Blog > Komentarze do wpisu

Sernik nowojorski (New York Style Cheesecake)

sernik nowojorski
Żaden z serników nie cieszy się tak nieskazitelną opinią. I wszyscy wiedzą, że nic nie smakuje lepiej. Nowojorczycy uważają, że jedynie wspaniały sernik MUSI się wywodzić z Nowego Jorku. Tam też można znaleźć prawdziwych koneserów cheesecake'ów.
New York Cheesecake zdobył popularność z początkiem dwudziestego wieku. Każda restauracja miała wtedy swoją wersję tego deseru. Ale tak naprawdę to Arnold Reuben, właściciel legendarnej Turf Restaurant w New York City przyczynił się do pierwszej receptury sernika z kremowego sera, wcześniejsze opierały sie na tzw. cottage cheese. On ten przepis udoskonalił i spopularyzował. Przepis ten uczynił go sławnym, nie tylko wśród ludzi odwiedzających jego restaurację. Nic dziwnego, smakuje wybornie...
New York cheesecake powinien być podawany schłodzony, najlepiej po nocy w lodówce. Na wskroś jest gęsty, intensywny, kremowy i satynowy zarazem. Nie można się w nim nie zakochać. Górną warstwę sernika stanowi kilkumilimetowa ścięta śmietanka, charakterystycznie oddzielająca się po oziebieniu. Podajemy go bez dodatków, ma być czysty, a jedyne co czujemy oprócz gęstej kremowej struktury, to zapach cytryny, lekki, nienarzucający się.
A oto, co na jego temat mają do powiedzenia Nowojorczycy: to najlepszy sernik na świecie!
Poniższy przepis jest zapewne jednym z wielu, a pochodzi z magazynu "Cafe cakes" - The Australian Women's Weekly.

Składniki na spód i boki:

  • 250 g ciasteczek digestive
  • 125 g rozpuszczonego masła

Składniki na masę serową:

  • 750 g kremowego sera (najlepiej śmietankowy, trzykrotnie mielony bądź Philadelphia)
  • 3 duże jaja
  • 220 g cukru pudru
  • 180 g gęstej kwaśnej śmietany
  • 2 łyżeczki startej skórki z cytryny
  • 60 ml soku z cytryny

Formę tortownicę o średnicy 22 cm wyłożyć folią aluminową (koniecznie). Ciasteczka pokruszyć lub rozdrobnić mikserem, wymieszać z roztopionym masłem, wyłożyć spód i boki tortownicy. Schłodzić w lodówce przez około pół godziny.

Nastawić piekarnik na 170°C. Wszystkie składniki masy dokładnie zmiksować, miksturę wylać na schłodzony spód (masa jest bardzo, bardzo rzadka). Od góry przykryć folią aluminiową, by był jasny i się nie spalił. Piec dopóki sernik się nie zetnie, sprawdzić patyczkiem. Należy być cierpliwym, bo trwa to bardzo długo - ja piekłam 1 godzinę 45 minut!

Tu prezentuję najwłaściwszy sposób owijania w folię tortownicy; folię nakładamy na spód od wewnątrz, zaciskamy obręczą i następnie owijamy obręcz od zewnatrz:

właściwy sposób owijania formy

Pozostaje tylko życzyć smacznego :)

Sernik nowojorski

Sernik nowojorski

A najlepiej smakuje pod gołym niebem, aż żal, że nie nowojorskim...

sernik nowojorski
sobota, 31 marca 2007, dorotus76
Print Friendly and PDF
Komentarze
2007/04/18 20:53:21
Chyba spróbuję upiec ten sernik. Mam nadzieję, że mi choć trochę wyjdzie:) pewna znajoma powiedziała, że jest taki rewelacyjny, zaczęłam szukać przepisu i trafiłam na Twój blog, który jest rewelacyjny!
POzdrawiam ciepło z Irlandii
Anka
-
2007/04/18 22:53:53
Również pozdrawiam :)
W takim razie życzę powodzenia w pieczeniu!
-
Gość: martinique, public-gprs14415.centertel.pl
2007/11/15 14:38:44
a nie robi się zakalec?
bo ser ciężki i z doświadczenia wiem, że trudno upiec sernik...
-
2007/11/15 15:16:57
Nie ma na czym się robić ;)
Zakalec robi się w surowym cieście, a tu jako spód jest cienka warstwa ciastek (już gotowych zresztą), a sam ser piecze się świetnie:)
pzdr
-
Gość: martinique, public-gprs36362.centertel.pl
2007/11/16 15:57:38
dziękuję, na pewno zrobię na Boże Narodzenia
-
2007/11/16 21:02:16
wyszedł mi z kwasny troche.

czy jesli ser mamy kwasny, mozna dac troche mniej soku z cytryny? no i czysernik powinien byc malo slodki? bo mój taki wyszedł
-
2007/11/16 22:12:24
Słodkość sernika zawsze reguluj najlepiej sama, próbując masę serowa przed upieczeniem. Ja to dodaję, to odejmuję cukru, twaróg za każdym razem jest inny, a jak kwaśny to już w ogóle. Można dodac trochę mniej soku z cytryny, pewnie.
pzdr
-
Gość: Cath, 213.17.162.2*
2007/12/04 13:06:52
MMmmmmmmmniam! Nie miałam cytryn, więc użyłam limonek. Wyszedł przepyszny, choć myślałam, że już się nie doczekam. Strasznie długo siedział w piekarniku :)
-
2007/12/04 13:39:26
One tak mają - że tak długo siedzą :-)
Cieszę się, że się doczekałaś, no i że mmmniam :-)
-
Gość: Ania, bzd138.internetdsl.tpnet.pl
2008/02/06 11:09:21
Na początku chciałabym Ci pogratulować tak wspaniałej strony, co prawda znalazłam ją dopiero kilka dni temu ale codziennie siedzę po kilka godzin i przeglądam wszystkie przepisy. A mam pytanie w sprwie serników. otóż pisząc "serek kremowy, smietankowy" to moze być np serek z firmy "President" lub "Tosca" w kubkach?(one sa juz mielone) czy lepiej jednak kupic twaróg i samemu zmielic, chociaz wydaje mi sie, ze zmielony twaróg bedzie twardszy i troszke gorszy, prosze pomóż, bo niedlugo urodzinki mamy i planuje upiec sernik Nowojorski ;-)
-
2008/02/06 12:27:26
Tak oczywiście może być juz zmielony, nawet lepiej, bo jeśli kupisz twaróg tradycyjny, też bedzie dobry w smaku - ale bardziej zbity. Są podobno do kupienia serki śmietankowe w wiaderkach i się nadają świetnie. Ja używam quarka, jest delikatniejszy. Najlepszy serek kremowy to Philadelphia, ale niekoniecznie wszystkim odpowiada jej lekko słony smak (mi juz w senikach nie ;).
Dziękuję i pozdrawiam :)
-
Gość: milka van der milsch, public-gprs2427.centertel.pl
2008/03/09 21:08:14
upiekłam. piekł się 2 godziny!!!! b.dlugo, nawet jak na sernik. ser się zważył (nigdy w serniku mi sę to nie zdarzyło),a spód pomimo przykrycia papierem nie jest taki jasniutki, jak na zdjęciach, jak dla mnie zbyt kwaśny w smaku. Wydaje mi się, że za mało jajek w stosunku do ilości sera.
myslałam, że będzie pyszny, a jest...średni.
nie rozumiem dlaczego należy owijać tortownicę folią
-
2008/03/09 21:27:10
Jajek jest wystarczająco, naprawdę :)
Tortownicę owija się folią , by masa serowa nie wyciekła, ponieważ jest bardzo rzadka. Stary sposób Nigelli, ale sie sprawdza.
Mi bardzo smakował ten sernik, ale ja jestem sernikożerka :)
-
Gość: anna_dddd, cms90.neoplus.adsl.tpnet.pl
2008/03/11 18:38:32
sernik jest REWELACYJNY!!! Podobnie jak Twój blog. odkryłam go jakiś miesiąc temu i od tej pory nie przestaję do niego zaglądać. Świetne przepisy, przepiękne zdjęcia- jednym słowem najlepsza strona o tej tematyce z jakiej przyszło mi korzystać:) Jeżeli chodzi o sernik to ja robiłam dwa razy: raz z serka president (wyszedł troszkę za rzadki), drugi raz z serka DELFIKO, gotowego serka kremowego w kubełku. ten wyszedł znacznie lepszy (chociaż oba smakowały świetnie), dużo gęstszy, o konsystencji przypominającej trochę zmrożone masło, a taka chyba-o ile pamiętam-powinna właśnie być. Sernik OBOWIĄZKOWO musi odstać swoje w lodówce, wtedy zupełnie zmienia swoją konsystencję. Ja chowam go na noc i rano jest superextraprzepyszny:) polecam gorąco. najlepszy sernik pod słońcem.
-
2008/03/11 21:18:05
Bardzo dziękuje za miłe słowa o blogu :)
pozdrawiam
-
Gość: mama.zosi75, 86-63-99-180.sta.asta-net.com.pl
2008/03/18 11:08:39
Mam pytanie - na jaką tortownicę jest ten przepis? Mam zamiar go zrobic, wygląda cudownie.
-
2008/03/18 12:47:17
Podane jest w przepisie - 22 cm.
powodzenia!
-
Gość: mama.zosi75, 86-63-99-180.sta.asta-net.com.pl
2008/03/18 21:13:05
Przepraszam, rzeczywiście... Chyba za dużo przeczytałam Twoich przepisów, już wszystko mi się miesza:) Wypróbuję na pewno!
-
2008/03/25 21:06:20
Musze sie pozalic :( Marzyl mi sie spektakularny sernik na wielkanoc. Zabralam sie za pieczenie i juz na samym poczatku okazalo sie, ze z tej ilosci masla i mielonych ciasteczek nie da sie uzyskac masy do wyklejenia tortownicy, musialam dodac dodatkowa porcje tluszczu. Prawdziwe poblemy zaczely sie w czasie pieczenia. Masa serowa zaczela kipiec i sciekac na dno piekarnika. Sernik po proszu wybuchl! Po zmniejszeniu temperatury opadl zupelnie, nie wspominajac o tym, ze przypominal gejzer a nie sliczne lodowisko u ciebie. Poradz mi prosze jak osiagnac twoj efekt. Dziekuje
-
2008/03/25 23:59:10
Oj, szkoda..
Sernik nie powinien wybuchnąć. Jeśli tak się stało, może coś być nie tak z piekarnikiem albo z temperaturą w nim, bo jeśli sernik wybuchnął, to każde inne ciasto przecież może.
Zle, ze dodałas do spodu więcej masła. To jest wystarczająca ilość! Zobacz tu:
mojewypieki.blox.pl/2007/10/Sernik-z-pierniczkami.html
W serniku z pierniczkami jest jeszcze mniej masła i to jest dobrze, tak ma być. Spód ciasteczkowy po wymieszaniu z masłem ma wyglądać jak mokry piasek, nie może w nim pływac masło. A może to było przyczyną 'wybuchu'? Zbyt duża ilość tłuszczu?
Jedyne, co może zaszkodzić temu sernikowi, to nie dokładne uszczelnienie tortownicy, przez co może on po prostu przeciekac na dole. I to wszystko. Naprawdę :)
-
2008/03/26 11:13:06
Moj wybuchniety sernik byl bardo smaczny. Ale, ze chcialam zachwycic rodzine na swieta, to sie zale, ze nieefektowny. Czy spod i boki z ciasteczek maja byc chrupkie? Bo u mnie to raczej byly gliniaste, no i ten nierowny gejzer :( Czy jezeli nastepnym razem sprobuje piec w nizszej temperaturze to unikne eksplozji? Aha ciatseczke digestive to po proszu krakersy? Moze to tkwi moj blad? Bo sernik wygladal jak upieczony bambosz. Dziekuje za wskazowki
-
2008/03/26 15:40:37
To są zupełnie inne ciasteczka niz krakersy:
www.hipernet24.pl/prodinfo.php?item_id=1857&pkt_id=&pro_id=&char_id=
Są wielozbożowe i nie chrupkie, i spód będzie też inny. Stworzyłas nowy przepis ;)
Możesz spróbowac w niższej temeraturze.
pozdrawiam
-
Gość: flo, psbru.cec.eu.int
2008/04/28 14:21:10
Robilam juz dwa razy i wyszedl dwa razy idealnie, a jestem raczej "przygodna" kucharka. Przepis jest super! Niedlugo sprobuje z londynskim. Pozdrawiam
-
Gość: karlik9, adlq78.neoplus.adsl.tpnet.pl
2008/05/22 19:42:33
Witam :)
Na wstępie gratuluję genialnego bloga !! :) Jest naprawdę godny uwagi..:))
A co do sernika to mam pytanie odnośnie rozmiaru tortownicy i wysokości sernika, mianowicie ja posiadam taką o średnicy 26 cm i wysokości standardowej i w związku z tym, że przepis jest na 22 cm to jak sądzisz Pani Dorotus - jeśli podwoję ilość składników to mi nie wypłynie gdzieś hen daleko?? a może zostawić taką ilość, tylko czy wtedy nie będzie za niski?? hmm...Proszę o jakiś drogowskaz ;) Pozdrawiam serdecznie
-
Gość: pyza-na-polskich-drozkach, dph139.neoplus.adsl.tpnet.pl
2008/05/23 22:45:00
Nie robiłam tego sernika, ale ja bym dała tak "na nosa" jakieś 1,5 porcji. Ale niech wypowie się specjalistka :)
-
2008/05/24 14:23:17
Ja też tak 'na oko' zrobiłabym z 1.5 porcji :-)
pzdr
-
Gość: , nat-dom3.aster.pl
2008/08/07 12:37:44
A próbowałaś, Dorotuś, robić kiedyś spód z biszkopcików amaretti?
-
2008/08/13 10:59:27
Nie, jeszcze nie, ale myślę, że wyszedłby smaczny :)
-
Gość: , p549a4797.dip.t-dialin.net
2008/08/16 20:40:36
Mnie popękał, robiłam ściśle wg przepisu.
-
Gość: kate wawa, nat-pr2.aster.pl
2008/11/14 14:43:25
Mam pytanie, mam ochotę zrobić sernik, tylko ze ja korzystam w domu z piekarnika elektrycznego, więc prosiłabym o rade jak piec w takim piekarniku:) Pozdrawiam.
ps. piękne zdjęcia, pyszne przepisy w ogóle super blog.
-
2008/11/14 15:27:33
Ja również piekę w elektrycznym. Skorzystaj z podanych w przepisie temperatur i długości pieczenia, przykryj folia aluminiową, by był biały.
dziękuje i pozdrawiam:)
-
Gość: kate wawa, nat-pr2.aster.pl
2008/11/14 15:45:18
Ok, tylko chodzi mi o to jak program nastawiac, tzn grzałka góra-dół + termoobieg czy bez, a może sama dolna grzałka, to chcialabym wiedziec, bo jesli sie piecze z termoobiegiem do on podnosi temp o 20 stopni, wiec jak nastawie na 170 stopni z termoobiegiem to wyjdzie 190, a Ty jak pieczesz? na samej dolnej grzałce?
-
2008/11/14 15:47:38
Mój piekarnik ma tylko grzałkę górną i termoobieg i tak piekę. Bez termoobiegu piekłam w takiej samej temp. na grzałłce dolnej i górnej.
-
Gość: kate wawa, nat-pr2.aster.pl
2008/11/14 15:56:46
Super, dzięki, o to mi chodzilo, wiec ja upieke grzałka góra-dól bez termoobiegu:) juz sie nie mogę doczekac, choć znając moją zdolnośc do pieczenia ciast roznie moze byc, ale spróbuje:) Pozdrawiam:)
-
Gość: kate wawa, nat-pr2.aster.pl
2008/11/14 16:09:57
ps. a jesli nie dostane tych ciasteczek digestive, to jakimi mozna zastąpic? ja np lubie takie owsiane z Kaliszanki, sa pyszne, ale nie wiem czy by sie nadawały.To juz ostatnie pytanie:)
-
2008/11/14 16:11:40
Owsiane sie nadają :)
-
Gość: Ania, station-94-137-87-77.ticom.pl
2008/12/19 14:47:08
Wesołych Świąt wszystkim życze i udanego pichcenia z blogiem Dorotuś :-)))
Mam maly problem odnośnie folii aluminiowej, otóz masz dosc duzo ciast, ktore sa pieczone w ten sposob i wygladaja naprawde cudownie :) Jednak ja kiedys robilam ten sernik i chcac go upiec w folii to nie moglam, poniewaz mam za krotka folie i ona niestety nie pokrywa wszystkich brzegow, tzn pokryje jedna i druga strone ale po bokach tortownicy siega tylko do polowy :( Owijalam nawet kilkakrotnie ale z jakiej strony nie patrzac to i tak woda dostala sie do srodka... Czy tam u Ciebie sa jakies dluzsze folie czy moze w sklepach w Polsce, ja widzialam tylko na jeden wymiar, a tortownice tez mialam zaledwie 22cm i folia byla za mala.
-
Gość: malina, e179020218.adsl.alicedsl.de
2008/12/19 16:49:31
a ja chcialam spytac z jakiego sera najlepiej bedzie zrobic ten sernik
mieszkam w Niemczech i tu nie ma takich twarogow i twarozkow jak w Polsce
a philadelphia rzeczywiscie moze byc lekko slonawa
czy mozna zrobic ze zwyklego qarku? nie jest zbyt rzadki?

poza tym gratuluje bloga, zdjecia sa przeswietne
-
2008/12/19 23:22:42
Tak, Malinko, można. Ja, jak jeszcze nie było w UK polskiego twarogu, zawsze robiłam z quarka. Nawet mi to pasowało, bo sobie wmawiałam, że dzieki niemu sernik nie ma tyle kalorii ;)
-
2008/12/19 23:28:43
Aniu, no tak, mamy 2 rodzaje długości folii ... Ale jak trzeba to sobie poradzę i z tą krótszą, trzeba popróbować :)
pozdrawiam :)
-
Gość: Ewunia, ii170173.directconnect.no
2008/12/25 13:39:08
Cudowny serniczek... a bałam się że będą bezsernikowe święta :) Z serkiem Philadelphia rzeczywiście może troszke słonawe ale po dodaniu odrobinki polewy czekoladowej - rewelacja!!!
-
Gość: malina, e179009203.adsl.alicedsl.de
2008/12/25 16:02:45
zrobilam go i... nigdy nie jadlam smaczniejszego, po prostu niebo w gebie
mokry i delikatny
dodalam troche wanilii, a najwiecej problemu mialam z ciasteczkami ale dalam rade
sam sernik to rzeczywiscie okolo 10 min pracy
moj troche wyrosl a potem opadl ale i tak wyglada i smakuje rewelacyjnie
pozdrawiam i wesolych Swiat!!!
-
Gość: Ewunia, ii170173.directconnect.no
2008/12/25 16:26:07
-
2008/12/25 16:55:29
Wygląda ślicznie, dziękuję i pozdrawiam, Wesołych Świąt!
-
Gość: Ann, 12-27.89-161.tel.tkb.net.pl
2009/01/02 11:32:38
Czy dobrze zrozumialam- ten sernik pieczemy normalnie( nie w kapieli wodnej) Jeszcze tego serniczka nie jadlam , a pieklam juz kilka z tego blogu:)))
Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w Nowym Roku zyczę- Ann
-
2009/01/02 17:54:18
Tak, dobrze zrozumiałaś.
dziękuję za życzenia, nawzajem i pozdrawiam! :)
-
Gość: ala, 0x4dd50f29.adsl.cybercity.dk
2009/01/21 18:38:24
Właśnie go piekę.. Wcześniej wcinałam masę serową łyżką (przed dodaniem jajek), ojeju...jakie dobre..!!! Z rozpędu piekę też karpatkę i ..ćwibak z białek, bo mi zostały po kremie patisserie z karpatki...A co, jak szaleć, to szaleć :)!!!
-
Gość: ala, 0x4dd50f29.adsl.cybercity.dk
2009/01/21 18:43:00
Acha, użyłam kvarku,bo innego tu nie miałam- to raz. A druga rzecz- o co dokładnie chodzi z tą folią? Jutro napiszę wyniki:)
-
2009/01/21 21:01:49
Powinien być owinięty w folię, jak na zdjęciu. Jak piekłam go pierwszy raz, to część masy mi dołem uciekła, jest taki rzadki.
pzdr
-
Gość: ala, 0x4dd50f29.adsl.cybercity.dk
2009/01/21 21:11:01
Tylko,że ja piekłam go w innej formie.Porcelanowej kwadratowej, więc nie miał szans wypłyać ;) Ale formę również owinęłam folią, przykryłam go też od góry. Piekł się 2 godziny i PIĘKNIE wygląda! Ale jak smakuje to dowiemy się jutro.
Pytanie tylko DLACZEGO ta folia..? Po co..?
-
2009/01/21 21:12:58
Skoro nie miał jak wypływać, to folia niepotrzebna, ona chroni przed uciekaniem masy, często stosuję ją do serników pieczonych w kąpieli wodnej, by woda się nie dostała do sernika :)
-
Gość: ala, 0x4dd50f29.adsl.cybercity.dk
2009/01/24 11:05:19
Widzisz, to ja niepotrzebnie się napracowałam;) Mniejsza z tym- sernik wyszedł dobrze,ale jak na moje podniebienie jest zdecydowanie za słodki...który sernik ze swoich pieczonych, polecisz jako najmniej słodki?
-
2009/01/25 21:49:27
Każdy może być mniej słodki, jeśli tylko sama posłodzisz mniej, wg swojego uznania :)
pozdrawiam
-
Gość: , gof10.internetdsl.tpnet.pl
2009/01/26 16:16:24
Witam! Mam pytanie. Czy ten sernik nie jest zbyt cytrynowy? Pytam, bo nie przepadam za smakiem cytryny w ciastach
-
Gość: white.nejnanana, 088156213224.radom.vectranet.pl
2009/01/28 14:31:29
Zrobiłam wczoraj :) Kolejny strzał w dziesiątkę :) Niebo w gębie!
Ale a moim starym piekarniku gazowych sernik dochodził ponad 2 godziny, niemniej jednak warto było czekać :)
-
2009/01/29 22:45:17
Co do smaku cytrynowego - wystarczy zmniejszyć ilość cytryny i będzie mnie, jeśli nie lubisz. Wg mnie za mocny nie był, no ale ja lubię cytrynę ;)
-
Gość: Maggie78, inet20908nh-2.nat.umts.dynamic.eranet.pl
2009/01/31 19:31:16
cześć,
nie wiem jak wyrazić swój zachwyt, męża i osób, które go spróbowały. Uśmiech na naszych twarzach po pierwszym kęsie - bezcenny. Dorotko, serdecznie Ci dziękuję za ten przepis, jest wyśmienity, wspaniały. Bardzo lubimy serniki, ale ten zaliczam do zdecydowanie najlepszych. Zaraz podzieliłam się adresem ze znajomymi, ich reakcja taka jak nasza ... w sumie, mogłaby być inna?
Serdecznie pozdrawiam!

m.
-
2009/02/15 18:10:11
Witaj, w jaki sposób uzyskałaś warstwe ściętej kremówki (?) na górze sernika. Śmietanę dodaję do ciasta i samo sie tak zetnie, czy wylewam na ciasto po upeiczeniu?
-
2009/02/15 18:13:49
Nic nie wylewałam na górę, samo tak wyszło, aż byłam lekko zaskoczona ;)
-
Gość: Sea, acdb99.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/03/01 17:20:00
Na zdjęciu jak zawsze przepięknie.
Mój jest już w piekarniku,cały dom pachnie i tylko rodzice(zwłaszcza tata) pytają kiedy będzie można spróbować.
Obawiam się, że sernik może nie mieć szansy się wychłodzić w lodówce!!
A zamiast digestive(nie miałam) dałam granolę i jakieś inne pokruszone :)
zobaczymy co z tego będzie.. ;p
-
Gość: Sea, abxr117.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/03/02 20:00:27
wyszło bosko!!! rewelacyjny sernik i prawie nic się nie robi.
moje nowe ulubione ciasto :D
-
Gość: mamaZuzi, beh7.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/03/13 11:34:17
witam,mam pytanie-czy ten sernik da sie przekroic i przelozyc?jesli nie to ktory z Pani cudnych sernikow by sie do tego nadawal?pozdrawiam
-
2009/03/13 14:55:15
Ja bym nie przekładała serników. Każdy nadaje się do tego tak samo, ten również :).
Serniki są zbyt delikatne, nie wyobrażam sobie tylko jak je przeciąć wzdłuż i podnieść.
pozdrawiam :)
-
Gość: , xdsl-2681.wroclaw.dialog.net.pl
2009/03/16 17:52:14
Witam, od dawna śledzę Pani blog i jest powalający! Zarówno forma jak i przepisy. Wiele z nich juz wypróbowałam (wszystkie wyszły doskonale), ostatnio tj.13-go w piątek zabrałam się za sernik nowojorski, kusil i kusił :-) wyglądał i smakował b. dobrze dla mnie jednak trochę przyciężki czy taki ma być?
-
2009/03/17 00:07:36
Tak, ale to zależy od rodzaju sera, jaki do niego użyłaś.
pozdrawiam
-
Gość: , xdsl-2681.wroclaw.dialog.net.pl
2009/03/17 17:30:35
Użyłam tłustego Presidenta :-) spróbuje jeszcze kiedyś ale z lżejszym serem. Za to sernik tiramisu dla mnie idealny! Pozdrawiam
-
2009/03/27 18:05:48
Witaj Dorotko :)
Właśnie w piekarniku siedzi sernik nowojorski, ale coś jest nie teges, bo moja masa była gęsta...... chociaz w smaku...... mrrrrrrr........ :D
Nie wiem, co z niego wyjdzie..... Pozdrawiam :)
-
Gość: Anna, aazq228.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/04/10 11:49:29
Pomocy! Oczywiście mój mąż kupił złe ciastka! Czy uda mi się zrobić spód na ciasteczkach maślanych????
-
Gość: Kajeczka, god162.internetdsl.tpnet.pl
2009/04/10 12:04:30
W takim razie ja bym dała te ciastka maslane, ale wyłożyłabym nimi foremke bez dodawania do nich masła. po prostu suche ciasteczka połóż na spod i wylej na to mase serowa. Wczoraj tak piekłam sernik wiedeński. Mysle ze bedzie dobry.
-
2009/04/10 15:41:40
Moim zdaniem mimo że są to ciastka maślane, trochę roztopionego masła do nich trzeba dodać, żeby dało się wykleić nimi formę. Inaczej będą to same okruchy. Ciasta digestive tez są dosyć tłuste, więc myślę ze to nie zrobi aż takiej różnicy. Piekłam ten sernik już kilka razy, również z innymi ciastkami, i zawsze wychodziło super. Teraz też, i za chwilę wyciągam piekarnika :)
-
Gość: Kasia, admc220.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/04/11 15:45:16
Drogie Panie, ja nie znalazłam oczywiście digestive ale kupiłam owsiane ciasteczka, serniczek właśnie siedzi w piekarniku a masa smakuje cudownie, szczególnie ten posmak cytrynowy... zobaczymy co jutro goście powiedzą...
Pozdrawiam serdecznie i życzę przepysznych Świąt Wielkanocnych!
K.
-
2009/04/13 10:02:43
Czy koniecznie musi byc spód wyłożony pokruszonymi ciastkami?
Serniki zawsze piekę bez ciasta/ciastek.
Do brytwanny wkładam papier do pieczenia ciast,trochę wystaje go poza boki brytwanny i wówczas masa serowa nie ma prawa wylać się na zewnątrz.
O ile się orientuję to folia srebrzysta nie powinna mieć kontaktu z serami ze względu na zachodzące reakcje.
Myślę, że sernik z Twojego przepisu, można smiało upiec w brytwannie wyłożonej papierem do pieczenia ciast, aby go łatwiej było wyjąć z brytwanny.
-
Gość: betkap, 77-253-67-197.adsl.inetia.pl
2009/04/14 16:55:54
Ten sernik jest niezwykły, wiele osób, których nim częstowało się nim zachwyciło! Wiem już dlaczego tak ważne jest wyłożenie foremki folią: niechcący zrobiłam niewielką dziurkę podczas instalowania i przez nią w trakcie pieczenia sączyło się wytapiające się z ciasteczek masło. Poza tym przez przypdek użyłam innych cistek - czekolawych hitów i też było super. Dzięki za ten przepis, dzięki niemu mogę błysnąć!
-
Gość: anya, dynamic-78-8-218-164.ssp.dialog.net.pl
2009/04/18 20:57:38
A ja nie wiem co sądzic o tym serniku :)
Dzisiaj właśnie go upiekłam, ale albo jest zbyt ciepły jeszcze, albo nie staje mi umiejętności, trochę rozczarowana jestem :)
Ser nie jest kremowy tylko jak zwykły twaróg ;)
Za to ładny wyszedł :)
leciutko opadł po wyjęciu z piekarnika ale przez to jest równy jak stół ;)
I znalazłam też sposób na wąska folie aluminiową - położyłam dwa dłuższe paski na krzyż :)
Schłodzę go przez noc i rano się obaczy :)

Dorotus, jestem wielka fanką Twojego bloga :)
Od jakiegoś czasy, wszystkie nowe przepisy jakie wykorzystuję, pochodzą z Twojego bloga :)
-
2009/04/19 11:44:45
Drogie Panie! Dorotus! pomóżcie co było nie tak.... Sernik nie do końca mi wyszedł.
Wszystko bardzo dokładnie wg instrukcji zrobiłam:
tortownicę 22 cm owinęłam szczelnie folią - jak pokazane na zdjęciach.
składniki dokładnie wymierzyłam, próbowałam też na swój smak, żeby nie przegiąć z cukrem lub cytryną.
Serek do wypieków, śmietankowy (turek do wypieków) miałam.
Ciasteczka zamiast rozdrobić palcami, wrzuciłam do blendera, żeby były jak piasek. masła tyle, co w przepisie.
Gotowy sernik przykryłam folią aluminiową do pieczenia (skończył mi sie akurat papier)
To nie był mój pierwszy raz z sernikami, ani pierwszy raz w tym piecyku.
Sernik piekł sie prawie 2 ha, ponieważ dokładnie po 1ha i 45 min wydawało mi się że za mało zsiadł się na środku, złożyłam to na karb folii - że musi jeszcze chwilę posiedzieć.
Po niemal 2 ha czyli jakieś 13 min później z przerażeniem zauważyłam że na środku sernika pojawiła się coś jakby woda lub serwatka? ze śmietany?
wyłączyłam i wyjęłam powoli z piekarnika. (po chwili, nie od razu)
sernik urósl niewiele, ale wyglądał bardzo ladnie :-)
Zostawiłam go na 3 ha żeby ostygł w kuchni zanim pójdzie do lodówki i kiedy wróciłam po 3 ha - stygł odsłonięty) z przerażeniem zobaczyłam że rozpękł sie na środku coś a la rozgwiazda z 3 ramionami, głęęęęęboooko, aż prawie do wartstwy ciasteczkowej, plus całe boki sernika odstają... część ciasteczek poprzyklejała sie do sernika, a część do boków tortownicy.
Dodatkowo wstawiony do lodówki na dalsze godziny - smakuje pysznie, kremowy jest super... ale nadal rozpęknięty - to wiadomo i kroić się cięzko kroi bo ciasteczka się kruszą plus znowu po ukrojeniu,.... na spodzie w tortownicy widzę tę wodę....
Skąd? jak? dlaczego??? Czy macie jakiekolwiek pomysły co się stało? Sernik nie ma tej cudownej wartswy śmietanowej. Jest bardzo smaczny ale mało dekoracyjny... aj no...
-
2009/04/19 14:36:19
Mery, mi też pękł trochę - na zdjeciu to widać. Myślę, że piekłaś też zbyt długo. Jesteś pewna, że sernik nie był ścięty po środku? Dobrze jest przykrywać folią nie ściśle - tzn ma chronić przed złapaniem koloru z góry, ale po bokach moze dochodzić ciepłe powietrze, wtedy ta woda odparowuje, może u Ciebie nie miała gdzie?
Hm.. dobrze, że chociaż smakował ;)
pozdrawiam!
-
2009/04/19 21:56:44
Dziękuję, Dorotus :-) Chyba masz rację, on się tak jakby zaparował pod tą folią :/ No nic zrobię jeszcze raz.
-
Gość: maks, 86-160-n1.aster.pl
2009/04/20 18:34:19
Sernik robiłem dokładnie wg przepisu (identyczne składniki, ilości, czas i temperatura) i wyszedł bardzo MARNY (i nie chce mi się wierzyć że te piękne fotki były zrobione przez autorkę jej sernikowi):
- góra mocno zbrązowiała i popękała (pomimo zastosowania papieru do pieczenia)
- masa serowa zważyła się podczas pieczenia i powstały grudki - zupełnie nie miał aksamitnej struktury
- brzegi i dno z masy ciasteczkowej były zbyt grube i twarde
- całość była bardzo sucha

Czy ktoś ma pomysł co było nie tak????
-
Gość: , eaq254.internetdsl.tpnet.pl
2009/04/20 19:21:02
oj duzo bylo nie tak:
nie dokladnie przykryty sernik papierem
zly rodzaj sera lub zle wymieszane skladniki masy serowej
za duzo ciastek lub nie rownomiernie je rozlozylas
za dlugi czas pieczenia skro mowisz ze byl suchy
i chyba ostatnie nie robilas TEGO sernika:P
-
Gość: maks, 86-160-n1.aster.pl
2009/04/20 19:36:35
Sernik robiłem i to właśnie TEN sernik. Jestem bardzo DOKŁADNY - z aptekarską wręcz precyzją odmierzyłem składniki, dodałem ser Philadelphia, dobrze przykryłem papierem, ciastek było tyle co u autorki (i to były Digestive LU), masa została dobrze wymieszana, czas pieczenia ok 1:45 minut. Poproszę więc o bardziej konstruktywną sugestię niż to że kłamię - bo to głupie bardzo ze strony osoby która to napisała!
-
Gość: white.nejnanana, 088156213224.radom.vectranet.pl
2009/04/20 20:01:08
maks, może miałeś po prostu zły dzień na pieczenie? mi sernik ten, też z Philadelphia i Lu, wyszedł taki jak na zdjęciach Autorki.
Myślę też, że trochę niegrzecznie poddawać w wątpliwość fakt, że Dorota jest autorką fotografowanych 'obiektów', a zwłaszcza już przy pierwszym (jak mniemam) niepowodzeniem z Jej przepisem. Ewa
-
Gość: , eaq254.internetdsl.tpnet.pl
2009/04/20 20:08:08
to nie byl zarzut kłamstwa, to była sugestia...
widocznie jednak ta Twoja APTEKARSKA PRECYZJA nie do konca byla precyzyjna ;)
-
Gość: maks, 86-160-n1.aster.pl
2009/04/20 20:09:34
Ja naprawdę poproszę o sugestię co mogło być nie tak (np. dlaczego masa w trakcie pieczenia się zważyła) - głupoty w stylu 'zły dzień' zachowajcie dla siebie.
-
Gość: paweł, eaq254.internetdsl.tpnet.pl
2009/04/20 20:20:59
Maks spokojnie, ja tez kiedys tak mialem i okazało sie pozniej ze ser byl do niczego ale moj byl twarog nie philadelfia... a moze wina piekarnika lub za wysoka temperatura?
-
Gość: white.nejnanana, 088156213224.radom.vectranet.pl
2009/04/20 20:42:06
maks, kiedy na prawdę są takie dni, rzadko bo rzadko, ale jednak, że choćby człowiek nie wiem jak się starał to ciasto nie wyjdzie. I nie tylko ja tak mam.
A co do Twojej aptekarskiej precyzji - być może w przypadku tego ciasta nadgorliwość okazała się gorsza od faszyzmu...
-
Gość: maks, 86-160-n1.aster.pl
2009/04/20 20:55:36
Ty, white.nejnana, czyli Twoją konstruktywną i pomocną sugestią dla mnie jest żebym co zrobił, bo nie jarzę...??? Skoro wg Ciebie moim błędem była precyzja, to uważasz że mam niedokładnie wymieszać, dodać inne ilości, zmienić temperaturę? :)))))) Nadal czekam, aż ktoś mądry wyjaśni mi dlaczego ten sernik nie wyszedł. Bzdurnych komentarzy naprawdę nie piszcie - proszę!
-
2009/04/20 21:10:31
Maks, bez nerwów ;). Ten nie wyszedł, to wyjdzie drugim razem albo wyjdzie z innego przepisu :).
Po pierwsze nie przykrywamy sernika papierem do pieczenia, jak napisałeś, tylko folią aluminiową. Z papierem miało prawo zbrązowiec, a potem popękać z suchości, z folią nie zdarzy się to nigdy, bo testowałam i to na wszystkich pieczonych sernikach. Jeśli sernik mocno popękał (takie popękanie jak na pierwszym moim zdjęciu to nie popekanie, tylko rysy ;), najgorzej, jak popeka aż do ciastek. Wtedy kolejnym razem piec lepiej w kąpieli wodnej.
Mogę zapytać jakiego sera użyłeś? Sernik to takie posłuszne ciasto, że nie może się ważyć, może kolejnym razem upewnij sie, że ser jest swieży, nie kwaśny!, i zmiksuj blenderem.
Jeśli uważasz, że dno z ciasteczek było dla Ciebie zbyt twarde, kolejnym razem daj mniej masła, przecież nie każdy ma taki sam gust i może Tobie nie smakować. Jeśli wyciągniesz sernik z lodówki na pewnien czas przed spożyciem, spód zmięknie i boki również.
Całosć była bardzo sucha: moze być wiele przyczyn - użyty twaróg, zbyt długi czas pieczenia (to, że piekłeś dokładnie tak długo jak ja, nie oznacza, ze nie piekłeś za długo - Twój piekarnik może być inny i moze wystarczyła 1h 15 min?
I zapewniam, ze własnoręcznie robiłam zdjecia jak i każde ciasto na tym blogu, nikt mi w tym nie pomaga, no może mąż czasmi coś zmiksuje, ale do aparatu się nie dotyka - na szczęscie ;)
A i jeszcze jedno, masz moze i tak więcej szczęścia niż ja, bo mi ten sernik z pierwszym razem wypłynął na piekarnik, bo źle uszczelniłam formę ... ale człowiek uczy się na błędach, więc moze i Ty wyciągniesz jakieś wnioski z tego nieszczęsnego sernika ... czego życzę...

pozdrawiam :)

-
Gość: maks, 86-160-n1.aster.pl
2009/04/20 21:16:33
Dzięki za konkretną i miłą odpowiedź, dorotus76. Napisałem już że użyłem serka philadelphia (takiego klasycznego), a one zawsze są takie same, więc to nie on zawinił. A przykryłem papierem do pieczenia, a nie folią bo... tak przecież było w przepisie. Ale ok, następnym razem zastosuję folię.
-
Gość: Ann, 20-146.89-161.tel.tkb.net.pl
2009/04/20 21:20:47
Robiłam ten sernik 3 razy. Za pierwszym i drugim wyszedł idealny- równiutki, biały, bardzo smaczny, mocno cytrusowy. Niestety, kiedy piekłam go w tym roku na Wielkanoc, cos poszło nie tak... Po 1,45 h pieczenia sernik nadal byl wodnisty. Kiedy wreszcie sie sciął, z przerazeniem zobaczylam , ze mimo przykrycia folią, byl zołto-bury, w konsystencji tez niezbyt ciekawy- bardzo mokry, ale jednoczesnie strasznie się kruszył i przypominał grudki twarogu, które nie były zmielone. Poza tym z ciasteczkowego spodu płynęła margaryna... Dodam, ze za kazdym razem robilam ten sernik z tego samego sera -półtłustego Presidenta.
Ja również nie wiem, co się takiego stało, dlaczego sernik tym razem wyszedł marny. Jednak na pewno jeszcze do niego wrócę, poniewaz jest pyszny. Kiedy pieklam go po raz pierwszy i drugi , wyglądał jak na zdjęciach Dorotus, a moze nawet troszkę ładniej- bo wcale nie popękał, był równiutki, bielutki, idealny
-
2009/04/20 21:23:00
No tak, to mój błąd - faktycznie napisałam, ze przykryć papierem, a nie foilą, już poprawiam, więc trochę mojej winy też było ;), sorki.
-
Gość: , eaq254.internetdsl.tpnet.pl
2009/04/20 21:23:04
widzisz maksiu czyli cos z tego co napisalam sie zgadzalo...
-
2009/04/20 21:47:37
A ja chciałam powiedzieć, że drugiego dnia, gdy sernik siedział przez noc w lodówce, stał się obłędny :)
zniknęła twarogowa struktura, sernik był kremowy i rozpływający się w ustach, ach na samo wspomnienie mi słabo :)

Teraz będę piekła londyński :)
-
2009/04/20 21:48:17
Aaa dodam, że robiłam ze śmietankowego serka z biedronki ;)
-
Gość: maks, 86-160-n1.aster.pl
2009/04/23 03:27:00
JUŻ TERAZ WIEM DLACZEGO MNIE I WIELU OSOBOM TEN SERNIK NIE WYSZEDŁ...

Postanowiłem poczytać oryginalne przepisy amerykańskie i wyszedł PERFEKCYJNIE (dokładnie z tych samych składników), ale robi się go trochę zupełnie inaczej...

1. Składniki muszą mieć temperaturę pokojową.

2. Masę należy miksować na bardzo wolnych obrotach i nie za długo (ca. 3-4 min) - inaczej właśnie może się potem wszystko zważyć, bo będzie za bardzo napowietrzone.

3. Jajka trzeba dodawać na końcu po jednym, wmiksowując każde maks 30 sek.

4. Piekł się TYLKO 55 minut w temp. 150 st C, a potem został w wyłączonym piekarniku na 4h (może zostać i dłużej)

5. Zaraz po wyłączeniu piekarnika odciąłem delikatnie brzegi od tortownicy - podczas stygnięcia NIC nie popękało i opadł tylko nieznacznie.

6. Połowa ciastek z przepisu wystarczy na cienki i nietwardniejący podkład i boczki, tylko trzeba to delikatnie nałożyć.
-
2009/04/23 19:21:46
Muszę przyznać że z powyższej wyliczanki nie zastosowałam się do ani jednego punktu i sernik wyszedł mi boski :P
-
Gość: maks, 86-160-n1.aster.pl
2009/04/26 23:53:34
anya84 - może nie wiesz jak powinien smakować sernik nowojorski :) ja spędziłem w stanach 2 lata i objadałem się nimi często, więc mogę zagwarantować że robiony wg tych 6 zasad na pewno przypomina oryginalne, ale jak Ci smakował ten Twój to na zdrowie
-
2009/04/28 21:58:56
Jestem zachwycona Twoim blogiem!/strona www!
Ten sernik wyglada oblednie! Bardzo bym chciala zeby tez mi sie udal ;-)
Mam tylko takie drobne techniczne pytanie, jestem ciekawa co o tym sadzisz.
To kwestia prognozowania, czy sie uda czy nie ;-)
Czy mozna zrobic polowe masy/nadzienia, tak zeby sernik byl o polowe nizszy?
A jesli tak, to czy piec go 2 godziny czy krocej?
I po czym poznac, ze juz jest upieczony? patyczek?
-
2009/04/29 11:55:40
Doroto, mam jeszcze jedno pytanie, jakiej konkretnie uzywalas smietany?
-
2009/04/29 14:00:53
Użyłam sour cream.
Pieczesz dużo krócej, sernik jest upieczony, jeśli jego srodek jest ścięty i sprężysty po dotknęciu patyczkiem (nie wkadaj patyczka do srodka, bo będzie zawsze mokry).
pozdrawiam
-
2009/04/30 13:45:01
Dziekuje Ci bardzo! A zatem biore sie do dziela ;-)
-
2009/05/02 12:19:58
Witaj Doroto!
Chcialam Ci bardzo podziekowac. Sernik udal sie REWELACYJNIE! Jest zachwycona! Nie bylo zadnych problem przy realizacji, nic nawet nie probowalo wyplynac ;-) sernik zrobil sie cudownie sprezysty, a ze od samego poczatku pieklam go przykrytego folia aluminiowa, to byl bialusienski i bardzo elegancki po upieczeniu. Nastepnym razem zrobie go z pelnej ilosci masy serowej. Zabieralam sie do tego jak do jeza, bo myslalam, ze to bedzie bardzo trudne, ale wykonanie okazalo sie super proste! Bylam bardzo mile zaskoczona. Dopiero teraz wczytujac sie dokladniej w posty na Twoim blogu zorientowalam sie, ze mieszkasz na Wyspach i dlatego nie moge dopytac konkretnie jaka smietane uzywalas, jako ze u nas w Polandzie, pewnie bede mogla kupic inna. Uzylam 36% gestej firmy Piatnica. Dodalam nieco wiecej skrorki cytrynowej i soku z cytryny bo smietana byla slodka. Ale mysle, ze warto probowac mase jak sie dodaje cytryne, zeby dobrac odpowiednia kwasnosc dla siebie.
Jeszcze raz serdecznie dziekuje! Bede teraz ochoczo wyprobowywac nastepne Twoje przepisy. Jeszcze raz dziekuje!
-
2009/05/02 13:01:53
Mamo Gnoma! ja też go wczoraj upiekłam! Co prawda pękł mi na środku ale dzięki temu wiem, że uzyskałam warstwę ściętej śmietany. Do wszelkich wypieków wytrawnych i słodkich używam zawsze śmietany kwaśnej 18% Piątnicy - jest rewelacyjna, gładka i kremowa i mogłabym ją wyjadać łyżką - a latem ze świeżymi malinami posypana cukrem - to jest dopiero smak niezapomniany!!!
-
Gość: , gof10.internetdsl.tpnet.pl
2009/05/07 15:42:53
Pani Dorotko, ja mam zawsze problem z przykryciem serników folią aluminiową. Zawsze, kiedy to robię serniki tak wyrastają, że przyklejają się do niej . Daltego z tego powodu zazwyczaj tego nie robię i wtedy serniki brzydko wyglądają. W niektórych miejscach są jaśniejsze, a w niektórych bardziej przypalone. Proszę o mjakieś wskazówki, żeby moje serniki wyglądały tak ślicznie jak Pani. Pozdrawiam:)
-
2009/05/08 12:38:30
Przykrywaj sernik po pewnym czasie, jak juz góra nie będzie taka surowa. Przykrywaj nakładajac folie na góre, ale nie ściśle, by wydostawała się para wodna. Możesz też od razu je przykryć.
pozdrawiam
-
Gość: Ania, bio.orc.univie.ac.at
2009/05/18 11:30:24
Pani Doroto! Czy zamiast Philadelphi moge uzyc np mascarpone lub pol na pol, zeby przelamc slonosc tego pierwszego?
-
2009/05/18 17:33:04
Nie, mascarpone nie. A masz moze dostęp do zwykłego twarogu? Lub ewentualnie quarka? Z nimi moznaby wymieszać.
-
Gość: Ania, 193.170.138.23*
2009/05/20 12:10:16
Mieszkam w Austrii, wiec polskiego twarogu raczej nie mam szans dostac. Ale wybor jest dosc duzy, dlatego zastanawiam sie ktory bylby najlepszy. Jakiej konsystencji szykac:) Czy mascarpone bylby za ciezki?
Dziekuje za pomoc i pozdrawiam.
-
2009/05/20 20:37:51
Nie, niestety, mascarpone się tu nie nadaje. A macie quark?
-
Gość: Ania, 193.170.138.23*
2009/05/21 12:03:08
Nie ma nic co by się tak nazywało. Dlatego próbuję dojść po konsystencji jaki powinien być to ser...
-
2009/05/21 19:10:02
Może być konsystencji Philadelphi, czyli kremowy serek. Moze też być konsystencji polskiego twarogu zmielonego. Mascarpone to w sumie bardziej bita śmietana niż ser, dlatego się nie nadaje.
-
Gość: Ania, 83-64-71-163.hebragasse.xdsl-line.inode.at
2009/05/23 18:41:15
Dziękuję bardzo za pomoc. Dam znać jak mi wyszło. Pozdrawiam
-
Gość: mina, chello087207140144.chello.pl
2009/06/02 08:40:43
jest boski! najlepszy sernik, jaki jadłam
-
Gość: deli, 168.7.28.78.cable.dyn.petrus.com.pl
2009/06/04 16:23:26
REWELACJA!!!
upieklam dzis ten sernik i łzy mi stanely w oczach jak go posmakowalam.
najdziwniejsze w tym wszystkim jest ze mimo to ze sama go upieklam to najlepsze ciasto jakie w zyciu mialam w ustach!! tym wieksze jest moje zaskoczenie ze nie przepadam za sernikami
pycha! wielkie dzieki!
-
Gość: anika, emm81.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/06/05 20:37:59
A mój właśnie w piekarniku.... mam nadzieję, że komentarz będzie co najmniej tak entuzjastyczny jak mojej poprzedniczki :-))
A poza tym gratuluję super strony!
pozdrawiam
-
Gość: Ania, 193.170.138.23*
2009/06/08 23:10:29
Zrobiłam pół na pół z sera śmietankowego i Philadelphi jogurtowej. Wyszedł pyszny:)
Tylko ciastka dla mnie trochę za mokre. Ale to chyba wina piekarnika. Mogę je podpiec wcześniej?
-
Gość: inter, czv178.internetdsl.tpnet.pl
2009/06/08 23:39:49
żeby zabezpieczyć ciastka przed nasiąkaniem, wystarczy ubic dwa białka i wyłozyc je na ciatseczkowy spód. Podpiec ok 10 min. Ciekawostką jest to, że tak zabezpieczony spód delikatnie podrasta i nabiera kruchości.
-
2009/06/09 23:27:59
Inter, bardzo ciekawa rada, zapamiętam. Dzięki za podzielenie się nią :)
-
Gość: ciociakarola, nat-bem4.aster.pl
2009/06/16 17:48:44
witam, zaglądam na Twoją stronę od jakiegoś tygodnia na początku zarwałam noc żeby wszystko dokładnie przestudiować i bardzo się ciesze, że jest taka piękna strona, zdjęcia rewelacja, a co do sernika to bardzo go chciałam zrobić, powstrzymywały mnie tylko warunki techniczne mojego mieszkania, ale pojechałam na weekend do mamy i się udało, wczoraj chciałam jeszcze raz zobaczyć Twój sernik i zaczytałam się, dużo komentarzy i atak na maksa tak mnie rozbawił że łzy mi poleciały z oczu :), ale i ja miałam przygodę, sernik nowojorski upiekłam w kąpieli wodnej i to była moja wina, wydrukowałam sobie dwa przepisy od Ciebie i pomyliłam sposób pieczenia z innym przepisem, sernik wyszedł idealnie, teraz zastanawiam się jak by było bez kąpieli wodnej, chce go zrobić ponownie ale boje się spróbować bez kąpieli wodnej, mam pytanie czy ty ten sernik zawsze pieczesz bez kąpieli wodnej dorotko?
pozdrawiam i dziękuje za to że jesteś taka cudowna
-
2009/06/16 18:32:09
Tak, ja piekę bez kapieli wodnej, ale wiele przepisów na nowojorski mówi by go piec w kapieli. Nie rezygnuj z niej, skoro sernik Ci wyszedł idelany. Nie raz przez drobną pomyłkę powstały najlepsze ciasta! :)
pozdrawiam :)
-
Gość: rasko, ip-80-48-59-164.kwnet.azartsat.pl
2009/07/02 00:24:32
jeśli smakuje choć troche tak jak New York Cheesecake ze Starbucksa napewno zrobie :)
-
Gość: Baś, ael194.internetdsl.tpnet.pl
2009/07/02 02:58:29
Wiem, że jest środek nocy ale nie chcę budzić domowników, żeby dzielić się moją euforią więc napiszę tu :) moja mama ma dziś urodziny i postanowiłam zrobić właśnie ten serniczek. Niestety, ze spodem musiałam naprawdę ale to naprawdę bardzo improwizować :D Nie znalazłam nigdzie tych ciasteczek. Pewnie gdzieś we większych sklepach są ale trudno jechać w środku nocy. Wykorzystałam uwaga - pieczywo pełnoziarniste :)) 3 zboża, do tego dałam trochę więcej masła (200g) bo nie chciało się połączyć i trudno się wykładało tortownicę. Dałam trochę kakao dla zabarwienia i jakoś wyszło :) masę normalnie według przepisu tylko, że na trochę większej tortownicy więc jest dość niski ale udał się wspaniale! jestem z siebie dumna. Masa jest przepyszna! Fakt, że długo się piekł ale wyszedł idealny :))))

ps. Z Twojego bloga Dorotko robiłam już chyba z 20 ciast, ciasteczek, babeczek itd. Moja rodzina jest oczarowana :D i chyba nawet kochają mnie teraz bardziej :P Blog jest naprawdę świetny, zdjęcia przepiękne :))) gratuluję. Doskonała praca, całokształt pracy :)))) a najlepsze jest to, że chyba mamy podobny gust bo jeszcze nie było tu ciasta, które by mi nie smakowało.

ps2. Moja córeczka zakochana w knoppersach domowej roboty i w bounty :)))
dziękuję :) jesteś niesamowita :D
-
2009/07/02 11:12:15
Dziękuję ślicznie! Teraz tylko trzymam kciuki, by Mamie smakował :)
-
2009/07/08 21:35:15
Sernik jest rewelacyjny! Może następnym razem zrobię bez soku z cytryny, bo dzieci pytały dlaczego jest kwaśny. Piekłam w prodiżu, pozwoliłam mu się trochę przyrumienić, ale i tak był obłędny. Niestety zniknął zbyt szybko. Dziękuję za przepis i cieplutko pozdrawiam.
-
Gość: ania_1234, 093105087083.legnica.vectranet.pl
2009/07/12 11:07:43
sernik jest boski!!! a to mój drugi sernik w życiu! Gorąco polecam ten przepis! Cytryna nadaje naprawdę niepowtarzalny smak :) Uwierzyłam w swoje siły i niedługo spróbuję zrobić następne serniki z tej strony :) pozdrawiam i gratuluje talentu cukierniczego :)
-
Gość: asia, 89.167.6.6*
2009/07/19 16:35:13
Oj tak, pychotka :) Idealny, nawet dla sernikowych laików ;)
-
Gość: Alinka, cpc3-neww2-0-0-cust250.cdif.cable.ntl.com
2009/07/26 11:51:52
Witam serdecznie!
Wykonalam sernik nowojorski i w ocenie mojej rodziny jest on cudowny wspanialy kremowy lekko kwaskowaty smak.
Pozdrawiam i dziekuje za swietny przepis.
-
2009/08/10 10:37:42
i ja zrobiłam ten sernik:) w smaku jest rzeczywiście super ale, choć piekłam ściśle wg wytycznych to:
1. sernik strasznie urósł :) i przykleił się do folii
2. po upieczeniu nie był taki bielutki tylko złoto-żółty
3. ciastka nie badzo się upiekły (nie wiem czy tak powinno być) Dorotko a może ten spód powinno się trochę podpiec
4. wydaje mi się że na mój piekarnik 1.45 to chyba stanowczo za dużo :)
ale na pewno wrócę do przepisu żeby spróbować jeszcze raz.
Dziękuję
-
2009/10/28 08:49:57
Sernik przepyszny, a przy tym bardzo prosty w wykonaniu. Wprawdzie nie wytrąciła mi się śmietanka u góry ( nie mam pojęcia dlaczego), ale mimo to jeden z lepszych jakie jadłam:)
-
2009/11/21 16:33:16
dorotus, proszę poradź mi, który sernik lepiej zrobic jako sernikowy debiut - ten, czy sernik z lemon curd...? Tak mi sie wydaje, że ten z lemon curd, ale ten mnie strasznie kusi. I jeszcze co mam zrobic, jeśli nie mam drobnego cukru - dac zwykły, czy lepiej cukier - puder? Czy ten zwykły jakoś kruszyć, jak...? Przepraszam za tyle pytań, ale bardzo chcę zrobic dla męża na jutro...
-
2009/11/21 17:14:03
Daj zwykły cukier kryształ, będzie dobrze. Nie trzeba go już mielić. Sernik - myślę, że obydwa mają jednakowy stopień trudności. Najprostszy chyba sernik tradycyjny lub królewski - zawsze się udają.
pozdrawiam :)
-
2009/11/21 18:47:10
Dziekuje bardzo za szybka odpowiedz! Jeszcze mam jedno pytanie, czy nowojorski moge dac do tortownicy 20 cm? Bo potem mam dopiero taka 28...
A dzis chyba zrobie ten z lemon curd, do odwaznych swiat nalezy ;)
-
2009/11/21 18:59:29
Tak, ale musisz zmniejszyć ilość składników, bo będzie za dużo..
-
2009/11/21 20:38:46
To zrobię na 20 cm z 2/3 a jakbym chciała robic a na 28 z 1,5 :)
Ta co mam 20, to jakaś malutka, ale rozumiem, że z lemon curd moge zrobić (podawałaś 20-21 cm)
-
2009/11/21 23:02:46
nie wiem co jest nie tak, też miałam problem z sernikiem...wszystko wg przepisu, owinęłam folią, nic nie wyciekało, w smaku świetny, ale po przykryciu folią całe zaparowało, nie chciało się dopiec i zebrała się na środku woda....a mimo wszystko nie był zupełnie biały jak na zjęciach...zaczął brązowiec...jak tego uniknąc, co zrobic? ja w końcu zjęłam folię, żeby się nareszcie dopiekło, ale oczywiscie cała góra zjarała się na ciemny brąz...wyglądało fatalnie, ale odkroiłam to jakoś i nadawało się do jedzenia i postawienia na stół :) dzięki za fantastycznie pyszny przepis, ale proszę również o radę co z tą folią....
-
2009/11/22 14:29:51
Ja folią nie przykrywam szczelnie, dlatego woda odparowuje swobodnie.
pozdrawiam
-
Gość: ajandgeo, user-387hh74.cable.mindspring.com
2009/12/01 16:01:41
Upieklam swoj pierwszy w zyciu sernik wlasnie wedlug tego przepisu i chociaz za dlugo go przetrzymalam w piekarniku to byl bardzo dobry aczkolwiek nie mial konsystencji kremowej,ale jak mial miec skoro tak dlugo go pieklam:) Kiedy jest ten wlasciwy moment do wyjecia go z piekarnika.Jednak jestem z siebie dumna,ze i tak byl bardzo smaczny.
-
2009/12/16 17:39:55
Dorotko..nie ma innej rady...prosimy, zrób jeszcze jedno zdjęcie pt.-"jak przykrywam ten sernik"....Sprawa wazna i pilna!!
:)
-
Gość: mogora, 195.205.27.12*
2009/12/17 20:50:04
często robię spód do sernika z ciasteczek digestive i margaryny,ale jej nie rozpuszczem tylko mieszam ręką z ciastkami a potem wszystko wysypuję na blaszkę i ugniatam łyżką,wychodzi super a nie trzeba uszczelniac tortownicy
-
2009/12/21 10:40:17
Ja też proszę o dokładne wytłumaczenie jak przykrywać sernik nieszczelnie, ale tak, żeby folia nie dotykała sernika..?
-
2009/12/21 19:46:46
Dorotko widzę, że jesteś więc ponawiam pytanie, bo dla mnie to czarna magia :)
-
2009/12/21 20:00:27
Piekę w tortownicy, więc łatwo sernik przykryć tak, by nie dotykał folii, kładziesz delikatnie folię na górę, ale nie owijasz wokół tortownicy. Wtedy para może spokojnie wylatywać bokami.
pozdrawiam :)
-
Gość: ciastkownica, ip-91.189.216.238.skyware.pl
2009/12/22 09:37:06
Czyli po prostu położyć kawałek folii większej od tortownicy na obrzeżkach tortownicy i tak zostawić :)

A czy w termoobiegu folia nie spadnie? I czy sernik nie urośnie na tyle, że dotknie folii?

Pozdrawiam
-
2009/12/22 20:29:28
Folia czasem spada, sernik czasem dotyka folii - zależy jaki sernik.
pozdrawiam :)
-
Gość: Vigie, 91.200.93.10*
2009/12/22 22:20:04
Siedzi w piecu :)
-
Gość: Vigie, 91.200.93.10*
2009/12/23 01:31:22
Hmmm... nadal siedzi w piecu! :)
-
Gość: czarny, inet20909nr-1s.nat.umts.dynamic.eranet.pl
2009/12/23 19:48:25
Philadelfia trochę za słona - proponuję Twój Smak Piątnicy 125g lub 200g naturalny, podobno jest w E.Leclercu są 1kg - wychodzi rewelacja. No i mozna dać więcej ciastek na boki.
-
Gość: tara, eks10.internetdsl.tpnet.pl
2009/12/23 20:43:40
Witam:) wspaniały blog!Mam pytanko w związku z tym serniczkiem...otóż jak gęstej kwaśnej śmietany użyć?i czy sernik piec w kąpieli?Jutro robię ten wypiek i trzymajcie kciuki..tym bardziej,że moja kariera z pieczeniem się dopiero zaczęła.Pozdrawiam.Wesołych Świąt!!!
-
Gość: ash, 92.244.41.20*
2009/12/23 21:46:21
dorotus pisała wcześniej że souer creme, ktoś pisał że z Piątnicy wychodzi:) ... A kąpiel możesz ale nie musisz, tak ja zrozumiałam. Ja właśnie skończyłam piec swój (siedział trochę ponad 1,5h , przykryłam folią , jest bialuteńki. Teraz do lodówy i mam nadziej że wszystkim posmakuje :p
-
Gość: , host-89-229-98-161.stargard.mm.pl
2010/01/09 18:16:38
mam pytanie? czy tortownice od wew.tez nalezy wyłożyć folią
-
2010/01/10 16:26:32
Tortownica wewnątrz jest pokryta folia tylko na dnie, jak na zdjęciu.
pozdrawiam
-
Gość: wiola, host-89-228-79-144.olsztyn.mm.pl
2010/01/10 17:16:33
mam pytanko:))będę robic Twój sernik ale moja tortownica jest większa i ma 28 cm, czy żeby sernik się udał powinnam podwoić składniki???czy można zostawic tak jak jest i będzie cieńszy...
-
2010/01/10 22:15:49
Powinnaś przynajmniej z 1,5 porcji upiec - najlepiej z 1,75 porcji.
pozdrawiam
-
Gość: Pstynka, 121.21.28.78.cable.dyn.petrus.com.pl
2010/01/10 22:16:01
Witam.Trafiłam na ten blog przypadkiem i chciałam powiedzieć że jestem pod ogromnym wrażeniem .Naprawdę,a wiem co mówię bo jestem kucharką i z zawodu i z zamiłowania.Właśnie zrobiłam ten sernik i wygląda identycznie i smakuje tak wspaniale jak wygląda.Na pewno skorzystam też z innych przepisów.Gratuluję.Wielki ukłon z mojej strony.Pozdrawiam Justyna.
-
Gość: wiola, host-89-228-79-144.olsztyn.mm.pl
2010/01/11 11:41:42
DZIĘKUJĘ DOROTKO!!MĄŻ JUŻ SIĘ NIE MOŻE DOCZEKAĆ SERNIKA:)))TO NASZ ULUBIONY, A KUPIONY ZE SKLEPU POLSKI SERNIK NIE DORÓWNA NIGDY NEW YORK CHEESE CAKE....POZDRAWIAM
-
Gość: wiola, host-89-228-79-144.olsztyn.mm.pl
2010/01/16 13:32:23
SERNIK ZROBIONY!! DZIŚ NA ŚNIADANIE MĄŻ DOSTAŁ KONKRETNĄ PORCJĘ I BYŁ MIŁO ZASKOCZONY!!NIE WIERZYŁ, ŻE MI SIĘ UDA:)A TYLKO DLATEGO, ŻE NIE ROBIŁAM NIGDY ŻADNYCH WYPIEKÓW! A TU TAKA NIESPODZANKA! DZIĘKI ZA PRZEPIS!!POZDRAWIAM
-
Gość: Molcia, 83-238-147-173.ip.netia.com.pl
2010/01/24 13:16:37
A ja się zabiorę chyba dziś za niego. Tylko mam Digestive z czekoladą, ale mam nadzieję, że to nie przeszkodzi i smak będzie jeszcze lepszy. W końcu czas upiec jakiś legendarny sernik, hehe :D
-
Gość: Cherryx20, 87-205-62-31.adsl.inetia.pl
2010/01/31 14:53:25
Zrobiłam ten sernik i niestety muszę powiedzieć, że nie wyszedł. Być może to przez twaróg, ale wątpię. Nawet masa mi nie smakowała. Zdecydowanie są o wiele lepsze serniki na tym blogu. Ale to tylko wyjątek potwierdza regułę - to pierwsze ciasto które mi nie wyszło, a zrobiłam ich bardzo dużo z tej stronki :) Pozdrawiam
-
2010/02/03 15:05:10
Dorotko!
Czy jeżeli mam blachę z której nie wycieknie sernik, to tez muszę dac folię?
Inne serniki np. cappuccino nie wyciekł z niej..to moze i tu nie trzeba jej dawać? Czy jest jakas inna przyczyna?
-
2010/02/04 16:10:26
Jesli uważasz, że nie wycieknie, nie musisz :)
-
Gość: asinska, 217.153.161.12*
2010/02/05 09:28:45
witam, mama plan dzis po pracy zrobic ten cudowny sernik, niestety jestem laikiem jesli chodzi o gotowanie ale kto nie probuje ten dobrze nie zje ;). Zatem mam pare pytan:
- co do piekarnika, wspomniane jest w komentarzach ze ciasto sie pieklo na nastawieniu grzania gora i dol plus opcjonalnie termoobieg. U mnie niestety dobrze nie dzialaja grzalki gora i dol i robie wszystko tylko na termoobiegu. Czy zatem piekac na tej opcji powinnam ustawic mniejsza temperature? Czy piec krócej?
- kiedy bede wiedziala ze ciasto jest gotowe? Jak moge sprawdzic ze cale (w srodku jest ok)?
- wiele osob pisalo o serku Turek, wiec taki kupilam, "kremowy smietankowy", ale na obrazku jest kanapka :), czy na pewno dobry kupilam ? No i musialam kupic az 6 opakowan bo bylo po 125g a przepis wymaga 750, ten mi najbardziej pasowal do wskazowek ale pewnie mozan uzyc czegos innego. Bede wdzieczna za propozycje jakie serki Wy kupowaliscie.
pzdr
-
2010/02/06 22:33:25
Możesz piec w termoobiegu, w tej samej temp. Sernik będzie upieczony, jeśli jego środek będzie ścięty i sprężysty w dotyku patyczkiem, nie wkładamy patyczka do środka. Zauważysz, jaki ma być, bo będzie się scinał od boków, w kierunku środka.
Co do tego serka..raczej nie.. wg mnie chodziło o turek w wiaderku, taki sernikowy. ten bedzie na kanapki..ale nie jestem pewna w 100 procentach.
pozdrawiam
-
Gość: men-a79, chello089075173108.chello.pl
2010/02/11 22:15:39
Witam, w pierwszej kolejności gratuluję super strony i dziękuję za rewelacyjne przepisy. Jestem początkującą kucharką itym bardziej jestem ZACHWYCONA Twoimi przepisami, gdyż jak do tej pory wszysto mi się udaje :-))! Teraz kolej na sernik nowojorski i nasunęło mi się pytanko. Czy jesli chciałabym na wierzch wyłożyć wiśnie (rozmrożone) to czy to nie spowoduje, iż sernik opadnie? I w którym momencie powinnam je wyłożyć (tuż po upieczeniu czy też może przed końcem pieczenia albo może przed włożeniem do lodówki)? Planuję przygotować sernik jutro wieczorem i włożyć go do lodówki na całą noc. Z góry dziękuję za odpowiedż i pozdrawiam - Mena
-
2010/02/12 21:55:38
Sernik jest bardzo rzadki i wiśnie mogą opaść na dół, jakbyś połozyła je na samym początku pieczenia. Ja bym zrobiła z nich fruzeline i polała po gotowym serniku.
pozdrawiam ):
-
Gość: JustynaDT, bfp184.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/02/19 19:59:58
Dorotus, jestes genialna! Zrobiłam ten sernik wczoraj, nie czytałam komentarzy, nie zastanawiałam się, po prostu z przepisem w dłoni powędrowałam do kuchni :) U mnie piekł się ponad 2 h (nie wiem, ile konkretnie). Przyznam, że bylam niemal przekonana, że mi nie wyjdzie (to moje drugie ciasto zaraz po brownies, wcześniej piekłam raz na 2 lata średnio ciasto drożdżowe z jabłkami i raz 3bita ;) ). Długo było rzadkie, nie ścinało się. Ale koniec końców... wyszło cudo! Na ciepło jest zbyt rzadki, ale po przestygnięciu to najpyszniejszy i najbardziej rozpływający się w ustac sernik, jaki jadłam :)
-
Gość: , chello089075112018.chello.pl
2010/02/20 12:55:16
Bloga czytam od dłuższego czasu, ale dopiero dziś zdecydowałam się na pierwszy komentarz. Pani Doroto, jest Pani po prostu wspaniała! :) Każde ciasto jakie upiekłam z Pani przepisów wyszło super! Sernik właśnie siedzi w piecu. Polecam użycie twarogu śmietankowego President zamiast Philadelphii, jest równie kremowy i nie wymaga mielenia, a nie ma słonego posmaku. Jedyny problem jaki napotkałam to wyłożenie tortownicy masą z Digestive. Faktycznie ciężko z tej ilości wylepić dokładnie dno i boki. Mam wrażenie że u mnie górna warstwa masy dotyka już do samej tortownicy. Ale i tak pewnie będzie pysznie :)
-
Gość: , chello089075112018.chello.pl
2010/02/20 18:14:42
Właśnie zajadam :) Wprawdzie piekł się straaaasznie długo (równo 3h) ale jest boski!Chyba nie jadłam jeszcze lepszego :)
-
2010/03/05 12:10:47
Pieklam ten sernik w Szwajcarii z quarka i wychodzil obledny i taki jak w orginale (mloglam porownac z sernkiem ze Starbucksa, tez nowojorskim). Potem probowalam go zrobic w Polsce z sera do sernikow i byl niedobry :-(. Taki zwarzony twarog na ciastkach. Wiem, ze to wina sera i pewnie tez piekarnika, ale ogolnie przepis tka czy siak jest bombowy. Moj facet go uwielbia i jutro pieke go znowu :-)
-
2010/03/12 16:14:57
Dorotko z digestivów niestety na półkach leżały tylko czekoladowe, czy mogą być więc do spodu ciastka holenderskie (być może kojarzysz je z Polski). Miała być jutro kostka capuccino, ale jakoś mnie smakowo na sernik naszło:). Będę wdzięczna za odpowiedź. Pozdrawiam
-
Gość: miska, c-24-0-2-59.hsd1.nj.comcast.net
2010/03/12 17:07:57
Poszukuje pysznego sernika na cieplo z serkiem philadelphia, ktory bys doradzila dorotus?
ps. ny stale cheescake juz pieklam
-
2010/03/12 19:11:29
Londyński, sernik Irish cream, buterscotch pekan, bananowy, cappucino, czekoladowy.. jest ich masa :)
-
2010/03/12 19:12:29
Jolanto, mogą byc czekoladowe :)
-
2010/03/12 19:42:27
Tylko problem jest taki, że ja czekoladowych nie kupiłam....a do miasta juz się nie wybieram:(. Czy te holenderskie będą się nadawały?? Bo jeśli nie to wymyślę coś innego po prostu:) (w sensie ciacho inne)
-
2010/03/12 22:47:53
Hm..powinny, choć są trochę suche, a może zwykły kruchy spód?
-
2010/03/13 15:01:36
sernik się piecze, troszkę miła problem z tymi ciastkami, ale to chyba wina tego, ze ja rozbijałam je wałkiem, a mogłam w blenderze:). Bok już się zsiadł, ale środek jeszcze lekko pływa i na wierzchu (tegoż właśnie środka) mam jakby cieniutką warstwę płynu. bardziej uniosłam folie, może wyparuje:). za to kolorek ma świetny, bieluśki:) pozdrawiam i jak już spróbujemy wstawimy na bloga:)
-
2010/03/15 13:19:25
Dorotko jak to u mnie mówią "niebo w gębie, z przewagą nieba":). W swoim życiu wypróbowałam już kilka przepisów na sernik, nigdy jednak nie udało mi się uzyskać takiej aksamitności i delikatności....przyznaję Ci za pomocą światłowodu złoty medal:) pozdrawiam
-
Gość: , apn-95-40-229-175.dynamic.gprs.plus.pl
2010/03/30 13:07:32
Dorotko.
Czy mozesz mi napisac czym roznia sie od siebie serniki:ten i limonkowy z mascarpone.
Chodzi mi o koncowa konsystencje i o smak, czy sa one aksamitne tj. bardzo gesta smietana i bardzo mokre, czy tez zbite.Iczy ten limonkowy jest bardziej kwasny od soku limonek, czy tez sa podobne.Ktory lepszy?
dziekuje
-
Gość: kasiaimojeskarby, apn-95-40-229-175.dynamic.gprs.plus.pl
2010/03/30 13:12:51
Dorotko.
Prosze napisz czym roznia sie w koncowym efekcie 2 serniki:ten i z sokiem z limonki i mascarpone.
Ktory jest lepszy, bardziej aksamitny i mokry?
ktory lepszy, wTwoim mniemaniu?Chcialabym aby moj sernik byl bardzo wyrazisty w smaku ale w konsystencji aksamitny-w zadnym wypadku nie zbity mocno ale i nie puszysty.
dziekuje
-
2010/03/30 23:45:19
Wg mnie nowojorski jest nie do pobicia ;)
pozdrawiam ):
-
Gość: kasiaimojeskarby, apn-95-40-136-25.dynamic.gprs.plus.pl
2010/03/31 10:04:47
no to pieke nowojorski.
Dziekuje i przesylam pozdrowienia i zycze Wesolych Swiat i mokrego dyngusa!!!
-
Gość: kasiaimojeskarby, apn-95-40-136-25.dynamic.gprs.plus.pl
2010/03/31 10:19:04
Dorotko,
W przepisie Twoim piszesz iz wszystkie skladniki zmiksowac razem, czy te cale 180 ml takze, czy ja sie naklada tylko przed koncem na sernik i zapieka chwile?
dziekuje
-
Gość: kasiaimojeskarby, apn-95-40-136-25.dynamic.gprs.plus.pl
2010/03/31 10:20:32
oczywiscie chodzi mi o kwasna smietane 180 ml, czy wmiksowac do sera czy tylko polozyc na wierzch i zapiec
przepraszam zanim przeczytalam, co napisalam corka wyslala.....
-
Gość: kasiaimojeskarby, apn-95-40-136-25.dynamic.gprs.plus.pl
2010/03/31 10:39:27
zignoruj moje pytania Dorotko, wszystko juz wiem pa i dziekuje
-
2010/04/04 21:52:59
Witaj Doroto !!

Na Twojego bloga trafiłem szukając przepisu na sernik nowojorski ... i zachwyciłem się nim całym :) .... chciałoby się wypróbować większość przepisów od razu :) :)

... sernik nowojorski miał być pierwszym moim wypiekiem w życiu (wyobraź sobie 35 letniego faceta piekącego sernik razem z 10 letnim synem) ;) ... i działo się w kuchni nieźle :) ... na szczęście nad wszystkim czuwała żona ! :)

.... sernik najpierw urósł, później opadł ;) może dlatego że nie posłuchałem rady o folii na wierzchu ... następnym razem się poprawię ;) ;) ... po upieczeniu i ostygnięciu wstawiliśmy go do lodówki ... i spróbowaliśmy po 4 godzinach jedząc z lodami i bitą śmietaną ... i tu nastąpiło delikatne rozczarowanie bo grudki sera (President sernikowy) i zbyt cytrynowy smak sprawiły że moje poczucie samouwielbienia trochę stopniało ... ;)
... jednak ...
... sernik po spędzonej nocy w lodówce ... okazał się rewelacją !! a uwierz mi że sernikowy ze mnie potwór i wiem co mówię ;) ... konsystencja idealnie gładka a cytrynowy smak wyczuwalny jedynie gdzieś głęboko w tle ... sprawiły że razem z synem zmieściliśmy po 2 kawałki :)
... w planach kolejne serniki z twojej strony !! :)

to efekt :)
-
Gość: Aga021, public55381.xdsl.centertel.pl
2010/04/10 14:03:00
A czy można użyć twarogu sernikowego?
-
Gość: issima-mama, host-80-54-90-1.eimg.pl
2010/04/19 17:49:22
:)
O matulko :) Ile kombinacji alpejskich przy jednym cieście.
Śmierdzi w całym domu i dym piecze w oczy :) Źle uszczelniłam formę masło wypłynęło, pięknie przypaliło mi piekarnik ( czym mogę to doczyścić??:))
Sernik pięknie wyrósł poza brzegi formy, siedzi już ponad 2 h w piekarniku i nadal w środku trzęsie się jak meduza :) Ale jestem wytrwała, wyłączyłam piekarnik a niech sobie siedzi w środku nawet do nocy
Licze na to ze smak wynagrodzi mi moje cierpienia.
Pozdrawiam
-
Gość: issima-mama, host-80-54-90-1.eimg.pl
2010/04/20 16:11:14
I nie wynagrodził :(

Na razie number 1 to Truflowy sernik z mascarpone

-
Gość: Cilka, dqn218.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/04/21 16:42:13
Właśnie zrobiłam twój sernik. Wyszedł cudowny. Cała rodzina się nim zachwyciła. Tylko spodu mogłabym się przyczepić bo chyba wyszedł za suchy bo się strasznie kruszy. Ale wszystko odważyłam tak jak w przepisie więc nie wiem czemu. Ale i tak jest niebiański:) Polecam!!!!
-
2010/04/25 11:31:00
i ja upiekłam ten sernik wczoraj /miałam upiec londyński,ale przestraszyłam się tej kąpieli wodnej :) / wybrałam ten i powiem, że nie żałuje bo pyszny jest a zwłaszcza na zimno!!próbowałam jeszcze taki ciepły,ale mi nie smakował,zmniejszyłam tylko ilość soku cytrynowego i cukru,czytałam że komuś tam spód się kruszy -mój natomiast jest twardy,ale co tam...pozdrawiam
-
2010/05/14 13:21:42
Sernik właśnie siedzi w piekarniku, ale od razu mogę powiedzieć, że 1,5 porcji na formę 26-27cm to za dużo. Ale wlałam tyle ile trzeba a resztę zjadłam na surowo bo masa jest pyszna ^^. Formy nie uszczelniałam folią, ponieważ do tej pory robiąc np. sernik orzechowy nic mi z tej formy nie wypływało a masa jest równie rzadka. No to teraz czekam. Jutro napiszę co z tego wyszło. Pozdrawiam!
-
2010/05/15 22:42:46
Nie wiem, czy to normalne zachowanie, ale zaglądając do sernika przed końcem pieczenia zauważyłem, że bardzo urósł. Nie ma w tym nic dziwnego?
-
2010/05/15 22:48:56
Różnie z tym bywa ;). Nie za długo ubijałes masę serową?
-
2010/05/16 12:13:49
Strasznie urósł. I opadł. Jest świetny! Piekł się długo, ale warty czas oczekiwania! Jeszcze nie jeden raz do niego wrócę.
-
Gość: Monika, 91.188.104.4*
2010/05/16 17:24:26
Witam serdecznie! :)
Często tu zaglądam i kilka przepisów już wypróbowałam, ale tego sernika jakoś się do tej pory bałam :)
Teraz mam fajny powód, żeby go jednak zrobić, ale mam w związku z tym dwa pytania:
czy tortownica MUSI być wyłożona folią aluminiową, czy może wystarczy papier do pieczenia i drugie- nigdy nie przykrywałam sernika folią- folia ma dotykać masy (nie będzie problemu z jej odklejeniem od sernika?), czy tylko brzegów tortownicy?
Z góry dziękuję za odpowiedź :)
No i dzięki za taki fajny blog :)
Pozdrawiam, Monika
-
2010/05/16 21:03:53
Może byc papier, folia u góry nie może w żadnym wypadku dotknąc sernika, powinna lezec na obreczy tortownicy,
pozdrawiam :)
-
Gość: kingak, dya134.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/05/19 08:28:46
Witam,
dzisiaj planuję zrobić sernik jednak wszystkie są tak wspaniałe że nie umiem się zdecydować?
Proszę napisz który jest Twoim ulubionym sernikiem?Który Tobie najbardziej smakuję.
Najchętniej upiekłabym wszystkie naraz:)))
-
2010/05/19 10:19:15
Królewski, orzechowy, londyński, z brzoskwiniami, niebiański, puszysty ..większosć lubię :)
-
Gość: kingak, dxl49.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/06/03 01:03:50
Doskonały!!!!!konsystencja idealna!!! Wyszedł mi przepięknie:)
ale się cieszę!!!
-
Gość: ania, aden180.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/08/03 11:26:02
Jeśli mam dużą blachę piekarnikową i podwoję przepis to sernik nie będzie za niski?
-
2010/08/03 12:56:36
Prawdopodobnie nie. Możesz zrobić z 2,5 porcji.
-
2010/08/08 13:30:46
Witaj Dorotko,
Od dawna z podziwem obserwuje blog, podziwiam zdjecia a od niedawna probuje tez przepisy. Po serniku z brzoskwiniami, ktory wyszedl bardzo dobrze, byl sernik wiedenski, ktory zrobilam z podwojnej porcji (28cm) i po solidnej kolacji w 7 osob zostal zjedzony DO ZERA (!!!), a przedwczoraj upieklam NY cheescake z 1,5 porcji (26cm) i...wlasnie zniknal ostatni kawalek a jest nas czworka. Wyszedl bajecznie kremowy, delikatnie cytrynowy i rozplywajacy sie w ustach. Robilam z 50%philadelphia i 50% beztluszczowego quarka.
Nie wiem, ktory najlepszy, ale na nastepny weekend zaplanowalam londynski.

Dziekuje. Dzieki Tobie nasze zycie stalo sie slodsze i bardziej radosne :)
Pozdrawiam z Danii
kasia
-
2010/08/14 11:22:30
Uwielbiam ten sernik. Normalnie uzależniłam się od niego i mój tyłek też :)

Dziękuję za wszystkie inspiracje.
-
2010/08/16 14:41:28
Dorotko mam pytanie odnosnie sernikow, w ktorych sklad wchodzi kwasna smietana. Czy mozna ja zastapic gestym jogurtem? Z gory dzieki za odpowiedz x
-
2010/08/16 22:33:10
Można, sernik też się uda, ale to nie będzie to samo - smietana zawiera jednak tłuszcz.
pozdrawiam :)
-
2010/08/23 14:24:58
A mi się nie udał.. :( Piekłam i piekłam, a on się nie ściął. Ściśle trzymałam się przepisu. Dało się wyjąć sernik z formy, ale konsystencję ma kremu. Jako tako wygląda na brzegach, reszta jak gęsta śmietana. W smaku b. dobry.
-
2010/08/30 10:04:51
Sernik cudownie się udał. W ogóle nie popękał ani praktycznie nie opadł. A w smaku... mmm.... brak słów, by to opisać :) Dorotko, tworzysz pokolenie sernikożerców ;)
-
Gość: aniii, 178-37-28-10.adsl.inetia.pl
2010/09/09 21:15:12
a czy zamiast digestive można użyć krakersów ?
-
Gość: Nela1304, 62.152.138.47.dsl.dynamic.eranet.pl
2010/09/09 22:47:30
Droga Pani Dorin, (mogę tak Panią nazywać?) i blog i przepisy są cudowne! Serniczek właśnie siedzi w piekarniku ;) Mam nadzieję, że będzie pyszny bo mój narzeczony jadł go kiedyś w restauracji i powiedział, że to najlepsze ciasto jakie kiedykolwiek jadł. Jutro robię pieguski !
-
2010/09/10 10:50:46
Anii: nie mozna.
-
2010/09/12 10:40:44
Upiekłam ten sernik i liczę na jego smak, bo niestety wyszło mi podobnie jak pisze wyżej wrwr... i na dodatek piekłam go znacznie dłużej bo jednak środek nie był ścięty, ale i sernik kakakowy z kawą także piekłam dłużej, zastanawiam się nad dodaniem może 10 stopni więcej następnym razem, i przyznam że tortownica 22 cm także wydaje mi się za mała, bo sernik wyrósł ponad nią choć nie wybuchł, ale za to opadł i wygląda jak krater wulkanu, ale wsypałam tam jagody udekorowałam truskawkami i może da radę... czytałam też ostatni Twój wpis jak upiec sernik i chyba następnym razem upiekę go w kąpieli wodnej ;) bo piszesz, że każdy sernik można upiec w kąpieli wodnej
-
Gość: gaga, aehw227.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/09/14 14:36:17
Doroto,
zastanawialam sie czy nie dodac "kochana" bo od pol roku jestem z Tobą w stałym kontakcie (jednostronnym rzecz jasna). Do rzeczy jednak - jutro urodziny, old-fashioned chocolate juz jest, a teraz w piecu nowojorski sernik - i tu wlasnie ten maly zgrzyt - dran tak wyrosl, ze sie przykleil do folii (jajka teraz z proszkiem do pieczenia sprzedaja czy co). Nie bedzie wiec juz taki bielusi, gladki i dziewiczy. Wiem jednak, ze pyszny jest bo zlizalam patyczek a przedtem do blysku miske po wyrobieniu. Ratować go jakoś czy sie nie przejmować?
Przede wszystkim - pozdrawiam, zycze wytrwalosci, obys jak najdluzej miala fun z "moich wypiekow", bo ja mam wielki i moi najblizsi tez (tylko jakby sadelka przybywa).
-
2010/09/15 11:01:16
Nie ma co się przejmować, jak już wyrósł ;). Pokryjesz go ładnie jakąś polewą i będzie ładny :)
dziekuję i pozdrawiam!
-
Gość: Marlena, 89.230.88.22*
2010/09/29 13:01:16
Ktory lepszy londynski czy nowojorski?
-
Gość: Magda, hbu140.internetdsl.tpnet.pl
2010/10/08 15:54:17
Sernik właśnie stygnie, więc nie wiem jeszcze, jak smakuje, ale na pewno jest pyszny. Mam tylko uwagę - dopiero po niewczasie, w odpowiedziach do komentarzy przeczytałam, że "sprawdzenie patyczkiem" dotyczy tylko ścięcia powierzchni, żeby nie sprawdzać wnętrza, bo zawsze będzie płynne - ja piekłam go za długo (ponad 2 godziny) sądząc, że ma się ściąć również w środku. Więc może sprecyzuj to w przepisie dla "przyszłych pokoleń", bo to do końca nie jest jasne. Pozdrawiam!
-
Gość: Magda, hbu140.internetdsl.tpnet.pl
2010/10/09 07:51:53
Sernik więc wyszedł prawie doskonały (poza tym, że trochę się przyrumienił i troszkę wysechł przy bocznej warstwie herbatników - ale to wina mylącego "sprawdzania patyczkiem", bo zwykle rozumie się przez to wsadzenie patyczka do ciasta. Poza tym konsystencja jest cudowna, kremowa i delikatna. Mnie osobiście nie odpowiada taka ilość cytryny, następnym razem, a na pewno taki będzie, dodam tylko skórkę, żeby czuć aromat a nie czuć kwaskowatości. Dzięki za kolejny udany przepis :-)
-
Gość: Ann, ip-94-42-37-64.multimo.pl
2010/10/15 20:07:51
Piekłam 2 godziny, przykryłam folią, jako sera użyłam quarka. Wyszedł pyszny. Nic nie wycieka i przede wszystkim nic nie eksploduje,jak wspomniał autor jednego z komentarzy ;)
-
Gość: angelina, 83.147.97.20*
2010/11/05 17:10:20
ten sernik jest wspanialy i tak prosty w przygotowaniu koniec z tradycja i ucieraniem sera pozdrawiam serdecznie
-
Gość: Edyta, 81.15.192.15*
2010/11/08 09:56:11
Sernik dobry, kremowy, ale niestety pękł w samym środku. Może za długo piekłam (2 godziny), może trzeba wcześniej wyłączyć piekarnik, kiedy sam środek nie jest jeszcze do końca ścięty i pozostawić w piekarniku? Spróbuję tak zrobić następnym razem. Pozdrawiam
-
Gość: Grysia, d64-180-194-245.bchsia.telus.net
2010/11/09 06:51:43
Hejka, to ja też się wypowiem, przepis świetny, sernik pyszny, choć jak dla nas trochę za cytrynowy, ale to jak mówiła autorka kwestia gustu i dozowania dodatków wg upodobań. Jedno na co chciałam tylko zwrócić uwagę, pieczenie na patyczek to dla mnie "aż będzie suchy", w tym cieście patyczek nigdy nie będzie suchy, trzeba tak trochę na czuja założyć, że to już ciasto jest gotowe, nasze "siedziało" w piecu 2 godz i 15 minut, po schłodzeniu przez noc przekonaliśmy się, że jednak się udało :)
Dziękujemy za podzielenie się przepisem :)
-
Gość: Quealinfa, 84.10.101.12*
2010/11/28 11:10:05
Witam :)
Zastanawiam się czy można na wierzch dać roztopioną czekoladę? Pytam się bo nie wiem czy np. ser się nie zważy czy też nie stopi (bo nie wiem jaka będzie jego konsystencja po upieczeniu).
Pozdrawiam
-
Gość: allie, 68-171-231-17.rdns.blackberry.net
2010/11/28 12:15:59
Gratuluje swietnej strony,przepisy pyszne I inspirujace.Dodalam juz do ulubionych.A sernik..ach balam sie gdyz nie pieklam jeszcze sernikow,zawsze wolalam te 'na zimno'.Po dwoch godzinach pieczenia I calej nocy w lodowce wyszlo cudo,coz za smak,najchetniej zjadla bym caly od razu.Dziekuje za przepis!
-
2010/11/28 15:37:33
Możesz, ale dopiero na drugi dzien, przed podaniem. Nie na goracy sernik,
pozdrawiam
-
Gość: Iwona, 77-253-151-50.adsl.inetia.pl
2010/12/16 21:45:58
Mam pytanie, chcę upiec sernik delikatny, kremowy - waham się między tym, a nowojorskim II i londyńskim, a może jeszcze jakiś inny? O konkretnym smaku? Może mi ktoś pomoże! Zdecydowanie za duży wybór. Pozdrawiam Iwona
-
2010/12/22 11:30:45
Upiekłam ten sernik i tak jak u poprzedników pieknie wyrósł podczas pieczenia (pomimo, że mieszałam go końcówką do kremów i starałam się jak najmniej napowietrzać) ale potem sprawnie opadł i gra. Sernik pyszny, tylko... liczyłam, że będzie bardziej kremowy i ciężki:( robiłam z sera śmietankowego!
-
2010/12/23 21:25:12
Cofam wszystko co napisałam wyżej:) Po dobie w lodówce sernik jest ciezki i kremowy. Super!
-
Gość: yohanna, cpj97.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/01/05 21:28:14
zaraz, zaraz... czy ta warstwa śmietanki, o której piszesz oddziela się sama po leżakowaniu w lodówce? Nie robi się tej śmietanowej skórki jak w serniku dyniowym? No i nie pieczemy go w kąpieli wodnej?
-
2011/01/06 13:26:33
Dokładnie.
-
Gość: Magdalenka, cpc4-walt14-2-0-cust987.13-2.cable.virginmedia.com
2011/01/12 02:50:22
hmmm, jednak trzeba koniecznie czytac komentarze :) wlasnie upieklam ten sernik ale nie bylam pewna czy patyczek ma byc suchy i po 2 godzinach doczytalam ze nie bedzie... i troche mi sei zezlocil po bokach. mam nadzieje ze w smaku bedzie dobry... Pozdrawiam :)
-
Gość: AGA, gw8.knc.pl
2011/01/13 09:30:55
wITAM,WŁAŚNIE ZAMIERZAM UPIEC TEN SERNIK I MAM PYTANIE CZY TWARÓG ŚMIETANKOWY MIELONY PRESIDENT NIE BĘDZIE ZA RZADKI. I JESZCZE JEDNO CO TO ZA SEREK DELFIKO BO NIE MOGŁAM GO KUPIC. POZDRAWIAM AGNIESZKA
-
Gość: ungore, s5593e4c9.adsl.wanadoo.nl
2011/01/15 23:50:33
Mój ukochany! Szkoda, że rodzina nie podziela mojego entuzjazmu. A moze przy okazji zapytam.. piekę go z braku laku z quarka (jestem od jakiegoś czasu "holenderką";) i zawsze spód jest mokry i w foremce zbiera się woda, czy może być inna przyczyna niż to , ze za krótko go piekę?
-
2011/01/16 20:13:55
Quark jest też bardziej wodnisty niz zwykły twaróg, więc przypuszczam, ze to też moze miec wpływ.
pozdrawiam :)
-
Gość: manna, dpo78.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/02/02 12:02:54
lepiej wstrzymać się z pieczeniem aż do podróży WiadomoGdzie :) lub upiec sernik orzechowy (najlepszy!!), nowojorski odpada w przedbiegach...
-
Gość: Spes, public99845.cdma.centertel.pl
2011/02/19 13:38:17
Witaj!
Zastanawiam się, czy temperatura to jest 170C ale bez termoobiegu...tak? Własnie go robię...pewnie nie uda mi sie teraz dostać odpowiedzi...ale zrovie bez termoobiegu, bo gdzieś przeczytałam, że tak własnie serniki sie piecze:))
-
Gość: kasia, dynamic-78-8-93-155.ssp.dialog.net.pl
2011/02/20 19:54:42
przyjęłam sobie za punkt honoru WRESZCIE zrobić tego czizkejka ( i oby raczył wyjść z okazji imienin babci) i zastanawiam się, czy udałby się na normalnej blaszce prostokątnej a jeśli tak to o jakich wymiarach?
-
2011/02/21 00:04:24
Kasiu, udałby się. Na blogu w lewej szpalcie jest przelicznik foremek.
-
Gość: Ola, 178-36-251-212.adsl.inetia.pl
2011/03/06 19:31:32
No tak, naczytałam się komentarzy i wszystkiego co może pójść nie tak z tym sernikiem. Teraz bede się modlić przez pozostałe 90 minut żeby mu się nic złego nie przydażyło. Jak ja to wytrzymam....
-
Gość: Ola, 178-36-58-231.adsl.inetia.pl
2011/03/07 01:10:06
Udał się! Boczki trochę spieczone. Tak na 2 mm. I spód odrobinę mało słodki Ale reszta-bajka! Kremowy, delikatny--przecudowny! Dorotus, dziękuję za ten genialny przepis. Ląduje w moim zeszycie obok Lebkuchen.
-
Gość: madzia, radzionkow-125-111.i-bud.eu
2011/03/13 16:34:36
Już 4 sernik robię, zaczęłam od tego na zimno z toblarone, potem z nutellą, waniliowy, a teraz w piekarniku siedzi nowojorski..Mam tylko jeden problem- za każdym razem sernik rośnie w piekarniku, a po wyjęciu opada..Jaki może być tego powód?
-
2011/03/13 20:35:30
-
Gość: Ann, ip-94-42-9-128.multimo.pl
2011/03/15 17:11:11
Czy oprócz foląi tortownicę wyłożyć też papierem do pieczenia? Sernik nie przyklei się do folii?
-
2011/03/15 21:04:34
Nie przyklei się, wystarczy folia.
-
Gość: , ns-bdg2.poczta-polska.pl
2011/03/25 11:41:54
śmietana podana w ml
w Polsce sprzedawana w opakowaniach w gramach
zajrzałamw przelicznik kulinarny.. i w dalszym ciągu nei wiem, jak tę śmietanę odmierzyć
:(
-
2011/03/25 11:45:05
Spróbuj skorzystac z tego przelicznika:
piekarzynek.pl/
-
Gość: Perhonena, host-ip115-192.sycomp.pl
2011/04/01 14:25:51
Witam:) W końcu i ja postanowiłam zostawić tu ślad po sobie w postaci komentarza:) Odwiedzam Pani bloga zawsze gdy mam ochotę przygotować jakikolwiek deser. Wszystkie przepisy są fenomenalne i za każdym razem ich przygotowanie kończy się sukcesem. Postanowiłam zrobić dziś sernik nowojorski, (nie powiem, że nie miałam obaw czytając wszystkie komentarze) właśnie "wyszedł" z piekarnika i... Aż boję się zachwycać, żeby mi nie opadł, albo nie pękł:) Wygląda fantastycznie i (po spróbowaniu jeszcze nie gotowej masy) myślę, że równie fantastycznie smakuje:) Jeśli chodzi o sam proces pieczenia to muszę przyznać, że najwięcej problemów było z wodą, która - mimo uszczelnienia spodu folią- ciągle kapała na dno piekarnika i strasznie śmierdziało podczas pieczenia. Po wyjęciu również, jak moje poprzedniczki, zauważyłam na środku małą kałużę wody, ale wzięłam kawałek czystej chusteczki higienicznej i przyłożyłam końcówką, żeby wchłonęła wodę:) Sernik jest idealny, aż żal rozkrajać....;p Pani Doroto bardzo, bardzo serdecznie dziękuję za tego bloga i gorąco pozdrawiam:)
-
Gość: dreadowypotwor, amg216.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/04/03 20:25:27
Mój sernik właśnie wylądował w piekarniku. Problem w tym, że mam większą tortownicę, więc sernik będzie niższy. I zabrakło mi ciastek, starczyło tylko na spód :( Mimo to na pewno będzie pyszny, ledwo się powstrzymałem od wyjadania sera z miski :)
Pozdrawiam.
-
Gość: zola, dcg46.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/04/16 19:53:04
I na mnie przyszedł czas...:) właśnie sernik siedzi w piekarniku!!! Kocham ten blog a najbardziej serniki !!! zawsze wychodzą ale zobaczymy co teraz....
-
2011/04/18 19:24:32
przyznaje, ze przeroslo mnie troche zrobienie spodu:) nie mialam zadnego tluczka ani nic, digestivy mi sie wysypywaly (za mala miska) ale piekarnik sie teraz nagrzewa i zaraz bede wsadzac sernik do piekarnika:))))) mam nadzieje ze wyjdzie mi choc w czesci taki apetyczny jak na Twoim blogu:)
-
Gość: Ania, frond.vlan367.corcoran.lubman.net.pl
2011/04/21 19:05:08
Witam! bardzo zaciekawił mnie przepis na serniczek nowojorski, jednak mam pytanie czy serek śmietankowy President do ciast będzie odpowiedni. Bardzo prosiłabym odpowiedź nawet jeśli nie były to kłopot na maila anshen@wp.pl
-
Gość: Justi, 188-223-12-129.zone14.bethere.co.uk
2011/05/08 16:09:10
piecze się!! pachnie nieziemsko :)) Dorotko jesteś genialna
-
2011/05/27 20:36:40
Zakochałam się w prawdziwym amerykański cheesecake'u kiedy pracowałam w USA w knajpce... wtedy specjalnie chodziłam do chłodni, jak nikomu innemu się nie chciało po różne rzeczy, zeby tylko podjeść cheesecake'a :)
Długo szukałam jakiegoś fajnego przepisu, ale nic nie smakowało tak jak tamten sernik... tak było dopóki nie trafiłam na tę stronę. Mój własny cheese własnie piecze się w kuchence i czuję, że będzie pyyycha!
Dla podpowiedzi zamiast ciasteczek Digestive użyłam Herbatniki pełnoziarniste z Biedronki "Bonitki" za 2,79 :)
Dam znać jak wyszło :)
-
Gość: bee, 178.182.60.142.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2011/06/15 19:11:38
zrobiłam go! głównie z myślą o moim sernikożernym tacie, bo mi samej przepis wydał się "zwyczajny" i "nudny". Gdzie kajmak, czekolada, owoce, cuda wianki?! :) Nawróciłam się już po pierwszym kawałku, bo ten sernik jest po prostu przepyszny, najlepszy, jaki ever zrobiłam. Piekłam 1,5h i jestem z siebie strasznie dumna że wychwyciłam idealny moment i udało mi się go nie przepiec ani nie przesuszyć. Powtórka na bank! Z mniejszą ilością cukru (mam zabawne kubki smakowe, surowa masa zawsze wydaje mi się mniej słodka niż końcowy produkt:)
Dziękuję za to cudeńko!
-
2011/08/30 21:14:44
Piekłam w lipcu - wszyscy się dziwili, że piekł się 1 godz. 50 min. Jak dla mnie smakował świetnie - maziowy, nie za słodki. Niebo w gębie.
-
Gość: editchen, public-gprs177704.centertel.pl
2011/09/12 20:13:57
mam takie pytanie - jak duzy (średnica) wychodzi ten sernik? w tym tygodniu bede go robic na moje imieniny i chce powalic rodzine na kolana, zwlaszcza, ze pamietam smak prawdziwego New Yorkera z Nowego Jorku :)
-
2011/09/12 20:27:55
Jest napisane, 22 cm.
-
Gość: , m83-188-185-11.cust.tele2.se
2011/10/04 13:27:45
Szukam rady, co jest nie tak. Pierwszy sernik wydzedl mi doskonale- robiłem z sera który przypomina polski ser( uroki życia za granicą) . Ale od pewnego czasu robie z polskiego sera"delfinek"(czy jakos tak)- w smaku jest o niebo lepszy,ale wyglądem nie zabardzo. W czasie pieczenia rosną jak opentane ale w czasie studzenia opadają ( stygna w ciepłym) i poźniej wyglada jak "wulkan" - pobokach wyrosniete a w środku dół. Może masz pomysla w czym jest błąd ,od razu mówię nie dla sera " Philadelphia" czytałem skład konserwanty mnie nie interesują. Może alé wątpię te 2 serniki pieczę w formie 20 cm(Jedynie przedłużajączas pieczenia.
-
2011/10/04 13:31:06
Czy ten 'Delfinek' to tylko ser 3-krotnie zmielony? Może ma jeszcze coś innego w składzie? A może masz dostęp do twarożku quark, kiedyś na nim piekłam i smakuje bardzo dobrze, dużo lepiej niż na philadelhii.
-
2011/10/04 18:11:34
WOW, jaki szybki czas odp.Inponujace, normalnie jak serwis alarmowy:)Niby naturalny ser"Delfiko"( nie delfinek,ale byle blisko). Niby jest taki rodzaj " quark" w Szwecji,ale z dodatkiem soli,ktora jest mocno wyczuwalna-chyba nie ten sam ser co u ciebie jest.Ale przynajmnie z tego Delfiko wychodzi znakomity"Sernik tradycyjny" Ale wracajac do problemu, tak se mysle moze jak bym dodal o jedno jajo mniej,moze by tak nie urosl w czasie pieczenie ...nie mam pojecia.pozdrawiam
-
2011/10/04 22:24:00
Być może, że za długo miksowałeś, sernik się napuszył, potem lekko opadl i popękał. Nic innego mi do głowy nie przychodzi ;-). A quark u nas niesolony, rzeczywiście.
-
Gość: kubala, user-188-33-254-117.play-internet.pl
2011/10/05 20:40:56
Po pierwsze gratuluję bloga. Trafiłem na niego przypadkiem a głównym czynnikiem, który spowodował, że wszedłem na niego było piękne zdjęcie jednego ze smakołyków, które tu umieszczasz :) Nie pamiętam co to było, za to pamiętam, że zdjęcie które zobaczyłem na którymś z portali kazało mi tutaj wejść i tak schodzi mi po kilka godzin kiedy już znajdę czas, żeby nacieszyć oczy tymi frykasami :) Jestem dziełem dyplomowanych kucharzy więc od czasu do czasu zdarza mi się coś w kuchni zrobić, więc żeby było też coś dla podniebienia, nie tylko dla oczu postanowiłem zmierzyć się z przepisem na sernik nowojorski. Następnym razem zrobię z podwójnej porcji, bo tortownica tego smakołyku to zdecydowanie za mało - jest wspaniały :)
Jeszcze raz gratuluję blogu, zdjęć, przepisów i pasji!
-
2011/10/05 20:42:42
Dziękuję, bardzo mi miło :)
-
Gość: jbb, bcj130.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/10/16 15:22:02
Świetna strona, często z niej korzystam i najczęściej wychodzą pyszności. Za ten przepis dziękuje szczególnie, bo po raz pierwszy sernik mi wyszedł i smakuje wyśmienicie, a za sernikami nie przepadałam szczególnie. Piekłam go baaardzo długo, bo robiłam z 1,5 porcji w większej tortownicy i piekł się 2,5h. Warto było jednak czekać, bo po pobycie w lodówce rozpływa się w ustach. Podawałam go z lemon curd, który świetnie się komponuje ze słodyczą cista (poszłam na łatwiznę i kupiłam gotowy krem). Dziękuję i mam nadzieję na jeszcze więcej ciekawych przepisów.
-
Gość: Romik, ddl119.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/10/26 22:24:13
Strona jest super !
dzisiaj upiekł mi się serniczek-cudo !!!!!!
Własciwie to piecze się sam !!!!!
Piekł się 3 h !!!!!!Jest fantastyczny !!!!!!
Serek ,którego uzyłam to Juliko z Czarnkowa -polecam ,ciasto nie jest lejące ,tylko ....
odpowiednieo konsystencji gęstej śmietany . To wspaniały serek !!!!!
a zamiast ciastek digestive ,użyłam biszkoptów -super wyszło !!!!!
Ten przepis Dororusie to strzał w dziesiątkę !
-
2011/10/31 14:23:30
Ja tez go dzis upieklam-po raz kilejny juz....Tym razem piekł sie straaaasznie długo-ponad 2 godziny,zaczeło mi masłow wyciekac dolem,mimo,ze owinelam torownice folia...teraz sie studzi-jutro bedzie konsumpcja;) zdam relacje
-
Gość: Inka, 217.153.99.4*
2011/11/03 18:01:00
Robiłam ten sernik już dwa razy, za każdym razem wychodził przepyszny, piekłam ok 2 godzin, później cała noc w lodówce, natomiast mam jeden problem - nie wychodzi mi warstwa śmietany na wierzchu, po prostu masa jest cała jednolita i troszkę żółtawa od jajek. Co mogę zrobić? Bardzo chciałabym otrzymać taką ładną białą śmietanke na wierzchu. Używałam serka w wiaderku president i śmietany kwaśnej piątnicy (raz 18%, raz 36%)?
-
2011/11/03 18:53:17
Jeśli nie wychodzi, można posmarować śmietaną na ostatnie kilka minut pieczenia jak w serniku londyńskim.
mojewypieki.blox.pl/2007/04/Sernik-londynski.html
-
Gość: kw, host217-41-25-133.in-addr.btopenworld.com
2011/11/11 11:32:42
Bardzo bym chciała upiec po pracy ten sernik, ale w związku z tym mam pytanie, chodzi o ser, przeczytałam wszystkie komentarze, no i jasno wynika, że Philadelphia daje słony posmak a tego przecież nie chcemy:), mieszkam w Anglii i nie za bardzo wiem jakiego sera mogę użyć, w polskim sklepie nie ma za dużego wyboru, czy ktoś może mi coś doradzić? Widziałam też, że wspominiacie o serku Quark i go w sklepach widuję, ale zawsze tylko i wyłącznie w wersji low fat, czy jakoś tak - czy serek low fat się nada? Kiedyś zrobiłam z niego zwykły sernik i wyszedł bardzo kwaśny. A jeśli istnieje Quark nie tylko w wersji low fat, to czy może ktoś wie, gdzie go szukać? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi. Obawiam się jednak, że w ciągu dnia zrodzi mi się jeszcze więcej pytań. Pozdrawiam i gratuluję bloga - jest przesuper:). Pozdrawiam.
-
Gość: Gosiaczek, 109-186-78-94.net.stream.pl
2011/11/14 12:08:08
A ja mam dwa pytania co do tego sernika.
1. Smietana - ile %? :)
2. Nie przepadam za smakiem cytryny w sernikach, zdecydowanie wolalabym, zeby ten sernik byl smietankowy, waniliowy. Czym i w jakich proporcjach zastapic skorke i sok z cytryny? :)
Z gory OGROMNIE dziekuje za odpowiedz !!!
UWIELBIAM MOJE WYPIEKI !!!
-
Gość: Gosiaczek, 109-186-78-94.net.stream.pl
2011/11/18 13:20:21
No cóż. Ze względu na Twoją nieobecność Dorotuś, zaimprowizowałam i dodałam śmietanę 18%. Zostawilam cytrynę, bo stwierdzilam, że jeśli zacznę kombinować, to już nie byłby sernik nowojorski :) miałam kiedyś przyjemność jeść w Stanach prawdziwy NYC cheesecake. Niesamowity, delikatny, podawany z truskawkami. Zamierzam zrobic podobnie, z tym, że z braku polskich świeżych truskawek, kupiłam mrożone i zrobię z nich mus. Sernik jest w piekarniku, mam nadzieję, że wyjdzie tak piękny i smaczny, jak Tobie :)
-
Gość: , b14.idd.net.pl
2011/12/12 22:10:22
mam pytanko,czy śmietanę kupuje się typowo kwaśną ?czy może chodzi o kupioną słodką a potem samemu się kwasi?to dla mnie ważne...Proszę o odpowiedź.Dziękuję:)
-
2011/12/13 10:30:33
Chodzi o kwaśną śmietanę. Nie słodką przerobioną na kwaśną.
-
Gość: , b14.idd.net.pl
2011/12/13 11:50:35
Dzięki za odp.Dorotuś:)ze śmietaną już wszystko rozumiem-np.18tki (takie do zup)są gęste i kwaśne więc pewnie o taką chodzi...Acha,Dorotuś jeszcze tylko jedno pytanko:czy tortownicę smaruje się tłuszczem a potem wykłada folią aluminiową?czy może tłuszcz i obsypka mączna na folii?a może po prostu wogóle nic-tylko sama folia...?ale hmmm...czy ona nie przyklei się do ciasta?Czekam na odp.droga Dorotuś:)P.s.Cudowne masz te przepisy i wogóle blog:)uzależniłam się od niego;)a nowojorski tak pysznie wygląda,że nie mogę doczekać się kiedy wezmę się za pieczenie go:)w Te święta zagości no moim stole i pewnie zrobi niezłą furrorę:):)
-
2011/12/13 12:04:59
Ja tylko folią wykładam, jak na zdjeciu.
-
Gość: wiki, ip-193-192-62-66.ptim.net.pl
2011/12/13 13:06:34
Sernik pyszny :-) W piekarniku siedział 3h, już nie mogłam się doczekać, ale taki urok mojego piekarnika.
-
Gość: olka, ets199.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/15 17:07:02
Od kilku dni przeglądam bloga i jestem pod wrażeniem :) Dopiero od niedawna stawiam swoje pierwsze kroki w kuchni i teraz planuję zrobić sernik (z myślą o Świętach). Wybór padł właśnie na nowojorski. Naczytałam się tyle pozytywnych opini na jego temat, iwęc muszę spróbować sama. Ale mam pytanie, co do tej folii, aby sernik pozostał biały. W komentarzach przeczytałam, że czasami rośnie i przykleja się do folii i warto go przykryć po jakimś czasie pieczenia. Ale mogę otworzyć piekarnik w trakcie piezczenie i przykryć? Sernik przez to nie opadnie? A co do sera, zwykły twaróg chyba będzie opdowiedni
-
2011/12/15 20:22:29
Tak, można otworzyć piekarnik w trakcie pieczenia. Ja tak najczęściej robię :).
-
Gość: , 82.160.207.*
2011/12/18 21:48:55
nie wiem jak się mierzy tortownicę:( te 22cm to cała linia od brzegu do brzegu?czy od środka do brzegu?proszę o odpowiedź.Dzięki...
-
Gość: Libra777, dij117.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/12/18 22:31:43
Tak ,średnica to od brzegu do brzegu.
-
Gość: , w3cache.abp.pl
2011/12/27 20:30:49
który lepszy ?nowojorski1 czy nowojorski2?jaka jest różnica wsmaku?Dorotuś odpowiedz proszę...chodzi mi o to który Ty bardziej lubisz...
-
2012/01/01 21:48:25
Witam Pani Doroto! Jestem fanką Pani bloga od dwóch lat, przepisy i zdjęcia na najwyższym poziomie. Zrobiłam wiele ciast, pączków itp. Wybieram przepisy najlepsze (wg Pani), skomplikowane ale wspaniałe i efektowne. Szukałam na Sylwestra przepisu na sernik , ale taki najsmaczniejszy. Polecała Pani nowojorski. Najpierw przeczytałam sposób wykonania. Wiedziałam,że musi być wyjątkowy - tak wyczytałam. Zrobiłam go odmierzając wszystko dokładnie na wadze. Pamiętam zawsze o temp. skladników ,by była pokojowa ( chyba kuchenna:)) ) i uważam ,że to ważne. Sernik piekł się 1,45 h. Przykryty folią kusil i nęcił, urósł pod samą folię ale ładnie odszedł od niej . Poczekałam do następnego dnia. W międzyczasie poczytałam komentarze pod przepisem i się lekko zaniepokoiłam: popękany, szczeliny ,woda, przypalony , wypływa tłuszcz i ciasto.
Pani Doroto, mój sernik wyszedł idealnie , wzorcowo czegoś wspanialszego nie jadłam w życiu. Jestem tak dumna ,że aż musiałam sie pochwalić. Dziękuję za Pani profesjonalne podejście do przepisów, dokładne i istotne informacje. Życzę Pani i Pani FANOM szczęścia w Nowym Roku. Pozdrawiam Maxa, którego uwagi i dociekliwość w temacie sernika nowojorskiego także pomogła mi w moim zadaniu.
-
2012/01/01 22:37:35
Ten sernik jest tak wyjątkowy,że nie mogę przestać o nim myśleć. Wyszedł jak wzorcowy, a smak : niebiański ,satynowy (cyt.p.Doroty), orzeźwiający i baaardzo zaskakujący. Ten blog to gwarancja najlepszych wypieków szczególnie dla tych, którzy szukaja naprawdę wyśmienitych wypieków. Pani Doroto, medale, puchary, złoto, perły ,rubiny w nagrodę to wciąż za mało. Pani jest ANIOŁEM.Jest Pani Przyjaciółką naszą, często chcę napisac do Pani listy pochwalne ale i tak ma Pani dużo roboty, więc cieszę się w zaciszu kuchennym a rodzina i znajomi ...pieją z zachwytu.:))))Pozdrawiam
-
Gość: AniaMamaHani, 101.217-171-54.tkchopin.pl
2012/01/03 14:45:33
Mniam mniam mniam! Upieklam na Sylwstra i sukces na całej linii! Goście wymietli co do okruszka ku rozpaczy męża ;)
Moje uwagi na przyszłość do poprawienia: chyba nie dodam skórki cytrynowej albo troszkę mniej jej dodam, żeby cytrynowy posmak był delikatniejszy i dół zrobię troszkę grubszy- piekłam w formie 24 cm z jednej porcji i o ile dla grubości i jakości sernika było to bez znaczenia, to ciasteczkowy spód przez to, że cut za cienki zrobił się ciapowaty. Czy można uzyć ciastek z polewą czekoladową? Czy takie gołe ciastka tylko w grę wchodzą?

-
2012/01/04 20:32:01
Doroto, jutro planuję upiec sernik, bo zostało mi wiaderko twarogu. Nie robiłam jeszcze nowojorskiego. Polecasz? Jeśli tak, to z którego przepisu? W tym drugim zastanawia mnie tak krótki czas pieczenia. Z góry dziękuję za poradę. Pozdrawiam
-
2012/01/30 22:55:24
czy do tego sernika i londynskiego (i do kazdego innego) moge uzyc cottage cheese 10% fat z greenlandu?
dziekuje z gory za odpowiedz i pozdrawiam cieplo
-
2012/01/31 13:28:28
Raczej nie.
Za pozostawiony komentarz bardzo dziękuję :). Wszystkie uważnie czytam, choć nie jestem w stanie na każdy odpowiedzieć. Spam, komentarze obraźliwe, komentarze z wklejonymi linkami (reklama) - będą usuwane.
Nie kopiuj zdjęć! Wszystkie zdjęcia są własnością autorki blogu. Nie zgadzam się na ich kopiowanie i umieszczanie na innych stronach internetowych lub w publikacjach drukowanych.
Durszlak.pl
Wykrywacz smaku - www.wykrywacz-smaku.pl
reklama
  • zdrowa żywność
  • aledobre.pl
  • filiżanka.pl
  • magiczne wypieki
  • oklejgo.pl
  • Drożdże Babuni
  • zentis24.pl
  • trocheinnaspizarnia.pl
Follow Me on Pinterest
Moje Wypieki on Facebook
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...