Blog > Komentarze do wpisu

Spiralki czekoladowo - waniliowe

Spiralki czekoladowo - waniliowe

Kruche i pyszne ciasteczka, bardzo proste do wykonania. Ciekawie wyglądają i dzieci były nimi zachwycone. Przepis pochodzi z 'Homemade baking' Catherine Atkinson. Polecam upiec jeszcze dzisiaj :)

Składniki na około 30 ciastek:

  • 175 g miękkiego masła
  • 70 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilli (lub kilka kropel aromatu waniliowego)
  • 230 g mąki
  • 2 łyżki Nutelli
  • 1 łyżka kakao

Masło zmiksować, dodać cukier i miksować, aż będzie jasne. Wmieszać ekstrakt z wanilii. Dodać mąkę i szybko zagnieść ciasto. Ciasto podzielić na dwie części. Do jednej części wmieszać nutellę i kakao, wyrobić.

Dwa kawałki ciasta: jasne i ciemne, rozwałkować na prostokąt mniej wiecej 15 x 20 cm (mój prostokąt był trochę większy, można podsypywać mąką). Jasny prostokąt położyć na oprószonym mąką blacie, na niego położyć ciemny (lub odwrotnie). Ciasto zwinąć jak roladę. Otulić folią aluminiową i schłodzić przez pół godziny.

Spiralki czekoladowo - waniliowe

Spiralki czekoladowo - waniliowe

Ciasto po schłodzeniu pokroić na 5 mm plasterki, ułożyć je obok siebie na blaszce zostawiając odstępy (ciastka delikatnie się powiększają na boki).

Piec około 10 - 12 minut w temperaturze 170ºC. Przez 2 - 3 minuty nie ściągać z blaszki (będą zbyt miękkie), jak już skruszeją studzić na kratce.

Smacznego :)

Spiralki czekoladowo - waniliowe

poniedziałek, 29 grudnia 2008, dorotus76
Print Friendly and PDF
Komentarze
2008/12/29 17:21:48
Dorotko, jakie one są sliczne! Takie idealne! :))) Na razie mam za duzo słodkiego w domku, by je teraz piec, ale na pewno wypróbuję ! :)
-
Gość: karolcia, aafl29.neoplus.adsl.tpnet.pl
2008/12/29 17:55:29
Extra ciasteczka!! Super wyglądają :) Mam nadzieję, że nie mają tendencji do przypalania się jak to ciastka...
-
2008/12/29 18:27:45
Ja już je robiłam kilka razy... ale lepiłam warstwy ciast białkiem a widzę, że to niepotrzebne;)
Zdjęcie jak zwykle super.
Pozdrawiam
Kasia
-
2008/12/29 20:52:14
Wow:) Pieknie tutaj jak zawsze.
-
2008/12/29 21:14:24
Ale rewelacja :))) I jakie proste, a wyglądają na takie skomplikowane :))) Zapisuję do wypróbowania :)))
-
Gość: sweeperka, chello084010012104.chello.pl
2008/12/29 21:40:27
owszem, wyglądają rewelacyjnie - świetny pomysł! mam takie pytanie, czy mogłabym masło utrzeć z cukrem drobnym, zamiast cukru pudru? pozdrawiam :)
-
Gość: , cwd130.internetdsl.tpnet.pl
2008/12/29 22:10:11
Wyglądają tak smakowicie, że muszę spróbować je zrobić.Pozdrawiam
-
2008/12/29 22:13:24
Kiedyś zrobiłam spiralki kawowo-waniliowe i pomimo skomplikowanego wyglądy faktycznie są bajecznie proste w wykonaniu. I do tego jakie dobre:)
-
2008/12/30 08:47:35
Ale super wygladaja te spiralki! Chyba sie skusimy na pieczenie sylwestrowe!
-
2008/12/30 15:15:49
Ojej jak one sie pieknie prezentuja!:D
przesliczne..
zrobie,musze je zrobic;)!
-
2008/12/30 16:33:57
Zagniotłam przed obiadem, upiekłam zaraz po i do popołudniowej kawy były jak znalazł :-) Niestety... były ;(
-
2008/12/30 21:33:30
Korcą mnie te ciasteczka ogromnie ! Mam na nie kilka różnych przepisów , ale jeszcze żadnego nie miałam okazji wypróbować - Twoje zdjęcia Dorotko tak kuszą , że może w końcu upiekę spiralki ;)
-
Gość: Anna, 213.134.188.19*
2008/12/30 23:16:10
Zrobiłam dzisiaj te ciasteczka, ale nie jestem zadowolona z siebie. Jasne ciasto było miękkie, rwało się i nie umiałam go przenieść w całości (po rozwałkowaniu) na warstwę ciasta ciemnego. Ciemne ciasto z kolei po dodaniu kakao i nutelli przestało być elastyczne i kiedy je zwijałam, pokruszyło się. Mam szereg pytań do Dorotus, mistrzyni kuchni: czy Ty umiesz przenieść rozwałkowane ciasto tak, żeby się nie rozpadało? Czego powinnam dodać więcej albo mniej, żeby obie części ciasta miały właściwą konsystencję? Czy to możliwe, że za krótko mieszałam masło? Robiłam to ręcznie, bo nie mam odpowiedniego miksera. I nie wiem, co to znaczy, że masło jest "jasne"...
Z góry dziękuję za cenne odpowiedzi, ja dopiero początkujące jestem...
-
2008/12/31 01:01:00
Urocze ciacha.

Mam pytanie trochę obok tematu. W przepisie jest napisane "1 łyżeczka ekstraktu z wanilli (lub kilka kropel aromatu waniliowego)". Ostatnio znalazłam gdzieś przepis na inne ciasteczka, chyba orzechowe, którego autorka pisze: "Jeżeli ktoś nie ma esktraktu, to niech nie zastępuje olejkiem ani aromatem, bo to zupełnie co innego, lepiej już nic nie dawać". Jak to w końcu jest? Czy różnica między ekstraktem i aromatem jest aż tak istotna?
-
2008/12/31 11:12:45
Dorotko życzę duuuuuużo szczęścia w Nowym Roku!
-
2008/12/31 14:14:34
Dziękuję i za życzenia równiez :)
Sweeperko, możesz użyć drobnego cukru, ja tak zrobiłam, bo akurat nie miałam pudru.
Anno: ja podsypałam ciasto dobrze mąką, by mi się nie rwało przy przenoszeniu, bo rzeczywiscie jest dość delikatne, ale nie miałam większych problemów. Masło przy miksowaniu jasnieje, tak samo jak żółtka się robią jasne, gdy się je ubija z cukrem. Ciasteczka naprawdę nie sa trudne i wierzę, ze ci się uda. W razie czego zawsze mozesz podsypac trochę wiecej mąką.
Krystyno: tak, jest istotna. Ja też często nie daję nic, jesli ciasto jest np. czekoladowe lub orzechowe, bo aromat waniliowy zamisat ekstraktu może zepsuć smak. Ale przy tych ciastkach myślę, że można dodac kilka kropel aromatu zamiast, bo inaczej będa po prostu maślane, choć na pewno też dobre. Ekstrakt jest na alkoholu i zupełnie inaczej pachnie.

dziękuję i pozdrawiam
-
Gość: kasiurka, chello089076234097.chello.pl
2008/12/31 14:54:55
Witam serdecznie. Ja dziś upiekłam Karpetkę (wyśmienita) i ciasteczka. Jednak nie wiem dlaczego w czasie pieczenia ciasteczka wyszły mi takie "rozlane" z poszarpanymi brzegami. Nie są tak estetyczne jak Twoje chociaż smakują rewelacyjnie. Co mogło być przyczyną? Pozdrawiam i życzę wszytskiego naj naj w Nowym Roku. Twoja stronka jest dla mnie inspiracją a zdjęcia zniewalające.
-
Gość: Anna, 213.134.188.19*
2008/12/31 16:43:54
No tak, udało się w tym sensie, że ciasteczka świetnie smakują. :) Mocno maślane, pyszne. Przepis jest świetny.

A jako, że jestem perfekcjonistką, postanowiłam dzisiaj zrobić następną partię spiralek i zobaczyć, co z tego wyjdzie. Czytając Twoją odpowiedź (dziękuję!), doszłam do wniosku, że jednak coś robię nie do końca dobrze, skoro nie umiem operować tym ciastem - może to masło nie do końca ubite, może za mało podsypywania mąką. Może po prostu jeszcze brak mi zręczności. Dzisiaj zręczność zastąpiłam sposobem. : Przy pomocy dwóch kawałki folii do żywności i ogromnych pokładów cierpliwości skonstruowałam spiralki idealne. Wyszły tak, ładne, jak Twoje i bardzo się z nich cieszę.
-
2008/12/31 20:44:00
Aniu, w takim razie też się cieszę :)
-
2009/01/01 12:47:04
Witam.
Mam małe pytanko, czy zamaist nutelli mozna da więcej kakao??
Pozdrawiam
-
2009/01/01 23:10:32
Tak.
pozdrawiam :)
-
Gość: Edyta, chello089077210022.chello.pl
2009/01/03 11:38:44
Witajcie. Nie będę sie powtarzac i mówić, że Twój blog droga Autorko czytam jak fascynującą powieśc... codziennie ;-)
Ale do rzeczy: zrobiłam ciasto na te spiralki i niestety - jest ono całkowicie i absolutnie nierozwałkowywalne. Kruszy się straszliwie, podsypywanie mąką (podsypywałam i podsypywałam i podsypywałam....) zupełnie nic nie daje. Ono jest po prostu za kruche :( Co mam zrobić? Tak bardzo chciałam upiec te spiralki, są takie śliczne... Dodam, że robię z całej kostki masła (200 g) i wszystkich innych składników też dałam więcej po dokładnym wyliczeniu.
HELP
-
Gość: kasik, aaod85.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/01/03 14:15:45
Moje właśnie stygną na kratce. Pachną pięknie i wszyscy już się ślinimy na ich widok. Ciasto proste do zrobienia. Problemów z wałkowaniem, formowaniem i pieczeniem - żadnych. Tajemnicza sprawa z tym ciastem.
-
2009/01/03 20:01:35
Edytko, no własnie, ja też nie miałam żadnych problemów z wałkowaniem ... po podsypaniu wałkują się bardzo dobrze i lekko.
pozdrawaim
-
Gość: punkcik, xdsl-16029.lubin.dialog.net.pl
2009/01/03 20:25:09
ja też się właśnie umęczyłam nieźle z wałkowaniem! (z marnym skutkiem)
nie wiem o co może chodzić, że jednym wychodzi, a innym nie
-
2009/01/03 21:14:31
A masło miałyscie miękkie? Nie ma siły - miękkie masło z cukrem i mąką - musi wyjść miękka masa. Potem wałkujemy sporo podsypując mąką i sie ładnie od stołu odkleja.
-
Gość: karolada, adlp232.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/01/05 13:32:53
uff..już się bałam, że to ja jakaś niedorobiona jestem, ale widzę, że to ciasto jakies złośliwe jest po prostu , wrrr..własnie usiłowałam zlepić w jakąś całość ciasto na spiralki, jedyne co się udało to ugniecione sporą siłą kulki gniotki :S ciasto mi się zrobiło tak kruche, prawie zupełnie sypkie, czytałam przepis 33 razy zeby sie upewnić, że niczego nie pominęłam no i nic takie to niby proste i przyjemne, a jakis diabel się czaić tu musi, wychodziły mi takie wymagające przepisy z tego bloga, a tu o! klops po raz pierwszy!:'(
-
2009/01/05 15:44:09
;]
Podpowiem tylko, że przy tego typu ciasteczkach nie można się tak literalnie trzymać przepisu... Czasem trzeba więcej mąki, a czasem mniej. Tak trochę na wyczucie :)
Powodzenia, warto....
-
2009/01/05 18:53:07
Moje masło ma 82 procent tłuszczu. Nawet sprawdziłam w książce, czy się nie pomyliłam przy przepisywaniu. Delikatnie podsypywałam mąką przy wałkowaniu, bo było bardzo miękkie, ale problemów niet ;)
-
2009/01/05 18:54:10
Może masło nie daliście wystarczająco miękkie?
-
2009/01/05 19:36:33
smaczne ciasteczka, moze bez ochow i achow, ale do herbaty w sam raz :) wiecej chyba radosci z samych ksztaltow :)
-
2009/01/06 12:58:22
Coś takiego ?! zaledwie kilka składników i taki efekt, głównie wizualny ale to przecież nie mniej ważne niż sam smak !,
-
Gość: Edyta, chello089077210022.chello.pl
2009/01/10 13:25:25
Witajcie ponownie, masło miałam mięciusieńkie, całą noc stało w temperaturze pokojowej, było najmiększe, jak tylko mogło byc. Jakoś udało mi sie te spiralki zrobić, ale o wałkowaniu i odklejeniu ciasta nie było mowy (jedną część rozgniotłam na folii kuchennej, drugą tak samo, następnie nie odrywając folii położyłam jedno na drugie, i dopiero zdjęłam górną folię, a na dolnej cudem udało mi sie zrolowac koślawe spiralki. Ale co ja przeszłam... Jestem debest ;-)
Co do przepisów, to ja sie baaardzo rzadko 3mam ich od a do z, zawsze robię trochę na czuja - tak mi najlepiej wychpodzi :) Spiralki były twarde i kruche, do herbaty fajne, ale już sie nie pokuszę, choć rodzince smakowały :)
Natomiast teraz przymierzam się do tortu Szwardzwalskiego - będę robić za tydzień, na urodziny babci :)
Pozdrawiam i raz jeszcze musze powiedzieć - nigdy w życiu nie spotkałam wczesniej TAKIEJ strony z przepisami:) DZIĘKUJĘ!
-
Gość: Kona, erk87.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/01/13 20:01:54
Jestem początkująca i zrobiłam je bo wydawały mi się proste. Wszystko ładnie pięknie, oprócz tego, że w piekarniku mi się rozjechały i wyglądały jak jajka z patelni. Co zrobiłam źle? Czy może to dlatego, że posmarowałam tłuszczem blachę?
-
Gość: teszka, eaq254.internetdsl.tpnet.pl
2009/01/13 20:43:25
moja mama robi bardzo ale to bardzo podobne wyglądem ciasteczka... jednak skladniki sa nieco inne.. mysle ze nawet Ci poczatkujacy nie beda miec problemow wlasnie z tym przepisem bo ciasteczka sie nei rozplywaja w piekarniku latwo sie wszytsko łączy i kroi... nie wiem tak sobie mysle ze moglabym ten przepis podac lub wyslac Pani na meila i zdecyduje Pani co z nim zrobic :]
-
Gość: Molcia, abtq71.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/01/14 22:00:03
To kolejny przepis wykorzystany przeze mnie z Twojego bloga, droga Dorotus. Mi jednak też to ciasto się kruszyło... spiralki wyszły koszmarnie koślawe i nieregularne, ale dobrze smakują. Ja też rozlepiłam na stolnicy ciasto ręką i potem jakoś poszło, chociaż z krojeniem też lekko nie było... :/
Ale nie martwię się, bo inne przepisy też są cudne. Oczywiście nie wychodzą tak pięknie jak na Twoich zdjęciach, ale pyszne są. Nie wiem co bym zrobiła bez tego bloga. On naprawdę uzależnia! :D A w konkursie tez zagłosowałam :D
-
2009/01/14 22:43:34
Kona, nic źle nie zrobiłaś, jeśli sie rozpływają, to może temperatura w Twoim piekarniku jest niższa niż w moim, musisz piec w wyższej. To w zasadzie rada dla wszystkich, którym te ciastka się rozpływają. W wyższej, ale wtedy minimalnie krócej.

Teszko, proszę, prześlij mi, albo wpisz na blogu w zakładkę 'znasz dobry przepis?'
dziękuję :)
-
Gość: Bela, 78.16.55.*
2009/01/17 17:45:02
Witam, ciasteczka wygladaja w istocie pieknie, ale nie moge uwierzyc ze nie dodaje sie do ciasta chocby jednego zoltka... to jak one sie "w kupie" trzymaja?
-
2009/01/18 17:56:58
No.. trzymają się ;). To nie jedyne ciasteczka bez jajek, jakie piekłam.
pzdr
-
Gość: szyszka, 77-253-195-67.adsl.inetia.pl
2009/01/22 19:57:55
O rany, po prostu pyszne. Miałam trochę problemu z zawijaniem, ale i tak efekt w wyglądzie i smaku rewelacyjny!!!
-
Gość: jaga, apn-77-114-10-175.gprs.plus.pl
2009/02/13 22:25:51
Witam!
Ciacha pycha! Za pierwszym razem kompletna klapa: koślawe, za mocno urosły i się posklejały no i przypaliłam-wszystko co mogło wyjść źle-wyszło. Ale się zawzięłam i zrobiłam jeszcze raz, na spokojnie i wyszły cudnie! Super przepis! pozdrawiam! a.
-
Gość: Aga, n03.satfilm.pl
2009/03/07 18:21:11
A ja dzisiaj robię pierwszy raz:-) Na stolnicy wałkowanie i zlepianie poszło gładko. Mam tylko pytanie - czy wkladać do nagrzanego czy zimnego piekarnika?
-
2009/03/07 22:54:47
Zawsze do nagrzanego.
-
Gość: Aga, n03.satfilm.pl
2009/03/08 01:06:27
Dzięki - udały się. Zwinęłam w roladę i razem ze stolnica schowałam do lodówki - zawsze o jeden bałagan mniej -:)
Do zimnego piekarika tylko biszkoptowe ciasta?
-
2009/03/09 00:01:39
Wszystkie ciasta tylko do nagrzanego piekarnika :)
-
Gość: Kicha, 82.139.26.10*
2009/03/28 19:00:44
A ile można dać kakao zamiast nutelli?
-
2009/03/29 18:49:11
Tak, można.
-
2009/03/29 22:28:08
Ale ja nie pytam czy można, bo wiem, że można - ktoś już o to pytał. Chciałam wiedzieć ile dodać tego kakao zamiast tej nutelli? Również 2 łyżki? I chciałam jeszcze zapytać czy przez to trzeba dać więcej cukru, bo kakao jest gorzkie, a nutella nie :)

Pozdrawiam :)
-
2009/03/29 23:16:00
Myślę, że 1 łyżka kakao zamiast nutelli wystarczy.
Cukru nie dodawałabym dużo więcej, może 1 łyżkę ponad?
pozdrawiam
-
Gość: narin, host86-177-52-120.range86-177.btcentralplus.com
2009/05/13 12:21:26
wyszly smaczne, ale faktycznie mialam problemy z przenoszeniem jednego ciasta na drugie, wiec uzylam folii plastikowej i bylo ok.
-
2009/05/23 15:35:32
pokruszyło mi się ciasto ; p ale i tak były smaczne, chociaż do tych ze zdjęcia im daleko gdy mowa o wyglądzie... ; p
-
2009/05/24 12:22:37
Pyszne, kruchutkie, pachnęce czekoladą i wanilią :) schrupaliśmy je w godzinę....

zauważyłam że ładniejsze wychodzą jak posiedzą dłużej w lodówce, lepiej się kroją i wtedy nie rozmazują się warstwy
-
2009/06/04 21:52:13
buuu... a mi nie wyszły:( ciasto całe się pokruszyło i za nic nie dało się go rozwałkować... sama byłam zdziwiona, bo z ciastkami to raczej nie ma problemu... i nie wiem co zrobiłam nie tak, ale nie miałam czasu już nad nimi dłużej pracować, więc pozlepiałam w jedną kulę na przemian kawałki jasne i ciemne, i zrobiłam śliczne łaciate ciasteczka. Wyglądają fajnie i smakują super, i tylko ja wiem, że nie tak miały wyglądać... Ale i tak jeszcze do nich wrócę, bo mi się te spiralki bardzo podobają!
Pozdrawiam. A.
-
Gość: Anna_Maria, evj60.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/06/17 09:22:21
Idealne ciasteczka do porannej kawy albo popołudniowej herbatki. Są cudownie maślane i kruche. Wyszły mi prawie tak ładne jak Dorotus. :) Ciasto jest miękkie, ale bez problemu je rozwałkowałam, stolnicę dobrze posypałam mąką i przy użyciu wałka udało mi się przenieść jeden blat na drugi. Ciasto przed zwinięciem starałam się oczyścić z mąki za pomocą pędzelka, żeby podczas pieczenia warstwy dobrze się skleiły - tam gdzie zostało nieco mąki ciastka po przegryzieniu lekko się rozwarstwiają. Myślę, że pomysł z wałkowaniem na folii spożywczej jest bardzo dobry i tak też zrobię następnym razem. Podczas pieczenia ciastka tylko nieznacznie urosły i zachowały swój kształt - o żadnym rozlaniu się ciasta nie było mowy. Przepis zdecydowanie do wielokrotnego powtórzenia. Dzięki Dorotus polubiłam robienie wszelakich ciasteczek, przedtem byłam do nich dość sceptycznie nastawiona, bo wydawało mi się że duzo pracy jest z nimi, a to wcale nie jest prawdą ;)
-
Gość: Anka, 83-71-101-22-dynamic.b-ras1.lmk.limerick.eircom.net
2009/07/06 19:33:28
witam was ;) robilam ciasteczka ;za 1 razem wyszly mi niezbym ladne no i trudzilam sie okropnie aby wygladaly jak spiralki.dzis robie je poraz drugi poniewaz w smaku sa pyszne .Sprobujcie koniecznie na foli podsypujac delikatnie tylko od gory i waleczek rowniez ja tak zrobilam,puzniej przenioslam bez trudu z folia na drugi i odklejilam folje.przy zwijaniu rowniez za pomozy foli nie recznie bo ciasto sie rozrywalo.i takim sposobem ciasteczka wyszly doskonale i pracy owiele mniej niz poprzednio ;) pozdrawiam autorke i was rowniez ;D
-
Gość: asia, 89.167.6.6*
2009/07/18 11:01:27
Piękne są! Mój tata wpadł w prawdziwy zachwyt, kiedy je zobaczył na talerzu ^^ Po przestygnięciu twardnieją i są lepsze niż na ciepło (ja się nigdy nie mogę doczekać i od razu jem xD).
Niestety ciasto podczas zwijania troszkę mi się łamało i spiralki nie były idealne, szczególnie te brzegowe, ale smaku to nie zepsuło :)
-
Gość: wicia00, aajy208.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/07/24 22:45:10
;(( A mnie tak ładnie nie wyszły... U mnie są kulfony ;P
-
2009/07/28 17:24:48
dzis byla powtorka - zrobilam je juz z 2 tygodnie temu i wtedy wyszly pokazowo i28.tinypic.com/2entdae.jpg - walowaly sie dobrze, zwijaly sie ok jak widac :)
natomiast dzis za dlugo trzymalam w lodowce i podczas krojenia prawie kazde peklo na polowe :( - ale na szczesnie ciasto jest na tyle plastyczne (po ociepleniu w rekach) ze posklejaly sie i nie ma sladu popekania :) SA PYSZNE :) bardzo delikatne i bardzo maslane - wspaniale do kawki :) ostatnio dodalam troche szafranu do jasnej masy ale jak na zdjeciu widac nic koloru nie dostaly - wiem ze uzywa sie go malutko i ja zuzylam taka jedna mini porcyjke - moze wiesz Dorotko ile trzeba go uzyc zeby byl widoczny ten zolciutki kolor?
dzieki za kolejny przepis - nastepnym razem pokombinuje z szachownicą (zamiast spiralek) :)
pozdrawaim Dorota
-
2009/07/28 22:12:31
Nie wiem ile trzeba dodac, dodawałabym na 'oko' ;)
-
Gość: , 85.128.102.*
2009/08/01 23:54:33
Zrobiłam, idealna spiralka, mąż który nie przepada za słodyczami był pod wrażeniem i wyglądu i smaku, takie aksamitne!!! mają tylko jedną wadę..... za szybko znikają z talerza ;-)


Viola
-
Gość: zenush, staticline42286.toya.net.pl
2009/08/03 16:44:31
zrobiłam, i. .. niedobre wyszły :( generalnie gdy korzystając z anglosaskich przepisów, zastepuje masło Palmą wypieki są lżejsze. wydaje mi sie ze mam tlustsze maslo ? to mozliwe ?
-
2009/08/03 17:48:52
Nie, masło to masło. Angielskie też ma 80 procent tłuszczu. I o ile w wypiekach ciastkowych też czasem zastępuje, to w ciastkach nigdy. Ze wzg na smak.
pozdrawiam
-
2009/08/12 11:33:07
Przepis na spiralki znałam, ale inny. Jak znajdę, to napiszę. :) Z tego przepisu wychodzą pyszne - kruchutkie, słodkie - takie jakie powinny być ciastka. Tyle, że moje niestety nie wychodzą takie idealne jak te zaprezentowane na zdjęciach - przy krojeniu ciemne ciasta 'wchodzi' na jasne, ale to nie przeszkadza w tym, że znikają baardzo szybko. : ) A, i innowacją, którą wprowadziłam od siebie jest zrobienie w środku małego wgłębienia i położenie odrobiny marmolady - akcent owocowy. :D
-
2009/08/30 13:37:44
zupełnie nie wyszły :( po pierwsze strasznie twarde są, najwyraźniej za dużo mąki dałam, po drugie najzwyczajniej się pokruszyły i nie mogłam ich uformować. Wiem gdzie popełniłam błędy ale ogólnie wydaje mi się, że nie są warte drugiego podejścia, nakład pracy w nie włożony nie odpowiada efektowi końcowemu.
-
2009/09/10 13:44:13
Byłam nastawiona na porażkę po przeczytaniu komentarzy...
Faktycznie, ciasto się kruszyło, podsypywanie mąką nie pomagało.
Zdenerwowałam się i chciałam wyrzucić coś roladopodobnego do kosza, ale tak pachniało przesmacznie wanilią, że się powstrzymałam ;-). roladę przekroiłam na pół, łatwiej było mi nad nią wtedy zapanować. I wyszło tak, że połowa to piękne, zgrabne, kruchutkie spiralki, a druga połowa, to jakieś takie też wprawdzie kruche, ale no też spiralki, tylko, że mniej foremne :P.
Są bardzo aromatyczne, kruchutkkie i delikatne, wyszło mi ich sporo. A, ciasto podczas wyrabiania jest tak gładkie, delikatne, że aż się nim zachwycałam :)
-
2009/09/14 12:35:25
witam :) nie moge sie powstrzymac przek skomentowaniem kolejny raz :)
i w przeciwienstwie do modaretto - jestem od tych ciastek uzalwznona :) musze je miec w szafce ZAWSZE - dzis zrobilam z podwojnej porcji - i choc naprawde trudno sie robi te spiralki - sa PRZEPYSZNE - i mam sposob dla malo odpornych na niepowodzenie - marmurki - poprostu dwa rodzaje ciasta ciemne i jasne "przepuscic przez palce"tak z dwa razy i dlaej normalnie uformowac rolade - dzis z 2/3 zrobilam spiralki a z 13 marmurki - i caly czas czekam na "ochote" zrobienia szachownicy :)
pozdrawiam
Dorota
-
2009/09/22 15:07:32
Ciastka które ja zrobiłam wyglądały strasznie.
Ciasto było bardzo luźne i nie miałam wyjścia musiałam dodać mąki i włożyłam do lodówki na pół godziny a dopiero potem je rozwałkowałam . Popełniłam mnóstwo błędów robiąc je.Włożyłam do piekarnika nagrzanego do 100 stopni i dopiero później zwiększyłam temperaturę. Ciastka zupełnie się rozjechały.
Wydaje mi się , że powinnam jeszcze więcej dodać mąki , ale boję się , że będą wtedy zbyt twarde. Następnym razem przyłożę się bardziej i może będą lepiej wyglądały.
Nauczyłam się jednego, że wszystko trzeba robić z wyczuciem a nie sztywno trzymać się przepisu.
Dziękuję ci za przepis , smak ciastek jest świetny.
-
2009/09/23 08:45:03
Ciasteczka przy pieczeniu pachną po prostu bosko :) Zamiast nutelli dodałam 2 łyżki rozpuszczonej czekolady. Ciasto było baaaaardzo delikatne, wręcz jedwabiste w dotyku. Dlatego postanowiłam rozwałkować obie warstwy na papierze do pieczenia. Tą górną warstwę szybkim ruchem odwróciłam i położyłam na dolnej, a potem oderwałam papier. Zwinęłam bez problemu i nic się nie rwało. Popełniłam tylko jeden błąd- za lekko zwinęłam, trzeba to jednak robić "na ścisk" więc miałam trochę dziurek, ale smak... niebo w gębie, i na pewno do nich nie raz wrócę :)
-
2009/10/06 15:53:28
Juz od jakiegos czasu chcialam zrobic te ciasteczka ale wydawalo mi sie ze bedzie to trudne i ze nie beda sie prezentowaly jak te na zdjeciach - takie wrazenia odnioslam po przeczytaniu komentarzy. A jednak bardzo milo sie zaskoczylam. Moje ciasteczka wygladaja jak te na zdjeciach nie rozplynely sie i smakuja rewelacyjnie (robilam 5 dniu temu i nadal dobrze smakuja - przechowuje w metalowym pojemniku).
Dziekuje za kolejny swietny przepis
Pozdrawiam
-
2009/10/11 17:21:08
Dorotko, dobrze widzę, że nie trzeba do ciasta dodawać jajka? Jeszcze jedno pytanie, czy w ciasteczkach z płatkami owsianym: Anzac Biscuits,i Chrupiące owsiane ciasteczka, Ciasteczka z muesli (przepis II), można zastąpić masło np olejem? Chciałam je upiec łasuchowi, który ma dość wysoki poziom cholesterolu ale przestraszył się masła...
-
2009/10/11 17:22:43
Nie, nie trzeba jajka :)
Niestety, masła olejem w ciastkach nie można zastąpić, ewentualnie margaryną.
pozdrawiam
-
2009/10/11 17:32:48
Dorotko, działasz jak błyskawica :) Trudno, zjem ciasteczka z córeczkami a łasuch... obejdzie się smakiem niestety. Idziemy działać! Pozdrowienia z szarego Szczecina:)
-
2009/10/11 18:13:07
Z margaryną ciastka się niestety nie udały. nie miały pożądanego aromatu, tłuszcz podpływał, ciastka się rozjechały... Polecam trzymać się oryginalnego przepisu
-
2009/10/13 16:40:47
Witam.
A co zrobić gdy ciasto "pęka" podczas zwijania?? Co dodać żeby ciasto się dobrze zawijało w rolade??
Pozdrawiam
-
2009/10/13 17:18:07
Nie powinno pękać - może zbyt dużo mąki dodałeś? Można sobie pomóc, wałkując na folii lub papierze, a potem zwijać pomagając sobie folią.
pozdrawiam
-
2009/10/27 07:14:25
Ciasteczka wyszły bardzo smaczne:) Niestety tez miałam problem ze zwijaniem i ciasto mi popękało, więc nie wyszły spiralki. Myślę sobie, że to może kwestia zbyt cienkiego rozwałkowania, bo ja mam z tym skłonność do przesady... Dziękuję za kolejny świetny przepis!:)
-
Gość: fidyrytko, brln-4dbc2c2c.pool.mediaways.net
2009/11/29 13:57:20
Wczoraj upiekłam te ciasteczka i wyszły rewelacyjne. Wałkowałam od raz na przyciętych na podany rozmiar kawałkach folii i nie było z tym większego problemu. Wyszły bardzo efektowne spiralki, nie tak idealnie okrągłe jak u Ciebie, ale i tak jestem zadowolona. Dziękuję za kolejny przepis :)
-
Gość: Maddi, 93.48.47.5*
2009/12/03 18:04:14
Prezpis na ciasto jest absurdalny.....rozpada sie na milimetry i juz podczas zagniatania widac, ze nic z tego nie bedzie!Moze przyczyna jest brak jajek?
-
Gość: Maddi, 93.48.21.14*
2009/12/03 19:13:02
Juz wiem jaka jest tajemnica udanych ciasteczek.....aby sie nie kruszylo trzeba dac cukier "normalny" zamiast cukru pudru.
-
Gość: ck, c46-72.icpnet.pl
2010/01/29 20:22:29
Wprawdzie nie piekłam jeszcze tych ciasteczek dwukolorowych-w najbliższym czasie planuje to zrobić. Piekłam już serca z orzechami i 2 razy makowiec. Makowiec to rewelacja. Po 60 latach mojego życia nauczyłam się piec makowiec. Dziękuję przede wszystkim Dorotus-JESTEŚ WIELKA.
Dzisiaj czytając posty chciałabym podsunąć mój pomysł. Panie macie problem ze zwijaniem ciasta. Też miałam kiedyś taki problem. Teraz nie mam. Kupiłam sobie stolniicę silikonową.
Rewelacja-nie mam problemu ze zwijaniem makowca, napewno dobrze będzie się zwijać to dwukolorowe ciasto. Dzięki stolnicy silikonowej polubiłam robienie domowego makaronu- nie przykleja się tak mocno ciasto (potrzeba o wiele mniej mąki do podsypywania.Pozdrawiam Dorotus i inne Panie korzystające z tych przepisów. Ck
-
Gość: mały rudy lisek, dynamic-78-8-64-162.ssp.dialog.net.pl
2010/02/02 23:11:20
ciacha są przepyszne. ciasto, tak jak niektórym kobietkom wcześniej, rwało mi się i było miękkie. do tego czynnika doszła jeszcze nieumiejętność rozwałkowania w cokolwiek równego poza abstrakcyjnym plackiem i absolutna pewność, że nie zwinę tego dobrze - postanowiłam zrobić kilka kałeczków, połączyć je w wałek i zrobić łacatki - wyszło takie cuś www.dragonmistress.ovh.org/laciate.jpg , kruche, maślane. :)
-
2010/02/03 00:34:59
czesc :) ja UWIELBIAM te ciasteczka - i jak tylko nie publikujesz nowych przepisow mam czas zeby zrobic je znowu :) - no i zrobilam przy wiekszej ilosci czasu i ochoty szachownice :) z ktorej jestem zadowolona i dumna (nie jest taka dokladna ale coz) - po stokroc dziekuje za przepis na PRZEPYSZNE ciasteczka - az musze sie nimi pochwalic :) pl.tinypic.com/r/f4qiip/6 i pl.tinypic.com/r/vpkk92/6
a te "laciatki" bardzo smakowicie wygladaja i nawet wiem jak smakuja :)

pozdrawiam
Dorota
-
Gość: ula, aaau46.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/02/05 14:57:23
Spiralki po prostu są pyszne, takie proste składniki, a super efekt domowych ciastek. Problem z przenoszeniem jednego ciasta na drugie rozwiązałam tak, że na to rozwałkowane jasne, położyłam kulkę ciemnego i wywałkowałam ją na tym jasnym jednocześnie sklejając, nawet fajnie wyglądały, oczywiście nie tak idealnie jak Pani, ale i tak się podobały. Najważniejsze , że smakowały... Dziękuję za przepis!
-
Gość: olex92, host8925172126.munitus.3s.pl
2010/02/19 15:56:24
Ciastka pyszne. Aż muszę się pochwalić i45.tinypic.com/2z817xj.jpg :D
-
Gość: , adelectronic.gl.digi.pl
2010/03/02 16:20:56
takie same jak z tego filmu "chocolat" ;)
-
Gość: bea, dynamic-78-8-59-196.ssp.dialog.net.pl
2010/04/23 18:38:08
Dorotuś ,czym posmarowac blachę przed pieczeniem?
-
2010/04/23 23:11:53
Ja piekę na macie teflonowej, wtedy juz niczym nie smaruję.
Mozna posmarować margaryna i wyłozyc papierem do pieczenia.
pozdrawiam
-
Gość: bea, dynamic-78-8-59-196.ssp.dialog.net.pl
2010/04/24 09:44:02
zrobiłam,nie udało mi się ładnie zwinąć,więc lekko, oba ciasta,ze sobą zagniotłam i wyszły mi piękne łaciate ciasteczka(po lekkim rozwałkowaniu ,wykrawałam foremkami do ciastek)
-
Gość: karolkaa400, tweenie.pmcnet.pl
2010/05/29 17:10:33
Witam! :)
Miałam bardzo duży problem z rozwałkowaniem ciasta ale jakos się udało... :D ciastka są przepyszne! mama kazała je przed sobą schować ponieważ powiedziała, że za moment je wszystkie zje ;) [a mama jest bardzo wybredna].
Poza tym nie trzeba akurat z nich spiralek formować.. co tylko chcecie drogie Panie.. ;) i na upartego nie trzeba wałkować ciasta tylko samemu coś tworzyć.
Pozdrawiam! ;)
-
2010/06/21 09:45:25
A czy nie można by dać do ciemnej masy więcej kakao? Bo u nas nutelli się często nie je, ale chyba muszę kupić słoik specjalnie do wypieków ;) A więc można zamiast niej dodać kakao?
-
2010/06/21 10:22:54
Tak, mozna, ale nie az 2 łyzki, moze 3/4 łyzki.
pozdrawiam :)
-
2010/06/21 10:23:42
Tzn. 3/4 łyzki kakao zamiast nutelli + 1 łyzka jak w przepisie ;)
-
2010/06/22 00:44:33
Zrobiłem je dzisiaj, ale za nic nie dały się zwinąć, więc wymieszałem całe ciasto z dodatkowym kakao i powstały mi pyszne ciasteczka maślano-kakaowe. Pomysł dbry i chyba wypróbuję, ale z innego przepisu. Pozdrawiam!
-
Gość: sszeri, chello089073049042.chello.pl
2010/08/31 21:28:14
meh. własnie je robię. u mnie jak wyżej, jasna warstwa się lepi, ciemna się kruszy, uwaliłam całą kuchnie przy okazji. właśnie siedzą w lodówce, ale wyglądają koszmarnie, mam nadzieję, że chociaż będzie się dało zjeść.. antytalent kulinarny ze mnie chyba
-
Gość: DorotaBubu, ip-48-172.zax.pl
2010/09/10 12:51:02
Ciasteczka właśnie wystygły. Są delikatne, kruche i barrrrrdzo dobre:) Niby takie proste, ale w smaku super!
Ja w zamian za nutellę dałam dodatkowo czubatą łyżeczkę kakao. Wiedząc, że będę miała problem z nałożeniem ciemnej warstwy na białą, najpierw rozwałkowałam jasną, potem na wierzch wyłożyłam ciemne ciasto i rozwałkowałam. W ten sposób uniknęłam przenoszenia ciasta.
Dziękuję za kolejny, sprawdzony przepis.
Dorota Bubu
-
Gość: e-migotka333, 81.190.126.8*
2010/10/16 15:22:58
Dla mnie ciasto było trudne w "obróbce", jako takie spiralki wyszły. Bardzo maślane, aż tłustawe. Jednak nic straconego...starkowałam w maszynce (do mielenia orzechów) na "piasek" i jak znalazł będzie spód do sernika w przyszłym tygodniu.
:-)
-
Gość: fluka, zew82.spitnet.eu
2010/11/04 13:09:45
Witam Dorotko!! Ciasto przy zawijaniu strasznie się kruszyło i rwało. Co mogło być przyczyną?? Jak tego uniknąć?
Pozdrawiam serdecznie!!
-
Gość: Lagrema, 84.38.27.23*
2010/11/16 10:16:45
Wyszły za drugim razem, chociaż i tak pomyliłam kolejność działania. Ale ciasteczka są naprawdę jedyne w swoim rodzaju. Takiego smaku jeszcze w żadnych innych nie znalazłam. Dodam, że zrobiłam je bez nutelli, nawet nie zwiększając porcji kakao, a i tak bardzo smakowały wszystkim. :-)
-
Gość: suzika, staticline56784.toya.net.pl
2010/11/27 08:41:11
Ciasteczka pyszne, oprócz częsci wizualnej (ale to już moja wina ;] )
Polecam, bo warto, tak jak już napisała Lagrema, są jedyne w swoim rodzaju.
Pozdrowienia z lekko opruszonej śniegiem Łodzi.
-
Gość: judyta, public-gprs99650.centertel.pl
2010/12/19 21:25:53
Mi też ciasto się kruszyło, nie mam pojęcia czemu. Jakoś dało się zwinąć, ale plasterki kroić musiałam na grubość 10 mm inaczej się rozpadało... Piekłam na blasze piekarnikowej na papierze do piecz. 10 min i przypaliły mi się ale od spodu! Ten piekarnik mnie dobija :(
-
Gość: skoki, 62.244.155.23*
2011/02/01 18:27:24
Upiekłam dzisiaj po raz drugi, ale nie wiem, co mnie podkusiło, żeby użyć mąki krupczatki, chyba to, że mam jej 2 kg i nie mam do czego zuzyć. I ciezej mi sie je formowało niż ostatnio, poza tym nawet po upieczeniu trochę się rozwalają i są takie piaskowe. Są oczywiście bardzo dobre, ale na zwykłej mące były o wiele fajniejsze.

Mała uwaga, nie dzielcie ciasta na pół, tylko radziłabym w stosunku 2/3 do 1/3 i do tej 1/3 dodac kakao i nutelle. Bo jak podzielicie na pół to dużo więcej wyjdzie Wam ciasta brązowego po dodaniu kakao i nutelli. A ono moim zdaniem w smaku jest troche gorsze, niz zwykłe maślane. Ja walkuje najpierw warstwe brazowego na papierze do pieczenia, na tym rozwalkowuję zółtą warstwę, ona wyjdzie grubsza. Kroje nozem prostokat, wyrzucam skrawki i roluję. Potem do zamrazarki wkladam na 10 min., nie chce mi się czekać poł godziny.

Podoba mi się, że one są bez proszku do pieczenia i sody.
-
2011/02/13 12:10:52
...zobaczyć uznanie w oczach teściowej - bezcenne;) Odkąd piekę z Twoich przepisów, (przyszła)teściowa co sobota przed naszą wizytą pyta "czy będzie jakieś ciasto?" :) Jak widać do dobrego człowiek szybko się przyzwyczaja:) Bardzo smakowite ciasteczka, ta nutka orzecha z nutelli, mniam:)
-
Gość: Ciocia Klocia, public-gprs8387.centertel.pl
2011/02/16 14:43:01
Witam kolejny raz :) Normalnie jestem już uzależniona od tego blogu :) Oczywiście ciasteczka zrobiłam i jak zwykle hit. Moje dzieci nie mogły sie napatrzeć na te spiralki, po czym pochłaniały je w ilościach znacznie ponad normę ;) Dorotko, a może skusi Cię przepis na bardzo proste herbatniki angielskie. Są naprawdę rewelacyjne i cudownie zajmują nudzące się dzieci ( zaznaczam, że mam dwóch chłopców ) ;) Wystarczy mieć :
4 szklanki mąki pszennej
2 szklanki mąki ziemniaczanej
25 dag masła
1 szklankę mleka
1 szklankę cukru
1 łyżeczkę sody
1 cukier waniliowy
Obydwie mąki wymieszać. Do osobnego naczynia wlać mleko, dodać cukier, cukier waniliowy i sodę, mieszać do rozpuszczenia składników. Ja wyrabiałam ciasto za pomocą miksera. Jest szybciej i łatwiej. Do mąki dodać masło i wyrabiać przez chwilę. Następnie, dolewać po trochę mleko z rozpuszczonymi cukrami. Ciasto ma wyjść gładkie i delikatne. Rozwałkować i wycinać dowolne kształty. Tu najlepsza zabawa, my używaliśmy nawet foremek z ciastoliny ;) Ponakłuwać widelcem. Piec w temp. 180 stopni C przez ok. 15 min. do uzyskania złotego koloru. Przepis zaczerpnęłam z cincin. Z własnego doświadczenia dodam, że z podanych ilości wychodzi mega dużo ciasteczek. Ja od teraz dzielę składniki na pół.
Pozdrawiam! Szczecin górą :)
-
2011/02/16 22:35:09
Dziękuję za przepis :)
-
Gość: Goś M, sipostro.blokowe.pl
2011/02/18 21:35:53
Mi też się ciasto rozlatywało przy wałkowaniu i przekładaniu więc rozwałkowałam je między dwiema warstwami foli kuchennej. Przy przekładaniu jednej warstwy na drugą podłożyłam pod folię wałek i jakoś poszło. Teraz ciasto czeka w lodowce i mam nadzieję, że wyszło :) Wspaniały blog, aż chce się piec :) (i jeść)
-
Gość: Kasia, anw25.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/03/23 15:15:29
mam drobne pytanie dotyczące spiralek: czy masło miksować końcówką taką, jak do ubijania śmietany? A jak nie, to czy można rozetrzeć w makutrze takim staroświeckim drewnianym "berłem"? Mam tylko tę końcówkę do ubijania, a muszę sobie jakoś z tym masłem poradzić:) Pozdrawiam, Kasia.
-
Gość: maggie78, 178.180.69.135.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2011/06/11 11:48:46
cześć,

u mnie wszyscy są wielkimi fanami tych ciastek. Taka porada, by nie podsypywać mąką, nie brudzić blatu ani wałka - wystarczy położyć ciasto pomiędzy 2 warstwy folii spożywczej. Wg mnie to idealne rozwiązanie. W tym konkretnym przypadku bardzo ułatwia przenoszenie warstwy ciasta - nic się nie rwie.
Buziaki!
-
2011/06/28 09:34:01
Ciasteczka pyszne, mimo ze ciasto również mi się kruszyło a po wyjęciu z piekarnika spiralki nie wyszły tak zgrabne, jak na zdjęciu powyżej. Mimo wszystko zabieram je ze sobą, żeby inni podziwiali:)
-
Gość: RelMayer, internat.star.net.pl
2011/06/28 11:15:15
Witam
Chciałbym spytać co mogło być przyczyną tego, że ciasto wyszło mi strasznie "kruche". Chodzi o to, że nawet nie mogłam go spokojnie rozwałkować...o przenoszeniu nie było już mowy...moja porcja była strasznie delikatna i obróbka wywołała u mnie sporą irytacje ;)
Pomimo efektów wizualnych (no niestety koślawe miałam te spiralki) zostały one zachwalone przez siostrę, która jest niesamowicie wybredna...

Pozwolę się podzielić również swoją innowacją...dodałam aromat rumowy, ciasteczka wyszły lekko bananowe, a zapach był nieziemski ;)

Pozdrawiam, przede wszystkim autorkę bloga, który jest genialny ;)
-
Gość: agairl, ip-78-137-175-165.dsl.digiweb.ie
2011/06/29 19:53:00
Kocham te ciasteczka, nie mialam zadnych problemow z rozwalkowaniem masy, troszeczke sie rwala ale natarlam walek maka i bylo ok. Przenosilam na foli kuchennej, troszke za dlugo przetrzymalam w piekarniku, bo sie zagapilam ale i tak byly pyszne. Nawet moj partner, ktory nie lubi niczego co z kakao to zajadal sie nimi po pracy. Bede robic regularnie - na pewno.
-
Gość: Misia, 190.237.33.14*
2011/07/02 01:45:51
Pamietam, ze kilka lat temu jadlam te ciasteczka w wersji kawowej, tzn. zamiast czekoladowej spirali byla kawowa. Polecam wyprobowac taka wersje, gdzy wedlug mnie jest lepsza od czekoladowej (przenajmniej dla doroslych).
-
Gość: , 178.139.9.17*
2011/07/06 16:50:31
jak dlugo mozna je przechowywac i w jaki sposob? w puszce?
-
2011/07/06 16:53:17
Do 7 dni, w puszce.
-
2011/07/12 21:27:59
Upiekłam dziś na jutro dla przedszkolaków, ale nie wiem czy doczekają :) Dzieci po powrocie do domu koniecznie chciały i za nic nie mogłam przekonać, żeby zjadły te mniej udane (z końca ruloniku - bo ja nie wycinałam prostokąta, ale mniej więcej dopasowałam do siebie placki). Mąż też mi się dobiera ... no, chyba zaraz będę piekła drugą partię !

A co do konsystencji - od razu dałam kakao i ta warstwa zdecydowanie łatwiej się wałkowała. Myślę, że do jasnego ciasta można spokojnie więcej podsypać, bo mimo wałkowania na silikonie niezbyt lekko odchodziło od maty. Ale same ciacha - bomba pomysł. Muszę spróbować plamiastych, bo też mnie intrygują.
-
Gość: Josna, bvu96.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/07/26 14:33:32
Nie wiem co zrobiłam źle, ale po pierwsze: ciasto strasznie mi się kruszyło - nie wiem jak ja zrobiłam z tego spiralki, a po drugie: całkiem mi się rozpłynęły podczas pieczenia, a u Ciebie wyglądają tak pysznie... mam nadzieję, że moje chociaż w smaku dobre (dopiero co wyciągnęłam je z piekarnika). Mimo wszystko jestem z siebie dumna, że kuchnia nie wybuchnęła. To jedne z moich pierwszych ciastek ;)
-
2011/07/28 10:09:32
Wczoraj je zrobiłam - bo są bez mleka i jajek a karmiąca piersią szwagierka nie może takich rzeczy jeść - w smaku przepyszne - ale muszę się przyznaję, że przy wałkowaniu złorzeczyłam pod nosem...strasznie ciasto kleiło się do wałka, w ogóle nie chciało współpracować. W przepisie jest napisane, że po zmiksowaniu masła z cukrem dodać mąkę i szybko wyrobić - ja zrobiłam to ręcznie... może przez to się potem kleiło. Jak powinno być?
-
2011/07/28 13:46:02
To jest ciasto kruche, wiec prawdopodobnie ociepliłas je rękoma, dlatego się tak kleiło. Dłuższy pobyt w lodówce na pewno by mu pomógł.
-
Gość: ania, 088156250144.koscierzyna.vectranet.pl
2011/08/20 18:45:15
ja niestety należy do tych co ciasto nie chciało współpracować. Kruszyło się, rwało i nie dało się wałkować. Jednym słowem MASAKRA!
-
Gość: Katiko, 209-6-48-179.c3-0.smr-ubr1.sbo-smr.ma.cable.rcn.com
2011/09/02 18:00:35
Czesc wszystkim.
Moje ciasto tez sie rwalo, kruszylo i przywieralo do teflonowego walka ale znalazlam na to MOJ SPOSOB:

ciasto wlozylam miedzy dwa prostokatne kawalki folii do zawijania zywnosci. Rozwalkowalam je przez folie na "nieksztaltny ksztalt". Odwinelam troche wierzchniej folii i poobkrajalam wybrzuszenia uzueplniajac puste miejsca, w taki sposob by powstawl prostokat. Przykrylam folia i przejechalam jeszcze raz walkiem by sie wszystko polaczylo.

Zdjelam wierzchnia folie i uzylam jej do drugiej masy (w celu zaoszczedzenia kawalkow folii), robiac to samo.

Ciemna mase posmarowalam cieniusienko lekko podgrzana nutella bo moj Uneusz uwielbia Nutelle. Przykrylam jasna masa. UWAGA: nalezy dobrze okreslic pozycje poczatkowe obu mas. Nutella perfekcyjnie klei. Raz przylozonego nie ruszy sie bez rwania.

Folia perfekcyjnie przydala sie do zawijania. Po zawinieciu wrzucilam do ZAMRAZALNIKA na 20-30min. Potem szybko pokroilam na plasterki bardzo ostrym i cienkim nozem.

Ja, poniewaz mam beznadziejny amerykanski piekarnik z nierown rozlozonym grzaniem i bez termoobiegu, rozgrzalam piekarnik do 355F, po wlozeniu ciasteczek zmniejszylam tem do 340F. Pieklam 8-10minut.
-
2011/09/20 22:24:25
Ale skrajne emocje wywołują te ciasteczka!!! Zrobię, żeby się przekonać:)
Mam pytanie: skoro wykładamy blachę papierem do pieczenia to po co najpierw smarować ją tłuszczem?
-
2011/09/20 22:49:30
Żeby papier trzymał się blachy.
-
2011/09/21 20:12:03
Zrobiłam:) Bez najmniejszego problemu:)
Mam wałek, do którego można wlać wodę. Nalałam więc zimnej wody i ciasto wałkowałam od razu na folii aluminowej, żeby nie było problemu z jego przenoszeniem. Nie musiałam podsypywać mąką. Użyłam jej dosłownie szczyptę do opruszenia wałka.
Dzieciaki przeszczęśliwe, mąż też, no i ten cudny zapach w całym domu!!!
Pozdrawiam!

ps
Właśnie czekam na przesyłkę z Twoją książką. Może przyjdzie już jutro:)
-
2011/10/01 14:41:51
Pani Doroto,czy moze Pani piekla ciasto w calosci i nastepnie pokrojone?...Wyglada "perfect";)...
Moje wyszlo "ciapowate" ...Wydaje Mi sie pomimo wszystko ze jajko lub wiecej maki jest niezbedne do tego przepisu!
-
2011/10/01 15:36:28
Pani Dorotko,pragne zapytac sie czy zdjecie czarno-biale spiralek przed pieczeniem (surowe)?...Czy jest to same zdjecie( po upieczeniu) tylko kolorowe?....
Na pierwszy rzut oka nie widze zadnej roznicy lub zmiany miedzy zdjeciem czarno-bialym a kolorowym...oprocz koloru;)))Mysle ze sie myle:(
-
2011/10/01 17:06:49
Ciasto piekłam od razu pokrojone, jak zwykłe ciasteczka. Nie rozumiem, o cho chodzi z tym kolorem? ;). Zdjęcia czarno-białe są to zdjęcia surowego ciasta, przed pokrojeniem.
-
2011/10/02 11:26:18
Poprostu zdjecia sa identyczne!...przed pieczeniem, spiralki sa ujete w odcieniu czarno-bialym tzn surowe a po upieczeniu to same zdjecie tylko w odcieniu kolorowym:(
Niewidze zadnej roznicy przed pieczeniem i po :-(
Moje wyszly bardzo kruche i pulchne...poprostu wiecej wyrosniete jak na Pani zdjeciu...Pragne zapytac sie czy to nie byl wsanialy cud fotografa;)
Pozdrawiam!
-
2011/10/02 14:23:00
Nie, jaki cud :). Ciasteczka nie rosną, nie powinny w każdym bądź razie - nie mają spulchniaczy. Muszą wyglądac tak samo :).
-
2011/10/02 16:12:45
...nie daje za wygrana!... Wiem ze Jestem bardzo ciezka do przekonania.
Upieke spiralki jeszcze raz,respektujac skladniki, temperature pieczenia, w ogole caly preparat...
Jezeli wyjda jak na zdjecui Szanownej Pani Dorotki,to powiem : Sorry!
Dziekuje za kazda odpowiedz :)
Jestem bardzo milo zaskoczona:)


-
Gość: beska, abee218.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/10/03 19:35:50
czesto tu zagladam, ale rzadko kiedy mam czas cos upiec. Lubie sobie chociaz popatrzec. uuuuwielbiam Twoj blog. Dzis jednak znalazlam chwilke na upieczenie tych ciasteczek. Poradzilam sobie z rozrywajacym sie ciastem w ten sposob, ze rozwalkowalam kazda z mas na oddzielnym papierze i potem tylko narzucilam jedna na druga :). Polecam moze komus pomorze.
-
2011/10/29 13:24:10
bardzo fajny przepis na ciasto! zrobiłam je wczoraj w innej formie, halloweenowo z czekoladowej części powycinałam nietoperze, z waniliowej duchy... świetnie wyszły, zapamiętam sobie ten przepis.
wiedziałam, że mogę na Ciebie liczyć!
-
Gość: kreyzolka, user-31-175-35-71.play-internet.pl
2011/10/29 21:21:58
Właśnie upiekłam i są cudowne ;)))
Dodałam aromatu orzecha włoskiego i mają wspaniały maślano - orzechowy zapach i smak ;) Moje dzieciaczki są zachwycone ;*
Pozdrowienia dla Gospodyni ;)
-
Gość: krysia, 188.146.141.176.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2011/10/31 17:50:36
Ja też właśnie odkryłam cudowność papieru do pieczenia Od dziś każde rwące się ciasto (oczywiście najwięcej problemów było z kruchym) rozwałkowuje na papierze!!! A potem tylko do formy razem z papierem nawet
-
Gość: Pati, 178.73.49.3*
2011/11/01 12:15:14
kolejny pyszny przepis. ciasteczka są takie- najzwyklejsze kruche z kakaową nutą. Pyszne. Nie za słodkie, nie za kruche.
Mam pytanie z "innej beczki"- w przepisach podane jest zeby ciasta/ciasteczka piec w nagrzanym piekarniku. Ja w moim piekarniku mam specjalny program do pieczenia ciast i innych słodkości i tam się do zimnego wkłada... Z drugiej strony mam uniwersalny program- multipieczenie która uruchamia wszystkie grzałki i termoobieg razem. Nie mam opcji samego termoobiegu i grzania góra/dół. I ciągle mam dylemat- czy robić na programie do ciast (zimny piecyk) czy multigrzanie????
-
2011/11/01 20:12:13
Ciasta i ciasteczka należy piec zawsze w rozgrzanym wcześniej piekarniku. Ciasteczka włożone do niskiej temperatury (np. maślane), roztopią się w piekarniku zanim osiągnie on np. 180 stopni C i otrzymamy w ten sposób płaskie placki.. Wysoka temp. od razu je zapiecze, zachowają swój kształt.
-
Gość: aniaaa, 188-220-99-151.zone11.bethere.co.uk
2011/11/09 23:20:46
ciasteczka pyszne ale moje ciasto także troche rozpadało się i tak myślę że może masło było za miekkie? Na pewno zrobie jeszcze nie raz!
-
Gość: Małgośka, aajg200.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/11/17 15:38:34
Dzisiaj upiekłam te ciasteczka , są pyszne , kruche. Nie miałam żadnego problemu z przygotowaniem. Na pewno będę je piekła ale z podwójnej porcji ;-)
-
Gość: paszka84, 2.25.34.5*
2011/11/30 00:51:01
jejku taka mam ochot na te ciacha... ale po przeczytaniu niektorych komentarzy troche sie zniechecilam...jednak nie ma bata musz sprobowac swoich sil i jutro upieke:)
-
Gość: paszka84, 2.25.34.5*
2011/12/01 17:43:58
Udalo sie!! upieklam!! ale juz ich nie ma... pycha
-
Gość: madziii, dslb-092-075-208-082.pools.arcor-ip.net
2011/12/08 12:59:49
robiłam wczoraj i są pyyyszne:) też bałam się, że nie wyjda, bo ciasto wydaje sie być bardzo kruche pdczas zwijania w roladkę ale po schlodzeniu kroi sie bardzo dobrze. Przed Świętami zrobię jeszcze raz ale już z podwójnej porcji :) no i lebkuchen'ki pewnie nawet z potrójnej hihi :) dziękuję za wspaniałe przepisy:)
-
Gość: dg, 84-10-228-100.dynamic.chello.pl
2011/12/15 17:48:07
Zrobione :) Przy pomocy papieru do pieczenia. Nie było żadnych problemów z wałkowaniem i zwijaniem. Smaczne. Jednak jak dla mnie troszkę za bardzo czuć masło. Czy można dodać jego mniejsza ilość zachowując pozostałe proporcje? Zastanawiam się jeszcze jak przerobić część czekoladową na kawową - kocham wszystko co kawowe. Dodać kawy rozpuszczalnej....?
-
2012/01/29 06:45:56
witam
z tego ciasta ja robie tez ciasteczka szachownice tzn formuje z obu kolorow ciasta prostokaty np 10 cm dlugi a w przekroju 1x1cm, ukladam na dole 1 prostokat jasny obok 1 ciemny, a na gorze na przemian, reszte ciasta rozwalkowuje i zawijam szachownice w biale lub ciemne ciasto ,tak aby ciasto dobrze przylegalo do szachownicy, dalej postepuje jak w przepisie na spiralki, a jezeli nie mam juz " ochoty " na spiralki czy szachownice po prostu reszte ciasta bialego i ciemnego lacze razem tak aby powstala mozaika formuje walek i kroje na porcje ( jak w przepisie ) pozdrawiam
Za pozostawiony komentarz bardzo dziękuję :). Wszystkie uważnie czytam, choć nie jestem w stanie na każdy odpowiedzieć. Spam, komentarze obraźliwe, komentarze z wklejonymi linkami (reklama) - będą usuwane.
Nie kopiuj zdjęć! Wszystkie zdjęcia są własnością autorki blogu. Nie zgadzam się na ich kopiowanie i umieszczanie na innych stronach internetowych lub w publikacjach drukowanych.
Durszlak.pl
Wykrywacz smaku - www.wykrywacz-smaku.pl
reklama
  • zdrowa żywność
  • aledobre.pl
  • filiżanka.pl
  • magiczne wypieki
  • trendsetterka.com
  • Drożdże Babuni
  • oklejgo.pl
  • zentis24.pl
Follow Me on Pinterest
Moje Wypieki on Facebook
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...