ciastka, a nie formy :)
-
2009/12/01 22:04:42
Upiekłam więc napiszę co nieco dla zainteresowanych: Ciasto odleżało całą noc w lodówce i było rewelacyjnej do wałkowania, jeśli posiadacie mały sylikonowy wałeczek i matę teflonową/silikonową no to już w ogóle rewelacja! :) bo ciasteczka można zrobić cieniutkie jak kartka! Wyszła ich na prawdę spora ilość. Polecam również te foremki bo łoś jest rozbrajający :). Także nic się nie martwić tylko zapalić świeczkę cynamonową, włączyć balladki i wykrawać ciasteczka (polecam! doskonały relax!).
-
Gość: madzi, dpu205.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/12/02 12:40:37
Witam, podziwiając ten blog wpadłam na wpis o ciasteczkach. Gdzie można kupić foremkę w kształcie Łosia? Jest przepiękny jako ciasteczko.
Pozdrawiam,
M
-
2009/12/02 15:51:32
Dzięki dorotus, już zagaiłam z mamą, prześle mi :)
-
Gość: , public74971.xdsl.centertel.pl
2009/12/03 21:26:18
Witam Dorotko a ile wychodzi tych ciasteczek z tego przepisu
-
2009/12/03 21:33:03
Dzisiaj akurat robiłam te pierniczki i ilość zależy od tego na jaką grubość uda ci się rozwałkować ciasto i od wielkość foremek. Mnie wyszło ok. 100 przy orientacyjnej śr foremek 4-5 cm. Pozdr. choć nie jestem Dorotą ;)
-
2009/12/04 10:09:49
Kochani, gdyby komuś zależało na tych foremkach, to ja kupiłam wczoraj w poznańskiej IKEI :o)) pozdrawiam
-
2009/12/04 19:44:55
Jak mam zrobić żeby były miększe??????? POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
2009/12/04 19:45:48
Zostaw je odkryte na talerzyku, zmiekną chłonąc wilgoć z powietrza.
-
Gość: , 94.75.121.*
2009/12/08 01:05:10
Te pierniczki są rewelacyjne! Pyszne, aromatyczne, w pięknym kolorze! po upieczeniu dość twarde, ale następnego dnia (po pozostawieniu właśnie bez przykrycia) były idealnie mięciutkie. A właściwie był, bo został tylko jeden ;)
-
Gość: , static-219-74.is.net.pl
2009/12/09 18:23:04
Doroto, 50 lat temu dostałam "Dzieci z Bullerbyn" a tam opis pieczenia pierniczków przy użyciu foremki w kształcie prosiaczka. Dziś te ciasteczka leża przede mną !!!! Spelniło sie moje dziecięce marzenie - upiec pierniczki takie jak dzieci z Bullerbyn. Są pyszne, lekko pikantne, chrupiące. A surowe ciasto to najbardziej plastyczna masa, z jaką pracowałam- leżało w lodówce 16 godzin, podobnie jak juz ktos opisał- rozwałkowało się cienko jak kartka wewnątrz blaszki na silikonie. Z podanej porcji wyszło 30 łosi mniejszych, 30 świnek i kilkanascie drobiazgów Pozdrawiam serdecznie, Bożena
-
Gość: , cdc26.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/12/10 14:43:59
Dorotus - dopiero doczytałam, że melasa powinna być trzcinowa a kupiłam tę z buraka ... nie przyda się ? :/
-
2009/12/10 15:35:31
Nie przejmuj się, rób z buraczanej. Ja robię zawsze z tej którą akurat mam pod ręką i te ciasteczka robilam z buraczanej, ja osobiście nie widzę różnicy ;O
-
Gość: , cpc2-bele1-0-0-cust537.belf.cable.ntl.com
2009/12/11 19:38:53
mam pytanie bo jutro chce upiec te ciasteczka, czy black treacle to jest wlasnie taka melasa ktora sie nada do tego przepisu? nic innego nie udalo mi sie znalezc.... 150g to ile to jest tak plus minus w przeliczeniu na np. lyzki? HELP
-
Gość: Kika, aasv134.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/12/12 17:43:48
Jeśli chodzi o melasę to w Warszawie można ją kupić w sklepiku z eko zywnością na rogu ul. Złotej tuż za pasażem Wiecha, tylko w sklepie nie można płacić kartą wiec polecam mieć gotówkę ze sobą :)
Moje ciasteczka niedługo wyjadą z piekarnika zobaczymy jak wyszły ;)
-
2009/12/12 17:48:30
Melasę znalazłam na półce w markecie w mojej małej mieścinie. Kosztuje ok. 6 zł/300 g, przed świętami jeszcze skuszę się na ten wypiek ;)
-
Gość: T., chello089075132248.chello.pl
2009/12/12 22:12:33
Witam i podpowiadam w kwestii silikonowej podkładki do pieczenia - bywa w Lidlu co 2-3 m-ce. Czarna, bardzo cienka i rewelacyjna, kupiłam dwie i nie wyobrażam sobie już bez nich pieczenia. Są spore, na całą blachę w standardowej wielkości piekarniku, można je przyciąć na dowolny wymiar, bardzo solidny i praktyczny gadżecik. Na Allegro też widziałam jakieś silikonowe podkładki, ale nie testowałam ich, wiem, że kilka film produkuje takie coś, zwykle nie są drogie, więc warto przetestować. Może pojawią się w Lidlu jeszcze przed świętami, warto zaglądać, koszt to bodajże niecałe 10 zł za sztukę. Pozdrawiam wszystkich, miłego pieczenia :-)
-
2009/12/13 14:38:32
Kurcze, a mi to ciasto wyszło chyba za gęste - wyrabiałam normalnie ręką, ładnie uformowało się w kulkę, hmmm... Wszystko idealnie jak w przepisie, jajko bycze, melasa trzcinowa...
-
2009/12/15 18:06:36
Ciasto wyrobilo sie super, dobrze sie walkowalo... ale moje sa jasniutkie i jakos nie powalily mnie smakiem. Przeznacze je na ozdoby choinkowe :) natomiast przepyszne sa pierniczki alpejskie :)
-
2009/12/15 22:48:47
beda dobre na wigilie, gdy zrobie je w te niedziele? czy to za krotki odstep czasu?
-
2009/12/15 23:01:20
Będą dobre.
-
2009/12/20 13:40:49
Ja ostatnio kupiłam w Lidlu Baking Mat. Czarna, wygląda jak ta teflonowa polecana przez Dorotkę (choć wątpię by była teflonowa). Bywają też w Aldi'm oraz w "funciakach". Mają gwarancję 2 lata lub 300 wypieków. Moje pierwsze, zakupione 2 latach temu, wciąż nadają się do użycia.
A pierniczki są rewelacyjne
-
Gość: , apn-77-114-238-182.dynamic.gprs.plus.pl
2009/12/20 15:52:44
witam, chciałam zapytać czy po upieczeniu ciastek mocno wyczuwalny jest smak melasy? Właśnie otworzyłam słoik i wyczuwam trochę anyżkowy posmak. Nie przepadam za nim, ale ciastka z Ikei wręcz uwielbiam, stąd moje zdziwienie... Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam życząc udanych Świąt!
-
2009/12/20 15:53:55
Nie czuć anyżu w pierniczkach, ale są dość pikantne od imbiru.
-
Gość: , apn-77-114-238-182.dynamic.gprs.plus.pl
2009/12/20 16:00:15
a to akurat bardzo dobrze ;-)

i dziękuję za expresową odpowiedź :-)
-
Gość: Ada, bxr172.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/12/21 11:57:18
Dorotko, jak robisz że Twoje pierniczki są takie idealnie płaskie? Pieczesz z teromoobiegiem czy bez?
Moje sa płaskie surowe, ale jak wyjdą z pieca to mają lekkie górki, czasem lekko wygięte, no nie są tak "wyprasowane". Piekłam bez teromobiegu. Proszku też dałam ile w przepisie.
Acha, i ja dałam melasę z cukrowni, ale coś za intensywny smak ma, taka ze sklepu jednak smakuje trochę inaczej, następne zrobię ze sklepowej. I dodam więcej przypraw bo melasa za bardzo dominuje.
-
2009/12/21 20:06:49
Pieke z termoobiegiem, Te akurat zawsze wychodzą idealnie płaskie - piekłam je juz kilka razy. Nie wiem od czego te górki zależą :)
-
Gość: Mel, chello089079063013.chello.pl
2009/12/23 01:21:43
Wczoraj zrobiłam jedną porcję i dziś drugą.

Tylko mój piekarnik chyba jakiś szalony bo po 8 minutach to miałam już czarnawe sucharki :( I nie ma takich ładniutkich i równiutkich, porobiły mi się takie małe purchelki

A melasę można kupić w Bomi (Silver Spoon 15zł za prawie 700g), mają też niedrogo cukier trzcinowy (10zł za kg).
-
Gość: lucynabm, public-gprs16701.centertel.pl
2009/12/23 14:25:02
Dorotko!!
Pierniczki sa w piecu..a ja spieszę z życzeniami błogosławionych Świąt Narodzenia Pańskiego!! Niech Ci sie darzy w Nowym Roku!! :))))))))))))
Wszystkie ciasta..a jest ich OSIEM sa z Twoich przepisów...toczę boje , by nie zjedli juz teraz!!
Nie, jedna pysznoścta dziewiąta jest nie od Ciebie..ale polecam...NUGAT!! Mniam...mniam....
-
2009/12/23 23:06:46
Informuję , że moje zwierzątka sa jak "wyprasowane"...potrzebowaly równe 8 minut!
Ciasto cała noc sie chłodzilo i rano bylo bardzo twarde, ale przy wałkowaniu robiło się elastyczne...Wyciete foremkami dawało sie przenosic na blachę.
Doroto..dzięki... czyli ..Dd
-
2009/12/26 10:49:09
Melduję posłusznie, że też wyszły. Ciasto wyszło bosko (w lodówce dwie doby), o idealnej konsystencji, chociaż, z niewiadomych przyczyn, nie wszystkie ciastka wyszły takie gładkie, jak na Twoich fotkach. Niektóre się nieco spurchliły.

Uwagi organizacyjno/inżynierskie:
- próby przenoszenia ciasta są skazane na porażkę - ono nie jest samonośne, więc nawet, jak się zwiększy grubość, to rwie się pod własnym ciężarem
- ja, z braku matek silikonowych, piekłem na odwrotnej stronie blachy, dzięki czemu mogłem wałkować bezpośrednio na niej
- najlepiej mieć dwie blachy i robić na zmianę (w ciągu 7-8 minut pieczenia sprawna dziecięca ekipa przygotuje następny wsad)

Dzięki! :)
-
Gość: moni, 088156187114.wejherowo.vectranet.pl
2009/12/29 13:52:28
u mnie też ciasto leżało 2 dni, ale w niczym to nie zaszkodziło. Duuuuuuuuuużo mąki przy wałkowaniu załatwia sprawę. Ja podważałam ciasteczka taką szpachelką do tortów (nie wiem jak to fachowo nazwać :)) i przenosiłam na blachę. Wyszły rewelacyjne :))
-
2010/01/13 21:11:16
Mi też wyszły super choć trochę zmieniłam przepis dodając cappuccino dzięki podpowiedzi Dorotki pozdrawiam
-
2010/03/11 10:24:48
Szukałam ciastek, na których da się zrobić napisy stemplekami i po upieczeniu literki będą wyraźne. Z pomocą Doroty (jeszcze raz wielkie dzięki :) ) upiekłam Pepparkakory i rewelacja! Trochę zmieniłam przepis dodając mąkę graham i skórkę z pomarańczy, w drugiej wersji z cytryny (na pewno będę jeszcze eksperymentować), ciasto po wyjęciu (po 5 godzinach) z lodówki da się cienko rozwałkować i nie miałam problemów z przenoszeniem ciastek na blachę. Acha, melasę kupiłam w Marks&Spencer (11 zł za 680 g).
Przepis jak zwykle rewelacyjny i bezproblemowy, tylko ciastka znikają w zastraszającym tempie ;)
Jul.
-
Gość: KAROL, 114-bi1-7.acn.waw.pl
2010/05/31 20:09:52
CZeść czy mozna zamiast tego syropu dać miod
-
Gość: Aktorodka, 88.220.167.17*
2010/06/01 09:36:11
Karol - przeczytaj komentarz nr 3
-
Gość: , abip187.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/09/27 11:54:11
Foremki już są znowu dostępne w ikei :) Ja już kupiłam z myślą o świętach i radzę się pospieszyć, zeby nikomu nie zabrakło :)
-
2010/09/28 15:44:07
Dzięki za wiadomosć - te foremki sa naprawdę super :)
-
Gość: Eliza, host-89-229-10-145.torun.mm.pl
2010/10/04 22:45:45
-
2010/10/05 09:24:55
Też mam pytanie dotyczące melasy, czy może być melasa trzcinowa? W miejscowości w której mieszkam tylko taka jest do zdobycia
-
2010/10/05 10:46:39
Buraczanej nie stosowałam nigdy wiec nie wiem, ale polecam przeczytanie komentarzy powyżej, moze ktos stosował.
Trzcinowa jak najbardziej.
-
Gość: dorin, host-81-190-43-213.szczecin.mm.pl
2010/11/18 12:33:50
Robię te pepparkakory kolejny sezon , są świtne w obróbce, przepis idealny chociaż moje nie wychodzą tak idealnie gładkie :d
Mam pytanie czy ciasto nie można tak jak na inne pierniki przechowywać w lodówce dłużej ? kilka tygodzni ? czy gotowe tez mogą długo leżeć jeśli nie zostaną wczesniej pożarte przez domowników i gości ?
pozdrawiam
-
Gość: M., cpc16-bele7-2-0-cust261.2-1.cable.virginmedia.com
2010/11/20 20:10:44
Witam-zaopatrzyłam się we wszystko,co będzie potrzebne do zrobienia tych pierniczków,tylko może ktoś,kto je piekł mógłby napisać ile łyżek to 150 gr. melasy.. Baaardzo proszę i dziękuję :)
-
Gość: libra, dix87.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/11/20 21:06:04
Dzisiaj upiekłam , ciasto wyszło idealne , dało się rozwałkować bardzo cieniutko i bez problemu przenosiłam ciastka na blachę za pomocą szerokiego noża, nie miałam wałka ani maty silikonowej tylko zwykłym wałkiem na blacie. Ciastka po upieczeniu stwardniały na kamień co kilku sztukom nie przeszkodziło zniknąć:)
Powierzchnia jednak nie wyszła mi tak idealnie gładka były lekko powybrzuszane minimalnie ale jednak,.
Melasę dałam z buraków.
Mają taki specyficzny smak , kupowałam kiedyś taki pierniczki w sklepie też takie cieniutkie, były identyczne.
Polecam przepis, pewnie będę musiała powtórzyć bo nie wytrwają do świąt :)
Przypuszczam że ciasto może w lodówce poleżeć dłużej tak jak i upieczone pierniczki nawet do miesiąca albo i dłużej o ile ktoś ich nie zje:)
-
Gość: Kasia, 87.206.46.12*
2010/11/26 20:34:11
Czy ta melasa powinna być płynna? Mam melasę, ale nie w słoiku tylko w worku (torebce foliowej), może być taka? Z góry dziękuję za odpowiedź :)
-
2010/11/27 21:35:36
Dorotko, ja w Danii mam syrop cukrowy ciemny i jasny, czy ciemnego mozna uzyc zamiast melasy??
-
2010/11/27 23:20:25
Tak, choc smakowo to nie będzie to samo.
-
Gość: dota, e022.multi-play.net.pl
2010/11/28 15:21:09
właśnie je upiekłam, ciasto wyrabia się bardzo łatwo i jest idealne do wycinania ciasteczek natomiast jak dla mnie melasa zdominowała ich smak, następnym razem zastąpię ją golden syrupem albo klonowym
-
Gość: renata-lublin, 212.106.25.10*
2010/11/29 20:58:28
A czy zapuszkowane od teraz do świąt nie zrobią się zbyt miękkie?
-
2010/11/29 21:00:47
Możesz jeszcze poczekac.
-
Gość: Agal, 87.119.9.*
2010/11/30 00:17:15
hmmm myślałam, że dam radę dzisiaj wyrobić podwójną porcję szybkich i podwójną tych, ale niestety. Szybkie poszły szybko (bo i grubsze), ale tu... i jeszcze wykrawam płatki śniegu... Połowa ciasta została na jutro, ale powiem, że jest doskonałe do precyzyjnych wypieków no i pyszne!
-
Gość: martini, acjx80.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/11/30 15:25:57
Hej!
Mi ciasto wyszlo bardziej kruche ni? klej?ce...uzylAm syropu klonowego
Moim zdaniem daleko im do tych ciastek z Ikei- sa za malo wyraziste w samku
I twarde:( dlatego zamawiam melase i robie jeszcze raz:)
Nawet walkowac si? tego ciasta nie dalo bo co chwila si? cos odrywalo od niego
Tak jakby pekalo:) czy to wina braku melasy?
-
Gość: renata-lublin, 212.106.25.10*
2010/11/30 18:14:25
Mnie się wałkowało i wycinało bardzo dobrze. Jest jedno "ale"- dlaczego ich powierzchnia po upieczeniu nie jest tak idealnie gładka, jak u Twoich pierniczków, Dorotko? Wszystkie mają jakiś trądzik albo inne dolegliwości dermatologiczne.Czy proszek do pieczenia nierówno się rozkłada, a może w ogóle jest zbędny? A może przesiać mąkę przez sito? Muszę przyznać, że mimo iż są pyszne, to ich wygląd trochę mnie zniechęca. No może gdybym nie widziała Twoich! Acha, ważna spraw- część pierniczków upiekłam na grzałce góra-dół, a część na termoobiegu i muszę przyznać, że te na termoobiegu są o wiele bardziej równomiernie upieczone, nie ma tak, że któreś zwierzę ma przypaloną głowę lub ogon.
-
2010/11/30 23:12:36
Renatko, spróbuj przesiać - może grudki w cukrze? Ciasto musi byc gładkie, by i pierniczki były bez ,trądziku' ;)

Martini: rzeczywiscie melasa jest jak miód, ciągnie się i klei, moze tu lezy wina? (jesli dobrze odmierzylas pozostale skladniki?)
-
Gość: Isabella, ckz3.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/02 13:33:53
Pierniczki się dobrze wycina, zrobiłam w tym roku pierniczki nr.2 lebkucheny i te. W tych przeszkadza mi smak melasy dlatego ja zostanę fanką tych pozodstałych:)
Blog jest cudny:) Zaglądam tu już parę mc i pare przepisów wykorzystałam:) Pozdrawiam serdecznie
-
Gość: holly, abht13.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/02 20:47:58
Dorotko czy możesz mi powiedzieć kiedy najlepiej je zrobić by były dobre na święta? Zamierzam robić pepparkakory, alpejskie i katarzynki... Ale nie wiem kiedy zaczac.. Chciałabym zrobic z nich prezenty dla przyjaciol :)
-
2010/12/03 22:50:15
Teraz mozesz pepparkakor, katarzynki, alpejskie najlepiej na koncu, nawet kilka dni przed swietami.
pozdrawiam :)
-
Gość: holly, abhs81.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/04 10:50:43
mam jeszcze jedno pytanie. Czy ciasto na pepparkakory moze lezakowac cala noc w lodowce czy lepiej robic tego samego dnia?
-
Gość: Gostanke, 89-79-28-64.dynamic.chello.pl
2010/12/04 13:28:52
Pani Dorotko, zamierzam przyszykować na Święta Lebkuchen - podobno i Pani je piecze. Dwa pytania: kiedy najlepiej jest zagnieść ciasto/wypiekać, by na Święta były najlepsze i czy można dodać do środka kapkę dżemu, by miały swoje nadzienie?
-
Gość: renata-lublin, 212.106.25.10*
2010/12/04 14:53:14
Nie chcę być nieuprzejma, ale ten blog jest na prawdę ułożony i prowadzony bardzo przejrzyście, więc z dotarciem do poszczególnych przepisów nie ma problemów, po co więc zawracać głowę? Dla ułatwienia, to o co pytasz mojewypieki.blox.pl/2010/11/Lebkuchen.html
-
2010/12/04 16:12:28
Holly, można zrobić w ten sam dzień.

Gostanke: jak Ci sie uda, możesz dodać dżemu ;). Najlepiej przygotować je kilka dni przed świętami.
-
Gość: Kathleene, aoy173.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/07 16:08:36
Ludzie, czy Wasza melasa trzcinowa jest też tak ohydna i intensywna w smaku i zapachu jak moja? Przed chwilą ją otworzyłam, więc nie powinna być zepsuta. Czy po upieczeniu będzie to bardzo przeszkadzać? Bo zastanawiam się właśnie, czy w ogóle robić te pierniczki, mimo, że specjalnie do nich kupiłam mnóstwo foremek...
-
2010/12/07 19:14:22
Melasa ma swój specyficzny smak i zapach. Ja sobie bez niej nie wyobrażam tych ciastek..
-
Gość: kathleene, aoy173.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/07 22:14:51
Skoro tak ma być to ok, raz kozie śmierć, najwyżej powieszę na choince :P
-
Gość: Asisko, dvz139.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/09 09:11:18
Mam pytanie do tych co już jedli :)
Czy te ciasteczka sa podobne do takich korzennych pierniczków w kształcie serca?
-
Gość: patrycja, eln130.internetdsl.tpnet.pl
2010/12/09 12:48:11
czy można użyć pełnoziarnistej mąki zamiast zwykłej pszennej? bardzo proszę o odp, bo pierniczki wyglądają cudnie, a ostatnio przerzuciłam się na wypieki pełnoziarniste ze względu na dietkę :-)
-
2010/12/09 15:44:41
Asisko: nie przypominają..

Patrycja, można, ale ciasto będzie potrzebować więcej płynu.
-
Gość: martyna, alh123.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/10 15:47:25
Witam!
Mam pytanie jakiej mąki użyłaś do tych pierniczków? Zwykłej 500? Ja też chce mieć takie płaskie i nie wychodzą więc szukam winnego...Nie wiem może to wina proszku lub mąki? Bo cóż innego?
-
2010/12/10 17:01:12
Asisko, a mi przypominają :)

Pierniczki zrobiłam jeszcze w długi weekend w listopadzie i muszę powiedzieć, że są naprawdę smaczne :) Aż mam ochotę je schrupaćhihi :)
-
2010/12/10 23:18:04
Martyna, najzwyklejszej mąki pszennej. Niestety nie znam typu.
-
Gość: Martyna, end208.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/12 22:49:51
Hej!

To jeszcze raz ja. Probowałam 3 razy zrobić te pierniczki. Pierwszy raz na syropie klonowym - dobre ale strasznie twarde. Drugi raz na melasie z buraka cukrowego - genialny smak ale nie sa takie gladkie. Trzeci raz dzisiaj - melasa trzcinowa - zupelnie inny smak od buraczanej ( mialas racje nuta melasy jest wyczuwalana ale nie dominujaca) niestety i te mialy nie rowna powierzchnie. tak jakby pecherzyki powierza od spodu robiły grodki. Jestem uparta i postanowilam poswiecic jeszcze jeden wieczor:) chce je dac w prezencie:) moze wiesz dlaczego robią sie te pecharzyki powietrza:) przepraszam za bledy ale mam nie swoj komputer:)zdesperowana:)
-
2010/12/12 22:55:48
Niestety nie wiem dlaczego.
-
Gość: renata-lublin, 178-36-211-37.adsl.inetia.pl
2010/12/13 09:33:34
Ja tez bym chciała, aby były idealnie gładkie i też mam problem z pęcherzykami. Dziś robię je po raz drugi, na razie chłodzi się surowe ciasto. Tym razem przesiałam mąkę i wszystkie sypkie składniki, ciekawe, czy to coś da. Może dajemy za dużo proszku do pieczenia? Postanowiłam też rozwałkować je jeszcze cieniej, chociaż i poprzednio się starałam.Muszę przyznać, że gnębi mnie to, a nawet wkurza.
-
Gość: Martyna, end208.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/13 11:44:29
Hej!

Ja wpadłam w jakiś obłęd - robiłam je bez papieru, z papierem. Na cienkim cieście itd...masakra. Myślałam , że to wina melasy i tego, że nie rozpuściłam cukru do końca - ale to nie to. Na logikę to musi coś być w cieście - bo czemu pojawiają się te pęcherzyki powietrza???Może to zły proszek? Czuję się jak zdesperowaną Pani domu:)
-
Gość: Kathleene, aqp179.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/13 11:59:07
Renata, Martyna: a po zagnieceniu ciasto miałyście gładkie? Ja zagniatałam na początku miskerem a potem ręcznie - nie kleiło się jakoś strasznie. Przesiałam wszystko, łącznie z goździkami. Wyszły gładziutkie, na dosłownie kilku są pęcherzyki, może w tych miejscach po prostu ciasto było cieńsze..
-
Gość: Martyna, ekh64.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/13 15:17:54
Kathleene - ja miałam ciasto takie lśniące po wyjęciu z lodówki - ucieszyłam się , że teraz wyjdą takie super płaskie. Dzisiaj postanowiłam zrobić je z innym proszkiem do pieczenia. Na bank zrobię tak jak ty. Najpierw mikser a później ręcznie:)Dam znać:)
-
Gość: renata-lublin, 178-36-211-37.adsl.inetia.pl
2010/12/13 18:33:52
Słuchajcie, co ja dziś wymyśliłam przy pieczeniu tych pierniczków. Otóż po 3-4 minutach pieczenia, kiedy właśnie zaczęły się wybrzuszać i " pęcherzykować", otworzyłam piekarnik i łyżką lekko je poklepałam, powciskałam i pogładziłam po całej powierzchni. Po kilku kolejnych minutach zrobiłam to jeszcze raz, już dużo odważniej.Przy niektórych partiach nawet trzy razy. No i wreszcie to jest (prawie) to! Z wyglądu. Bo nie wiem, jaka będzie ich chrupkość. Martyna, daj znać, jak się upiekły po ręcznym zagniataniu.
-
Gość: joanna, 87-206-254-232.dynamic.chello.pl
2010/12/13 18:58:22
chciałam zrobić na święta pepparkakor, lebkuchen, alpejskie. czy wszytskie zdążą zmięknąc do wigilii? bo czytałam, że alpejskie 2 tyg musza leżeć..
-
Gość: Martyna, ekh64.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/13 19:06:59
Dam znać jutro jak wyszły!!! Obiecuję!
-
Gość: , host86-162-67-124.range86-162.btcentralplus.com
2010/12/13 19:39:56
Czesc Dziewczyny.
Od dluzszego czasu kozystam z przepisow z tej strony i zawsze bylam zachwycona.Do dzis kiedy postanowilam zrobic pepparkakorki.Zrobilam wszystko dokladnie wedlug przepisu (z syropem klonowym ) recznie, bo nie mam maszyny.Wlozylam ciasto na ca.2 godziny do lodowki i jak wyjelam to sie zalamalam.Twarda bryla jak ceglowka!!Nie dalo sie tego za nic formowac.Poprostu skala.Czy moze mi ktos poradzic dlaczego tak sie stalo i jak zrobic,aby wypieki sie udaly?!dzikuje
-
2010/12/13 20:08:27
Drogi gościu, wystarczy tylko potrzymać trochę w temp. pokojowej, ciasto na pewnie zmięknie.

Joanno, wg mnie zdążą.
-
Gość: madziga, ip-89.171.104.226.static.crowley.pl
2010/12/13 23:01:23
Zrobiłam je w niedzielę, wyszły śliczne...niestety dziś już połowy nie ma :)
-
Gość: Martyna, ali236.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/14 19:28:10
Tak jak obiecałam piszę co mi wyszło i jak do tego doszłam:)
Wykonałam wszystko zgodnie z przepisem - nawet mieszankę z melasą odstawiłam na równe 30 min bo wcześniej dodawałam troszkę ciepłą. Dzięki temu po ostygnięciu ta mieszanka była strasznie śliska. Dodałam przesiane składniki , jajko i zaczęłam mieszać najpierw mikserem - K.A trzeba czasami pomóc - więc wyrabiałam później ręcznie - i tu fakt ciasto zrobiło się bardzo klejące. Włożyłam do lodówki i upiekłam następnego dnia. Wyszły!! Nie super sprasowane ale płaskie - te pęcherzyki powietrza ledwie zauważalne. U mnie problemem było nie do końca wyrobione ciasto - nie ma to jak polegać na maszynie...:) Mój mąż doszedł do wniosku , że ja się tak uparłam na te pierniki ponieważ mogę ich próbować ile chce podczas pieczenia bo ja koniecznie muszę sprawdzić czy są dobre:)
Ps.
Mam już 5 puszek pełnych genialnych pierników z tego bloga i już liczę dni do świąt aby je pochłonąć. Dziękuję
-
2010/12/14 19:38:08
Bardzo sie cieszę :)
Nie strasz mnie ze KA nie wyrabia ciasta do konca, dostalam na Mikolajki i do tej pory sobie radzi ;)
pozdrawiam!
-
Gość: Martyna, ali236.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/14 20:35:54
Nie straszę :) Powiedz czym wyrabiałaś tą masę - tym płaskim mieszadłem?
Ja uwielbiam KA - mam w kolorze zielonego jabłuszka i zawsze mam ochotę go ugryźć kiedy coś piekę :) Ale tak całkiem serio - robiłam w nim jakieś 10 serników z twojego bloga - zawsze idealnie wymieszane. Nie mówiąc o biciu piany z białek i ten dźwięk pracującego silnika - czysta poezja...ale z tym ciastem sobie nie poradził - albo ja sobie nie poradziłam:)Tak czy inaczej po 4 próbach Pepparkakor mam ze 200 ciasteczek do jedzenia i bardzo się z tego cieszę:)
-
Gość: Magda, 194.54.18.22.static.telsat.wroc.pl
2010/12/14 21:57:41
zrobiłam z podwójnej porcji, pieczone z termoobiegiem, wyszły idealnie, żadnych pęcherzyków, nic z tych rzeczy.
melasę mam trzcinową, kupioną w Polsce - z marks&spencer, za ok 13zł słoik 680g.
-
Gość: Kaśka, 89.234.192.10*
2010/12/15 08:59:46
Witaj Dorotko, poszukuję przepisu na pierniczki, które nie rosną w piekarniku i nie zmieniają kształtów. Znalazłam niesamowity sposób na zdobienie ciasteczek (simplyrecipes.com/recipes/stained_glass_cookies/). Próbowałam już na "podkradzionym" kawałku piernika staropolskiego, ale to ciasto odkształca się i nie ma tak spektakularnego efektu. Te wydają się idealne. A może doradzisz jakieś inne ciasteczka?
-
2010/12/15 09:55:27
Z pierniczków pepparkakor wydają się najlepsze. Ze zwykłych kruchych ciastek, np.:
mojewypieki.blox.pl/2008/02/Wiosenne-ciasteczka.html
pozdrawiam :)
-
2010/12/15 10:09:40
Martyna, tych ciastek nie robiłam jeszcze z KA :)
-
Gość: mała mi, abef37.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/17 14:28:33
pani Dorotko, ile dni przed świętami najlepiej jest piec te pierniczki? (:
-
2010/12/17 17:15:06
Już teraz :)
-
Gość: fk4i4, absc90.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/18 10:28:12
Czy uda się zrobić te pierniczki z witrażykami?
-
2010/12/18 10:53:21
Tak, bez problemu.
-
Gość: fk4i4, absc90.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/18 11:26:51
No to świetnie, dzisiaj piekę, jeszcze jedna wątpliwość czy zwykły ręczny mikser da sobie radę z tym ciastem?
-
2010/12/18 11:30:53
Nie wiem, naprawdę. Ciasto jest dosć geste i musisz uważać, by nie spalić silnika.
-
2010/12/18 17:08:47
moje ciasto nie jest kleiste, a raczej się kruszy niestety :( co mogłam zrobić źle i czy jest szansa, że wyjdą z niego pierniczki jeszcze? proporcje raczej dobre, nawet zaopatrzyłam się w wagę, melasę mam trzcinową, jedynie jajko być może nie było duże, a średnie. ciasto pachnie i smakuje wspaniale, ale nie wiem jak to będzie z wałkowaniem...

bardzo proszę o jakąś radę...
-
2010/12/18 17:27:36
Prawdopodobnie Twoja mąka wchłonęła więcej płynu. Łatwo to naprawisz dodając więcej miodu, aż powstanie konsystencja dobra do wałkowania. Nie martw się :)
-
Gość: sskoczy, cpc2-bedf2-0-0-cust397.9-1.cable.virginmedia.com
2010/12/18 20:24:27
Ciasto wyszło mi dosyć zwarte, na pewno nie klejące, po odstaniu w lodówce wręcz twarde, jednak po chwili w temp. pokojowej było idealne do wałkowania i wycinania. Upiekły się również pięknie: równo i bez żadnych "wyprysków", dosyć twarde - czyli wszystko pięknie... tyle, że rano pojawił się problem (przynajmniej tak mnie się wydaje): ciasteczka są miękkie a nie kruche i chrupiące i smakują jakby były niedopieczone (piekły się 11-12 min.)! Czy coś z tym można zrobić? Bo szczerze mówiąc w tej wersji mnie nie zachwycają, a upiekłam aż podwójną porcję!
-
2010/12/18 21:02:20
Jesli jeszcze nie polukrowalaś, możesz dopiec w piekarniku.
-
Gość: , host86-162-64-189.range86-162.btcentralplus.com
2010/12/18 23:09:10
Pani Dorotko dziekuje za porade.Po potrzymaniu ciasta-skaly w temp.pokojowej super sie walkowaly i po upieczeniu smakuja swietnie.Rodzinka juz sie objada.dziekuje i wesolych swiat
-
2010/12/19 13:47:56
Pani Doroto! Upiekłam wczoraj Pepparkakory według Pani przepisu i wyszły znakomite! Bardziej "ludzkie" niż w Ikei, bo żaden nie jest taki sam, i wszystkie smakują wyśmienicie bez różnistych emulgatorów. Warto było biegać tydzień po Krakowie za melasą! Dziękuję jeszcze raz, to moje pierwsze pierniczki w życiu i już wiem, że nie ostatnie :)
-
2010/12/21 08:26:24
Jeśli ktoś nie ma czasu tydzień latać za melasa to mówie od razu, że w Krakowie jest w Kuchniach Świata w Galerii Krakowskiej. za 19zl - wg mnie cena całkiem przyzwoita, mam racje?
dzisiaj zabieram się za pieczenie, także proszę trzymać kciuki - w tym roku święta bez mojej mamy i porad szukam w internecie. Na całe szczęście są takie blogi jak ten, gratuluję autorce!
-
Gość: Ewa M, 89-72-44-48.dynamic.chello.pl
2010/12/21 14:32:37
A ja biegałam tydzień za melasą i w końcu kuiłam dwie: buraczaną i trzcinową. Trzcinowa czarna jak smoła i bardzo specyficzna w smaku, z goryczką nawet. Buraczana jaśniejsza, bardziej jak miód gryczany, w smaku łagodniejsza. Która będzie właściwsza do tych ciasteczek?? Pani Doroto, a Pani z jakiej piekła swoje cudne pepparkakory? Pozdrawiam, Ewa
-
2010/12/21 17:18:06
Ewo, piekłam z trzcinowej,
pozdrawiam :)
-
Gość: Lili, 89-73-193-45.dynamic.chello.pl
2010/12/21 17:23:25
Pani Dorotko, kochane czytelniczki - ile to na szklanki / łyżki 150 g melasy? straszny mam z tym problem :(((
-
Gość: zuziuleczka, 095160148115.rudaslaska.vectranet.pl
2010/12/23 22:12:27
Po przejściu wieeeeeeeelu sklepów w poszukiwaniu melasy poddalam sie i zrobilam pierniczki z podanego przepisu ale na miodzie gryczanym. Powiem tak: ciasto wyszło idealne, elsatyczne miekkie nielepiace sie. Wstawilam do lodowki na 2 h, po czym bez zadnego problemu wykrawalam cieniutenkie pierniczki. Nic sie nie rozlecialo, pieknie sie upiekly, rowniutkie moze ciut za jasne, ale w smaku idealne chrupiace. Teraz leżą pięknie polukrowane na biało. Dziekuje za przepis! po raz kolejny sie nie zawiodlam:)
-
2010/12/24 01:45:02
kolejny superwydajny przepis (po pierniczkach lebkuchen). Z - uwaga! - 1/4 porcji zrobiłam 30 cieniutkich pierniczków w różnych kształtach (średnica ok. 5 cm). Myślałam, że wyjdzie najwyżej kilkanaście - zrobiłam je na choinkę, a w tym roku nieduża. Jestem zmuszona porozwieszać je po całym domu :)
Co do samego przepisu, to użyłam miodu (nie mam melasy, a i na miękkości pierniczków mi nie zależy), zamiast różnych przypraw dodałam tylko mieszankę do piernika. Jeśli chodzi o zmniejszenie proporcji - uznałam, że 1/4 dużego jajka to jakieś 2 łyżki roztrzepanego, natomiast soli i sody dałam ociupinkę na końcu łyżeczki.
Pierniczki wyszły mi dość blade, ale ponieważ i tak zostały polukrowane to specjalnie mi to nie przeszkadza.
pozdrawiam świątecznie ;)
Ola
-
2010/12/24 02:53:15
Tak rozmyślam nad tymi ciasteczkami... napisałaś Doroto, że kupowałaś w Ikei o smaku cappuccino i pomarańczowym, może masz pomysł jak takowe smaki uzyskać w domu? Kawowe jeszcze jakoś sobie wyobrażam, ale pomarańczowe? Może trzeba by jakoś przetworzyć pomarańczową skórkę, albo użyć jakiegoś syropu czy likieru... a może w ogóle przychodzą Ci do głowy jakieś inne, nowe smaki? Bardzo podobają mi się te ciasteczka, są takie równiutkie i nie wyrastają, można z nich wycinać misterne kształty.
Ufam, że też masz ochotę na takie ciasteczka i coś wymyślisz ;)
Ola
-
Gość: Melka puka, dlw196.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/01/18 17:41:13
Mam takie same foremki z ikei, pierniczki śliczne !
-
Gość: Bailee, ab118.itcomp.pl
2011/02/08 17:43:43
Pani Dorotko,te ciasteczka wyglądają prze-przepysznie!Jest jedno pytanie - czy jako melasę można użyć golden syrupu?
Pozdrawiam:)
-
Gość: Lenka, 77.242.236.4*
2011/02/09 10:03:44
Piekłam te pierniczki na Święta Bożego Narodzenia..wyszły rewelacyjne i zrobiły furorę..zarówno smakiem jak i zdobieniami. Jest z nimi trochę zabawy ale efekt takiej pracy daje dużo satysfakcji. Troszkę ulepszyłam przepis dodając startą skórkę pomarańczy (którą uwielbiam!!!!) i i która nadała pierniczkom fajny pomarańczowy posmak.
-
2011/02/09 17:21:09
Bailee, mozna.
-
Gość: kasia, abig87.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/02/22 22:44:14
Szukałam melasy w Lublinie w carrefourach, leclercach, groszkach... Znalazłam z barze-sklepie ze zdrową żywnością, oferują chyba 4 rodzaje. :) Pod koniec tygodnia próbuję. :)
-
Gość: kasia, abgb208.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/02/26 20:03:31
Zrobiłam dzisiaj, wyszły pyszne, twarde, trochę pikantne (chyba dodałam za dużo jakiejś przyprawy). Pozdrawiam serdecznie, Kasia z Lublina
-
2011/04/21 23:24:04
mam nadzieje ze moje nie sa tak idealnie gladkie bo robilam z maki pelnoziarnistej a nie dlatego ze cos sknocilam :) ale pewnie tez przez to ze nie umiem rowno walkowac i w wiekszosci brzegi sa ciemniejsze bo i ciensze... zreszta to bez roznicy bo wszystkie wylukrowalam i poozdabialam, mam stado baranow, zajecy, kurczakow . . . pierniczki na wielkanoc tez dobre ;)
-
Gość: czapkaaa, staticline57668.toya.net.pl
2011/05/17 12:45:21
Dorotus, a czy jest jakaś możliwość użycia melasy sypkiej. Może ją jakoś rozpuścić czy coś? I czy do wszytskich przepisów używasz zawsze w płynie? Będę szczęśliwa za odpowiedź, bo choć ciepło się robi nabrałam jakoś ochoty na pierniczki :)
-
2011/05/17 12:47:41
Tak, kupuję w płynie. Mozna nią zastąpić cukier, zwłaszcza w przepisach, gdzie trzeba cukier rozpuszczać.
-
Gość: gość dotad, 178235126044.unknown.vectranet.pl
2011/10/27 21:03:15
Przeczytałam wszytsko o tych pierniczkachna tym blogu i nigdzie nie znalazłam odpowiedzi, może ktoś poradzi. Mam melasę trzcinową, ale nie w płynie, tylko w takiej "bryłce" czy do tego przepisu mogę użyć tej melasy, czy jakoś ją rozpuścić? jeśli tak to w jakiej ilości wody? Jak nie rozpuszczac to czy nadal 150g dodac?
-
2011/10/27 21:04:49
Nie używałam nigdy takiej, myslałam, że można jej stosowac zamiast cukru. Ale to nie najlepszy pomysł..
-
Gość: gośc dotad, 178235126044.unknown.vectranet.pl
2011/10/27 21:04:50
aa i jeszcze jedno, czy goździki mielone można tak normalnie w sklepie kupić czy tylko na allegro? czy można jakoś samemu zmielić w domu (tylko jak?)
-
2011/10/27 21:05:51
Goździki lepiej kupić już zmielone, baardzo źle się mielą, do tej pory nie mogę młynka doczyścić ;)
-
2011/10/29 00:02:10
Hello :)
Mam nadzieje że to nie zabrzmi głupio ale jestem laikiem jeśli chodzi o kucharzenie więc chciałam zapytać ... jeśli chciałabym użyć zamiast melasy syropu klonowego pół na pół z miodem to ile powinnam dać tak w ml ? Nie jestem pewna jak wymierzyć to 150 g...
Z góry dziękuje za pomoc :)
-
2011/11/08 09:28:17
Dorotko! myślisz , że mogę już w tym tygodniu zacząć produkcję na święta?? córcia jest chora i nie chodzi do przedszkola więc chciałabym z nią zrobić te pierniczki:) tylko jeszcze muszę znaleźć gdzieś melasę :)
-
2011/11/08 19:41:15
Możesz :)
-
2011/11/08 22:53:24
i jeszcze Ci zawrócę głowę pytaniem:P czy zamiana melasy na syrop klonowy bardzo zmienia smak tych pierniczków??czy będą tak samo dobre? robię je pierwszy raz i chciałabym by były idealne:) bo kurczę nigdzie nie mogę znaleźć melasy a w zamówienia przez net nie będę się już bawić
-
2011/11/14 13:27:30
A ja się tak zastanawiam czy by nie poeksperymentować w tym roku. Aromat pomarańczowy? Sok z pomarańczy? Sok pomarańczowy? Którekolwiek mogę dodać i czy którekolwiek jest sens? :)
-
2011/11/21 11:52:46
:D ja już foremki mam i tylko czekam na ŚWIĘTA i dostawę syropu klonowego prosto z kanady.
mintrowertyczka- też nad tym myślałam żeby zrobić z nutą pomarańczową :D
-
Gość: megi123, 078088112237.dzierzoniow.vectranet.pl
2011/11/23 10:31:38
czy mozna dodać melasę w postaci proszku zamiast płynnej?
-
Gość: Magic, 79.162.202.3*
2011/11/24 21:25:04
Przed chwilką skończyłam piec :) Faktycznie ciasto zdecydowanie łatwiej się wałkuje jak przetrzyma się je w lodówce dłużej jak 2 h (moje trzymałam ok. 8 godz). No i mocno podsypywałam mąką. Melasę zastąpiłam golden syroupem i zastanawiam się czy nie miało to znaczącego wpływu na smak. Pierniczki wyszły pyszne, chociaż następnym razem dodam więcej imbiru (dla mnie za mało pikantne), niestety smak ani trochę nie przypomina mi Ikeowych ciasteczek. Czy możliwe, że to przez brak melasy?
-
2011/11/24 21:31:41
Możliwe. Melasa daje dużo smaku. Te z ikei są smakowe: cappucino i pomaranczowe i przez to też smakują trochę inaczej.
-
Gość: wypiekaczka, abut73.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/11/25 09:55:38
Witam. Przemiła Doroto! Piekę z Tobą od roku i wszystkim Cię polecam i wszyscy są zachwyceni tak jak ja. Upiekłam, są przepyszne! Te dam córce i wnukom, a dla domu upiekę jeszcze raz. Moje nie są takie gładkie na wierzchu, poza tym rzeczywiście warto wałkować jak najcieniej. Miałam melasę z buraków. Ciasto wyrabiałam grubą łyżką i poszło szybciutko. Wałkowałam na brązowym papierze do pieczenia leciusieńko jeszcze natłuszczonym i często przecierałam wałek mąką. Bez problemu ostrożnie dawały się przekładać na blachę. Wejdą na stałe do repertuaru świątecznego. Dziękuję!
-
Gość: Karolcia, 77-252-229-15.ip.netia.com.pl
2011/11/26 10:09:58
Czy to jedne z tych pierniczkow, ktore robi sie kilka tygodni przed mikolajkami/swietami, zeby nabraly aromatu i lekko zmiekly? Czy raczej robić je w ostatnim momencie? ;)
-
2011/11/26 10:18:32
Nie pozostają długo twarde, więc można je zrobić np. 2 tyg przed świętami (mogą również dlugo być przechowywane). Pomoże przeczytanie komentarzy ;-).
-
Gość: Martyna, 93-181-171-165.internetia.net.pl
2011/11/26 21:35:38
Pani Dorotko, może mi Pani powiedzieć, jakiej konsystencji powinno być ciasto po wyrobieniu? Wyrabiałam mikserem ok 5 minut i wydaje mi się, że konsystencja mokrej. lepiącej się gliny nie jest tą pożądaną. Mam rację? Chłodzę właśnie ciasto i chcę się jutro zabrać do pieczenia, mogę w razie potrzeby dodać później jeszcze mąki?
-
2011/11/27 00:19:17
Możesz dodać trochę, ale mam nadzieję, że po schłodzeniu kleić się mocno już nie będzie.
-
Gość: Ewa, cpr80.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/11/27 21:19:25
Lukrowane pierniczki robię od dzieciństwa, ale muszę powiedzieć, że te są zdecydowanie najsmaczniejsze. Już zawsze będę korzystać z tego przepisu. Jedno pytanie: Ciasto chwilami dziwnie zachowywało się przy wałkowaniu. Wychodziło spod wałka takie jakby chropowate, z małymi otworkami, po upieczeniu nieładnie to wyglądało. Nie używałam dodatkowej mąki, wałkowałam na macie silikonowej. Co dziwniejsze, tylko niektóre partie pierników wyszły chropowate. Mimo wszystko, ogólne wrażenie: rewelacja :-)
-
Gość: Tiili22, giiizmooo1.ds.pg.gda.pl
2011/11/28 16:54:08
Pani Dorotko, już w zeszłym roku myślałam o tych pierniczkach, ale jednak zdecydowałam się na inne. W tym roku im nie odpuszczę, szczególnie po przeczytaniu komentarzy ;)

Chciałabym jednak zapytać, czy lepiej smakują z lukrem czy bez? U Pani na zdjęciach są bez lukru, a i w komentarzach się nie doszukałam żadnej wzmianki na ten temat. Więc jak to z nimi jest? :)
-
2011/11/28 17:01:17
Są bardzo smaczne w obu wersjach :).
-
Gość: granola, 10prov1.gorzow.insant.pl
2011/11/29 19:34:03
robilam je rok temu i w tym tez zrobie sa przepyszne, jakby to powiedzial tygrysek sa
przepyszniaste;))
-
Gość: kowal_rafal, ip-81-15-250-2.isp.tvkg.net
2011/11/29 19:59:47
właśnie skończyłem je piec i jedyne co mogę o nich powiedzieć:
OBŁĘDNE ! ! !
polecam dosłownie każdemu :D:D:D
-
2011/11/30 19:40:26
Właśnie zabieram się do dzieła:) Kupiłam dziś przyprawę do piernika Kotanyi i powiem Wam że jak się tak sztachnęłam po otwarciu torebki to jest MOC! Żadnego cukru, mąki, same czyste przyprawy, anyż zwykły i gwiazdkowy w składzie, pachnie rozgrzewająco i orzeźwiająco jednocześnie, na pewno będzie pysznie:)
-
2011/12/01 22:38:56
Dorotko, mam pytanie ile na oko wychodzi tych pierniczków? Czy jak będę chciała upiec je z połowy porcji to czy w ogóle opłaca mi się je robić? :)
-
2011/12/02 19:09:49
Muffinko, wychodzi ich bardzo dużo, moze poszukaj w komentarzach? Ja tak duzej ilości nigdy nie liczę ;-).
-
2011/12/02 23:08:56
Dziękuję za odpowiedź. Wystarczy mi fakt, ze jest ich dużo więc z połowy porcji wyjdzie mi akuratna ilość :) Pozdrawiam!
-
Gość: , 89-69-47-206.dynamic.chello.pl
2011/12/03 19:45:07
pierniczki pyszne!! szukałyśmy z córcią przepisu na własnie takie, ale kto lubi mocno "piernikową" wersję to polecam doda jeszcze paczuszkę cynamonu i więcej przyprawy piernikowej
-
Gość: basia, host31-42-18-23.tvkdiana.pl
2011/12/04 16:25:54
witam, potrzebuję rady, bo kompletnie nie znam się na pierniczkach. Chciałabym wykonać takie oto dzieła: www1.tescoma.com/pl/scripts/katalog.php?gid=4052510000&id=631416&menu=dealer oraz ewentualnie www.tescomapolska.pl/pieczenie/metalowe-foremki-do-wykrawania/delicia/631410-dzwonek-bozonarodzeniowy-delicia-komplet?menu=eshop
Foremki na choinkę mam, myślę że do dzwonka nie potrzebuję specjalnych foremek. Ale do rzeczy - otóż nie wiem który przepis na pierniczki wybrać, ponieważ w przyp. choineczki pierniki muszą mieć (jak wyliczyłam) po upieczeniu grubość mniej więcej 7mm. Chciałabym żeby przepis był w miarę bezniespodziankowy bo to ma być także prezent. Nie ukrywam że pepparkakory mnie kuszą ale czy interesująca mnie grubość 7mm jest do osiągnięcia bez straty ich uroku i smaku? Jak grube one wychodzą po upieczeniu? Jest też opcja zrobienia podwójnej liczby części i w ten sposób poradzić sobie z proponowaną grubością. Oprócz grubości ważny jest i smak - bez kontrowersji, żeby smakowało mniej więcej każdemu:) Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź i przepraszam że tak zawracam gitarę ;) Zależy mi na sukcesie bo to ma być dla ważnej osoby;)
-
Gość: ladybird, 90-156-8-63.internetia.net.pl
2011/12/04 18:01:55
ile mniej wiecej bedzie potrzeba melasy w przeliczeniu na szklanki?
-
2011/12/05 10:21:33
Basiu, pepperkakory odpadają, one powinny byc cienkie i kruche. Proponuję pierniczki z przepisu I lub II. Gdybym robiła taką choinkę użyłabym jednego z tych przepisów. Możesz upiec je juz teraz, bo potrzebują zmięknąć.
-
Gość: basia, host31-42-18-23.tvkdiana.pl
2011/12/06 06:28:14
Przepraszam, że tak męczę. Wybrałam chyba przepis II, ale na jaką grubość rozwałkować ciasto żeby potem wyrosło po upieczeniu na około 7mm;) Wymyslilam cos i teraz pół Europy ma ze mną utrzymanie;)
-
Gość: basia, host31-42-18-23.tvkdiana.pl
2011/12/06 06:42:31
Aha, i przepraszam, jeszcze jedno-mam nadzieję osatnie pytanie- :) czy mogę przechowywać w plastikowym pojemniku próżniowym? nie jestem w posiadaniu puszki a nie wiem czy tworzywo z którego jest wykonany pojemnik ma jakieś znaczenie :) Dziękuję
-
2011/12/06 10:34:16
Basiu, spróbuj na 5 mm. Najlepiej najpierw 1 sztukę, przy okazji zobaczysz, jak długo powinny się piec. Mozna przechowywać w plastiku.
-
Gość: gosia, 193-34-0-1.chelmnet.pl
2011/12/06 22:28:19
Czytam komentarze, ale nie znalazłam odpowiedzi, czy można użyć sypkiej melasy? Z masłem i cukrem pod wpływem temperatury nie rozpuści się?
Pozdrawiam.
-
Gość: Monika, static-ip-77-89-69-91.promax.media.pl
2011/12/07 00:22:14
Czy do pierniczków można użyć golden syropu z Pani bloga ? :)
-
2011/12/07 16:13:41
Gosiu, niestety nie próbowalam.

Monika, tak.
-
Gość: dakota, cpe0016e6012e22-cm00159a63e3d4.cpe.net.cable.rogers.com
2011/12/07 21:29:19
witam..... ile tego proszku do pieczenia trzeba dodać bo jakoś w składnikach nie ma podanej ilości ... :)

pozdrawoam ciepło
-
2011/12/07 21:50:22
Jest napisane: 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia.
-
Gość: , host-89-228-96-147.olsztyn.mm.pl
2011/12/08 12:48:53
Witam,
niedługo chciałam zrobić te pierniczki, ale nie mam melasy.. Syropu klonowego też nie mogę nigdzie dostać. Zastanawiam sie nad tym syropem z buraków, czy chodzi o jakiś syrop kupny? Bo takowego nie widziałam.. czy może można go samemu zrobić? Czy to bez sensu! Prosze o radę, bo jeśli to kiepski pomysł, to kupię melasę przez internet.
pozdrawiam
asia
-
2011/12/09 14:21:26
Najlepiej kupić melasę przez internet: trzcinową lub buraczaną.
-
Gość: achaa, 213.76.164.22*
2011/12/10 11:33:41
Dzisiaj skończyliśmy ozdabianie świątecznych pierniczków. W tym roku po raz pierwszy od dobrych paru lat nie zrobiliśmy ich z mojego starego już przepisu, ale postanowiliśmy spróbować wypróbować Pani przepisy - I, II i ten na szwedzkie pierniczki. każdy jest zdecydowanie inny w zagniataniu, wałkowaniu, wycinaniu i oczywiście w smaku. Bezsprzecznie wygrały u nas te szwedzkie cudeńka - wyszły mi jednak jaśniejsze niż na Pani zdjęciach (kwestia melasy? - miałam z buraków, za późno doczytałam, że najlepsza trzcinowa). Podzielone zdania w kwestii przepisów I i II. W wałkowaniu i wyrabianiu I wiodą prym - drugie bardzo się kleiły. Ale też miód, którego użyłam był inny w I prawdziwy w II sztuczny (są dużo bardziej miękkie). Co do smaku, ja wolę te II, mąż podjada I - czyli nie będzie problemu, że któreś zostaną samotne na świątecznym drzewku.
Te szwedzkie zawitają u nas na pewno jeszcze nie raz w poza świątecznym czasie, są tego warte.
Pozdrawiam ciepło mimo śniegu za oknem.
-
Gość: Betka, myl9.internetdsl.tpnet.pl
2011/12/13 12:57:06
Witam.
Chciałam zapytać czy używał ktoś melasy z chleba świętojańskiego? Można takiej użyć? Bardzo się będzie różnić smakiem?
-
Gość: Jola, 78.9.162.*
2011/12/13 16:39:58
Strasznie kruche!! Ale przepyszne, nie można się oderwać od pudełka ;)
-
2011/12/13 21:37:30
Upiekłam pierwszą turę. Mówiąc szczerze, nie wiem, czy coś zepsułam, czy mają takie być, ale nie za bardzo mi smakują. Może to wina dziwnej przyprawy korzennej z Kotanyi, może za dużo melasy, która nie jest zbyt dobra... Planuję próbować jeszcze raz na miodzie i z inną przyprawą. Bo wyglądają ładnie, a kiedyś w pewnej cukierni mama kupowała mi ciastka korzenne, które wyglądały niemal identycznie, i pożerałam je na kilogramy... ;)
Zobaczymy, co z tego wyjdzie.
-
Gość: mz-28, host-80-238-116-17.jmdi.pl
2011/12/14 15:04:42
Czy można do tych pierniczków użyć melasy trzcinowej ale nie płynnej tylko w formie proszku? przeczytałam komentarze i widzę, że jest napisane, żeby dodać płynną ale w sklepie była tylko w proszku. Czy to bardzo zmieni smak pierniczków i czy wyjdą dobre? proszę o szybką poradę jeśli można.
-
2011/12/14 17:32:32
Nie próbowałam nigdy z melasą w postaci cukru, można dodać, również powinien się rozpuścić.
-
Gość: Agnieszka, aeso102.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/14 19:19:55
Z golden syrupem zamiast melasy też wychodzą.
-
Gość: jatta, 212.180.202.20*
2011/12/15 23:11:16
To nasze drugie podejście do tych pierniczków.Pierwsze niestety było całkowicie nieudane. Użyliśmy melasy w postaci papki - baryłki, ciasto wyszło bardzo gęste i kruche, po długim leżakowaniu w lodówce nie dało się rozwałkować, kruszyło się. w rezultacie wyszły nam straszne grubasy, ale będą w sam raz na ozdoby choinkowe. Dziś podejście nr 2 z melasą w postaci płynnej - ciasto wyszło klejące, takie jak w przepisie.Dla zainteresowanych melasa do kupienia w Marks&Spencer, Piotr i Paweł i BOMI
-
Gość: Ania, apn-77-115-152-218.dynamic.gprs.plus.pl
2011/12/17 13:42:12
Czy zamiast melasy mogę dodać golden syropu..?
-
2011/12/17 20:32:10
Tak.
-
Gość: mz-28, host-80-238-116-17.jmdi.pl
2011/12/18 16:42:54
Wczoraj upiekłam te pierniczki. Wyszły smaczne, choć to nie jest to na co liczyłam. Zrobiłam dokładnie tak jak w przepisie. Ciasto jest idealne, plastyczne, łatwe do wykrawania i pieczenia. Tylko, że niestety, prawie wcale nie czuć tych wszystkich przypraw, które dodałam. Powinno ich być zdecydowanie więcej na taką ilość mąki. Pierniczki ikeowskie niestety są smaczniejsze, ale w przypadku tych mam satysfakcję, że zrobiłam je sama:-)
-
Gość: bazylowa, gw11.zeblach.com.pl
2011/12/18 19:34:20
A moje ciasto właśnie trafiło do lodówki :) Też robiłam z melasy w postaci stałej. Rozpuściłam ją w wodzie - powstał gęsty syrop. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Ciasto było klejące, ciężkie do wyrabiania rękami. Najpierw użyłam miksera, potem rąk.
Jak już będą gotowe, to zdam relację.

PS Fantastyczny blog! Uwielbiam go przeglądać i pierwszy raz coś piekę ;)
-
Gość: bazylowa, gw11.zeblach.com.pl
2011/12/18 23:07:18
Są! Są! Ciasto wyszło super plastyczne, fajnie wykrawało się zwierzątka (mam takie same foremki). Jedna partia się troszkę za mocno hmmm... przyrumieniła ;) Jutro będzie na 100% powtórka! Dodam jednak trochę więcej przypraw i cukier zamienię na brązowy, albo chociaż część cukru. Dobra wiadomość dla tych, którzy nie mogą znaleźć melasy w postaci syropu - można użyć melasy w stanie stałym, rozpuszczając ją wcześniej w niewielkiej ilości wody. Ilość potrzebną w przepisie odmierzyć po rozpuszczeniu.
-
2011/12/18 23:11:16
Dzięki, to bardzo ważna wiadomość!
-
Gość: Ada, 193.113.57.16*
2011/12/19 13:14:29
Widze, ze ruch w komentarzach jest zdecydownie wieksze w zwiazku ze swietami :-) Doloze sie z pytaniem - czy przyprawe korzenna do piernikow mozna kupic w UK? Czego mam szukac? i jeszcze - czy ktorys z przepisow na pierniczki bedzie latwiejszy do przeprowadzenia z 2-4 letnimi dziewczynkami? Bardzo dziekuje i pozdrawiam przedswiatecznie!
-
2011/12/19 19:48:22
Można kupić w każdym sklepie - mixed spice. Z dziewczynkami polecam wycinać pierniczki z przepisu na szybkie pierniczki.
-
2011/12/21 17:03:21
Upieczone. Rzeczywiście, trzeba się bardzo przykładać i wałkować jak najcieniej, żeby po upieczeniu ciasto nie miało więcej niż 3 mm grubości (mimo naszych połączonych wysiłków pierniczki nie wyszły tak cienkie jak ikeowe). W smaku dobre, z wyraźnym aromatem melasy, choć też mam wrażenie, że przypraw było trochę za mało jak na taką ilość mąki. W dodatku musieliśmy dosypać pieprz osobno, bo okazało się, że przyprawa doktora Oetkera nie ma go w składzie (a przecież miały być _peppar_kakor ;-)
-
2011/12/21 23:16:04
pyszne :) upiekłam wczoraj późnym wieczorem, do teraz nie ma już połowy ;)
-
Gość: , 78.40.45.15*
2011/12/23 11:14:00
Mieszkam w szwecji wiec ja je kocham ale u nas to taniej kupic niz piec a po drugie to nie ma takich przepisow...Ale dobrze ze wogole reklamujesz takie przepisy.....
-
Gość: bulaska, afkj243.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/23 20:40:46
a moje ciasto nie bylo w ogole klejace, norlamnie je wyrobilam reka. i dalo sie po dwoch godzinach walkowac bez uzycia grama maki ;) idealne!
-
Gość: bulaska, afqb99.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/26 13:23:22
tez uzylam Natural Molasses Sugar, ktore po prostu rozpuscilam w niewielkiej ilosci wody i uzylam jak melasy w postaci syropu. moze dzieki temu ciasto nie wyszlo klejace...? to tylko przypuszczenie ;)
-
2012/01/04 20:01:44
Droga Doroto, pozwolę sobie zadać Ci pytanie, czy swoim mikserem KA wyrabiasz też te gęste, ciężkie ciasta? Stoimy przed kupnem tego cacka i wahamy się między modelem Artisan (który z teorii wydaje się byc mniej wydajny aczkolwiek być może wystarczający do domowego użytku..) i Professional 600, który ma więcej mocy, czy ten Artisan "daje radę"?? czy może warto sięgnąć po ten wyższy model? Chciałabym żeby ta maszyna wyręczyła mnie w wygniataniu ciast wszelkich (a raczej mojego mężą bo siły ma więcej ;)) Bardzo proszę o radę i opinię :)) gdyż kocham Twój blogi więc i Twoje rady bardzo cenię :)
-
Gość: Basia, host-89-229-6-144.torun.mm.pl
2012/01/05 08:33:29
Jak zobaczyłam ten wpis, pomyślałam, że odzwierciedla mój problem. Też zastanawiam się nad robotem i nie wiem czy Kitchen Aid czy może Kennwod Major Titanium (ten ma super moc 1500Ww porównaniu do KA).Oba wyglądają super, a na polskich stronach ciężko znaleźć o takich drogich sprzętach opinie. Fajny w ogóle byłby wątek w blogu o robocie. Wszak to chyba najczęściej w przypadku wypieków używany sprzęt. I podejrzewam, że wielu mogłoby podzielić się pożyteczną opinią.
Za pozostawiony komentarz bardzo dziękuję :). Wszystkie uważnie czytam, choć nie jestem w stanie na każdy odpowiedzieć. Spam, komentarze obraźliwe, komentarze z wklejonymi linkami (reklama) - będą usuwane.
Nie kopiuj zdjęć! Wszystkie zdjęcia są własnością autorki blogu. Nie zgadzam się na ich kopiowanie i umieszczanie na innych stronach internetowych lub w publikacjach drukowanych.
Durszlak.pl
Wykrywacz smaku - www.wykrywacz-smaku.pl
reklama
  • zdrowa żywność
  • aledobre.pl
  • filiżanka.pl
  • magiczne wypieki
  • oklejgo.pl
  • Drożdże Babuni
  • zentis24.pl
  • trocheinnaspizarnia.pl
Follow Me on Pinterest
Moje Wypieki on Facebook
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...