Blog > Komentarze do wpisu

Kajzerki

kajzerki

Kajzerki powstały z przepisu Evenki, a tutaj możecie znaleźć cały jej wspaniały blog kulinarny (i to nie tylko na słodko :-). Bułeczki są miękkie (ale nie puszyste), pachnące, najlepsze od razu po upieczeniu, a przy tym tak proste do zrobienia! Jeszcze dodam tylko, że jedną kajzerką naprawdę można się najeść :-)

Składniki na 10 sporych kajzerek:

  • 3 szklanki mąki pszennej
  • ¾ szklanki letniej wody
  • 1½ łyżeczki suchych drożdży (6 g) lub 12 g drożdży świeżych
  • 1½ łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 jajko
  • 2 łyżki roztopionego masła

Wszystkie składniki wymieszać w misce i wyrobić, aż ciasto będzie odstawać od ścianek naczynia*. Od tego momentu wyrabiać przez 5 minut (długie wyrabianie jest niezwykle ważne). Następnie zostawić by "odpoczęło" przez 10 minut, potem ponownie wyrabiać przez około 5 minut. Ciasto będzie elastyczne, o konsystencji plasteliny. Przełożyć do naczynia lekko wysmarowanego oliwą, zostawić na godzinę do wyrośnięcia. Wyrośnięte ciasto podzielić na 10 części, z każdej uformować kulkę, spłaszczyć ją lekko, ułożyć na blaszce i pozostawić pod przykryciem 45 minut. Przed pieczeniem naciąć, dla połysku można posmarować jajkiem roztrzepanym z 1 łyżką mleka.

Piec około 15 minut w temperaturze 225ºC.

Dla maszynistów:

Wszystkie składniki umieścić w maszynie według kolejności: płynne, sypkie, na końcu drożdże. Nastawić program do wyrabiania i wyrastania ciasta 'dough'. Po skończeniu programu (1,5 h) ciasto wyjąć, krótko wyrobić,  uformować bułeczki. Dalej postępować według powyższego przepisu.

Smacznego :)

* z drożdżami świeżymi najpierw zrobić rozczyn

kajzerki
środa, 22 sierpnia 2007, dorotus76
Tagi: drożdże
Print Friendly and PDF
Komentarze
2007/08/22 16:47:58
Coś czuję, że niedługo je zrobię...:) Pięknie wyglądają.. pozdrawiam ciepło
-
2007/08/22 17:12:26
Dziękuję za reklamę , aż się zarumieniłam ...podobnie jak Twoje bułeczki ;-) Wyglądają ślicznie - takie złociste słoneczka :-) (moje jak zwykle wyszły blado)
-
2007/08/22 17:17:52
A to zarumienienie, to 'zasługa' mojego piekarnika, przed którą to bardzo bronię moje inne wypieki (np. serniki).
To ja dziekuję :-)
-
2007/08/22 21:02:47
ja tu nie mogę wchodzić
nie mogę i już ...
-
2007/08/22 21:52:27
Strega, nawet mi tak nie mysl! :-))
-
2007/08/22 22:22:11
Jak malowane!Super!
-
2007/08/23 00:16:12
przegladam czasem Twoj blog cichaczem w pracy mamooo!!! jaka ja sie glodna wtedy robie ...a kajzerki wygladaja jak sloneczka :)
-
2007/08/26 11:47:31
Dorotus:)
Zrobilam:)
Pierwszy raz w zyciu jakies bulki :)
Pierwszy raz w zyciu cokolwiek z drozdzami;P
Na poczatek ostroznie , z 1/3 porcji.
img442.imageshack.us/img442/3977/zdjcie122cwa6.jpg
Koslawe i naciecia sie nie chca robic ( masz moze ten specjalny stempel czy tak recznie Ci sie udaje???? )
W nocy upiekla sie juz pelnowymiarowa porcja na dzisiaj:)
A teraz w piekarniku siedzi rustykalna tarta z jablkami na deser... oh&ah:)
dzieki ;P

ps. pierwszy raz tutaj wiec sie witam przy okazji :)
-
2007/08/26 11:58:35
Jak na pierwszy raz i to pierwszy raz z drożdżami to i tak śliczne! (moje poczatki były znacznie gorsze, he he). Nie mam znacznika, nacinałam je ręcznie, jakos mi tak zgrabnie poszło ... W nocy pieczesz? Podziwiam :-) i pozdrawiam!
-
Gość: Kasia, internet.3.pl
2007/09/12 21:16:34
Dzień dobry. Ja także skusiłam się na te bułeczki i oto efekty: img502.imageshack.us/img502/5477/p1080411go8.jpg

Z czystym sumieniem mogę je wszystkim polecić. Są pulchniutkie, smaczne i bardzo ładnie wyglądają.

P.S. Dorotus, uwielbiam Twojego bloga. Zaglądam tu ostatnio codziennie. I wyznam, że w kategorii blogów kuchennych jesteś u mnie na I miejscu! :)
-
2007/09/12 22:59:49
Kasiu, piekne i nacięłaś je tak równo, jak znacznikiem :).
Te bułeczki sa miękkie, ale nie tak pulchne jak bułeczki pszenne Liski lub szafranowe z twarożkiem. Spróbuj koniecznie tamtych, sa bardzo proste w wykonaniu!

I dziekuje za miłe słowa :-), do usług :-)
-
Gość: animkusia, cpc1-walt4-0-0-cust191.popl.cable.ntl.com
2007/09/28 16:25:01
Ja mam zamiar dzisiaj je upiec :) wygladaja cudownie i przepysznie :) moze wkoncu moje dzieci polubia buleczki bo tych angielskich to wogole nie chca jesc :( zreszta sie im nie dziwie. dam znac czy mi wyszlo, bo tak na marginesie to ja pierwszy raz bede cos piekla z drożdżami...
-
2007/09/28 16:29:51
Jak dla dzieci, to (jeśli mogę) polecić, szafranowe bułeczki z twarożkiem (szafranu nie trzeba dodawać). Są puszyste i mięciutkie i moje dzieci je uwielbiają. Te kajzerki są dobre, ale nie aż tak puszyste. Przepis jest na moim blogu, na wcześniejszych stronach. Albo jeszcze bułeczki z hotelu w Bostonie - rozpływają się w ustach.
pzdr
-
Gość: animkusia, cpc1-walt4-0-0-cust191.popl.cable.ntl.com
2007/09/28 16:46:16
napewno skorzystam z kazdego przepisu :) poczekam tylko na efekt tego, bo juz pierwsza czesc zagniatania mam za sobą :) lepi mi sie bardzo do rąk, czy tak to ma wyglądać? mam pytanie odnosnie blachy, czy ta blacha na ktorej pieczemy buleczki ma byc nasmarowana jakos? z gory dzieki, pozdrawiam
-
2007/09/28 17:56:23
Możesz troszkę podsypać mąką, malutko, by sie tylko nie kleiło.
Ja mam dobre blachę, więc nie smaruję niczym, ale przeważnie masłem i wysypać bułką tartą.
-
Gość: animkusia, cpc1-walt4-0-0-cust191.popl.cable.ntl.com
2007/09/29 12:34:09
wyszły wspaniałe:)nawet dzieciaki zjadły po pół bułeczki :) z wyglądu przypominają bardziej te pszenne niz kajzerki :) niestety nie moge zamiescic zdjecia bo akurat pozyczylam aparat,ale nastepnymi napewno sie pochwale. dziekuje i pozdrawiam :)
-
2007/09/29 14:25:30
To pierwsze koty za płoty, a ja będę teraz probować bułeczki na piwie, i już się nie mogę doczekać! :-)
-
2008/02/21 17:50:07
Zrobiłam, upiekłam, zjadłam. Pyszne!
-
2008/03/04 20:46:18
Upiekłam, są super. O niebo lepsze niż pieczywo ze sklepu...
Skorzystałam też z kilku innych przepisów, a nawet poleciłam ten blog moim znajomym - klub wielbicieli rośnie :-)
Pozdrawiam serdecznie od siebie i męża - zjadacza wszystkich tych pyszności...
-
2008/03/04 21:12:39
Dziękuję, bardzo mi miło :)
pozdrawiam :)
-
Gość: yovita, abof224.neoplus.adsl.tpnet.pl
2008/03/29 11:22:05
swietny przepis i te kajzereczki niebo w gebie!!!!!!
img254.imageshack.us/img254/4994/buleczkifa0.jpg
-
2008/03/29 12:57:10
Śliczne bułeczki i cieszę się, że wypróbowałaś oba przepisy, spróbuj jeszcze upiec bułeczki z 'przedziałkiem' :)
pozdrawiam :)
-
Gość: , 089-101-040060.ntlworld.ie
2008/07/16 10:33:38
Witam!!
Prosze o pomoc, upieklam kajzerki ale niestety wyszly twarde, nie wiem gdzie popelnilam blad. Prosze o rade.
Pozdrawiam
-
2008/08/13 11:46:51
Trzeba na naprawdę porządnie wyrobić, powinny wyjść mięciutkie.
pzdr
-
2008/08/19 20:43:59
Witaj,
Prześliczne kajzerki!!! Dzisiaj też je zrobiłam i poszły u mnie jak burza. Właśnie turlam się zagnieść kolejną partię, bo bułeczki poszły u nas wszystkie i to zaraz po obiedzie z powidłami śliwkowymi, tak jeszcze na ciepło. Nacięcia wyszły mi gorsze niż u Ciebie, jak widać u niektórych bez znacznika się nie obędzie ;)
Pozdrawiam serdecznie
Olga Smile
-
Gość: mela, ip-80-245-179-146.uznam.net.pl
2008/11/18 23:38:23
Kajzerki wg tego przepisu są rewelecyjne! mięciutkie, puszyste i pyszne. Robiłam je dwukrotnie, dokładnie wg przepisu i widać tak należy, skoro i w wyrabianiu (krótkie jak na ciasto drożdżowe, ale efektywne!) i w wyglądzie i w smaku wyszły identyczne. Są bardzo super !, p o l e c a m !
Jestem ogromnie wdzięczna za przepis. Pozdrawiam serdecznie.
-
Gość: ezieta, aecn57.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/01/06 18:32:08
Zrobilam z posypka tymiankowo-sezamowa. Wyszly p-r-z-e-p-y-s-z-n-e. Nie mam slow.
W piekarniku chalka wg Twojego przepisu. Dzieki serdeczne za ten przepis.
-
Gość: ezieta, aecn57.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/01/06 19:30:56
-
2009/01/06 22:22:04
Piękne, piękne! A jaka chałka, pysznie wygląda :)
-
2009/02/19 13:09:03
Jak to dobrze że te bułeczki znalazłam u Ciebie!
Są wspaniałe! już 4 razy robie w tym tygodniu :D i pewnie nie ostatni.
-
2009/02/21 17:51:50
Dorotus, duży pokłon za bułki!!!!!!!!!!!!!!!!! Są REWELACYJNE poprostu takie jakie mają być prawdziwe bułeczki (oczywiście te co tygryski lubią najbardziej)!!!!!!!!!! Są PYCHA!!!!!!!!!!!!!
-
Gość: tuptus, crowley-nat.greenlan.pl
2009/03/14 21:55:18
Rzeczywiście bardzo syte są te kajzerki, miękkie ale nie takie "nadmuchane" jak te, które kupujemy teraz w każdym sklepie (stąd pewnie takie syte). Następnym razem z tej samej ilości ciasta zrobię troszkę mniejsze, żeby wyszło mi 12 sztuk. ... duża satysfakcja, że można sobie samemu upiec bułki, które smakują jak sklepowe ale są o niebo lepsze, bo bez "nadmuchujących" polepszaczy - naturalne i smaczne. Dzięki Dorotko, że jesteś.
-
Gość: , gdf114.internetdsl.tpnet.pl
2009/04/20 14:52:59
WITAM, mam pytanie: czy po wyrobieniu tych bułeczek mozna je zamrozić? a nastepnie kiedy przyjdzie ochota po prostu wyjac je z zamrażarki i włozyc od razu do piekarnika?
-
2009/04/20 22:31:43
Ja nigdy nie mrożę surowego ciasta drozdżowego. Wg mnie spowalnia to pracę drozdży, lub wręcz ją hamuje - dlatego drozdży też nie mrożę. Zamrażam gotowe bułeczki.
pozdrawiam
-
Gość: , 195.117.171.19*
2009/04/24 18:57:07
przepis wydaje sie byc prosty a bułeczki wyglądają zachęcająco :) napewno je zrobie wcześniej jednak mam pytanie czy naczynie do ktorego przekładamy wyrobione juz ciasto musi być posmarowane oliwa czy może być posmarowane olejem słonecznikowym lub margaryna??
pozdrawiam:)
-
2009/04/24 18:59:37
Ja zazwyczaj posypuję mąką, olej się również nadaje.
pozdrawiam
-
Gość: , 195.117.171.19*
2009/04/24 19:07:36
i jeszcze jedno... czy zamiast drożdży instant można dodać świeże??
-
2009/04/24 19:28:07
Tak, 2 x tyle, co suchych.
-
Gość: Kajeczka, god162.internetdsl.tpnet.pl
2009/04/28 09:09:55
Mam do Ciebie pytanie, w przepisach podajesz drożdze. JA chciałabym upiec bułeczki na zakwasie. Ile należy go dodać do Ciasta? Czy jest jakiś przelicznik drożdzy na zakwas? Mój zakwas ma jakies2-3 miesiące(już naawet nie pamiętam)
-
2009/04/28 10:22:23
Niestety, ale nie znam się na przeliczaniu drozdży na zakwas, jeszcze tego nie robiłam, moze ktoś inny pomoze.
pozdrawiam
-
Gość: Kajeczka, god162.internetdsl.tpnet.pl
2009/04/28 13:52:51
Zapytam w takim razie Mirabelki
-
Gość: pyza_na_polskich_drozkach, dpk205.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/05/04 16:14:13
Właśnie je robię, teraz sobie rosną przez godzinkę. Trochę jestem tylko zaniepokojona, bo ciasto było takie suche, że nie mogłam wrobić całej mąki, musiałam dodać więcej wody. Nie wiem, może to wpływ świeżych drożdży i tego, że całą wodę z przepisu dałam do zaczynu... No nic, zobaczymy :), rośnie chyba dobrze.
To moje pierwsze pieczywo w życiu, pierwsze koty za płoty :) - dam znać, jak ostatecznie wyszły. Za kilka dni chcę też zrobić chleb wieloziarnisty albo ten prosty z garnka. Ale na razie czekam na bułeczki i już nie mogę się doczekać! :)
Pozdrawiam serdecznie :)
-
Gość: pyza_na_polskich_drozkach, dpk205.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/05/04 16:16:19
A, jeszcze jedno: po wyrośnięciu jeszcze trzeba ugnieść ciasto parę razy, prawda - tak jak przy każdym drożdżowym - i dopiero wtedy formować bułeczki?
-
2009/05/04 18:08:12
Tak, zgadza się :)
-
Gość: pyza_na_polskich_drozkach, dqa55.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/05/09 15:56:55
Robiłam już dwa razy, więc, zgodnie z zapowiedzią - relacja:
Pierwszy raz, jak już pisałam, robiłam ze świeżych drożdży i musiałam dodać trochę wody. Z granulowanymi (za drugim razem) nie było takiej potrzeby - najwyraźniej świeże trochę "wypiły".
Poza tym, za pierwszym razem nie wiedziałam, że aż tak rosną w piekarniku (mniej więcej dwa razy na grubość, natomiast na szerokość niewiele), więc wyszły mi piłeczki w koronach (głęboko ponacinałam) ;).
Za drugim razem bardziej je spłaszczyłam i zreformowałam sposób nacinania - i wyglądają jak ze sklepu!!! Super!!! Poza tym dodałam troszeczkę więcej soli, cztery posypałam makiem, cztery sezamem, a cztery zostawiłam sotte (bo robię takie małe, jakby koktailowe, więc wychodzi 12).
Rodzina stwierdziła, że mogę stale robić :))).
Bardzo dziękuję za przepis - bułeczki wychodzą świetnie, łatwo i szybko się je robi - nie mogą się nie udać!
-
Gość: pyza_na_polskich_drozkach, dqa55.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/05/09 15:58:13
Przepraszam za taki długi wpis, ale pomyślałam, że te uwagi mogą przydać się takim początkującym jak ja. Pozdrawiam serdecznie!
-
Gość: pyza_na_polskich_drozkach, dqh93.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/05/09 21:09:30
A, jeszcze co do nacinania: ja "wciskam" nóż w ciasto, a nie nacinam - wtedy robią się takie kajzereczki jak ze sklepu, a nie korony. Co kto woli :)
-
Gość: Anula, apn-77-113-212-171.dynamic.gprs.plus.pl
2009/05/28 17:06:35
Dorotko jaka to ma być mąka... pszenna chlebowa? czy zwykła...? np poznańska.... serdecznie pozdrawiam....:-)
-
2009/05/30 11:19:25
Zwykła, najzwyklejsza maka pszenna, moze być poznańska :)
-
Gość: renifer, fgh203.internetdsl.tpnet.pl
2009/07/10 09:58:48
Dorotko kajzerki piekłam wczoraj i udały się świetnie.Udało mi się uratować dwie na dziś żeby sprawdzić czy będą równie dobre co w dniu wypieku.Okazało się że są rewelacyjne. Bardzo dziękuję za przepis ten i inne, które wypróbuję.Gratuluję super bloga.Będę Cię często odwiedzała.Pozdrawiam
-
Gość: konstancja, adbw68.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/07/24 14:40:18
Zrobiłam bułeczki i wszystkim smakowały, lecz ja zawsze czuję lekką słodycz w domowych bułkach i chlebie... Czy to może przez to że nie mam mąki chlebowej- takiej jakiej używa się w piekarni?
-
2009/07/24 18:57:16
Mąka nie ma wpływu, akurat do tych bułeczek możesz dodac mniej cukru. Spróbuj też przepisu na frech dimpled rolls, są rewelacyjne!
-
Gość: malinka, ip-83-142-117-152.enterpol.pl
2009/07/29 16:46:04
Juz ktorys z kolei raz pieke buleczki z Twojej strony, jeszcze nigdy mnie nie zawiodly przepisy! I sa zawsze naprawde pyszne w smaku:) Tym razem jednak kajzerki z tego przepisu nie przypadly mi jakos do gustu...Zrobilam z maki chlebowej, wyszly dosc ciemne, takie troche razowe;) Na dodatek nie wiem czemu, w smaku czuc lekko drozdze, czyli to czego nie lubie w pieczywie drozdzowym...Naprawde nie wiem czemu, bo przeciez nie jest tu ich duzo (robilam z suszonych)...Trudno. Mam na Twojej stronie swoje faworyty, poza tym w ogole nie zniecheca mnie to do kolejnych eksperymentow:) Pozdrawiam Cie Dorotko i gratuluje wspanialego blogu!!! To moj ulubiony kulinarny blog, do ktorego zagladam codziennie, niczym uzalezniona:)
-
2009/08/12 21:00:57
Ile mam wziąć na te kajzerki świeżych drożdży? Lub ile drożdży suchych mieści się w łyżeczce? ;)
Pozdrawiam :)
-
2009/08/12 22:08:38
1,5 łyżeczki suchych drożdży = 6 g suchych drożdży = 12 g świezych drozdży
pozdrawiam :)
-
2009/08/18 09:17:37
Kajzerki smakują jak ze sklepu. Zaraz po upieczeniu maja chrupiąca skórkę i mięciutki środek. Małżon myślał że kupiłam je w sklepie. REWELACJA
-
2009/09/10 16:48:35
Nie wiem, co robię źle z bułeczkami, ale za każdym razem jak robię obojętnie z którego przepisu, to wychodzą mi takie zbite, a nie puszyste. Ciasto ładnie rośnie przed włożeniem do piekarnika, wszystko jest w porządku, a z chlebami czy ciastami drożdżowymi nie mam takiego problemu. Czy ktoś wspomoże mnie i powie, co może być przyczyną? Będę bardzo wdzięczna :)

Pozdrawiam :)
-
2009/09/10 16:56:22
Zbyt krótko wyrabiasz. Ciasto musi być naprawdę porządnie i długo wyrabiane, by było puszyste.
pozdrawiam :)
-
2009/09/10 17:27:56
Obawiam się, Dorotko, że nie, bo każde drożdżowe wyrabiam pół godz., bo zazwyczaj po takim czasie ciasto nie lepi się do rąk. Następnym razem spróbuję mikserem - ile czasu powinnam wyrabiać tymże?

Pozdrawiam :)
-
2009/09/10 17:32:05
Ojej, to nie wiem. Bo u mnie taki był zawsze powód zbitego pieczywa. Wyrabiam maszyną i ona wyrabia 30 minut z przerwami. Tak intensywnie mikserem to może z 10 minut, może mniej?
-
2009/09/10 17:49:40
Ostatnio gdzieś czytałam, że drożdże potrzebują odpowiedniej temperatury aby zacząć pracować. Poniżej 22* nie zaczną, powyżej 28* tym bardziej bo już zostaną zabite. Nie wiem czy odnosi się to do wszystkich rodzajów drożdży. Akurat taka informacja była na drożdżach piwnych i faktycznie pilnowałam tej temperatury i drożdże zaczęły pracować.
Wydaje mi się, że ważne jest to, żeby składniki miały podobną temperaturę... ale moge się mylić :)
-
2009/10/05 13:50:54
Mam pytanie. Jakiej mąki powinnam użyć...typ 550 (do drożdżowego)?
-
2009/10/06 09:05:54
Najlepsza była by mąka chlebowa, ale ze zwykłą pszenną też wyjdą.
pozdrawiam
-
2009/10/06 16:22:37
www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32199673425978f7.html ,a to są moje kajzerki świetny przepis dziekuję
-
2009/10/07 11:10:29
Bardzo ładne wyszły, widać, ze są mięciutkie :)
-
2009/10/16 18:18:28
bułeczki wyszły:) bardzo dobre;)
ps.fajnie, że pani zamienia stare zdjęcia na nowe;)
-
2009/10/16 22:12:54
Jeśli tylko robię coś ponownie ze starych przepisów, staram się wymieniać zdjęcia, dziękuję za spostrzegawczość ;)
-
2009/10/17 20:27:25
super są te kajzerki! tak szybciutko się je robi. I, uformowane w nocy, spokojnie napuszą się w lodówce do rana, dzięki czemu można mieć gorące bułeckzi na śniadanie w 20 minut. Na pewno do nich wrócę i dziękuję!
-
2009/10/19 13:01:30
Dorotus zapomniałaś poprawić "ciasto podzielić na 10 części" ;).
-
2009/10/19 13:41:54
No tak, dziękuję :-)
-
2009/11/04 23:38:39
Witam:)
Chciałbym tylko zapytać, zanim się zabiorę za pieczenie bułeczek, o temperaturę piekarnika. Podana jest dla piekarnika gazowego, czy elektrycznego. Jeżeli elektrycznego to ustawienie grzałka górna i dolna, czy dolna z termoobiegiem, czy jakoś jeszcze inaczej:)
-
2009/11/05 10:30:17
Do elektrycznego z termoobiegiem. Ja piekę z gałką górną, ale nie ma na to reguły, trzeba znać swój piekarnik i jak piecze.
pozdrawiam :)
-
2009/11/09 20:55:02
Dziękuje za wspaniałe inspiracje,właśnie wyjęłam fantazyjne bułeczki z piekarnika i wyszły na tyle dobrze,że zachciało mi się jeszcze piec. Mój wybór padł na kajzerki,ale mam wątpliwość: moje pytanie dotyczy składników-czy jajko jest w skłądzie pieczwya,czy stosujemy je wyłącznie do posmarowania tuż przed włożeniem do piekarnika?
Pozdrawiam smakowicie.
-
2009/11/10 10:42:49
Jajko jest w składzie, dodatkowe trzeba wziąć do posmarowania.
pozdrawiam
-
2009/11/21 12:37:55
nooo... zrobiłam...
ale jakaś katastrofa mi wyszła- z wyglądu (pierwsze koty za płoty)
właśnie konsumuję ze starszą córką jeszcze gorące "bułeczki" i są pyszne, miękkie, takie "gęste", nie dmuchane...
problemem było ręczne zagniatanie ciasta...
tak, jak jedna koleżanka wcześniej wspomniała- było suche i nie chciało się całe zagnieść, więc dodałam odrobinę wody...
ale i tak ciężko się je wyrabiało (ręcę mnie bolą do tej pory)
nie było takie gładkie jak inne drożdżowe, które udło mi się do tej pory zrobić- sprawiało wrażenie takiego "warstowego", rwało się i nie ma szans żebym zrobiła idealnie gładką kulkę, dlatego moje bułeczki były chropowate (do tego zbyt głęboko nacięłam i wyszły te nieszczęsne korony)

myślę, że maszynowo wyrabiane ciasto ma zdecydowanie lepszą konsystencję i dlatego wychodzą Wam takie ideały ;)

Pozdrawiam
-
2009/11/24 20:49:59
...drugie podejście... i zaś katastrofa wizualna...
ostatnio wyszły mi dość spore bułeczki, ale ponieważ naciełam dość głeboko- powstały korony ;)
dziś wyszły mi piłki tenisowe (mimo, iż spłaszczyłam je bardzo przed pieczeniem) z gwiazdeczką nacięć na środku- dzieci zrywają boki...

Jak ja mam zrobić ładne bułeczki ??!! HELP!!!!
-
2009/11/28 15:46:02
Witam Pani Dorotko

Proszę mi pomóc w kwestii tych bułeczek?
są przepyszne, ale nie potrafię poradzić sobie z ich formowaniem...

Pozdrawiam
-
2009/11/28 23:12:43
Jak podzielisz ciasto na równe części, wtedy każdą część spłaszcz na dłoni, a potem boki zakładaj do środka. Łączenie załóż pod spód (odwracając łączenie w stronę blachy). Bułeczki wymagaja trochę wprawy ale warto próbować.
pozdrawiam
-
Gość: Dori, 92.28.41.10*
2009/11/30 20:41:24
Kochana Autorko, czy mozesz zamiast szklanek podawac skladniki wagowo/objetosciowo?
Szkalnka szklance nie rowna a mi regularnie wychodzi za rzadkie ciasto jak robie ze szklanek zamiast z ilosci wagowej :/

A tak wogole to blog jest wspanialy :D Drozdzowki z makiem jadam co tydzien ;)
-
Gość: , 19-dom-3.acn.waw.pl
2009/11/30 21:29:34
A ja wole jak są szklanki:)
-
Gość: , 093105069092.legnica.vectranet.pl
2009/11/30 21:43:04
Najlepiej przyjąć miarę wg "tradycyjnej" szklanki, która mieści w sobie 150 ml wody :)
-
Gość: , 093105069092.legnica.vectranet.pl
2009/11/30 21:45:12
przepraszam 250ml wody ;)
-
2009/11/30 21:52:56
dokładnie, p. Dorotka używa ZAWSZE szklanki o pojemności 250mln

pozdrawiam
-
Gość: Dori, 92.28.41.10*
2009/12/01 02:56:54
Hmmmm no bo wlasnie zrobilam i mi nie wyszly :( Takie sa... gliniane. Ale ja uzylam 200ml jako szklanke - przy czym wody dolewalam w trakcie wyrabiania ciasta (w maszynie) bo wygladalo jak zwirek dla kota... :/ Ehhhh czeka mnie chyba kolejne podejscie, bo irlandzkich bulek nie zdzierze ani dnia dluzej;)
-
Gość: katerina, e137165.upc-e.chello.nl
2009/12/07 15:41:45
No mnie czeka też kolejne podejście do nich...Miałam to samo co Dori...wody za mało i chyba zbyt krótko mi wyrastały...zabić nimi można było.
-
2009/12/07 18:57:58
zrobiłam je drugi raz i jakoś nie wychodzą :(, ciasto po wyjściu z maszyny opadło mi, nie zraziłam sie wyrobić chciałam a tu wyszło jakies takie :(
-
2009/12/07 19:04:32
pierwsza porcja byla zjadliwa druga mi rośnie
-
2009/12/14 18:02:02
Ale są piękne
-
Gość: Kasiulka, host86-169-77-148.range86-169.btcentralplus.com
2010/01/02 21:26:16
Wyszlo mi 12 pysznych buleczek:-) Ciasto fajnie sie wyrabialo i dobrze roslo. Do powtorki.
-
Gość: kleo, 85-222-19-65.home.aster.pl
2010/01/03 21:03:57
dałam się porwać.
wyszły fajnie :). troch za mało słone może, ale puszyste i chrupiące z zewnątrz. niestety - koślawe niesamowicie, ale już doczytałam jak zrobić żeby koślawe nie były, jutro zrobię następne i nie będą! :)
pozdrawiam, Dorotus, Twój blog jest wspaniały, ochota na pieczenie od wielu dni mnie nie opuszcza :)
-
Gość: kas, host217-44-138-127.range217-44.btcentralplus.com
2010/01/10 17:00:38
Wychodza super.Jestem cwana bo sie nie napracuje.Wkladam wszystko do maszyny gdzie sie wyrabia i wyrasta.Potem tylko formuje ,odstawiam do wyrosniecia i sie piecze.Super !testuje co sie da ale te chyba najlatwiejsze z latwych.
-
Gość: namaxa, 94.196.155.80.threembb.co.uk
2010/01/13 22:31:01
Wspaniałe doświadczenie ! ...Bułeczki wyszły pychotka....jak na pierwszy raz, bo troszkę za mało soli dodałam ;)).
Mój 5- cio letni synek napracował się przy mieszaniu a teraz nie może doczekać się śniadania. Pewnie z miodkiem będą " palce lizać".
Zawsze uważałam, że nie nadaje się do kuchni...ale dzięki tobie upiekłam i ozdobiłam pierniczki na wigilię, piernika, dziś te kajzerki....
No, no...i jeszcze mam ochotę cosik upiec...
Dziękuję bardzo i gorąco pozdrawiam.
-
2010/01/30 21:20:26
...poddaję się... nie umiem tych bulek zrobić...
najpierw robiłam ciasto ręcznie- twarde, ciężko sie wyrabiało... bułki wyszly smaczne ale pokraczne, bo nie dalo się ladnie ich uformować...
teraz mam maszynę do wypieku chleba-wyrobiął mi cisto, wyrosło-ale dlaje twarde i nie umiem z tego uformowac bułek...próbuję kawałek ciasta spłaszczyć i "podwinąć" brzegi pod psód, ale jest tak suche i twarde, że nie ma szans zeby sie pod spodem skleiło i wyglądalo jak bułka...
i jeszcze pytanie: czy to ciasto tak szybko schnie na wierzchu? bo zanim "uformowałam" te buły, to te ostatni kawalki ciasta ialy taką suchą "skórkę"...
no nie wiem co robię nie tak :((( jak dla mnie-za mało płynów na tą ilość mąki...
-
2010/01/30 21:23:22
przepraszam za błędy w pisowni, ale ciśnienie mi wzrosło, jak mi znów nie wyszły i trochę za szybko w klawisze walę...
-
2010/01/31 20:40:55
Cristal: jeśli wydaje Ci się, ze za mało wody, dodaj ją, to moze zależeć od mąki, ciasto nie powinno być suche. Przykro mi, ze sie nie udały. Proponuję spróbować inne buleczki, może będzie łatwiej.
pozdrawiam
-
2010/02/01 07:50:50
Dzięki :)

próbuję inne piec, oczywiście, że próbuję... ale smak tych bardzo mi odpowiada i chciałabym, żeby mi się w końcu udały- tzn.wyglądały jak bułki, a nie gnieciuchy ;) masz rację, spróbuję z większą ilością wody, może to pomoże...
Buziaki i miłego dnia życzę
P.S.
ja już od godziny w pracy :))
-
Gość: agneseonly, 87.13.145.8*
2010/02/09 17:08:13
Witaj Dorotko, Właśnie wyjęłam moje kajzerki i są dokładnie takie jak Twoje ze zdjęcia, niektóre posypałam przed pieczeniem makiem a resztę grubą sola. Wyszły naprawde pyszne i leciutkie. Pierwszy raz robiłam coś z suchymi drożdżami i chyba całkiem się na nie przerzuce. Jestem we Włoszech i tu znalazłam takie po 7 g w torebce (to jest ok. 3 łyżeczki) i tam pisze ze to odpowiada 25 g świeżych a w Twoich przepisach często piszesz ze świeże drożdże to podwójna waga suchych. Troche się pogubiłam i nie wiem jak mam to teraz przeliczać.
A tak poza tym to uwielbiam twój blog.
Pozdrawiam.
-
2010/02/12 21:13:45
Dorotko jesteś niezawodna:) kolejny przepis i kolejny sukces:) czekam na Mężusia jak wróci z pracy - oj będzie mruczał z zadowolenia:) (tak jak do bagietek Twoich mruczy:))
-
Gość: Renata, 213.77.124.15*
2010/03/11 10:50:57
Wyszły świetne, bardzo smaczne. Aż obawiam się o swój nieposkromniony w tym przypadku apetyt... Pozdrawiam!
-
2010/04/08 08:53:27
Wyszły jak z obrazka, jestem bardzo zadowolona.
Nie mogę się już doczekać drugiego śniadania ;)
-
Gość: daisy, dynamic-78-8-63-167.ssp.dialog.net.pl
2010/04/16 09:55:37
Piekłam wczoraj, wyszły super, mięciutkie, puchate idealne dla dzieci ;) dziękuje za przepis ;)
-
2010/05/25 01:02:15
Pycha, ale nie zgodzę się z poprzedniczką, że są puchate itd Raczej jak kajzerka, delikatnie twarde z wierzchu, z odrobinę zwartym środkiem, nie można powiedzieć, że bardzo puchate porównując z innymi bułeczkami naprawdę puchatymi z przepisów na tym blogu.
Nie wyszło mi jednak nacięcie takie jak na zdjęciach. Znowu:( Już kilka razy na tym poległam i tym razem znowu nic:(
-
Gość: iwcia, 86-46-47-177-dynamic.b-ras3.mvw.galway.eircom.net
2010/06/14 13:59:23
zrobiłam dla męża...super super super..:):)pozdrawiam właścicielkę wspaniałego bloga:)
-
2010/06/14 21:07:14
Zrobiłam te bułeczki i mogę polecić je z czystym sumieniem. Łatwe w przygotowaniu i bardzo smaczne. Posmarowałam je roztrzepanym jajkiem z odrobiną mleka i posypałam makiem. Wyszło mi 13 sztuk.
-
2010/07/19 21:45:41
Witam serdecznie!!!!
Paniu Dorotko upieklam te kajzerki sa cudowne,takie puszyste oj jestem zadowolona ze mi sie udaly.Zawsze marzyly mi sie buleczki.Tu gdzie mieszkam nie ma nic polskiego zawsze trzeba bylo jechac do Chicago po polskie produkty i je pozniej zamrazac no i teraz dzieki Pani moge sobie je piec,za co b.dziekuje.
-
2010/07/28 21:32:35
Huraaa!! Właśnie upiekłam, w całym domu pachnie... bułeczki wspaniałe i dość spore, mąż już się cieszy na świeże pieczywko na śniadanie. Upiekłam dziś również Twoje drożdżówki z dżemem, 2-letni synek już 3 spałaszował. Tylko kajzerki nie są takie rumiane jak Twoje, pewnie wina mojego piekarnika, bo i dłużej piekłam... Aha, nastawiłam zakwas i jak się uda wyhodować to ruszam z wypiekami... Dziękuję Ci Dorotko za inspirację, kiedyś miałam styczność z piekarnią, i od jakiegoś czasu mi już brakowało tego klimatu, zapachu... Aż natrafiłam na ten blog, teraz nikt mnie z kuchni nie wypędzi :) Pozdrawiam!!
-
2010/07/29 15:57:43
fajnie wyglądają te kajzerki. Do tej pory piekłam tylko pyszny chleb na zakwasie. jutro przy okazji pieczenia chleba upiekę tez kajzerki. pozdrawiam
-
Gość: Adaś1996, acnf175.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/29 18:52:03
pędzę do sklepu po drożdże i zabieram się do pracy :)
-
Gość: Adaś1996, acmy21.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/30 18:01:26
Wyszły troche pokraczne no ale itak niezle jak na czternastoletniego kucharza i na pierwsze kajzereczki. Bardzo smaczne mój brat wciął ze cztery na raz :) mi też smakuja chodź po niemiłych doświadczeniach z chlebem dodałem zbyt mało soli... no ale itak to nie było zbyt duże niedociągnięcie bo smaaaaakowały!
Zdjęcia zamieszczam poniżej:

img820.imageshack.us/img820/5782/dsc07065j.jpg

img829.imageshack.us/img829/5959/dsc07066.jpg

img820.imageshack.us/img820/235/dsc07063k.jpg
-
Gość: Adaś1996, acmy21.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/30 18:07:01
Wyszły mi trochę pokracznie no ale itak nieźle jak na czternastoletniego kucharza. Niestety przez wcześniejsze doświadczenia z chlebem zprowokowały mnie do dodania zbyt małej ilości soli, jednak to nie stanowiło przeszkody dla mojej rodzinki bo bułeczki zniknęły w 2 minuty tylko jedną cudem uchowałem bo mama dziś o szóstej wraca i chciałem dla niej zostawić :)
-
2010/09/29 19:36:36
Mam zupełnie odwrotny problem niż wszyscy tutaj: ciasto jest za luźne, po 15 minutach wyrabiania nadal kleiło się do rąk. Przełożyłam na blat, podsypałam trochę mąką i wyrabiałam dalej, już według instrukcji.
Teraz rośnie, jak będzie - zobaczymy :-) Ale jestem dobrej myśli, bo z tego bloga wszystko mi zawsze wychodzi.
-
2010/09/29 22:32:03
Właśnie spróbowałam. Są jak najbardziej OK, ale mojej mąki trzeba było dodać tak ze 2 czubate łyżki więcej.
-
Gość: natka, cpc3-duns3-0-0-cust359.9-3.cable.virginmedia.com
2010/11/07 22:56:55
Pewnie zdziwi Was moje pytanie, ale czy maszyna do wyrabiania ciasta to to samo co maszyna do pieczenia chleba???
-
2010/11/07 23:17:52
I tak i nie ;).
Maszyna do chleba równiez wyrabia ciasto.
Wydaje mi się jednak, że maszyna do wyrabiania ciasta - chodzi jednak o mikser.
-
Gość: agula, c188-220.icpnet.pl
2010/11/08 16:40:44
mam pytanko - bo czasem pojawia się w Twoich przepisach ilość masła jak np. 2 łyżki roztopionego - i teraz moje głupie:) pytanie - czy to są 2 łyżki przed rozpuszczeniem czy po rozpuszczeniu - bo w sumie to pewnie ilościowo jest różnica - szczerze mówić ja nie rozzpuszczam bo wyrabiam w maszynie - i wrzucam po prostu 2 łyżki tak "na oko" twardego masła - i jest ok; ale być może są przepisy gdzie to naprawde robi różnice... z ciekawości pytam :)
-
2010/11/09 10:33:17
Po rozpuszczeniu, różnica nie jest jednak duża, ja daję około 30 g miękkiego, też na oko zawsze ;)
-
Gość: natka, cpc3-duns3-0-0-cust359.9-3.cable.virginmedia.com
2010/11/10 11:08:46
Kajzerki wyszły mi całkiem przyzwoite, mimo iż wyrabiałam ręcznie. Jednak co do rodzajów maszyn to ja dalej nie wiem :). Dla posiadaczy którego cuda jest " metoda dla maszynistów"???? Chciała bym się zaopatrzyć, a ostatnio sporo piekę ( do porodu jeszcze 6 tyg, a ja już w domu na macierzyńskim, więc trzeba się czymś zająć ;)
-
2010/11/10 11:11:26
Chodzi o maszynę do pieczenia chleba, czyli breadmaker.
-
Gość: Aneczka, 217.97.243.7*
2010/11/16 12:52:11
SUPER! ciasto przygotowałam wg przepisu wieczorem żeby miec swieżutkie z rana, bez konieczności wczesniejszego wstawania- bałam się trochę jak wyjdą- ale wyszły rewelacyjnie!!!
-
Gość: Wezyr, pc-nest02-4.sikornik.net
2010/11/25 17:54:13
Ale co jak co kajzerki bez polepszacza i bez parowania nie wyjda dobre
-
Gość: Gosia, public79848.xdsl.centertel.pl
2010/11/28 19:37:29
Bułeczki rewelacja!!!! Wyszły mi trochę "koślawe" ale to nic, najważniejsze, że są pyszne :)
-
2010/12/12 13:19:11
Witam Wszystkie Kuchareczki :) Jestem świeżo poślubioną żoną i początkującą kucharką:) Tego bloga pokazała mi koleżanka- i zwariowałam :)) Upiekłam już kilka ciast (po raz pierwszy w życiu), a dziś zrobiłam kajzerki- wyszły REWELACYJNE:)) Pyszne, mięciutkie, rumiane, jak z obrazka:) Mąż był zachwycony :) Dziękuję Ci Dorotuś za fantastyczne przepisy, napisane w łatwy sposób i dzięki temu przystępne nawet dla tak niedoświadczonych kucharek jak ja ;) Pozdrawiam serdecznie
-
2010/12/20 08:54:05
Oh My God! Te bułeczki przeszły moje najśmielsze oczekiwania... A jaka byłam wściekła jak widziałam, że mój mąż kończy jeść 6!!! bułkę na kolację... (bo miały być na śniadanie). Następnym razem zrobię z podwójnej albo i potrójnej porcjii. :)
-
2011/01/11 14:57:33
Już ok. 100 kajzerek za mną :D Trochę czasochłonne, ale smak i wygląd przebija większość kupnych bułek. Żeby jeszcze były ciut bardziej puszyste w środku, to byłyby idealne.
-
Gość: Nika, emg214.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/01/20 21:43:10
Wcześniej zachwycona byłam bułeczkami puszystymi. Kajzerki wg tego przepisu wyszły jak na prezentowanym zdjęciu i są bardzo smaczne o miękkiej, lekko chrupkiej skórce. Ja dałam pół łyżeczki więcej soli i 10g drożdży. U mnie konsystencja ciasta nie pozwalała się formować w kulki. Przyklejone ciasto zrzucałam z dłoni na papier, choć uprzednio naoliwiłam ręce. Pomimo tych niedogodności, bułeczki urosły pod ściereczką i nabrały kształtu, a wcześniej za ciekawie nie wyglądały : ) Z termoobiegiem piekłam 10 minut, wcześniej wyciągnęłam, bo wydawało mi się, że skórka może być zbyt twarda. Mam uraz do twardych, skorupowych skórek po pieczeniu chlebów.
Pozdrawiam Wszystkich.
Wasze komentarze są bardzo przydatne, bo pozwalają unikać błędów.Po opiniach widać, że jest tu jeszcze wiele fajnych przepisów. Dziękuję autorce za nie, bo dostarczyły mi wiele radości, choć to dopiero mój drugi wypiek z tej stronki.
-
Gość: hoszka, day176.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/01/22 14:12:31
No cóż... nie mogłam się powstrzymać, musiałam wypróbować :)
Pyszne i proste i... już ich niestety nie ma!
Ale zdążyłam utrwalić, więc się "pochwalę":
img691.imageshack.us/i/dsc00734kr.jpg/
img163.imageshack.us/i/dsc00732n.jpg/
szkoda, że ich zapachu utrwalić nie można...

Dziękuję Dorotko za inspirujący blog! :)
-
2011/02/03 00:24:35
Upiekłam dzisiaj - tylko o zgrozo zapomniałam dodać jajo hehehehe a zastanawiałam się co to ciasto takie dziwne :D no ale ryzyk fizyk dodałam po tym czasie leżakowania kiedy należy je znowu wyrobić i wyrabiałam długo i pięknie wyrosło i teraz pięknie pachnie w kuchni...już się nie mogę doczekać śniadania :D
-
Gość: przemo, 178-36-3-110.adsl.inetia.pl
2011/02/14 08:29:52
to ja się pochwalę, że pierwszy raz wyszedł połowicznie. mianowicie zrobiłem z 1/2 porcji i wstawiłem bułeczki do nagrzanego piekarnika na 13 min. termoobieg 225 stopni i wyszedłem a jak zadzwonił alarm po 13 minutach oczom mym ukazał się widok spalonych bułeczek :/ . Piekłem tak jak napisałaś a nawet krócej i nie wiem dlaczego tak się stało, ale na pocieszenie dodam że środek jest bardzo dobry i z masełkiem pychota :)
-
Gość: asieksza, host-89-228-134-60.gorzow.mm.pl
2011/02/25 20:49:39
Upiekłam. zamiast jednej szklanki mąki pszennej dałam pszenną razową. Wyszło 8 sporych przepysznych bułeczek. Mniam, wielkie dzięki za przepis
-
2011/02/28 14:35:26
bułeczki wyszły pyszne :) tylko następnego dnia były już dosyć czerstwe. czy jest jakiś przepis na bułeczki które dłużej utrzymują świeżość??
-
2011/02/28 14:55:17
Wypróbuj puszyste na jogurcie.
-
Gość: zabazaby, 79.97.160.25*
2011/03/08 22:14:16
przepyszne! po prostu niebo w gebie! :-)
-
Gość: Agnieszka, ip-62-69-239-24.globalconnect.pl
2011/03/10 20:44:48
Zrobilam buleczki i niestety sa jak kamien z zewnatrz :(( co zle zrobilam???
-
Gość: Fini, user-188-33-2-59.play-internet.pl
2011/03/20 23:16:03
ja na te kajzerki poderwałam mojego obecnego męża :) robiłam już wiele rzeczy z tego bloga , jest najlepszy , zawsze wychodzi , nie ma opcji ,żeby się nie udało :) Pozdrawiam panią Dorotę i jej fanów:)
-
Gość: gipsiara, 84-38-25-40.metrolink.pl
2011/07/01 20:26:26
dziś zaraz po muffinkach zabrałam się za kajzerki :))
co za zapach!! i ten smak- dokładnie tak jak świeży chlebek prosto z piekarni!
cuuudne!!! :)))
-
Gość: orzeszek140, cpc6-lewi16-2-0-cust707.2-4.cable.virginmedia.com
2011/08/03 01:57:41
oooo te pyszności to ja jeszcze nie raz upiekę. Wypróbowałam już kilka Twoich przepisów na bułeczki i te są jedne z lepszych.
-
Gość: Mary, bsr136.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/08/18 07:17:24
Zrobiłam je wczoraj. Smaczne, smaczne : D I to ciasto jest takie idealne to wyrabiania.
Polecam wszystkim, bo przepis banalny!
-
Gość: Beata, host-89-229-250-210.grudziadz.mm.pl
2011/08/25 14:21:12
Zrobiłam, wyszły przepyszne!! aż tak, że jedną zjadłam a na resztę patrzę pożądliwym wzrokiem, przepis pierwsza klasa!
-
2011/09/20 09:31:42
Witam! postanowiłam zrobić te pyszne bułeczki dla dzieci ale nie doczytałam i dodałam jajko do wszystkich składników zamiast do posmarowania i nie wiem co teraz zrobić czy nowe ciasto czy z tego też wyjdą? proszę o odpowiedź z góry dziękuję:)
-
Gość: Beata, adsl-84-226-148-74.adslplus.ch
2011/09/22 18:50:19
Właśnie przechodzą etap 45-minutowego wyrastania i już się nie mogę doczekać, żeby zatopić w nich ząbki. Dorotuś tój blog jest wspaniały. Już wcześniej sporo piekłam, ale teraz przechodzę samą siebie :) Oj chyba muszę przestać tu zaglądać, bo w bioderka pójdzie;)
-
Gość: justi1981, abeb204.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/10/08 17:40:41
moje ciasto na buleczki jest wlasnie w trakcie godzinnego wyrastania...jestem ciekawa czy wyjda...Wasze wygladaja sliiczniutko i smakowicie:)
-
Gość: gosia_g, 194.114.62.7*
2011/10/25 11:39:34
Bułeczki pyszniutkie - zaraz po upieczeniu znikały w oczach :)
Ja robiłam z dwóch porcji i wyszło mi 27 szt., formowałam mniejsze, w sumie wyszły kajzereczki ;))) a co do nacięć, hmmm...każde nacięcie po upieczeniu inne, nie tak jak u Ciebie Dorotko, ładnie równiutko ;)
-
2011/11/13 11:41:38
kajzerki wyszły idealnie, są pyszne i chrupiące :) rewelacja!
dziękuję za przepis
pozdrawiam

wszystkoogotowaniuks.blogspot.com
-
Gość: Fankaa, host-89-167-55-191.nplay.net.pl
2011/11/25 20:21:23
Mam pytanko, a mianowicie, czy to 1 jajko, które jest w składnikach mam dodać do ciasta, czy nim smarować kajzerki?
-
2011/11/25 20:22:56
Do ciasta. Do posmarowania idzie dodatkowe jajko.
-
2011/11/26 22:28:05
Mimo, że dodałam jakieś 4 gram drożdży za mało (opakowanie 7g kupiłam, w przepisie było 6g, akurat dzisiaj po południu dostałam wagę, patrzę, a tam, że 5g waży). Do tego jajkiem nie posmarowałam-ostatnie poszlo do ciasta, to bułeczki warto upiec. Wychodzą przepyszne!
-
Gość: Magda, nat-dom2-211.aster.pl
2011/12/18 21:30:29
Pyszne :) dzieciom bardzo smakuja.
-
Gość: Monia, 78-86-58-123.zone2.bethere.co.uk
2012/01/19 11:05:50
Dorotko, Twoje przepisy sa fantastyczne, wrecz zmuszaja do pieczenia;)) Mam tylko kilka pytan: jak wyrabiasz ciasto na chleb/bulki w maszynie to robisz rozczyn z drozdzy swiezych? W jakiej ilosci mleka/wody je wtedy rozrobic? I czy powinny troche postac czy od razu do maszyny? Dziekuje za wszystkie wspaniale przepisy x
-
2012/01/19 11:19:31
Jak wyrabiam w maszynie już nie robię rozczynu - można, ale mi się już nie chce ;-). Jeśli chcesz przygotować rozczyn dodajesz małą ilość mleka/wody, tylko do pokrycia drożdży w naczyniu, oprószasz mąką. Musisz poczekać, aż wyrośnie i wtedy do maszyny.
pozdrawiam :)
-
Gość: Monia, 78-86-58-123.zone2.bethere.co.uk
2012/01/20 01:34:52
Dziekuje za rady, w niedziele na sniadanie kajzerki a teraz w lodowce siedzi rafaello;) Czy wiesz, ze Twoj blog uzaleznia? Mnie wciagnal calkowicie;)))
-
Gość: JULKA, 89-72-85-39.dynamic.chello.pl
2012/01/30 18:05:32
A można je wyrobić i uformować wieczorem, a dopiero rano (następnego dnia) upiec?
-
2012/01/30 18:13:17
Tak.
-
Gość: was, cpc2-flit3-2-0-cust74.9-1.cable.virginmedia.com
2012/02/04 11:06:50
A ja mam pytanko jako kompletny laik w dziedzinie pieczenia-piszesz ze wszystkie skladniki polaczyc tzn. to roztopione maslo i jajko tez? bo potem w przepisie jest zeby posmarowac jajkiem do polysku-i tu jestem confused :)
-
Gość: zabofrog, 0x3ec63c13.inet.dsl.telianet.dk
2012/02/05 10:22:53
szkoda ze dopiero po wyrobieniu ciasta (z czym miałam nie lada problemy) i odstawieniu je wyrośnięcia, zauważyłam na końcu postu ze, z drożdży trzeba zrobić rozczyn ... :( czyli z niedzielnych kajzerek nici :( ale następnym razem na pewno mi wyjada!
-
2012/02/05 23:59:23
Was, to jajko do polysku jest dodatkowe, mozna je pominac.
Za pozostawiony komentarz bardzo dziękuję :). Wszystkie uważnie czytam, choć nie jestem w stanie na każdy odpowiedzieć. Spam, komentarze obraźliwe, komentarze z wklejonymi linkami (reklama) - będą usuwane.
Nie kopiuj zdjęć! Wszystkie zdjęcia są własnością autorki blogu. Nie zgadzam się na ich kopiowanie i umieszczanie na innych stronach internetowych lub w publikacjach drukowanych.
Durszlak.pl
Wykrywacz smaku - www.wykrywacz-smaku.pl
reklama
  • zdrowa żywność
  • aledobre.pl
  • filiżanka.pl
  • magiczne wypieki
  • trendsetterka.com
  • Drożdże Babuni
  • oklejgo.pl
  • zentis24.pl
Follow Me on Pinterest
Moje Wypieki on Facebook
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...