Blog > Komentarze do wpisu

Bardzo puszyste bułeczki

Bardzo puszyste bułeczki

Naprawdę, są niesamowicie miękkie i puszyste, z mięciutką skórką. Nie wymagają wiele zachodu, ciasto bardzo dobrze się wyrabia i nie klei do rąk. Pięknie pachną masełkiem :). Można je przetrzymać przez noc w lodówce, lub mrozić (po uformowaniu), a potem tylko rano upiec dla najbliższych, bez czekania na wyrośnięcie ciasta ... Przepis pochodzi z tej strony. Polecam!

Składniki na 12 - 16 bułek:

  • 1 szklanka letniego mleka
  • 110 g miękkiego masła
  • 1/4 szklanki cukru (tu według mnie zdecydowanie za dużo, zmniejszyłam do 2  łyżek)
  • 2 jajka, roztrzepane
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 4 szklanki mąki pszennej (część mąki można zastąpić mąką razową lub żytnią)
  • 3 łyżeczki suchych drożdży (12 g) lub 24 g świeżych

Ponadto: jajko roztrzepane z 1 łyżka mleka do posmarowania.

Mikserem z przystawką do ciasta drożdżowego wymieszać wszystkie składniki w podanej kolejności, przez kilka minut. Można oczywiście ciasto wyrobić ręcznie (w przypadku drożdży świeżych zrobić wcześniej rozczyn, suche natomiast wymieszać z mąką). Po dokładnym wyrobieniu pozostawić pod przykryciem, w ciepłym miejscu, do podwojenia objętości.

Po tym czasie ciasto podzielić na 12 - 16 części (w zależności od tego, jak duże chcemy bułeczki; ja podzieliłam na 16 części). Bułeczki wyłożyć na blaszke, pozostawiając między nimi około 1 cm odstęp. Przykryć, pozostawić do wyrośnięcia, do podwojenia objętości, na około 45 minut, aż się zetkną.

Bardzo puszyste bułeczki

Bardzo puszyste bułeczki

Wyrośnięte bułki wysmarować jajkiem, piec około 20 - 25 minut w temperaturze 185ºC. Podczas pieczenia można przykryć folią aluminiową, by się nie przypiekły. Studzić na kratce.

Dla maszynistów:

Wszystkie składniki umieścić w maszynie do pieczenia według kolejności: płynne, sypkie, na końcu drożdże. Nastawić program do wyrabiania i wyrastania ciasta 'dough'. Po tym czasie uformować bułeczki i dalej postępować wg przepisu.

Smacznego :)

Bardzo puszyste bułeczki

* bułeczki po uformowaniu (ale przed drugim rośnięciem) można przykryć dokładnie folią i włożyć do lodówki, upiec kolejnego dnia; można je również zamrozić - do 30 dni. W przypadku zamrożenia, należy je wyjąć w dniu pieczenia do temperatury pokojowej, kiedy się ocieplą i podwoją objętość - piec.

wydrukuj przepis

poniedziałek, 16 lutego 2009, dorotus76
Tagi: drożdże
Komentarze
Gość: justyna, bsn242.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/02/16 17:45:26
mmmm mniam, upieke w sobote w leniwe przedpoludnie :)
-
Gość: Kajeczka, god162.internetdsl.tpnet.pl
2009/02/16 18:19:05
Ja już za Tobą nie nadążam:) i w pieczeniu i w oglądaniu tych Twoich wypieków;)
Pozdrawiam
-
2009/02/16 19:41:42
U mnie właśnie zaczęły się ferie. dzieciaki w domu, więc każde bułki, które robi się wieczorem, a piecze rano mile widziane. Te będą już jutro rano :-)
-
Gość: Sea, aceg139.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/02/16 19:49:32
jej!!
bosko!!
no i teraz kompletnie nie mam wyjścia jak mam jeszcze w domu zrobić obserwację z rozczynem z drożdży...
Będzie się piekło!! koniecznie :D
-
2009/02/16 21:37:53
Dorotko, ja mam podobny przepis z bardzo starej ksiazki. Z tego ciasta robie rozne buleczki, bo jest po prostu idealne w obrobce i w smaku. A tu moje buleczki:fotoforum.gazeta.pl/72,2,777,89590628,90461315.html
-
Gość: mint, ip-94-42-61-243.multimo.gtsenergis.pl
2009/02/16 22:03:03
Mniam ;) A ja mam pytanie: czy jeśli wyjmę bułki po całonocnym leżeniu w lodówce to mam je odstawić na te przepisowe 45minut, aby wyrosły czy od razu można je piec?
-
Gość: fanfal, afv48.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/02/16 22:24:18
Piękne te bułeczki, są tak kuszące,że mam ochotę wyciągnąć rękę i i urwać jedną ;).

Przed ułożeniem bułeczek blaszkę wysmarować masłem?
"Studzić na kratce"-tzn uchylić piekarnik i pozostawić do ostygnięcia?
Pozdrawiam serdecznie:)
-
2009/02/16 23:05:13
Sylwia, piękne :), zgadzam się, że są idealne od obróbki, po prostu bezbłędne :)

Mint, one po lodówce na pewno będą wyrośnięte (w lodówce też urosną), wiec wystarczy jak trochę polezą w kuchni (nie aż 45 minut), ocieplą się, posmarujesz je jajkiem i siup do piekarnika.

Blaszkę możesz wysmarować masłem, wysypać kaszą manną lub semoliną lub mąką. Ja piekę na macie, na której nic nigdy nie przywiera. Studzić na kratce, tzn, wyjąć z formy i studzić na metalowej kratce, by studziły się również od spodu, a nie zaparzały.

pozdrawiam :)
-
Gość: tuptus, crowley-nat.greenlan.pl
2009/02/17 00:03:08
Dorotko - jakiego typu mąki użyłaś do tych bułeczek, które są na zdjęciu? Wiem, że to nie jest wszystko jedno, z czego robimy ciasto, bo może ono mieć różną gęstość i efekt końcowy też będzie różny, a ja chcę mieć takie bułeczki, jak te Twoje. Pozdrawiam.
-
Gość: , adqj169.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/02/17 07:31:45
Dorotko napisz proszę czy te bułeczki po wyjęciu z lodówki należy od razu włożyć do piekarnika, czy najpierw muszę je potrzymać w temp. pokojowej? Jeśli tak to jak długo?
Odpisz - bardzo mi zależy.
-
Gość: , adqj169.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/02/17 07:32:58
Przepraszam, że niepokoję - znalazłam odpowiedż.
-
2009/02/17 07:54:03
Dorotko, piękne bułeczki ! :)) ja ostatnio piekę w sobote bułeczki, więc może i na te się skuszę. Wygladają przepysznie :)
-
2009/02/17 09:03:25
Dorotus, wprawdzie jedną nagrodę już masz, ale od przybytku głowa nie boli w tym wypadku, prawda:)?
malyrycerz.blox.pl/2009/02/Wyroznienie-Kreativ-Blogger.html
-
2009/02/17 10:37:57
wyglądają cudownie!
-
Gość: magdallena.pl, 198-188.is.net.pl
2009/02/17 10:49:42
Dorotko, jestem laikiem więc mam pytanie do Ciebie...a mianowicie:
zmieniłam ostatnio piec na elektryczny i nie wiem czy ty używasz termoobiegu do wszystkich wypieków? Czy korzystając z niego powinnam uwzględnić podane w przepisach temperatury czy trochę je zaniżyć ? Poradź mi proszę:)
Twoje przepisy są CUDOWNE!!! Pozdrawiam.
-
2009/02/17 11:40:07
Świetny przepis. Śliczne puszyste i proste do zrobienia :)
-
2009/02/17 12:02:43
Sliczne Ci wyszly Dorotko
mam male pytanie u Ciebie jak dlugo trwa program dough??
bo ja mam do wyboru 2,5h albo dough na pizze 45 min...
to dla takich bulek ,ktory program bedzie najlepszy?
pozdrawiam cieplo
-
Gość: azalka, aae141.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/02/17 12:23:54
Dorotko moje bułeczki właśnie wyrastają, ale powiem szczerze, że nie potrafię zrobic aby były one takie gładziutkie z góry, kręce i kręcę w dłoniach a tu klapa:-(. Sa takie troszkę popekane9nie wiem jak to okreslić) maja takie linie. Czy ja mam długo wyrabiać w rekach, aż do uzyskania zupełnej gładkości???
-
2009/02/17 14:15:02
uhh...moje buleczki tez wlasnie rosna...i tez mam problem taki jak kolezanka wyzej - nie mam takich gladziutkich buleczek :(
w ogole jak ciasto wyrabialam to nie bylo takie ladne, idealne...nie wiem - moze a krotko wyrabialam...ale moje rece juz dluzej nie dawaly rady :P
zobaczymy co wyjdzie po upieczeniu..czy w ogole wyjda :P
-
Gość: azalka, abj168.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/02/17 14:30:52
Mary wyjdą bułeczki:-).
Mi pomimo tego, że nie sa tak idealnie gładziutkie to ładnie wyrosły. Sa rumiane i smakują rewelacyjnie. Sa takie mięciutkie w środku. Zaraz jade po córcie do przedszkola i potem na gimnastyke i zapakowałam dla niej te bułeczki. Jestem pewna, że jej posmakują.
-
2009/02/17 16:10:02
ja nie wiem o co chodzi normalnie :P
juz robilam drugi przepis z buleczkami, ale zaden mi nie wyszedl tak jak u Ciebie na zdjeciu :(
a buu
co prawda w smaku te sa dobre...ale wygladem nie przypominaja Twoich...
uzywasz maszyny do wyrabiania czy reka wyrabiasz ciasto?
-
2009/02/17 18:51:19
Mary, wyrabiam maszyną, ale to nie znaczenia..
-
2009/02/17 19:03:03
Qoopka, mój dough trwa 1,5 godziny. Użyłabym tego 2,5 h,m tylko bym wyjęła po wyrośnięciu. Czy ten program 2,5 h czasem nie piecze?
pozdrawiam
-
2009/02/17 19:08:02
to ja nie wiem dlaczego mi te buleczki nie wyszly takie sliczne jak Twoje :(
-
2009/02/17 19:08:45
Magdalenko: piekę z termoobiegiem zawsze. Możesz stosować te same temp. co ja, ewentualnie o 10 stopni, nie więcej, niższe. Wypróbuj swój piekarnik.
pozdrawiam :)
-
2009/02/17 19:10:33
Mary, ale wyrosły? Czy tylko były pogniecione?
Ja każdą kulkę wyrabiam w dłoni, składam do środka wielokrotnie, a potem ta gorszą stroną kładę na spód. Wtedy są gładkie.
-
Gość: magdallena.pl, 198-188.is.net.pl
2009/02/17 19:13:34
Dziękuję:) Jak dobrze, że zawsze można na Ciebie liczyć... :)
Pozdrawiam
-
2009/02/17 19:13:48
Tuptus: najzwyklejszej mąki pszennej użyłam.
-
Gość: Maggie78, inet20908nj-1.nat.umts.dynamic.eranet.pl
2009/02/17 21:08:12
przepszne! gorąco polecam ten przepis, są po prostu cudowne!
-
Gość: magdallena.pl, 198-188.is.net.pl
2009/02/17 22:18:14
...właśnie wyjęłam je z pieca....pierwszy raz w życiu piekłam bułki..i niesamowite... UDAŁO SIĘ!! są na dodatek takie jak na zdjęciu... :) Dorotko, to była cenna rada z tym zawijaniem pod spód...nie wpadlabym na to:) Super przepis!!!!
-
2009/02/17 23:03:56
Dorotko moj 2,5h to tylko wyrabianie i wyrastanie... wiec bede uzywala tego dzieki wielkie :)
-
2009/02/17 23:34:20
oo prosze :D
jaka wskazówka, nastepnym razem wyprobuje z tym zagniataniem do srodka :)
wyrosły bułeczki, w smaku też byly super :)
-
2009/02/18 10:44:44
Jak je tylko zobaczyłam musiałam zrobić :) a obiecałam synkowi z czekoladką to do środka dałam krem czekoladowo-karmelowy - dałam tylko łyżeczkę cukru do ciasta. Wyrobiłam w kitchen aid robocie i już sobie wyrastają - zaraz wskoczą do piekarnika. Jak upieke to dam znać jak smakowały - napewno będą pyszne a ciasto jest fenomenalne

pozdrawiam
Ewelosa
-
Gość: tuptus, crowley-nat.greenlan.pl
2009/02/18 11:19:51
Pytanie o typ mąki może się wydawać głupie każdej kuchareczce, której pieczenie bułek wychodzi. Mi nie wychodzi (a raczej do tej pory nie wychodziło), szukałam przyczyny, stąd takie pytanie. Te bułeczki wyszły mi wspaniale ( 2 szkl. m. psz. 550, 1 szkl. m. żyt. 720) - puszyste, gładkie, wyrośnięte jak trzeba, równiutkie i smaczne. Nie wiem, dlaczego inne nie wychodziły. Te na pewno często będziemy zajadać na śniadanko- jak i Twoje pyszne chlebki (te na szczęście zawsze wychodzą!).
-
2009/02/18 11:35:42
Tuptus: mi się nie wydaje głupie. Tak Ci odpowiedziałam, bo w UK, gdzie mieszkam, nie ma typów mąki. Jest tylko plain flour (zwykła pszenna) lub strong (chlebowa). Nie znam się na typach mąki i nie mogłam polecić konkretnego.
pozdrawiam :)
-
Gość: , efg240.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/02/18 11:49:09
Czy te bułeczki jada się na słodko czy też pasują do wędliny? -przepraszam za głupie pytanie :)
-
2009/02/18 12:24:22
Jeśli zmniejszysz ilosć cukru do 1 łyżki lub mniej będą pasować równiez do wędliny. Inaczej są słodkawe.
pozdrawiam
-
Gość: DARIA, ajb119.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/02/18 13:26:08
Bułeczki robiłam wczoraj-porcje zmniejszyłam o połowę i przeoczyłam w przepisie dodatek soli...Myślałam, że rodzinka będzie narzekać ale się myliłam:) puszystych bułeczek już brak...to chyba znak, że smakowało;)
-
2009/02/18 13:31:27
Jestem fanką takich bułeczek.Ostatnio robiłam Chelsea Buns i już sie rozkochałam w takich przepisach:)
-
Gość: , gof10.internetdsl.tpnet.pl
2009/02/18 14:41:10
Pani Dorotko, jak nalezy zrobić rozczyn ze świeżych drożdży? Wiem, że to głupie pytanie, ale jestem początkująca:) A tak przy okazji cudowny blog:)
-
Gość: , aeak7.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/02/18 15:53:12
Zdobyłam mąkę na chleb GRAHAM ORKISZOWY - czy mogę jej użyć do upieczenia Twojego chlebusia orkiszowego?
Pozdrowienia MAJA
-
2009/02/18 18:40:03
Mąkę wsypujesz do miski (cała), robisz w niej dołek, do tego dołka kruszysz drożdże, zasypujesz 2 łyżeczkami cukru, zalewasz ciepłym mlekiem (kilka łyżek), lekko posypujesz mąką (tą spod spodu) i odstawiasz przykryte w ciepłe miejsce. Po 15-20 minutach rozczyn będzie gotowy, drożdże ruszą, można dodać resztę składników.

Gościu: można dodać tej mąki.
-
2009/02/19 23:04:47
Zrobiłam, dałam połowę mąki razowej, nie sa za słodkie, do wędlin tez pasują fantastycznie. Bardzo dobre i bardzo pulchne. Świetny przepis. Będę często je piekła, bo bardzo nam odpowiada ich smak. Pozdrowienia :-)))
-
Gość: gosc, hix201.internetdsl.tpnet.pl
2009/02/20 11:43:39
mam pytanie odnosnie mrozenia.
jesli zamroze buleczki po wyrobieniu (nie czekajac na wyrosniecie ciasta) to czy potem po wyjeciu z zamrazalnika moge je wlozyc bezposrednio do piekarnika ? Czy musze je odmrozic ?
Dziekuje za info i pozdrawiam

-
2009/02/20 13:57:47
Musisz je wyjąć, poczekać aż się odmrożą i urosną. Wtedy piec.
pozdrawiam
-
Gość: fish, 86-91-n1.aster.pl
2009/02/20 20:11:53
wlasnie wyrobilam ciasto. 8 buleczek wiekszych czeka na blasze w lodowce ;)) i jeszcze 8 czeka w papilotkach w formie na muffinki ;)) a co tam - bedzie na rano i na wieczor, albo na kolejne rano

zobaczymy
-
Gość: Maja, adqn131.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/02/21 16:45:06
Dorotko - upiekłam i są fenomenalne. Rodzinka zachwycona.
Powiedz proszę czy mąkę pszenną i razową mogę po części zastępować inną mąką, np. orkiszową, wieloziarnistą lub Graham?
Czy masz może przepis na takie ciasteczka z bułki tartej sprzedawane na odpustach. Nazywają się chyba makrony czy makaroniki! Odpisz błagam. Bardzo mi zależy na odpowiedzi i pomocy takiego autorytetu kulinarnego jak Ty.
Pozdrawiam i czekam niecierpliwie na opdowiedź - MAJA
-
Gość: nadota, cfm15.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/02/21 20:50:56
Właśnie upiekłam te bułeczki...są przepyszne i takie puszyste.Cud - miód.Pierwszy raz w życiu tak mi urosło ciasto drożdżowe.Część posypałam sezamem,część siemieniem i płatkami owsianymi a dla synka zostały "gołe' bo on nie lubi żadnych nasionek na wierzchu...tak już ma.Ale też się zajadał. Chyba zagoszczą na naszym stole częściej...Dziękuję i pozdrawiam :)
-
Gość: lienka, 19-dom-3.acn.waw.pl
2009/02/21 22:07:40
Polecam!Są super:)
-
2009/02/22 17:47:40
Maju, w odpowiedzi na 1 część pytania, tak. Co do drugiej, znam makaroniki, kiedyś zrobię, ale one nie są z bułki tartej i nie kojarzę ciastek odpustowych z bułki tartej.
pzdr
-
Gość: KateShire, brzesko-217.75.56.216.brzesko56.ptc.pl
2009/02/22 19:11:29
Mam pytanie. Do przepisu dałam 3 szklanki mąki pszennej (500) i 1 szklankę mąki pszennej razowej (2000). Ciasto pięknie wyrosło w maszynie - wręcz w ostatnich minutach zaczęło wchodzić poza formę :) Po tym uformowałam 12 bułeczek a właściwie bułek bo były wielkie :) Nie podzieliłam ciasta wcześniej tylko ile złapałam ciasta tak wyglądała bułka :)
Bułki ładnie się upiekły. W środku również, ale wydają się być płaskie... ile mniej więcej mają wysokości Wasze/Twoje bułeczki? (Mają się nijak wzrostem do tych bułek maślanych kupowanych w sklepie).
-
2009/02/25 11:37:15
Hej!! wczoraj wieczorem piekłam te bułeczki...w zasadzie wszystko zrobił za mnie mikser i piecyk a bułeczki wyszły pyszne! Tylko zastanawiam sie ja Tyuzyskałaś tą błyszczącą skórkę? moje tak nie błyszczay...ale pytam to tylko z ciekawości nie ze smutku ;op
Pozdrawiam!
-
2009/02/25 12:56:52
Kateshire: nie były płaskie, ale nie mierzyłam, myślę, ze wyglądały dobrze, może je zbyt spłaszczyłaś? Albo dałaś im zbyt dużo miejsca na wyrastanie?

Kalinka: błyszczą się od jajka, którym je posmarowałam przed pieczeniem.

pozdrawiam :)
-
Gość: kasiek, 87-205-69-189.adsl.inetia.pl
2009/02/25 23:48:23
Właśnie je upiekłam z przyjaciółką - są... nie do opisania! REWELACJA. Dzięki za przepis :)
-
Gość: daisy74, acsn221.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/02/27 20:34:47
drożdże świeże-jak zrobić z nich rozczyn?
-
2009/02/28 14:20:31
Jest juz w komentarzach - odpowiedź nr 42.
pzdr
-
Gość: Lena, afr7.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/03/02 21:28:22
Właśnie się zajadamy. Z masełkiem i dżemikiem. Pychotka!! :)))
-
2009/03/11 20:05:49
Upiekłam dzisiaj, wyszły przeogromne, piękne i cudownie smakują. Piekłam z użyciem maszyny.
-
Gość: bela, 89.18.66.7*
2009/03/16 14:59:39
dałam więcej mąki ciemnej niż przennej - dokładnie Stroneground- Extra Coarse
i wyszły pychotka grahamki - ależ jestem dumna-) dzięki Tobie /
-
Gość: martensia berlin, p57bb5c3a.dip.t-dialin.net
2009/03/17 17:29:36
a ja nie dojrzalamam przepisu i wrzucilam 3 jajka :/ ciacho rosnie,ale zobaczymy co bedzie ..mam nadzieje ze jako tako wyjda.
co moze sie stac jak dalam za duzo o jedno jajko??
-
2009/03/17 20:28:20
Będą może mniej puszyste? Daj znać koniecznie.
-
Gość: martensia berlin, p57bb5c3a.dip.t-dialin.net
2009/03/17 23:11:29
Dorotus buleczki jakby bardziej maczne sa- kluchowate z leksza, moze to przez to tez, ze zrobilam pol na pol z maka razowa, albo to jajko dalo taki efekt.
nastepnym razem zrobie tylko pszenne.

-
Gość: anna, 088156215181.radom.vectranet.pl
2009/03/22 21:58:45
Zrobiłam ciasto z drożdży świeżych. Pięknie wyrosło, zagniotłam bułaczki i włożyłam na noc do lodówki. Rano wyjęłam na 30 min. Upiekłam i wyszły kluchy mocno pachnące kwasem i alkoholem. Co było źle? Inne bułeczki mi wychodziły. Ale przez noc przetrzymywałam pierwszy raz.
-
2009/03/22 22:23:49
Gdybym tylko wiedziała dlaczego, pomogłabym Ci..
-
Gość: Elka, 81.210.24.2*
2009/03/23 22:22:15
Dzisiaj upiekłam bułeczki,pięknie wyrosły i nie było z nimi żadnych kłopotów tylko mam pytanie,czy one są takie suche w środku ? bo jeżeli chodzi o smak to super ,ale bez masełka suchawe. No a drożdżóweczki z serem to po prostu poezja! Pozdrawiam, a zapomniałabym - jutro z pozostałych po dzisiejszych wypiekach białek będą bezy.
-
2009/03/24 12:01:35
Suche? Nie, nie bardzo ...
-
2009/04/09 11:02:24
Pani Dorotko, ten blog to po prostu rewelacja! Wchodzę tu zawsze gdy chcę się zrelaksować. Te przepisy, te zdjęcia - jednym słowem POEZJA! Chciałabym podzielić się paroma refleksjami. Jakiś czas temu stałam się fanką muffinków i muszę przyznać, że furorę zrobiły w mojej rodzinie muffinki marcepanowe. Wczoraj zrobiłam rodzince puszyste bułeczki, które zostały zjedzone z wielkim smakiem dzisiaj na śniadanko.
Natomiast mini serniczki nie udały mi się za bardzo. Nie urosły, tak jak na Pani zdjęciu. Może dlatego, że użyłam serka Philadelphia, co również odbiło się na ich smaku, były słonawe. Mieszkam w Szwecji i w tutejszych sklepach nie można kupić serka quark, o prawdziwym twarogu już nie wspomnę! Dlatego myślę, że na mini serniczkach skończę moją przygodę z wypiekaniem serników. Nie rozpaczam, bo jest jeszcze tyle przepisów do wypróbowania na Pani blogu. Pozdrawiam serdecznie i życzę cudownych Świąt Wielkanocnych pachnących drożdżowymi babami i mazurkami oraz dalszych sukcesów kulinarnych.
-
2009/04/14 13:51:12
zrobiłam ciasto ,wogóle nie urosło, a drożdże się nie rozpuściły (użyłam suchych )zostały w cieście małe kuleczki drożdży :( Ale i tak uformowałam bułki... może coś z tego wyjdzie? :(
-
2009/04/17 14:15:45
wlasnie wyjelam z piekarnika buleczki i musze przyznac ze sa przepyszne ;)
moja coreczka przez caly czas pieczenia stala przed piekarnikiem i sie oblizywala a w domu pieknie pachnialo...
naprawde pyszne goraco polecam ;)))
-
Gość: Beata, 81.210.24.2*
2009/04/26 23:05:53
Serdecznie witam i proszę o pomoc.Dorotus piszesz,że 3 łyżeczki to 12 g suchych drożdży,a na Cin Cin wyczytałam,że 1 łyżeczka to 3g.I jeszcze jedno, jaka jest różnica między drożdżami suchymi a instant bo jeżeli chodzi o przelicznik na świeże to są rozbieżności i się całkowicie pogubiłam.Pozdrawiam.
-
2009/04/26 23:12:08
Widzisz, ja liczę inaczej niż na Cinie. Wg mnie 1 łyżeczka suchych drozdzy to 4 g (strony amer i ang podają 4,4 a nawet 4,7 g). Ja ważyłam i u mnie to 4 g. Swieżych dodaję równo 2 razy tyle, co suchych (choć tak naprawdę można dać ciut mniej, wiec nie dociągam do końca wagi).
pozdrawiam
-
Gość: Beata, 81.210.24.2*
2009/04/26 23:16:10
Dziękuję za odpowiedź,a jaka jest różnica między suchymi, a instant ? Przepraszam,że jestem taka dociekliwa,ale chciałabym to wiedzieć.
-
2009/04/26 23:21:42
Praktycznie to to samo, choc ja zawsze używam instant. Instant sa łatwiejsze, ponieważ możesz wymieszać z mąką i nic Cię więcej nie obchodzi. Suche zwykłe trzeba zalać odrobiną ciepłego płynu, odstawić, by się porobiły w z nich 'farfocle' ;). Zazwyczaj na opakowaniu jest napisane, jak postępować z danymi drozdżami. Gramatura ich jest taka sama.
pozdrawiam :)
-
Gość: Beata, 81.210.24.2*
2009/04/26 23:28:52
Dziękuję za szybką odpowiedź . Czytając komentarze na Cinie odnośnie przelicznika suchych i instant na świeże można się pogubić.Kończę już ten temat bo nie jestem tu sama.
-
Gość: edi.pl, 83.1.94.2*
2009/04/28 17:28:19
Dziś po południu upiekłam te bułeczki:)Od dawna sie do nich przymierzałam i dzis sie zdecydowałam.Rzeczywiście są super puszyste i smaczne.Na gorąco jak to ja mówie-same wchodzą do buzi:)))Ale już przestudzone też są świetne,z powidełkiem niebo w gębie!Ja następnym razem dodam ciut więcej cukru(dałam 2 łyżki)i ciut więcej soli-kopiatą łyżeczkę.Mąż mi powiedział-"a to już wiesz że nie kupujesz więcej bułek?"Pozdrawiam Dorotko,to już kolejny Twój przepis na którym sie nie zawiodłam.
-
2009/05/04 15:32:30
Buleczki cuda - ja zakochalam sie w domowych buleczkach i w sobote upieke wedlug tego przepisu - na probe!
-
2009/05/12 21:08:31
Wczoraj robilam buleczki i zredukowalam cukier do 1 lyzki a soli dalam cala lyzeczke.Smakuja swietnie z wedlinka i to najbardziej puszyste buleczki jakie jadlam.Czesc upieklam wczoraj a druga dzis po wyjeciu z lodowki i ku mojemu zdziwieniu wyrosly wieksze od wczorajszych :) Swietny przepis...
-
Gość: iwon450, duc19.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/05/16 11:19:12
Dorotuś! Dziękuję za wspaniałe bułeczki.Moja rodzina zachwyca się ich smakiem. Pozdrawiam iwon450
-
Gość: iwon450, duc19.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/05/16 13:02:24
Dorotko Ratunku!!! Włożyłam moje bułeczki do piekarnika a ich nie posmarowałam glazurą czy mogę to zrobić po upieczeniu? Dziękuję z góry za odpowiedź.
-
2009/05/16 13:38:13
Nie, po upieczeniu już nie smaruj, nie surowym jajkiem.
-
Gość: KasiaKO, ti121210a080-5587.bb.online.no
2009/05/22 13:55:40
Dorotko, mam pytanie: ktory przepis na buleczki nadaje sie najlepiej do zrobienia z woda, a nie z mlekiem? Bo dzisiaj zrobilam z tego przepisu, dalam wode zamiast mleka (alergik w domu), i 1/4 czesci maki zastapilam razowa. Wyrosly ladnie i faktycznie pulchne, ale w smaku nijakie (dalam mniej cukru). Czy to wina wody? A moze wiecej soli trzeba jak odjelam cukru?
-
2009/05/22 18:53:41
Z mlekiem sa najsmaczniejsze, ale są różne rodzaje mleka, może spróbujesz dodac innego? Soli tyle samo mimo zmniejszonej ilości cukru.
pzdr
-
Gość: kachna, xdsl-2681.wroclaw.dialog.net.pl
2009/05/27 09:51:18
piekłam te bułeczki już kilka razy, zawsze wychodzą pyszne i "nadają się" do spożycia :-) nawet na trzeci dzień, o ile dotrwają, oczywiście.Najlepsze wychodzą z mąki Diamand typ 405.
-
Gość: lienka4, 19-dom-3.acn.waw.pl
2009/05/27 13:15:33
ja te buleczki juz pieke 2 raz w tym tygodniu:) sypei makiem do innych dodje rodzynki a klka nasionami slonecznika sypne:)
-
Gość: , cpe-173-171-237-232.tampabay.res.rr.com
2009/05/28 14:42:40
zrobilam wczoraj to ciasto wczoraj ale konsytstencja (rzadkie) nie pozwolila na ulepienie bulek wiec wylozylam do foremki i upieklam ciast...a tak chcialam buleczki buuu...
-
2009/05/28 17:34:23
bułeczki pycha ,upiekłam chwile temu. wszystkie przepisy super juz pare wyprobowałam . Doroto jesteś Wielka
-
2009/05/31 09:03:51
Dorotko skorzystałam z tego przepisu:) Bułeczki pyszne, ja zrobiłam pół na pół z maki pszennej i pszennej pełnoziarnistej:) Pycha:) Chociaż nie wyrosły mi tak ślicznie jeak Tobie, jestem z nich bardzo zadowolona:)
-
Gość: Misha, aayi106.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/06/12 19:14:01
Dzisiaj zrobiłam te bułeczki, wyszły wręcz idealne:) Baaaardzo dziękuję za przepis :*
-
Gość: Beata, host-89-230-193-127.lublin.mm.pl
2009/06/14 13:25:59
Piekłam je chyba tydzień temu :) Wyszly świetne, rozeszły się w jedno popołudnie! :)
-
2009/06/15 16:16:05
Jeśli bułki będę wyrabiała w maszynie, a mam świeże drożdże to muszę też zrobić zaczyn?
wystarczy jak rozmieszam drożdże z cukrem, mlekiem i dam do tego 1/4 szklanki mąki? Potem poczekam 20 minut i dam resztę składników do maszyny? Czy inaczej?
-
2009/06/15 23:25:07
Tak, rozczyn musisz zrobić, i w ten właśnie sposób, jak piszesz, a potem do maszyny :)
-
Gość: , chello087207100032.chello.pl
2009/06/18 22:03:21
bułeczki wyszły mi ogromne i napuszone i okrąglutkie jak kulki... kule :-)
Dziękuję za przepis, właśnie zjadam ostatnią bułeczkę i zaraz idę wrzucić do maszyny składniki na kolejne bułeczki.

pozdrawiam serdecznie
kasha
-
Gość: , static220-22.adsl.no
2009/06/23 14:43:08
witam mam pytanie czy te buleczki mozna wyrabiac zwyklym mikserem z suchymi drozdzami?Pozdrawiam.
-
2009/06/23 17:03:53
Tak, ale najlepiej mieć specjalna przystawkę do miksowania ciasta drozdżowego, tzw. hak, by uniknąć spalenia się silnika w mikserze ;)
-
Gość: Karolina, 77-253-96-13.adsl.inetia.pl
2009/06/23 21:27:17
Czy blaszkę na której będą się piekły należy czymś posmarować/wysypać?Pozdrawiam serdecznie!
-
2009/06/23 23:39:23
Można wysmarować tłuszczem i wysypać mąką. Ja mam takie specjalne maty do pieczenia (nie silikonowe), i wtedy bułeczki kładę na nie, bez dodatkowego podsypywania.
pozdrawiam
-
Gość: Karolina, 77-253-118-197.adsl.inetia.pl
2009/06/26 00:18:22
Witam, zrobiłam te bułeczki, rzeczywiście są pyszne.Ale...jakieś ciężkie mi wyszły i takie zbite, trochę zapychające. Twarde nie były, nawet następnego dnia, tylko takie właśnie gumowate i ciężkie wagowo, nawet te małe. Podejrzewam, że to jakiś błąd przy wyrabianiu ciasta. Jestem nowicjuszką i może coś robię źle.Nie wiem, za długo, za krótko, nie takim ruchem jakoś?Jak robiłam drożdżówki z serem z Pani przepisu to też właśnie takie ciężkawe mi się wydawały. Proszę o pomoc i pozdrawiam :)
-
2009/06/26 07:25:45
Ciasto trzeba dobrze wyrobić, a potem bułeczki muszą długo rosnąć. Jak są puszyste i na maksa wyrośnięte, wtedy dopiero je pieczemy.
pzdr
-
Gość: poziomka, nat-moc6.aster.pl
2009/07/05 18:04:26
Przepyszne, puszyste, mięciutkie, cudowne! :)
-
2009/07/06 09:04:40
Witam bardzo serdecznie,
Bardzo sie ciesze ze ta strona istnieje w koncu moge zaczac piec. Mieszkam w Dubaju z mezem i tu wypieki sa "arabskie" i nie takie jak nasze.... szukalam czegos w internecie i znalazlam ta strone. Doroto - DZIEKUJE!
Ogladam te pysznosci juz od dwuch tygodni. Na moim koncie jest jeden placuszek z nutella i nieszczesne buleczki. Placuszek znakomity!!!! "Udal sie jak nigdy" , natomiast z buleczkami mialam problem taki jak kolezanka Karolina. Buleczki wyszly ciezkie i malo puszyste. Teraz juz wiem ze jak jest napisane 45 min na wyrosniecie to 45 min , a nie 15 bo sie komus spieszy do zasmakowania :) :) :) Jeszcze raz serdecznie dziekuje. Zagladam codziennie, pieke raz w tygodniu. Buziak dla wszystkich :*
-
Gość: emalka89, chello089076233217.chello.pl
2009/07/09 19:10:57
Udało się! Dzisiaj upiekłam bułeczki, wyszły przepyszne. Idealne z masełkiem albo dżemem truskawkowym. Nawet z pomarańczowym mi smakowały, chociaż nie przepadam za nim. Idealne rozpoczęcie dnia :)
-
Gość: , dgb88.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/07/09 20:04:36
ja też upiekłam bułeczki o godz.15 a teraz jest 20 i już nie ma były pyszne.
-
2009/07/17 12:02:27
Koachana a te bułeczki mam przykryć folią aluminiową czy taką sniadaniową (cieniutką i przezroczystą)? Nigdy nie wiem o jaką folię chodzi.
-
2009/07/17 12:05:37
Folią aluminiową - o srebrym kolorze :)
-
2009/07/17 14:13:43
Fajno! To jutro będzie bardzo puszysta bułeczkowa premiera. :)
-
2009/07/21 00:09:24
Ach, ale mnie wzielo dzisiaj na pieczenie po focacci zrobilam te buleczki i drozdzowki z dzemem. wszystko pyszne i udane. Buleczki sa pyszne i miekkie po prostu super. Pozdrawiam bardzo sserdecznie.
-
2009/07/22 11:19:56
Zrobiłam. Były pyszne!
-
Gość: klaudi23a, adbt187.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/07/25 09:28:06
właśnie siedzą w piekarniku ale chyba coś zrobiłąm nie tak.. bo były bardoz lepkie:/ może mam inną objętość szklanki :( mniej więcej ile wagowo powinno być? bo chyba jednak wole tak odmierzać składniki ;)
-
2009/07/25 15:45:46
mmmniam:)))upieklam i wyszly wspaniale.Smakowaly calej rodzince i zniknely bardzoooo szybciutko.Swietny przepis,udaly mi sie takie jak na twojej fotce.Dzieki.
P.S.Dzis probuje twoj nasepny przepis-bajgle,wlasnie czekam jak ciasto wyrosnie:)))
-
2009/07/25 23:43:56
Klaudi23a, jak sie wydają lepkie, to trzeba dodać wiecej mąki, bo mąka mące nie równa. Ale nie dużo - tylko tyle, by uformowac w ręce bułeczki. 1 szklanka mąki to około 170 g.
pozdrawiam
-
2009/08/07 09:54:16
Dorotko. Moze pojawil sie juz taki wpis z odpowiedzia na moje pytanie.
Nie mam maszyny do chleba, wiec zawsze pieczywo wyrabiam recznie. Zajmuje to troche czasu, wiec na sniadanie nigdy nie moge zdazyc z bulkami czy chlebem. Czy moge zrobic ciasto wieczorem, uformowac, a rano tylko wsunac do piekarnika?
Jak i gdzie przechowywac ciasto? Nie chodzi mi konkretnie o te bulki, ale pytam ogolnie o bulki i chlebusie z Twojego bloga.
-
2009/08/07 10:15:07
Tak, mozna. Wtedy uformowane bułki/chleb przechowujesz w lodówce. Nie mozesz ich tak od razu przełożyć do piekarnika. Muszą sie ocieplić w temp. pokojowej, czasem napuszyć, i wtedy możesz piec. Przyznam, że nigdy tego nie robiłam. I nie każde pieczywo moze się nadawać. Najlepiej czytaj komentarze, czasem komentujacy piszą, ze tak zrobili i wyszło dobrze.
pozdrawiam :)
-
2009/08/16 12:32:02
to były pierwsze bułeczki jakie zrobiłam w swoim życiu:))) od tego czasu robiłam już je parę razy, za każdym razem starając się żeby wychodziły takie równiutkie jak na zdjęciu, ale do mistrzyni Dorotki to mi jeszcze baaaaaaaaaardzo daaaaaaaaaaaaaaaaaleko...
-
2009/09/18 13:52:25
Piekę dziś próbnie te pysznie wyglądające bułeczki. Jutro w większej ilosci zamierzam wykonac na ogrodowe party dla dziecka do przedszkola. Dla osłodzenia dodalam rodzynek myślę, ze to tylko polepszy ich smak. Uwielbiam tą stronę. Pozdrawiam ciepło z Wolfenbuettel.
-
2009/09/20 09:41:58
Zrobiłam z mąka żytnią razową. Wyszły pyszne :) Z resztą z Twojej strony zawsze wychodzą smaczne wypieki.
-
2009/09/22 12:11:24
Pieke te buleczki co drugi dzien w wersji slonej - ze zmniejszona iloscia masla i odrobina cukru. Rewelacja ! Juz nie kupujemy chleba , buleczki smakuja ze wszystkim i sa takie puszyste, wlasnie takiego przepisu szukalam.
A wersja z przepisu super - maslany zapach -pychota z dzemem lub nutella...
-
2009/09/29 15:35:16
Upieczone, właśnie stygną. Faktycznie bardzo puszyste! :)
-
2009/10/04 23:09:50
Dołączam się do tych wszystkich pozytywnych komentarzy na temat bułeczek.
Są wspaniałe i rzeczywiście całkiem proste. Robiłam ze świeżymi drożdżami.
W sumie pierwszy raz sama robiłam coś z drożdżami. Byłam pełna obaw w trakcie robienia. Najpierw nie wiedziałam, co to jest rozczyn (a nie miałam za bardzo czasu dokładnie szukać w necie) i na oko dodałam cukier i z łyżkę mleka. Później nie wiedziałam, jak długo wyrabiać=mieszać składniki robotem kuchennym - też na oko tak z 10 min. Dodatkowo jak ciasto czekało, żeby podwoić swoją objętość, to niespodziewanie przyszli goście - tak więc w efekcie ciasto potroiło swoją objętość i prawie "wyszło" z naczynia. A na koniec, jak już formowałam bułeczki, to wydawało mi się, że są jekieś koślawe i nie takie gładkie jak na zdjęciu. Pomyślałam, że jeśli już nawet będą zjadliwe, to na pewno brzydkie. Ale moje pozytywne zaskoczenie. Wyszły całkiem ładne, puszyste i bardzo smaczne. Właśnie chrupię, mhm... pychotka :-).
-
2009/10/31 11:50:27
Upiekłam je, już kilka razy. Bardzo mi smakują. Pozwoliłam sobie zacytować Twój przepis na blogu

ztworzonka.blogspot.com/2009/10/bueczki-atakuja.html

Pozdrawiam :)

K.
-
2009/11/13 13:12:37
piekłam je tydzień temu i wcale nie wyszły mi takie puszyste:( wręcz przeciwnie - były dosyć twarde...
jak już ładnie wyrosły posmarowałam je rozmąconym jajkiem z mlekiem i miałam wrażenie, że w tym momencie opadły mimo że smarowałam bardzo delikatnie
jutro będę miała gości i zamierzam upiec je ponownie, z minimalną ilością cukru żeby można było podać je z mięsem. Mam nadzieję, że tym razem się uda;) trzymajcie kciuki!
-
2009/12/04 17:53:33
Poprostu pychota!!!Zrobiłam dziś!Wyszły świetnie!!!
-
Gość: wakkiki, cb52.osiedle.net.pl
2009/12/10 12:37:55
czy do pieczenia tych bułek można użyć maki chlebowej?
-
2009/12/10 12:49:31
Wakkiki myślę, że to nawet lepiej jeżeli użyjesz mąki chlebowej,a na pewno nie zaszkodzi :). Na stronie, z której Dorotus brała ten przepis jest nawet podana mąka chlebowa.
-
Gość: wakkiki, cb52.osiedle.net.pl
2009/12/10 13:31:52
Zocha.ie dzięki, za szybka odpowiedź. Pytam się dlatego, że właśnie zrobiłam te bułki. Ciasto ładnie wyrosło, bułeczki też, ale podczas pieczenia, zrobiły się płaskie i twarde. I myślałam, że może winna jet w tym, że powinna tu być mąka pszenna, a chlebowa jest za ciężka. Skoro jednak piszesz, że w oryginalnym przepisie jest mąka chlebowa, to problem widocznie leży gdzie indziej.
-
2009/12/10 17:00:02
Hmmm to ja już nie wiem, wydaje mi się, że chlebowa nie powinna zaszkodzić. Wydawałoby się, że może źle wyrosły, ale skoro piszesz, że wszystko było dobrze to nie wiem co mogło być tego przyczyną. Jeszcze wcześniej w komentarzach ktoś miał podobny problem i Dorotus napisała, cytuje : " może je zbyt spłaszczyłaś? Albo dałaś im zbyt dużo miejsca na wyrastanie? ". Nic innego mi do głowy nie przychodzi :)
-
Gość: Kasiulka, host86-169-77-148.range86-169.btcentralplus.com
2009/12/21 17:54:54
Zrobilam dzisiaj te buleczki z nadzieniem z kaszy gryczanej. Pychotka!:-)
-
Gość: , abu184.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/12/31 01:12:59
dziekuje za przepis ,buleczki sa rewelacyjne, pyszne i nawet gdy sie je zdusi wracaja do siebie,sa takie pyszne ze zjadlam juz dwie ,a jest juz bardzo pozno,dzieci beda zachwycone smakiem i wygladem .polecam kazdemu kto ceni sobie wspanialy smak pieczywa.
-
Gość: , buslnms.adm.us.edu.pl
2010/01/07 08:09:00
Cudowne bułeczki, prosty przepis, udały się wspaniale :) To moja kolejna przygoda z pani przepisami i jak zwykle bardzo udana. Pozdrawiam serdecznie
-
Gość: Kaziutka, 213-238-111-127.adsl.inetia.pl
2010/01/10 14:34:08
Pani Dorotko!
Upiekłam te bułeczki /wyrabiałam w automacie/i udały się takie pachnąco-rumiane.Wyszło mi 15 mniejszych,a z reszty ciasta usmażyłam...pączusie.Super!!
Nadal będę korzystać z Pani przepisów,pozdrawiam serdecznie...
-
2010/01/13 13:49:07
Zdjęcie mnie tak ujęło że po moich ulubionych bostońskich postanowiłam upiec i te. Dodałam mniej cukru za radą, choć następnym razem dodam więcej i rodzynki bo uwielbiam takie maślane bułeczki z rodzynkami ;).Wyszło mi dokładnie 16 sztuk o średnicy 10cm. Ciasto wręcz rosło mi pod palcami, gdy formowałam bułeczkowe kulki. Po 30 minutach na blaszce miałam już wielkie buły. Jako że spieszyłam się nieco włożylam od razu do piekarnika urosły jeszcze bardziej!!! Napiszę tylko są wręcz boskie ... przykro mi to stwierdzać ale bostońskie porzucam na czas jakiś dla tych maślanych ;))). Dzięki za przepis niewątpliwie przekażę innym pozdrawiam 13ka
-
Gość: hortensja, adcz87.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/01/24 13:46:26
A moje miały bardzo grubą, twardą (chociaż chrupiącą) skórkę. Skąd taka skórka ? W środku całkiem dobre (chociaż dałam malutko cukru i mniej masła, żeby pasowały np. do żółtego sera), ale skórka jest straszliwa po prostu....Wyrosły pięknie, oczywiście nie są gładkie mimo moich starań, ale trudno to nie jest najważniejsze, chciałabym tylko następnym razem uzyskać miękką skórkę. Myślę, że to jakiś błąd podczas pieczenia.
-
2010/01/24 23:13:44
Nie mam pojęcia dlaczego, nie piekłas z parą, prawda? Może Twój piekarnik tak piecze? Czy wszystkie bułeczki takie wychodza?
-
Gość: hortensja, adbz9.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/01/25 13:07:54
Nie wiedziałam, że te bułki miały być z parą. Następnym razem tak zrobię, bo często mi taka skórka na pieczywie wychodzi.
-
Gość: lienka, 19-dom-3.acn.waw.pl
2010/01/25 13:41:10
Bez pary się pięcze te bułeczki, para powoduje, że mamy skórkę chrupiącą np. jak w bagietkach.
-
2010/01/26 10:40:29
Hortensjo: przeczytaj dokładnie moje pytanie, piecze sie bez pary.
-
Gość: jadzia, aaee49.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/01/26 11:23:05
Pozdrawiam, korzystam z przepisów i nieustająco się zachwycam! Bułeczki wspaniałe!
Jeśli można słówko dla Mai o makronach z bułki tartej :
Przepis nie wypróbowany, więc przyda się uśmiech w stronę Dorotus o "przysposobienie" do użytku :)
Makrony
Składniki:
Białka jaj 6 szt.
Bułka tarta 20 dag.
Wiórki kokosowe 2 dag.
Migdały 2 dag.
Cukier 10 łyżek pełnych.
Szczypta soli, szczypta cynamonu, 2-3 krople aromatu migdałowego
Białka jaj ubić na sztywna piane, dodać cukier i dalej ubijać, aż cukier całkowicie rozpuści się. Do sztywnej piany dodać bułkę tartą, szczyptę soli, szczyptę cynamonu i parę kropli aromatu migdałowego. Całość delikatnie wymieszać. Na wysmarowana tłuszczem blachę łyżka nakładać niewielkie kupeczki masy i piec w średnio nagrzanym piekarniku.
Można zamiennie stosować bułkę tartą lub płatki owsiane, ale wtedy to już nie będą makrony. To faktycznie stary przebój odpustowy na Śląsku.
Pozdrawiam!
-
Gość: kasiawk4, ivk210.internetdsl.tpnet.pl
2010/01/26 15:59:04
właśnie upiekłam te bułeczki... zapach w domu przeuroczy... pachniało tak w domu jak moja mama piekła pyszności... a w smaku wyśmienite!
-
Gość: , hpl90.internetdsl.tpnet.pl
2010/01/30 19:04:28
przepis fantastyczny będę piekła je za tydzien jutro biorę się za racuchy. Nie wiem tylko jak z tym mrożeniem czy je wkładac do woreczka -- w święta zrobiłam makowiec w/g pani przepisu wyszedł super , a było to pierwsze drożdżowe ciasto mojego wyrobu , pozdrawiam serdecznie - Iwa-
-
Gość: pati206, host-201-240.accessnet.com.pl
2010/01/31 18:18:01
dzięki za przepis super ja polecam blache posypać cukrem z domieszką cynamonu a po upieszeniu posmarowac roztopionym masłem i posypac cukrem bułeczki sa bardzo słodnie
-
2010/01/31 21:34:56
Gościu: tak, do mrozenia zawsze wkładamy do woreczka.
-
Gość: Asia-966, 151.82.47.8*
2010/02/05 13:55:21
Buleczki zawedrowaly do Wloch...Wlasnie zagniotlam ciasto, mikserem, wydajemi sie ze wyszlo ok(po okolo 15-20min-z przerwami-wyrabiania,ciasto "odchodzi od miski")Teraz postawilam przy grzejacym otwartym piekarniku (bo w domu zimno) i niech rosnie.... Robilam z drozdzy swiezych, zaczyn urosl po 20 min-dokladnie jak w przepisie... Powiadomie jak wyszly....Postaram sie stosowac do rad z komentarzy (przewertowalam wszystkie!)... Pozdrawiam z Italii!!
-
Gość: , 70.15.217.169.res-cmts.haw.ptd.net
2010/02/07 02:36:52
robie drugi raz ten przepis i niewiem czemu ale jak robie te galki to niechca mi sie zlepiac,wygladaja polamane.Moze powinnam daj jedne jajko?Niewiem czemu wygladaja pompekane.
-
Gość: zbynio, aefo46.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/02/07 09:52:47
Witam!
Wczoraj szukałem dobrego przepisu na bułeczki, no i już mam :)
Bułeczki upieczone wczoraj i dzisiaj już nie ma :(
Wyszły dokładnie jak na fotce. Masło rozpuściłem z mlekiem na ciepło. Drożdże świeże (25 g) wymieszane z łyżeczką cukru, łyżeczką mąki i łyżeczką mleka do wyrośnięcia.
Ciasto wyrobiłem ręcznie, dobrze napowietrzając i po uformowaniu cierpliwe odczekałem do wyrośnięcia. Bułeczki wyszły pyszne.
Muszę więc podziękować za wspaniały przepis :)
Pozdrawiam :)
Cukier Królewski
reklama
  • zdrowa żywność
  • frankherbert.pl
  • aledobre.pl
  • czekoladowy telegram
banner dla Neli
do góry
projekt i wykonanie: kate_mac