|
Blog > Komentarze do wpisu
Pain Rustique
Składniki na zaczyn (poolish):
Składniki zaczynu wymieszać, przykryć szczelnie, pozostawić w temperaturze pokojowej na 12 - 16 godzin. Składniki na ciasto właściwe:
Wymieszać zaczyn, mąkę, wodę (najlepiej mikserem przez 2 minuty). Ciasto przykryć szczelnie, odstawić na 20 - 30 minut w temperaturze pokojowej. Po tym czasie do ciasta dodać sól i drożdże, zmiksować. Znowu przykryć szczelnie i pozostawić do wyrośnięcia na 70 minut, składając je w 25 i 50 minucie. Wyrośnięte ciasto podzielić na 2 części. Uformować nie zagniatając mocno ciasta, po prostu nadać im mniej więcej prostokątny kształt. Im bardziej nieregularne, tym lepiej wyglądają. Odstawić na 20 - 25 minut do napuszenia. Przed pieczeniem naciąć. Piec w temperaturze 240º przez 35 minut (najlepiej na kamieniu), z parą. W połowie pieczenia uchylić lekko drzwiczki od piekarnika. Wystudzić na kratce. Metoda dla maszynistów: ciasto nie nadaje się do wyrabiania w maszynie do chleba. Smacznego :) * z ciasta można również uformować bułki
piątek, 31 lipca 2009, dorotus76
Komentarze
Gość: Kandelbery, 082139043232.radom.vectranet.pl
2009/07/31 16:38:18
Super chlebuś. Boże, jestem pierwsza!!!!!
2009/07/31 16:39:36
Robiłam już kilkanaście razy chleb z tego przepisu, jest przepyszny! :D
2009/07/31 16:43:20
raju Ty tez masz ksiązke Hamelmana? wiele bym dała zeby ją miec...
ja z babcia tez go robilam, fantastyczny naszym zdaniem 2009/07/31 16:48:11
Viridianko, jak byś bardzo chciała, mogłabym ją zamówić na Amazon i Ci przesłać, sama książka kosztuje 16 funtów. A Amazon chyba też wywyła ksiażki do całej Europy, ale mogę się mylić.
Gość: hany, p57a5c911.dip.t-dialin.net
2009/07/31 17:15:04
mmmmmmmmmm cudny chleb - wyglada na mieciutki w srodku, z chrupiaca skorka.
Gość: Duku, genld-219-095.t-mobile.co.uk
2009/07/31 17:27:59
Az mi sie chleba zachcialo... swietny blog.
2009/07/31 17:54:44
witam,
ide za ciosem - zaczyn juz zrobilam i czekam - a co znaczy przykryc szczelnie? - na przyklad folia spozywcza z nie reczniekiem? pozdrawiam Dorota 2009/07/31 18:04:02
Mamma mia, mi sie chcialo chleba, ale bez zaczynu no i jeszcze suche drozdze zostaly, cha i tu dylemat, nastepna porcja rogalikow czy chlebek? Szczerze, nie wiem:)
2009/07/31 18:33:29
jeszcze poprzeszkadzam :o]
i nie uchylac/nie otwierac i nie mieszac zaczynu w miedzy czasie? D
Gość: mad., 90-156-76-242.magma-net.pl
2009/07/31 19:00:46
Tez bym upiekla taki chlebek :D tylko mam cztery pytania:
1. Wlasnie, jaka to jest maka chlebowa? 2. Co do slowa 'zmiksowac' taki normalny reczny mikser temu podola? bo ciasto drozdzowe zwykle jest lepkie i ciagnace sie, czy mozna zamiast tego jakos wymieszac? 3. Jak sie piecze z 'parą'? 4. Czy jest szanasa powodzenia przy polowie skladnikow? Nigdy nie robilam chleba wiec moze glupie te pytania, ale naprawde odpowiedzi na nie duzo mi pomoga :) 2009/07/31 21:43:46
Mąka chlebowa to taka, która zawiera ponad 11 g białka na 100 g, warto poszukać w sklepie, poczytać opakowania.
Normalny ręczny mikser podoła, chyba że ma b. słabą moc. Ciasto jest bardzo luźne i klejące, ręcznie byście pewnie dosypali z pół kilo mąki ;). Ale ma takie być, nic nie dosypywać, tylko podczas składania chleba można lekko podsypać, by się do stołu nie lepił. Można również mieszać widelcem lub drewnianą łychą, jeśli nie macie miksera, ale porządnie wymieszać, by nie było grudek. Nie zagniatać. Pieczenie z parą - ja na dno piekarnika stawiam naczynie żaroodporne z wodą, która paruje podczas pieczenia, wtedy chleb ma chrupiąca skórkę. Można również kilka razy spryskac ścianki piekarnika wodą w sprayu. Czemu ma sie nie udac z połowy składników? Ja tak piekłam :) pozdrawiam :)
Gość: mad., 90-156-76-242.magma-net.pl
2009/07/31 22:01:59
Dorotko slicznie dziekuje za odpowiedz :) Rozwialas wszelkie moje watpliwosci. W takim razie jutro nastawiam zaczyn, jesli znajde taka make, bo na PL opakowaniach to nie zawsze pisza taka dokladna informacje jak w GB
Gość: mad., 90-156-76-242.magma-net.pl
2009/07/31 22:08:57
To jeszcze raz ja. Wikipedia, nie wiem czy jej wierzyc, podaje ze pszenna chlebowa to typ 850.
2009/07/31 22:25:06
Patrze na te zdjecie i mam wrazenie, ze czuje zapach chleba...
2009/07/31 22:35:36
Mad, jak znajdziesz mąkę o takim typie, sprawdź proszę, czy ma powyżej 11 g białka. Prawdopodobnie się to pokryje, niestety ja tutaj nie mam typów mąki, wiec nie mogę podpowiedzieć, kupuję po prostu 'bread flour'.
2009/07/31 22:42:03
Mozna równiez mąkę chlebowa kupic w sklepie, który sie u mnie na blogu reklamuje:
www.bogutynmlyn.pl/go/_info/?id=2100&idc=6&page= co potwierdza zresztą, ze chlebowa ma typ 850 :) 2009/07/31 23:16:57
witam, moj zaczyn "rosnie" - a czy on nie "rozpeknie" tej folijki przez noc bo taraz wyglada tak i31.tinypic.com/2qtjtx1.jpg lub tak p://i28.tinypic.com/2r5vmeg.jpg
.... sie troche boje ze mi wykipi do rana :O( szybkie zdjecia - wiec nienajlepsze :(
Gość: KasiaKO, ti0009a380-3461.bb.online.no
2009/07/31 23:21:32
Jak zrobic ten chlebek z polowy porcji? Zaczyn tez podzielic? Bo nie wyobrazam sobie odmierzenia 1/16 lyzeczki drozdzy ;)
2009/07/31 23:37:44
Muffin: mój troche podrósł i na tym poprzestał. Raczej już wiecej nie urosnie.
Gość: , c-67-167-95-55.hsd1.il.comcast.net
2009/08/01 03:36:26
Dorotko to znaczy ze te drzwiczki maja byc uchylone przez 15 min.? do konca pieczenia? pozdr.
Gość: mimi, chello089075175122.chello.pl
2009/08/01 11:03:49
mhhm, na pewno go upieke, nie wiem z jakiego jesteś miasta ale mąka chlebową znajdziesz na pewno w delikatesach bomi www.bomi.pl/pl/sub/3,nasze_sklepy.html
2009/08/01 12:05:33
będę może mało oryginalna, ale w Lewiatanie sprzedają chleb wyglądający praktycznie tak samo jak ten Twój... i jest pyszniutki :D
2009/08/01 17:35:22
UWAGA !!! UWAGA !!! ta kobieta czyni cuda :o) tak dobrego pieczywka jeszcze nie jadlam i to w moim wlasnym wykonaniu - gdyby nie dorotus nigdy nie zabralabym sie za takie projekty ..... kolejny raz DZIEKUJE za inspiracje i za blog ktory pochlania moj kazdy wolny momentek :o)
a teraz o chlebku i buleczkach - zrobilam z calych skladnikow i faktycznie byloby na dwa bochenki jednak z polowy ciasta zrobilam buleczki takie i31.tinypic.com/15fsn4n.jpg , z polowy chlebek ktory jeszcze stygnie ale wyglada nieziemsko :) jeszcze chyba naprawde nigdy nie trzymalam takiego ciasta w rece (mozna sie uzaleznic ;o) ) znakomicie sie z nim pracowalo - do nacinania potrzeba BARDO ostrego i cinkiego nozyka - mnie z buleczkami jakos poszlo, a po (wymeczonym) nacinaniu chleba myslalam ze nic z niego nie wyjdzie - oklapl i wygladal poprostu biednie jak go do piekarnika wkladalam, ale jakos sie wybronil i teraz jest cudny :) i znowu mielismy chleb na obiad :) pozdrawiam i raz jeszcze dziekuje Dorota 2009/08/01 19:55:44
Zajadam sie chlebem, a w piekarniku sa bulki. Jest pyszny, najepszy chleb jaki jadlam upieczony w domu. Ciasto nie jest trudne do zrobienia, tylko bylo troszke oporne przy formowaniu, opadalo plasko na stol, a pozniej blaszke. Za to cudownie roslo w piekarniku, z ktorym rowniez walczylam by lekko uchylic drzwiczki. Skorka jest chrupiaca, tylko ciezko sie kroi, ale to nic, mial taki byc, rustykalny;) A teraz najlepsze, nie mam kamienia, a i ostatnio wyrzucilam mala blaszke wiec polozylam papier do pieczenia na blache piekarnikowa i... papier przykleil sie czesciowo do chleba. W piekarniku sa jeszcze bulki, tym razem posmarowalam papier oliwa, zobaczymy. DZIEKUJE BARDZO, BARDZO, BARDZO ZA PRZEPISY!!!!
Gość: ania, affe179.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/08/01 21:37:30
co to znaczy składając je w 25 i 50 minucie?
czy blaszki trzeba smarować przed nałożeniem chleba? i jak wygląda pieczenie na kamieniu? przymierzam się po raz pierwszy do upieczenia chleba i ten wygląda naprawdę superowo ale mam jeszcze wątpliwości proszę o pomoc 2009/08/01 22:48:20
Bardzo się cieszę, że Wam smakuje, a bułeczki wyglądają super! Pewnie tez niedługo je zrobię :). A podziękowania to tylko i wyłącznie dla Hamelmana :-)
Aniu: składanie chleba, pozwól, że podrzucę link: aleksandraw.blogspot.com/2007/02/skadanie-ciasta-instrukta.html Pieczenie na kamieniu: kamień (specjalny) nagrzewasz b.mocno, potem na nim pieczesz chleb, a nie na blaszce. Na blaszce też można, posypujesz tylko mąką. pozdrawiam 2009/08/01 23:38:04
wlasnie wyjelam pieczone paczki z Twojego przepisu :)) NIEBO W GEBIE :)))
ten chleb tez wyprobuje :) pozdrawiam cieplo z poludnia :)
Gość: mad., 90-156-76-242.magma-net.pl
2009/08/02 11:32:00
Wlasnie jestem po sprobowaniu pysznej buleczki z tego przepisu :) Zrobilam z maki lubelli pelnoziarnistej i wyszlo prawie jak na zdjeciu :) skorka faktycznie dosc twarda, ale pieczywo pyszne. Co do innych mąk w sklepach to znalazlam "make chlebowa", jakas ekologiczna, dwa razy drozsza od zwyklej typ 750 ale bialka miala z tego co pamietam 9% a na innych nie bylo podanych informacji o wartosciach odzywczych wiec sie zdecydowalam na ta lubelli i nie zaluje.
2009/08/02 13:37:31
Upieklam rowniez,w smaku pyszny,ale nie urosl tak duzo jak Twoj.Nie wiem jaka jest tego przyczyna.
Gość: , 78.88.28.16*
2009/08/03 18:02:41
uwielbiam Twoj blog. wlasnie przymierzam sie do pieczenia chlebka tylko mm pytanie czy zamiast kamienia mozna uzyc formy do ciasta badz naczynia zaroodpornego.?
2009/08/03 21:26:59
Tak, oczywiście, można upiec ten chlebek w formie lub w naczyniu, choc najlepiej wygląda tak rustykalnie, nawet jeśli wyjdzie nierówny :)
2009/08/04 21:51:26
pieklam dzisij chlebek.. (wczoraj pytalam czy mozna w formie od ciasta- po namysl e pieczony byl na formie do pizzy) wyszedl pyszny a ta skorka......hmm niebo w gebie dawno takiego chleba nie jadlam !!!! szkoda tylko ze z 2 bochenkow zostalo mniej niz polowe jednego....:-(( a do jutra pewnie juz nie bedzie mimo ze ta godzina.
bardzo dziekuje za przepis.. pozdrawiam :-) 2009/08/06 17:47:14
właśnie zajadamy z córcia...ą ten pyszny chlebek... :-) najlepszy jaki do tej pory piekłam :-) szkoda tylko że zrobiłam z połowy porcji... bo jutro czeka mnie powtórka...:-) Dorotko dziękuję... :-)
2009/08/09 22:29:38
Zrobiłam, trochę miałam problemów, no ale jak to ja ;). Po pierwsze mój mikser ledwo dał radę, ale jakoś poszło;), zagniatanie nie było takie złe, ale pieczenie to już inna bajka:). Nie mam kamienia do pieczenia więc piekłam na zwykłej blaszce i niestety mimo, że posypałam mąką, chleb przykleił mi się do blachy :( (pierwszy raz mi się to zdarzyło). Przy próbie oderwania go, powiedziałam nigdy więcej tego chleba, ale gdy go spróbowałam zmieniłam zdanie i na pewno upiekę go jeszcze nie raz (mam nadzieję, że już bez problemu:) ). Chleb jest pyszny, ta skórka ten smak... Naprawdę polecam!
2009/08/15 17:04:56
Pytanie do pani Doroty. Czy w przepisie nie powinno być 2 i 5/8 szklanki? Szklanka (o poj 250ml ) mąki waży 170g. To 3 i 5/8 x 170 daje ponad 610g a nie 455g.
To tłumaczyłoby dlaczego nasze miksera rzężą przy mieszaniu. Chleb mimo to udaje się więc widać te propocje nie są aż takie ważne. Pozdrawiam. 2009/08/15 17:21:10
Sprawdziałam w książce. W przepisie jest : 1lb (3 i 5/8 cups). 1 funt to 455 g, 1 cup - i to właśnie jest problem - amerykańska 'cup' ma mniej niż nasza szklanka (240 ml) i wg tego źródła:
wiki.answers.com/Q/How_many_grams_of_flour_are_in_one_cup mieści się w niej 120 g mąki ... Spotkałam sie również z pojemnoscią 1 cup - 225 ml. Wtedy rzeczywiście wychodzi 3 i 5/8 szklanki. Ja zawsze ważę, więc nie mam tego problemu, choć chyba w przepisach Hamelmana powinnam podawać w nawiasach nie w szklankach, a w cups. I apeluję przy okazji do wszystkich o kupno wagi, jeśli się dużo piecze :) pozdrawiam 2009/09/14 09:42:43
super chlebek! po pewnych przejściach z proporcjami z przepisu (popsuła mi się waga i odmierzałam mąkę na szklanki, niestety, z moich szklanek wyszło bardzo bardzo zwarte ciasto, które musiałam rozrabiać z wodą) udało mi się wyczarować bardzo zacny chlebek ;) spokojnie można go wstawić na noc do lodówki (zamiast 70 minut fazy wzrostu) i piec rano - mój się udał, i mieliśmy rewelacyjny, ciepły chlebek na śniadanie :)
2009/09/14 15:04:34
Wypróbowałam ten przepis wczoraj, chleb pyszniutki, chociaż wygląda zupełnie inaczej niż na Twoich zdjęciach: środek miał bardziej zbity, skórkę chrupiącą, ale nie tak brązowiutką jak u Ciebie. Ale i tak jestem zadowolona, bo to mój chlebowy debiut.
Mam pytanie a propos piekarnika, ja mam taki, że albo można piec normalnie góra dól, albo włączyć termoobieg. Generalnie piekę normalnie a termoobieg włączam pod koniec pieczenie, żeby zbrązowić wierzch. Czy temperatury podawane przy przepisach i długość pieczenia podajesz do pieczenia na termoobiegu? 2009/09/14 20:08:12
Tak, ponieważ piekę tylko i wyłącznie z termoobiegiem. Choc podobno w przypadku pieczywa termoobieg nie jest wskazany.
pozdrawiam :) 2009/09/17 10:43:44
Kocham przepisy Hamelmana!:) I Dorotko proszę o więcej! Vermont Sourdough piekę przynajmniej raz w tygodniu,tak bardzo nam smakuje.
Pain Rustique piekłam z połowy przepisu i wyszedł mi naprawdę spory chlebek. Bardzo smaczny, mięciutki, również kolejnego dnia miąższ pozostaje lekko wilgotny, zupełne przeciwieństwo suchych, kruszących się chlebów sklepowych! Ciasto wyrabiałam mikserem, piekłam na kamieniu. Polecam! 2009/10/09 20:20:31
Wyszedł mi tak- waniliowachmurka.blox.pl/2009/10/Czas-pilnie-poszukiwany-i-Pain-Rustique.html
aczkolwiek przyznam,że niezbyt długo był świeży. Dodałam orzechy włoskie;)
Gość: M. od F., chello087206035201.chello.pl
2010/01/07 00:29:03
A ja mam pytanie dot pieczenia z para i kamieniem jednoczesnie.
Kupilam wczoraj kamień do pieczenia pizzy/chleba i zamierzam z nim teraz piec, mam tylko pytanie, jak nagrzewac piekarnik z kamieniem i para jednoczesnie? Kamien ma miec wlasnosci hydroskopijne, to nie wiem czy mu taka specjalnie robiona para nie zaszkodzi? Nie jest wcale taki tani taki kamien, nie chcialabym go zniszczyc ;) 2010/01/08 21:08:42
Ja kamien rozgrzewam w piekarniku 30 min przed pieczeniem chleba w max temp. Wode wkładam razem z chlebem. Możesz nie piec razem z woda, a tylko spryskiwac piekarnik podczas pieczenia.
pozdrawiam 2010/02/03 19:42:11
Gość: aurelcia, acsd203.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/03/11 10:44:28
a mnie się właśnie mój zaczyn robi, ciekawe czy mi wyjdzie to pierwszy mój chleb w życiu. Zastanawiam się tylko czy tak na pierwszy to nie za głębokie wody dla mnie ale zobaczymy może choć coś mi wyjdzie :P
A tak poza tym to blok jest świetny siostra wypróbowała już wiele przepisów i wszystko było smakowite nawet ja się rzuciłam na zrobienie mrożonego torciku cytrynowego i wyszedł co dziwne nawet bo mi to ciasta nie wychodzą :( Pozdrowionka 2010/04/27 12:26:16
I jeszcze jedno, jak uchylę drzwiczki to mam je zostawić otwarte (do końca pieczenia) czy tak tylko na chwilę?
2010/04/27 22:05:03
Nie znam się niestety na typach mąk, mąka powinna być pszenna, nie pełnoziarnista. Uchylony zostawiasz piekarnik już do konca,
pozdrawiam :)
Gość: Ewa, 78.155.124.6*
2010/04/27 23:04:37
Niestety z powodu przeprowadzki zapakowałam kamień i znajduje się on już 150 km ode mnie. Mimo że zmienię miejsce zamieszkania już za dwa tygodnie koniecznie chcę upiec ten chleb. Czy jak będę go piekła na blaszce to się nie "rozpłynie"? Czy może lepiej blaszkę rozgrzać jak kamień? Niedawno odkryłam Twojego bloga i jestem pod wrażeniem!
2010/04/27 23:57:26
Jak nie miałam kamienia też piekłam i wcale nie było az tak zle - chleb się nie rozpływał na boki, choc mozna oczywiście rozgrzać blaszkę.
pozdrawiam :) 2010/04/29 15:22:16
Mam taki problem. Czy zanim dodam do ciasta resztę drożdży (te 1,5 łyżeczki) to może ono odpoczywać do 2,5 godziny. Tak byłoby mi najwygodniej. Z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam za "lekkie" ;-) męczenie Ciebie. Pozdrawiam!
2010/04/29 22:26:50
Właśnie przygotowałem zaczyn. Nie mogło się obejść bez komentarza mojej Mamy, która weszła do kuchni: "Co ty znów pieczesz?". ;-) 5 minut po przykryciu do folią, ta zaparowała. To chyba znak, że drożdże zaczęły fermentację. Nie mogę się już doczekać jak wyjmę gotowy chleb z piekarnika. Proszę również, o odpowiedź na wcześniejszy komentarz. To dla mnie ważne. Pierwszy raz piekę chleb nie w foremce i na zaczynie. Pozdrawiam ciepło ze słonecznego Ostrowca!
2010/04/30 22:07:05
Dorotus, ten chleb jest obłędny! Smaczny z chrupiącą skórką... Jutro również go zrobię tylko z połowy porcji i mąki typ 2000 (9% białka). Mam tylko pytanie: po co uchylać drzwi piekarnika? Otworzyłem je po 20 minutach pieczenia i po 15 z otwartymi bochenki były niedopieczone. Jutro do końca pieczenia zostawię zamknięty piecyk. Pozdrawiam! Idę robić nowy zaczyn ;-)
2010/04/30 22:59:26
By wypuścić parę, moze rzeczywiście lepiej piec przy zamkniętym, a uchylić juz na sam koniec pieczenia..
pozdrawiam :)
Gość: Ewa, 78.155.124.6*
2010/05/03 22:30:33
Chelb wyszedł bardzo dobry w smaku i wyglądem podobny do Twojego. Teraz muszę jeszcze "dojrzeć" do zakwasu. :) Przeczytałam komentarz Mateusza i również postanowiłam piec z zamkniętym piekarnikiem.
2010/05/21 15:53:44
Dorotko upiekłam dziś ten chlebek. jest przepyszny, a ja dumna z siebie:) Ciasto wyrabiałam od początku do końca ręcznie i nie dosypywałam mąki, bo tego nie wymagało. Mimo, iż delikatnie się kleiło było elastyczne i wspaniale się z nim pracowało:). Dziękuję za przepis i pozdrawiam ciepło
jola 2010/05/22 13:56:13
Robię dzisiaj chlebek po raz drugi. Po tym jak wyrośnie skręcam go wokół siebie - wychodzi wtedy podobny do mojego ulubionego chleba ze sklepu - chorwackiego :) W ogóle, to jak go upiekłam, to mój mąż powiedział, że zrobiłam najlepszy chleb dotychczas, a trochę już ich było :) Uwielbiam patrzeć, jak to ciasto napełnia się bąbelkami pod palcami. Pozdrawiam mocno i idę wsadzić go do piekarnika. A z boczku powolutku rośnie ciasto na bagietki :))))
2010/05/29 14:57:17
Kolejny super chlebuś z bloga Dorotki. Jest wspaniały :) Ciasto proste do wyrobienia, żadnych trudności z pieczeniem, kolejny chleb marzenie! Dzięki serdeczne Dorotko!! :)
2010/06/07 00:52:38
wygląda po prostu przepięknie!!! dopisuję do listy, trzeba będzie szybko upiec :))
Gość: kamka, 195.74.226.121.dsl.dyn.forthnet.gr
2010/06/08 08:11:39
"Znowu przykryć szczelnie i pozostawić do wyrośnięcia na 70 minut, składając je w 25 i 50 minucie."
ale tzn.mam wyjąć ciasto z miski w której rośnie na blat jak to pokazane na tym zdjęciu z innego blogu i złożyć?Czyli nie ma być szczelnie przykryte na blacie?Pogubiłam się bo 1raz robię taki składany chleb. A ciasto podzielić na 2 części czyli 2 bochenki z tej ilości zrobić?
Gość: kamka, 195.74.226.121.dsl.dyn.forthnet.gr
2010/06/08 11:09:55
Dorotko już zrobiłam więc już wiem co i jak.Zrobiłam 2 bochenki i składałam na blacie (nie przykrywałam niczym szczelnie) i przyznam,że jak włożyłam na blachę i czekałam aż urośnie to mi się rozpłynęło ciasto i złożyłam je jeszcze raz żeby uformować jakiś kształt podobny do chlebka a nie do naleśnika ale i tak ładnie wyrósł i ma bąbelki powietrza w środku więc nic mu to nie zaszkodziło.Nie wiedziałam ile to jest 18g soli-ja dałam 1 łyżkę ale na przyszłość dam czubatą.Chlebek pyszny i piękny,polecam.Zaraz doniosę o nim mamie i siostrze :)
2010/06/14 10:47:33
Upiekłam ten chlebuś z połowy porcji, wyszedł naprawdę dobry. Przyjemnie się go robi, rośnie fantastycznie, warty polecenia. Pozdrawiam
Gość: amusiek, host94g.i24.pl
2010/08/20 11:38:48
rozpoczynam przygodę z pieczeniem z parą, i mam zamiar przed włożeniem bochenka do piekarnika wlać trochę wody do naczynia na dnie, zamknąć, odczekać chwilę, włożyć bochenek i dolać nieco wody, tylko strasznie nurtuje mnie to ile tej wody powinno być? ; ) wymyśliłam sobie że na dobry początek wezmę filiżankę (150ml) i najpierw wleję pół, a potem drugie pół, ale czy to nie za dużo? ; )
2010/08/20 12:07:23
Od razu wlej całą szklankę, jak zostanie to po prostu wylejesz.
pozdrawiam :)
Gość: kinga, 94.254.197.9*
2010/09/23 22:59:36
czy jeśli zrobię zaczyn z drożdży suchych, to mogę potem dodać drożdże świeże już podczas robienia chleba?
Gość: Miśka, 87-205-187-51.adsl.inetia.pl
2011/02/01 12:52:35
mam pyt.: czy poolish mysi bezwzględnie wyrastać przez 12-16 godzin? czy można ten czas skrócić (np do 5-6 godzin) lub wydłużyć ( około 20)?
Gość: Miśka, 77-253-189-131.adsl.inetia.pl
2011/02/03 13:14:08
b dobry, po upieczeniu jest sprężysty, aromat drożdży (którego nie lubię w chlebach domowych) nie jest bardzo wyczuwalny, łatwo go odświeżyć skrapiając woda i podpiekając w piekarniku. Samo wykonanie nie jest trudne, wręcz powiem, że chleby na poolish są idealne dla niezaawansowanych, czyli dla mnie. Poolish wyrastał mi w temp pokojowej przez ok 5 godz i ledwo mi nie uciekł. Polecam :)
2011/02/05 18:29:21
a można go upiec w garnku z kamionki? jak nie, to ktory chleb mozna? chcialabym miec taki ladny, okragly chlebek :)
Gość: joanna, 94.75.112.13*
2011/07/13 11:52:11
mój tata powiedział, że pachnie prawdziwym chlebem, takim, jak kiedyś był :) naprawdę, zapach jest wspaniały, smak też niczego sobie :)
Gość: orzeszek140, cpc6-lewi16-2-0-cust707.2-4.cable.virginmedia.com
2011/07/27 19:26:09
Przepraszam za pierwszy komentarz, ale przez nie uwage coś kliknęłam i wysłałam kawałek wypowiedzi. Zacznę więc od początku.To mój pierwszy drożdzowy chlebek, nie licząc tych pieczonych w maszynie, ale odkąd zaczęłam piec na zakwasie maszyna służy mi już tylko do wyrabiania ciasta drożdżowego.Pyszny chlebuś, prosty w przygotowaniu, pięknie rośnie podczas pieczenia, no i można jeszcze kogoś obdarować drugim bochenkiem. Oczywiście do powtórki.
Gość: AgataK, rev-77.79.213.106.inone.pl
2011/08/05 15:34:21
A mi właśnie jakoś słabo wyrosło. Nie dało się ciasta w ogóle zagnieść bo sie strasznie lepiło i rozlewało i musiałam dodać tyle samo mąki co już zużyłami. W piekarniku wyrosło, ale i tak nie było tak ładne jak na obrazku:( chleb nigdy nie był moją mocną stroną...
Gość: Kira, dlj40.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/08/22 21:10:21
Bardzo fajny chlebek, a właściwie bułka :) oczywiście chciałam być mądrzejsza niż przepis i zamiast lekko nadać ciastu prostokątny kształt uformowałam normalny bochenek (trochę się obawiałam, że taki prostokątny mi się rozplynie na blasze) i efekt był taki, że po wyłożeniu bochenka na gorącą blachę chleb wypączkował z siebie wielką bułę z boku i nabrał zupełnie nieprzewidzianego kształtu. Ale nic mu to na smak nie zaszkodziło :) z pewnością upiekę go jeszcze wiele razy, może w formie bułeczek, bo jest zaskakująco dobry jak na chleb na drożdżach :)
Gość: Daria, auto-blacharz.pl
2011/09/12 07:39:46
Zrobiłam ;)
Mój pierwszy chlebek. Wprawdzie z przygodami, ale jest i tak jak na zdjęciu. Najpierw zaczyn przez całą noc nie podjął pracy (za zimno mam w domu, więc zagotowałam wodę w garnku, na garnek deska a na deskę micha - zaczyn dał radę ;), potem ciasto się kleiło do wszystkiego, zdając się na doświadczenie nie dosypywałam mąki, dopiero przy składaniu lekko podsypałam. Szkoda, że zrobiłam tylko z połowy - po jednym dniu została piętka, której i tak zaraz nie będzie ;)
Gość: eveni, host86-190-65-105.wlms-broadband.com
2011/10/21 13:58:58
Mojemu zaczynowi tez bylo za zimno, poza tym spieszac sie bezmyslnie wymieszalam wszystkie skladniki ciasta wlasciwego z zaczynem zamiast czekac z drozdzami i sola.. Efekt i tak rewelacyjny, takiego chleba mi w uk brakuje, owszem sa, na farmers markets, a ja tu sama wykonalam takie cudo za frakcje ceny:)) Pisze umazana maka, zaraz ide po nastepna pajde, smakuje najlepiej z maslem, smak Polski.. Piekne w nim dziury..
Gość: yone, r4.limes.com.pl
2012/03/13 18:04:45
Proszę o odpowiedź, gdyż jestem kompletnym laikiem w kwestii wypieków w automacie do chleba, a właśnie stałam się właścicielką takowego.Dlaczego niektórych chlebów nie można wyrabiać w maszynie co chleba? Planuję wykorzystywać ją głównie do wyrabiania ciasta, a piec zamierzam w piekarniku. Jak rozpoznać, którego ciasta na chleb nie można mieszać w maszynie?
2012/03/13 21:26:08
Niektóre ciasto na chleb wymaga tylko szybkiego wymieszania, a maszyna miesza przez pół godziny. W zasadzie każde ciasto na chleb można wyrobić w maszynie, to tez, ale wtedy trzeba przerwać jej cykl na składanie chleba.
|
Ostatnie wpisy
Spis treści
Za pozostawiony komentarz bardzo dziękuję :). Wszystkie uważnie czytam, choć nie jestem w stanie na każdy odpowiedzieć. Spam, komentarze obraźliwe, komentarze z wklejonymi linkami reklamowymi - będą usuwane.
Wszystkie zdjęcia są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy i zgody jest zabronione.
Bądź na bieżąco
Moje Wypieki on Facebook
|