Blog > Komentarze do wpisu

Drożdżówki z twarożkiem i jagodami

Drożdżówki z twarożkiem i jagodami

Niesamowicie smaczne! Ale co ja będę pisać - czy intuicja Wam nie mówi to samo? :). Mięciutkie, puchate, mocno jagodowe ... zjedliśmy na podwieczorek, a oblizujemy się na samo wspomnienie. Ciasto jest bezproblemowe do wyrabiania, a bułeczkom nie zaszkodziło nawet to, że miałam tylko mrożone jagody. Polecam!

Przepis zaczerpnięty z tego blogu.

Składniki na 12 - 15 bułeczek:

  • 80 g drobnego cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 70 g miękkiego masła
  • 1 duże jajko, roztrzepane
  • 450 g mąki pszennej (użyłam chlebowej)
  • 2 łyżeczki suchych drożdży (8 g) lub 16 g świeżych
  • 1 i 1/8 szklanki mleka lub maślanki, o temperaturze pokojowej

Nadzienie:

  • 200 g jagód (mogą być mrożone)
  • 150 g serka śmietankowego, jak na serniki; może byż również ricotta
  • 2 łyżki miodu
  • 2 - 3 łyżki cukru waniliowego

Serek, miód i cukier waniliowy wymieszać, odstawić.

Wykonanie ciasta:

Wszystkie składniki połączyć w naczyniu (z drożdżami świeżymi zrobić wcześniej rozczyn). Wyrobić miękkie, elastyczne ciasto, może się trochę kleić. Oprószyć mąką, odłożyć do podwojenia objętości w ciepłe miejsce, przykryte ręczniczkiem lnianym.

Po tym czasie ciasto wyjąć, lekko wyrobić. Podsypując delikatnie mąką rozwałkować na prostokąt 30 x 35 cm (nie większy, bo ciasto będzie zbyt cienkie). Posmarować powierzchnię twarożkiem, posypać  jagodami. Całość zwinąć wzdłuż krótszego boku. Pokroić na 12 równych części - ślimaków, które ułożyć powierzchnią ściętą do góry, w odległosci około 1 cm od siebie (na oprószonej mąką lub wyłożonej papierem do pieczenia blaszce). Odstawić znowu do wyrośnięcia w ciepłe miejsce, na około 60 minut.

Piec w temperaturze 190ºC przez około 20 - 30 minut, aż bułeczki będą dobrze wypieczone. Jeszcze ciepłe można polukrować.

Metoda dla maszynistów:

W maszynie do chleba umieścić składniki na ciasto w kolejności: płynne, sypkie, na końcu drożdże. Nastawić program do wyrabiania i wyrastania ciasta 'dough' (około 1,5 h), po czym ciasto wyjąć, wyrobić krótko i dalej postępować wg powyższego przepisu.

Smacznego :)

Drożdżówki z twarożkiem i jagodami

wydrukuj przepis

sobota, 27 czerwca 2009, dorotus76
Print Friendly and PDF
Komentarze
Gość: G.G, cqq226.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/06/27 19:03:43
Dorotko, co to znaczy 'zrobić rozczyn z drożdży'? to się pojawia przy wszystkich ciastach z drożdżami. a ze mnie taka ciamajda... chodzi o to, że drożdże wcześniej z mlekiem stentegować? :D
-
2009/06/27 19:06:27
o rany.........Dorota....toz to juz podchodzi pod znecanie sie .................REWELKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ja tez takie chce.......................
-
2009/06/27 19:07:18
Tak. Bierzesz świeże drozdze, kruszysz, zasypujesz np. 2 łyżeczkami cukru, zalewasz odrobiną letniego mleka (np. 1/4 szklanki), oprószasz mąką, przykrywasz i odkładasz na 20 minut, aż ruszą. Wtedy łączysz z reszta składników.
pozdrawiam :)
-
Gość: G.G, cqq226.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/06/27 19:10:35
dziękuję!!! teraz już wszystko wiem :D. i mogę robić i drożdżówki i jagodzianki, super! :))
-
2009/06/27 19:28:51
bossszzzz... cudne te drozdzowki Doroto! do zapisania i do przetestowania :)
-
2009/06/27 19:33:56
Absolutnie boskie.
-
2009/06/27 19:49:47
No i dlaczego nie wzięłam ze sobą żadnego garnuszka jak byłam dzisiaj w lesie! A znalazłam miejsce z mnóstwem jagód.. Ech.. koniecznie trzeba będzie wypróbować to cudo! :)
-
Gość: kamalinka, eaq254.internetdsl.tpnet.pl
2009/06/27 19:55:46
czy to Wiktorka? :)
bułeczki wyglądają przepięknie jutro sie za nie zabieram:)
mam jednak pytenie bo wiem ze jestes obyta w rodzajach cukrów i... czy brazowy cukier to trzcinowy czy taki drobny ciemny lub jasny? a moze jeszcze inny?
pozdrawiam Cie serdecznie!
-
Gość: , chello089074090182.chello.pl
2009/06/27 20:52:04
Hmmm! Jutro je upiekę. Wyglądają tak smacznie, że chyba będą mi się śniły w nocy.
-
Gość: Kaja, host-57-120.lan.bermudy.net
2009/06/27 22:07:08
Domyślam się, że w tle Twoja córeczka:) Rzekła bym nawet, iż bardziej fotogeniczna niż drożdżóweczki! Jestem fanką Twego przepisu na drożdżówki z dżemem/makiem i coś czuję, że i te na stałe zagoszczą u nas w domu. Wypróbuję w poniedziałek jak tylko kupię jagody. Pozdrawiam serdecznie z deszczowego Wrocławia.
-
Gość: Minimalna, 90-156-25-117.as.kn.pl
2009/06/27 22:23:13
No i znów świetny i pyszny przepis :)
Tylko zastanawia mnie jak to tak zawinąć...
bo jakoś nie bardzo wiem :) a chciałabym już to cudo wypróbować :)
Pozdrawiam
-
2009/06/27 22:36:00
Tak, w tle Wiktoria :-)

Minimalna: zwijamy jak chelsea buns:
mojewypieki.blox.pl/2008/06/Chelsea-buns.html

Kamalinka: cukier trzcinowy to odmiana cukru brązowego. Cukier brązowy moze być jasny lub ciemny, najczęściej jest drobny. Często spotykany jest demerara, w postaci kryształków lub muscovado - bardzo ciemny brązowy o charakt aromacie. Do ciast używam cukru brązowego jasnego lub ciemnego, w zależoności od tego, jaki kolor i smak ciasta chcę uzyskać :)
-
Gość: annika, 217.153.99.18*
2009/06/27 22:56:06
Nastepnym razem jak będę na targu z pewnością kupię jagody i wypróbuję te bułeczki. Niesamowite!!!!!
-
Gość: annika, 217.153.99.18*
2009/06/27 22:58:14
I jeszcze pytanko, bo ja ciemna w drożdżowe ciasto jestem. Jak długo ciasto wyrasta po zagnieceniu?
-
Gość: Binchen, d24-57-160-204.home.cgocable.net
2009/06/27 23:07:23
no nie! I znowu takie pyszne drozdzowki!:) akurat kupilam jagody zeby poraz drugi zrobic jagodzianki (wczoraj zrobilam i wszystkie poszly a jutro przyjezdza kolezanka ktora chciala sprobowac:) wiec szybko robie nastepne (ciasto juz rosnie).
Nastepny tydzien drozdzoweczki:)

pozdrowienia z Kanady:)
-
2009/06/27 23:14:03
O ja ciee!
Ja mam mrożone jagody- i to ilee;O!!!
I koniecznie,ale to koniecznie musze zrobić jak najszybciej te drożdżóweczki!:D
Pozdrówka Dorotuś:*
-
2009/06/28 07:49:37
Drozdzowki doskonale! Tez postaram sie zrobic niedlugo, pewnie tak pieknie nie wyjda...
-
2009/06/28 09:17:16
Wspaniałe drożdżówki! Już zapisałam przepis na jagodzianki, a teraz na drożdżówki :)) Jak tylko będe miała jagódki to chyba zaszaleję:))
A zdjecie z WIktorią piękne!:)))
-
Gość: david, 221.222.38.84.otvk.pl
2009/06/28 11:13:53
Witam, mam pytanie w jakim czasie one powinny podwoic swoją obietnosc? Pozdrawiam david
-
Gość: jasmine, host86-171-84-190.range86-171.btcentralplus.com
2009/06/28 11:44:07
david trzymaj w cieple przez 1h, powinno odpowiednio podrosnac:)
-
Gość: dora, host86-156-167-105.range86-156.btcentralplus.com
2009/06/28 13:52:28
Sliczne to zdjecie z Wiktoria w tle!!!
-
Gość: kamalinka, eaq254.internetdsl.tpnet.pl
2009/06/28 14:10:23
aha dobrze dziekuje a czy ciemny muscovado nadaje bardzo intensywny smak? i czy np mozna go zastapic cukrem pudrem by mi sie ladnie wszystko ropuscilo podczas pieczenia? i co to jest mąka SELF RISING FLOUR?
-
Gość: aleksa, host-81-190-79-107.gdynia.mm.pl
2009/06/28 15:50:46
o kurde!! a ja właśnie zużyłam ostatnie drożdże do rogalików!!! :( ps. moja mama zamyka jagody w słoikach, czy nie puszczą za dużo soku na tych drozdzówkach? nie jestem w stanie ich zbytnio osuszyc bo są caly czas w soku...
-
2009/06/28 16:15:58
Bułeczki smakuja tak ja wyglądają:)Ciasto jest dośc wilgotne ,obficie obsypałam papier na którym rozwałkoływałam ciasto(inaczej byłby problemy ze zwinięciem).Miałam w lodówce serek mascarpone więc dałam go do farszu jagodowego i wyszły smakowite:)
-
Gość: madzik, 82-38-209-121.cable.ubr01.wake.blueyonder.co.uk
2009/06/28 17:18:37
A za miast świeżych czy mrożonych jagód może być dżem jagodowy????Bo jak zwykle jak coś chce zrobić to nie ma podstawowego składnika :((
-
Gość: jasmine, host86-171-84-190.range86-171.btcentralplus.com
2009/06/28 21:38:32
zrobilam i polecam sa pyszne i pieknie pachną. Nie wiem jak to podzielilam ze wyszlo mi 16 sztuk ;) aha zamiast jagód dalam mrożonke z owocow lesnych bo innych nie mialam, ale sa rewelacyjne;) naprawde polecam!
-
Gość: aga, aagt113.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/06/28 22:53:16
Dorotko ! czy Ty naprawdę nie masz nic innego sensownego do roboty niż realizowanie sie poprzez redukcje do poziomu garkotłuka wsłuchując sie w chór tych wszystkich żałosno-infantylnych komentarzy ?
-
Gość: panna przechodzień, d90-129-85-154.cust.tele2.pl
2009/06/28 23:20:39
niech sie Pani nie da sprowokowac, Doroto. bo jesli sie Pani da, to znaczy, ze moze miec Pani faktycznie kompleks, tak jak ignorant powyzej.
-
2009/06/28 23:37:34
Hej! Bardzzo apetyczne, wyglądają jak "żywe" na tych zdjęciach tylko sięgnąć i zajadać, tak jak Wiktoria z tle :o).
Pozdrawiam!
-
Gość: jenny-1975, 92.55.234.14*
2009/06/29 08:34:46
"ułożyć powierzchnią ściętą do góry" nie bardzo to rozumiem, mógłby ktos mi pomóc
-
Gość: lubany_b, 94.231.188.9*
2009/06/29 08:52:41
Dziękuje Wam duże za przepiękny przepis!Î÷ĺíü smacznie wyszło lubany-b.livejournal.com/48390.html !Âŕřč prace są znane i ulubione i w rosyjskojęzycznych blogach.Wybaczycie za zły polski, nie posiadam mową, korzystam tłumaczem.
-
Gość: David, 221.222.38.84.otvk.pl
2009/06/29 11:04:27
Szanowna koleżanko Ago jak słusznie zdążyłaś zauważyć te komentarze nie są kierowane pod adresem Twojej osoby, więc nie wiem dlaczego negujesz innych przecież nie musisz ich czytać W moim mniemaniu jest to co najmniej nie grzeczne i nie kulturalne. Jenny "ułożyć powierzchnią ściętą do góry", czyli zrobić tak jak jest pokazane tutaj na zdjęciach: mojewypieki.blox.pl/2008/06/Chelsea-buns.html . Pozdrowiam David
-
Gość: moniah13, cpc1-norw1-0-0-cust428.pete.cable.ntl.com
2009/06/29 11:28:23
Aga-obawiam się ,że jedyne co jest żałosne na tym blogu to TY i twój beznadziejny komentarz:)
-
2009/06/29 11:34:28
Anniko, david, ciasto wyrasta od 1-2 h w zależnosci od tego, jak ciepło jest w kuchni :)

Kamalinka: ciamny muscovado nadaje ciastu inny aromat, trochę może przypomna toffi? I ciasto jest ciemniejsze. Można zastąpić cukrem pudrem. Mąkaself-raising flour, jest to mąka wymieszana już z soda i proszkiem w proporcji: na każde 150 g maki pół łyżeczki sody i pół łyżeczki proszku do pieczenia.

Aleksa: jagody w słoiku się niestety nie nadają - jak sama piszesz, zbyt dużo soku.

Madzik: dzem będzie sie też nadawał :)

Jenny: David Ci przed chwilą juz odpowiedział, dzięki!

Lubany_b: bardzo się cieszę, że smakuje! Fotki u Ciebie wspaniałe - z wiśniami smakują pewnie równie dobrze :-). Dziękuję za miłe słowa!

pozdrawiam :)

-
Gość: moniah13, cpc1-norw1-0-0-cust428.pete.cable.ntl.com
2009/06/29 11:38:54
A jeżeli chodzi o infantylność to widać ,że jesteś 100% przykładem, żadna bowiem normalna dorosła osoba nie wypisywałaby takich chorych komentarzy. No chyba że ma jakieś problemy ze sobą:) Dorotko Twoje przepisy są cudownie przepyszne a poniższy komentarz świadczy tylko o tym ,że głupota ludzka nie zna końca a o zazdrości nie wspomnę;) serdecznie pozdrawiam
-
Gość: moniah13, cpc1-norw1-0-0-cust428.pete.cable.ntl.com
2009/06/29 11:42:21
przepraszam powyższy komentarz:)
-
Gość: aga, aagj226.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/06/29 13:07:48
Szanowny Kolego Dawidzie! Zdajesz sie nie zauważać, że nie jest to jedynie problem jednostkowy.Blogi te bowiem wraz z komentarzami są niebezpiecznym siedliskiem infekcyjnym i chociaż ja osobiście nie jestem podatna na tego typu wpływy, to jednak nie można zapominać o całej rzeszy bezkrytycznych, aczkolwiek skądinąd porządnych kobiet, ktore mogą narażone być na chorobe epidemicznego odmóżdżenia. Pozdrawiam Cie - Aga
-
Gość: David, 221.222.38.84.otvk.pl
2009/06/29 14:14:26
Droga Ago, ale tu nie ma nikt obowiązku ani tym bardziej przymusu przebywać i odwiedzać ten (wspaniały) blog. Piszesz, że jesteś osobiście odporna na "...niebezpieczne siedliska infekcyjne..." Skąd wiesz, że cała reszta, która odwiedza ten blog nie jest (pytałaś?) ?! Ach i jedynym problemem jaki ja osobiście tu widzę to chęć doskonalenia swojego kunsztu cukierniczego w domowym zaciszu. I tu masz racje bo to wciąga, ale to nic złego. Bo przez to, że my stajemy się lepszymi "cukiernikami" innym krzywdy wyrządzamy. Pozdrawiam David.
-
Gość: David, 221.222.38.84.otvk.pl
2009/06/29 14:24:23
*innym krzywdy nie wyrządzamy.
-
2009/06/29 14:38:58
Ciesze sie ze mieszkam w UK i nie musze przebywac wsrod takich typow jak aga- ludzi z ktorych wręcz wyplywa żołć. Upusc troche jadu, schowaj zazdrośc do kieszeni i w końcu nie uzewnętrzniaj cech typowych naszemu narodowi, bo to zle wygląda a swoimi obrazliwymi komentarzami nic- po prostu nic nie osiagniesz.
Wlasciwie po co tu wchodzisz i to piszesz? Jaki to ma cel?
-
Gość: madzik, 82-38-209-121.cable.ubr01.wake.blueyonder.co.uk
2009/06/29 14:49:28
A no właśnie jak się komuś nie podoba to niech po prostu komentarzy nie czyta i tyle!!Osobiście uważam,że komentarze są potrzebne bo sama dzięki nim wybieram czy coś upiec czy nie ilu osoba się udało,czy wynalazły jakiś patent na trudniejsze sprawy itd
a,że się zachwycamy??Pomyślałaś,że dla nie których ten blog i kucharzenie z niego tych wspaniałych przepisów to odskocznia od codzienności od rutyny pracy,szkoły itd,troszkę mnie poniosło z tym pytaniem czy pomyślałaś z samego Twojego komentarza można wywnioskować odpowiedź.I komu tu można zarzucić infekcję odmóżdżenia??Pozdrawiam
-
2009/06/29 14:56:02
co do maszynistów: miękkie masło zaliczamy do płynnych czy sypkich;)?

pzdr, laiczka
-
Gość: Justyna, 86-44-39-173-dynamic.b-ras2.blp.dublin.eircom.net
2009/06/29 15:26:23
Morfeuszowa, ja wrzucam po mokrych, przed wsypaniem sypkich, czyli tak jakby "pomiedzy" :) tez mialam ten dylemat :)
-
Gość: slomka, cache-dtc-ad15.proxy.aol.com
2009/06/29 18:09:34
Aga jak juz kilka osob pisalo . Wedlog twego zdania blogi sa zle i sieja "zaraze", przepraszam ale nierozumiem , dlaczego wiec tu zagladasz? Czytajac twoje wypowiedzi odnosi sie wrazenie ze niestety to ty jestes osoba niedowartosciowana , ktora przez swoje zlosliwe komentarze szuka poklasku, wydaj mi sie ze nietedy droga . Jezeli masz zamiar kogos obrazac to lepiej zamilknij.
Co do blogu , zagladam tu od roku . Osobiscie zajmuje sie pieczeniem na roznego rodzaju imprezy ( w przyszlosci z zamiarem otwarcia swojej kawiarenki) posiadam tysiace swoich przepisow , pomimo tego zagladam tu bardzo czesto poniewaz uwielbiam nowosci w kuchni a ten blog wlasnie mi (nam) to dostarcza . Wszystkie przepisy sa super, jasne , opisane bardzo dokladnie a co do komentarzy nawet niewiesz ( bo niechcesz) jak one czasami pomagaja . Ludzie mieszkaja w roznych czesciach swiata i nie wszedzie dostaniesz te same produkty a wlasnie dzieki komentarza ludzie pomagaja sobie znalesc odpowiedniki.
Tak ze jeszcze raz Jak ci ten blog niepasuje to zrob przysluge sobie ( i nam) i niezagladaj tu wiecej.
-
Gość: Jula, 195.170.191.2*
2009/06/29 18:49:02
Witam i dziekuje za natchnienie kulinarne:)
Nigdy nie piekłam z taką pasją! W ten weekend wyprobowalam Twoje jagodzianki, buleczki jogurtowe, truskawkowca, pancakesy bananowe i choc nie wszystko wyszlo tak jak na zdjeciu- bylo pyszne:)
Juz nie moge doczekac sie kolejnych przepisow:)
-
2009/06/29 19:51:31
C U D O W N E !!! Jutro je koniecznie wypróbuje, nie wiem jak wytrzymam ale dzisiaj nie dostane już jagód... :( Przepis już zachomikowałam i biore się jutro do dzieła :) Ah...Twoje zdjęcia pachną jagodami...mmm...
-
Gość: magda, host-89-231-102-115.warszawa.mm.pl
2009/06/29 21:10:07
Dorota, ile czasu należy wyrabiać ciasto drożdzowe ręcznie? ja jestem początkująca..mnie sie strasznie lepi:/. Boje sie przesadzic z mąką. Daj znać:).
dzieki,pozdr
-
Gość: monika, chello089078239067.chello.pl
2009/06/29 21:13:55
witam:) wpisuję się pierwszy raz, chociaż nie pierwszy już raz korzystam z przepisów:) ku radości mojej rodzinki:)) Dorota, dziękuję:)))
drożdżówki z jagodami zrobiłam, tylko miałam jeden problem, ciasto wyszło mi bardzo wilgotne i trochę lepiące, ciężko się zwijało, udało mi się podzielić na 12 drożdżówek, ale z ledwością przekładałam na blaszkę:( po upieczeniu super, a moje pytanie do Was wszystkich, czy to ciasto ma być takie , czy podsypywać więcej mąką?? pozdrawiam:)
-
Gość: madika, abjm157.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/06/29 21:14:33
ja nie Pani Dorota, ani sie nie umywam, ale u mnie w rodzinie ciasto drozdzowe zawsze wyrabia sie do momentu az przestanie sie lepic (do rak i do miski/stolnicy). maki nie dosypywac o ile dalas tyle ile w przepisie, w trakcie wyrabiania przestaje sie kleic ciasto i wtedy jest gotowe :) (u mnie ta rada nie zawiodla przy zadnym ciescie drozdzowym)
-
Gość: Kalinka, host-89-231-147-62.chelmno.mm.pl
2009/06/29 21:14:50
Oj nieprzyjemnie się zrobił ;(. Niedawno walczyłam z tego typu komentarzami na swoim blogu i zastanawiam się dziś skąd biorą się tak wredni ludzie? o co właściwie im chodzi? i czemu zawsze musi pojawić się taki diabeł w ludzkiej skórze, który za wszelką cenę chce robić komuś przykrości, bo niestety takie komentarze zawsze uderzają Zastanów się człowieku jak bardzo musisz być w środku zepsuty i zgorzkniały aby zdobyć się na tak beznadziejny komentarz. Aga może jak zostaniesz kiedyś matką, i będziesz bardziej rozwinięta uczuciowo, zrozumiesz że warto z ludźmi żyć w zgodzie bo w każdej chwili może okazać się, że to Ty będziesz potrzebować ciepłego słowa i troski, a nie wypisywać głupawe przemyślenia zaplatane w mądre wyrazy, które są równe puste jak Ty. Przykre to bardzo.
-
Gość: magda, host-89-231-102-115.warszawa.mm.pl
2009/06/29 21:45:01
dzieki Madika. Intuicyjnie tak robilam,aż rece bolały..pieką się:), rzeczywiście ciężko się to przekłada na blachę, ale w piekarniku wyglądają nieźle:). Nie są takie piękne i równe, jak u Doroty, ale od czegoś trzeba zacząć:).
pozdr
-
Gość: magda, host-89-231-102-115.warszawa.mm.pl
2009/06/29 21:45:57
Dziewczyny i chłopaki, nie karmijcie trolla.Sam zniknie:)
-
2009/06/29 23:50:32
Monika: ciasto nie jest łatwe po zwinięciu: jest z twarogiem, u mnie dodatkowo były mrożone jagody, które zaczynały sie rozmrażać. Wszystko trzeba robić szybko i sprytnie. Można podsypywać mąką, ale tyle, ile jest to konieczne. Moje nie wyszły zbite, lecz miejscami były też mokre (i nie wszystkie), choć nie zakalcowato.
-
2009/06/29 23:58:20
Morfeuszowa: ja miękkie masło dodaję razem z płynnymi ;)
-
Gość: Ania, cpe-76-94-209-149.socal.res.rr.com
2009/06/30 06:31:38
Dorotko - ten przepis na ciasto drozdzowe jest wspanialy :) Zrobilam je wczoraj w maszynie i zamiast drozdzowek upieklam placek posypany borowkami i truskawkami + kruszonka. Wyszlo swietne - delikatne i puchate :)
-
Gość: Lena, acf186.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/06/30 22:45:53
Te drożdżóweczki są boskie! Wspaniałe ,mięciutkie i puszyste ciasto!
Wyrabiałam przez kilka minut zwykłym mikserem ze spiralnymi końcówkami a potem jeszcze chwilę ręcznie je napowietrzałam. Ciasto jest dość lepkie, więc zarówno blat jak i ręce musiałam omiatać mąką ale nie miałam problemu ze zwijaniem ciasta i krojeniem.
-
Gość: dorota, ip-85.128.14.110.static.crowley.pl
2009/07/01 07:52:31
To ja prosiłam w koncercie życzen o jagodzianki z twarożkiem, coprawda tamte które jadłam wyglądały jak typowe jagodzianki z serkiem w środku bułeczki, na warstwie jagód. Te zapowiadają się równie pysznie, więc napewno się za nie zabiore.
Pani Doroto, blog jest wspaniały i najlepszy , proszę nie zrażać się niektórymi komentarzami, bo ludzie potrafią być zazdrośni i zawistni.
Pozdrawiam serdecznie.
-
2009/07/01 18:41:31
Dorotko zrobiłam te drożdzóweczki - smak wręcz niebiański, są pyszniutkie, pachnące, mieciutkie i mega smaczne.
Ciasto faktycznie lekko sie klei ale nie miałam problemu z jego formowaniem, tylko jakoś sten serek był jakiś płynny - dodałam do niego budyń. ale nastepnym razem musze kupić serek taki bardziej zwarty - tak tak będzie następny i następny raz :):)
Musiałam sobie pomagać przy przekładaniu z stolnicy na blaszkę, ale jak już podrosły a potem się upiekły to były bajeczne.
-
Gość: kasia, public56470.cdma.centertel.pl
2009/07/01 19:29:00
ciasto właśnie rośnie i czytając komentarze zastanawiam się czy lepszy będzie serek ricotta czy mascarpone? Proszę o radę.Pozdrawiam jagodowo.
-
2009/07/01 19:34:07
Kasiu: zdecydowanie ricotta.

Bardzo sie cieszę, ze Wam smakują :)
-
Gość: slomka, cache-dtc-ad15.proxy.aol.com
2009/07/02 16:49:52
Dorotko mam pewien problem . Tu gdzie mieszkam ciezko dostac twarog a za riccota nieprzepadam czy moge zastapic philadelphia?
Dziekuje za szybka odpowiedz ( przepraszam ze pisze "szybka" ale dzieci mnie mecza o te drozdzowki )
-
2009/07/02 17:05:43
Słomko, czytając Twój komentarz właśnie wciągam kolejną z moich świeżo upieczonych drożdżowek z twarożkiem i jagodami :) osobiście mogę bardzo polecić do tych drożdżowek normalny polski TWARÓG, własnie takowy miałam na stanie i taki dałam, a wyszły...mmmm... niebo w gębie :)
-
2009/07/02 17:10:35
chyba mi te drożdże na oczy padły, dopiero teraz doczytałam o tym twarogu, grunt to umiejętność czytania tekstu ze zrozumieniem, heh
-
2009/07/02 20:10:54
Tak, mozesz zastąpić philadelphią, choc dałabym go trochę mniej, bo jest bardzo kremowy.
pzdr
-
Gość: Ara, 86-42-135-151-dynamic.b-ras1.bbh.dublin.eircom.net
2009/07/02 21:12:13
Droga Pani Doroto,
Gratuluje bloga, przepisow i piekarsko cukierniczych umiejetnosci. Wyprobowalam calkiem sporo przepisow z Pani strony i o dziwo wszystko sie udalo (moze poza sernikiem, ktory sie przepiekl w moim, jak sie okazalo, bardzo wydajnym piekarniku).
Co do wypowiedzi Agi, to nie moge sie powstrzymac, polskosc w pigulce... Co nie zmienia faktu, ze ilosc zdrobnien, pieszczotliwych okreslen, wykrzyknikow i generalnego slodzenia w komentarzach jest zadziwiajacy... Moze troche infantylny, bo kiedy czytam NIEKTORE komentarze mam wrazenie, ze przez pomylke weszlam na bloga o Zacu Efronie czy innej Hannie Montanie pisanego pzrez zgraje rozemocjonowanych malolat... Nie chce przez to nikogo urazic... Takie tylko mam odczucie...
-
Gość: slomka, cache-mtc-ad15.proxy.aol.com
2009/07/03 16:12:20
Dorotko bardzo dziekuje za szybka odpowiedz,dzieciaki niezmiernie sie uciesza moze bardziej corka poniewaz pamieta takie pysznosci z polski.
Produkty juz kupione teraz zabieram sie za pieczenie
Jeszcze raz wielkie dzieki. Karoladka nieprzejmuj sie mi tez sie czasem to zdarza tz tak sie zachwycam zdjeciem lub przepisem ze zapominam co chcialam powiedziec ale rodzinka juz wie ze to znaczy nowe pychotki na stole hihihi.
-
Gość: monia, dke185.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/07/03 22:59:11
Swietny ksztalt tych buleczek! Smak jak ze sklepu, dlatego nie powtorze pieczenia ich bo pochlaniaja strasznie duzo pracy, dzieki temu skupie sie bardziej na innych przepisach!
-
2009/07/04 17:56:33
upiekłam je dzisiaj jako, że miałam półgodziny do serialu i nic do roboty ;) ciasto nie sprawiło mi żadnych problemów, troche gorzej było z krojeniem zwiniętego wałeczka, więc gotowe drożdżówki wsadziłam do forem na muffinki by się nie rozkleiły. a smak, wyjątkowo pyszne!! nigyd nie zachwycałam się drożdżówkami, ale te mi bardzo smakują :) dziękuje za wspaniały przepis!!
-
2009/07/05 10:40:06
Pani Doroto,
dziękuję za ten przepis. To pierwszy przepis na bułeczki z jagodami, z którego jestem naprawdę zadowolona. Pierwszą porcję już upiekłam, została pożarta przy dzielnym wsparciu rodziny :) Jedna kwestia mnie nurtuje. Jak dużej blachy używa Pani do pieczenia? Trochę dziwne to pytanie, ale próbuję sobie wyobrazić, jak duże były Pani bułeczki. Mi wyszło 16 sztuk, a i tak były całkiem spore.
Dziękuję i pozdrawiam,
Miri
-
Gość: kasiaa, cpc1-cmbg14-2-0-cust691.5-4.cable.virginmedia.com
2009/07/06 02:11:47
Upiekłam dziś i juz ich nie ma;( Co prawda miałam problem ze zwinięciem (ciasto bardzo sie lepiło) i właściwe każda bułeczka miała inny kształt, ale zdecydowanie nie wpłyneło to na ich smak-wszystkie były tak samo pyszne!!!
Mam jeszcze jedno takie ogólne pytanie. Czy do każdego sernika nadaje się quark? (o ile nie jest zaznaczone że ma być to np.mascarpone) Mam duży problem z dostaniem polskiego twarogu a serniki uwielbiam:)
-
2009/07/06 20:58:18
Tak, nadaje się quark, choć sernik będzie 'light'; ja po przyjezdzie do Uk też piekłam na quarku i był dosć dobrym zamiennikiem ;)
-
2009/07/06 21:07:55
Mirimar: użyałam duzej blachy piekarnikowej i ... troszkę żałowałam, bo myślę, że na takiej 25 x 35 byłyby fajnie grubsze ;)
-
2009/07/08 15:26:34
Zrobiłam i wszystkie znikneły w jeden dzień. Robiłam z jagód mrozonychi nikt sie nie zorientował :) Przepis dodałam do ulubionych gdyż zamierzam jeszcze raz w tym roku takie bułeczki upiec.
-
Gość: aleksandra, apn-77-112-216-204.dynamic.gprs.plus.pl
2009/07/10 22:49:20
Mam takie pytanie : Czy takie ciasto na bułeczki można zamrażać ?
-
Gość: Karo, 7.pia.abpl.pl
2009/07/11 17:49:28
Zrobiłam dzis i to najlepsze jagodzianki jaki jadłam:) Ciasto jest lepkie, ale to zupełnie nie przeszkadza, mozna podsypać mąką ręce. Ja nie zawinelam ich chyba najlepiej, bo w środku jagody miejscami spłynęly na dół ( wydaje mi się że te "ślimaki" trzeba od spodu podkleić ciastem) i jagodzianki nie były przez to zwarte, ale to w niczym nie przeszkadzalo. Nastepnym razem, dla gości będę wiedziała na co zwrócić uwagę. Poza tym jak ułozyłam na blaszce to jeszcze je posypałam jagodami dodatkowo. Super:) aha, robiłam z jagód świezych.
-
2009/07/11 18:47:57
Aleksandro: nie.
-
Gość: kalinaikuchnia, host-89-231-147-62.chelmno.mm.pl
2009/07/11 21:21:40
Witam Cię Dorotko! Zrobiłam dziś te Pyszne bułeczki, miałam taką ochotę na jagodzianki a te drożdżówki wydawały mi sie jeszcze lepsze. To chyba 2- przepis, który jest tak rewelacyjny! Bułeczki wyszły tak pyszne, puszyste bardzo jagodowe i po prostu idealne! Robilam duże drożdżówki w sumie 8 sztuk ale jakich! Wyglądały tak okazale, że wszyscy pytali zaraz o przepis...no i znikneły, dodam tylko, że z pieca wyciągnełam je o 13 ;o). Dziękuję za świetny przepis!
-
Gość: Malina, nat-dom3.aster.pl
2009/07/12 13:08:49
Bardzo smaczne, jeśli ciasto wyrobi się naprawdę porządnie, nie sprawia problemów, ale podobnie jak Karo doszłam do wniosku, ze warto by je zwijać podobnie jak cynamonowe bułeczki z któregoś z Twoich przepisów. Szkoda, żeby nadzienie spływało na blachę. Ponieważ jagód zostało mi niewiele po lepieniu pierogów, połowę zrobiłam z brzoskwiniami, też pyszne.
-
2009/07/13 08:09:37
Nie bez obaw zabrałam się za pieczenie bułeczek! Ale wyszły bardzo dobre! aromatyczne, maślano-miodowe z dużą ilością jagód! Zastanawiam sie nad innym sposobem zwijania tych buleczek bo jednak troszkę masy jagodowo-twarozkowej zostało na papierze do pieczenia..Ale i tak warto spróbowac! ;)
-
Gość: asia, ddo163.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/07/19 00:14:24
potwierdzam powyższe opinie.Bardzo pyszniutkie jagodowo-serkowe drożdzowki.(udały się fantastycznie-jak wszystkie wypróbowane przeze mnie słodkości z tego bloga.pozdrowienia dla autorki
-
Gość: Sylwia, ger66.internetdsl.tpnet.pl
2009/07/20 17:37:42
dzisiaj upiekłam te boskie drożdżóweczki, choć mój durny piekarnik przypalił je nieco od spodu to i tak wyszły przepyszne :))) bardzo dziękuję za przepis ;**
-
Gość: Gosia, dynamic-78-8-18-44.ssp.dialog.net.pl
2009/07/23 13:35:18
Zawzięłam się wczoraj i upiekłam, jeśli chodzi o smak - rewelacja!!! Jednak czas na przygotowanie ich jak dla mnie za długi, ale taki urok drożdżowych, że lubią długo rosnąć. Ciasto rzeczywiście lepiące, ale po wyrośnięciu nie miałam problemu z rozwałkowaniem. W efekcie końcowym jagody opadły mi na samo dno, ale dzięki temu że przed pieczeniem posypałam jeszcze nimi każdą z bułeczek- pojawiły się również na wierzchu. Samo ciasto pyszne, takie maślane, jakby twarożkowe, naprawdę pyszne! Jeśli ktoś dysponuje czasem polecam!!!
-
Gość: pepsi, vd250.internetdsl.tpnet.pl
2009/07/24 09:07:53
Zrobiłam! Faktycznie bardzo długo trwa zanim trafią do pieca. Myślałam, że zrobiłam coś nie tak ale ciasto wyrosło jak trzeba, było miękkie i elastyczne, łatwo było je uformować w prostokąt, ale krojenie to masakra bo serek cieknie a jagody faktycznie się zapdają. Z komentarzy jednak widzę, że inni mieli tak samo pog górkę :) W moim przypadku szukam jednak innego przepisu bo końcowy efekt smakowy troszkę mnie rozczarował.
-
2009/07/24 22:09:42
Zrobilam JAGODZIANKI z podwöjnen porcji. " NIEBO W GEBIE "- jak by moja Babcia powiedziala. Fantastyczne rozplywaja sie w ustach nie mozna przestac jesc!!!!!!!!Ploecam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
2009/08/22 11:12:26
Dorotko jak myślisz? ze świeżymi wiśniami będą dobre?
-
2009/08/23 22:34:25
Myślę, ze będą bardzo smaczne :)
-
2009/08/24 11:17:18
Zrobiłam, tak jak zaproponowała Malina - podobnie jak bułeczki cynamonowe. Były pyszne, puszyste i nic nie wyciekało. Kusi mnie, żeby zrobić teraz malinowo-jeżynowe... :)
Pozdrawiam!
-
2009/08/24 15:01:21
no i wyszły smaczniutkie z tymi wiśniami :) tylko cukru wiecej było im trzeba
-
2009/08/27 16:38:41
Wykorzystalam to ciasto do zwyklych jagodzianek - ambrozja!
-
2009/08/27 18:47:07
bardzo smaczne :) zrobilam z borowka amerykanska zamiast jagod i bez lukru. zwijanie nie bylo najlatwiejsze, ale pewnie nastepnym razem pojdzie lepiej :)
-
2009/08/29 23:28:38
Upiekłam, wyszły rewelacyjne, pyszne, miękkie, pachnące... Przetrwały 5 minut;-))) Moi uprzejmi koledzy powiedzieli tylko; Do kuchni!!! Dziękuję i pozdrawiam autorkę tych pyszności.
-
2009/10/23 20:43:48
Mistrzostwo świata Dorotko. Upiekłam i fakt nie wyszły rewelacyjne bo nie dopiekłam ich (w środku przy jagódkach ciasto było jak by zakalcowate) ale ten smak to po prostu szaleństwo.
-
2010/03/09 13:07:10
Witam serdecznie. Piekłam te drożdżówki już kilka razy - są rewelacyjne! Mam tylko pytanie, jak Pani myśli, czy można to ciasto upiec jak strucle? czy kulebiak? Zwinąć i obwinąć pergaminem? Dziękuję z góry za odpowiedz.
-
2010/03/09 17:31:12
Tak, tylko nie przesadzić z twarogiem, może powodować zakalec.
pozdrawiam
-
Gość: Agnes, 78.148.66.9*
2010/03/13 20:59:08
Mam pytanie: Czy moge maslo roztopic i dodac w formie plynnej? Maslo w Anglii jest takie twarde nawet jak jest w temp pokojowej i zle sie wyrabia potem.Czy to ma jakies znaczenie dla drozdzowek? A jakiego maslo Ty uzywasz w Anglii? Dzieki wielkie za pomoc.Pozdrawiam.
-
2010/03/14 22:45:35
Możesz, nie ma to znaczenie.
Uzywam masła President, jest bardziej miękkie.
pozdrawiam!
-
Gość: justynka21.pl, aacv51.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/04/28 15:56:51
Dorotko te drożdżówki są przepyszne! ciasto drożdżowe zachwyciło mnie, puszyste mięciutkie, super wyrasta. Teraz chcę upiec je z rodzynkami i moje pytanie czy mogę użyć nadzienia jak do chelsea buns?pozdrawiam
-
2010/04/28 22:46:12
Tak.
-
Gość: kingak, dyt115.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/05/08 21:55:14
super przepis, wyszły cudowne:)) szkoda że jestem na diecie i je te smakołyki tylko rodzinka:(( - ale mnie korci
ponoć pyszne mówią domownicy:)
-
Gość: kiwi, ool-457d08fe.dyn.optonline.net
2010/05/19 14:03:43
Zamierzam upiec te cudne drozdzowki. Mam jednak pytanie. czy serka ma byc istotnie tylko 150g. Pytam dlatego bo w przepisie na slodkie buleczki- lodeczki z ricotta i zurawina na taka sama prawie ilosc maki uzylas 500g serka. Z gory dziekuje za odpowiedz. pozdrawiam serdecznie.
-
2010/05/19 14:08:17
Tutaj dochodza jeszcze jagody, które sa dosć rzadkie i robi sie z ich dżemowa konsystencja wiec raczej dlatego. Ale jesli dasz trochę wiecej sera również powinno byc ok.
pozdrawiam ):
-
Gość: kiwi, ool-457d08fe.dyn.optonline.net
2010/05/19 15:35:51
I jeszcze jedno. Musze uzyc borowki kanadyjskiej, ktora jest pyszna jednak moim zdaniem do jagodzianek troche za mdla. Mieszkam w US i nie spotkalam sie tu z jagodami swiezymi, co do mrozonych nie wiem. Czy w Walii jestes w stanie dostac mrozone jagody? jesli tak to pod jaka nazwa? Pytam ,bo dla nich blueberry to borowka kandyjska a nie jagody :) Jeszcze raz serdecznie pozdrawiam i dziekuje za wszystkie przepisy. Jak upieke drozdzowki to sie pochwale co z tego wyszlo:)
-
2010/05/19 15:43:46
U mnie to też borówka, ale przepis jest i na jagody i borówki, bardziej dostosowany do polskiej części piekących ;)
-
2010/05/25 15:22:05
Czy można wykorzystać ten przepis na ciasto drożdżowe, ale zwinąć jak Słodkie bułeczki - łódeczki z ricottą i żurawiną ? Nadzienie wtedy też z ricottą i żurawiną ;]
-
Gość: kiwi, ool-457d08fe.dyn.optonline.net
2010/05/26 05:11:03
Zrobilam!! Ciasto drozdzowe - pyszne. po raz pierwszy pieklam ciasto drozdzowe na mace chlebowej.I widze roznice. Buleczki wyszly bardzo smaczne. Nawet "manualnie" wszystko sie udalo, poza tym ,ze mialam troche zbyt plynny twarozek, tak wiec troszke sie ciapalo :), ale efekt koncowy byl calkiem dobry,chociaz niektore buleczki wyszly mi troche dziurawe. Nastepne w kolejnosci beda slodkie buleczki, lodeczki. Tez chyba zrobie na mace chlebowej. Nawet do drozdzy amerykanskich sie przekonalam ( do tej pory uzywalam tylko dr Otkera). Pozdrawiam. dzieki za przepis :)
-
2010/05/26 10:50:27
Tak.
-
Gość: agnes, v08-15.opera-mini.net
2010/06/02 19:52:47
A czy ktos próbował te drożdżówki z truskawkami? Mam ochote wypróbować, bo kiedys jadłam takie kupne właśnie ze serem i z truskawkami i to połączenie może byc dobre, ale czy truskawki nie spowoduja zakalca?
-
2010/06/23 19:19:36
Dzisiaj robiłam truskawkową wersję tych drożdżówek. Wyszły bardzo dobre, nie ma zakalca, ciężko sie jednak zwijało ciasto, na szczęście miałam bardzo male truskawki:)
-
Gość: basia, ene222.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/06/28 19:10:12
właśnie wyjełam z pieca, pycha!!! lepsze niz kupne!! ja mam termoobieg i odkryłam co zrobić by się nie spiekły od dołu, gdy czas pieczenia zbliża sięku końcowi a góra drożdżówek jest nie dopieczona(wyszły mi grubsze, niz powinny), a zapewne dół jest już zrumieniony to wyłączam dół termoobiegu i zostawiam tylko górę i tym sposobem nie spiekły się, tylko były idealne:)) zrobiłam z połowy porcji ale z ciasta na ,,drożdżówki z dżemem", bo wydało mi się prostsze niz to:))) gorąco polecam!!
-
Gość: wiola, 77-255-55-167.adsl.inetia.pl
2010/06/30 19:10:39
A ja mam takie pytanko: czy jagodzianki nie stracą na niczym jak normalnie do srodka napakuje sie farszu? Dorotko a powiedz mi jeszcze które jagodzianki wychodzą lepsze z tego przepisu czy tego drugiego :)?
-
2010/07/01 12:00:20
Obydwie sa pyszne, tylko tych nie piekłam do tej pory z farszem w srodku ;)
pozdrawiam!
-
2010/07/05 10:30:22
Upiekłam, są wspaniałe! Mięciutkie i puszyste, pyszne!
przystole.blox.pl/2010/07/Drozdzowki-z-twarozkiem-i-jagodami.html

Dziękuję za przepis :)
-
2010/07/14 15:44:34
wspaniały smak. Dzisiaj upiekłam wg tego przepisu, tylko do cukru waniliowego dodałam ziarna z 1/4 laski wanilii i wyszły cudownie aromatyczne :) Pani Doroto, dziękuję za tę wspaniałą stronę.
-
2010/07/14 15:44:54
wspaniały smak. Dzisiaj upiekłam wg tego przepisu, tylko do cukru waniliowego dodałam ziarna z 1/4 laski wanilii i wyszły cudownie aromatyczne :) Pani Doroto, dziękuję za tę wspaniałą stronę.
A oto kilka zdjęć picasaweb.google.pl/mbanaszk/Drozdzowki#
-
2010/07/14 19:52:21
Śliczne i drożdzowki i zdjecia :)
-
Gość: Marlena, 89.230.88.22*
2010/07/14 20:36:05
Drozdzoweczki zrobione w dwoch wersjach z malinkami i jagodkami. Dalam serek waniliowy homogenizowany i nie zmienilo to smaku:)pyszne:)teraz mam wyrzuty bo dopiero co skonczylam ostra diete schudlam 17 kg,a teraz tylko siedze na blogu i wybieram co bedzie jutro:P haha
-
Gość: beata, chello089077114253.chello.pl
2010/07/15 15:46:42
dzień dobry:)
upiekłam dzisiaj te drożdżówki pomimo okropnego upału ( 34 C w domu ) ale warto było wyszły naprawdę dobre a wręcz jak to określiła moja rodzinka REWELACYJNE :)
pozdrawiam
-
Gość: bułkowo, 109.199.0.3*
2010/07/15 18:52:52
czy zamiast zwykłej mąki pszennej można użyć mąki orkiszowej? ;-)
bo razowej chyba nie bardzo... :) a może?
-
2010/07/15 23:20:10
Według mnie można użyc obydwu mak, ale wymieszanych z pszenną. Orkiszowej więcej bym dodała niż razowej, stosunkowo.
pozdrawiam :)
-
Gość: bułkowo, 109.199.0.3*
2010/07/18 12:16:38
Bardzo dobre! Upiekłam wczoraj ;-) z jedną szklanką mąki razowej na dwie pszennej. Niestety nie było nigdzie świeżych jagód do kupienia i zrobiłam z malinkami ;). Pierwsze moje bułeczki drożdżowe, wszystko wyrosło i nic się nie spaliło :D Zdjęcie przed upieczeniem img408.imageshack.us/img408/6624/p1090572v.jpg i po img517.imageshack.us/img517/5649/p1090617.jpg Pozdrawiam ;-)
-
2010/07/18 13:02:52
Sliczne i widać, że dodatek maki razowej im nie zaszkodził :-)
pozdrawiam
-
2010/07/19 13:33:59
Moje drożdżóweczki za godzinkę wchodzą do pieca! Jak narazie wyglądają bardzo interesująco, a co dopiero po polukrowaniu :) pyszotka!
-
Gość: agata, 212.244.71.23*
2010/07/20 10:33:15
Przepis jest naprawdę wspaniały. Drożdżówki upiekłam wczoraj i zajadaliśmy z rodzinką jeszcze lekko ciepłe ;) Dzisiaj na śniadanko zjadłam kawałeczek i muszę stwierdzić, że nawet na drugi dzień są pyszne i według mnie są prawie jakby były pieczone dzisiaj :)
To już kolejny udany wypiek na podstawie Pani przepisu!
-
Gość: ruda, adde128.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/26 08:23:11
Czy ciasto mozna potrzymac przez noc (tzn ok 5-6godzin) w lodowce? chcialabym zrobic te drozdzowki na wyjazd,a poniewaz nie chce z samego ranka wszystkiego robic(wyjezdzamy ok 6-7rano), to chcialabym przygotowac sobie wczesniej ciasto,a z rana tylko posmarowac je jagodami i twarozkiem,upiec i raczyc sie nimi w podrozy:)
-
2010/07/26 09:51:04
Tak, możesz :)
-
2010/07/28 17:27:36
Dorotko zapraszam CIę na moje drożdżówki:) Robiłam je juz dwa razy,sa rewelacyjne! Dziękuję za świetny przepis!:)))
Za drugim razem wymieszałam jagody z porzeczkami, też fajnie smakują, choć z samymi jagodami lepsze:))
Pozdrowienia!
-
Gość: suzika, staticline56784.toya.net.pl
2010/08/13 15:49:38
Właśnie wyłączyłam piekarnik i drożdżóweczki się studzą.. Zapach jest cudowny... nie ma to jak wypieki domowe.... :) Uwielbiam piec , już w wieku 13 lat :)
Co do drożdżówek to ciasto mi długo wyrastało, ale jak już wyrosło to było olbrzymie. Było bardzo lepkie, ale gdy posmarowałam ręcę oliwką z oliwek to bardzo mi to pomogło. Ale same drożdżówki były bardzo maziowate, rozlewały się i ciężko było mi je przenosić na blachę... Ale wyszły, po upieczeniu wyglądają trochę lepiej... Ale to i tak nie to co chciałam uzyskać... Ale zapach wszystko wynagradza, smak pewnie też. Muszę poczekać aż ostygną, wtedy je polukruję i będą na jutro na długą drogę autem do Chorwacji...
Wszystkie składniki na ciasto włożyłam do miski u ukręciłam mikserem, o dziwo dał radę... Chyba będę już tak robić zawsze... To naprawdę szybki sposób zamiast wyrabiania ;) Użyłam takich końcówek: nietylkoagd.pl/media/products/mr41m/images/thumbnail/big_mr41m_3.gif
-
Gość: , i59f4b2b6.versanet.de
2010/08/19 19:25:56
Dziekuje serdecznie Dorotko za wspanialy przepis. Moje pierwsze podejscie do twoich drozdzowek zakonczylo sie ciastem drozdzowym z serkiem i jagodami. Ciasto bylo bardzo lepiace i nie bylo mowy o rolowaniu. Upieklam i bylam zachwycona smakiem. Zrobilam nastepne podejscie i dodalam troche wiecej maki, wtedy moglam ciasto rolowac. Uzywalam serka homog. i nastepnym razem (bo bede je jeszcze nie raz piekla) podwoje ilosc serka, zeby byl bardziej wyczuwalny. Jeszcze raz dziekuje i czekam na Twoje dalsze wypieki:)
-
Gość: Nescafe87, 4-153-251-94.net.stream.pl
2010/08/23 14:27:54
I ja rowniez dziekuje za przepis. Dodalam maki do wyrosnietego ciasta bo inaczej nie daloby sie go skrecic wcale. Uzylam zwyklego twarogu i zmiksowalam ze smietakna 30%
Drozdzowy jak z cukierni, boskie, o 9 wieczorem po skonczeniu pieczenia bylo 14 a o 10 rano nastepnego dnia juz tylko jedna heheh i ostatnia kazdy sie dzielil :D
-
2010/08/25 12:31:37
Najlepsze buleczki jakie udalo mi sie zrobic! O niebo lepsze niz klasyczne jagodzianki i o wiele latwiejsze do zrobienia jesli chodzi o nadanie i utrzymanie fajnego ksztaltu. Polecam!
-
Gość: kasiad, host-n4-94-69.telpol.net.pl
2010/09/01 22:24:12
Wspaniały przepis! Bułeczki, palce lizać!!! Łatwe i szybkie w wykonaniu, smaczne i ładne. Zrobiłam dokładne tak, jak podano w przepisie. Nie lepiło się i wspaniale formowało. Zrobiłam z serem i dżemem, polałam lukrem cytrynowym. Warto wypróbować przepis, polecam!!!
-
2010/09/05 04:11:16
Dorotko,
Czy moge zamiast masla dac olej, a jezeli tak to ile?
Dziekuje za odpowiedz
-
2010/09/06 14:30:42
Możesz, około 4 łyżek (60 ml).
-
Gość: frebii, cpc4-seve18-2-0-cust682.13-3.cable.virginmedia.com
2010/10/14 17:02:19
Drozdzowki sa fenomenalne, niemniej jednak nastepnym razem zrobie je troszke inaczej. Niby nie dalam duzo serka, a mimo wszystko spod wyszedl mokry, a gora ladnie spieczona. Tak wiec, przy drugim podejsciu zwine samo ciasto, a tuz przed wlozeniem do piekarnika, w powstale wyzlobienia naloze dopiero troszke serka i jagod.
-
2010/11/11 11:27:58
Upiekłam :D Mąż zachwycony- śniadanie marzeń po prostu ;)
-
Gość: Estera, 150.254.103.17*
2010/12/17 12:37:37
Upiekłam w wakacje dwa razy i powiem że wyszły i piekne i pyszne a chłopak no cóż...był zachwycony:D
-
Gość: anetak, 20-235-251-94.net.stream.pl
2011/01/28 21:42:14
Jutro biorę się za te drożdżówki, jednak po przeczytaniu wszystkich komentarzy zastanawiam się, czy ze względu na mrożone jagody, nie zrobić takiego spodu jak np w norweskich bułeczkach? Byłoby mi szkoda gdyby nadzienie przykleiło się do blaszki :)
Jednak jeśli zrobię spód, to ciasta na zwinięcie zostanie pewnie zbyt mało, ech dylematy :)
dobrze, że tylko takie :)

Dziękuję za odpowiedź odnośnie sera (sernik będzie za tydzień), pozdrawiam Aneta.
-
Gość: anetak, 20-235-251-94.net.stream.pl
2011/01/29 20:05:15
Upiekłam zgodnie z przepisem; bułeczki upiekły się bez najmniejszego problemu. Ciasto drożdżowe świetnie się spisało - elastyczne, łatwe do zwinięcia, nieco gorzej szło krojenie na plastry - pokroiłam grubsze, więc wyszło mi 12 bułeczek. Piekłam 25 minut, przed końcem przykryłam folią bo zbyt szybko ciemniały. Z całą pewnością będę je piekła w sezonie jagodowym. Jedyną modyfikacją przepisu będzie rezygnacja z miodu, jakoś nie bardzo nam się komponował z jagodami. Polecam serek "Mój ulubiony" z Wielunia - ma zwartą konsystencję, nie jest kwaśny, do złudzenia przypomina zmielony, zwykły twaróg.
Dziękuję za przepis :) Aneta
-
Gość: ewok, 027ba7a4.bb.sky.com
2011/02/04 10:48:53
wczoraj wieczorkiem upieklam buleczki z serem i jagodami(mrozonymi), pachnialy wspaniale! ale dzis ciasto jakies zbite i ciezkie! ciasto smaczne! ciezko sie je je... niewiem gdzie popelnilam blad :/ uzylam maslanki i zwyklej maki pszennej (chlebowa mi sie skonczyla) co mam teraz zrobic z tyloma buleczkami ?!?!
-
Gość: olkarek, aeca251.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/02/06 11:39:15
ciezka sprawa... nie wiem gdzie popelnilam blad, ale wydaje mi sie, ze ciasto jakies dziwaczne wyszlo-elastyczne owszem, ale chyba az za! kiepsko roslo, a teraz lezy juz z owocami i ponownie puchnie (aczkolwiek nie osiagnie zapewne wymarzonych gabarytow). zobaczymy za godzine albo dopiero po upieczeniu. napisze co z tego wyniknelo ;)
-
Gość: olkarek, aeca251.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/02/06 20:01:51
a wiec zmuszona bylam wlozyc je do piekarnika na rosniecie (50 st i pol godzinki puchly). gdybym wczesniej na to wpadla... co nie zmienia faktu, ze pyszne wyszly i nie za slodkie-co jest wazne dla mnie. dziekuje za kolejna inspiracje!
-
2011/03/07 20:44:49
drożdżówki są przepyszne. piekłam je kilka razy. jutro dla odmiany zrobię okrągłe, jak drożdżówki z serem. chyba wyjdą? :)
-
2011/03/08 09:51:04
Na pewno :)
-
Gość: everymania, 77-255-180-58.adsl.inetia.pl
2011/03/26 08:22:21
A czy te jagody należy wcześniej odmrozić na bibułce? Proszę o odpowiedź, bo właśnie się za nie zabieram :-)))
-
2011/03/26 10:27:38
Warto :)
-
Gość: everymania, 77-255-180-58.adsl.inetia.pl
2011/03/26 11:06:00
O super, że jest odpowiedź, bo pewnie bym nie rozmroziła. Dzięki Doroto, pozdrawiam Cię cieplutko :-)
-
Gość: everymania, 77-255-180-58.adsl.inetia.pl
2011/03/26 15:56:55
Pychotki!!! Nawet wizualnie podobne do Twoich! Już je pokochaliśmy :-)
-
2011/04/12 22:28:13
Starałam się, jednak pewnie nie wiem do końca jak zwijać ciasto drożdżowe, bowiem część nadzienia mi wypłynęła. Ale jeszcze się nauczę! Mimo to wyszły przepyszne! Dziękuję :)
-
Gość: INKA, p5b045c5f.dip.t-dialin.net
2011/05/15 14:45:12
kobiety............nie komentujcie zdjec, zrobcie, zkosztujcie a dopiero piszcie, inaczej jest to zenujace............
-
Gość: Ann, ip-89-174-124-90.multimo.pl
2011/06/10 13:09:29
Pyszne także w wersji truskawkowej. Jednak wizualnie nieco straciły, środek bułeczek- przez to że leżaly na boku, niestety chciał wypadać.
-
Gość: terri, div142.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/07/15 20:39:57
ja również w kwestii sposobu zwijania, czego konsekwencją jest wypływanie nadzienia dołem - zdecydowanie należy zrobić to inaczej, skorzystać z innych możliwości. trochę jestem na siebie zła, bo czułam, że tak będzie...
tym niemniej drożdżówki pyszne
-
Gość: katka, host-2-97-208-57.as13285.net
2011/07/26 15:07:56
Witam,
Chciałam zapytac jak zrobić lukier do tych drożdżówek?
-
2011/07/26 15:14:04
-
Gość: , 213-195-170-219.ip.netia.com.pl
2011/10/06 16:04:07
Witam:) nie wiedziałam gdzie umieścić swoją wiadomość więc piszę tutaj. Zgromadziłam sporo jagód w słoiczkach. Do jakich wypieków mogłabym je zużyć???? bo przypuszczam,że do drożdżówek się nie nadają ze względu na dużą ilość soku. proszę o podpowiedź. Życzę miłego dnia
-
2011/10/06 21:36:52
Do wypieków nie używałabym, ze wzg na dużą ilość soku. Do deserów, lodów, serników na zimno, juz tak.
-
Gość: Pola, 109.77.8.25*
2011/11/13 00:46:01
Juz 2 razy pieklam te buleczki, ale wciaz nie wychodza mi takie jak na Twoim zdjeciu:( Za pierwszym razem ciasto wydawalo mi sie za bardzo klejace wiec dodalam wiecej maki, a za drugim nie dalam calej porcji mleka - wiec wyszlo w sumie na to samo. Nie wiem jak bardzo klejace ma byc, bo z tych proporcji podanych w przepisie wychodzi takie klejace, ze nie wiem w jaki sposob je rozwalkowac.
-
Gość: Isia, aafq84.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/02/02 12:25:51
Pani Dorotko a mogę to ciasto posmarować twarożkiem, np jak do strucli zawinąć pokroić i upiec i czy nadaje się tutaj kruszonka bo lukru nie lubię? Ps: wiem,że trochę kombinuję ale piekłam kiedyś te drożdżówki i ciasto jest pyszne więc pytam. Pozdrawiam
-
2012/02/02 12:27:06
Tak, mozesz. Moga rowniez byc z kruszonka :)
-
Gość: neteczka, 082139060046.radom.vectranet.pl
2012/02/10 06:07:19
Zrobiłam wczoraj i wyszły przecudne.Mięciutkie i puchate.Tylko w trakcie wyrabiania musiałam dosypać mąki bo ciasto strasznie się kleiło(jednak myślę że nie miało to złego wpływu na efekt końcowy)Mąż amator drożdżówek powiedział że to najlepsze bułeczki z dodatkiem sera jakie jadł w życiu.Teraz czas na testowanie innych bułeczkowych przepisów,choć ten na stałe wchodzi do jadłospisu.Dziękuję serdecznie:)
Za pozostawiony komentarz bardzo dziękuję :). Wszystkie uważnie czytam, choć nie jestem w stanie na każdy odpowiedzieć. Spam, komentarze obraźliwe, komentarze z wklejonymi linkami (reklama) - będą usuwane.
Nie kopiuj zdjęć! Wszystkie zdjęcia są własnością autorki blogu. Nie zgadzam się na ich kopiowanie i umieszczanie na innych stronach internetowych lub w publikacjach drukowanych.
Durszlak.pl
Wykrywacz smaku - www.wykrywacz-smaku.pl
reklama
  • zdrowa żywność
  • aledobre.pl
  • filiżanka.pl
  • magiczne wypieki
  • trendsetterka.com
  • Drożdże Babuni
  • oklejgo.pl
  • zentis24.pl
Follow Me on Pinterest
Moje Wypieki on Facebook
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...