Blog > Komentarze do wpisu

Maszyna do pieczenia chleba - pomagamy wybrać:)

Bardzo często zadajecie pytania odnośnie maszyny do pieczenia chleba. Chcecie wiedzieć czy warto ją kupić, na czym polega cały proces wyrabiania w niej ciasta i pieczenia, co można w niej piec, czym się kierować przy kupnie.

Będę pisała na przykładzie swojej maszyny (zaznaczę tylko, że dzisiejsza notka nie jest sponsorowana, ani nie jest reklamą ;). Posiadam maszynę Morphy Richards 48280, kupioną 3 lata temu. Ze średniej półki cenowej. Z 1 mieszadłem. Rzadko piekę w niej chleb, ponieważ wolimy pieczony w piekarniku, ale za to zawsze wyrabiam w niej ciasto drożdżowe jak i na zakwasie. W tym jest rewelacyjna, ciasto jest wyrobione bardzo dobrze i dokładnie. Przez te 3 lata nie miałam z nią żadnego problemu, chodzi bezawaryjnie (odpukać ;). Nie wyobrażam sobie teraz ręcznego wyrabiania ciasta. Maszyna oszczędza mój czas i moje ręce :)

Morphy Richards

Maszyna do pieczenia chleba jest bardzo prosta w budowie, składa się z pojemnika z jednym mieszadłem (lub dwoma), oraz grzałki (od dołu). Całość jest sterowana elektronicznie. Maszyny różnią się przede wszystkim ilością programów, mocą, ilością mieszadeł, wielkością, firmą (czasem za znaną firmę trzeba zapłacić więcej). Wnętrze pojemnika do pieczenia jest pokryte najczęściej teflonem, który po długim czasie eksploatacji lubi się ścierać i wtedy jest czas na wymianę pojemnika (chleb zaczyna przywierać i ciężko go wyjąć z maszyny). Maszyna nie nadaje się również do pieczenia chlebów na zakwasie, ponieważ do ich wypieku jest potrzebna bardzo wysoka temperatura i dłuższy czas pieczenia. Wiele maszyn ma również funkcję opóźnienia czasu pieczenia lub wyrabiania ciasta. Jest to bardzo przydatne, ponieważ możemy z samego rana po wstaniu z łóżka mieć cieplutki chleb lub wyrobione ciasto gotowe do uformowania bułeczek... I co ważne: przepisy na chleb do maszyny i na chleb pieczony w piekarnku bardzo się różnią, dlatego należy w niej piec tylko z przepisów, przy których zaznaczono wyraźnie, że nadają się do maszyn (na moim blogu są tylko 2 takie przepisy).

Na co należy zwracać uwagę:

  • mieszadła - jedno lub dwa. Podobno lepiej wyrabiają te z dwoma mieszadłami, choć moja ma jedno i sobie doskonale radzi. Większy problem jest przy pieczeniu w nich chleba, ponieważ chleb piecze się mieszadłami w środku, które po upieczeniu oczywiście należy wyciągnać. Jeśli maszyna ma dwa mieszadła - od spodu mamy dwie dziury/ślady po ich wyjęciu. Nie są one jednak znaczne i można się nimi w ogóle nie przejmować ;). Jeśli ktoś ma ochotę, można te mieszadła również wyjmować przed rozpoczęciem pieczenia chleba.

mieszadło

  • pojemnik do pieczenia - są wyższe i niższe (moja ma wyższy i jest ok)
  • moc maszyny - jednen z najważniejszych parametrów, którym powinniśmy się kierować przy zakupie. Im większa, tym lepiej (moja maszyna ma 600W)
  • ilość programów - najczęściej używa się tylko 2-3 podstawowe programy więc kupno maszyny z przesadnie dużą ilością programów według mnie nie ma większego sensu; maszyna może piec chleb zwykły na programie podstawowym, razowy, pieczywo francuskie, robić dżemy (nie próbowałam). Najczęściej wyrabiam w niej ciasto drożdżowe na chleb i bułeczki na programie 'dough' (który tylko wyrabia ciasto, nie piecze). Program trwa 1,5 h, z czego pierwsze 30 minut przypada na sam proces wyrabiania. Maszyna lekko podgrzewa pojemnik podczas wyrastania, dzięki czemu ciasto ma ciepło i szybciej rośnie. Wystarczy wyjąć ciasto i uformować bułeczki czy chleb.

Jeśli macie większe doświadczenie z różnego typu maszynami, albo moglibyście coś doradzić, to jest odpowiedni do tego wątek :). Myślę, że Wasze spostrzeżenia i rady pomogą wielu z Was w wyborze i zakupie odpowiedniej maszyny.

* zdjęcia pochodzą z internetu

wtorek, 10 listopada 2009, dorotus76
Print Friendly and PDF
Komentarze
2009/11/10 12:23:27
Ja moge od siebie dodać, że zrezygnowałam z zakupu maszyny, po wielu oględzinach, bo w zasadzie używałabym jej tylko (ewentualnie) do wyrabiania ciasta, wyrabiam je ręcznie i nie zajmuje mi to więcej czasu niż wyjęcie maszyny, umycie mieszadeł i schowanie :) czyli z 10 minut :)
Piekę w piekarniku i też uważam, że takie jest lepsze :)
Ja zrezygnowałam też ze względu na wielkość maszyny i moja małą kuchnie, szybciej kupię jakiegoś pomocnika, chociaż obecnie daję sobie radę :)
-
2009/11/10 12:38:58
Mam maszynę Moulinex Houm Bred Baquette i podobnie jak Dorota nie wyobrażam sobie jej nie mieć. Faktycznie, korzystam z 2-3 programów i to najczęściej do wyrobienia ciasta, bo piekę w piekarniku. Czasem, gdy nie mam ochoty na zabawę w piekarza, maszyna ma pracę od początku do końca ;) Robie też w niej konfiturę, najczęściej z pomarańczy. Moja maszyna ma 2 mieszadła i jak juz w niej piekę, to tuż przed pieczeniem mieszadła wyjmuję, żeby dziury były mniejsze w chlebie. Jest idealna do wyrabiania ciast drożdżowych, na makaron czy pierogi. Pewnie, ze można się bez niej obyć, ale po co? ;)
-
2009/11/10 13:03:14
Mam taką maszynę i bardzo mało z niej korzystam córka kupiła mi za granicą jeżeli by ktoś bardzo jej potrzebował za małą odpłatnością to mogłabym odsprzedać tylko że nie posiadam kartonu .
-
2009/11/10 13:27:36
Nie wiem, ile taka maszyna do pieczenia kosztuje, ale gdybym ja miała sobie coś kupić, to wybrałabym raczej thermomix, bo można nie tylko ciasto wyrabiać, ale zrobić masę innych rzeczy. Nie można w nim piec, ale dla mnie jest bardziej funkcjonalny...
-
2009/11/10 13:57:25
Marze o maszynie, albo o jakims robocie kuchennym, ktory wyrabia ciasto. Niestety, moja kuchnia jest malenka, i nie mam miejsca na takie "bajery" ani na meblach, ani w szafkach, a na chowanie jej w schowku, wyciaganie, mycie po uzyciu itd. jestem za leniwa (nawet frytki wole robic w piekarniku, bo nie chce mi sie lazic po frytkownice).

Tak na marginesie, jestem poczakujaca w pieczeniu ciast drozdzowych, a uwielbiam drozdzowki. Pieklam rozne, wczoraj Szneki z Twojego Dorotko przepisu. Mimo stosowania sie do przepisow w kwestii ilosci skladnikow moimi drozdzowkami mozna wybic okno. Zawsze sa strasznie twarde. Co robie zle?
-
2009/11/10 14:06:06
Kupując maszynę na polskim rynku trzeba się liczyć z wydatkiem ok. 500 złotych - w tej cenie są np. popularne urządzenia Moulinex. Niską ceną wyróżnia się natomiast maszyna Zelmera - ok. 300 zł. Ja mam starą maszynę Panasonic, w tej chwili nieobecną na polskim rynku. Jest bardzo dobra. Moim zdaniem maszynę do chleba naprawdę warto mieć - zwłaszcza jeśli, tak jak ja macie sporo innych obowiązków, a jednocześnie chciałybyście żeby wasz dom pachniał wypiekami. Nie zawsze jest przecież czas na wyrabianie ciasta, ba, mi ciasto drożdżowe ręcznie nie zawsze wychodziło. A z maszyną czuję, że dużo więcej mogę w kuchni. Każde ciasto drożdżowe jest moje. Poza tym chleb, nawet tzw. "na lenia"- pieczony od początku do końca w maszynie, na pewno jest lepszy niż z przeciętnej piekarni. Dorotka zaznacza, że potrzebne są specjalne przepisy, ale ja czasem trochę oszukuję - z dobrym skutkiem. Np. chleb Dorotki z płatkami owsianymi i miodem piekę (o zgrozo) w maszynie, bo mi się nieraz inaczej nie chce (czyt. nie mam czasu) i wychodzi pyszny. Napewno są wśród nas tacy którym ta maszyna nie jest potrzebna, ale zwykłym śmiertelnikom i codziennym ścigaczom serdecznie ją polecam.
-
2009/11/10 14:08:57
Lucia1960, jestem zainteresowana maszyną, prześlij mi cenę na maila, ok? pina-vela@gazeta.pl Dziękuję :)
-
2009/11/10 14:35:02
kilku moich znajomych ma maszyne do chleba firmy SEVERIN i bardzo sobie chwala.wydatek to niecale 300zl. sama sie do niej przymierzam
-
2009/11/10 14:43:21
1. a czy mozna do samego wyrobienia ciasta wykorzystac kitchen aid lub food procesor z odpowiednia koncowka?
2. pozwolilam sobie skorzystac z Pani przepisu na ciasteczka museli na moim blogu, byly cudowne , synkowi i mezowi bardzo smakowaly
-
2009/11/10 14:50:07
Witam wszystkich. Mieszkam w Stanach, czy mozecie mi poradzic jaka maszyne powinnam kupic na tutejszym rynku? Glownie bede jej uzywac do wyrabiania ciasta.
-
2009/11/10 15:46:40
Ja również nie wyobrażam sobie juz życia bez takiej maszyny, głównie wyrabiam w niej ciasto... To już druga moja maszyna - pierwsza "spłonęła", na szczęście byliśmy w domu i "pożar" ugasiliśmy, maszynę kupiliśmy nową, jednak nigdy nie zostawiam jej bez nadzoru (w końcu to tylko urządzenie i o awarię nie jest trudno, co już przeżyliśmy...), dlatego nie korzystam, z tego programowania czasu....I jeszcze jedno -dość istotne - ja do ciasta wyrabianego w maszynie dodaję również świeże drożdże, w instrukcji obsługi wyczytałam, że śmaiło można z nich korzystać i to naprawdę się sprawdza. Wpierw daję wszystkie płynne produkty, następnie suche (cukier i sól tak na brzegach, by nie miały bezpośredniego kontaktu z drożdżami), w środku suchych produktów (mąka) robię dołek i tam wsypuję suche lub wkruszam świeże drożdże - nie trzeba przygotowywać rozczynu... Wszystkich niezdecydowanych zachęcam do kupna maszyny
-
2009/11/10 15:54:40
J-o-l-a: albo dałaś zbyt dużo mąki, np. podsypując przy zagniataniu, albo źle wyrobione (zbyt krótko) albo drożdże nie zadziałały..

Annamackay: tak, jednak maszyna wyrabia dłużej (około 30 minut), i nawet radzi sobie z ciężkimi drożdżowymi ciastami (no ale KA też sobie powinien poradzić ;).
-
2009/11/10 17:42:33
U mnie zakup maszyny odpadal- jak na złość moja kuchnia to mała klitka, jak to w bloku z lat 70tych. Urządzając kuchnię celowo nie kupowałam żadnych mikserów, maszynek, malakserów ( tylko żyrafę, która mieści się w szufladzie), bo wiedziałam że kiedyś nadjedzie taki czas, że będą mogła kupić KitchenAid. Zdecydowałam się na model Classic ( tanszy od Artisana o 700zł!), rózniący się bardzo niewiele od modelu Aritsan. Jestem z niego baardzo zadowolona- obok chlebaka i czajnika to jedyny sprzet stojacy na moim blacie- przystawki mam schowane w szafce w wysuwanym pojemniku- zawsze są pod ręką :) Ciasto drożdżowe wyrabia cudownie! Poza tym doskonale uciera maslo z cukrem, masło z żółtkami etc- nie wspominając o ubijaniu piany. Do tego ta mnogosc przystawek, ktore mozna dokupic, a ktore wbrew pozorom naprawde nie zajmuja wiele miejsca.
Jesli masz mala kuchnie i maszynka do chleba nie wchodzi w grę- porządny robot (KA jest stosunkowo niewielki- widzialam Kenwoody w podobny "deseń") to rozwiązanie idealne:)
-
2009/11/10 17:48:22
Ale się cieszę, że powstał ten temat :), przynajmniej wszystko będzie w jednym miejscu ;). Ja nadal stoję przed wyborem maszyny, jeszcze się nie zdecydowałam. Ale pewnie też wybiorę jakąś ze średniej półki cenowej.
-
2009/11/10 20:16:32
Dorotko, a może też kiedyś napiszesz o maszynie do wyrabiania lodów? :)

Pozdrawiam :)
-
2009/11/10 21:26:59
A ja mam dokładnie taką samą maszynę i jestem z niej strasznie zadowolona, wyrabiam w niej ciasto na pizze, bułeczki i inne cuda:)Pozdrawiam):
-
2009/11/10 21:36:36
O jak fanjnie!
Z nieba mi wprost spadłaś!:)
Bo .. przymierzamy się z mamcią i bratem do kupienia.
Dziękuję ci anielico:))!!!
-
2009/11/10 21:50:11
a ja chetnie dowiedzialabym sie czegos o maszynkach do lodow :)
-
2009/11/10 22:41:45
O maszynie do lodów - może po świętach już napiszę ;)
-
2009/11/10 23:05:36
Od roku mam Moulinexa, z dwoma mieszadłami. Maszyna sprawdza się świetnie. Kupiłam ją w sklepie, który działa również jako sklep internetowy i wystawia swoje towary na Allegro. Jeśli ktoś mieszka w Polsce warto wcześniej sprawdzić ceny maszyn na Ceneo. Mój Moulinex w pobliskim sklepie kosztował 450zł, mnie udało się kupić go za ok.280zł. Na dodatek sklep, w którym kupowałam maszynę mieści się w moim mieście, więc obyło się bez wysyłki, odbierałam osobiście i mogłam maszynę sprawdzić.
Tak jak większość osób tu piszących, maszyna głównie służy mi do wyrabiania ciast i chleba, co jednak nie znaczy, że czasem, z braku czasu też piecze chleb. Mieszadła staram się jednak wyciągnąć z maszyny, tuż po ostatnim "zagniataniu". Powstałe wtedy dwie małe dziurki w chlebie nie stanowią żadnego problemu. Uważam, że to był trafiony zakup, wcześniej wyrobienie ciasta drożdżowego, zwłaszcza twardszego, nie pieczonego w formie stanowiło dla mnie nie lada problem. A ostatnio zaczęłam wyrabiać w niej ciasto na chlebki pita i wychodzą wspaniałe, z cudnymi kieszonkami. Tak więc osobom, które zmieszczą taką maszynę w kuchni, czy innym zakamarku mieszkania- zdecydowanie polecam!
-
2009/11/11 00:47:30
Witajcie, ja kupilam jakies 3 miesiace temu maszyne Moulinex Home Bread Baguette za 120 euro. Jestem z niej bardzo zadowolona. Mam tylko prosbe o kontakt do dziewczyn, ktore maja taka sama maszyne aby wymienily sie ze mna doswiadczeniem, przepisami i ewentualnymi radami. Prosze piszcie.
-
2009/11/11 00:49:20
Zapomnialam podac maila: adriannax@op.pl
-
2009/11/11 09:42:23
Mam maszyne kupiona w Lidl-u, sluzy mi juz od 5 lat, bezawaryjnie. ma 2 mieszadla, 12 programow (wiekszosci nie uzywam, bo i tak pieke w piecu), bez niej nie zrobie nawet ciasta na pierogi czy makaron (program 15 minutowy). pojemnika nie myje, zostawiam do obeschniecia, ciasto zasycha i doskonale sie odkleja od teflonu, wystarczy potem przetrzec sucha sciereczka. Maszyna ma 3-letnia gwarancje i kosztowala ok. 40 euro. poniewaz te maszyny pojawiaja sie w Lidl-u regularnie, goraco polecam :)
-
2009/11/11 09:55:06
Jako osoba zupełnie nieobyta z tymi maszynami, mam pytanie: jaka ilość ciasta naraz mieści się w pojemniku tych urządzeń, czy wszystkie mają standartową pojemność?
-
2009/11/11 11:11:00
dziękuję za ten wątek, też przymierzam się do maszyny, bo nigdy nie mam czasu i cierpliwosci, żeby ciasto dostatecznie wyrobić, maszyna będzie dla mnie zbawieniem :)
-
2009/11/11 11:43:13
Ja również dziękuję Ci Dorotko za ten wątek bo sama mam dylemat. Jakiś czas temu mocno przymierzałam się do maszyny do chleba ale ostatecznie wstrzymałam się bo skoro maszyna ma służyć tylko i wyłącznie wyrabianiu ciasta to doszłam do wniosku że praktyczniejszy będzie robot, coś w stylu KA. A ponieważ dużo piekę zarówno ciasta jak i pieczywo więc chyba warto w dobrego robota zainwestować. Nie jestem pewna ale Chyba pisałaś Dorotus ,że posiadasz KA i że radzi sobie równie dobrze jak maszyna do chleba z ciastem drożdżowym i chlebowym? Czy może maszyna jest lepsza do tego typu ciast?Może przy okazji tego wątku posiadaczki obu sprzętów wypowiedzą się czy warto inwestować w obie rzeczy?
-
2009/11/11 16:02:05
Renata-lublin: moja maszyna piecze chleby o masie 1,5 lub 2 lb (gdzie 1 lb - to 450 g). To max około 4 szklanek mąki. Jeśli tylko wyrabiam ciasto - około 5 szklanek spokojnie wyrabia.

Fanfalka: ja nie mam Kitchen Aid'a lecz Kenwooda (ma wyższą moc niż KA). Tak, on sobie radzi dobrze z wyrabianiem. Ale maszynę miałam dużo wcześniej niż robot i jakoś się przyzwyczaiłam, że ją częściej używam. Ważne, by była przystawka do ciasta drożdżowego (hak). Jeśli miałabym wybór i nie miała żadnego sprzętu kupiłabym bdb robot, ale to dużo większy wydatek niż maszyna, płaciłam za niego ponad 300 funtów, a za maszynę około 45 f.
-
2009/11/11 18:59:01
O właśnie ja też mam na oku kenwooda -kmx (może właśnie takiego posiadasz?) on ma 500W i tak się zastanawiam czy to wystarczy do drożdżowego, nigdzie nie mogę znaleźć opinii. Niestety tak jak piszesz spory wydatek ale myślę ,że jednorazowy na dłuuugo ;)
-
2009/11/11 20:50:02
Jaki masz dokładnie robot Kenwooda, Dorotko?

Pozdrawiam :)
-
2009/11/12 10:26:42
Mam dokładnie takiego Kenwooda, ma 1000W:
www.johnlewis.com/230416866/Product.aspx
-
2009/11/14 20:03:41
Dorotus, a moze bys zrobiła watek o piekarnikach? z tego co pamietam mialas juz kilka i na pewno masz na ten temat sporą wiedzę
-
2009/11/16 20:32:14
Jaką wg Ciebie powinien mieć min. moc mikser, którego chce się używać często, w tym do wyrabiania ciasta drożdżowego?
-
2009/11/16 20:38:00
Wydaje mi się, ze jeśli ma hak do wyrabiania ciasta drożdżowego, to się nadaje do tego i zostało to sprawdzone. Przy czym wszystko zależy od zasobności portfela.
-
2009/11/20 13:41:41
Witajcie. Witaj Dorotus:) Od jakiegoś czasu korzystam z przepisów na blogu i bardzo to sobie chwalę! Dzięki.
Co do maszyn, mam od pół roku Moulinex i już sobie ni9e wyobrażam robienia ciasta na pizze bez niej;) Mam pytanie - piszecie , że pieczecie chleb w piekarniku. Ile czasu i w jakiej temp? Mi nigdy się nie udaje (po wyrobieniu ciasta w maszynie), a ten pieczony w maszynie jest super . Poradzicie coś?
-
2009/11/21 18:36:20
Chleb się piecze wg czasu i temp. podanej w przepisie. Przepisy do maszyny najlepiej piec w maszynie. A przepisy na chleb do piekarnika najlepiej tylko wyrabiac w maszynie.
pozdrawiam
-
2009/11/22 21:24:33
Dziękuję bardzo. Muszę spróbowac, bo już się zniechęcilam do pieczenia chleba w piekarniku ;)
-
2009/11/24 23:25:14
Już niedługo spełni się moje marzenie o lepszym i mocniejszym pomocniku kuchennym- robocie:). Wydaje mi się,że godne uwagi są dwie marki i nie wiem na którą się zdecydować(bosch i kenwood, moc pow 1000W) chociaż bliżej mi jednak do kenwooda. Piekę ciasta i chleby, uwielbiamy drożdżowe, czy ten hak dobrze sobie radzi z wyrobieniem gęstego,drożdżowego? A pozostałe mieszadła? Dorotko czy Ty jesteś ze swojego robota zadowolona? Możesz coś napisać jak ci się go użytkuje? Twoja opinia bardzo mi pomoże w podjęciu decyzji.
Z góry bardzo, bardzo dziękuję :)
-
2009/11/24 23:53:39
Tak, jestem zadowolona. Idealnie ubija pianę na bezy, idealnie wyrabia drożdżowe (hakiem). Najlepiej kupić maszynę, do której można potem dokupić inne dodatki, np. przystawkę do makaronu, maszynę do lodów, do mielenia, itp. O i ważne by misa była z uchwytem, mój tego nie ma i ciężko sie czasem z niego nakłada do foremki, jak trzeba to trzymać. Poza tym bez żadnych problemów :)
pozdrawiam
-
Gość: elunia_1, nskmatrix-r.3s.pl
2009/12/01 00:08:40
czy każdy chleb można wyrobić w maszynie?
-
2009/12/01 09:54:58
Tak, chyba, ze przepis nakazuje inaczej.
-
2009/12/02 23:36:57
Ja nadal jeszcze nie kupiłam maszyny, niestety w Irlandii (przynajmniej dla mnie jest mały wybór, chociaż może to i lepiej :) ). Szukam i szukam czegoś w internecie i znalazłam m.in.. coś takiego www.argos.ie/static/Product/partNumber/4232544/c_1/1|category_root|Kitchen+and+laundry|14572487/c_2/2|cat_14572487|Small+kitchen+appliances|14572600/c_3/3|cat_14572600|Breadmakers|14572613.htm. Co o niej sądzicie? Bo ja już sama nie wiem na co mam patrzeć :). Raczej mało znana marka, ale może ktoś mi doradzi. Jeszcze się zastanawiam nad jakąś Morphy Richards, ale nie wiem jaką wybrać. Pomóżcie :).
-
Gość: swaans, 84.31.161.25*
2009/12/03 07:20:22
czesc zocha mialam ten sam problem dlatego rozumiem ciebie mam od 2 tygodni moulinex 5003 jest rewelacyjna
ta ktora pokazujesz wyglada porzadnie i cena atrakcyjna nie moglam znalezc jaka ma moc popatrz na moc im wyzej tym lepiej min 600w no i grzalki jak sa 2 tez lepiej
kupuj szybciutko bo nie wiesz co tracisz pozdrawiam ide poglaskac swoja maszynke pa jak kupisz pochwal sie
-
2009/12/03 16:16:57
No właśnie ja też nie mogłam znaleźć informacji o mocy, ale wydaje mi się, że przy tej wielkości wypieku chleba powinna mieć minimum 600W, mieszadła pewnie też ma dwa, a grzałki nie wiem, no ale ogólnie mało jest o niej informacji w necie (żadnej instrukcji, nic nie mogę znaleźć). Jedyne co znalazłam to to, że jest firmy WAHL. Pewnie się na nią zdecyduję, jeżeli będzie jeszcze w promocji to może w weekend kupie i dam znać.
-
2009/12/09 21:55:37
Dorotko napisalas ze "najlepiej kupić maszynę, do której można potem dokupić inne dodatki, np. przystawkę do makaronu, maszynę do lodów, do mielenia, itp." Miałaś na myśli np. coś właśnie z Kenwooda jak KM010 chef www.kenwoodworld.com/pl-pl/Produkty/Miksery/Chef-and-Major/KM010/.Fajny ale drogi. Ma ktoś takiego robota? Jestem szczególnie ciekawa czy przystawka skowirówka jest dobra. Wydatek jest spory dlatego proszę o opinie.
-
2009/12/13 20:57:01
Kupiłam tą maszynę :). Na razie używałam jej tylko do mieszania, ale mam zamiar w tygodniu coś w niej upiec, w końcu trzeba ją przetestować ;).
Ma dwa mieszadła, moc to 850W i wygląda solidnie :), zobaczymy jak się będzie sprawować.
-
2009/12/21 22:21:57
Mogę się pochwalić? Maaam, dostałam wprawdzie nie maszynę do chleba ale robota stojącego-kenwooda km020!:)) Jest rewelacyjny! Wyrabia ciasto chlebowe, drożdżowe a ostatnio nawet ciasto na pierogi! O pianie z białek nie wspomnę-nigdy nie miałam tak ubitej!
ania_m13 ja wprawdzie przystawek jeszcze nie mam więc nie pomogę ale z robota jestem bardzo zadowolona.:)
-
2009/12/21 22:23:26
Cieszę się razem z Tobą :)
-
Gość: wakkiki, cb52.osiedle.net.pl
2009/12/28 10:16:21
Pani Doroto, kupiłam przed świętami automat taki sam jak ma Pani: Morphy Richards 48280. Mój bardzo głośno pracuje, wręcz hałasuje przy wyrabianiu ciasta. Czy te automaty są tak głośne, czy mi trafił się wadliwy egzemplarz?
-
2009/12/28 11:07:40
Pani Dorotko,
Jaki miły temat, na moim początkującym blogu też przewija się temat maszyny do chleba. Jest ona niewątpliwiie przedatna w kuchni. Mam już drugi model Moulinexa- najpierw z jednym mieszadłem i słabszą mocą ( OW 2000) obecnie Home bred Baguette z dwoma mieszadłami- jest rewelacyjna oprócz tego że polska instrukcja jest pomieszana i chyba coś pokręcili z programami ( jestem zmuszona szybko uczyć się francuskich opisów na maszynie) Napewno oszczędza mi wiele czasu, bo mogę wstawić rano np. ciasto na pizze dla moich głodomorów a wieczorem w pół godziny mam kolacje albo wcześniej obiadek. A na wigilii wszyscy chwalili domowy chlebek. Taka mała rzecz a cieszy. Pozdrawiam i dziękuję za inspirację. Szczęśliwego Nowego Roku.
Joanna
-
2009/12/28 13:13:50
Nie hałasuje mocno, przy wyrabianiu ciasta, to normalne. Moze Ci sie wydaje, bo nie jestes przyzwyczajona?
-
Gość: antuka-ncb, 90.163.196.22*
2010/01/01 20:03:21
Witam w Nowym Roku, choc nie na ten temat chce pisac, ale zycze wszystkim osobom tu zagladajacym szczescia i radosci w tym 2010.
Wracam do tematu tu poruszanego. Otóz ja mam cos zupelnie innego o czym dotychczas byla tu mowa, mianowicie mikrofale z piekarnikiem i maszynka do wypieku chleba w jednym. Jest to Moulinex cook'n bread. Jest to bardzo praktyczne urzadzenie, bo w rezultacie nie mam az tyle aparatów po calej kuchni, a wiadomo kazdy ma jakis tam piekarnik i u mnie to zajmuje tyle wlasnie miejsca. Jesli kogos interesuje temat, to mozna obejrzec ten produkt w internecie. Nie wiem jednak czy moge go wszystkim polecac, bo nie wiem czy w kazdym kraju jest dostepny, ja mieszkam w Barcelonie. Jedyne co do tej pory nie umialam tego dostatecznie docenic, bo pieklam chleb tylko wg receptur zalaczonych z aparatem, ale dzieki Dorotce "odkrylam" wszystkie zalety tego urzadzenia, za co Ci Dorotko jestem bardzo wdzieczna. Zaczelam piec wspaniale pieczywo, choc tak jak i w pozostalych omawianych tu aparatach nie zawsze pieke ten chleb z formy, moge tez wyrabiac ciasto i pozostawic wewnatrz do wyrosniecia, a potem formowac buleczki, chlebki czy inne pieczywo. I przede wszystkim przestalam bac sie robic róznego rodzaju ciasta drozdzowe, zawsze tu mi pieknie wyrastaja. Nawet robie tu ciasto na pierogi, tak jak wspominala w jakims ze swoich przepisów Dorotka. Polecam ten piekarnik, tak jak i inne maszynki do chleba, dziala podobnie. Pojemnik na chleb ma jedno mieszadlo, i pojemnosc od 750 - 1250 g, i tez jeszcze jedno, ma mozliwosc programowania wypieku, na okreslona godzine. Polecam, i zycze udanych wypieków. Pozdrawiam A.
-
Gość: martam21, 78.16.161.2*
2010/01/05 22:42:20
musze sie pochwalic:)
dzisiaj dostalam od męza maszyne do pieczenia chleba jako prezent urodzinowy:))))
mąz jest sprytny, nie?:))))
sama sobie wybralam i zwracalam uwage na Wasze rady....
a dostalam murphy richardsa fastbake breadmaker, z jednym mieszadłem.
i super!!!!
dzisiaj juz chlebek upieczony-nasz ulubiony tatterowiec, a mam porównanie, bo wczoraj tez go piekłam, tyle, że sama wyrabialam ciasto...
róznica jest widoczna golym okiem....
a ja zamiast wyciskac siódme poty wyrabiając ciasto, czytalam sobie gazetę...
i zmywania, po fakcie wcale nie ma duzo-tylko male "wiadereczko" i wihajsterek:)))
polecam!!!!
-
2010/01/06 00:15:22
witam,
po przeczytani poprzedniego komentarza mam wrazenie ze to ja go napisalam :) z jednym tyko wyjatkiem "dodtalam maszyne pod choinke" i super - reszta CALA sie pokrywa (lacznie z tym sprytnym mężem :) - ale teraz to on nawes sobie sam piecze jak mnie nie ma w domu :0 :) co prawda z "gotowcow" ale i tak jestem pod wrazeniem :)
pozdrawiam i dzieki za rady :)
polecam murphy richards fastbake breadmaker,

Dorota
-
Gość: Kaziutka, 213-238-108-37.adsl.inetia.pl
2010/01/06 14:02:49
Witam!
Ja też dostałam od,,Gwiazdora''automat-concept PC5030,ma 2 mieszadła,Jestem b.zadowolona,chleb piekłam już 3 razy i..........super!!!! W tej chwili piekę ciasto drożdżowe...będzie do kawusi...,a potem oczywiście znów chlebek...pozdrawiam
-
Gość: lusia, 62.152.138.253.dsl.dynamic.eranet.pl
2010/01/10 14:03:10
Witam! Pani Dorotko zastanawiam sie nad kupnem robota kuchennego Kenwood KM 010. Jest to dla mnie spory wydatek, ale podobno takie roboty kupuje sie na lata. Slyszla moze Pani jakies opinie na jego temat? Prosze o pomoc, bo na polskich stronach nie moge znalezc zadnych opini. Podaje e-mail: lusia8-1983@o2.pl Dziekuje
-
2010/01/10 16:10:17
Mam Kenwooda, to już wyższa klasa mikserów, na pewno będzie na lata :)
-
Gość: Andrzej, egb93.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/01/26 10:55:15
Opisany automat to najprawdopodobniej klon CLATRONIC'a BBA 2605 sprzedawany obecnie w TESCO jako BM07 w cenie 99zł.Mam ją od miesiąca więc za wcześnie na oceny.Piekę codziennie i chleb jest lepszy od tego z piekarni.Przed zakupem automatu nic nie upiekłem.Wniosek - każdy kto chce może upiec chleb w automacie.
-
Gość: domino, cpc2-gate4-0-0-cust14.gate.cable.virginmedia.com
2010/01/27 22:05:16
witam, a ja mam pytanie...bo przymierzam sie do zakupu maszyny Morphy Richards, ale takiej compact, ogladalam ja w sklepie i to wiadereczko wydaje mi sie strasznie male! takie jest kwadratowe ale za to glebokie...czy Twoje wiadereczko tez jest takie glebokie ale waskie? mam zamiar w niej glownie wyrabiac ciasta piec raczej od czasu do czasu ( bo napalilam sie na pieczywo na zakwasie,a w niej nie mozna;) narazie testuje swoje umiejetnosci piekarskie na drozdzowcach..wszystkie z Twojeggo bloga:) z roznym rezultatem ale w dwoch przypadkach nawalily drozdze..nie ja (chyba:))) anyway... mozesz cos poradzic?
-
2010/01/27 22:18:44
Do Andrzeja: mam taką maszynę jak Ty, ale czy miałeś w wyposażeniu haczyk do wyjmowania mieszadła ? jak wyjmujesz je z chleba? pozdrawiam
-
2010/01/27 22:22:07
domino ja wyrabiałam w maszynie i mi wyrastało ciasto na chlebek niemiecki wiejski i wyszło super.
-
2010/01/27 23:32:18
Domino, ja używam mojej maszyny (moulinex) głównie do wyrabiania ciasta i sprawdza się świetnie, więc polecam :) (a to wiaderka są pojemniejsze niż się wydaje)
-
2010/01/28 08:00:38
Słuchajcie, też od niedawna mam moulinex 5000 xxl, czyli pieczywo można piec do 1,5 kg.Ale jeżeli ja chcę tylko wyrabiać ciasto w tej maszynie, to czy wyrobi ona np. 1kg mąki z dodatkami, czy to dla niej już za dużo? Bo o ile się zorientowałam, to na 1,5 kg chleba gotowego daje się raczej mniej mąki niż kilo, bo dochodzą płyny i inne rzeczy. A więc chodzi mi o to, czy te mieszadła podołają takiej ilości składników.
-
2010/01/28 11:24:24
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak wyjmujecie mieszadło po wyrobieniu ciasta, a jeszcze przed pieczeniem? czy wyjmujecie wiaderko i wyciągacie ciasto, a potem mieszadło , czy innym sposobem. Będę b. wdzięczna za odpowiedź ( maszynę mam od 2 dni) - dziękuję i wszystkich maszynistów pozdrawiam.
-
2010/01/28 13:06:12
Chyba nie o taką odpowiedź Ci chodziło, ale ja nie wyjmuję mieszadła. Nie przeszkadza mi dziura po nim, wyjmuję je po upieczeniu chlebka dopiero.
-
2010/01/28 14:30:47
Ja dopiero raz piekłam, wyjmowanie nie wyglądało zbyt estetycznie, odgarnęłam ręką ciasto na bok, wyjęłam mieszadło, potem z drugim tak samo. Widziałam u koleżanki takie dziury po mieszadłach i mnie one nie odpowiadają, takie rozwalone kromki. Wracam też do mojego powyższego pytania: i co? Nie wie ktoś przypadkiem, czy maszyna wyrobi dobrze np. kilo mąki z dodatkami?
-
2010/01/28 15:33:32
renata-lublin dziękuję,a co do Twojego pytania to przeczytaj komentarz Dorotki z poz.27 może Ci coś pomoże.
-
2010/01/28 17:09:19
Też jestem szczęśliwą posiadaczką maszyny do chleba - wspominana w jednym poście maszyna z Lidla firmy biffinett, kosztowała 189zł, o ile dobrze pamiętam. Początkowo wyciągałam mieszadła (technika ręczna, tzn. odgarnianie ciasta i wyciąganie mieszadeł ręką :) ), ale teraz już tego nie robię. Nie przeszkadzają mi te dziury, znaczy się przeszkadzają trochę, ale wolę mieć te dziury, niż czekać i pilnować, kiedy te mieszadła wyjąć :) Chlebki robię tylko na zakwasie, programu więc używam do wyrabiania, następnie daję sporo czasu na wyrastanie i włączam pieczenie. Na programie nigdy mi tak dobrze ciacho nie wyrastało - jednak zakwas potrzebuje trochę więcej czasu.
Maszyna jest niezastąpiona do wyrabiania ciasta drożdżowego, rewelacja! Dzisiaj właśnie upiekłam chelsea buns, coś pysznego, mięciutkie i leciutkie jest to ciasto :) Pyzy (kluski na parze) też nigdy mi tak delikatne nie wychodziły, jak wyrobione przez maszynę. No i oszczędność czasu - przy córciach (4 lata i 7 miesięcy) największa zaleta :)
Kto się zastanawia, czy kupić, czy nie, mówię stanowczo - WARTO
-
Gość: szczurzyca, 88-109-79-128.dynamic.dsl.as9105.com
2010/01/28 17:25:53
Do wyrabiania ciasta używam food processor Magimix. Ale myśle i o maszynie...
-
2010/01/28 17:31:13
elunia_1 dziękuję i wstyd mi za sklerozę kompletną, bo dorotus własnie mnie odpowiedziała w p.27 na to pytanie, może nie do końca tak samo sformułowane, ale jednak...Może jakiś chlebek z miłorzębem?
-
2010/01/29 15:19:44
Dorotko, z niecierpliwością czekam (mam nadzieję, że nie sama) na notkę o maszynach do wyrabiania lodów :)
-
Gość: Agnieszka, host-89-231-66-117.plock.mm.pl
2010/01/30 08:47:08
witam!
właśnie zastanawiam się nad zakupem automatu do chleba Severin. Czy ktoś z Was ma takie automat? Dokładnie interesuje mnie głośność maszyny. SłYszałam, ze Moulinexy są głośne. Jak to jest w porównaniu do Severina?
-
Gość: murwiga, asb55.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/02/14 15:08:24
Witajcie :)
Też mam od plus minus 3 lat maszyne do chleba Alaska BM2000..., całkiem nieźle piecze, , ale mimo chrupiacych boków zawsze mam niezrumieniony wierzch..Kupiłam maszynke z ciekawości, ale dotąd robiłam kilka razy tylko chleb biały (program 2 ).
Po zakonczeniu programu - włączam jeszcze na 20 minut "pieczenie' - na wszelki wypadek :) Chleb jest bardzo smaczny, porcjuje i zamrażam.
-
Gość: Michal, 77-254-223-109.adsl.inetia.pl
2010/02/23 22:21:07
Jeśli użyjemy automatu z 2 mieszdłami to uzyskamy dłuższy chlebek i niższy, przy jednym mieszadle chleb jest wyższy ale krótszy więc gorzej się kroi, ja pieke używając zakwasu ale tylko 50g , reszta drożdzy , pieke też ciasto drożdżowe z czekoladą , mam moulinex OW5000 , wersja OW 5003 ma dodatkowe zawiesie na bagietki i 2 grzałki
-
Gość: Sylwia, ayw182.internetdsl.tpnet.pl
2010/03/23 07:54:36
Witam
Mam zamiar sobie kupić taki automat do chleba ,tylko nie wiem jakiej mąki i innych składników używać, chodzi mi o nazwy i nazwy firm bo jedne sa lepsze i gorsze jakościowo. Np. mąka 550 czy to jest obojętnie z jakiej firmy ? nawet Biedronka, czy to ma znaczenie ?ozdrawiam
-
Gość: M. od F., chello089072153000.chello.pl
2010/03/24 13:55:30
W tej chwili w Lidlu sa maszyny do pieczenia chleba.
850 W, 2 mieszadla, za jedyne 149 zl :)
Mozna sobie sprawdzic na stronie lidla szczegoly - www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index_8632.htm
Ja jestem na etapie entuzjastycznego probowania, bo maszyne mam 2 dzien w domu :)

Sylwia - maki musisz sama wyprobowac, jest ich tyle, ze nie sposob opisac.
Ja wiem np ze "maka gospodyni" z carrefoura jest tragiczna. Nie wiem na czym to polega ale do drozdzowego sie kompletnie nie nadaje, wychodza potworne ciezkie gnioty.
Do drozdzowego jest np maka luksusowa lubelli (na opakowaniu jest napisane ze do drozdzowego)- jest ok.
Maka z lidla castello 650 jest naprawde bardzo dobra - bardzo przyzwoita zawartosc bialka (to wazne przy pieczywie) 12 % i naprawde sie sprawdza.
Ostatnio testowalam tez make dolnoslaska luksusowa typ tylko 550 ale bialka 12,3 - dobra do buleczek.
Generalnie zasada jest taka ze do chleba maka powinna byc jednak grubiej mielona niz 550 (czyli miec wyzszy numer) i wysoka zawartosc bialka, nie mniej niz powiedzmy te 12 % wlasnie.
Z maka biedronkowa nie pieklam drozdzowego.
Ja jako podstawowej maki uzywam tej z lidla, procz oczywiscie wielkiego stada innych mak, pelnoziarnistej lubelli, razowej, grahamkowej. Dwoch rodzajow zytniej, dwoch orkiszowej :)
Przepraszam ze sie tak rozpisalam na nieswoim blogu :)


-
Gość: d, 093105193135.skierniewice.vectranet.pl
2010/06/19 12:22:54
Chciałabym kupić niedrogą maszynę do pieczenia chleba .Powinna mieć 2 mieszadła i dośc dużą moc a pojemność też, bo korzystały by z niej 2 rodziny.Chciałabym żeby była niedroga, ale też by była trwała.Bardzo proszę o sygnał od osoby która dużo piecze i długo ma maszynę ,żebym wiedziala jaką kupić.Serdecznie dziękuję za ewentualne porady.Dana.
-
Gość: Rene25, 79.97.199.5*
2010/07/15 14:12:32
Witam Dorotko! bardzo sie ciesze ze znalazlam post o maszynie do pieczenia chleba na Twojej stronie nie wiem jak moglam go wczesniej nie widziec;) nosze sie z zakupem maszyny do robienia chleba ale mam pewna watpliwosc z tego co wyczytalam to maszyna wyrobi ciasto ma tu glownie na mysli ciasto drozdzowe i napuszy je. Po wyjeciu z maszyny trzeba je jeszcze raz wyrobic uformowac i znowu odstawic do napusznia w cieplym mijescu i tu jest pies pogrzebany u nas w domu nie ma mijesca w kottrym ciasto mogloby wyrosnac nigdzie nie jest dosc cieplo. Moje pytanie brzmi czy mozna juz uformowane ciasto napuszyc jeszcez raz w maszynie? Jesli tak to jestem w domu :) jesli nie to wieeeeelka szkoda czekam na odpowiedz z niecierpliwoscia! pozdrowienia z Dublina w ktorym pogada gorzej niz w kratke...
-
2010/07/15 23:32:25
Rene25, ciasto drożdżowe wyrasta dwa razy. Raz jako kula ciasta w maszynie, która je wyrabia i podgrzewa lekko, dzięki czemu pieknie rośnie. Potem wyjmujesz i formułujesz w buleczki/drozdzowe/pączki czy co tam sobie wymarzysz, ale drugi raz wyrasta w postaci buleczek/drożdżowego/pączków - więc nie możesz juz włożyć na drugie rośniecie do maszyny, bo musi wyrastac na blaszce lub w formce. Nie martw się, przykryte ściereczką będzie miało cieplo, możesz ewentualnie na minimalne podgrzewanie do piekarnika włożyć (ale minimalne, by nie upiekły się za wczesnie ;).
pozdrawiam :)
-
Gość: Rene25, 79.97.199.5*
2010/07/16 13:05:05
bardzo dziekuje za odpowiedz! Nie pomyslalam o lekko nagrzanym piekarniku. Pamietam, ze jak robilam ciasto na pizze i postawilam kolo naprawde cieplego kaloryfera to ledwo drgnelo... widac gdzies po drodze cos poszlo nie tak ;) Jeszcze raz dziekuje za odpowiedz maszyna do chleba to to o czym marze od dawna i cos czuje ze niebawem bedzie moja ;) pierwsza rzecz jaka w niej zrobie to jedne z tych pysznych buleczek z Twojego bloga. Mniam! Pozdrawiam goraco! PS/; super ze wstawiasz posty pomocne w wyborze sprzetow! ten o maszynie do chleba bardzo mi pomogl
-
Gość: karadka, 86.47.143.7*
2010/07/24 18:03:54
witam serdecznie milo mi ze natknelam sie na ten blog bo od tygodnia jestem szczesliwa posiadaczka prawie identycznej maszyny tylko model ma na koncu bodajze 2 kolor czarny ale nie sprawdze tego teraz bo jestem w pracy:) jak na razie 3 razy robilam chleb na programie 1, dzisiaj mam zamiar ciasto na pizze zrobic wiec sama jestem ciekawa jak wyjdzie:) jezeli masz jakies pomocne uwagi to bede widzieczna:) rozumiem ze mieszkasz na wyspach i mozesz mi powiedziec z jakiej maki pieklas chlebek? albo czy np znalazlac make na graham?
pozdrawiam
-
2010/07/24 18:27:37
Jesli będziesz potrzebować pomocy odnosnie mąk, to slużę ;)
Graham nie spotkałam, kupiłam w Polsce.
pozdrawiam
-
Gość: , 178.182.76.237.nat.umts.dynamic.eranet.pl
2010/08/29 13:47:34
Ciesze się bardzo,że znalazłam tą stronę,od dłuższego czasu zastanawiam się czy kupić robot do pieczenia chleba.Jesteśmy tylko we dwoje ale problem polega na tym,że muszę jechać specjalnie po chleb do miasta 15 km.Maszyna nie jest tania i nie wiem czy na dwie osoby się opłaci zrobić ten zakup.Po przeczytaniu Waszych komentarzy dowiedziałam się,że ma on wiele innych funkcji nie tylko pieczenie.Bardzo proszę o podpowiedz jakiej firmy jest najlepszy,pozdrawiam
-
Gość: Ula, 212.33.76.20*
2010/09/06 12:07:45
Od dzisiaj w LIDL'u jest maszyna do pieczenia chleba za jedyna 159zł (info z gazetki) więc dla wszystkich zainteresowanych polecam wycieczkę do sklepu i obejrzenie sprzętu :)
-
Gość: , 77-253-24-218.adsl.inetia.pl
2010/09/06 19:55:01
Czy ktoś robił chleb na zakwasie w maszynie?Czy wszystkie produkty wsypujemy odrazu?
-
2010/09/07 23:44:39
Chlebu na zakwasie nie piekłam nigdy w maszynie. Tylko w niej wyrabiałam ciasto, a piekłam w piekarniku. Produkty do maszyny dodajesz zawsze wg kolejnosci: płynne, sypkie, drożdze.
-
Gość: lutra, 77.209.200.1*
2010/09/20 14:15:09
mam mieszane uczucia co do tej maszynydo chleba. oddawna chcialam ja miec,a ze zblizaja sie moje urodziny jest szansa :) ale...sporo osob uzywa tej maszyny tylko do wyrabiania ciasta, a potem juz piecze w piekarniku. dlatego zastanawiam sie czy nie lepiej zainwestowac w robota skoro `potem wszystko idzie do piekarnika. pytanie moje tylko brzmi czy taki robot poradzi sobie z ciezkimi masami na chleb? mysle konkretnie o kenwood kmx50 lub 51. chyba ze ktos mi poleci jakiegos tanszego ale dobrego robota :)
-
2010/09/21 08:24:43
Tak, poradzi sobie i to bardzo dobry pomysł.
-
2010/10/03 20:21:14
Zastanawiam się nad kupnem wypiekacza do chleba. Mam upatrzone dwa modele, ale nie wiem który jest lepszy:

Moulinex OW 6000 Baguette & Co
www.agito.pl/piece-do-chleba/moulinex-ow-6000-baguette-co.0.358887.html?transparent=delFromCompare&offerId=358887

czy

Moulinex OW 5023 Home Bread Baguette
www.agito.pl/piece-do-chleba/moulinex-ow-5023-home-bread-baguette.0.390431.html?transparent=addToCompare&offerId=390431

chyba że jakiś inny polecacie. Proszę o pomoc w wyborze

-
2010/10/23 17:33:05
Pojawiły się w Biedronce maszyny do pieczenia chleba; dziewczyny, czy któraś z Was ma taką?
Ma 800 W,13 programów, 2 mieszadła... jak myślicie, będzie ok?
-
Gość: , adlj205.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/11/14 20:43:23
Życzę smacznego teflonu! Ja sam wyrabiam ciasto w misce nie nie narzekam :)
-
Gość: ManaT, 213.77.101.5*
2010/11/14 22:43:41
Mam tą "biedronę" (Clarus BM-5110) od wczoraj. Dwa lata gwarancji i cena 149. Duża forma, dwa mieszadła. Chlebek wyszedł świetny, dobrze wymieszany, ładnie wypieczony. Czas na podstawowym programie to 3,5h. Nie wiem dlaczego rusza dopiero po 20 minutach ale co tam! Poprzednia "marketówka" też spisywała się dobrze ale była u mnie gościnnie, tylko na 2 tygodnie. Do zakupu taniej maszynki popchnął mnie fakt awaryjności nawet markowych maszyn, wysyłka do serwisu to dla mnie strata czasu i pieniędzy. Zdecydowana większość tak czy siak jest Made in China. Piekę chleb codziennie więc jak nawali nie będzie problemu z wymianą bo biedrona za rogiem :)
-
2010/11/25 23:14:12
Pani Dorotko juz wszystko wiem na wczesniejsze pytania na temat "chleba itd"... Przepraszam za zawracanie glowy,ale dopiero teraz dotarlam do tych informacji :-) Dziekuje!!!
-
Gość: wiolka, 89.191.156.22*
2010/12/11 17:03:05
Ja terz kupiłam utomat do pieczenia chleba clarus z biedronki wczoraj ale zupełnie niewiwm jak go obsługiwać bo niebyło żadnej instrukci
-
2010/12/23 19:17:15
Od miesiąca jestem szczęśliwą posiadaczką maszynki firmy Kenwood (model chyba bm210) i od tamtej pory codziennie wieczorem piekę chleb. Smażyłam w niej konfitury z mrożonych owoców, a także wyrabiałam samo ciasto - ta maszyna jest w tym niezastąpiona. Nie pamiętam już smaku "kupnego" pieczywa :)
do wszystkich, co się wahają czy kupić - naprawdę warto!
Ola
-
Gość: , 90-156-28-107.internetia.net.pl
2011/01/04 23:17:33
Witam, moje pytanie brzmi jak glośno pracuje taka maszynka, chciałbym by chleb powstawał kiedy spię i był gotowy na rano na sniadanie do pracy !
-
2011/01/04 23:19:30
Moja glosno przy wyrabianiu, przez pierwsze 30 minut, potem cisza. Musi byc w nocy za zamknietymi drzwiami.
-
Gość: , 90-156-28-107.internetia.net.pl
2011/01/05 16:58:18
Witam ponownie, dziekuje za odpowiedz. I jeszcze jedno pytanie, czy możliwe jest np. wyrobienie ciasta wieczorem a pieczenie rano ? Pytanie głupie ale jestem fotografikiem i o gotowaniu, pieczeniu i tak w ogóle niemam pojecia
-
Gość: ela, 77.61.165.8*
2011/01/05 18:02:06
A ja mam dwa pytania na które nie znalazłam odpowiedzi :)
1. Czy maszynę można ustawić tak, żeby wyrabiała i wyrastała ciasto nocą, ale nie na chleb ale na bułki, które potem sobie ukształtuję, napuszę i upiekę w piekarniku?
2. Czy w takim wypadku można korzystać z drożdży świeżych, czy tylko suszone w chodzą w grę? Bo przy świeżych należałby zrobić najpierw zaczyn,a chyba taki zaczyn nie mógłby czekać całej nocy... A może w maszynie w ogóle świeżych się nie używa?
Dzięki za odpowiedzi!
-
2011/01/05 19:07:45
1. Tak, do tego służy program 'dough'.
2.Można korzystac z dowolnych drożdzy. Ja kiedys robiłam zaczyn ze swiezych do maszyny, ale teraz tylko wrzucam z mokrymi składnikami. Świezych jednak nie moglabys uzywac w nocy, ponieważ dla nich to za dlugo, by sie tak moczyły. Wtedy na sam koniec, na wierzch sypkich składników sypiesz suche drożdże. Z nimi nic się nie dzieje.
pozdrawiam!
-
2011/01/05 19:14:15
Gość: , 90-156-28-107.internetia.net.pl
Jest to mozliwe. Ale wyrosnięte ciasto musiałoby być już uformowane w bulki lub chleb i włozone do lodówki. Przez noc by w lodówce roslo juz uformowane.Tak pozostawic w maszynie nie możesz, bo ciasto by dalej rosło, aż by opadło i ..nic by z tego nie wyszlo.
pozdrawiam :)
-
Gość: , 90-156-28-107.internetia.net.pl
2011/01/06 00:43:32
Dziękuje, teraz już wiem wszystko. Dziękuje jeszcze raz !!!
-
Gość: ela, 77.61.165.8*
2011/01/06 15:56:57
Wielkie dzięki! Za odpowiedzi i za cierpliwość. Kupiłam Tefala, mam nadzieję, że się nada. W Holandii, gdzie mieszkam, nie ma takiego wyboru niestety ;)
-
Gość: AsiaM, dsl.rotmanka.pl
2011/01/15 18:26:01
Witam
Ja mam pytani do ManaT, poniewaz tez kupilam dzisiaj wypiekacz do chleba w biedronce i nie bylo w niej zadnej instrukcji, więc wgl nie wiem jak mam go obsługiwać. Czy moglabys mi napisac instrukcje jak mam postępowac? Chyba ze wszystkie wypiekacze dzialają podbnie to moze ktos z Was mogłby mi pomoc? Przypuszczam ze przepisy na chleb znajdę w internecie?
-
Gość: agnes, 91.206.64.7*
2011/02/02 12:10:18
Ja mogę polecić automat do chleba z Lidla firmy Silver Crest. Co do chleba piekłam tylko z gotowej mieszanki (dopiero od niedawna wzięłam sie za pieczenie chlebów dlatego zaczynam od "gotowców") i wyszedł smaczny. Jednak w porównaniu do pieczonego w piekarniuku smak chleba jest lepszy. Co do wyrabiania ciasta na drozdżówki czy na chleb jest super wyrobione z tego automatu. Polecam.
-
2011/02/03 18:18:53
Kupiłam automat do pieczenia chleba CLARUS BM - 5110, ale niestety w środku nie było instrukcji obsługi. ManaT również masz ten sprzęt, jeśli to nie problem,to może zeskanujesz mi i prześlesz na maila. Będę wdzięczna, jeśli ktoś pomoże.. Mój mail: daria_b@op.pl
-
Gość: Bogdan, 82.160.170.*
2011/02/10 12:42:07
Ja także mam tę maszynę Clarus i jestem zadowolony. Piekłem w niej już kilka razy chlebek i wychodzi super!! Używam mąki Bauernbrot z Lidla i przepisu na torebce. Mąka ta posiada wszystkie potrzebne składniki, dodaje się tylko wodę. Jednak jeśli ktoś posiada do maszyny instrukcję i mógłby mi przesłać jej skan, to będę wdzięczny. Mój adres to ferwor@interia.pl
-
Gość: smakoszka, pc-55130.zdnet.com.pl
2011/02/25 13:27:58
A czy może ktoś ma maszynę do chleba Afik - dostałam w spadku bez instrukcji i ani rusz;(
-
Gość: mon, 78.157.109.16*
2011/02/25 15:19:27
w mojej wyrabianie ciasta trwa 40 minut, a powinno z tego co czytam 1,5 godziny. czy ktoś ma jeszcze taką maszynę? :) może to dlatego, że to jest mała maszyna taka na 2 osoby.
-
Gość: Makatka, host-81-190-133-239.olsztyn.mm.pl
2011/03/06 12:00:12
My mamy Clatronica już dobre 4 lata :) miał 24 miesiące gwarancji. To już moja druga maszyna ( pierwszą niestety zajechałam na własną prośbę, ale reklamację uznali i wymienili bez problemu na nową - kupowałam w jakimś sklepie wysyłkowym, bo te parę lat temu nie łatwo było dostać ). Też nie wyobrażam sobie ręcznego wyrabiania ciasta drożdżowego i tym podobnych :) Pozdrawiam!
-
Gość: Gosia, rev1.betacom.com.pl
2011/03/24 16:55:25
W przyszłym tygodniu w Lidlu mają pojawić się maszyny do wypieku chleba SilverCrest, na stronie Lidla jest prezentacja takiej maszyny. Nie wynika z niej, aby wśród dostępnych programów był program do wyrabiania i wyrastania (bez pieczenia), na którym najbardziej mi zależy. Czy to możliwe? Wiem, że niektóre z Was mają takie urządzenie - może ktoś rozwieje moje wątpliwości? Będę bardzo wdzięczna. Może macie też doświadczenia jeśli chodzi o przygotowywanie innych ciast, np. ciasta na pierogi?
-
2011/03/24 17:07:00
Hm.. obejrzalam ten filmik na stronie Lidla, maszyna wygląda bardzo porządnie, ma 2 mieszadła, fajna powłokę, długa gwarancję. Niestety nie znam się na tych nazwach niemieckich na tyle, by powiedzieć, jaki program sie do tego nadaje. U mnie to program 8 'dough'. Może rzeczywiście ktoś ma taką maszynę i doradzi, choć z drugiej strony dziwne by było, gdyby nie miała takiego programu..
-
2011/03/24 22:24:31
Ja się również zastanawiam nad zakupem maszyny do chleba z Lidla. Tak się głowiłam nad tłumaczeniem tych opisów na maszynie i wydaje mi się, że ten program nr 6 będzie chyba do wyrabiania (sugerowałam się programem 7 tej maszyny Nudellteig co oznacza ciasto na makaron) więc stwierdziłam że samo teil oznacza wyrabianie ciasta, no ale i tak trzeba będzie sprawdzić to przed zakupem.

pozdrawiam
-
Gość: Kingutnia, 109.113.174.16*
2011/03/29 12:38:02
Witam wszystkich. Wlasnie - tak jak poprzednicy - przymierzam sie do zakupu maszyny do pieczenia chleba z LIDLA, tyle, ze z wloskiego za 49,99 Euro (takie same oferty chyba sa we wszystkich sklepach tej sieci w jednym czasie). Bardzo interesuje mnie mozliwosc pieczenia chleba na zakwasie - bo taki wlasnie pieke na co dzien - i zmartwily mnie informacje w watku, ze w maszynie do chleba nie piecze sie chleba na zakwasie. Dlaczego? Ze wzgledu na za niska temperature pracy maszyny? Drozdzowy chleb kompletnie nam nie smakuje, chyba, ze mialam do niczego przepisy. Poradzcie, Drogie Panie i Panowie, co robic? Kupic maszyne by tylko wyrabiala ciasto a piec w piekarniku czy dac sobie spokoj? Poza tym w poprzednim wpisie przeczytalam, ze maszyna z Lidla najprawdopodobniej nie ma programow do wyrabianai ciasta a co to za uciecha stac nad nia i ja pilnowac, wyjmowac ciasto po wyrobieniu i grzac piekarnik...
Moze ktos z Was posiada taki model maszyny i wie juz jak ona dziala? Czekam na jakies info od Was - maszyny juz do kupienia od czwartku :)
-
Gość: Gosia, rev1.betacom.com.pl
2011/03/29 14:28:00
Chyba niezbyt często ktoś zagląda to tego wątku :( - Drodzy użytkownicy automatu do pieczenia chleba z Lidla poratujcie nas i podzielcie się doświadczeniem
-
Gość: Kingutnia, 109.113.86.3*
2011/03/29 14:40:56
Jeszcze slowko ode mnie: znalazlam w necie instrukcje po polsku do sprzedawanej w Lidlu maszyny do pieczenia chleba. Instrukcja jest w pdf - ponizej wklejam link. Jezyk polski chyba od strony 21-ej niniejszej instrukcji. Jeszcze jej nie zglebilam, napisze jak poczytam :) Strona kompernass.com to instrukcje wszystkich produktow z Lidla :)

www.kompernass.com/pages/_pdfs/3e548c14cc77adc8c7d9f89f84726b31.pdf
-
2011/03/29 14:46:35
W instrukcji jest odpowiedź:
"Program 6: Ciasto Zagniatane
Służy do przygotowania ciasta drożdżowego na bułki, pizzę, lub chałki. Właściwe pieczenie w tym programie odpada."
To jest program tylko do wyrabiania ciasta.
-
Gość: ehelena, 213.158.217.211.pat.umts.dynamic.eranet.pl
2011/03/29 15:10:52
Kupilam taką masynę z 2 lata temu i wtedy pieklismy chleby na drożdżach lub z gotowych mieszanek co miały zakwas i drożdże. Spróbowałam też wtedy upiec chleb na zakwasie w tej maszynie od początku do końca i to była wielka klapa, bo wychodziło coś niskiego i twardego przy każdej próbie. Ale myślę, że nieodpowiednio do tego podeszłam, do zakwasu również. Teraz piekę chleby na zakwasie i wyrabiam ciasto w mikserze, a piekę w piekarniku. Trwa to różnie, zależy od temperatury, gęstości i rodzaju ciasta, a w maszynie czas wyrabiania, rośnięcia jest określony i może być niewystarczający. Należy obserwować i zmieniać czasy, ale takie nastwienie programu bez zaglądania może niekoniecznie zakończyć się powodzeniem. Ostatnio piekę czeski chleb z tego bloga i on mi ładnie i szybko rośnie według przepisu z drożdżami i bez, tylko na samym zakwasie. Może go wypróbuje w maszynie, bo stoi taka zamknięta w szafce, ale nie wydaje mi się, ze jest potrzebna.
-
Gość: Gosia, rev1.betacom.com.pl
2011/03/29 15:14:16
Serdeczne podziękowania za pomocne wskazówki :)
-
2011/03/31 17:12:02
Kupiłam tę Lidlową maszynę. Jakie było moje zaskoczenie po otwarciu. Napisy na samej maszynie są niestety po węgiersku:) no ale cóż przynajmniej mam instrukcję w wersji polskiej.

Dziś wieczorem robię próbę z wyrabianiem ciasta.
-
Gość: Gosia, rev1.betacom.com.pl
2011/04/01 09:52:57
Ja też kupiłam - wczoraj o 8 rano ostatnią sztukę - napisy ma po polsku :)
-
2011/04/01 15:14:56
To miałaś szczęście. Ja jeszcze dziś z ciekawości sprawdzałam jakie mają inne maszyny napisy i te co były w moim Lidlu były tylko węgierskie :), ale co tam najważniejsze, że działa i super wyrabia ciasto :). Wczorajsza próba generalna udała się więc jestem zadowolona :)
-
2011/04/02 12:30:12
Ja mam napisy po czesku/słowacku ;) Ale mam inny problem... nie moge udstawic programu - po włączeniu od razu wyswietla mi sie 3:15 i swieci czerwona lampka :(
-
Gość: Marta, 89-72-32-2.dynamic.chello.pl
2011/04/02 13:38:21
Juz rok uzywam maszyny z lidla, takiej jak sa teraz w ofercie (a raczej chyba juz ich nie ma - bylam w lidlu w poniedzialek i widzialam ostatnia maszyne ale juz ktos ja ogladal -musza sie cieszyc powodzeniem ;) )
Jestem z niej naprawde bardzo zadowolona, duza moc, 2 mieszadla, nie psuje sie (na razie ;)).
Nie pieke w niej na zakwasie wcale. Pieke w niej chleby drozdzowe albo jednak czesciej zagniatam i pieke w piekarniku. Nie uzywam w zasadzie funkcji ze maszyna piecze sama, nawet jesli mam zamiar w niej piec to przed ostatnim rosnieciem wyjmuje ciasto, wyjmuje mieszadla, formuje bochenek i wkladam taki ladny do rosniecia i pieczenia. Nie lubie jak maszyna robi to sama, bochenki nie sa takie ladne i maja dziury po mieszadlach, no ale to wiecej roboty i pilnowania jest ;)
Na zakwasie zwykle robie chleby zytnie a te nie potrzebuja dokladnego wyrabiania, wystarczy najzwyklejszy mikser.

jezeli.tylko.ja - u mnie po wlaczeniu maszyny do konatu tez pojawia sie od razu 3.15 ale lampka nie swieci. Zmieniam wtedy program przyciskiem z ksiazeczka, ustawiam wage itd i wtedy wlaczam juz program duzym przyciskiem po prawej, wtedy sie pali lampka, to znaczy ze maszyna rozpoczelam program (choc to rozpoczecie hest dziwne, bo najpierw maszyna chyba z 10 min sie nagrzewa - moim zdaniem to niepotrzebne kompletnie, ale co zrobic ;) )
Jezeli u Ciebie lampka sie pali od raza po wlaczeniu maszyny do kontaktu to pozostaje serwis :(

-
2011/04/02 22:25:41
Marta, coś wymajstrowałyśmy z mamą i działa :D Chlebek wyszedł super :D
-
2011/04/05 05:51:44
Podchodziłem do tematu "Maszyna do wypieku chleba" i pieczenia w domu od dłuższego czasu i po przeczytaniu wszystkich tu postów postanowiłem , że kupię ten sprzęt. Zwłaszcza , że się pojawił w Lidlu w ubiegłym tygodniu i to przyspieszyło moją decyzję o nabyciu tego urządzenia do wypieku - prawie , że natychmiast lidlowskiego towaru SilverrCrest. Napisy są po polsku. Jestem zadowolony z tego nabytku ale męczy mnie jedno: - Niektórzy uważają - a między innymi także gospodyni tego bloga - że często stosują metodę wypieku w piekarniku po uprzednim zagnieceniu ciasta (program 6) w maszynie. I tu moje pytanie: Czy po zagnieceniu ciasta pojemnik z maszyny wyciągacie i wstawiacie z ciastem do piekarnika i pieczecie w nim, czy też go opróżniacie wybierając z niego ciasto i wsadzacie go do piekarnika w innej już foremce do pieczenia? Bo wybierając ciasto z pojemnika, to ono (ciasto ) opadnie i chyba trzeba byłoby jeszcze raz zagnieść ręcznie i odczekać aż znowu wyrośnie i wtedy dopiero go umieścić w piekarniku już do pieczenia?

PS. Cieszę się , że mogłem trafić na tę stronę i być może ktoś mi pomoże i odpowie na to pytanie?
Pozdrawiam - /ryszard/
:)

PS. W zabrzańskim Lidlu widziałem wczoraj (poniedziałek - 4-go kwietnia) , że maszyny tego typu jeszcze są.
-
Gość: renata-lublin, 62.244.135.22*
2011/04/05 10:07:01
Pojemnik z maszyny do pieczenia nie nadaje się do piekarnika! A ciasto drożdżowe musi i tak powtórnie wyrosnąć.
-
2011/04/05 15:45:54
W moim przypadku chodziło mi o ciasto na chleb a nie drożdżowe. Ale skoro tak czy siak pojemnik z jakimkolwiek ciastem - tak twierdzisz - nie nadaje się do wstawienia do piekarnika, to wszystko jasne. W zasadzie mój syn wpadł na taki pomysł i lepiej , że go nie posłuchałem. Dziękuję za poradę. Będę i tak tu zaglądał a może nawet i coś napiszę . :D
-
Gość: Marta, 89-72-154-28.dynamic.chello.pl
2011/04/18 21:46:26
Nigdy bym nie piekla tego pojemnika z maszyny, dobrze ze sie nie zdecydowales :)
To nie szkodzi jak chleb po przekladaniu opadnie, wyrosnie znowu.
Wydluza sie przez to czas robienia calego chleba, jak chcesz to nie musisz czekac do konca programu 6. Ja bardzo czesto ciasto na chleb wyjmuje wczesniej, czekam az mi zagniecie, troche ciasto podrosnie, wtedy do docelowej foremki na ostatnie wyrastanie i do piekarnika.
Czasem jak nie mam czasu to wogole maszyne wlaczam na 20 min, zeby sie nagrzala i ugniotla (raz a nie dwa razy jak jest w programie) ciasto, po czym je wyjmuje i zostawiam w jakiejs misce do wyrastania.
Tam na maszynie jest napisane ze nawet zagladac do maszyny nie wolno bo ciassto moze opasc, ale to nieprawda calkiem, ciasto jest duzo bardziej wyrozumiale :)

-
Gość: , apn-77-112-203-179.dynamic.gprs.plus.pl
2011/04/30 22:22:16
czym, kiedy i jak wyciągnąć mieszadła przed pieczeniem chleba, po wyrobieniu ciasta i chcąc piec.
-
2011/05/01 12:11:59
Po wyrobieniu chleba, ale jeszcze przed wyrastaniem wyjmujesz ciasto ręcznie, wyciągasz mieszadło, wkładasz ciasto z powrotem. Wtedy wyrasta. (nie wyłączaj maszyny, ma cały czas chodzić).
-
Gość: natekkwiatek, user-188-33-47-204.play-internet.pl
2011/05/01 14:40:41
Ja mam maszyne z Lidla, polecam ja goraco, jest stosunkowo tania (179 zl) a bardzo dobra (dwa mieszadla, 800 W, duzo programow). Ciasto drozdzowe jest super wyrobione, ciasta pieknie rosna i sa puszyste. Chleb pieklam w niej raz i tez byl dobry :) Pozdrawiam
-
Gość: , 87-206-233-227.dynamic.chello.pl
2011/05/29 01:10:20
Od przyszłego tygonie będzie Lidlumaszyna do wyrobu chleba ale nie tej firmy SIlver tylko jakiejsc innej firmy czy ktoś ją ma

jola
-
2011/05/30 02:41:41
Do dziewczyn,ktore posiadaja maszyny do chleba,mam pytanie :)
Jaki macie czas na funkcji DOUGH 1:30 gdz czy 1:03 gdz? A moze jeszcze inny?
-
Gość: Gosia, rev1.betacom.com.pl
2011/05/30 10:51:51
Program mieszanie/wyrastanie trwa ok. 1,5 h

Te maszyny w Lidlu to właśnie Silver - dziś kupiłem kolejną (dla siostry)
-
Gość: Mirek, 195.187.136.*
2011/06/17 14:40:52
Witam!
Też się przymierzam do zakupu, ale widzę, że głównie używacie maszyny do wyrabiania.
Ja dosyć często piekę ciasto (a właściwie bułeczki drożdżowe. Wyrabiam ciasto mikserem.
Nie ma dużo pracy, ale w sumie długo się czeka: Rozrost i 15 minut czekania, wymieszanie składników i 30 min., przełożenie do formy i znowu 30 min. Potem pieczenie w małym piekarniczku Tefala (jakieś 30 min). Chleb podobnie, tylko wyższa temperatura i dłużej się piecze.
-
Gość: joy.84, host86-162-224-235.range86-162.btcentralplus.com
2011/07/02 23:17:00
Pisalam w innym watku, bo tego nie widzialam ...
Zastanawiam sie nad zakupem maszyny do chleba i znalazlam ta:
www.amazon.co.uk/Morphy-Richards-48330-Daily-Breadmaker/dp/tech-data/B003922YUU/ref=de_a_smtd
Mieszkam w UK.
Nie chce drogiej maszyny, bo nie wiem, na jak dlugo starczy mi zapalu do pieczenia.
Ta ma bardzo dobre opinie.
Nie moge znalezc informacji, jaka ma moc ...
Wiem, ze jest mala, ale dla mnie i meza wystarczy maly chlebek.
Glownie uzywalabym jej do wyrabiania ciasta.
Tylko mam pytanie do Pani Dorotki, czy ta maszynka da rade wyrobic ciasto drozdzowe i czy ilosc ciasta, jaka jest w Pani przepisach sie do niej zmiesci, bo nie chcialabym przeliczac i zmniejszac, a ten blog jest moja glowna "ksiazka kucharska" :)
Bede wdzieczna za odpowiedz !!
-
2011/07/03 09:59:17
Na 100% da rade wyrobić ciasto drozdżowe, ja tak robię. W 95% przepisów drożdżowych z tego blogu nie bedziesz musiała zmieniac proporcji.
pozdrawiam!
-
Gość: joy.84, 188.28.220.127.threembb.co.uk
2011/07/04 00:31:23
Dziekuje za ekspresowa odpowiedz!
Moge jeszcze troche pomeczyc ?
www.amazon.co.uk/Russell-Hobbs-18036-Breadmaker-Minutes/dp/B0034XRFOO/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1309730750&sr=8-3
lub
www.amazon.co.uk/Breville-VBM003-Auto-Bake-Breadmaker/dp/B002BWOLS2/ref=sr_1_15?ie=UTF8&qid=1309731191&sr=8-15
Te maja dwie zalety wzgledem Morphy'iego- timer i rozne wielkosci bochenkow.
Nie jest to dla mnie koniecznoscia, ale roznica w cenie nie jest wielka, moglabym sie skusic ...
Tylko ktora firma lepsza ?
Z Russell Hobbs mam rozne doswiadczenia, mialam czajnik, ktory po 3 miesiacach ciekl masakrycznie, ale mam zelazko, z ktorego jestem bardzo zadowolona ...
Morphy Richards zwykle okazywal sie solidniejszy, z Breville nie mam zadnego doswiadczenia.
Jestem w kropce :)
-
2011/07/04 00:52:53
Też niestety nie mam żadnego doświadczenia, ani z jedną ani z druga firmą. Maszynę do chleba mam właśnie Morphy Richards już od dobrych kilku lat i nie chce się zepsuć ;-). Wymieniłam w niej jedynie sam pojemnik na chleb w tym roku, bo tamten się zużył.
-
Gość: joy.84, host86-183-236-70.range86-183.btcentralplus.com
2011/07/04 21:07:02
Dziekuje bardzo!
Chyba jednak zdecyduje sie na Morphy Richards.
Czy mogla by Pani napisac jaki model ma, bo ten link do strony John Lewis nic nie pokazuje niestety ...
-
2011/07/05 10:16:35
Mam Morphy Richards, model 48280, dość już starsza wersja.
-
Gość: Dorota, esq136.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/07/26 16:46:13
Witam
Mam od 2 lat maszynę do pieczenia chleba z Lidla - Silver, z dwoma mieszadłami. Jestem bardzo zadowolona. Piekę chleb średnio co 3 dni. Jedna z moich przedmówczyń pisała, że nie można w nim piec chleba na zakwasie. Nieprawda. Piekę tylko 100% chleb żytni na żytnim zakwasie. Mąkę żytnią kupuję w piekarni. Dużo zależy od gatunku mąki. Ten chleb wymaga jednorazowego mieszania (NIE MOŻNA GO ZBYT DŁUGO MIESZAĆ - ON TEGO NIE LUBI) - po tej fazie delikatnie wyjmuję mieszadła, nie ruszając zbyt ciasta. Wyjmuję formę z ciastem chlebowym i przenoszę do ciepłego (najlepiej do piekarnika z włączonym światełkiem, bez nastawiania temperatury). Odstawiam na 3-4 h w spokoju i cieple do wyrośnięcia. Następnie chleb w formie znów wraca do maszyny, którą już wcześniej włączyłam w programie 3. Jest w fazie ostatniego garowania i zaczynam proces pieczenia. Mąż innego nie chce - bo nie może.
Nie mam doświadczenia z pieczeniem chleba na zakwsie pszenno - żytniego.
Od czasu do czasu piekę tez chleby z gotowych mieszanek z dodatkiem suchych drożdży. Też wychodzą świetne.
Pozdrawiam i życzę udanych wypieków na zakwasie.

Przepis z neta na smaczną drożdżówkę autorstwa Al_inka www.cincin.cc/index.php?showtopic=13791&st=0&p=286979&#entry286979. Zawsze wychodzi Znam pod nazwą
Drożdżówka maszynisty
składniki
1/4 kostki świeżych drożdży (2,5 dkg)
0,5 kg mąki
cukier wanilinowy
2-3 łyżki cukru
1/4 kostki masła (kostka 250 g)
250 ml mleka (zamiennie może być szklanka wody i 2 łyżki mleka w proszku)
1/2 łyżeczki soli
2 jaja
rodzynki, ewentualnie skórka pomarańczowa

Składniki kruszonki:
2 łyżki masła
2 czubate łyżki mąki
1/2 paczki cukru wanilinowego
1 łyżka cukru

sposób przygotowania

Na dno maszyny wlewam mleko, wrzucam jaja i masło. Potem wsypuję mąkę, sól, oba cukry, pokruszone drożdże. W trakcie mieszania sprawdzam czy ciasto nie jest zbyt rzadkie i jeżeli zachodzi potrzeba dosypuję mąki. Dodać rodzynki lub skórkę. Po wyrośnięciu ciasta, a dopiero przed fazą pieczenia posypuję kruszonką lub można posmarować jajkiem. Wolę z kruszonką. Piekę na programie 4 słodkie. Waga 1250 g i szybko.
-
Gość: netka, 195.116.43.12*
2011/07/27 15:24:02
Dorotko, a znasz może jakiś dobry przepis na dżemik z maszyny do pieczenia chleba? chętnie bym zrobiła, ale nie chcę ryzykować, że nie wyjdzie..
pozdrawiam! :)
-
Gość: ann, ajd117.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/08/28 21:47:40
Mam maszynę do chleba Elta,zużyła mi się forma.Czy któraś z Was wie gdzie można zakupić taką foremkę.Dziękuję z góry za informację.
-
Gość: Aska, 35.red-83-55-249.dynamicip.rima-tde.net
2011/09/06 16:34:13
Wlasnie kupilam maszyne z Lidla i zrobilam pierwszy chleb z mieszanki mak lidla, jednak mam pewien problem, wiecie moze czy program 1 kiedy wyrabia ciasto, to uruchamia obydwa mieszadla? mi kreci sie tylko jedno mieszadlo, a dopiero potem obydwa (w drugiej czesci wyrabiania). Nie wiem czy to tak ma byc, czy cos jest zepsute? Z gory dziekuje za informacje.
-
Gość: madmag20, aamf40.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/09/10 09:52:24
Witam, ja też mam niestety małą kuchnię, ale miejsce na expres do kawy, czajnik i thermomix musiało się znaleźć;-) Osobiście nie wyobrażam sobie życia i gotowania z THERMOMIXEM! Robię w nim wszystko, od bułki tartej i cukru pudru, po naleśniki, ciasta, zupy, sałatki itd.... Zrobienie ciasta na chlebek nie trwa dłużej niż 5 min! Polecam szczególnie mamom małych dzieci. Od miesiąca jestem szczęśliwą posiadaczką nowego urządzenia, a poprzednie miałam 14 lat (!!!!!!) i odsprzedałam w 100% sprawne. Co prawda cena może nieco odstraszać, ale naprawdę warto!
-
2012/01/05 00:04:04
Witam. Od męża dostałam prezent "pod choinkę" w postaci maszynki do pieczenia chleba Panasonic SD-ZB2502. Wiedziałam że jeśli kiedykolwiek ją będe miała to tylko będę używać jej do wyrabiania ciasta drozdzowego które uwielbiamy. Dziś po raz pierwszy ją użyłam do wyrobienia "bułeczek drożdżowych z nadzieniem". Słuchajcie... po prostu rewelacja. Maszyna prosta w użyciu i taka wygoda. Trzeba wrzucic składniki, ustawić program odpowiedni i tylko czekać na wyrośnięte ciasto lub gotowy wypiek. Cóż mogę dodać..POLECAM. A chleb..skoro już mam takie cacko to pewnie kiedyś spróbuję upiec. Pozdrawiam.
-
Gość: justynako, avc110.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/01/05 21:59:35
a ja piekę z powodzeniem chleb wyłącznie na zakwasie w maszynie i wychodzi suuupeer!!!
-
Gość: kara-ben-nemzi, 178-36-209-166.adsl.inetia.pl
2012/01/16 22:59:20
justynko, a jaki masz automat do wypieku ??
-
Gość: justynako, avd97.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/01/24 09:17:27
firma nikomu nieznana bluesky, zupełnie zwykły automat z 1 mieszadłem i 600W
-
Gość: , host-193-84-79-178.eturbo.pl
2012/02/10 15:49:52
Ja wczoraj kupiłam automat do pieczenia chleba Silver Crest w Lidlu , do którego nie ma instrukcji w języku polskim i zupełnie nie wiem jak go obsługiwa . Proszę o pomoc
-
Gość: siliguri, public116555.cdma.centertel.pl
2012/02/11 13:45:56
Do host
wejdż na stronę Lidla,w zakładce -instrukcje obsług,wpisz w wyszukiwarkę tychże ,symbol IAN. Dla tego urządzenia to:56430.
Otwórz,pobierz,wydrukuj i gotowe :-))
-
2012/02/12 14:39:08
ja też kupiłam w Lidlu , robiłam 2 chlebki z mieszanki Lidla w programie 1 i mam pytanie do doświadczonych: oba chlebki wyrosły mi nierówno tzn taki wielbłąd dwugarbny powstał;) nie żeby mi to jakoś bardzo przeszkadzało. Po prostu nad mieszadłami wyrósł wyżej a w połowie długości 9piomiędzy mieszadłami) był mniej wyrośnięty. Też tak macie? czy jakaś wadliwa sztuka mi się trafiła?
-
Gość: Beti, 90-156-60-160.internetia.net.pl
2012/02/12 15:07:46
Używam tej maszyny z lidla już dwa lata, teraz bardziej do wyrabiania ciasta drożdżowego niż pieczenia chleba... ale odpowiadając na powyższe pytanie : często się tak dzieje że chlebek jest nierówny, warto przed samym rozpoczęciem pieczenia po prostu lekko wyrównać ręką (ja też czasem wyjmowałam wtedy mieszadła), można posmarować jajkiem, posypać nasionami itp.
Za pozostawiony komentarz bardzo dziękuję :). Wszystkie uważnie czytam, choć nie jestem w stanie na każdy odpowiedzieć. Spam, komentarze obraźliwe, komentarze z wklejonymi linkami (reklama) - będą usuwane.
Nie kopiuj zdjęć! Wszystkie zdjęcia są własnością autorki blogu. Nie zgadzam się na ich kopiowanie i umieszczanie na innych stronach internetowych lub w publikacjach drukowanych.
Durszlak.pl
Wykrywacz smaku - www.wykrywacz-smaku.pl
reklama
  • zdrowa żywność
  • aledobre.pl
  • filiżanka.pl
  • magiczne wypieki
  • trendsetterka.com
  • Drożdże Babuni
  • oklejgo.pl
  • zentis24.pl
Follow Me on Pinterest
Moje Wypieki on Facebook
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...