|
Blog > Komentarze do wpisu
Corn bread
Składniki na zaczyn drożdżowy (poolish):
Składniki zaczynu wymieszać, przykryć szczelnie, pozostawić w temperaturze pokojowej na 12 - 16 godzin. Składniki na ciasto właściwe:
Do miski wsypać mąkę kukurydzianą i zalać wodą. Pozostawić na 15 minut. Dodać pozostałe składniki ciasta, miksować przez 3 minuty na wolnych obrotach, następnie 3 minuty na szybszych. Odstawić w ciepłe miejsce, przykryte ręczniczkiem, do wyrośnięcia, na 1,5 godziny. Po 45 minutach złożyć ciasto. Ciasto podzielić na 2 części, odstawić przykryte na 10 - 20 minut, by ciasto odpoczęło. Uformować bochenki, które umieścić najlepiej w koszyku, do wyrośnięcia, na 1 h 15 minut. Przed pieczeniem można naciąć. Piec w temperaturze 235ºC, z parą, przez około 40 minut. Studzić na kratce. Metoda dla maszynistów: ciasto nie nadaje się do wyrabiania w maszynie do chleba. Smacznego :) * zamiast dwóch bochenków można też uformować bułeczki
sobota, 01 sierpnia 2009, dorotus76
Komentarze
2009/08/02 00:07:22
Chleb kukurydziany kojarzy mi się tylko z paskudną serbską proją (chociaż serbską kuchnię generalnie bardzo lubię) - ale Twój wygląda świetnie! Skoro piszesz, że ten akurat dobry, to może się skuszę? :)
2009/08/02 08:33:31
Tez mnie kusi, jesli piszesz ze dobry, to w koncu pewnie tez upieke. Twoj wyglada bardzo pieknie!
Gość: grazyna, bgq116.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/08/02 09:19:45
czy koszyk do wyrośniecia czymś się posypuje?jak się potem wykłada z niego ciasto na blachę i czy nie traci kształtu?grazyna
2009/08/02 09:39:04
książki zazdroszczę i to mocno ,szkoda ,ze nie ma w języku polskim ani tej ,ani innych w podobnym stylu ,choć J. Hamelman z tego co czytam i podziwiam na innych blogach jest najlepszy :)
Chleb pięknie się prezentuje 2009/08/02 11:01:21
Dorotus, nie wiem czy kiedykolwiek sie u Ciebie wpisalam, wiec przywitam sie na poczatek :-) Dzisiaj nie moge sie powstrzymac, chlebek wyszedl Ci cudny! Pozdrowienia...
Gość: Anik, 80.54.30.24*
2009/08/02 11:41:07
grazyna: co prawda nie wiem, jak to robi Dorotus,ale ja wykładam koszyk papierem do pieczenia - ew. posypuję go trochę mąką -, a potem razem z papierem przenoszę chleb na blaszkę. Na razie się sprawdza. Pozdrawiam :)
2009/08/02 11:57:09
dziękuję :)
Grażyna, ja mocno wysypuję koszyk mąką. Czasem tak bywa, że jednak ciasto się do niego minimalnie przyklei, a potem przy wykłądaniu nie chce wyjść ... ale cały czas sie uczę ;). Ciasto bywa, że traci trochę kształt, szcz. jak jest rzadkie, wtedy najlepiej piec w foremce. A i rozgrzany kamień dużo pomaga - chleb pieknie się na nim do góry podnosi.
Gość: Suseł, host-217-172-246-195.lodz.mm.pl
2009/08/02 18:48:00
Pani Doroto, chleb oczywiście przecudny, acz miałabym prośbę. Mianowicie, czy mogłaby Pani w najbliższym czasie skusić się na jakiś chleb kukurydziany, jednak pieczony w całości z mąki kukurydzianej? Coby zachęcić, dodam, że byłoby to pieczenie z misją: mój dziadek ma nowotwór ( nowotwora? ) prostaty, naświetlania i poleconom mu spożywać jak najwięcej mąki kukurydzianej. A, że jego dieta zubożała mocno z tegoż powodu ( nie może pić mleka i jeść nabiału, biedny, bo to taki mlekopij jest! ), żeby oszczędzić mu dziamania suchych corn flakesów non stop, staram się pichcić mu pieczywo kukurydziane. Testuje różne przepisy, ale jak pani upiecze, to na pewno przepis będzie najnaj! :)
2009/08/03 10:09:11
Nie wiem, czy są chleby, które mają tylko samą mąkę kukurydzianą, bez dodatku zwykłej. Jak znajdę, to upiekę, pozdrawiam :)
2009/08/07 13:28:31
Dorotus, czy pieklaś ten chleb w tej białej misie co jest na zdjęciu?
jak uzyskalas ten ksztalt? jest super... 2009/08/07 18:32:07
Nie, nie piekłam w koszyku - to jest koszyk tylko do wyrastania chleba. Potem z koszyka przekładam od razu na kamień i na kamieniu piekę.
2009/09/05 22:18:20
dorotko jestem na kupnie koszyka i mam do wyboru dwa rodzaje do bochenka 2 kg i 1,2 w srod twoich wypiekow chyba nie przeważają bochenki ok 2 kg prawda ? jak myslisz ktory wybrac :)) doradz ekspercie :P:P
POzdrawiam :) 2009/09/06 21:04:01
Ja bym wybrała mniejszy. Większe bochenki zazwyczaj piekę w foremkach. Choć ten 1,2 kg to będzie naprawdę mały :). Ja mam takie 2 i jak mam piec duży bochenek rozkładam go na 2 mniejsze.
pozdrawiam :) 2009/09/23 13:39:01
Dorotko a ten kamień to do pieca elektrycznego wkładasz i to jakiś specjalny czy po prostu zwykły kamień?
2009/09/23 15:19:46
Tak, wkładam do piekarnika i rozgrzewam. Jest to specjalny kamień do pizzy i chleba.
2009/10/23 13:04:58
Dorotka , a ta mąka kukurydziana moze byc grubo mielona , bo w domu mam taka , a jesli moge jej uzyc to czy gramowo dodac tyle co w przepisie ?
2009/10/23 22:45:31
Możesz użyć, ale nie jestem pewna, czy nie będziesz potrzebowała wiecej wody.
pozdrawiam :)
Gość: GOSIA, 193-34-0-1.chelmnet.pl
2009/12/05 21:22:35
Dorotuś,
proszę o radę przy wyborze koszyczków do wyrastania chleba. Chciałabym kupić małe ponieważ jest nas tylko dwoje, wolałabym częściej piec chlebek i mieć zawsze świeży. Znalazłam koszyki 0,6 kg (podłużny) i 0,8 kg (okrągły). Jak te wielkości mają się do przepisów, czym mam się sugerować, ilością mąki? Może zasugerujesz inne wielkości koszyków. Pozdrawiam. Gosia. 2009/12/06 11:17:42
Tutaj są strony z koszykami, polska www.bogutynmlyn.pl/go/_category/index.php?idc=8&sess_id=5bec8d832536beb50c262737ab80bd49 i w uk www.manufactum.co.uk/Produkt/193685/838298/CaneBreadRisingBasketBanneton.html, są podane wymiary i waga chleba co pomaga przy wyborze :). Wydaje mi się, że ten 0,6kg jest bardzo malutki (już ten 0,8kg byłby lepszy, przynajmniej dla mnie praktyczniejszy) a waga chleba to mąka + woda + zakwas lub drożdże i inne dodatki, wszystko daje końcową wagę chleba. Ja ostatnio kupiłam ten koszyk www.bogutynmlyn.pl/go/_info/?id=1918&idc=8&page= jest trochę duży, ale u mnie wyrasta w nim chlebek o wadze mniej więcej 1kg i dobrze się spisuje :). Tutaj na moje wypieki pod różnymi przepisami jest dużo komentarzy na temat koszyczków ( wpisz w szukaj "koszyki do chleba lub rozrostowe i powinno coś znaleźć :) ) może coś Ci to pomoże. Myślę, że jak Dorotus wróci to Ci jeszcze jakoś pomoże. Pozdrawiam serdeczenie!
Gość: GOSIA, 193-34-0-1.chelmnet.pl
2009/12/13 20:43:39
Chyba się nie zrozumiałyśmy ;) Koszyczki, które znalazłam mają podaną wagę, a wymiary nic mi nie pomogą. Tak jak napisałam, wolę piec chleb częściej a mieć świeży. To jeśli dopasuję ilość składników do wielkości koszyczka będzie ok? Pomóżcie :)
PS. Faktycznie waga chleba to waga wszystkich składników? 2009/12/13 23:21:07
Koszyczki, które wybrałaś są naprawdę małe. Ja mam najmniejsze na 0,75 kg podłużny i na 1 kg (okrągły). Biorąc pod uwagę przepisy na chleby, np. polski, z San Francisco (pieczone przeze mnie w głębokiej keksówce) to wyjdą Ci z tych przepisów 2 takie małe podłużne koszyczki. Ja czasem zamiennie robię w koszyczkach właśnie i dwa mi wychodzą. Ale ostrzegam - chleb będzie naprawdę mały ;)
pozdrawiam :)
Gość: , 193-34-0-1.chelmnet.pl
2009/12/14 23:19:57
Kupię koszyczki na chlebki 1 kg i mniejsze na 0,6 kg. Zobaczymy jak w praniu to wyjdzie. W piekarni można kupić takie malutkie chlebki np. razowe, one mają właśnie po pół kg i taka wielkość mi odpowiada. A jak stwierdzę, żę bez sensu tak często chleb piec będę miała większe. Dorotuś, prosze doradź mi jeszcze odnośnie sprzętu, maszyna do wypiekania czy dobry mikser, co polecisz osobie, która w swojej kuchni posiada tylko blender :| Czy maszyna bardzo ułatwia pracę, czas wyrastania ciasta itp? Warto docelowo posiadać oby dwa urządzenia?
Dziękuję Ci za cierpliwość i pozdrawiam, Gosia. 2009/12/14 23:24:56
Dobry mikser, ale naprawde bardzo dobry, do wyrabiania ciasta drożdżowego również. Maszyna - jesli lubisz drożdżowe i pieczesz je często i masz dodatkowe miejsce w kuchni.
pozdrawiam :)
Gość: GOSIA, 193-34-0-1.chelmnet.pl
2009/12/15 10:13:10
No to decyzja podjęta. Jaka moc takiego robota będzie wystarczająca by dany mikser zaliczyć do bardzo dobrych?
2009/12/15 11:29:12
Mój robot ma 1000 W, im wyższa moc, tym lepszy. Nie wiem natomiast jaka byłaby dolna granica dla mocy potrzebnej do wyrabiania ciasta drożdżowego.
pozdrawiam :)
Gość: GOSIA, 193-34-0-1.chelmnet.pl
2009/12/15 14:12:24
No nie :) I znowu pod górkę ;) Robot, który zamierzałam kupić to model Boscha, którego moc ma "tylko" 600 W. Może być za mało do drożdżowego... Wszystkie powyżej 1000 W są już w cenie profesjonalnych robotów. Dorotuś zdradź jaki model ty posiadasz.
pozdrawiam, Gosia. 2009/12/26 20:37:36
Para wodna powinna znajdowac sie w piekarniku podczas pieczenia; albo pryskasz kilka razy wodą w sprayu, albo na dno piekarnika wstawiasz naczynie zaroodporne z woda na caly okres pieczenia chleba. Wtedy dzieki parze wodnej chleb ma chrupiacą skórkę.
pozdrawiam :)
Gość: maja-918, 141.223.38.84.otvk.pl
2009/12/27 08:21:05
Dzieki za odpowiedz...tak myślałam, że coś by makrego należało umieścić wewnątrz piece...a potem wym yśliłam, że masz specjalny piec do tego. :):)
Pozdrawiam 2010/02/04 21:29:04
Czy można " czymś" zastąpić mąkę kukurydzianą - nie mam takiej. pozdrawiam
Gość: elle, public78456.xdsl.centertel.pl
2010/02/22 19:39:04
a czy można zamiast w koszyku upiec np. w tym : www.tupperware.pl/images/I33_new_rdax_200x181.jpg ?
Gość: Katarzyna, 194.181.22.*
2010/04/29 19:47:06
Pani Doroto
Co to znaczy, że ciasto trzeba złożyć? Pozdrawiam 2010/04/29 23:27:27
Mam nadzieję, ze ten filmik to wyjaśni:
www.youtube.com/watch?v=45z18TtFijU&feature=player_embedded pozdrawiam :)
Gość: Katarzyna, 194.181.22.*
2010/04/30 07:34:35
Znowu mam pytanie... :( wiem, że troche męczę, przepraszam ale czy to ciasto powinno się kleić do rąk?
Pozdrwaima i bardzo dziękuję za filmik- jest swietny 2010/04/30 10:17:45
Może sie kleić, ale staraj się jak najmniej jednak podsypywać mąką.
pozdrawiam 2010/07/11 20:26:00
Od razu przepraszam , że pytanie nie na temat , ale nie wiedziałem gdzie indziej je umieścić. W przepisach na anglojęzycznych blogach często napotykam się na nazwę "cornmeal". Stąd moje pytanie: Co to tak właściwie jest i czym mogę to ewentualnie zastąpić?
Myślę , że jest Pani bardziej obeznana w tym temacie ode mnie;) 2010/07/11 21:53:20
Jest to maka kukurydziana (żółta) w przeciewienstwie do cornflour (skrobia kukurydziana).
Wg mnie cornmeal nie mozna zastąpic inną, pozdrawiam :)
Gość: iza, 84.122.203.7.dyn.user.ono.com
2011/06/10 17:39:19
witam.
Kolejna rzecz ktora zrobilam z Twojego przepisu, tym razem ten chlebek. Wyszedl wspanialy - polecam naprawde warto. Nie jest tak zolty, ale to pewnie wina mojej hiszpanskiej maki kukurydzianej. Smak i chrupkosc - cos wspanialego. Zrobilam podluzny bochenek i malutki okragly. Jutro czas znow na Twoja pyszna karpatke. Pozdrawiam z cieplej Hiszpani. Iza 2012/03/10 19:08:31
Chlebek bardzo dobry. Spokojnie wytrzymuje dwa dni. Dłużej pewnie też niestety mój nie doczekał trzeciego.
Mam jeszcze pytanie. Czy do któregoś chleba można dodać otręby pszenne albo żytnie? 2012/03/11 20:37:06
Można, lecz chleb może się bardziej kruszyć, więc lepiej nie za dużo :).
2012/04/03 17:37:02
Bardzo się napaliłam na ten chlebek. Wszystkie składniki już posiadam tylko mam problem z odmierzeniem wagi mąki kukurydzianej (nie posiadam wagi). Mogę prosić o napisanie ile to będzie w przeliczeniu na szklankę. :)
|
Ostatnie wpisy
Spis treści
Za pozostawiony komentarz bardzo dziękuję :). Wszystkie uważnie czytam, choć nie jestem w stanie na każdy odpowiedzieć. Spam, komentarze obraźliwe, komentarze z wklejonymi linkami reklamowymi - będą usuwane.
Wszystkie zdjęcia są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy i zgody jest zabronione.
Bądź na bieżąco
Moje Wypieki on Facebook
|
A u mnie też był ostatnio chlebek kukurydziany , zapraszam :))
Pozdrawiam ciepłO :)