Blog > Komentarze do wpisu

Kruche cytrynowe rozetki

Kruche cytrynowe rozetki

Ciasteczka na wzór chocolate melting moments, ale w wersji białej i pachnącej cytryną. Bardzo mocno kruche, bardzo mocno maślane, tak samo rozpływają się w ustach. No i kocham je wyciskać przez szprycę ... Przepis pochodzi z The Australian Women's Weekly 'Everyday cakes & cookies'.

Składniki na około 50 - 60 sztuk:

  • 250 g miękkiego masła
  • starta skórka z 1 niedużej cytryny
  • 40 g cukru pudru
  • 225 g mąki pszennej
  • 75 g skrobii ziemniaczanej

(uwaga: w przepisie nie ma jajek)

Masło, cukier i skórkę z cytryny ubijać mikserem, aż masa zmieni kolor na bielszy. Dodać mąkę i skrobię, zmiksować do gładkości.

Mikturę włożyć do dużej szprycy i wyciskać na blachę ozdobne rozetki. Nie ma potrzeby zachowywania dużych odstępów, nie urosną.

Piec w temperaturze 170ºC przez około 15 minut. Przed zdjęciem z blachy odczekać 10 minut. Studzić na kratce.

Smacznego :)

Kruche cytrynowe rozetki
sobota, 12 stycznia 2008, dorotus76
Print Friendly and PDF
Komentarze
2008/01/12 12:33:39
Ciastka pięęękne. Takie kruche i polskie.
Dorotuś kiedy przyjeżdżasz do Polski?:>
-
2008/01/12 12:36:38
Dziekuję :)
Planuję kwiecień/maj. Ale ja jestem taka, że chwila słabości, pakujemy walizki, bookujemy prom i za 20 godzin jestem w Polsce :)
-
2008/01/12 13:09:19
Ale śliczne i proste! Wiedziałam, że po coś kupiłam 2 tyg. temu szprycę :)
-
2008/01/12 13:15:29
:D
-
2008/01/12 13:20:01
Wow, jakie cudenka! Widze Dorotko,ze nie ustajesz w pieczeniu. U mnie maly zastój, bo pieklam bounty, ale sie troszeczke nie udalo :( Mam za to na blogu fotke swinki morskiej , ktora synek dostal pod choinke :) Zapraszam jesli masz ochote obejrzec to stworzonko. :) Szukalam Cie na naszejklasie,ale nie bardzo wiem jak i nie znalazlam.
Pozdrawiam :)
-
2008/01/12 13:35:47
Szkoda, że nie zerknęłam na Twoją stronę wcześniej, bo zaczęłam już robić jakieś ciasteczka kawowe, które najprawdopodobniej będą jedną wielką pomyłką. A te cytrynowe rozetki wyglądają baaardzo zachęcająco:)
-
2008/01/12 14:20:24
O do licha, wyglądają świetnie :]
-
2008/01/12 14:38:18
Dziekuję Wam!

Ptasiu, ja też kupiłam sobie niedawno nową szprycę i teraz bym tylko wyciskała ;)

Majanko, wybieram tylko takie przepisy, których przygotowanie zajmuje mi 10 minut ;)

-
Gość: inga, host-217-172-252-144.lodz.mm.pl
2008/01/12 23:25:45
Nawet ze zdjecia widac, ze sa kruche, maslane i pyszne :)
Do wyprobowania koniecznie! Tylko pytanie laika: skrobia ziemniaczana = maka ziemniaczana?
-
2008/01/12 23:34:56
A ja nie posiadam szprycy. Mam za to szprycopodobne cudo, które mi się zatyka i zapowietrza i nie chce działać jak należy :(
-
2008/01/12 23:48:56
Ingo, tak jest. Skrobia = mąka.

Uśmiecham się - ja miałam kiedyś taką szprycę z supermarketu, mała, z jakiejś ceraty, beznadziejna, w sumie dobra do zabawy dla dzieci ;). Teraz kupiłam sobie porządny duży rękaw, z materiału, podklejony folią, ma duże nakładki, jest super! Już się nie mogę doczekać aż zrobię nim pączki hiszpańskie :)
-
Gość: kasia.terlecka, 88.151.85.2*
2008/01/14 12:38:07
Zerkam na twoj blog juz od pewnego czasu i jestem zachwycona jego forma. Wszystko wyglada bardzo profesjonalnie a fakt ze korzystasz z przepisow Nigelli z "Feast" przemawia do mnie bardzo bo tez ja ostatnio kupilam. Zrobilam te cytrynowe rozetki. Sa przepysznie maslane - bardziej maslanych nigdynie jadlam. Mam jednak pytanie o ich forme. Po wlozeniu do piekarnika ciasteczka troszke sie rozplynely nie zachowujac swojego ksztaltu nadanego przez szpryce? Co moze byc tego powodem?
-
2008/01/14 15:10:39
Jeśli trzymałaś się ścisłe przepisu, wszystko powinno byc ok, jedynie co mi do głowy przychodzi to za mało mąki, za dużo masła (dlatego te wszystkie gramy sa takie ważne, i nie podaję przepisu 'na szklanki').
Więcej pomysłów nie mam ;)

I dziekuję ślicznie za miłe słowa :)
pozdrawiam
-
2008/01/14 16:35:38
Och, jakie śliczne. Dawno tu nie zaglądałam, bo trochę zwolniłam tempo z pieczeniem, ale wystarczy trochę tu pozerkać i zaraz znowu zacznę śnić o wypiekach... aż czegoś nie upiekę- obłęd!!! Te ciasteczka juz wiem, że będą za mną chodziły, dopóty, dopóki ich nie zrobię... ech, na szczęście zniechęca mnie fakt ich wyciskania (tych kakaowych melting momentsów za groma sama nie dałam rady przecisnąć przez szprycę!)
Pozdrawiam:)
P.S.Poszłam do kuchni...:))))
-
2008/01/14 19:08:39
Jak miałam taka małą szprycę z supermarketu, tez się ciężko wyciskały przez malutki otwór. Teraz mam taką cukierniczą i jest super! :)
PS. i nie, żebym kogoś do kuchni wyganiała ;D
-
2008/01/16 22:35:09
Ciasteczka oczywiście są i sama je wydusiłam... a namęczyłam się co niemiara. Tylko u mnie wyszły nie rozetki a ślimaczki( takie jak kruche ze sklepu). Są smaczne kruchutkie i aromatyczne... naprawdę godne polecenie małe cudeńka...
pozdrawiam
-
2008/01/16 23:19:41
No własnie, wg mnie wszystko zależy od szprycy/rękawa, im większa - tym łatwiej wyciskać.
dziękuję i pozdrawiam :)
-
Gość: Rybcia, nat-dz2.aster.pl
2008/02/19 15:52:46
Znalazłam tutaj sporo fajnych przepisów bez jajek :). Mogłabyś założyć oddzielny dział z nimi... Ułatwienie dla alergików :). Wszystkie są świetne ;).
-
2008/02/19 16:07:59
A potem zgłosiliby się alergicy na białko mleka krowiego, na gluten, i tak musiałoby powstać kilka nowych działów ;)
-
Gość: kingaocho, net-b51.tpn.ceron.pl
2008/04/20 21:58:50
Bardzo dobre ciasteczka. Ta cytryna daje taki niesamowity posmak tym maślanym ciastkom.
-
Gość: Niezapominajka, aob67.internetdsl.tpnet.pl
2008/06/05 08:27:27
Wczoraj robiłam rozetki. Wszystkim smakowały;))
Czy myslalas, aby na Twoim blogu umiescic wyszukiwarke przepisow. Wczoraj szukalam kilku i niestety sporo czasu zajeło mi odnalezienie ich wsrod calej reszty;)
-
Gość: Niezapominajka, aob67.internetdsl.tpnet.pl
2008/06/05 08:30:13
A jeszcze wracajac do rozetek, podalas ze wychodzi ich ok 50-60 sztuk. Mi wyszlo zdecydowanie mniej z tych proporcji, ktore podalas. Okolo30 ;(((
Chyba trzeba zwiekszyc proporcje, bo dla calej rodziny to za malo;)
-
Gość: Niezapominajka, aob67.internetdsl.tpnet.pl
2008/06/05 08:31:29
A zamiast otartej skorki z cytryny (niestety nie mialam cytryny w domu) dodalam odrobinę kwasku cytrynowego. Wyszly naprawde bardzo dobre
-
2008/06/05 08:31:44
Zależy pewnie jak duże się je wyciska :)
Na blogu jest wyszukiwarka, z prawej strony, na dole, jest równiez spis treści.
pozdrawiam
-
2008/06/05 08:33:22
Na spis tresci trzeba kilknąć myszką, by się otworzył, to juz nie powinno byc problemów :-)
-
Gość: Niezapominajka, aob67.internetdsl.tpnet.pl
2008/06/05 08:34:37
juz jestes, tak wczesnie rano;) Dziekuje za pomoc
-
Gość: , eaq254.internetdsl.tpnet.pl
2009/04/19 18:00:12
tych ciasteczek nie ma w ciasteczkach ;)
-
2009/04/20 08:24:23
Oj, dzięki, już poprawiam!
-
2009/04/20 08:26:46
Nie no, są ;)
W kategorii ciastka zjeżdżasz na sam dół strony, klikasz dalsze przepisy na ciastka i sa jako pierwsze na górze ;)
-
Gość: , eaq254.internetdsl.tpnet.pl
2009/04/20 08:40:19
ups przepraszam ;) nie wiedzialm ze jest dodtakowa strona:) i pomyslec ze tyle ciasteczek sie przede mna ukrylo... :]
-
Gość: , eaq254.internetdsl.tpnet.pl
2009/04/20 13:19:37
moze mi Dorotko polecic jakas dobra ,,maszyne,, do wyciskania? szukam i szukam ale wszedzie ten sam plastik co po paru uzyciach nie nadaje sie juz do niczego,,,, wiem bo mailam juz 2 komplety:/
-
2009/04/20 22:34:42
Musisz poszukać płóciennego rękawa, chyba najszybciej przez internet..
-
Gość: , eaq254.internetdsl.tpnet.pl
2009/04/20 22:47:25
-
2009/04/20 22:49:26
Będzie dobry :)
-
Gość: madzik, 82-38-209-121.cable.ubr01.wake.blueyonder.co.uk
2009/05/01 17:24:38
Ciasteczka dzieciaczkom smakowały niesamowicie tylko mnie nerwy zżarły przy wyciskaniu ich moja pseudo szprycką-która wylądowała w śmietniku hi hi.Bardzo prościutki przepis godny polecenia.I ten cytrynowy aromacik....
-
2009/05/10 22:13:59
Ciasteczka wyszły bardzo dobre, choć trochę tłuste
-
2009/07/24 11:01:43
rewelacyjne kruche ciasteczka, co prawda wyglądem duuuuużo im brakuje do Twoich:)
(z powodu brak szprycy - wyciskałam przez torebke foliowa i robiłam wzorek widelcem ;)
Przymierzałam się do nich już jakiś czas ale obawiałam sie zbyt maślanego smaku, i tu chyba skórka z cytryny zadziałała cuda bo masło jest nie wyczuwalne.
pozdrawiam serecznie
-
2009/09/07 16:32:24
Moje też nie były takie śliczne jak Dorotus, ale smak nadrobił wszystko. Uwielbiam dodatek skórki cytrynowej w wypiekach i do tego ten maślany posmak. Pyszności.
-
2009/10/09 11:53:33
Witam
Często tu zaglądam ,kilka razy udało mi się upiec pyszności z Twoich przepisów,blog jest naprawdę świetny.
Mam pytanie odnoście tych ciasteczek ,piekłam je dziś i nie wiem gdzie zrobiłam błąd.Wszystko dawałam dokładnie tak jak pisałaś, ciasteczka są jednak zbyt kruche, rozsypują się natychmiast po dotknięciu :/.Mąż stwierdził że konsystencja przypominają piasek.W smaku nie wyczuwam ani cytryny ani masła.Może zbyt krótko
miksowałam?Sama nie wiem, może takie mają być?
-
2009/10/09 12:09:45
Masło musisz wyczuwać, bo stanowi ono 50% ciastek ;).
Jeśli sie za mocno sypią wg Ciebie zmniejsz ilość mąki ziemn. i zastąp ją pszenną.
-
2009/10/09 12:34:56
Dziękuje za szybką odpowiedź,następnym razem spróbuje zrobić tak jak napisałaś. A co do masła to śmiać mi się chce,bo fakt muszę go wyczuwać:)
-
2009/10/22 10:48:50
a czy z tego ciasta udało by się upiec kruche babeczki żeby potem je jakimś kremem/budyniem nafaszerować?:)
-
2009/10/22 14:01:55
Nie, nie nadają się, są zbyt kruche. Przepis na kruche babeczki można jednak znaleźć na blogu.
pozdrawiam
-
2009/11/30 14:38:14
tak kruchych cudowności nigdy w życiu nie jedliśmy :) są obłędne :)
dałam mniej cukru, ale i tak są słodziutkie.
Pozdrawiam,
Patrycja :)
-
2010/03/15 22:06:52
A ja jednak wole shortbread:) Ciasteczka wyszly bardzo maslane ale przy tym "sypkie". Dla mnie za malo slodkie. Ale to byl moj debiut ciasteczkowy wiec moze cos zrobilam nie tak:)
-
2010/04/18 20:51:00
Parę komentarzy wcześniej ktoś dobrze oddał sytuację podobną do mojej. Czekałam na te ciastka z niecierpliwością, bo masa przed upieczeniem pięknie pachniała i w smaku też była dobra, a po upieczeniu nie czuję za bardzo smaku cytryny, dodatkowo ciastka są zbyt kruche. Myślałam, że będą twardsze... Chociaż szczerze mówiąc do herbatki mi smakują, bardziej narzekała moja mama.
-
Gość: melania, chello089079207133.chello.pl
2010/04/28 20:13:24
Mam wielgachny problem... Teoretycznie zrobiłam wszystko tak, jak miałam zrobić, aczkolwiek... hm. Nie wiem, jaką masę mam przełożyć do rękawa, bo w moim przypadku to miska pełna maślano-cytrynowej kruszonki! ;( Co mogłam skopać...?
-
2010/04/28 22:45:24
Zbyt dużo maki?
-
Gość: melania, chello089079207133.chello.pl
2010/04/29 14:45:08
No właśnie problem w tym, że nie! Odmierzałam wszystko z wagą, żeby się nie kopsnąć. Jakoś dało radę - stwierdziłam, że skoro to kruche, to zagniotłam i kształty formowałam ręcznie, jednakże nie było w ogóle czuć cytryny T^T Następnym razem - czyli najpewniej za kilka dni, bo mama jest zachwycona [nie za bardzo ogarnia kuchnię] i prosi o następną porcję ;) Póki co tych 60 - równo 60! - musi jej wystarczyć :D
-
2010/07/31 09:15:04
Chyba je zrobię. Lubimy cytrynowe wypieki, a ja lubię się bawić szprycą w każdy sposób ;-)
-
Gość: Dorota, chello089074213244.chello.pl
2010/08/07 23:06:26
Ciasteczka są świetne, bardzo dobrze udają sie z wyciskarki do ciastek, robiłam też w wersji z kakao, też super, miałam jedyb=nie problem ze stwierdzeniem czy się już upiekły,
-
2011/01/09 09:54:53
Witam Pani Dorotko!
Jestem oczarowana blogiem, cudownymi przepisami i pięknymi zdjęciami. Wczoraj piekłam ciasteczka z maszynki, które zniknęły w ciągu niecałej godzinki. Zastanawiam się czy te rozetki można wyciskać przez maszynkę do ciastek? Pozdrawiam.
-
Gość: sweet.doti, 212.180.147.13*
2011/01/24 21:56:17
Właśnie zrobiłam, są fantastyczne, zupełnie się rozpływają w ustach. Robiłam z połowy ilości, i albo coś pomyliłam, albo są troszeczkę za mało słodkie... ale pewnie pomyliłam ;)
-
Gość: Iwona, 77-254-164-40.adsl.inetia.pl
2011/01/24 22:39:51
Dorotko, a możesz zdradzić jaki rękaw cukierniczy posiadasz, albo polecasz? Jestem na etapie szukania czegoś porządnego, czym można pracować zarówno z kremem jak i gęstym ciastem. Na razie mam taką szpryckę za 7 zetów z marketu. Iwona
-
2011/01/25 11:04:09
Najlepszy jest rekaw płócienny, on jest najczesciej podklejony folią do którego dokupujesz same koncówki. Dobre sa również jednorazowe, specjalne woreczki, dosc silne i wytrzymałe. Do kupienia w dobrze zaopatrzonych sklepach z artykułami cukierniczymi.
pozdrawiam :)
-
Gość: , 188.28.39.61.threembb.co.uk
2011/02/08 17:10:48
Kuszą mnie te ciasteczka,ale przed przystąpieniem do pracy mam pytanie: czy zamiast skórki z cytryny moge dodać sok z cytryny,jeśli tak to ile tego soku dodać?
-
2011/02/09 17:22:04
Raczej nie, sok zmieni konsystencję i będziesz musiała dodać wiecej innego składnika.
-
Gość: Dorota, 178.182.149.136.nat.umts.dynamic.eranet.pl
2011/02/13 17:15:47
No właśnie ja zrobiłam ten błąd że dodałam sok z całej cytryny do połowy składników i ciastka nie zachowały formy (jeszcze w środeku zrobiłam dołek i włożyłam odrobinę marmolady) ciastka są lekko kapciowate ale w smaku rewelacyjne. I niesamowicie szybko się je robi po prostu super. Pozdrawiam:) Dorota
-
Gość: kaśka, acdg48.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/02/13 17:51:38
Da radę zrobić je bez mąki ziemniaczanej?
-
2011/02/13 18:00:23
Nie.
-
2011/02/18 13:36:25
Właśnie upiekłam cytrynowe rozetki.... w smaku fajne ale konsystencja ciasta wyszła mi zbyt krucha (kruszonka) nie wiem co zrobiłam nie tak...dodałam troszkę więcej masła i wtedy ciasto zrobiło się gładziutkie:)
pozdrawiam
-
2011/02/26 18:06:23
Bardzo kruchutkie, wcale nie tłuste, pyszne! Cytrynowe to one za mocno nie są, ale nie szkodzi:) Z rozpędu zrobiłam też wersję kakaową - chocolate melting moments tylko że bez nutelli, mniam:) Teraz z tymi ciasteczkami i ze szklaną gorącego kakao pod kocyk i jakiś miły film:)
-
Gość: marialeksandra, 89-78-227-149.dynamic.chello.pl
2011/03/25 16:22:18
zrobiłam eksperyment i donoszę, że nadają się do spożycia bez użycia zębów :)
-
2011/04/14 08:18:47
Moje ciasteczka nie były rozetkami, tylko kuleczkami, bo popsuła mi się szpryca. Mimo to były pyszne, kruchutkie i orzeźwiające.
-
Gość: Werka, 78-131-209-134.tktelekom.pl
2011/05/15 17:59:49
A można to ciasto wyłożyć na blachę, a potem kroić?
-
2011/05/15 18:42:16
Tak. Lepiej jednak uformowac kulki, spłaszczyć grzbietem łyżki, a widelcem odcisnąć wzorek.
-
Gość: ula, dynamic-78-8-214-18.ssp.dialog.net.pl
2011/06/21 11:44:03
chociaż mam dość dobrą szprycę, to niestety nie udało się z niej wycisnąć nawet centymetra ciasta. Nie chciałam go rozrzedzać, bo bałam się, że ciastka się rozleją podczas pieczenia. Ale porobiłam z niego małe kuleczki (trochę mniejsze od orzecha włoskiego), fajnie popękały na górze, wyszły pyszne- właśnie zjadłam 3 gorące prosto z blaszki. Polałam lukrem cytrynowym, bo jak dla mnie trochę za mało słodkie są. A następnym razem zrobię przez maszynkę do mięsa z końcówkami do ciastek. Jeszcze zastanawiam się nad modyfikacją- chyba dodam kakao zamiast skórki z cytryny.
-
2011/07/02 16:19:22
Zrobiłam wczoraj z połowy porcji. Zamiast skórki z cytryny - dałam skórkę pomarańczową z torebki (ale nie czuć jej w ogóle) oraz 2-3 krople olejku arakowego. No wyszły bajeczne! Rzeczywiście są sypkie jak piasek jak się je tylko włoży do buzi, ale po nocy troszkę stwardniały i już tak mocno się nie kruszą. Też troszkę się rozlazły na boki, ale wzorek "rozetki" jest widoczny. Ładnie nakładało się ciasto do szprycy (mam taką z tesco za 6 zł, plastikowa tubka) i super wychodziły kształty. Niby robiłam z połowy porcji a wyszło mi ich z 70 :D może zrobiłam za małe, ale więcej osób mogło się nimi najeść :D Na pewno wypróbuję inne wariacje smakowe i następnym razem dam więcej mąki pszennej kosztem ziemniaczanej, może wyjdą nie takie sypkie.
pozdrawiam!
-
2011/07/02 16:47:39
a jedno pytanko - przeglądając dział ciasteczek, nie natrafiłam na informację jak je piec - "góra-dół" czy może w termoobiegu? pierwszą partię piekłam góra dół, ale może powinno się je piec w termo?
-
2011/07/02 22:01:16
Niekoniecznie, ja piekę z termoobiegiem, ale można też góra-dół.
-
2011/07/03 08:57:47
dziękuję za odpowiedź. Może dlatego moje nie zachowały kształtu i się trochę rozlazły. Następnym razem je upiekę w termo :)
ps-przełożone nutellą smakują wysmienicie :D szkoda tylko, że córcia zjadała samą nutellę :P
-
Gość: Werka, 78-131-209-134.tktelekom.pl
2011/07/04 14:11:23
A czy mogłabym zrobić je na pół z mąką orkiszową razową lub pszenną razową? Bo zwykłej pszennej nie mam wystarczająco ...
-
2011/07/05 10:21:17
Tak. Może trochę się zmienić konsystencja ciasta.
-
Gość: Joanna, h-87-199-38-157.dolsatbelchatow.pl
2011/09/01 18:16:04
Właśnie upiekłam te ciasteczka,ale jako,że nie przepadam za cytryną to zamiast skórki dodałam olejek migdałowy i muszę przyznać ....niebo w gębie :)są tak niesamowicie delikatne ! Jestem w szoku,że tak prosty przepis daje takie cuda :)
Nie rozstaję się już z Twoim blogiem :)
-
Gość: akkia, nat1-229.ghnet.pl
2012/01/14 12:09:16
najlepsze maślane ciasteczka o cudnym cytrynowym aromacie jakie jadłam i robiłam - mają już wielu fanów :) nie mówiąc o tym, że moja córcia je podkrada i chowa się za zasłoną żebym nie widziała ile zjadła ;)
-
2012/02/20 21:26:03
Kupiłam szprycę,która ma chyba zbyt małe otworki do wyciskania,namęczyłam się a w połowie pracy zrezygnowałam I zaczęłam robić kulki ;) Nie wygladaja tak pieknie jak an Twoich zdjeciach,ale sa pyszne!!!
Za pozostawiony komentarz bardzo dziękuję :). Wszystkie uważnie czytam, choć nie jestem w stanie na każdy odpowiedzieć. Spam, komentarze obraźliwe, komentarze z wklejonymi linkami (reklama) - będą usuwane.
Nie kopiuj zdjęć! Wszystkie zdjęcia są własnością autorki blogu. Nie zgadzam się na ich kopiowanie i umieszczanie na innych stronach internetowych lub w publikacjach drukowanych.
Durszlak.pl
Wykrywacz smaku - www.wykrywacz-smaku.pl
reklama
  • zdrowa żywność
  • aledobre.pl
  • filiżanka.pl
  • magiczne wypieki
  • oklejgo.pl
  • Drożdże Babuni
  • zentis24.pl
  • trocheinnaspizarnia.pl
Follow Me on Pinterest
Moje Wypieki on Facebook
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...